Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • PoDV
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    Tv3 žinių reportaže sako, kad keis tii nusidėvėjusius. Tai yra kai ar taip, ar taip ženklą reikia keisti.
    Tad išlaidos minimalos, tik dizainui.
    Jau pagamintų senų atsargas dar galima būtų sunaudot jei pinigų gaila.
    Pritariu, kad jokia normali šalis nekeičia visų kelio ženklų iš karto.
    Suomija 2021 m. įvykdė kelio ženklų dizaino atnaujinimus tai keis ženklus tik pagal nusimatytus kelio ženklų keitimo ciklus (berods kas 10 ar 15 metų, tiksliai nepamenu).

    Šiuo metu galima pamatyt kaip atrodo seno ir naujo dizaino mixas, nuvažiavus į Suomiją. Važiuojant iš toli. kelio ženklo dizaino pasikeitimas nesijaučia (matyt tam ir nekeitė fonų ir kai kurių kitų elementų), jis pasimato tik privažiavus arčiau.
    Kažkas tokio galėtų būti ir Lietuvoje. Beje, jau turime panašią situaciją su keletu ženklų, pvz. buvo keičiamas įspėjamųjų ženklų apie šalutinius kelius dizainas.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Road_signs_in_Finland

    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    Tiek pridiskutavote ir pamiršote paminėti, kad anksčiau Lietuvoje pavadinimai ženkluose buvo rašomi sakinio registru. Tad pasiūlymai grąžinti mažąsias raides kvepia sovoku
    Numanau, kad didžiosiomis pradėjo rašyti kokio Pumpučio arba Sadausko iniciatyva.
    Ačiū Romasnuotrauką.
    Click image for larger version  Name:	Ekrano nuotrauka iš 2024-04-03 23-57-30.png Views:	0 Size:	420,8 kB ID:	2121977
    Ženklai neatrodo labai blogai, gal tik rodyklyčių tokių ilgų nereikia, ir kirilica užrašyti jau nereikalinga, nereikia tokių didelių ženklų.
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.04.03, 23:15.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Tiek pridiskutavote ir pamiršote paminėti, kad anksčiau Lietuvoje pavadinimai ženkluose buvo rašomi sakinio registru. Tad pasiūlymai grąžinti mažąsias raides kvepia sovoku
    Numanau, kad didžiosiomis pradėjo rašyti kokio Pumpučio arba Sadausko iniciatyva.
    Ačiū Romasnuotrauką.
    Click image for larger version

Name:	Ekrano nuotrauka iš 2024-04-03 23-57-30.png
Views:	358
Size:	420,8 kB
ID:	2121977

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Tv3 žinių reportaže sako, kad keis tii nusidėvėjusius. Tai yra kai ar taip, ar taip ženklą reikia keisti.
    Tad išlaidos minimalos, tik dizainui.
    Jau pagamintų senų atsargas dar galima būtų sunaudot jei pinigų gaila.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    LRT.lt 2024.04.03
    Dabartiniai kelio ženklai – sovietinis palikimas? Vien valstybiniuose keliuose jų ketvirtis milijono
    Susisiekimo ministerijos teigimu, valstybinės ir vietinės reikšmės kelių bendras ilgis šalyje yra daugiau kaip 84 tūkst. kilometrų. Akcinės bendrovės „Via Lietuva“ (anksčiau Lietuvos automobilių kelių direkcija) duomenimis, vien tik valstybinės reikšmės keliuose, kurių Lietuvoje yra 21,2 tūkst. km, iš viso įrengta beveik 250 tūkst. kelio ženklų.
    „Vietinės reikšmės kelių, priklausančių savivaldybėms, ilgis yra maždaug 63 tūkst. km. Nedisponuojame duomenimis, kiek savivaldybėms priklausančiuose keliuose įrengta kelio ženklų“, – patikslino ministerija.

    Pasak ministerijos jos, vieno standartinio kelio ženklo įrengimas vidutiniškai kainuoja 200 eurų. Į šią kainą įeina kelio ženklo skydas, laikančioji konstrukcija, kelio ženklo įrengimas

    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...irtis-milijono
    Aritmetika paprasta 250.000 ženklų 200 EUR/ vnt. = 50.000.000 EUR. Galima kur kas naudingiau panaudoti

    LRT reportaže (ką tik pasirodė reportažo video versija) siūloma keisti "tik labiausia panašius į sovietinius" kelio ženklus, bet vis tiek suma bus nepadoriai didelė ir su abejotina to keitimo nauda.

    LRT "Panorama" 2024.04.03
    Grupė Seimo konservatorių kreipėsi į Susisiekimo ministeriją siūlydami keisti kelio ženklus naujais. Parlamentarai sako, kad dabartinė kelio ženklų išvaizda – sovietinė.



    https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000333628/panorama

    Pagal nesveikus "standartus", kur be proto prismaigstyta kelio ženklų kiekviename naujame žvyrkelyje ar kokioje pėsčiųjų perėjoje. O dabar reikėtų keisti nors "latviški" perėjų ar įspėjimo apie žvėris ženklai neturi jokių privalumų (čia nekalbu apie latviškas ir estiškas išankstines krypčių nuorodas, kurios yra aiškesnės, nes atkartoja kelio konfigūraciją).

    Paskaičiuokim, kiek kainuos tokios tipinės Ukmergės rajone esančios Želvos žiedinės sankryžos su 32 (!) perėją žyminčiais kelio ženklais:
    32 * 200 = 6400 EUR
    Ir vardan ko tas keitimas?

    P.S. Ta Želvos žiedinė sankryža buvo per siaura, joje neišsiteko sunkvežimiai ir ji neseniai vėl rekonstruota. Bet apie žiedines sankryžas yra atskira tema.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Atkreiptinas dėmesys, kad dabartinėje Kelio ženklų ir signalų konvencijoje yra ženklai tiek su didžiosiomis, tiek su mažosiomis raidėmis.



    „Atsižvelgiant į tai, Susisiekimo ministerija mano, kad kelio ženklų dizaino keitimas ne pagal Konvencijos pakeitimus, o pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo, būtų netvarus ir trumpalaikis.

    Po to, kai JT EEK Vidaus transporto komiteto Saugaus eismo darbo grupė pritars siūlomiems Konvencijos pakeitimams, Susisiekimo ministerija pradės rengti atitinkamus KET bei Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių pakeitimus, o kelio ženklų dizaino pakeitimas turės teisinį pagrindimą ir atitiks naujausius Konvencijos pakeitimus“, – dėstoma atsakyme.
    Taigi ženklų dizainas bus keičiamas, atnaujinant pagal naujausią konvencijos dizainą. Manau, kad bus labai svarbu, kokios raidės bus pateikiamos konvencijoje - didžiosios ar mažosios. Nuo to turbūt priklausys ir mūsų naujas dizainas.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    ne konservatorių, o Kupčinsko, kuris garsėja didžiausiomis nesąmonėmis. Tas herbas dar pusėtinai, bet kad sušiko šriftą (nesuprantu kodėl jis negalėjo pasilikti monospace'inis) tai tikrai yra pikta.
    Ar kupčinskas visą dizainą darė? Nebus, kad jis tik pramušė, kad vytis atsirastų numeryje?
    Paskutinis taisė Gator; 2024.04.03, 20:46.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Mano komentaras nelabai į temą, bet konservatoriai su dizainu tikrai nedraugauja. Jų iniciatyva buvo pakeistas automobilių numerių dizainas - valstybės kodo raidės LT suspaustos tiek kad iš tolo susilieja, tarp raidžių ir skaičių neliko tarpo, tarp simbolių irgi neišlaikomi vienodi tarpai, ypač "akys vemia" jeigu numeryje yra vienetukų
    ne konservatorių, o Kupčinsko, kuris garsėja didžiausiomis nesąmonėmis. Tas herbas dar pusėtinai, bet kad sušiko šriftą (nesuprantu kodėl jis negalėjo pasilikti monospace'inis) tai tikrai yra pikta.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    O komentuojant sudėtinga bent minimaliai paskaityti kas ir kaip siūloma? Juk prie pasiūlymo ir buvo paminėta, kad terminas būtų 10 metų. Iš esmės per tiek laiko, daug ženklų ir taip bus pakeista, atnaujinta dėl rekonstrukcijų, susidėvėjimo, pasikeitusio poreikio ir t.t.

    Komentuoti:


  • xvoss
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Dabartiniai kelio ženklai – sovietinis palikimas? Vien valstybiniuose keliuose jų ketvirtis milijono

    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...irtis-milijono
    250k x 200 eur = 50 mln euru dizainui pakeist.. 50 mln kainuoja 4 HIMARS'ai arba beveik 10 boxerių. Na nežinau ar verta čia kišt pinigus, nebent palaipsniui savaime pasikeis per kokius 10-15 metų.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Mano komentaras nelabai į temą, bet konservatoriai su dizainu tikrai nedraugauja. Jų iniciatyva buvo pakeistas automobilių numerių dizainas - valstybės kodo raidės LT suspaustos tiek kad iš tolo susilieja, tarp raidžių ir skaičių neliko tarpo, tarp simbolių irgi neišlaikomi vienodi tarpai, ypač "akys vemia" jeigu numeryje yra vienetukų

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Dabartiniai kelio ženklai – sovietinis palikimas? Vien valstybiniuose keliuose jų ketvirtis milijono

    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...irtis-milijono

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Jeigu sakytų - dabartinės normos nekeistos 30 metų, norėtume jas patobulinti nes yra tam tikri trūkumai. Ar perrašyti mažosiomis, ar palikti didžiosiomis, paliksime nuspręsti specialistų grupei. Kadangi visų ženklų greitai pakeisti neįmanoma, siektume ženklus pakeisti per artimiausius 10 metų - būtų viskas tvarkoje.

    Šiuo atveju argumentas - ES IR NATO VALSTYBĖJE TOKIE PAT ŽENKLAI KAIP RUSIJOJE IR BALTARUSIJOJE ir DĖL TO reikia keisti ženklus - yra tipinis konservatorių politinių idėjų krapštymas iš užpakalio, kai X yra sovietinis paveldas, reikia pakeisti. Ypač Kęstutis Masiulis yra tokių reikalų specialistas, per kelias kadencijas Seime išvis nieko prasmingo nenuveikęs.

    Slovakai keičia užrašus iš didžiųjų į mažasias ir tikrai įdomu, per kiek laiko būs pakeista didžioji dalis ženklų. Nors jų kelių numeracija dar likusi nuo Čekoslovakijos laikų.
    O ir be plačiosios tėvynės pilna Europoje valstybių, kur užrašai didžiosiomis raidėmis (Suomija, Švedija, Čekija, Prancūzija, Italija) ir klausimas ar ten kyla kažkokios beprotiškos diskusijos, kur dar įmaišoma geopolitika. Primena legendinį Lryto piliečio straipsnį, kur pagrindinis argumentas prieš žaliąsias rodykles buvo tai, jog jos atsirado KOMUNISTINĖJE Rytų Vokietijoje...
    Paskutinis taisė Zefyras; 2024.04.03, 17:59.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Išdiskutavus galima patvirtinti kitokį ženklų standartą, tačiau manau kad visiškai nėra prasmės tiesiog šiaip sau keisti, yra ir svarbesnių vietų kur pinigus išleisti, geriau 10 km kelio nutiesti.
    Jie kur nors naujus numatyta statyti, tai ten ir statyti jau naujus, o ne tiesiog pinigus taškyti be aiškios tiesioginės naudos.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Rašykit kaip norit, tik nemaišykit raidžių su skaičiais
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20240403_183501.png
Views:	187
Size:	937,0 kB
ID:	2121913

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    Dabar viską ką parašei pabandyk parašyti didžiosiomis ir perskaityti ???? Galvoji veltui knygas ir visa kita rašo mažosiomis?
    Ir kaip ne vienas čia rašė daug skaitančių žmonių smegenys fiksuoja tik pirmą ir paskutinę raide o vidurinės susidėlioja savaime.
    "Tėdol tai glai nsenukaii preksiaytti. O PBADANYK TAI PREKSIAYTTI"
    Kas lengviau?
    Didelėm raidėm iškart supratau, kokios raidės sumaišytos vietomis, o mažomis nelabai pagavau kampo

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą

    Kodėl ? Kaip tik didžiosiomis raidės yra didesnės ir aiškesnės. Kol regėjimas yra nesugadintas kompų ir išmaniųjų įrenginių, nėra jokio nuovargio (neimam kreašutinumų), nėra akyse minuso leistinose ribose, taip, tik viena didžioji yra "gražiau". Bet ar tikrai įskaitomiau ? Iš kokio atstumo pradedama jau pilnai suprasti, kas parašyta ?
    Dabar viską ką parašei pabandyk parašyti didžiosiomis ir perskaityti ???? Galvoji veltui knygas ir visa kita rašo mažosiomis?
    Ir kaip ne vienas čia rašė daug skaitančių žmonių smegenys fiksuoja tik pirmą ir paskutinę raide o vidurinės susidėlioja savaime.
    "Tėdol tai glai nsenukaii preksiaytti. O PBADANYK TAI PREKSIAYTTI"
    Kas lengviau?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Kiek mačiau ten tos darbo grupės dokumentų iš ankstesnių metų, kas liečia ženklus, tai tikrai nebuvo panašu jog būtų reglamentuota koks tiksliai šriftas turi būti, kokio storio linijos ir t.t. Konvencijoje benrai nurodyta, kad pvz. įspėjamasis ženklas apie pėsčiuosius yra baltas trikampis (kraštinių sanktykis .....) su raudonu apvadu, bei juodu žmogaus simboliu. Koks konkrečiai apvado storis, žmogeliuko dizainas ir pan. - nebūdavo nurodyta. Vargu ir ar dabar bus nurodyta, bei visa eilė konvenciją ratifikavusių šalių ims ir keis visus ženklus pas save pagal vieną kažkokį formatą.
    Įdomu, kad lyg šneka, kad dizaino keitimas gali būti numatytas. Ar jau ankstesnių metų dokumentai tikrai jau bus tai, kas galėtų būti bendras naujai rengiamas dokumentas, ar jau rengiamas visiškai naujas dokumentas.

    Šiaip kažkokį reglamentą dėl dizaino galėtų išleisti su tam tikromis galimybėmis prisitaikyti prie esamo dizaino. Gal ir nereiktų itin detalių taisyklių, tik kokie nors kraštinės storiai ir rekomendacijos šriftui (pvz. nebūtų serifų, per daug suspausto, ar netinkamų išmatavimų raidžių).

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Kadangi Vokietija, Olandija, UK turi įdirbį, tai tų šalių gerosios kelio ženklinimo praktikos ir turėtų tapti UN kelio ženklų standartu. Tokiu atveju ir Lietuva nusikopijuotų jų praktikas.
    Spėju, tokia logika kol kas.
    Nebent bijoma, kad labai biednom šalims bus per sudėtinga prisitaikyti geriausias vokiškas, olandiškas praktikas, tai UN padarys nuolaidų ir bus gana aptakios taisyklės, kažkas turbūt panašaus yra dabar, tiesiog labai nekonkretūs dizainai, pvz. trikampis su raudonu apvadu (konkretesnių parametrų nepateikiama ženklo įskaitomumo gerinimui).
    Kiek mačiau ten tos darbo grupės dokumentų iš ankstesnių metų, kas liečia ženklus, tai tikrai nebuvo panašu jog būtų reglamentuota koks tiksliai šriftas turi būti, kokio storio linijos ir t.t. Konvencijoje benrai nurodyta, kad pvz. įspėjamasis ženklas apie pėsčiuosius yra baltas trikampis (kraštinių sanktykis .....) su raudonu apvadu, bei juodu žmogaus simboliu. Koks konkrečiai apvado storis, žmogeliuko dizainas ir pan. - nebūdavo nurodyta. Vargu ir ar dabar bus nurodyta, bei visa eilė konvenciją ratifikavusių šalių ims ir keis visus ženklus pas save pagal vieną kažkokį formatą.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Nesunku suprasti, kad to niekada nebus. Va Skardinavijoje ir Suomijoje vietoje balto naudojamas geltonas fonas, nes geriau matosi sniego fone (mažai aktualu Ispanijai ar Graikijai). Vokiečiai miestų pavadinimus rašo ant geltonų lentelių nuo Bismarko laikų. Ir visiems gerai.
    Gal ir galima būtų sutarti dėl apvadų storių visoje Europoje.
    Dėl fonų būtų sudėtingiau. Švedija-Suomija matyt norėtų likti prie geltono fono, nors Norvegija naudoja baltą foną.
    Dar sudėtingiau bus, gal net beviltiška, dėl vaizduojamų simbolių. Suomija pati atliko ženklų dizaino pakeitimus, tai paėmė kai kuriuos simbolius (žmogeliuko) iš daniškų kelio ženklų, o rodyklės dizainą nusikopijavo iš Vokietijos. Abejoju ar Europos šalys lengvai sutars dėl vienodų kelio ženklų simbolių, idealiausiu atveju po kelių dešimtmečių nebent.

    Abejoju, kad Lietuva, bent jau su dabartinė susisiekimo ministerija, keis iš sovietų laikų atėjusius kelio ženklų simbolius. Yra šiokia tokia viltis dėl kelio ženklų įskaitomumo gerinimo (apvadų dizainas ir gal net ženklų įrengimo vietos), bet reiks žiūrėt kokias taisykles parengs UN.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Taip išeina, kad nėra vieningos nuomonės, kaip geriau, ir ne tik vien didžiųjų ar vien mažųjų raidžių naudojimas lemia gerą skaitomumą. Didžiosios raidės esą matosi geriau iš tolo, į ką ir buvau atkreipęs dėmesį. Taip kad, čia kaip diskusija, kas atsirado pirmiau, višta ar kiaušinis.

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    ELTA 2024.04.03 Susisiekimo ministerija: kelio ženklų dizaino keitimas pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo
    Reikia tikėtis, kad ženklų dizaino bus grįžta, kai JT grupė patvirtins Kelio ženklų ir signalų konvencijoje naudojamų kelio ženklų atnaujintus atvaizdus. Gal bus aptartas ir didžiųjų/ mažųjų raidžių naudojimas.
    Paskutinis taisė dsanto; 2024.04.03, 16:23.

    Komentuoti:

Working...
X