Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • dondc
    replied
    Nesiskundžiu, bet šiaip įdomu: praneši apie smegduobę / įgriuvą, nuvažiuoja pažiūrėt po 10 d. https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/435378

    Komentuoti:


  • lanxtot
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Tai, kad čia ne lėtėjimo juosta, o "aplenkimo iš dešinės juosta", nes ja galima važiuoti ir tiesiai. Kas yra visiška nesąmonė. Tokį "genialų" sprendimą esu matęs tik pas mus, Baltarusijoje ir Rusijoje. Matosi iš kur buvo imamasi "eismo saugumo sprendinių" įkvėpimo. Jeigu būtų daroma (kas dabar ir daroma su aptariamu naikinimu) taip kaip geriausios vakarų praktikos, tai tokių "genialių sprendimų" net nebūtų atsiradę.
    Tokiose vietose užtektų trijų juostų ir „apsaugotų“ kairiųjų posūkių. Aišku, tam reikėtų ir juostas perbraižyt, ir perprojektuoti prieigas, kadangi pagrindinė važiuojamoji dalis pasislenka.. Taigi, pasirinktas paprasčiausias būdas ir bet kaip primontuotas asfalto šmotas iš abiejų pusių.

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Matyt galima surasti juodų atkarpų žemėlapiuose?
    Dėkui, logiška.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą
    Gal kas galite paaiškinti kodėl kai kuriose vietose naikinamos lėtėjimo, greitėjimo juostos?
    Kažkokie nauji saugumo standartai?
    Pavyzdžiui ties Daugais (Alytaus r.) panaikino lėtėjimo juostas į Viados degalinę ir pačius Daugus.
    Kaip buvo anksčiau galima matyti Google mapsuose:
    https://maps.app.goo.gl/bjbSYWUFzfgCHict9?g_st=ac
    Tai, kad čia ne lėtėjimo juosta, o "aplenkimo iš dešinės juosta", nes ja galima važiuoti ir tiesiai. Kas yra visiška nesąmonė. Tokį "genialų" sprendimą esu matęs tik pas mus, Baltarusijoje ir Rusijoje. Matosi iš kur buvo imamasi "eismo saugumo sprendinių" įkvėpimo. Jeigu būtų daroma (kas dabar ir daroma su aptariamu naikinimu) taip kaip geriausios vakarų praktikos, tai tokių "genialių sprendimų" net nebūtų atsiradę.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Matyt galima surasti juodų atkarpų žemėlapiuose?

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą
    Gal kas galite paaiškinti kodėl kai kuriose vietose naikinamos lėtėjimo, greitėjimo juostos?
    Kažkokie nauji saugumo standartai?
    Pavyzdžiui ties Daugais (Alytaus r.) panaikino lėtėjimo juostas į Viados degalinę ir pačius Daugus.
    Kaip buvo anksčiau galima matyti Google mapsuose:
    https://maps.app.goo.gl/bjbSYWUFzfgCHict9?g_st=ac

    Kitas gerai matomas pavyzdys ties Šeduva A9 kelį.
    2019 metų vaizdas
    https://maps.app.goo.gl/3scQ9qocxTY4zUdy9?g_st=ac
    2022 metų vaizdas
    https://maps.app.goo.gl/fLeUPWYBPDTErfcL6?g_st=ac

    Tikiu yra ir daugiau
    Na viskas gi vardan menamo "saugumo" pigiausiu keliu...
    Bent Šeduvos atveju didelė tikimybė, kad panaikinta dėl matomumo. Kadangi nemažai būna sukančių į Baisiogalos pusę, tai jie užstoja važiuojančius Panevėžio kryptimi. Sukantys iš šalutinio jų nebemato ir bumt...
    Kiek saugiau dabar - klausimas, kai visi vorele ir laukti tarpo tenka žymiai ilgiau...

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Gal kas galite paaiškinti kodėl kai kuriose vietose naikinamos lėtėjimo, greitėjimo juostos?
    Kažkokie nauji saugumo standartai?
    Pavyzdžiui ties Daugais (Alytaus r.) panaikino lėtėjimo juostas į Viados degalinę ir pačius Daugus.
    Kaip buvo anksčiau galima matyti Google mapsuose:
    https://maps.app.goo.gl/bjbSYWUFzfgCHict9?g_st=ac

    Kitas gerai matomas pavyzdys ties Šeduva A9 kelį.
    2019 metų vaizdas
    https://maps.app.goo.gl/3scQ9qocxTY4zUdy9?g_st=ac
    2022 metų vaizdas
    https://maps.app.goo.gl/fLeUPWYBPDTErfcL6?g_st=ac

    Tikiu yra ir daugiau

    Komentuoti:


  • liudasbar
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Nurodomasis juostos pabaigos išankstinis ženklinimas su papildoma lentele būtų efektyvesnis..
    Bet Panevėžio aplinkkelyje (vėlgi, geras pavyzdys) ten, kur 2+1 ir yra toks ženklinimas - nei juoda zona, nei avaringas ruožas.. reiškia veikia. Dėl apiforminimo, jei yra akivaizdus trūkumas - siūlymas geras.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Click image for larger version

Name:	podvalas nerimauja del lietuvos.jpg
Views:	447
Size:	46,5 kB
ID:	2207723

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Reiktų įspėti vairuotoją apie juostos pabaigą kai tai nėra greitėjimo juosta. Lenkijoje, Estijoje, Vokietijoje, Švedijoje visada siekiama įspėti apie juostos pabaigą. 300-400 m atstumu. Apie greitėjimo juostos pabaigą neįspėjama, bet ten ir nėra greitėjimo juostos specialaus vertikaliojo ženklinimo dažniausiai nėra. Nesiūlau atsisakyti ženklint greitėjimo juostų (ženklais kaip greitėjimo juostos pabaiga).

    Vertikalus ženklinimas būtų efektyvesnis nei horizontalus. Jis iš toliau matosi.

    Perskaičiau vertikaliojo ženklinimo taisykles (dabar galiojančias po 2022 m.), tai nieko neužsimenama apie išankstinį informavimą apie juostos pabaigą. Radau, kad įspėjamasis ženklas susiaurėjimas iš kairės gali būt naudojamas įspėt apie juostos pabaigą, bet neteko matyt to ženklo naudojimo praktikoje išskyrus remontų vietas. Nurodomasis juostos pabaigos išankstinis ženklinimas su papildoma lentele būtų efektyvesnis. Panevėžio aplinkkelio pavyzdys yra neblogas, bet turėtų būti oficialiai apiformintas vertikaliojo ženklinimo taisyklių dokumente kaip privalomas tokio tipo keliuose. Dar geriau, dubliuotas iš abejų pusių kaip Estijoje.

    Ženklas eismo juostos pabaiga galėtų būti didesnis jei jis įspėja būtent apie juostos pabaigą, o ne greitėjimo juostos pabaigą. Gali būt dvejų dizainų (tipų) ženklai skirtingiems poreikiams. Didesnis ženklas geriau derėtų su geltonais remontų darbus įspėjančiais ženklais palaikant dizaino vienodumą. Taip kaip jis dera Vokietijoje, Lenkijoje. Nepatinka man Estijoje naudojami mažiukai geltoni ženklai įspėjantys apie juostų pasikeitimus, atrodo šiek tiek pigiai ir sunkiau įžiūrėt konfigūracijas (aceit irgi priderinti prie mėlynų nurodomųjų ženklų, bet išlaikyti mažiukai ženklai).
    Greitėjimo juostą ženklint siūlyčiau įspėjamuoju ženklu kaip Lenkijoje (ir beje Airiją, JAV, Izraelį galima paminėt), o greitėjimo juostos pabaigą (ar artėjimą prie jos) dabartiniu kelio ženklu.
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.06.28, 22:49.

    Komentuoti:


  • liudasbar
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Labai smulkus ženklas. Tinkantis greitėjimo juostai ar jos pabaigai žymėt, bet 2+1 kelio konfigūracijai reik didesnių ženklų.
    Nematau problemos dėl dydžio + ne įspėjamasis ženklas, kad reikėtų išskirtinai atkreipti dėmesį. Juostų išdėstymo pasikeitimui 2+1 kelių konfigūracijoje pilnai užtenka žymėjimo ant kelio, tokio 516 ženklo ir ant kelio nupaišytų juostų rezervų (tarp pasibaigusios juostos ir atitvarų):

    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-06-28 at 19.10.57.png
Views:	494
Size:	5,09 MB
ID:	2207677

    O šiaip tas pats ženklas būna ir didesnis, jei kelio kategorija aukštesnė. Nuotraukos pavyzdys iš E67 / E272 / A17 (Panevėžio aplinkkelis) kelio (viršuje taip pat):

    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-06-28 at 18.49.35.png
Views:	495
Size:	2,15 MB
ID:	2207675

    Kiek suprantu, kaip ir nuotraukoje esantis kelias, A14 yra lygiai tokios pačios kategorijos kelias pagal ženklų dydžių nustatymą:

    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-06-28 at 19.04.06.png
Views:	485
Size:	222,1 kB
ID:	2207676
    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-06-28 at 19.05.25.png
Views:	518
Size:	125,3 kB
ID:	2207674

    Tad dar kartą pažiūrime nuotrauką. Jis būtų ir A14 kelyje. Ar toks ženklas - ne pakankamai didelis?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą

    O tai čia dar yra intriga, ar tokie ženklai bus? Juk Lietuvos KET jis yra:

    Click image for larger version  Name:	516.jpg Views:	0 Size:	5,7 kB ID:	2207568
    Labai smulkus ženklas. Tinkantis greitėjimo juostai ar jos pabaigai žymėt, bet 2+1 kelio konfigūracijai reik didesnių ženklų.

    Protestantiški šiauriniai kaimynai išsprendė šį klausimą. Tas pats kelias Via Baltica. Jie kitur tokių ženklų nenaudoja tik 2+1. Būtų ir mums pavyzdys, arba lenkų pavyzdys iš DK50 kelio.
    Click image for larger version  Name:	liuteronai yra liuteronai.jpg Views:	0 Size:	79,1 kB ID:	2207580

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Ne nesu. Mano kieme ir kituose, kuriuose lankausi, dviračiais ir mikrojudumo priemonėmis važinėja važiuojamąja dalimi visi. Tame tarpe ir vaikai, ir suaugę.
    Skaba kaip iš alternatyvios realybės.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Taip. Negi nesate matės kieme šaligatviais lakstančių?
    Ne nesu. Mano kieme ir kituose, kuriuose lankausi, dviračiais ir mikrojudumo priemonėmis važinėja važiuojamąja dalimi visi. Tame tarpe ir vaikai, ir suaugę.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Daugiabučių kiemuose ir kt. gyvenamosiose zonose? Paprastose gatvėse, tai važiuoja šaligatviais, bet ne apie jas buvo kalba.
    Taip. Negi nesate matės kieme šaligatviais lakstančių?

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Tai ir yra pagrindinė problema, kad gyvenamosios zonos ženklus susigalvoja pakabinti tikėdamiesi, jog tai kažkaip sudrausmins tuos tranzituojančius. Realybėje veikia, kaip ir bet kuris kitas ženklas - kas ribojimus ignoruoja, ignoruos ir šituos
    Pats savim tas ženklais lygtais tranzito nedraudžia? Nebent tikėtis, kad dėl greičio ribojimo rinksis kitą maršrutą. Bet Skirgiškių atveju kai alternatyvus kelias yra berods 20km lankas tai keli kilometrai 20km/h vietoj 50km/h nelabai ką lemia.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Tokiu atveju Skirgiškėse, kur neseniai aptarėme, neturėtų būti gyv. zonos, nes ten vyksta tranzitas - tai tiesiog vienas iš kelių link Nemenčinės.
    Tai ir yra pagrindinė problema, kad gyvenamosios zonos ženklus susigalvoja pakabinti tikėdamiesi, jog tai kažkaip sudrausmins tuos tranzituojančius. Realybėje veikia, kaip ir bet kuris kitas ženklas - kas ribojimus ignoruoja, ignoruos ir šituos

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Tokiu atveju Skirgiškėse, kur neseniai aptarėme, neturėtų būti gyv. zonos, nes ten vyksta tranzitas - tai tiesiog vienas iš kelių link Nemenčinės.
    Skirgiškių, pavadinkim, pagrindėj gatvėj tikrai neturėtų būti gyvenamosios zonos.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Kitas Rodyti pranešimą

    You wish. Dabar šaligatviais ar bendro naudojimo takais pacukai ne tai, kad su elektriniais paspirtukais, bet ir elektriniais motociklais laksto.
    Daugiabučių kiemuose ir kt. gyvenamosiose zonose? Paprastose gatvėse, tai važiuoja šaligatviais, bet ne apie jas buvo kalba.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    Nesutinku. Gyvenamąja zona neturi vykti tranzito nei automobiliais , nei dviračiais. O vietiniams galioja gyvenamoji zona
    Tokiu atveju Skirgiškėse, kur neseniai aptarėme, neturėtų būti gyv. zonos, nes ten vyksta tranzitas - tai tiesiog vienas iš kelių link Nemenčinės.

    Komentuoti:

Working...
X