Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • dsanto
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Kardinalaus skirtumo tyrimai greičiausiai neparodytų. Bet mažomis (su pirma didžiąja) raidėmis parašytus žodžius išties yra lengviau ir greičiau skaityti. Pirmiausia dėl to, kad mes apskritai neskaitome žodžių paraidžiui, jeigu atpažįstame žodį iš jo formos. Vien didžiosiomis raidėmis parašytas žodis netenka savo formos, todėl yra sunkiau įvertinamas vien užmetus akį ir reikalauja paraidinio skaitymo.

    Tai teoriškai galima būtų daryt prielaidą, kad situacijoje, kai vairuotojas neturi daug laiko skaitymui (pvz., važiuojant 130 km/h greičiu), mažosiomis raidėmis parašytas žodis bus greičiau įvertintas, negu vien didžiosiomis.

    Aišku, tai galioja tik tada, kai tu esi susipažinęs su žodžiu. Reti pavadinimai arba išvis kitos kalbos žodžiai (kai su kalba nesi gerai pažįstamas) vis tiek reikalaus paraidinio skaitymo. Bet čia suveiks kitas dalykas, kad mes apskritai per gyvenimą esam žymiai labiau įpratę skaityti tradiciškai užrašytą tekstą, o ne vien didžiosiomis.
    Patikrinau lietuviškų ir vokiškų raidžių dydžius.

    Lietuviškų raidžių dydžiai pagal KŽVŽT (https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...S.418378/asr):

    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	279
Size:	76,0 kB
ID:	2121724

    Vokietijoje šrifto aukštis priklauso nuo to, kur stovi ženklas ir koks leistinas greitis (pavyko rasti tik neoficialiuose šaltiniuose).

    Šone kelio statomų ženklų:

    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	275
Size:	16,5 kB
ID:	2121725

    Virš kelio statomų ženklų:

    Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	271
Size:	12,1 kB
ID:	2121726
    Paskutinis taisė dsanto; 2024.04.03, 00:01.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Aš suprantu, KAD ILGĄ SAKINĮ SUNKIAU SKAITYTI, KAI JIS PARAŠYTAS DIDŽIOSIOMIS RAIDĖMIS, bet ar tai turi didelę reikšmę, kai matai KAUNAS ar VILNIUS? Ną gal BALBIERIŠKIS jau sunkiau skaitosi
    Kardinalaus skirtumo tyrimai greičiausiai neparodytų. Bet mažomis (su pirma didžiąja) raidėmis parašytus žodžius išties yra lengviau ir greičiau skaityti. Pirmiausia dėl to, kad mes apskritai neskaitome žodžių paraidžiui, jeigu atpažįstame žodį iš jo formos. Vien didžiosiomis raidėmis parašytas žodis netenka savo formos, todėl yra sunkiau įvertinamas vien užmetus akį ir reikalauja paraidinio skaitymo.

    Tai teoriškai galima būtų daryt prielaidą, kad situacijoje, kai vairuotojas neturi daug laiko skaitymui (pvz., važiuojant 130 km/h greičiu), mažosiomis raidėmis parašytas žodis bus greičiau įvertintas, negu vien didžiosiomis.

    Aišku, tai galioja tik tada, kai tu esi susipažinęs su žodžiu. Reti pavadinimai arba išvis kitos kalbos žodžiai (kai su kalba nesi gerai pažįstamas) vis tiek reikalaus paraidinio skaitymo. Bet čia suveiks kitas dalykas, kad mes apskritai per gyvenimą esam žymiai labiau įpratę skaityti tradiciškai užrašytą tekstą, o ne vien didžiosiomis.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą
    Nežinau, ar čia tikrai geras metas tokią problemą spręsti. Ypač, kai tikimybė, kad po poros metų visus ženklus keis į parašytus kirilica, yra kaip niekad didelė. Išvis, visokie vyčiai ant numerių ir kitos neva tautiškumo didinimo ar kovos su sovietmečiu akcijos dabar atrodo labai nekaip. Bet, kaip sakoma, kiekvienas imasi darbo pagal savo galias.
    Gal nenuprotėkit iki tiek.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Nežinau, ar čia tikrai geras metas tokią problemą spręsti. Ypač, kai tikimybė, kad po poros metų visus ženklus keis į parašytus kirilica, yra kaip niekad didelė. Išvis, visokie vyčiai ant numerių ir kitos neva tautiškumo didinimo ar kovos su sovietmečiu akcijos dabar atrodo labai nekaip. Bet, kaip sakoma, kiekvienas imasi darbo pagal savo galias.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Aš suprantu, KAD ILGĄ SAKINĮ SUNKIAU SKAITYTI, KAI JIS PARAŠYTAS DIDŽIOSIOMIS RAIDĖMIS, bet ar tai turi didelę reikšmę, kai matai KAUNAS ar VILNIUS? Ną gal BALBIERIŠKIS jau sunkiau skaitosi
    Kelio ženklinimo aukso standartas yra tokios šalys kaip UK, Nyderlandai, Vokietija. Yra gerų priežasčių, kodėl taip yra. Mažosios raidės yra tik vienas iš daugelio komponentų. Yra krūva kitų komponentų, kurie gerą ženklinimą padaro geru, įskaitant šriftus, teksto ir grafikos pozicionavimą ir t.t. Prie to dirbo tos srities profesionalai, kurie paskyrė tam profesines karjeras, studijas ir t.t. Galų gale, pasiektas rezultatas - puikus ir kiekvienam suprantamas ir lengvai skaitomas kelio ženklinimas. Tiesiog taip yra, kad mažosios raidės gerame ženklinime yra universalus dalykas ir bandyti kvestionuoti kodėl čia taip dabar reiktų daryti ir kuo čia tas mūsų šūdinas ženklų dizainas prastesnis, yra beviltiška pozicija.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    O kaip su raidžių dydžiais?
    Labai blogai Vokietijoje, UK ar bet kurioje kitoje šalyje matai, kas parašyta kelio ženkluose?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Aš suprantu, KAD ILGĄ SAKINĮ SUNKIAU SKAITYTI, KAI JIS PARAŠYTAS DIDŽIOSIOMIS RAIDĖMIS, bet ar tai turi didelę reikšmę, kai matai KAUNAS ar VILNIUS? Ną gal BALBIERIŠKIS jau sunkiau skaitosi

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Būtent, todėl labai keista vietoje džiaugsmo, kad pagaliau tuo kažkas užsiėmė, matyti varymą "ant savo nemėgstamų konservų".
    Nebent kažkam pavaryti ant konservų pasirodė svarbiau, negu iškeltos problemos aktualumas.
    Deputatams E.Pupiniui ar M.Skritulskui (beje, konservatoriams) ši tema būtų labai natūrali, o tiems trims - tik proga pasirodyti.

    Dėl problemos aktualumo - tai čia prioritetų klausimas.
    Kur kas svarbiau kad nebūtų tokių nesąmonių kaip A13. "Tiesiais Klaipėda 3 k; į dešinę - Klaipėda 3 km" arba kad Lentvario žiedinėje sankryžoje būtų užrašoma ne tik "Dobrovolė" o ir Vilnius (kuris dabar nenurodytas), o kokiu šriftu tai užrašyta, ne taip svarbu.

    Šioje diskusijoje nuomonės išsiskyrė nuomonės dėl didžiųjų / mažųjų raidžių.
    Mažosiomis raidėmis ir dabar Lietuvoje žymimi lankytini objektai (rudose nuorodose), tačiau kad jos geriau įskaitomos, sunku sutikti.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė pavilnojys Rodyti pranešimą
    man tai užtektų įvesti visoje ES ar Šengeno zonoje vienodą kelio ženklų fono spalvą, pavyzdžiui įspėjamieji visoje ES turi būti raudonas apvadas, baltas fonas ir juodas paveiksliukas kaip yra dabar, automagistralės ženklo fonas mėlynas, kitų kelių nuorodos į miestus žalias fonas, miestų ribos kaip ir dabar baltas fonas su juodomis raidėmis ir panašiai
    Geriausiu atveju tik suvienodinimai dizainų paprastuose kelio ženkluose (įspėjamieji, draudžiamieji, pirmumo), bet krypčių rodyklių spalvų standartai labai didelis darbas, ir tai yra dideli ženklai, juos reiktų keisti per naktį, kad nesimaišytų, reiktų nemažai lėšų (nežinau ar tai tokia n svarbumo problema, kad kažkas jos imsis, atsižvelgiant į finansavimo lygį).

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Politikai jau buvo siūlę tai prieš kelis metus, todėl nieko naujo. Tik idėja vis nugrimzta.

    Aš gal ir būčiau už mažųjų raidžių įvedimą, bet nesuprantu vieno - kaip mažosios raidės gali būti geriau pastebimos, jei kaip Briedis paveiksliukuose jos yra mažesnės už didžiąsias? Suprasčiau tą lengvesnį įskaitomumą tik tuo atveju, jei mažosios raidės atitiktų dabartinių didžiųjų raidžių aukštį. Bet jei pirma didžioji lieka tokia pat kaip dabar didžiosios, o mažosios žemesnės nei dabar didžiosios, tai koks čia geresnis įskaitomumas, jei jas pamatysi tik privažiavęs žymiai arčiau nei dabar? Raidės dydis lemia, iš kokio atstumo ją atpažinsi.
    Mąsčiau apie tai, peržiūrinėjau net kelių video, kad susidaryt įspūdį.

    Ispanijoje naudojamas tekstas abiem variantais. Autostradose mažosios (nes tekstas didelis), o paprastuose keliuose tekstas visos didžiosios (nes pats tekstas mažesnis).

    Lietuvoje būtų galima pagal raidės aukštį nusistatyt.
    Tai 200 mm aukščio jau būtų pakankamai didelės raidės, kad būtų komfortabiliai įskaitomos su mažosiomis raidėmis. Autostradose naudjamas dydis siekia 300-400 mm.

    100-150 mm per mažos raidės, galima lengviau įskaityt tik didžiąsias raides.

    Atviras klausimas kur naudoti 100-150 mm aukščio šrifto krypčių rodykles. Neprieštarauju tokių ženklų naudojimui rajoniniuose keliuose ir gal net krašto keliuose.

    Šiaip nestebina, kad ypač po 2022 m. tik dar turėtų sustiprėti noras užduoti klausimas ar tikrai norime toliau naudoti praktiškai nepakitusius sovietinius GOST standarto ženklus iš 1980-ųjų metų.
    Norisi tikėtis, kad tema nenugrimz.
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.04.02, 22:20.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Vaidosius Rodyti pranešimą

    Idėja sveikintina, berods prieš metus ar porą tą patį siūlė K.Masiulis.
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Pirmą kartą iš seimūnų pusės apie sovietinį dizainą teko skaityti 2020 m. kovą, bet užėjo kitos bėdos. Dabar vėl grįžtama.
    Kas šiaip sveikintina, kad pradedama kalbėt.
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Politikai jau buvo siūlę tai prieš kelis metus, todėl nieko naujo. Tik idėja vis nugrimzta.
    Baikit faktais gadint Romas istoriją apie priešrinkiminį šou...

    Komentuoti:


  • pavilnojys
    replied
    man tai užtektų įvesti visoje ES ar Šengeno zonoje vienodą kelio ženklų fono spalvą, pavyzdžiui įspėjamieji visoje ES turi būti raudonas apvadas, baltas fonas ir juodas paveiksliukas kaip yra dabar, automagistralės ženklo fonas mėlynas, kitų kelių nuorodos į miestus žalias fonas, miestų ribos kaip ir dabar baltas fonas su juodomis raidėmis ir panašiai

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Įskaitomumas tikrai geresnis, NES ŽMONĖS NĖRA PRATĘ SKAITYTI TIK DIDŽIOSIOMIS RAIDĖMIS.
    O kaip su raidžių dydžiais?

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    politikai jau buvo siūlę tai prieš kelis metus, todėl nieko naujo. Tik idėja vis nugrimzta.

    Aš gal ir būčiau už mažųjų raidžių įvedimą, bet nesuprantu vieno - kaip mažosios raidės gali būti geriau pastebimos, jei kaip Briedis paveiksliukuose jos yra mažesnės už didžiąsias? Suprasčiau tą lengvesnį įskaitomumą tik tuo atveju, jei mažosios raidės atitiktų dabartinių didžiųjų raidžių aukštį. Bet jei pirma didžioji lieka tokia pat kaip dabar didžiosios, o mažosios žemesnės nei dabar didžiosios, tai koks čia geresnis įskaitomumas, jei jas pamatysi tik privažiavęs žymiai arčiau nei dabar? Raidės dydis lemia, iš kokio atstumo ją atpažinsi.
    Įskaitomumas tikrai geresnis, NES ŽMONĖS NĖRA PRATĘ SKAITYTI TIK DIDŽIOSIOMIS RAIDĖMIS.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Politikai jau buvo siūlę tai prieš kelis metus, todėl nieko naujo. Tik idėja vis nugrimzta.

    Aš gal ir būčiau už mažųjų raidžių įvedimą, bet nesuprantu vieno - kaip mažosios raidės gali būti geriau pastebimos, jei kaip Briedis paveiksliukuose jos yra mažesnės už didžiąsias? Suprasčiau tą lengvesnį įskaitomumą tik tuo atveju, jei mažosios raidės atitiktų dabartinių didžiųjų raidžių aukštį. Bet jei pirma didžioji lieka tokia pat kaip dabar didžiosios, o mažosios žemesnės nei dabar didžiosios, tai koks čia geresnis įskaitomumas, jei jas pamatysi tik privažiavęs žymiai arčiau nei dabar? Raidės dydis lemia, iš kokio atstumo ją atpažinsi.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Pirmą kartą iš seimūnų pusės apie sovietinį dizainą teko skaityti 2020 m. kovą, bet užėjo kitos bėdos. Dabar vėl grįžtama.
    Kas šiaip sveikintina, kad pradedama kalbėt.

    Reiktų keist: šriftą (įvest mažąsias raides), pastorint raudonus apvadus įspėjamuosiuose ir draudžiamuosiuose ženkluose, pastorint baltus apvadus mėlynuose ženkluose, pėsčiojo simbolis labai sovietmetį primena, gal reiktų pereit prie vokiško žmogeliuko. Žodžiu. apskritai, priartinti ženklinimą prie vokiško dizaino, bet ne copypaste'int, kad nebūtų taip išsiskiriantys nuo seno dizaino ženklų.

    Komentuoti:


  • Vaidosius
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Seime gimė siūlymas keisti kelio ženklus: teigiama, kad jų dizainas iš sovietmečio

    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...is-sovietmecio
    Idėja sveikintina, berods prieš metus ar porą tą patį siūlė K.Masiulis.

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Žodžiai parašyti mažosiomis raidėmis yra greičiau perskaitomi nei DIDŽIOSIOMIS.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Dėl sovietmečio tai čia mažiausiai problemų. Man nepatinka, kad visada rašoma didžiosiomis raidėmis - teko neseniai pavažinėti iki Slovėnijos, tai pakeliui mažumoje šalių yra didžiosiomis raidėmis, ir kur rašoma mažosiomis, ten man atrodė gražiau ir įskaitomiau.
    Pilnai pritariu, kad reikia "legalizuoti" mažąsias raides.

    Greita ranka sumaketavau miestų ribas žyminčius ženklus. Mano akiai, ženklai su mažosiomis raidėmis atrodo žymiai geriau. Bemaketuojant kilo idėja, kad miestuose, kur transporto greitis yra mažesnis, visi ženklai turėtų būti su mažosiomis raidėmis, taip būtų vizualiai pabrėžiamas miesto eismo režimas bei papildomas priminimas eismo dalyviams, kad randiesi mieste, o ne užmiestyje. Galima laikyti kaip argumentą į kelių saugumo pusę. Magistraliniuose greito eismo keliuose vistik būčiau linkęs išlaikyti didžiąsias raides, tokie užrašai iš toliau lengviau įskaitomi.





    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Kuo blogas esamas dizainas? Nėra jis baisus. Vienintelis argumentas, kad sovietmečio palikimas.
    Dėl sovietmečio tai čia mažiausiai problemų. Man nepatinka, kad visada rašoma didžiosiomis raidėmis - teko neseniai pavažinėti iki Slovėnijos, tai pakeliui mažumoje šalių yra didžiosiomis raidėmis, ir kur rašoma mažosiomis, ten man atrodė gražiau ir įskaitomiau.

    Komentuoti:

Working...
X