Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomas
    replied
    Problema ta, kad pas mus dabar per daug galimų ženklų ir jų kombinacijų nurodančių gyvenvietės, ar atitinkamų apribojimų, pradžią ir pabaigą. Įvedus namukų ženklą gyvenvietės pavadinimas baltame fone pasidarė pertekliniu, jį reiktų apskritai panaikinti.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Lenkai, latviai ir estai naudoja tokį gyvenvietės pradžios ženklinimą. Iš pradžių mėlyno fono gyvenvietės pavadinimo ženklas, paskui baltame fone gyvenvietės pradžios simbolis. Latviai naudojo lietuviško stiliaus ženklą baltame fone gyvenvietės pavadinimas, bet perėjo prie estų ir lenkų stiliaus. Tuo tarpu Lietuva tiesiog pridėjo gyvenvietės simbolį šalia gyvenvietės pavadinimo. Turbūt, kad neišsiskirt iš kaimynų ir neatsilikt nuo tendencijų. Berods Švedijoje toks dizainas naudojamas, ir neatrodo prastai, tai šitoj srity nesijaučiu, kad esam autsaideriai
    Pas mus irgi taisyklės leidžia gyvenvietės administracinę ribą pažymėti pavadinimu mėlyname fone, o jau privažiuojant apgyvendintą zoną, kurioje reikia pakeisti eismo tvarką, pastatyti tik ženklą su namukais. Kai kur taip yra taikoma, pvz. Grigiškės nuo A1 ir dar keletas vietų Lietuvoje. Tiesiog kai kurių atsakingų asmenų (projektuojančių ir derinančių) nekompetencija ir toliau neleidžia progresuoti, todėl vis dar ant administracinių gyvenviečių ribų statomi ženklai baltame fone ir tenka per miškus ar krūmynus važiuti 50 km/h, kai net toli gražu tos gyvenvietės per juos dar nesimato.

    Lygiai ta pati problema dėl nekompetencijos, kai pervažiuojant iš vienos gyvenvietės į kitą yra kartu pastatomas ženklas 550 PAVADINIMAS + namukai ir 551 PAVADINIMAS + namukai (perbrauktas), nors tokioje vietoje užtektų statyti mažesnių gabaritų ženklus tik su pavadinimais. Namukai ženkle iš esmės skirti papildomai informuoti ir atkreipti dėmesį, kad prasideda ar baigiasi zona, kurioje taikoma gyvenviečių eismo tvarka, todėl jų statymas ant administracinės ribos, kur ši eismo tvarka nesikeičia, neturi prasmės.
    Paskutinis taisė sleader; 2019.07.01, 09:57.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Dvigubas ar viengubas gyvenvietės ribų ženklinimas (mėlynu ir baltu ženklu) ne taip svarbu.
    Baltas su pavadinimu yra patogiau, gal dėl įpratimo.

    Kur kas svarbiau, kur tie ženklai statomi.
    Esminis skirtumas nuo estų tas, kad jie stato baltus ženklus ten kur iš tiesų prasideda gyvenvietė, greičio ribojimą - ten kur iš tiesų yra pavojingas ruožas. Pavažinėjsu savaitę po Estiją atsiranda natūrali pagarba racionaliems sprendimams. ietuviškas gyvenviečių ribų ženklinimas su greičio ribojimais prasideda toliausiai nuo pirmo namo. Natūralu, kad saugaus eismo talibanų išsigalvojimus dauguma ignoruoja; po to prasideda radarų statymas, represijos, kažkam naudinga PiaRinė kampanija "štaik iek mes užfiksavom pažeidėjų" arba "per jonines skelbsime nulinę tileranciją" ir t.t. ir pan. Ir čia ne kelio ženklų dizaino, o racioanalaus požiūro į įrankio naudojimą klausimas. Tačiau eismo taisyklių laikmasis -atskira tema

    Grįžtant prie dizaino lietuviškame žymėjime yra du deri dalykai, ko nėra pas kaimynus:
    - Dviejų krypčių kilometražas visuose keliuose (išlikęs iš sovietinių laikų)
    - Nurodomas atstumas iki sekančios gyvenvietės (toks žymėjamas atsirado apie 1991 metus).
    Dar buvo trečias dalykas, kuriuo negalėjo atsidžiaugti mano svečiai iš užsienio. Tačiau džiaugtis žaliomis lentelėmis su rodyklėmis sankryžose liko nepilni metais. Apie jas irgi yra atskira tema.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Lenkai, latviai ir estai naudoja tokį gyvenvietės pradžios ženklinimą. Iš pradžių mėlyno fono gyvenvietės pavadinimo ženklas, paskui baltame fone gyvenvietės pradžios simbolis. Latviai naudojo lietuviško stiliaus ženklą baltame fone gyvenvietės pavadinimas, bet perėjo prie estų ir lenkų stiliaus. Tuo tarpu Lietuva tiesiog pridėjo gyvenvietės simbolį šalia gyvenvietės pavadinimo. Turbūt, kad neišsiskirt iš kaimynų ir neatsilikt nuo tendencijų. Berods Švedijoje toks dizainas naudojamas, ir neatrodo prastai, tai šitoj srity nesijaučiu, kad esam autsaideriai

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Mano komentarai:

    1) Dizainas. Skonio reikalas. Atrodo švedai patys pačiausi, bet jų kelių dizainas neatrodo itin patrauklus kaip tokio išsivystimo šaliai. Vadinkim, gana panašus į posovietinių kraštų dizainą.
    Labiausiai nepatrauklūs man atrodo belgų, prancūzų, švedų ir GOST'o dizainą pasilikusių šalių (geriausias GOST'inukų dizainas yra belarusų; latviai ir estai nuo GOST'o gana nutolę). Dar turime slovakus, bet jie pasikeitė į TERN šriftą, tai ilgainiui jų krypčių nuorodos bus panašios į austrų su čekišku prieskoniu. Dėl Lietuvos, galėtų pagalvoti ir perėjimą į mažasias raides, bent dar kažkuo išsiskirtume iš rusų Iš GOST'inukų, Lietuvos privalumas tas, kad krašto kelių maršrutų nuorodos gelsvos, o magistralinių raudonos, prideda spalvingumo, kai belarusų tik raudonos, o ukrainiečių tik mėlynos (nors skaičiau, kad irgi pereina ant lietuviško dizaino)

    2) Dėstymas. Va čia yra problema ir Lietuva nedaug nutolo nuo GOST'ą nutolusių šalių ir mano galva atsilieka nuo visos Europos. Pagrinde esu nepatenkintas krypčių dėstymu ties sankryžomis su posūkių ir ypač lėtėjimo juostomis. Automagistralėse tik labiau tranzitinės sankryžos turi neišvaizdų išankstinį ženklinimą. Rodyklė prieš lėtėjimo juostą turėtų būti pasukta ne 90 laipsnių, o 45 laipsnių kampu arba blogiausiu atveju būti 2 kartus trumpesnė nei kryptis tiesiai. Čia matau didžiausią bėdą su Lietuvos krypčių ženklinimu - tai nuorodų išdėstymas. Aišku, atsiranda projektų, kur pradeda žymėti ir prieš lėtėjimo juostos pradžią, pvz. Kariotiškės, Žiežmariai. Šiaip atsirado naujų minčių, kad nemažai duotų ir pačių krypčių nuorodų perstatymas, pvz. iš lėtėjimo juostos pabaigos į lėtėjimo juostos pradžią arba ne prieš pat sankryžą, bet ten kur prasideda posūkių juostos. Pastebėjau, kad pradėjus taikyt švedišką pavyzdį, išeitų Lietuvoje taip perstatyt esamus senus ženklus, kad sukurtų daugiau aiškumo, bent jau teoriškai taip manau

    3) Krypčių galėtų būti max ne 3, o 4. Manau, tik dvi ar trys kryptys neatitinka poreikių, reiktų 4 Orientuokimės pagal nutylėjimą (by default) į 2 ar 3 kryptis, bet esant reikalui galima būtų naudoti ir 4 kryptis. Dėl daugiau krypčių gali būti piktnaudžiaujama. Žmogus nebeaprėpia tiek informacijos.



    Liudviko Andriulio brolio komentaras:
    https://youtu.be/nXvDVKSVUCc?t=1032

    1) Nėra exit ženklinimo. Ir aš manau, kad tikslingiausia pagal kilometrus. Pvz. atsiranda nauja sankryža ir nereikia iš naujo perženklint exit'ų.
    2) Skirtingi įvažiavimai į gyvenvietes turėtų turėti šiaurė, pietūs, rytai, vakarai... Tikslingiausia, A2 galėtų būti: exit 78 Ukmergė Š, exit 74 Ukmergė ŠR, exit 73 Ukmergė R, exit 70 Ukmergė PR, exit 64 Ukmergė P Kiekvienas įvažiavimas į gyvenvietę turėtų turėti savo išplėstinį pavadinimą, kurį galima būtų naudoti tik nuorodose, pvz. Ukmergė P(ietūs). Ant riboženklio P, V, R... žymėti nereikia.
    3) Kiekviena nuoroda, tiek balta, tiek mėlyna turėtų turėti riboženklinį ženklą už sankryžos/išvažiavimo, pvz. išvažiavus iš kelio, kur nuoroda Šilainiai, kartu su gyvenvietės pradžios ženklu, manau, neklaidintų dar pažymėti Šilainiai, kad ir be Kauno pavadinimo. Kauno mėlynas ženklas dar būtų prieš Kauno m. ribą ir pagal susitarimą būtų aišku, kad jau esam Kaune ir nėra abejonių, kad Šilainiai nėra atskiras miestas.

    ----
    3) Kilometriniai stulpeliai. Sutinku, kad patogumui galėtų būti žymima tik iš vienos pusės, pvz. A1 nuo Vilniaus... arba sakyti kryptį, jei iš abejų pusių, bet gal patogiau iš vienos pusės. Įrengti būtų galima dešinėje pusėje apačioje kaip vokiečių autobanuose, manau problemų nepadarytų.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    RK 4806 Žemaitkiemis-Valai-Balninkai

    Žemėlapis iš www.mapy.cz

    Foto 2019.04
    Atkarpa nuo Žemaitkiemio iki Valų (Ukmergės r.). Žemėlapiuose ši kelio atkarpa visada buvo rodoma kaip asfaltuota.
    Tačiau kelio būklė yra labai gera, gal neseniai buvo remontuota

    (...)
    Valai
    Paskutinis taisė Romas; 2019.06.30, 23:48. Priežastis: Kopija iš temos "Žvyrkeliai ir jų asfaltavimas"

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    O ką tai keičia? Jeigu ten eismas organizuojamas taip, kaip užmiesčio kelyje ir leistinas greitis yra analogiškas užmiesčio keliams? Kelio ženklai tik skirti informuoti vairuotojus, jie neapibrėžia nei administracinės priklausomybės, nei galimybės kažką vadinti gatve, prospektu ar skersgatviu.
    Na Vakarinis aplinkkelis galėtų ir nebūti gatvė, o tapti keliu, nuo to jis fiziškai niekaip nepasikeistų. Bet čia aplinkkelį galima palikti nuošalyje, nes pagrindinis klausimas dėl A19. Kadangi aplink Kauną, lygiai taip pat eina A1 ir A5 atkarpos, bet ten jau ne miestas, o ties Vilniumi, kažkodėl net visi aplinkkeliai ir apvažiavimai turi būti miesto gatvės.
    Gal mažiau ženklų susidaro? Nereikia prie kiekvieno įvažiavimo/išvažiavimo gyvenvietės ženklus įrenginėti. Pastatai pradžioj ir nereikia niekur daugiau.

    A19 nėra idealus greitkelis, turi visokių išsukimų, todėl dar galėtų skaitytis miesto gatvė, tik miške su padidintu greičiu. Gatvės kategorija yra A2.
    Dėl Vakarinio aplinkkelio sutinku, kad galėtų ir nebūti "gyvenvietė". Galėtų aplamai atsisakyti A1 gatvės kategorijos ir pagalvoti gatvę padaryti greitkeliu, tik turbūt neišeitų 120 km/h greičio išlaikyt?

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Kirtimų g. ar Vakarinis aplinkkelis yra greito eismo gatvė, todėl turbūt turi būti gyvenvietės zonoje. Greito eismo gatvė yra lygiai taip pat miesto gatvė, kaip miesto gatvė yra kokia Pylimo g.
    O ką tai keičia? Jeigu ten eismas organizuojamas taip, kaip užmiesčio kelyje ir leistinas greitis yra analogiškas užmiesčio keliams? Kelio ženklai tik skirti informuoti vairuotojus, jie neapibrėžia nei administracinės priklausomybės, nei galimybės kažką vadinti gatve, prospektu ar skersgatviu.
    Na Vakarinis aplinkkelis galėtų ir nebūti gatvė, o tapti keliu, nuo to jis fiziškai niekaip nepasikeistų. Bet čia aplinkkelį galima palikti nuošalyje, nes pagrindinis klausimas dėl A19. Kadangi aplink Kauną, lygiai taip pat eina A1 ir A5 atkarpos, bet ten jau ne miestas, o ties Vilniumi, kažkodėl net visi aplinkkeliai ir apvažiavimai turi būti miesto gatvės.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Gal kas žinote, kodėl Lietuvoje egzistuoja toks fenomenas, kad keliai ženklinami kelio ženklais Nr. 550 - Gyvenvietės pradžia, nors tame kelyje yra leistinas greitis 90 km/h ir iš esmės ženklo Nr. 550 panaudojimas nieko nereiškia. Niekaip nesuprantu šios logikos.
    Kirtimų g. ar Vakarinis aplinkkelis yra greito eismo gatvė, todėl turbūt turi būti gyvenvietės zonoje. Greito eismo gatvė yra lygiai taip pat miesto gatvė, kaip miesto gatvė yra kokia Pylimo g.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Gal kas žinote, kodėl Lietuvoje egzistuoja toks fenomenas, kad keliai ženklinami kelio ženklais Nr. 550 - Gyvenvietės pradžia, nors tame kelyje yra leistinas greitis 90 km/h ir iš esmės ženklo Nr. 550 panaudojimas nieko nereiškia. Niekaip nesuprantu šios logikos. Kaip pvz. A19 kelias (Vilniaus pietinis aplinkkelis).
    Važiuojant A19 ir pravažiavus Baltąją vokę kabo baisinio dydžio ženklas "Vilnius" (Nr. 550)


    tačiau lygiagrečiai jam ir toliau visoje atkarpoje iki Gariūnų prikabintą greitį iki 90 km/h padidinančių ženklų.


    Tokių ženklų iki Gariūnų važiuojant viena kryptimi kabo berods 12 vienetų. Jau nekalbant apie tokiu ženklus Gariūnų g. atkarpoje ir Vakariniame aplinkkelyje.
    Juk iš esmės miesto ribą būtų galima ženklinti ženklu Nr. 612


    O tik toliau, kiekviename nuvažiavime, kai realiai įvažiuojama į urbanizuotą vietovę ir reikalingas greitis 50 km/h, bei kiti eismo tvarką gyvenvietėse numatantys elementai (pėsčiųjų perėjos ir kt.), jau tada ties ta riba sustatyti ženklus Nr. 550, bet tik su namukais. Išvažiuojant iš tokios teritorijos analogiškai Nr.551 tik su namukais.



    T.y. būtų taip kaip likusioje Europoje, nes dabar pas mus įvažiuoji į "gyvenvietę", bet aplink vien miškas ir laukai, o pati gyvenvietė/miestas prasideda dar už bala žino kiek km ir dažniausiai išvis nusukus į kitą kelią/gatvę.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė kutas Rodyti pranešimą
    Vis tik keista, kodėl ten nenubraižė juostų kaip įprasta visur kitur, pvz. šioje vietoje:



    Skirtumas tik tas, kad vidurinė juosta pirma išsišakotų į dvi, kurios vėliau atsiskirtų. Dabar pilnai neišnaudojama ketvirtoji (kairiausia) juosta, nes dalis važiuojančių trečia juosta nuo tilto ir toliau joje lieka, pristabdydami srautą antroje juostoje, kuriam taip pat reikia link Tūkstantmečio g.
    Aš irgi maniau, kad būtent taip ir padarys. Kažkas išmastė dar kitaip. Bet kokiu atveju su ženklinimu reikia kažką daryti, nes visvien vis atsiranda "naujokų" kurie šoka šonan paskutiniu momentu.

    Komentuoti:


  • kutas
    replied
    Vis tik keista, kodėl ten nenubraižė juostų kaip įprasta visur kitur, pvz. šioje vietoje:



    Skirtumas tik tas, kad vidurinė juosta pirma išsišakotų į dvi, kurios vėliau atsiskirtų. Dabar pilnai neišnaudojama ketvirtoji (kairiausia) juosta, nes dalis važiuojančių trečia juosta nuo tilto ir toliau joje lieka, pristabdydami srautą antroje juostoje, kuriam taip pat reikia link Tūkstantmečio g.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Taigi automagistralių ženklų spalva "ant popieriaus" berods jau pakeista į mėlyną?
    Nusprendė grąžinti į žalią. Mėlyni ženklai liko senose KET.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Taigi automagistralių ženklų spalva "ant popieriaus" berods jau pakeista į mėlyną?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Austras Rodyti pranešimą
    Buvo rašyta, kad rombai skirti ir pėstiesiems, maždaug taip: jeigu matai, kad mašina nuo pirmo rombo greičio nelėtina - nėra ko žengt į gatvę, nes nespės saugiai sustoti. Visai apsidžiaugčiau, jeigu kėgliai paisytų tokių nurodymų.
    Tuoj pakeis KET. Teks pakeisti požiūrį ir pėsčiųjų neįžeidinėti vadinant kėgliais. Teks pačiam stoti iš anksto pamačius pėsčiąjį šalia važiuojamosios dalies:

    ​30. Artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti prieš kelio ženklą „Pėsčiųjų perėja“, kad praleistų į bet kurią jo važiavimo krypties eismo juostą, o keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi – į bet kurią eismo juostą perėjoje įžengusį, žengiantį arba prieš pat eismo juostą (važiuojamosios dalies kraštą) stovintį ir laukiantį galimybės įžengti pėsčiąjį. Transporto priemonių vairuotojai privalo imtis papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui arba tais atvejais, kai pėsčiųjų perėja iš vairuotojo vietos nėra gerai apžvelgiama, ir įsitikinti, kad pėsčiųjų perėjoje nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti.
    ​​​​
    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...wid=-rwipzpo4k

    Diskusiją, jei būtų poreikis, siūlau pratęsti temoje apie kelių eismo taisykles

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Nėra rombų KET, tai gal automagistralėse ir greitkeliuose įrenkime vokiško standarto nuorodas, su exit numeriais ir sankryžos pavadinimais? Nu nėra tų ženklų KET, bet kodėl gi ne? Tik iš pagarbos bendrajam standartui fonas būtų žalias, o ne mėlynas kaip Vokietijos autobahn'uose

    P.S. Nesakau, kad tai blogai, tiesiog... keista.

    Komentuoti:


  • Austras
    replied
    Buvo rašyta, kad rombai skirti ir pėstiesiems, maždaug taip: jeigu matai, kad mašina nuo pirmo rombo greičio nelėtina - nėra ko žengt į gatvę, nes nespės saugiai sustoti. Visai apsidžiaugčiau, jeigu kėgliai paisytų tokių nurodymų.

    Komentuoti:


  • JPeters
    replied
    Atsakau: https://www.delfi.lt/auto/patarimai/....d?id=78961947

    Kauno gatvėse šią savaitę pasirodė analogų Lietuvoje neturintys rombo formos įspėjamieji ženklai, kurie vairuotojus iš anksto perspėja apie artėjančią pėsčiųjų perėją. Pirmieji tokio tipo ženklai ant asfalto įrengti A. Juozapavičiaus prospekte. Iki metų pabaigos pėsčiųjų gyvybes gelbėsiančius sprendimus ketinama pritaikyti visose miesto perėjose.

    Rombo formos ženklai įrengiami iki pėsčiųjų perėjos likus 30 ir 15 metrų. Tikimasi, jog toks horizontalusis ženklinimas atkreips ne tik vairuotojų, bet ir pėsčiųjų dėmesį, teigiama pranešime žiniasklaidai.
    Keista, jeigu nupaišyti ten, kur nėra perėjos. Gal planuoja daryt? Kurioje vietoje konkrečiai nupiešta per google maps gal parodyt įmanoma? Būtų smalsu sužinot.

    Mieste važiuojant irgi atkreipiau dėmesį, kad jų labai daug pripaišė, bet nesusimąsčiau atkreipt dėmesį į aplinką, kurioje nupiešė.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė newcome Rodyti pranešimą
    Ar kas nors gali paaiškinti Kauno mieste ant važiuojamosios dalies nupaišytų rombų prasmę? Ieškojau KET prieduose - tokio ženklinimo neradau. Iš pradžių galvojau, kad rombas yra prieš ten kur yra sankryža ir informuoja jog yra pagrindinis kelias. Tada pastebėjau, kad jie supaišyti ir ten kur šalutinis. Pamačius daugiau tokio ženklinimo supratau, kad matosi jog jis dažniausiai yra prieš perėjas. Tačiau šiandien matyta situacija mane vėl išmušė. Rombai nupaišyti Birštono-K. Mindaugo sankryžoje, kur nei perėjos, nei važiuojantiems nuo Birštono gatvės kelias yra pagrindinis.
    Iš pradžių rašė, kad jie skirti įspėti tiek vairuotojus, tiek pėsčiuosius nereguliuojamose perėjose. Bet dabar pripaišė tų rombų net ir reguliuojamose sankryžose. Akivaizdus perteklius tų rombų, kurių nėra net KET.

    Komentuoti:


  • newcome
    replied
    Ar kas nors gali paaiškinti Kauno mieste ant važiuojamosios dalies nupaišytų rombų prasmę? Ieškojau KET prieduose - tokio ženklinimo neradau. Iš pradžių galvojau, kad rombas yra prieš ten kur yra sankryža ir informuoja jog yra pagrindinis kelias. Tada pastebėjau, kad jie supaišyti ir ten kur šalutinis. Pamačius daugiau tokio ženklinimo supratau, kad matosi jog jis dažniausiai yra prieš perėjas. Tačiau šiandien matyta situacija mane vėl išmušė. Rombai nupaišyti Birštono-K. Mindaugo sankryžoje, kur nei perėjos, nei važiuojantiems nuo Birštono gatvės kelias yra pagrindinis.

    Komentuoti:

Working...
X