Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • VLR
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Pasistumėję kaip reikalas. Kuoliukų įkalė, skaldos paskirstė, buitines atsivežė. Va ką reiškia kai pasirenka rimtą užsienio rangovą, o ne žaidžia su vietiniais. Garantuotai jau po poros metų ten skries traukiniai ant 249 km/h.
    Taip kritikuoti progresą kelios savaitės po darbų pradžios gali tik visiškas trolis. Dar blogiau, nei tavo nesibaigiantys pilstymai iš tuščio į kiaurą ir paklodės apie nieką. Vis smingi žemyn su savo durnais komentarais.

    Komentuoti:


  • DKL
    replied
    Prie Panevėžio linija pirminiam variantui tikriausiai nustumta toliau, nes ten ne tik keleivinė stotis, bet ir krovinių terminalas, priežiūros depai suplanuoti. Tai arčiau miesto tokius objektus tikėtina jog buvo sudėtinga sutalpinti. Tiesiog buvo paprasčiausiu keliu nueita, nes ir miestas nerodė noro turėti geležinkelio stotį savo ribose. Tik po to atsipeikėta, kad taip gali būti praleistas istorinis šansas pagerinti miesto infrastruktūrą ir susiekimo galimybes, bei neišnaudota ideali proga padidinti miesto patrauklumą, potencialą.
    Prisimenu kaip prieš dešimtmetį buvo derinamas Kaunas - LT/LV siena specialusis planas. Tada projekto kaštai dar vis buvo svarbiausias alternatyvų pasirinkimo kriterijus. Projektuotojai pateikė iš esmės dvi alternatyvas susijusias su Panevėžiu: arba trasa eina pro Panevėžį, bet apsiribojama keleivine stotimi, nes visa trasa per miestą turėtų eiti ant pylimo, arba miestas aplenkiamas ir statoma prekinė stotis su šiokia tokia keleivinės stoties funkcija. Pastaroji alternatyva ir buvo pasirinkta, o variantas kad galima pastatyti tiek keleivinę stotį mieste, tiek krovininę stotį už miesto net nebuvo svarstomas

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė vital7777 Rodyti pranešimą
    Latvijos siu metu RB darbu santrauka: https://www.youtube.com/watch?v=TxKVHwyE8I4
    Visiskas kosmosas kiek per metus padare... Sakyciau 0 sansu kad latvija bent kaska pastatys iki 30 metu...
    Pasistumėję kaip reikalas. Kuoliukų įkalė, skaldos paskirstė, buitines atsivežė. Va ką reiškia kai pasirenka rimtą užsienio rangovą, o ne žaidžia su vietiniais. Garantuotai jau po poros metų ten skries traukiniai ant 249 km/h.

    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Teisybės dėlei, tai jei būtų nuo pat pradžių projektavę per Panevėžį, tai tos dubliuojančios linijos nebūtų projektavę. Dabar spėju per toli nueita: išpirkta žemė, suprojektuoti keliai, infrastruktūra, ir jei perdarinėtų, tai visi kiti šalutiniai projektai nusikeltų n metų. Pataisyk jei klystu.
    Prie Panevėžio linija pirminiam variantui tikriausiai nustumta toliau, nes ten ne tik keleivinė stotis, bet ir krovinių terminalas, priežiūros depai suplanuoti. Tai arčiau miesto tokius objektus tikėtina jog buvo sudėtinga sutalpinti. Tiesiog buvo paprasčiausiu keliu nueita, nes ir miestas nerodė noro turėti geležinkelio stotį savo ribose. Tik po to atsipeikėta, kad taip gali būti praleistas istorinis šansas pagerinti miesto infrastruktūrą ir susiekimo galimybes, bei neišnaudota ideali proga padidinti miesto patrauklumą, potencialą.


    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Arba tai gali būti neneuardomas tiltas, su pakankama atsarga galintis praleisti tokio gabarito krovinius
    Statyti tiltą su dideliu gabaritu po juo yra gerokai brangiau. Kai tikimybė, kad tilto eksploatavimo laikotarpiu ten važiuos kažkoks mega gabarinis krovinys yra nykstamai maža, tai geriau suplanuoti "nuardomą" tiltą, kurio tikriausiai niekada nuardyti ir neteks. Juo labiau prireikus vežti negabaritą tada eigoje gali paaiškėti, kad kažkokį laikiną apvažiavimą padaryti pigiau ir racionaliau.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
    Nėra tai kad negalima, bet iš kainos perspektyvos gana akivaizdžiai neapsimoka. Iš planavimo dokumentų - schema kokio tilto reikia:

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20250902_025651.png
Views:	951
Size:	208,1 kB
ID:	2218131
    Arba tai gali būti neneuardomas tiltas, su pakankama atsarga galintis praleisti tokio gabarito krovinius

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Teisybės dėlei, tai jei būtų nuo pat pradžių projektavę per Panevėžį, tai tos dubliuojančios linijos nebūtų projektavę. Dabar spėju per toli nueita: išpirkta žemė, suprojektuoti keliai, infrastruktūra, ir jei perdarinėtų, tai visi kiti šalutiniai projektai nusikeltų n metų. Pataisyk jei klystu.
    Kas siutina tai Panevėžio atstovų totalus apsi*ikimas. Liurbių liurbiai. Per tiek metų nei Panevėžio ir jo apylinkių Seimo nariai, merai, savivaldybių atstovai, kas turbūt sudaro šimtus įtakingų žmonių nekėlė jokių klausimų. Dabar nusimato dvi linijos, penktame pagal dydį LT mieste, už pusę milijardo. Man, kaip ir daugumai, tai atrodo kaip išmesti pinigai, kai yra įjungtas ekstremalaus taupymo režimas. Apsi*iko, tegu dabar palaukia antro ar trečio etapo. Kažkokie kreivi prioritetai. Mano akimis žiūrint, yra svarbesnių atkarpų:
    -papildomas Kauno tunelis
    -vėžė iki KUN
    -Elektrėnų pajungimas
    Dar įdomu, kas ten per nesąmonė VNO padaryta. Traukiniai lyg įvažiuos į miestą ir grįš į VNO aklikelį kaip galutinę stotelę. Toks variantas jau dabar yra įmanomas, bet tai nėra daroma, nes taip niekas nedaro. Ten reiktų normalios pravažiuojamos stoties, kas reikštų gana rimtą kelyno perplanavimą.

    KUN, kiek suprantu, jau yra per vėlu. Geležinkelių naujavsiukininkai ir esamų galimybių išnaudotojai paspaudė rankomis su aviacijos naujavasiukininkais ir esamų galimybių išnaudotojais ir turėsim autobusų stotelę laukuose. Lygioje vietoje nesugebėjo gerai padaryti, ką ten kalbėti apie urbanizuotas teritorijas.

    Toks jausmas, kad visas ruožas Lietuvoje buvo suplanuotas, kad kuo pigiau ir greičiau būtų galima šalį pravažiuoti. Integracijų 0, net Kauno tunelyje sugebėjo išsiderėti nieko nedarymą. Pradžioje dar ir Vilniaus neįtraukė, kas iš viso yra neįtikėtina.
    Paskutinis taisė VLR; 2025.09.03, 06:50.

    Komentuoti:


  • B.S.
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Nėr ten ko nesuprast, viskas buvo viešai motyvuota ir pagrįsta, tik kad supuvo visuos nuorodos į specialiojo planavimo dokumentus: https://www.planuojustatau.lt/lt/pla..._gelezinkeliai
    Teisybės dėlei, tai jei būtų nuo pat pradžių projektavę per Panevėžį, tai tos dubliuojančios linijos nebūtų projektavę. Dabar spėju per toli nueita: išpirkta žemė, suprojektuoti keliai, infrastruktūra, ir jei perdarinėtų, tai visi kiti šalutiniai projektai nusikeltų n metų. Pataisyk jei klystu.
    Kas siutina tai Panevėžio atstovų totalus apsi*ikimas. Liurbių liurbiai. Per tiek metų nei Panevėžio ir jo apylinkių Seimo nariai, merai, savivaldybių atstovai, kas turbūt sudaro šimtus įtakingų žmonių nekėlė jokių klausimų. Dabar nusimato dvi linijos, penktame pagal dydį LT mieste, už pusę milijardo. Man, kaip ir daugumai, tai atrodo kaip išmesti pinigai, kai yra įjungtas ekstremalaus taupymo režimas. Apsi*iko, tegu dabar palaukia antro ar trečio etapo. Kažkokie kreivi prioritetai. Mano akimis žiūrint, yra svarbesnių atkarpų:
    -papildomas Kauno tunelis
    -vėžė iki KUN
    -Elektrėnų pajungimas

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Būtent, latviams likę biškį kraštus palyginti ir gali jau bėgius kloti. Tuo labiau Latvija - miškingas kraštas, malkų pabėgiams nepristigs.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Ilgesnį ruožą su buldozeriu pravažiavo? Nelabai tau čia sekasi kažką įrodyti. Pažiūrėsim kaip latviams prie pagrindinės linijos sekasi po kokių metų dviejų, o ne po kelių savaičių nuo darbų pradžios.

    Komentuoti:


  • vital7777
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Latvijoje darbai prie pagrindinės linijos prasidėjo liepos 11, t.y. prieš mažiau nei prieš 2 mėnesius.

    https://railbaltica.org/news/green-l...ine-in-latvia/
    Palyginimui, Seta-Ramygala, paskelbe apie statybu pradzia Liepos 14, video: https://www.youtube.com/watch?v=XliAOiG7NU0

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė vital7777 Rodyti pranešimą
    Latvijos siu metu RB darbu santrauka: https://www.youtube.com/watch?v=TxKVHwyE8I4
    Visiskas kosmosas kiek per metus padare... Sakyciau 0 sansu kad latvija bent kaska pastatys iki 30 metu...
    Latvijoje darbai prie pagrindinės linijos prasidėjo liepos 11, t.y. prieš mažiau nei prieš 2 mėnesius.

    https://railbaltica.org/news/green-l...ine-in-latvia/

    Komentuoti:


  • vital7777
    replied
    Latvijos siu metu RB darbu santrauka: https://www.youtube.com/watch?v=TxKVHwyE8I4
    Visiskas kosmosas kiek per metus padare... Sakyciau 0 sansu kad latvija bent kaska pastatys iki 30 metu...

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    Nesuprantama, kodėl apskritai ta linija pro Gustonis numatyta, juolab pro Panevėžį (kad ir netubula ne pro miestą, bet vis tiek jame nors ir pakraštyje) tokio pat ilgio ir tiesimo.
    Nėr ten ko nesuprast, viskas buvo viešai motyvuota ir pagrįsta, tik kad supuvo visuos nuorodos į specialiojo planavimo dokumentus: https://www.planuojustatau.lt/lt/pla..._gelezinkeliai

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Bet gi Estijos kreivi tiltai nesimato net iš satelito

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Nesuprantama, kodėl apskritai ta linija pro Gustonis numatyta, juolab pro Panevėžį (kad ir netubula ne pro miestą, bet vis tiek jame nors ir pakraštyje) tokio pat ilgio ir tiesimo. Jei bus pastatyta linija pro Gustonis tai akivaizdu, kad jokių atšakų už šimtus milijonų niekas nestatys ir Panevėžys naudosis geležinkeliu tokiu pat intensyvumu, kiek ir kokie nors Elektrėnai kelionėms į Vilnių ar Kauną naudojasi už 10 km nuo miesto esančia Žąslių stotele.
    Atsakymas manau yra paprastas. Priplanavo nesąmonių popieriuje, net nesigilinant, ką planuoja. Elementarus aplaidumas, nekompetencija ir nesusigaudymas. Tiesa, vėliau buvo susigaudyta, kad pridaryta nesąmonių, bet bijant vėl keisti visą projektą, papaišyta atšaka arčiau Panevėžio. Problemytė tik ta, kad tai kainuotų papildomus ~500 milijonų (= kolosalus pinigų ištaškymas). Nu ir dar ta, kad ES, bent kol kas, nesiruošia to finansuoti. Play stupid games, win stupid prizes, taip sakant.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Uhu, Lietuva be ES paramos iki 2035 už pusė milijardo pastatys atšaką ir stotį arčiau Panevėžio (visvien už miesto), nes priplanavo nesąmonių pro Gustonis (dar toliau už miesto). O šventas naivume
    Nesuprantama, kodėl apskritai ta linija pro Gustonis numatyta, juolab pro Panevėžį (kad ir netubula ne pro miestą, bet vis tiek jame nors ir pakraštyje) tokio pat ilgio ir tiesimo. Jei bus pastatyta linija pro Gustonis tai akivaizdu, kad jokių atšakų už šimtus milijonų niekas nestatys ir Panevėžys naudosis geležinkeliu tokiu pat intensyvumu, kiek ir kokie nors Elektrėnai kelionėms į Vilnių, Kauną ar Klaipėdą naudojasi už 10 km nuo miesto esančia Žąslių stotele.
    Paskutinis taisė Lettered; 2025.09.02, 17:46.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

    Nėra tai kad negalima, bet iš kainos perspektyvos gana akivaizdžiai neapsimoka. Iš planavimo dokumentų - schema kokio tilto reikia:


    Aš matau tai kaip galimybę. Ten yra tikrai daug laukų ir daug grūdų, geležinkelio jungtis jiems vežti tikrai gali būti patraukli. Jei tu nematai tai nematai, whatever.



    Iš ES nebuvo jokio stūmimo tą stotį arčiau centro susiplanuot, čia grynai vietiniai susiprato, tai sakymas kad "jei ES neprivers tai nepasistatysim" nelabai suprantamas - iš mano pusės gana aiškiai matosi kad šiai daliai yra gana nemažas vietinis push'as, ir juda gerokai greičiau nei pvz. Kaunas-Vilnius - žemės paėmimo procesas jau prasidėjo, ir mano manymu iki 2035 tai tikrai stotis bus pastatyta. Tuo tarpu, jei dabar pridedam dar vieną priedą kad nutempti europinę vėžę šalia senosios nuo Gustonių, tai tada reikia vėl daryti visas analizes, planavimus, viešinimus - žemės išpirkimas geriausiu atveju prasidėtų už poros metų - ir ta atšaka galėtų atsirasti tais pačiais 2035.

    Taipogi, visiškai nesuprantu kodėl viena stotis labiau tiktų regioniniams maršrutams nei kita - norėtūsi išgirsti argumentų. Suprasčiau turėti dvi stotis jei visi traukiniai į vieną netilptų, bet čia jau truputi utopinis scenarijus ir nemanau kad jis greituoju metu nutiks.
    Uhu, Lietuva be ES paramos iki 2035 už pusė milijardo pastatys atšaką ir stotį arčiau Panevėžio (visvien už miesto), nes priplanavo nesąmonių pro Gustonis (dar toliau už miesto). O šventas naivume

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
    Siurprizas - buvo siūlytas lygiai toks variantas
    Tau gal ir siurprizas, pats žinau tą variantą, ir apie jį esu rašęs.

    Bet kokiu atveju - tas faktas, kad lietuviški 'ekspertai' kažką 'nusprendė' man nepasako visiškai nieko turint omeny, kad visas RB projektas Lietuvos teritorijoje yra prasčiausiai paruoštas iš visų Baltijos šalių. Prisiminkime, kad lietuviški 'ekspertai' pasirinko ir RB tiesimą pro Gustonis vietoje tiesimo pro Šiaulius, kur buvo galima suformuoti mazgą su Vilnius - Klaipėda geležinkeliu viename nedaugelio Lietuvos miestų, kurioje stotis yra populiacijos centre ir gali realiai veikti. Visos šitos kalbos apie 'tram train', LRT ir atšakas yra šių 'ekspertų' pridarytų šūdų taisymas.

    Aš labai tikiuosi, kad tas ruožas pro Panevėžio kraštą buvo pasirinktas su mintimi išpirkti žemes pagal RB projektą ir 'prakišti' jį vietoje ruožo pro Gustonis paskutinę minutę, tą ruožą 'atidedant' (pamirštant visam laikui kaip blogą sapną). Tačiau, kiek suprantu, jie jau rimčiau ruošiasi darbams pro Gustonis ir tą ruožą pro niekur, vis tik, ties. Tokiu atveju šitas paralelinis ruožas tampa pertekliniu, o pusę milijardo tikrai galima išleisti sukuriant gerokai daugiau naudos miestui.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

    Aš visiškai nesuprantu kokio reikalo reikia turėti dvi stotis, kai vienoje stos visiškai visi traukiniai kūrie nuvažiuos ir į kitą, ir dar tarptautiniais greitaisiais traukiniais. Mano manymu daug logiškiau turėti tik vieną stotį, ir palikti esamą stotį tik kroviniams traukiniams aptarnauti (ir gal kiek sumažinti net, ten teritorija nėra efektyviai naudojama ir gana stipriai dalina miestą perpus). Vystyti stotį kurią visiškai padengs kita, geresnė stotis yra pinigų švaistymas.
    Pasiekiamumui. Ypač regioniniam susisiekimui yra aktualu, kad gyventojai galėtų greitai pasiekti stotį/stotelę. Jeigu yra galimybę turėti vieną stotį viename miesto pakraštyje (ar centre), o kitą kažkurioje kitoje pusėje, tai visa tai yra tik pliusas miestui.
    Čia juk kalbame, kad tarptautinis susisiekimas vyktų per naują stotį (+ joje stojantys regioniniai), o senąja naudoti regioniniam susisiekimui. Miestui svarbu, kad stotis būtų kuo arčiau centro. Tai senoji, jei lyginti su naująja miesto pakraštyje (ne Gustonyse), vis vien yra daugiau nei dvigubai arčiau miesto centro.

    Pas mus strateginis planavimas labai "nestrategiškas". Nes labai panašiai, nesugebėta ruošiant RB linijos į Vilnių planą, nusimatyti kokios papildomos "Vilniaus vakarinės" stoties kažkur prie Lazdynų, kuri būtų žymiai patogiau pasiekiama didžiuliai daliai miesto gyventojų, kurie gyvena vakarinėje/šiaurės vakarinėje miesto pusėse.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Man visiškai nesvarbu kas tau daro įspūdį ir kuo tu pasitiki. Čia ne cerkvė.

    "Light rail" sistema veikia ir tai ne klausimas. Klausimas yra kokia turi būti jos ekosistema ir kaip ją išlaikyti. Vienas iš variantų - dalintis insfrastruktūros dalimi, 'hardscape' su kitomis transporto sistemomis. Jei dėl kažkokių priežasčįų to neįmanoma padaryti, pati transporto sistema turi aprėpti ir būti patraukli tiek, kad padengtų žymią savo operavimo išlaidų dalį.
    Panevėžio dydžio Daugpilis išlaiko 5 tramvajaus linijas. Kad, ilgalaikėje perspektyvoje, pro Panevėžio autobusų stotį, centrą, tankiausius rajonus, populiariausias regiono apsipirkimo vietas, ateities priemiesčius ir tarptautinę RB stotį einanti tramvajaus/LRT linija ‘apsimokėtų’ prasčiau teigti yra tiesiog klaidinga. O Gustonys - Panevėžio kraštas infrastruktūra su geležinkeliais dalintis tokia sistema, be abejonės, galėtų.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Patys LTG komunikuoja, kad pro Panevėžio kraštą einanti trasa kainuotų 400-500m. eurų (anksčiau dalinausi šaltiniu). Už tiek būtų galima (ir būtų racionaliau) nutiesti kietą LRT liniją nuo Gustonių iki pat Panevėžio centro. Vienintelis būdas išspręsti šitą projektuotojų iš oro išgimdytą nesąmonę būtų netiesti ruožo pro Gustonis ir tiesti tik tą, einantį arčiau Panevėžio. Laukuose tiesti paraleliai einančius HSR geležinkelius būtų milžiniškas pinigų išmetimas.
    Siurprizas - buvo siūlytas lygiai toks variantas vietoj tos trasos einančios pro Panevėžio kraštą, ir jis nebuvo pasirinktas. Iš kaštų naudos analizės https://sumin.lrv.lt/uploads/sumin/d..._(v2bb)(1).pdf

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20250902_031612.png
Views:	607
Size:	79,2 kB
ID:	2218133

    Visus dokumentus galima rasti čia: https://sumin.lrv.lt/lt/veiklos-srit...imo-etapas-10/ bet apibendrinus - pagal visus vertinimo būdus, norint pagerinti patogumą kelionėms iš/į Panevėžį naudingiausia yra stotis miesto pakraštyje.

    Komentuoti:

Working...
X