Forumo dalyvio Udrius pokalbis su žurnalistu šiandien ryte Žinių radijuj: yra auksinių minčių, LT švaisto traukinius ir dotuoja kaimynų keleivius, vietoj vežimo LT; išveža turistus į Ryga, kurie galėtų likt LT ir t.t. https://www.ziniuradijas.lt/laidos/r...xIKBNwPa5loEGg
Nerandu info (bet jei kas ras, tai prašau pasidalinkit), bet buvo planų elektrifikuot Tallinn -Tartu -Valga liniją, tai gal dabar vykdomi remonto darbai ir susiję su elektrifikavimu iki Valgos, kas ir leis Škodoms važinėt šiam ruože.
Planas buvo elektrifikuoti didžiąją daugumą geležinkelių Estijoje iki 2028, bet paskutinis rašymas apie kąžką piečiau Tartu kurį radau yra prieš metus, kad piečiau Tartu elektrifikavimas kaip ir atidedamas https://news.err.ee/1609207552/need-...l-not-go-ahead
Edit: ai bet pala, Škodos juk elektrinės, tai nevažiuos jos į jokią Valgą.
Nerandu info (bet jei kas ras, tai prašau pasidalinkit), bet buvo planų elektrifikuot Tallinn -Tartu -Valga liniją, tai gal dabar vykdomi remonto darbai ir susiję su elektrifikavimu iki Valgos, kas ir leis Škodoms važinėt šiam ruože.
Įdomu, koks bus tų Škodų interjeras? Pritaikytas ilgoms kelionėms t.y. 1 ir 2 klasės, kažkas panašaus į LTG Pesą?
Edit: ai bet pala, Škodos juk elektrinės, tai nevažiuos jos į jokią Valgą.
Anyway, gana juokingai nuskambėjo situacijoje nesusigaudančio žurnalisto teiginys-klausimas: "Kiek ten liko laiko iki galutinio Rail Baltica paleidimo? 5 metai?". Kurgi ne
Dar vienas video RU kalba. Trumpai - nuo rudens ELRON planuoja leist naujas Škodas, kuriuose bus galima nusipirkt bent kokio maisto, dabar tai galima padaryt tik LTG traukinyje.
Pvz planuojant kelione 3 dienas iki išvykimo, lėktuvo bilietas kainavo nuo 150 iki 250 EUR.
Bilietas autobusu Tallin - Vilnius apie 30Eur. Bet čia negalima absoliutinti, nes ne visi mėgsta kelionės autobusais, ir kai kas mėgsta kelionės metu daugiau laivės ir tiesiog pasivaikščiot, ko negalima padaryt autobuse.
LTG atstovas patvirtino, kad jau sutarta su LV, kad jau vasarį LTG važiuos iki Valgos ir bus tik vienas persėdimas.
Verslo kelionėms - minusas, kad visa darbo diena išeina. Privalumas būtų tik jei per naktį - t.y. neimant viešbučio. T.y. vakare išvyksti, ryte tiesiai į paskirties vietą.
Tada verslai, kurie dedasi ženkliukus "green", "eco friendly", būtų ilgainiui priversti nebepirkti lėktuvų bilietų.
Nėra jokio griežto kriterijaus, kiek laiko turi trukti kelionė, kad būtų važiuojama traukiniu, kad tai apsimokėtų. Šiaip, priklauso nuo visos eilės kriterijų: serviso lygio, atstumo ir eilės kitų dalykų, o ne kažkokio vieno kriterijaus pagal laiką. Vilnius-Ryga-Tartu-Talinas nebūtų tik tarp Vilniaus ir Talino, bet ir tarp visko inbetween. Ir kalba eina matyt ne apie 10 val., bet labiau apie 8.
Ar 8, ar 10 valandų, psichologiškai visa dieną sueina kelionei.
Dėl kokio Vilnius-Tartu tai taip, toks traukinys gal yra greičiausias variantas. Bet Vilnius-Talinas lėktuvu ar traukiniu gaunasi švelniai tariant esminis skirtumas.
Kažkur skaičiau mintį, kad HSR 4 val. yra limitas kiek logiška keliaut. Toliau jau aviacija. Tai pritaikius tą patį mūsų geležinkeliui, gaunasi tik Vilnius - Ryga. 10 val, tai čia jau gaunasi experience, o ne kelionė sakyčiau. Na entuziastam ar kartą pabandyti - gal...
Nėra jokio griežto kriterijaus, kiek laiko turi trukti kelionė, kad būtų važiuojama traukiniu, kad tai apsimokėtų. Šiaip, priklauso nuo visos eilės kriterijų: serviso lygio, atstumo ir eilės kitų dalykų, o ne kažkokio vieno kriterijaus pagal laiką. Vilnius-Ryga-Tartu-Talinas nebūtų tik tarp Vilniaus ir Talino, bet ir tarp visko inbetween. Ir kalba eina matyt ne apie 10 val., bet labiau apie 8.
Kažkur skaičiau mintį, kad HSR 4 val. yra limitas kiek logiška keliaut. Toliau jau aviacija. Tai pritaikius tą patį mūsų geležinkeliui, gaunasi tik Vilnius - Ryga. 10 val, tai čia jau gaunasi experience, o ne kelionė sakyčiau. Na entuziastam ar kartą pabandyti - gal...
Apie kainą ir serviso lygį. Vilnius - Talinas už 50-60 Eur. yra nekonkurencinga atgyvena, kurią galima buvo iškart paladoti nešvaistant laiko ir pinigų dėl "valdininkų" varnelės už "naują maršrutą". Vakarų Eurpopoje už tą pačią kainą galima gauti nepalyginamai geresnės kokybės kelionę.
Bent kol kas, darau prielaidą, kad kažkada greit bus normalus bilietas ir tik vienas persėdimas, kas leis turėti konkurencingą produktą. Kad dabartinė kaina ir servisas yra neadekvatūs, imho, yra kaip ir savaime suprantama.
O dėl kainų ir serviso lygio, šiaip, gana aktuali tema, bet ji yra gana komplikuota. Pats ne per seniausiai išmaišiau Europą įvairiais traukiniais ir, bent jau perkant iš anksto, kainos Vokietijoje, Italijoje ar Ispanijoje atrodo belenkaip patrauklesnės, nei Lietuvoje. Bet čia matyt dar reiktų pridėti dinaminės vs fiksuotos kainos diskusiją, kur, galų gale, viskas visvien užsibaigia "riedmenų trūkumu". Aš visgi su šiokia tokia viltimi žiūriu į Stadlerių pristatymą, kas turėtų amžinąją ir neišsprendžiamą "riedmenų trūkumo" problemą, bent šiam kartui, išspręsti ir galbūt leisti LTG įvesti dinaminę kainodarą, kas leistų smarkiai atpiginti keliones tiems, kas gali sau leisti bilietus pirkti iš anksto.
Nieks nieko nešvaistė, šitas "maršrutas" kainavo apie nulį Eurų. Traukiniai važiavo ir anksčiau. Viskas kas buvo padaryta tai tik suderinti tvarkaraščiai. Tas turėjo būti padaryta jau seniai, tiesiog valio, kad pagaliau padarė. Netolimoje ateityje suinvestuos šiek tiek pinigų - bus mažiau persėdimų ir vienas bilietas. Taip pat sveikintina. LTG Link manau šaunuoliai, kad pajudino šituos ledus.
Apie kainą ir serviso lygį. Vilnius - Talinas už 50-60 Eur. yra nekonkurencinga atgyvena, kurią galima buvo iškart paladoti nešvaistant laiko ir pinigų dėl "valdininkų" varnelės už "naują maršrutą". Vakarų Eurpopoje už tą pačią kainą galima gauti nepalyginamai geresnės kokybės kelionę.
Ką tik buvo proga išbandyti OBB Nightjet (sėdima vieta). 55 Eur už 5:20 val. trukmės kelionę pirktą prieš porą dienų iki išvykimo. Nightjet pristatyti nereikia, manau. Tad šita failBaltica su tokiais trantais ir tokiom kainom yra objektyviai visiškas absurdas.
Ką tik buvo proga išbandyti OBB Nightjet (sėdima vieta). 55 Eur už 5:20 val. trukmės kelionę pirktą prieš porą dienų iki išvykimo. Nightjet pristatyti nereikia, manau. Tad šita failBaltica su tokiais trantais ir tokiom kainom yra objektyviai visiškas absurdas.
Aš vis tiek pasirinkčiau traukinį, o ne autobusą, bet galiu suprasti trūkumus. Manau, kad šis traukinio maršrutas nėra skirtas keliautojams iš Vilniaus arba Rygos į Taliną, bet keliautojams iš Vilniaus/Šiaulių/Rygos į Tartu/Valmierą/Tapą,... manau, kad ir neturėtų daug kainuoti ypač LTG, nes tik traukinio tvarkaraštis truputį pasikeitė ir laikai suderinti. Vivi turi naują maršrutą penktadieniais iki sekmadieniais iš Rygos į Valgą ir atgal, o tik Elron įkurė visiškai naują ekspresą Talinas - Tartu - Valga, kuris irgi padėda žmonems iš Valgos/Elvos greičiau į Taliną važiuoti.
Aš truputį galvojau ir apie kainodarą. Manau, kad Vilnius - Ryga kaina nebloga, Lietuva - Estija kainuoja per daug. Elron pasidalino lentelę ir aš truputį "žaidžiau"...
Mėlynas, geltonas ir raudonas: Elron, Vivi ir LTG kainos kaip būdavo prieš tvarkaraščio pakeitimo. Šitos kainos nepasikeičiau. Ryga - Jelgava ekspresas kainuoja 3,15€, bet manau kad nėra prasmės parduoti bilietus Ryga - Jelgava Vilnius-Ryga-traukiniui, bet gal iš Valmiero/Cesio/Siguldos turi prasmę, ypač kai LTG traukinys važiuoja Vilnius - Ryga - Valga. Dabar nėra tiesoginio traukinio tarp šių miestų.
Atiduočiau 10% nuolaidą (oranžinis) keliaudamas iš Estijos į Latviją, ir keliaudamas iš Lietuvos į Latviją toliau nėgu į Rygą. Keliaudamas iš Lieutvos į Estiją atiduočiau 20% nuolaidą (žalias). Tarptautinė kelionė į Ryga ir Zemitani turėtu kainuoti tas pats, nes Zemitani yra Rygoje.
Kaina visos kelionės gaunasi apie 50eur. Su tokiomis kainomis kabinėtis nematau problemų. Autobusai gerokai pigesni, ir aš su jais ilgiau nei ~2 valandas važinėti ne fanas, nes tiesiog nepatogu. Traukinyje galima padaryti kad būtų malonu keliauti. Šiuo maršrutu šiuo metu to nėra, tai reikėtų pataisyti, dėl ko ir rašau kaip yra ir kas yra taisytina. Dabar važiavimas šiauriau Rygos yra nemalonus ilgai užtrunkantis reikalas, kurį reikėtų ištaisyti, ir kabinėjuosi būtent dėl to kad jis būtų ištaisytas.
Dėkui už įspūdžius.
Manau bilietai nesijungia į sistemą pirmiausiai dėl IT sistemų, o antras dalykas nuolaidos pagal Įstatymus. Pavyzdžiui, vaikai iki kiek metų nemokamai važiuoja, pensininkai nuo kiek metų nuolaidą gauna (Lietuvoje kaip tik keičia šiomis dienomis ir dar žada ateityje vėl pakeisti).
Baltijos šalių geležinkeliai ilgą laiką dirbo izoliuotai ir teisės aktai keitėsi pagal vidaus norus.
Gaunasi be galo daug bilietų porūšių ir sudėtinga sistema (pvz. Černobilio likviduotojai ar Čiurlionio mokyklos mokiniai - kaip spec. kategorijos).
Dėl bendros kainodaros:
Lietuvoje vyrauja centai už kilometrą sistema traukiniuose ir daugumoje tolimojo susisiekimo autobusais.
Pvz.:
Autobuso bilietas Druskininkai - Palanga kainuoja 34 Eur. Nes kažkiek kilometrų po kažkiek centų ir tada sandauga.
Tarptautiniai vežėjai Lux Express taiko kitokią metodiką - žiūri į laikus ir užimtumą. Kaina labai varijuoja.
PS
Lux Express Pasvaly, Ukmergėj neįlipsi (lyginant su Joniškiu ir LG). Bet įlipsi Fabijoniškėse
Kai važiuoji Lietuvoje autobusu, tolimuoju susisiekimu, tarkim 6 val., tai irgi nebūna maisto. Ir net su wc sudėtinga.
Baikite kabinėtis.
Iš tokių burbėjimų iš šono dažnai gaunasi demotyvavimas ir gali dingti noras ką nors skelbti.
Reikėtų džiaugtis, kad kas nors pasidalina savo, o ne kažkieno perpasakotais įspūdžiais.
Ačiū, ignaloidas
Komentuoti: