Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkeliai, uostai ir politika

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomizmas
    replied
    Latvijos pozicija yra labai suprantama. Mato sau labai didelę naudą ir būtų keista, jeigu ja nesinaudotų. Įdomu kokie Lenkijos ar Skandinavijos argumentai (iš viso įdomu, ar jie to imtųsi) įtikintų Latviją atsisakyti naudos savo ekonomikai. O kai mes norime, kad kroviniai iš Baltarusijos būtinai eitų per Lietuvą - kuo gi mes skiriamės nuo Latvijos? Jie siekia sau naudos, mes irgi siekiam. Tik ant kito labiau matosi.

    Astravo AE aš irgi nenoriu, bet būkime realistai - abejoju, ar Lietuva turi kokias realias galimybes paveikti tai, kas statoma kitos šalies teritorijoje.

    Komentuoti:


  • Eidvis
    replied
    Latvių pozicija tai tikrai parsidavėliška. Nuo pat pradžių sakiau ir dabar galiu tik pasikartoti, kad Kremliaus statomo Astravo tikslai labai aiškūs - visų pirma supriešinti Baltarusiją su Lietuvą taip blokuojant Baltarusijos ir vakarų suartėjimą, o kartu dar ir Kremliui turėti hibridinę bombą. Klausimas tik kaip į tai turėtų reaguoti Lietuva ir aš sakyčiau, kad kiek įmanoma šalčiau. Negalima nusileisti ir leisti Kremliui daryti ką nori, negalima nusileisti ir leisti Lukašenkai galvoti, kad jis gali būti Kremliaus įrankiu ir kad tai jam nieko nekainuos, bet kartu ir neisterikuoti. Tiesiog aiškiai ir nuosekliai per visus kanalus siekti, kad ta Astravo kaina būtų sumokėta tiek Kremliaus, tiek ir pačios Baltarusijos, o ta kaina yra labai didelė, t.y. atsijungimas nuo BRELL sistemos. Jeigu latviai skystablauzdžiai parsidavėliai - tai reikia kiek įmanoma į šitą procesą labiau įtraukti pačią ES ir net JAV, juk JAV nelabai baiminasi NordStream'ą blokuoti, tai paspausti kažkokią Latviją jiems neturėtų būti labai sunku ir išties tokia politika būtų netgi logiška - juk JAV baltijos šalims turėtų ne tik padėti užsitikrinti saugumą, bet ir padėti kovoti su hibridinio Kremliaus karo ginklais.

    Atitinkamai kas dėl Klaipėdos uosto - tai mes turime jį kiek įmanoma depolizuoti, kas kaip suprantu ir yra padaryta, juk ten dirba privačios krovos kompanijos, tame tarpe netgi iš dalies Baltarusiškos. Jeigu Baltarusija Latviją renkasi ne dėl to, kad ten geresnės sąlygos, o dėl to, kad tai politinis pasirinkimas - tai reiškia, kad Baltarusija mokės dar vieną kainą, t.y. mažinant savo produkcijos konkurencingumą. Mano manymu Lukašenka tai puikiai suvokia ir čia tas ėjimas link Latvijos arba yra blefavimas, arba Kremliaus spaudimas. Dėl to šioje situacijoje matau tik vieną tinkamą kelią -
    1) nepanikuoti, nes tikslas yra sukeliant paniką tarp Lietuvos žmonių priversti kartu ir Lietuvos politikus kažkokias nuolaidas daryti.
    2) nesidairant į kairę ir į dešinę, toliau siekti aiškiai įvardintos kainos už Astravą - atsijungimas nuo BRELL.
    3) neeskaluoti, t.y. kiek įmanoma mažiau leistis, kad šita kova paveiktų kitas sritis (pvz. stabdyti Lietuvos investicijas Baltarusijoje ir pan.).
    3) spausti Latviją kooperuotis ne su Kremliumi, o su vakarais ir tam spaudimui kiek įmanoma labiau pasitelkti ir transatlantines struktūras, mėginti į šitą procesą įtraukti netgi kokią Lenkiją ir Skandinaviją, kad jos padėtų įtikinti Latviją.
    Paskutinis taisė Eidvis; 2018.09.28, 07:32.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Na, kad latviai prodažni (ir šiaip silpniausia grandis Baltijos šalyse), tai seniai žinoma.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Be abejo, čia tik laiko klausimas, kada Baltarusija pradės spausti dėl Astravo, tame tarpe ir grasindama dėl krovinių per Klaipėdos uostą.
    Rezultatas: ir Astravas stovės, ir kroviniai panašu kad važinės per Latviją. Ne, aš nesakau kad reikėjo pritarti ir t. t. (man atominė energetika po Černobylio ir Fukušimos apskritai ne prie širdies), bet viskas kažkaip pasisuko ne LT naudai.

    Radau seną ir labai gerą postą šioje temoje, puslapiu anksčiau:

    Parašė John Rodyti pranešimą
    O šiaip butų įdomu išgirsti nuomonių dėl Lietuvos galimybių pasigriebti bent mažą dalį būsimų Rytai-Vakarai srautų Kinijos kuriamo "Šilko kelio" koridorių kontekste. Pagrindinis hub'as regione, bent jau iš geografinės perspektyvos, kaip ir turėtų būti Baltarusija. Ką lyg ir patvirtina pačių kinų investicijos į BY logistiką. Visgi Lietuva turi patogią atšaką į Klaipėdą, intermodalinius terminalus, daug patirties ir gerus riedmenis.
    Pamirškim jau... Latvija galės gauti bonusus.
    Paskutinis taisė Tomizmas; 2018.09.28, 01:26.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Be abejo, čia tik laiko klausimas, kada Baltarusija pradės spausti dėl Astravo, tame tarpe ir grasindama dėl krovinių per Klaipėdos uostą.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Na, nėra kuo stebėtis. Būtų naivu galvoti, kad Baltarusija dėl priešiškumo Astravui nesiims atsakomųjų veiksmų. O Latvijai dabar gaunasi labai geras biznis.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Suprantama (nors galbūt dėl to ir radai šiame šaltinyje, kad kitur nelabai ir yra?), bet tokie šaltiniai labai mėgsta perspausti, ir dabar gavosi nemokama jų reklama ir jų "žinių"/propagandos retransliavimas.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Romai, gal nereikėtų dėti baltnews lt nuorodų, ypač kai ten yra tokie pasažai ...
    Ačiū už pastabą.
    Paėmiau pirmą išgūglintą vietą su ta Lukašenkos citata. Bet dabar jau neieškosiu kito šaltinio tai pačiai citatai.

    Komentuoti:


  • deep'as
    replied
    Tai kokias salygas kelia Baltarusiju del kuriu Lietuva atsisako bendradarbiauti?

    Realiai tai Lukasenka elgiasi kaip tipiskas labai prastas derybininkas. Garsiai saukdamas ir grasindamas niekada negausi maksimalios naudos.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Romai, gal nereikėtų dėti baltnews lt nuorodų, ypač kai ten yra tokie pasažai - "В СССР, в котором в 1948 году порт Клайпеды, часть Куршской косы и акватории залива из административно-территориального состава Калиниградского региона был выделен и передан Иосифом Сталиным братской советской социалистической республике – ну, чтобы у советских литовцев тоже был свой морской порт, такую ситуацию не прогнозировали".

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė deep'as Rodyti pranešimą
    O siaip tai nelabai aisku kas tokio cia ivyko kad Lukasenka taip psichuoja?
    Lukašenko neseniai buvo Sočyje ir derėjosi su Putinu. Po vizito Baltarusija gavo daugiau naftos perdirbimui.
    Už viską reikia susimokėti. Lukašenka pradėjo kampaniją prieš Ukrainą. Galbūt buvo spaudimas įsileisti rusų karinę bazę; gudų spaudoje pagausėjo pareiškimų dėl Amerikos bazės Lenkijoje. Neaišku, ar jie ten kalbėjo apie Baltarusijos tranzitą per Baltijos uostus ir per Rusiją.

    Ekonomiškai per Baltijos uostus eksportuoti naudingiau, nors Rusija daro spaudimą.
    Kažkur baltarusių žiniasklaidoje neseniai buvo rašyta, kad Baltarusija eksportas išaugo net per Estiją.

    Latvijos uostuose krovinių po 2014-2015 metų sankcijų Rusijai sumažėjo, tai jie ieško alternatyvų.
    Beje, latviai investuoja į geležinkelį Vitebskas - Daugpilis - Krūstpils. Kažkur prie Daugpilio jie net įrengė dvi vėžės - aišku baltarusiškiems kroviniams priimti.
    Latviai ne nuo vakar šildo santykius su Lukašenka. Jau nuo šių metų pavasario skelbiama, kad numatomas jo vizitas į Latviją

    Parašė deep'as Rodyti pranešimą
    Masiulio laikysena rami ir pasitikinti, butent tokia kokios reikia.
    Kažkaip sutapo, kad Lukašenka prieš savaitą padarė stiprų pareiškimą, kuris Lietuvos spaudoje buvo "ramiai ir pasitikinčiai" nutylėtas.

    rubaltic.ru
    Беларусь, Китай, Европа: кто спасет латвийский транзит
    Baltarusija, Kinija, Europa: kas išgelbės Latvijos tranzitą
    В сентябре 2018 года президент страны Александр Лукашенко подал партнерам из Риги интересный сигнал:
    «Выхода к морю у нас нет, и если Литва не очень хочет с нами сотрудничать, надо делать упор на Латвию. Нужно сделать так, чтобы эта республика получала удовольствие от сотрудничества с Беларусью»

    2018 m. rugsėjo mėn. prezidentas Aleksandras Lukašenka nusiuntė įdomų signalą savo partneriams iš Rygos:
    "Mes neturime prieigos prie jūros, o jei Lietuva nenori bendradarbiauti su mumis, mes turime sutelkti dėmesį į Latviją. Reikai padaryti taip, kad ši respublika turėtų gautų malonumą (naudą)bendradarbiaudama su Baltarusija "

    https://www.rubaltic.ru/article/ekon...yskiy-tranzit/
    .

    Komentuoti:


  • Galys
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    MTZ blogi, o Klaipėdos uostui ir Lietuvos geležinkeliams Soligorsko kalio trąšos ir gudų perdirbta nafta pats geriausias balzamas sielai ir piniginei.
    Lietuvos geležinkeliai ir uostas bent 6-8 metus sėdi ant baltarusikškos "adatos".

    Kolegos, nereikia ekstrapoliuoti ir įdėti į lūpas to, kas nebuvo sakyta.

    Nebuvo vertinimo gerai ar blogai. Tiesiog taip yra.
    Pasakius A(stravo boikotas) logiška kažkada sulaukti iš kitos pusės pasakant B (boikotas Klaipėdai).
    Tai yra mūsų sąmoningas pasirinkimas, už kurį gali tekti susimokėti.

    Ir nereikia visą savaitę slėpti galvos smėlyje apsimetant kad nieko neatsitiko

    Palaukime, kuo pasibaigs šita istorija - tai rimtas santykių su Baltarusija gadinimas, ar tik dar vienas Lukašenkos pabangavimas.
    O ar patys baltarusiai nevaldo kažkokių krovos įmonių Klaipėdos uoste?

    Komentuoti:


  • deep'as
    replied
    Masiulio laikysena rami ir pasitikinti, butent tokia kokios reikia. O siaip tai nelabai aisku kas tokio cia ivyko kad Lukasenka taip psichuoja?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą
    Dar siulau vietoj John Deer pradeti pirkti MTZ traktorius, sektumem Venesuelos pedomis.
    MTZ blogi, o Klaipėdos uostui ir Lietuvos geležinkeliams Soligorsko kalio trąšos ir gudų perdirbta nafta pats geriausias balzamas sielai ir piniginei.
    Lietuvos geležinkeliai ir uostas bent 6-8 metus sėdi ant baltarusikškos "adatos".

    Kolegos, nereikia ekstrapoliuoti ir įdėti į lūpas to, kas nebuvo sakyta.

    Nebuvo vertinimo gerai ar blogai. Tiesiog taip yra.
    Pasakius A(stravo boikotas) logiška kažkada sulaukti iš kitos pusės pasakant B (boikotas Klaipėdai).
    Tai yra mūsų sąmoningas pasirinkimas, už kurį gali tekti susimokėti.

    Ir nereikia visą savaitę slėpti galvos smėlyje apsimetant kad nieko neatsitiko

    Palaukime, kuo pasibaigs šita istorija - tai rimtas santykių su Baltarusija gadinimas, ar tik dar vienas Lukašenkos pabangavimas.

    Komentuoti:


  • Milwaukee
    replied
    Siaip gazas stipriausiai buvo spaudziamas 2016m, kuomet dar tik prasidejo statybos. Buvo daug skambiu Grybauskaites pareiskimu, sakyciau net labai astriu. Nepaisant visko pries kelis menesius buvo pasirasytos sios sutartys. Po ju tarsi itin astriu pareiskimu is LT puses nebelabai ir buvo girdet.


    2018-05-07 15:19:00 BNS inf
    „Lietuvos geležinkeliai“ šiemet pasirašė ilgalaikes krovinių vežimo sutartis su didžiausia pasaulyje kalio trąšų gamintoja ir tiekėja Baltarusijos „Belaruskalij“, didžiausia azotinių trąšų gamintoja „Grodno-Azot“.

    Skaityti daugiau: http://kauno.diena.lt/naujienos/vers...-7-proc-862724

    Komentuoti:


  • Milwaukee
    replied
    Dar siulau vietoj John Deer pradeti pirkti MTZ traktorius, sektumem Venesuelos pedomis.

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Nu jo, Romai, užpjovei. Gal tada reikėjo ir kokį Krymą pripažinti Rusijai, nes žinai, nukentėjo verslas, kai rusai įvedė kontrasakcijas....

    Komentuoti:


  • Milwaukee
    replied
    Tai ka turi pasakyt Masiulis tavo manymu? Duokit laida mums i Lietuva? Aciu jums uz Astrava? Masiulis laikosi nustatyto kursa, jis techninis zmogus. Ne jis formuoja poltika, ne jis gali issprest sia problema, ne jam ir metyk akmenukus. Tikiuos bent tiek supranti?

    Dabar jau Baltarusijos prezidentas susitikęs su Latvijos ministru pirmininku, turėdamas omenyje Lietuvą, pabrėžė: „Esu dėkingas, kad nesilaikote šio nesuprantamo kelio link Baltarusijos dėl elektrinės".

    Read more: https://sputniknews.lt/columnists/20...ekonomika.html

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lietuva dėl konflikto su Gudija dėl Astravo elektrinės gali prarasti nemažai krovinių į Klaipėdos uostą. Juos keltina perimti ne Rusija, o Latvija
    Prezidentas A.Lukašenko planuoja vizitą Latvijoje.
    Po Paskutinio Lukašenkos pranešimo jau virš savaitės apie tai rašo Baltarusijos, Latvijos ir Rusijos žiniaskalida,
    Lietuviška spauda apie tai rašyė tik anglų ir rusų leidiniuse, o lietuviškai mūsiškiai tik šiandien kažką pradėjo rašyti.

    Baltnews.lt 2018.09.13
    Транзит в Балтии: почему Литва отдает 95% грузов
    Baltijos tranzitas: Kodėl Lietuva atiduoda 95% krovinių
    http://baltnews.lt/authors/20180913/1018360049.html

    Baltnews.lt 2018.09.19
    Если Литва не идет к Белоруссии, Белоруссия идет к Латвии
    Jei Lietuva neina pas Baltarusiją, Baltarusija eina pas Latviją
    http://baltnews.lv/riga_news/2018091...ia-BelAES.html

    Belorusskij partizan 2018.09.23
    Литва или Латвия: кого шантажирует Лукашенко?
    Lietuva ar Latvija: Ką šantažuoja Lukašenko

    https://belaruspartisan.by/economic/439061/

    Lietuvoje Lukašenkos grasinimai nė motais, atseit viskas gerai, t.y. tokie grasinimai tik 'vsio chorošo prekrasnaja markiza"

    Kol "geriausias minstras" Masiulis ieško menamų 200 mln EUR už informacijos pardavimą iš Registrų centro "blogiečiams verslininkams" (didžiausios informacinės firmos apyvarta tik 5 mln. EUR), kai po nosimi gali dingti apie trečdalį uosto ir geležinkelių krovinių.

    BNS 2018.09.27
    Masiulis: Baltarusijai neapsimoka krovinius nukreipti į Latviją
    „Nesmagu, kad mūsų kaimynai (Latvija – BNS) naudojasi padėtimi dėl Astravo elektrinės... Mes vylėmės, kad galbūt jie mus tam klausime parems, bet matome, kad taip nėra“, – pareiškė buvęs energetikos ministras ketvirtadienį Seime, atsakydamas į Biudžeto ir finansų komiteto nario liberalo Kęstučio Glavecko nuogąstavimus dėl baltarusiškų krovinių „nusukimo į Latviją“.

    https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=79174015
    Gudai šiandien įdėjo Masiulio nuotrauką iš 2011 metų su Klaipėdos uostu. (jis tuomet dirbo "Klaipėdos naftoje")
    Dabartiniame kontekste tokią nuotrauką galima suprasti dviprasmiškai - pvz., kaip ministras nurodo, kaip reikės uždarinėti uostą.

    Belsat 2018.09
    Литовцы ответили на упрек Лукашенко
    Lietuviai atsakė į Lukašenkos priekaištus

    https://belsat.eu/ru/news/litovtsy-o...ek-lukashenko/

    Masiulis ir jo argumentai neturėtų kelti teigiamų emocijų gudams - jie dar atsimena, kad Masiulis anksčiau buvo energetikos ministras ir pasisakė prieš Astravo AE. Google paieška jau pirmame paieškos [Masiulis, Baltarusija] puslapyje išmeta tokius rezultatus

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Otkatai ir švogerių firmelės buvo prie Dailydkos, LG viena didžiausių Lietuvos įmonių, bet viešai nevykdydavo nei vieno pirkimo ir nei vieno darbuotojo neįdarbindavo per atrankas. Čia tipo jums normalu pirkti paslaugas iš savo giminaičių arba visą savo giminę įdarbinti? Prie ko čia apskritai liberalai? Prie jų Dailydkos niekas net nejudino. Labiausiai pinigus tai tamsta mėgstat, kad tokius vagimus ginat.
    Tai yra iš dalies melas, ką tu čia parašei. Pirkimai iki absurdo - tušinukai ar pieštukai - buvo vykdomi per viešųjų pirkimų procedūrą. Nueik į LG puslapį ir rasi archyvus. Kas dėl įdarbinimo, tai buvo ir konkursai ir be konkursų. Ir pakaks čia tų nesąmonių, kad konkursas yra geriausia priemonė. Skaidrumo konkursų metu taip pat nėra. Dabar irgi be konkursų įdarbino daugybę savų geltonsnapių managerių ten, kur reikia specialistų su tam tikra specializacija vadovų pozicijose. Liberalai prie to, kad tai jų ideologija visa tai paremta - čia aš ne apie partinę priklaudomybę, nes gali būti ir socdemas ar konservas, bet liberalas iki kaulų smegenų. Vagys dabar sulindo į LG. Vaišvila tiesiai šviesiai juos išvadino. Tegul dabar teisiasi, jei juos apšmeižė. Beveik garantuoju, kad jokių teismų dėl to nebus, tai vadinasi taip ir yra.

    Komentuoti:

Working...
X