Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkeliai, uostai ir politika

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • lukass
    replied
    Parašė vėkas Rodyti pranešimą

    O jei dividendai bus?
    O jei skirs dotacijas iš nacionalinio ar savivaldybių biudžetų?
    O jei bus ES fondų dotacijos pasienio bendradarbiavimo vystymui?

    (...)
    Iš aukščiau esančio straipsnio:
    ...Tačiau panašu, kad valstybei reikės spręsti keleivių vežimo klausimą. Į šių metų biudžetą jau įtraukta subsidija keleivių vežimui – 35 mln. eurų. Tiesa, keleivių gabenimas bus subsidijuotas tik tokiu atveju, jei „Lietuvos geležinkeliai“ skirs analogišką sumą dividendų...
    Taip kad nebus nei nacionalinių, nei ES dotacijų.
    Valstybė tik autobusus moka dotuot...

    Komentuoti:


  • vėkas
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    O jei dividentų nebus? Iš ko mokės dotacijas? Žodžiu, jie net tiesiai šviesiai sako, dabar Skvernelis, vakar susisiekimo ministras, kad kompensacijos bus mokamos iš dividentų. O jei jų nebus ar nepakaks? Žodžiu, aišku. Laukite maršrutų uždarymo (pirmiausiai kris Marcinkonys, Rokiškis, po to gal ir Mažeikiai, Panevėžys, Marijampolė) ir jau tikrai jokių naujų maršrutų į Rygą ar Lenkiją nebus.
    O jei dividendai bus?
    O jei skirs dotacijas iš nacionalinio ar savivaldybių biudžetų?
    O jei bus ES fondų dotacijos pasienio bendradarbiavimo vystymui?

    Ir nėra taip, kad aš neturėčiau lūkesčių, kad Marcinkonys ir Rokiškis nebeturės traukinių - ten veikiausiai seniai buvo racionalu aktyviau derinti autobusų eismą organizuojant persėdimus Varėnoj ir Panevėžyje, tiesiog pats požiūris kritikuotinas

    Žodžiu, A|1, nesulauksit jūs pasaulio pabaigos, nesitikėkit!

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    ...Todėl vienas iš siūlomų būdų – nutraukti keleivių gabenimą nuostolingiausiais maršrutais ir skelbti konkursą vežėjams. Tokiu atveju keleiviai būtų vežami autobusais, o valstybė dotuotų šią paslaugą...
    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien...ima-667-925022

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    O jei dividentų nebus? Iš ko mokės dotacijas? Žodžiu, jie net tiesiai šviesiai sako, dabar Skvernelis, vakar susisiekimo ministras, kad kompensacijos bus mokamos iš dividentų. O jei jų nebus ar nepakaks? Žodžiu, aišku. Laukite maršrutų uždarymo (pirmiausiai kris Marcinkonys, Rokiškis, po to gal ir Mažeikiai, Panevėžys, Marijampolė) ir jau tikrai jokių naujų maršrutų į Rygą ar Lenkiją nebus.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Skvernelis: keleivių vežimas dėl „Lietuvos geležinkelių“ pertvarkos nebrangs
    Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad keleivių pervežimas traukiniais dėl valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ nebrangs.

    „Nėra jokios paslapties – keleivių vežimas yra nuostolingas, tačiau niekas neturėtų brangti, kadangi sprendima yra tokie priimti, kad „Lietuvos geležinkeliai“, kaip holdingas, mokės į valstybės biudžetą dividendus ir tik sumokėjus dividendus bus galima kalbėti apie kompensaciją ar dotaciją keleivių vežimui“, – antradienį interviu LRT radijui teigė S. Skvernelis...

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Visos reformos lydimos gražiais žodžiais ir "tikėjimu", kad bus tik geriau. Realybėje gi beveik viso baigėsi arba įmonių žlugimu, arba prichvatizacija, arba prichvatizacija ir žlugimu. Nykstančioje Lietuvoje kaip tik valstybė turi telkti savo rankose kuo daugiau įmonių, esamas tą pačia ar panašią veiklą vykdomas stambinti, o ne skaidyti. Deja, kaip ir sakiau kai vyko Dailydkos nušalinimas, kad bus pirmiausiai perdalinamas LG lovys tarp partijų, einama liberastiniu keliu - taip ir vyksta. Sekantis žingsnis bus privatizacija. Aišku, ne už metų, ne už dviejų, bet kitas seimas jau tą gali pradėti spręsti.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Nuspręsta, kaip „Lietuvos geležinkeliai“ bus skaidomi

    Vyriausybė pirmadienį pritarė valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ pertvarkai, į naujas bendroves atskiriant keleivių ir krovinių pervežimo bei infrastruktūros valdymo veiklas. Dabar veikiančios trys direkcijos būtų atskirtos ir taptų antrinėmis „Lietuvos geležinkelių“ įmonėmis – uždarosiomis akcinėmis bendrovėmis...
    ...„Keleivių vežimas abejotina, kad bus pelningas. (...) Tos įmonės infrastruktūros ir krovinių vežimo tikimės, kad bus pelningos ir mokės dividendus į biudžetą. Iš biudžeto ta subsidija bus skirta ir tikimės, kad dividendai bus didesni už subsidiją“, – pirmadienį kalbėjo R. Masiulis...
    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=77151113
    Paskutinis taisė lukass; 2018.02.12, 21:57.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Aš ne apie LG monopolį rašiau.

    1. LG veikdama kaip vienetas turi daugiau galimybių ir išteklių gauti paramai bei ją įsisavinti. Jokios konkurencijos tarp holdingo įmonių dėl ES paramos nėra. O išskaidžius ir atsiroms įmonės siekiant paramos, bus konkurencija jei vienu metu bus teikiamos ir infrastruktūrinės ir, tarkim, krovinių vežimui skirtos paraiškos ES lėšoms gauti.
    2. Vėlgi, kaip vientas LG yra pajėgesnė ir turi daugiau galimybių gauti didelius projektus. Dabar gi kaip atskiros įmonės, neturės tokių galimybių. Ypač kokia keleivių vežimo įmonė, kuri iš viso sėdės tikroje skylėje...
    3. Kodėl valstybė turės imti dividentus, jei iki šiol jų praktiškai neėmė. Kodėl ji turėtų skirti keleivių vežimui? O gal kitais metodais įmonės viduje tų pinigų perskirstyti negalima? Veikdamas kaip holdingas, vargu ar jis atskirai išmokės dividentus valstybei, tikriausiai dividentus mokės holdingas, o ne atskiros įmonės. Lygiai taip pat kaip dabar VLRD jokių dividentų valstybei nemoka. Čia reikia žiūrėti teisinę bazę, kas liečia holdingą ir dividentų išmokėjimą.
    4. Kodėl tarpusavyje turi konkuruoti tos pačios įmonės struktūriniai padariniai ar jie turi konkuruoti su kitomis įmonėmis dėl darbų? Ar vienoje gamykloje koks nors liejimo cechas konkuruoja su, tarkim, štampavimo cechu tarpusavyje, o įmonės savininkai dar atskirai cechams užkuria konkurencijos ugnį konkuruoti su kitomis įmonėmis? Tai visiška nesąmonė. Kaip tik jokios vidinės konkurencijos ar vidinių padalinių konkuravimo su kitomis įmonėmis neturi ir negali būti ir nėra pas normalų šeimininką. Aišku, vidinė trintis yra, tam tikri atskirų padalinių savanaudiški interesai išlenda, bet tai gero šeimininko užduotis ir yra taip valdyti, kad tokios neigiamos vidinės konkurencijos nebūtų.
    Realiai ir dabar finansiniai srautai yra išskirti ir galima matyti, kur tie pinigai eina. Atskyrus į atskiras įmones atsiras reali galimybė tampyti paklodę į savo pusę, priešingai, vienoje įmonėje tą tampymą galima nugesinti ir lengvai, o jau atskiros įmonės galiausia gali prieiti prie to, kad jų interesai bus visiškai priešingi, o holdingo galios bus ribotos operatyviai ir paprastai išspręsti prieštaravimus ir konfliktą. Formaliai gali prieiti iki teismų ir t.t., kas nėra gerai, ko bet koks privatus verslas vengia viduje ir sprendžia administraciniais komandiniais metodais atsiradusiais problemas.
    5. ES teisės aktai nereikalauja suskaidymo ir klausimas seniai išspręstas atskyris finansinius srautus. Visos šalys, kurios pradėjo nuo suskaidymo priėjo prie dalinės privatizacijos/ Ir iš esmės nieko gero ES su savo buka liberastine politika nepasiekė. Tik valstybinės geležinkelių kompanijos buvo išdraskytos, dalinai privatizuotos, o krovinių pervežimai vis tiek neišaugo, vis tiek geležinkeliai Vakarų Europoje veža apie 10 proc. krovinių, kaip ir iki reformos. Keleivių pervežime irgi nieko gero neįvyko, automobilizacija kaip buvo aukšta, taip ir liko.

    Komentuoti:


  • Perfect
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Jei nepatinka, tai neskaityk. Tu neturi monopolio reikšti tik savo ar tau patinkančia nuomonę.
    Monopolio neturi, bet norėtųsi ir iš tamstos daugiau argumentų.

    1. Kodėl atskiros holdingo įmonės negalės aplikuoti ES rėmimui?
    2. Kodėl negalės vykdyti didelių projektų? Didžiausia pagal turtą holdingo įmonė bus ta, kuri valdys infrastruktūrą. Pagal savo valdomą turtą ji ir toliau galės įgyvendinti stambius infrastruktūros plėtros projektus.
    3. Valstybė dividendų pavidalu pasiims pelną iš infrastruktūros ir krovinių vežimo įmonių, ir dalį jų išmokės atgal už keleivių vežimą kaip už socialinę paslaugą ar panašiai.
    4. LG holdingo infrastruktūros statybos įmonė galės ir toliau tiekti paslaugas LG tik per viešųuosius pirkimus. Viešieji pirkimai užtikrins, kad paslaugų kainos yra konkurencingos ir nuo to bus geriau visiems. Tiek LG, kuri žinos, kad jos infrastruktūros statybos padalinys dirba efektyviai ir neneša perteklinių kaštų, kurie yra sudedamoji infrastruktūros išlaikymo dalis, o tai reiškia, kad šie kaštai yra įskaičiuoti ir į krovinių bei keleivių vežimą. Efektyvus kaštų valdymas yra būtinas siekiant konkuruoti dėl Baltarusijos krovinių.
    5. LG suskaidymas leis įgyvendinti ES teisės aktų reikalavimus, todėl klausimas bus išspręstas.
    Paskutinis taisė Perfect; 2018.02.12, 18:25.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Jei nepatinka, tai neskaityk. Tu neturi monopolio reikšti tik savo ar tau patinkančia nuomonę.

    Komentuoti:


  • sv-x-as
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Visų pirma nereiškia, kad vyriausybė pritars. Nes tada bus chana ES lėšų įsisavinimui. Suskaidytos įmonė negalės vykdyti didelių projektų. Todėl manau, kad kol kas bus apsiribota tuo pačiu modeliu. Tuo labiau, kad atskyrus, reikės mokėti ir už keleivių pervežimą, o valstybė to nenori. Tik neaiški ministerijos pozicija. Jie ten veikti neturi ką? Ar visgi nori nuryti gerą kąsnį?
    Lietuvoje iš viso reikia daug ką iš infrastruktūros stambinti, o ne skaidyti. Bet matyti ilgalaikis tikslas yra prichvatizuoti krovinių vežimą, o keleivius palikti valstybei ant sprando. Infrastruktūros niekas privatizuoti nesiruošia.

    Sakiau, kad nauji LG vadai ne šiaip sau paskirti buvo ir Dailydka buvo nuverstas ne šiaip sau. Siekiama kiek įmanoma labiau prisisiurbti iš LG ir dalinai privatizuoti. Štai kad ir LG paskelbė tarptautinį konkursą geležinkelio remonto ir priežiūros paslaugoms pirkti 2 metų laikotarpiui. Du laimėtojai (atskirai remontas, atskirai priežiūra) remontuotų ir prižiūrėtų visus LG tinką 2 metus. Ką tai reiškia? O tai reiškia, kad visas dabar LG turimas remonto ir priežiūros ūkis tampa nereikalaingas ir bus išparceliuotas, nes niekas jo 2 metus už dyką nemaitins. Galbūt bus išnuomotas (atiduotas į subrangovus) toms įmonėms, kurios laimės konkursą. Dabar pinigai, kurie sukosi LG viduje, ne tik kad nebegrįš LG, tiksliau, iš vienos kišenės nebus perdėta į kitą, aišku, atsiskaičius su valstybe, bet, jei konkurus laimės užsienio firmos, tie pinigai iškeliaus iš Lietuvos. Be to atliakant priežiūrą ir remontą ūkio būdu, buvo galima išvengti apyvartinių lėšų naudojimo, buvo galima vykdyti vidinius užskaitymus. Dabar viso to nebus. Žodžiu, iš esmės tas konkursas tai yra dalinis LG prichvatizavimas. Gudri schema, kaip iš valstybinės įmonės prisidengiant viešaisiais pirkimais ir "skaidrumu" atimti tam tikrą veiklos sritį. O juk geležinkelių priežiūra ir remontas yra pagrindinė LG veikla, ne tik pervežimas. Taip į geležinkelius bus įleista privati kiaulė, kuris knisis vis giliau ir grauš šaknis.
    Tau paciam nuo saves nera bloga? Vien jau skaityti situos pezalus vemti vercia...

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    R.Masiulis: reorganizacija užtikrins „Lietuvos geležinkelių“ efektyvumą ir skaidrumą

    Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ reorganizavimas, atskiriant krovinių ir keleivių vežimo bei infrastruktūros valdymo veiklas, užtikrins bendrovės veiklos efektyvumą, skaidrumą ir nepriklausomumą, teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

    „Siūloma „Lietuvos geležinkelių“ pertvarka nėra drastiškai liberali. Ji ne tik išlaiko įmonės finansinį ir funkcinį stabilumą, bet ir sustiprina strateginę Lietuvos įmonę, leidžia išgryninti ir efektyvinti jos veiklas, padaro ją skaidresnę ir lengviau valdomą kaštų prasme“, – pranešime spaudai tvirtino R.Masiulis...

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Visų pirma nereiškia, kad vyriausybė pritars. Nes tada bus chana ES lėšų įsisavinimui. Suskaidytos įmonė negalės vykdyti didelių projektų. Todėl manau, kad kol kas bus apsiribota tuo pačiu modeliu. Tuo labiau, kad atskyrus, reikės mokėti ir už keleivių pervežimą, o valstybė to nenori. Tik neaiški ministerijos pozicija. Jie ten veikti neturi ką? Ar visgi nori nuryti gerą kąsnį?
    Lietuvoje iš viso reikia daug ką iš infrastruktūros stambinti, o ne skaidyti. Bet matyti ilgalaikis tikslas yra prichvatizuoti krovinių vežimą, o keleivius palikti valstybei ant sprando. Infrastruktūros niekas privatizuoti nesiruošia.

    Sakiau, kad nauji LG vadai ne šiaip sau paskirti buvo ir Dailydka buvo nuverstas ne šiaip sau. Siekiama kiek įmanoma labiau prisisiurbti iš LG ir dalinai privatizuoti. Štai kad ir LG paskelbė tarptautinį konkursą geležinkelio remonto ir priežiūros paslaugoms pirkti 2 metų laikotarpiui. Du laimėtojai (atskirai remontas, atskirai priežiūra) remontuotų ir prižiūrėtų visus LG tinką 2 metus. Ką tai reiškia? O tai reiškia, kad visas dabar LG turimas remonto ir priežiūros ūkis tampa nereikalaingas ir bus išparceliuotas, nes niekas jo 2 metus už dyką nemaitins. Galbūt bus išnuomotas (atiduotas į subrangovus) toms įmonėms, kurios laimės konkursą. Dabar pinigai, kurie sukosi LG viduje, ne tik kad nebegrįš LG, tiksliau, iš vienos kišenės nebus perdėta į kitą, aišku, atsiskaičius su valstybe, bet, jei konkurus laimės užsienio firmos, tie pinigai iškeliaus iš Lietuvos. Be to atliakant priežiūrą ir remontą ūkio būdu, buvo galima išvengti apyvartinių lėšų naudojimo, buvo galima vykdyti vidinius užskaitymus. Dabar viso to nebus. Žodžiu, iš esmės tas konkursas tai yra dalinis LG prichvatizavimas. Gudri schema, kaip iš valstybinės įmonės prisidengiant viešaisiais pirkimais ir "skaidrumu" atimti tam tikrą veiklos sritį. O juk geležinkelių priežiūra ir remontas yra pagrindinė LG veikla, ne tik pervežimas. Taip į geležinkelius bus įleista privati kiaulė, kuris knisis vis giliau ir grauš šaknis.
    Paskutinis taisė Al1; 2018.02.09, 16:14.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    „Lietuvos geležinkeliai“ bus skaidomi į tris atskiras bendroves

    Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ bus skaidomi į tris atskiras bendroves, atsakingas už keleivių ir krovinių pervežimą bei infrastruktūros valdymą...

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    „Lietuvos geležinkelių“ ginčas su „Orlen Lietuva“ baigėsi partnerystės susitarimu
    „Lietuvos geležinkeliai“ susitarė dėl abi puses tenkinančių bendradarbiavimo sąlygų bei konkurencingų tarifų. Abi bendrovės taip pat sutarė nutraukti ginčus teismuose.

    Ne vienerius metus trukęs ginčas dėl krovinių vežimo sąlygų, pasibaigęs kompromisiniu susitarimu, verčia naują „Lietuvos geležinkelių“ bendradarbiavimo su „Orlen Lietuva“ puslapį, kuriame abi įmonės yra partnerės, o ne oponentės.

    „Orlen Lietuva“ praėjusiais metais geležinkeliu vežė 9,21 mln. tonų produkcijos.

    „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Orlen Lietuva“ ginčijosi dėl 2009 metais pasirašytos krovinių vežimo sutarties, kuri galioja iki 2024 metų.
    Lenkijos žiniasklaida: Mažeikių likimas buvo nuspręstas prie alaus
    Tačiau kaip rašo „Fakt“, lemtingas susitikimas Mažeikių likimui vyko visgi Varšuvoje, praėjusių metų lapkritį. Ir, beje, jis vyko be W. Jasinskio.

    Lietuvos premjeras su savo patarėju, buvusiu krepšininku Tomu Pačėsu, viename Varšuvos restorane susitiko su PiS lyderiu Jaroslawu Kaczynskiu ir A. Bielanu.

    Šio susitikimo metu buvo sutarta, kad reikia gelbėti investiciją, kuri buvo svarbi žuvusiam Lenkijos prezidentui, J. Kaczynskio broliui dvyniui L. Kaczynskiui.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Sena valdžia jau seniai nėra valdžia.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Čia tik nevisai supratau -apie seną ar naują LG valdžią kalba eina?

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė vadovui ieškojo naujo prabangaus automobilio
    http://www.delfi.lt/news/daily/lithu....d?id=75240006

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    LRT Aktualijų studija 2017-07-11 11:05 http://www.lrt.lt/mediateka/irasas/1...17_07_11_11_05

    Apie pokyčius „Lietuvos geležinkeliuose“. Valstybė valstybėje – taip buvo vadinami „Lietuvos geležinkeliai“. Kas pasikeitė per pusmetį, kai įmonei pradėjo vadovauti nauji žmonės? Pokalbis su akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generaliniu direktoriumi Mantu Bartuška.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Bandkininkai yra de facto ekonominė (finansinė) o ir politinė valdžia. Niekeno nerenkama ir privati. Lengviau tikrai iškuopti valdininkus, nei bankininkus. Todėl Islandijos pusėn labai kreivai žiūrima ir niekas per daug neafišuoja to, ką padarė islandai, šalis yra tam tikroje informacinėje blokadoje. Nors tie, kas Islandiją pasodino ant bankinės adatos, realiai liko nenubausti, nes jie sėdi ne Islandijoje.
    Paskutinis taisė Al1; 2017.07.07, 12:30.

    Komentuoti:

Working...
X