Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkeliai, uostai ir politika

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Estai nekalti dėl debilų LT vyriausybėje veiksmų.
    Taip, estai kalti dėl debilų estų geležinkelių veksmų.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Estai nekalti dėl debilų LT vyriausybėje veiksmų.

    Komentuoti:


  • CWave
    replied
    Tyrimas: Estų valstybinės geležinkelių, logistikos įmonės žymiai padidino sankcionuotos naftos pervežimą legaliai jį peregistruojant. Estijos URM "nustebo" apie prekių pervežimą, bet apie sankcijas kolkas nesvarsto. Istorija kartojasi?

    https://www.vz.lt/verslo-aplinka/202...kcijoms-apeiti
    Prieš tai naftą krovė LTG ir Klaipėdos Nafta.

    Akivaizdu, kad jei jau dedam sankcijas jos turi būti Europinio masto ir be jokių landų, kitu atveju mes nieko nepasieksim, nebent suvaidinam teisuolius savo (konservatorių) vidaus rinkėjams, tuo pat metu nepasiekiant saugumo, ekonominių tikslų.
    Paskutinis taisė CWave; 2022.01.31, 22:32.

    Komentuoti:


  • CWave
    replied
    Šimonytės pasakymus vertinu gan skeptiškai - ji turi labai aiškų politinį interesą parodyti, kad vyriausybė tvarkosi kompetetingai, nepaisant to, kad visa krizė ir buvo kilusi dėl teisinio ministerijų neraštingumo ir karingos komunikacijos.

    Čia įžvelgiu ir kitą problemą - ar dėl vidinės politikos siekių mes neįteiksime dar vieno sverto putinui? Puikus New York times straipsnis lietuvių kalba šia tema: https://www.15min.lt/m/id/aktualu/pa...oje-57-1635408
    Paskutinis taisė CWave; 2022.01.31, 19:03.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    15min.lt 2022.01.31
    Premjerė: teisininkai yra įvertinę rizikas dėl sutarties su „Belaruskalij“ nutraukimo
    „Ana pusė, be jokios abejonės, dėl visiškai suprantamų priežasčių ir grasins turbūt, ir gąsdins, sakys, kad kreipsis į visus pasaulio teisimus, arbitražus. Pagal tuos tarptautinius susitarimus ir dvišalius susitarimus, kurie numato tokią galimybę, mes negalime užkirsti kelio, bet teisininkai tas rizikas yra pakankamai gerai įvertinę“, – kalbėjo premjerė. (...)

    „Manau, kad pagrindinė problema yra reputacijos klausimas valstybės kontroliuojamai įmonei ir tikimybės atsidurti mūsų strateginio partnerio sankcionuojamų įmonių sąraše“, – pridūrė ji.

    http://www.15min.lt/m/id/aktualu/lie...imo-56-1635412

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė bato_usai Rodyti pranešimą
    Ar tikrai reikėjo sugretinti du dalykus apie kas liečia krovinių srautų informaciją ir kas liečia sankcijas į tiktai politinę visuomenės temą, kai jie buvo protingai išskirti iki to?..
    Belaruskalij trąšų pervežimo į uostą klausimai, deja, 90% yra politiniai ir gal 10% susiję su transportu.
    Geriau apie tą problemą diskutuoti vienoje vietoje.
    Nors gali būti kad po vasario 1-osios problemos bus ne išspręstos, o tik prasidės.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    „Belaruskalij“ skundžia Vyriausybės sprendimą dėl sutarties su „Lietuvos geležinkeliais“ nutraukimo
    https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...ais-nutraukimo

    Vilniaus apygardos administracinio teismo atstovas Audris Kutrevičius BNS patvirtino, kad skundas gautas penktadienį.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Ar tikrai reikėjo sugretinti du dalykus apie kas liečia krovinių srautų informaciją ir kas liečia sankcijas į tiktai politinę visuomenės temą, kai jie buvo protingai išskirti iki to?..

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lrytas 2022.01.26
    Trys Baltarusijos bendrovės liko tuščiomis – „Lietuvos geležinkeliai“ nepatenkino jų prašymų vežti kalio trąšas
    www.lrytas.lt/verslas/rinkos-...rasas-22185233

    BNS 2022.01.26
    G.Landsbergis: rizikos dėl baltarusiškų trąšų tranzito „išravėtos“
    http://www.15min.lt/m/id/verslas/ben...os-663-1633414

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Prasideda rūri rūri ...
    Pasirašytas sutartis reikia vykdyti, bet visų pirma - mokėti jas sudaryti.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied

    Prasideda rūri rūri ...

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Praėjusią savaitę LTG gavo kitų trijų Baltarusijos bendrovių prašymus vežti „Belaruskalij“ trąšas. Juos pateikė Baltarusijos valstybės valdoma viena didžiausių šalies ekspeditorių „Belintertrans“, „Belkali-Migao“, kurią „Belaruskalij“ įkūrė kartu su Kinijos įmone „Migao Corporation Ltd“, ir „Belaruskalij“ antrinė trąšų eksporto bendrovė „Belorusskaja kalinaja kompanija“ (BKK) – pastaroji norėjo vežti jau nuo sausio 24 dienos.

    Visos jos kartu prašo vežti maždaug tiek trąšų, kiek per mėnesį įprastai gabena „Belaruskalij“ – apie 1 mln. tonų, BNS pranešė LTG.

    Dėl visų trijų prašymų LTG kreipėsi į vyriausybinę strateginių įmonių sandorius tikrinančią komisiją.
    „Baltarusijos bendrovė nurodo, kad tuo atveju, jeigu LTG pažeistų sutartį, ji pasilieka sau teisę reikalauti visiško patirtų nuostolių, įskaitant ir tiesioginius nuostolius, ir galimas kompensacijas tiesioginiams bei netiesioginiams partneriams visose pasaulio šalyse, ir negautų pajamų atlyginimo. Apie tai, kokio dydžio ieškinius ir kur teiktų, rašte neužsimenama“, – komentare BNS nurodė LTG.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    LRT 2022.01.19
    „Lietuvos geležinkeliai“ informavo „Belaruskalij“ apie Vyriausybės nutarimą,
    Geležinkeliai patvirtinti paraiškas už vasarį

    „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) oficialiu raštu informavo Baltarusijos bendrovę „Belaruskalij“ apie Vyriausybės nutarimą nuo vasario 1 d. bendrovių turimą sutartį pripažinti negaliojančia. Oficialus raštas Baltarusijos bendrovei buvo išsiųstas pirmadienį, sausio 17 d.
    LTG, atsižvelgdami į Vyriausybės nutarimą, kartu su išsiųstu raštu „Belaruskalij“ pateikė tiek nutarimo kopiją, tiek ir Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos išvadą. (...)

    Kaip rodo LTG atlikta teisinės aplinkos ir pasaulinės trąšų rinkos analizė, norint sukurti tvirtą teisinį kelią, padėsiantį visiškai sustabdyti trąšų tranzitą per Lietuvą, reikalingi ir tolimesni žingsniai. Kadangi į „LTG Cargo“ dar galėtų kreiptis kitos bendrovės, kurios nėra įtrauktos į sankcijų sąrašus, bendrovė turėtų turėti teisinius argumentus atsisakyti gabenti tokį krovinį. Taip pat baltarusiškas trąšas per Lietuvą gali pretenduoti gabenti kiti vežėjai.

    http://www.lrt.lt/naujienos/verslas/...skas-uz-vasari
    BNS 2021.01.21
    Trys Baltarusijos kompanijos prašo „Lietuvos geležinkelių“ vežti kalio trąšas,
    Įmonė kreipėsi į komisiją

    Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupei nuo vasario 1-osios nutraukiant sutartį su į JAV sankcijų sąrašus įtraukta viena didžiausių pasaulyje kalio trąšų gamintojų ir eksportuotojų „Belaruskalij“, LTG pranešė gavusi trijų nesankcionuotų Baltarusijos bendrovių prašymus vežti šias trąšas. (...)

    „Belaruskalij“ antrinė bendrovė „Belorusskaja kalijnaja kompanija“ (BKK) prašo pasirašyti sutartį dėl kalio trąšų vežimo geležinkeliu per Lietuvą nuo sausio 24 dienos – prašymą ji argumentuoja poreikiu įvykdyti įsipareigojimus dėl trąšų pardavimo per Klaipėdos uostą.
    Dėl trąšų vežimo per Lietuvą taip pat kreipėsi kompanijos „Belintertrans“ ir „Belkalij-Migao“. Pirmoji jau yra pateikusi ir paraiškas dėl krovinių vežimo.

    „Norint atmesti bendrovių prašymus ir taip stabdyti baltarusiškų kalio trąšų tranzitą per Lietuvą, LTG reikalingas teisinis pagrindas. Tai svarbu siekiant suvaldyti iš skirtingų Lietuvos ir tarptautinių teisės aktų bei daugiašalių susitarimų kylančias rizikas, kurios gali virsti ieškiniais tiek LTG, tiek ir valstybei, jei bus atsisakyta sudaryti susitarimus dėl trąšų vežimo be tvirto teisinio pagrindo, – rašoma LTG pranešime.

    www.delfi.lt/verslas/verslas....d?id=89263253

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Dundorfas Rodyti pranešimą
    Aš manau draugai iš saulėtosios Rusijos jau studijuoja "case study" kaip paveikti viešają nuomonę, grindžiant ekonomine nauda
    Rusijai kadaise Kaikaris nepaėjo. Dabar turbūt Linkedine ieško bendrų draugų su Vizbaru.

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    Kam čia tuos case study rašyt, jei pavaldinio vagonus su trąšomis gali paskaičiuot, dardančius per kovotojų su režimais teritoriją.

    Komentuoti:


  • Dundorfas
    replied
    Aš manau draugai iš saulėtosios Rusijos jau studijuoja "case study" kaip paveikti viešają nuomonę, grindžiant ekonomine nauda

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Galys Rodyti pranešimą

    Na tai jei Yara nustoja pirkti baltarusišką kalį, tai lieka rusiškas. Rusiško niekas per Klaipėda neveš, veš per Ru uostus, tai greičiausiai ir baltarusiškas kalis važiuos į Rusiją, o ten niekas nieko nebeatseks ir nenorės atsekti. Tad greičiausiai norvegai tiesiog toliau pirks tą patį baltarusišką kalį tik jis oficialiai bus rusiškas. Kažkiek aišku išaugs savikaina, bet norvegų produkcijos niekas ir neperka dėl to, kad pigi.
    Tai gaunasi, kad realiai nukentėsim tik mes (LG su uostu)?

    Komentuoti:


  • Galys
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Nesustos, nes kalio trašų paklausa didžiulė, o gamintojų ne tiek ir daug, aišku, Uralkali dalį rinkos dabar nusigriebs, bus didžiulė Lietuvos diplomatijos pergalė, kai geležinkeliai neteks milijonų Eur pajamų, o trąšų rinką iš Batkos perims Putinas.
    Na tai jei Yara nustoja pirkti baltarusišką kalį, tai lieka rusiškas. Rusiško niekas per Klaipėda neveš, veš per Ru uostus, tai greičiausiai ir baltarusiškas kalis važiuos į Rusiją, o ten niekas nieko nebeatseks ir nenorės atsekti. Tad greičiausiai norvegai tiesiog toliau pirks tą patį baltarusišką kalį tik jis oficialiai bus rusiškas. Kažkiek aišku išaugs savikaina, bet norvegų produkcijos niekas ir neperka dėl to, kad pigi.
    Paskutinis taisė Galys; 2022.01.12, 13:27.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Galys Rodyti pranešimą

    Ne vien LT politikų galvose. Jei norvegai nebepirks, klausimas ar tas trąšų tranzitas per LT savaime nesustos.
    Nesustos, nes kalio trašų paklausa didžiulė, o gamintojų ne tiek ir daug, aišku, Uralkali dalį rinkos dabar nusigriebs, bus didžiulė Lietuvos diplomatijos pergalė, kai geležinkeliai neteks milijonų Eur pajamų, o trąšų rinką iš Batkos perims Putinas.
    Paskutinis taisė Lettered; 2022.01.12, 13:11.

    Komentuoti:


  • Galys
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Kad nėra jokių banų, kaip ir su trašomis, JAV banai tik mūsų politikų (tiksliau konservatorių) galvose.
    Ne vien LT politikų galvose. Jei norvegai nebepirks, klausimas ar tas trąšų tranzitas per LT savaime nesustos.
    Norvegijos trąšų gamybos milžinė „Yara“ pirmadienį pranešė pradėsianti mažinti kalio trąšų pirkimus iš Baltarusijos, atsižvelgdama į sankcijų poveikį tiekimo grandinėms.
    Skaitykite daugiau: https://www.alfa.lt/verslas/verslo-n...usijos/242495/
    Paskutinis taisė Galys; 2022.01.12, 12:26.

    Komentuoti:

Working...
X