Parašė Irma
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Knygų rekomendacijos
Collapse
Tai svarbi tema.
X
X
-
/\ Planuoju įsigytiParašė John Rodyti pranešimąKątik išleista ir lietuviška "The God Delusion" versija, pavadinta "Dievo Iliuzija": http://www.manoknyga.lt/knyga/dievo-iliuzija.html
Atvaizdas

Dar viena sudominusi knyga būtų - Jean Baudrillard "Vartotojų visuomenė: mitai ir struktūros"

trumpa knygos anotacija
Visai nesenai (gruodžio 15 d.) buvo rengta diskusija J. Baudrillard'o "Vartotojų visuomenė" tema su G. Mažeikiu ir N. Vasiliauskaite.
Jei kas skaitė šią knygą ar dalyvavo diskusijoj, būtų įdomu išgirsti nuomonę
Paskutinis taisė Irma; 2010.12.19, 17:01.
Komentuoti:
-
Na oponentų argumentais domiuosi, ir darau tai pakankamai intensyviai. Youtube pilnas video šia tema. Nors praktiškai visi oponuojantys argumentai daro neišpasakytai daug loginių klaidų arba yra paprasčiausia demagogija (kad ir Islamo "didvyris" Zakir Naik, kovojantis su ateistais ir garsėjantis savo sugebėjimais "atversti" į islamą, "irodyti" Korano atitikimą mokslui, "sutriuškinti" ateistų argumentus ir t.t. Pažiūrėk čiaParašė Recoiler Rodyti pranešimąNeskaičiau ir nesiruošiu skaityti artimiausiu metu. Tiesa sakant man tai ir nėra taip įdomu. O linką numečiau tik tarp kitko, nes kaip pastebėjau iš jusų postų, jus visą informaciją srebiate iš vienos pusės ir poto varote į vienus vartus. Objektyvumo dėlei reikėtų pasidomėti ir oponentų argumentais, o ne teigti, kad tai bus šlamštas ir neverta skaityti, gal kur internete jau ir yra komentarų.
).
Manyčiau, bėda čia ta, kad dažniausiai "prieš" ateizmą pasisako ne mokslininkai ir net ne srities žinovai, bet teologai ar netgi pastoriai bei kiti angažuoti veikėjai (kad ir tavo siūlomos knygos autorius Phil Fernandez).
Viena esminių problemų yra ta, kad mokslas yra matomas tarytum viena iš "nuomonių" (kita "nuomonė" yra teistai). Mokslas "nuomonių" nereiškia. Jis tik reiškia tezes, teorijas, pateikia faktus už ir prieš, bando savo teorijas neigti ir atmesti. Religiniams teiginiams taikomi tie patys metodai, o medžiagos šiuo atveju, yra daugiau, nei pakankamai, kad nebūtų apsiribota vien teorijos pateikimu be stiprių argumentų.
Tai ir žiūri žmogus, ką turi: argumentai, logika, faktai, statistika. Kitaip tariant, bet kokia pagrįsta ir aiški informacija, kurią turime. Ir šiuo atveju gana triuškinančiai laimi "ateistų" stovykla, apsiginklavusi šiais ginklais, kuriuos jiems tiekia būtent mokslininkai ir mokslo terpė.
Teistai, kita vertus, tepasitelkia teologiją, dvasininkus, šamanus, magus, dvasias ir pan. (priklausomai nuo religijos... ir sužinok kad geras, kuriais labiausiai tikėti - šamanais iš šventojo miško ar elfais iš olos), o kai kuriais atvejais (pvz. Islamo) ir fizinį smurtą ar net žmogžudystes. Bandoma pasitelkti ir mokslą (nors dažniausiai tai pseudomokslas), bet ir čia apsiribojama "skylių" logika t.y. ieškoma "skylių", kurių mokslo argumentai ir įrodymai nepaaiškina (pvz., kai kurių momentų evoliucijos teorijoje). Vėlgi, tai mąstymo ir logikos klaida, nes bandant įrodyti savo teoriją (šiuo atveju, Krikščionybės arba Afrikos genčių Šamanizmo) nepakanka besti pirštu į oponuojančią teoriją ir šaukti "ė, jūs šito negalit paaiškinti... reiškia Dievas yra"... tik kuris Dievas: JuJu iš didžiojo kalno ar Abraomiškasis iš Izraeilio?
Kitaip tariant, tai infantiliška ir tiesiog kvaila logika bei argumentavimas, už kurį lėktum iš universiteto po pirmojo semestro...
Dar yra "Noma" argumentas, kuris iš esmės teigia, kad mokslas neturėtų bandyti aiškintis religinių reikalų, nes tei neįmanoma iš principo. Tik neaišku, kodėl kažkas galvoja, kad gali nurodinėti mokslui, kas jam galima, o kas ne?
Ir t.t.
Kitaip tariant, kad ir kaip bežiūrėsi, kad ir kaip besistengsi paneigti savo "ateistines" pažiūras (ką, beje, aš pats aktyviai darau bene kasdien), bet to padaryti neišeina. Ir ne todėl, kad aš tuo "tikiu" (angl. faith t.y. tikėjimas vardan tikėjimo), bet todėl, kad vadovaujuosi kritiniu mąstymu, logika, sveiku protu ir nuovoka, kuriuos pasitelkdamas vertinu įrodymus, argumentus ir visą kitą informaciją. Jeigu kas nors pateiktų pakankamai stiprių argumentų, suponuojančių, kad teorija apie Alachą ar Jahvę yra maždaug 90% pagrįsta ir kad toks dievas tikriausiai egzistuoja, pirmas dalykas, kurį padaryčiau, lėkčiau į bažnyčia, iš ten šliaužčiau keliais į vienuolyną ir prašyčiausi priimamas bei atpirkinėčiau nuodemes iki gyvenimo galo ir būčiau didžiausias krikščionis/žydas/musulmonas, koks tik gali būti.
Bet kol kas dažniausiai matau demagogiją, nepagrįstus teiginius ir klišiškus argumentus, kurie įspūdį daro nebent neraštingiems ar visiškai kvailiems žmonėms. Dar kartą pabrėžiu, kad tai ne tikėjimo, bet žinojimo ir sveiko proto dalykas.
Žodžiu, gal geriau grįškim prie senų gerų mokslinių argumentų (kuriuos naudoja ir R.Dawkins'o knyga). O jie sako viena: dievo (bent jau tokio, kokį jį paišo populiarios religijos) tikriausiai nėra ir negali būti (na kokiais 99,9999999999%).
Taip kad nereiktų "pykti" ant ateistų. Labiau reiktų pykti, kad kai kurie žmonės, užuot vadovaudamiesi jiems į galvas įbesta dogmatine mistika ir magija, vadovaujasi protu, žiniomis ir sveika nuovoka.
O jei ta knyga taipogi ieško "skylių" mokslinėse teorijose, nurodinėja mokslui, kur jam "negalima" lįsti bei užduoda klausimus "o tai kas mus sukūrė?", tai tekeliauja tokia knyga tiesiai į makulatūros perdirbimo cechą.Paskutinis taisė John; 2010.12.08, 05:27.
Komentuoti:
-
Neskaičiau ir nesiruošiu skaityti artimiausiu metu. Tiesa sakant man tai ir nėra taip įdomu. O linką numečiau tik tarp kitko, nes kaip pastebėjau iš jusų postų, jus visą informaciją srebiate iš vienos pusės ir poto varote į vienus vartus. Objektyvumo dėlei reikėtų pasidomėti ir oponentų argumentais, o ne teigti, kad tai bus šlamštas ir neverta skaityti, gal kur internete jau ir yra komentarų.
Komentuoti:
-

Gal gali kiek plačiau pristatyti knygą, jei pats esi ją skaitęs? Kuo ji įdomi, išskirtinė, kokius racionalius ir pagrįstus argumentus pateikia? Nes šiaip skaityti bele ko nesiruošiu. Tam prireiktų viso gyvenimo ir dar 10x tiek
O jeigu sudomins, gal ir paskaitysiu. Kaip bebūtų, reikia išklausyti abi puses.
Komentuoti:
-
Mūsų kietakakčiams ateistams, o ir knygutė nebrangi, be to ir laiko kaip matau savo dvasios "tobulinimui" negailite

http://www.amazon.com/Atheist-Delusi...1646863&sr=8-2
Komentuoti:
-
Theravada Buddhism - Simple Guides
Keliaujantiems ar šiaip besidomintiems Pietryčių Azija (visų pirma Tailandu, Kambodža, Laosu, Mianmaru) rekomenduočiau šitą labai nedidelę ir labai suprantamai parašytą knygelę apie Theravada budizmą t.y. budizmo kryptį proteguojamą tose šalyse. Theravada įdomu tuo, kad tai seniausia iki šiol išlikusi budizmo kryptis.
Iš praktinės pusės naudinga tuo, kad tiesog padės geriau suvokti tų šalių mentalitetą ir supažindins su budizmo filosofija ir pagrindiniais konceptais.
Paskutinis taisė John; 2010.12.05, 02:23.
Komentuoti:
-
Taigi rekomenduoju:
1. Fantastikos mėgėjams rekomentuoju S. Lukjanenko Sargybų seriją - Nakties sargyba, Dienos sargyba, Sutemų sargyba ir Paskutinė sargyba. Tikrai netradicinis požiūris į gėrio ir blogio kovą. Filmai neprilygsta knygoms.
2. Mika Waltari - Sinuhė egiptietis. Gydytojo gyvenimas senovės egipte. Per daug nepapasakosi, tokias knygas reikia perskaityti.
www.rasyk.lt
3. O tiems, kas nori pasidomėti Lietuvos senovės istorija, tačiau juos atbaido nuobodi akademinė literatūra, rekomenduoju - Alfredas Bumblauskas - Senosios Lietuvos istorija, 1009 - 1795. Netradicinė istorijos knyga. Gausiai iliustruota. Nagrinėjamos įvairos to meto temos: karyba, buitis, mados ir t.t.
www.rasyk.lt
Komentuoti:
-
Kątik išleista ir lietuviška "The God Delusion" versija, pavadinta "Dievo Iliuzija": http://www.manoknyga.lt/knyga/dievo-iliuzija.html
Komentuoti:
-
Pagaliau prisiverčiau atsiversti vieną knygą, kurią "privalėjau" perskaityti
The God Delusion, parašyta Richard Dawkins, kuris ne per seniausiai baigė akademiko karjerą po profesūros Oksfordo universitete ir pasišventė mokslo ir sveiko proto sklaidai masėse, už ką jam reiktų žemai nusilenkti.

Kas girdėjo, skaitė ar matė R.Dawkins'ą (Youtube pilna jo interviu, paskaitų ir kitokios medžiagos), tie tikriausiai nieko naujo nesužinos, bet tai tiesiog geras argumentų, citatų ir informacijos rinkinys vienoje vietoje tiems, kas vėliau norėtų tai cituoti diskusijose apie religijas ir ateizmą.
Dawkins'o argumentai labai stiprūs ir daugeliu atveju tiesiog triuškinantys, nors tuo pačiu labai aiškiai apibrėžti ir suprantami "eiliniam" žmogui. Kai kuriuose reviu rašoma, kad "tai knyga, kurią turi perskaityti kiekvienas", bet mano supratimu, ją reikia perskaityti bent tiems, kas neabejingi sveikam protui, kritiškam mąstymui ir faktais grįstai įžvalgai. Ir ne vien dėl religijos, bet apskritai dėl to, kad tai puikus pavyzdys, kaip reikia agumentuotai ir pagrįstai aiškinti savo poziciją.
Aišku, labiausiai šitą knygą reiktų perskaityti religingiems (arba save tokiais laikantiems) žmonėms. Nors to tikėtis būtų šiek tiek naivu.
Amazon.com ir kitur galima gauti visai nebrangiai (nes išleista prieš 4 metus). 400psl. irgi nėra baisingai daug, nes puslapiai maži.
P.S. Panašu, kad ruošiama ir lietuviška knygos versija: http://www.dievoiliuzija.lt/Paskutinis taisė John; 2010.11.25, 00:51.
Komentuoti:
-
Visai neseniai perskaičiau Jules Verne "Karpatų Pilis" Smagus senovinis skaitalas, kas neskaitė mokyklos laikais.
Komentuoti:
-
Knyga kurią reikia būtinai perskaityti.
Игорь Иванович Акимушкин "Išnykęs pasaulis" http://iknyga.lt/index.php/akimuskin...pasaulis_10515
Komentuoti:
-
Nuostabiausias šou Žemėje: evoliucijos įrodymai (The Greatest Show on Earth: The Evidence for Evolution). Ričardo Dokinso (Richard Dawkins) naujausia (šio pranešimo rašymo metu) knyga, dedikuota evoliucijos nagrinėjimui. Skirtingai nei ankstesnėje Dokinso knygose, šioje orientuojamasi į evoliucijos, kaip priešpriešos kreacionizmui (t. y. knygoje paraleliai aktyviai kritikuojamas kreacionizmas ir kritikuojamas argumentų kalba), įrodymus. Kadangi autorius yra mokslininkas biologas evoliucionistas, šioje srityje kompetencijos jam toli gražu netrūksta.
Knyga nagrinėja dirbtinę (žmogaus veiklos sąlygotą), lytinę ir natūralios atrankos sąlygotą evoliucijas. Aiškina fosilijų datavimo principus paaiškindamas „trijų žiedų“ (medžių rievės), radioaktyvių izotopų skilimo (pavyzdžiui, anglies-14 izotopo, kalio-40 izotopo), molekulinio, grįsto pasyvių mutacijų dažniu, „laikrodžių“ principus. Pateikia evoliucijos, kurią galime stebėti savo gyvenimo laikotarpiu pavyzdžių, mokslinių tyrimų tokių tyrinėjimų pavyzdžius. Aiškina embriologiją ir jos įtaką evoliucijai. Ir tai tik pusė viso, ką ten rasite.
Kaip pats autorius sako, „joks nešališkas žmogus neabejos evoliucija perskaitęs šią knygą“. O aš galiu jus tuo patikinti.
Knygą rekomenduoju, prioriteto tvarka, žmonėms:
- kurie neigia evoliuciją;
- kurie nėra tikri evoliucija, bet kategoriškai jos neatmeta;
- kurie priima evoliuciją, tačiau nėra pajėgūs jos pagrįsti;
- kuriems nuolatos tenka susidurti su prieštaravimais evoliucijai ir kartais pritrūksta argumentų jai apginti;
- kurie pripažįsta evoliuciją, tačiau nori jos principus dar geriau pažinti (knygą perskaityti verta net ir tuo atveju, jei manote, jog esate pakankamai apsišvietęs šia tema).
Knyga parašyta kompromisiniu tarp mokslo ir populiariojo stilių. Ją skaityti nebus sunku. Autoriaus dėstymo stilius sudomina, o turinio pateikimas yra draugiškas skaitytojui. Pateikiami ne tik teoriniai pagrindai, bet ir praktiniai gyvenimiški pavyzdžiai iš gamtinės aplinkos, iš paties autoriaus patirties.
Autorius apie savo knygą:
Knygą pirkau Amazon.com, anglų kalba. Lietuviško ir Lietuvoje parduodamo analogo nežinau.Product Details
- Hardcover: 480 pages
- Publisher: Free Press; First Edition edition (September 22, 2009)
- Language: English
---
Europos pasirinkimas: socialinis tikslas ir valstybės galia. Nuo Mesinos iki Mastrichto. Autorius Andrew Moravcsik, žinomas savo tyrimais Europos integracijos klausimu, politikos mokslų profesorius.
Kaip galima suprasti iš pavadinimo, knyga nagrinėja Europos integracijos procesą nuo Mesinos (Mesinos susitikimas Europos bendrijų klausimais; dalyvauja 6-ios integracijos pradininkės; 1955) iki Mastrichto (Mastrichto sutartis, kuri įformino Europos Sąjungos sąvoką; 1993). Nors klausimo nagrinėjimais šiomis datomis griežtai neapsiriboja.
Autorius skirsto Europos integraciją (tame laiko intervale) į penkis esminius skyrius:
- Romos sutartys, 1955-1958
- Bendroji rinka, 1958-1969
- Pinigų integracija, 1969-1983
- Suvestinis Europos aktas, 1984-1988
- Mastrichto sutarties derybos, 1988-1991
Be abejo, knygoje taip pat nagrinėjamas ir įžanginis Europos integracijos kontekstas, ir tolimesnė integracijos perspektyva.
Šis kūrinys įdomus ne tik savo žinių bagažu, kuris yra tikrai didelis. Jis įdomus tuo, jog autorius gina poziciją, kad Europos integracija yra ne idealistinė, tačiau pragmatinė. O argumentų tam jis pateikia daug ir labai svarių.
Tyrimas yra gilus, esminis. Turinys parašytas ne populiariuoju stiliumi. Skiriamas neregėtas dėmesys informacijos šaltiniams ir jų kokybei (skaitant šią knygą nereikia nustebti, jei išnaša užims daugiau nei pusę puslapio). Dažnai pateikiama eiliniam piliečiui sunkiai prieinama, viešai nefigūruojanti informacija iš politinio katilo dugno. Didžiausias dėmesys skiriamas ES dominantėms: Jungtinei Karalystei, Prancūzijai ir Vokietijai.
Knygą rekomenduoju visiems, kurie neabejingi ne tokiai senai Europos praeičiai, dabarčiai ir ateičiai. Kuriems įdomūs ir aktualūs Europos integracijos procesai, kurie nori geriau suvokti, kodėl Europa yra tas precedentas pasaulyje. Kas yra mūsų integracijos varomoji jėga ir kaip ji veikia politiniame, tiek tarpvyriausybiniame, tiek viršvalstybiniame lygiuose. Kadangi esame Europos Sąjungos dalis, nors ši knyga apie ES naujokes ir nekalba, tai turėtų būti aktualu mums visiems, visi turėtume siekti suprasti, ne tik kokiame pasaulyje (kokioje ekonominėje, politinėje ir kt. aplinkoje) gyvename, bet ir kas ją lėmė.


P.S. Jei jums įdomi mano subjektyvi nuomonė, ši knyga yra geriausia mano kada nors skaityta knygaTechninės detalės
Autorius: Moravcsik, Andrew
Leidėjas: Margi raštai
Metai: 2008
Puslapių skaičius: 616
Formatas: 17x25 cm, kieti viršeliai
Žanras: Teisė, Socialiniai mokslai
---
Man žinoma dalis Akviniečio teiginių, kurių „basiais ateistui“ nepavadinčiau. Jei, visgi, manai, kad turėčiau „išsigąsti“, galime padiskutuoti apie tai šioje temoje. Bet, jei jau taip sakai, paaukosiu tam šiek tiek savo laiko ir pasiskaitysiu, ką Akvinietis susapnavo.Parašė Dobranoc Rodyti pranešimąTomo Akviniečio Suma prieš pagonis, ką tik baigiau, dabar žinau daugiau negu eilinis bažnytukas vaikštantis sekmadieniais į bažnyčia
. <...> Žodžiu tikrinu ką apie jį žinau, ir kas domisi filosofija rekomenduočiau, skyrių pavadinimai itin baisūs ateistui, turinys, gryna filosofija, vos ne Aristotelio komentavimas.Paskutinis taisė Aš; 2011.04.25, 21:50.
Komentuoti:
-
Lietuvos regionų tradicinė kaimo architektūra
Etninės kultūros globos tarybos rūpesčiu 2008 m. išleisti penki leidiniai apie tradicinę atskirų regionų kaimo architektūrą. Leidinius galite paskaityti didžiosiose Lietuvos bibliotekose, nacionalinių parkų direkcijose. Deja, įsigyti asmeniškai šiuo metu galimybės nėra, nes visas tiražas jau išdalintas (išimtis - „Mažosios Lietuvos tradicinė kaimo architektūra“. Šio leidinio egzempliorių dar galite įsigyti Etninės kultūros globos tarybos sekretoriate - Žygimantų g. 1, Vilnius). Tačiau Lietuvos regionų tradicinės architektūros leidinių elektroninę versiją jau galite išvysti mūsų svetainėje (pdf formatu). Ateityje planuojama leidinius išleisti pakartotinai tradicine (popierine) forma
http://www3.lrs.lt/pls/inter/w5_show..._d=92644&p_k=1
Komentuoti:
-

Mažosios Lietuvos enciklopedija T. IV: Rahn–Žvižežeris
Mažosios Lietuvos enciklopedijos rengimo grupė
Mažosios Lietuvos enciklopedija
Dailininkas: Alfonsas Žvilius
Metai: 2009
ISBN: 978-5-420-01658-9
Puslapių skaičius: 928 p.
Įrišimas: Kietviršis
Formatas: 70x100 mm
Leidyklos kaina: 78.48 Lt
Mažosios Lietuvos enciklopedijos IV tomas pasirodys prekyboje nuo kitos savaitės.
Reikės nusipirkti kaj turėsiu atliekamu pinigų,idomios ir jau išejusios dalys.Paskutinis taisė laimutis; 2010.01.28, 22:05.
Komentuoti:
-
Teko skaityti ir visiškai pritariu kad tai neeilinis kūrinys. Ne veltui dažnai vadinamas O. Vaildo vizitine kortele.Parašė Chixx Rodyti pranešimąpatariu paskaityti Oskaro Vaildo "Doriano Grėjaus Portretą" . Tikrai labai įdomi ir įtraukianti knyga
o jos galas šokiruoja
Komentuoti:
-
S.Rushdie "Šėtoniškos eilės".
Planuoju skaityt trečią kartą, nes tikrai dar laaaabai daug ko "nepagavau" šioje knygoje.
Komentuoti:
-
patariu paskaityti Oskaro Vaildo "Doriano Grėjaus Portretą" . Tikrai labai įdomi ir įtraukianti knyga
o jos galas šokiruoja
Komentuoti:
-
Ieškau vienos knygos Dailės akademijos leidyklos: Istorizmas ir modernas Vilniaus archiektūroje. 2000m. Gal kartais žinot kur isigyti ar gal kas parduodat?
Komentuoti:
-
Pries kelias dienas isikniaubiau skaityti viena labai idomia ir nemaza (~500psl.) knyga
2009m Martin'o Jacques'o When China Rules the World: The Rise of the Middle Kingdom and the End of the Western World

Siaip, panasiu knygu ir "saukliu" apie Kinijos didejancia galia netruko jau anksciau, bet si, ko gero, yra pakankamai isskirtine, nes parasyta sioje temoje labai solidu ziniu ir destymo patirties bagaza turincio akademiko. Ne atsitiktinai ir "The Economist" isspausdino sios knygos reviu:
China's future: Enter the dragon
http://www.economist.com/books/displ...ry_id=13983240
Is the long era of Western dominance, first by European powers and then by America, finally coming to an end? For Martin Jacques, a British commentator and recently a visiting professor at universities in China, Japan and Singapore, the answer is clear. The title of his book says it all: “When China Rules the World”.The West hopes that wealth, globalisation and political integration will turn China into a gentle giant, a panda rather than a dragon. George Bush senior declared in 1999: “Trade freely with China and time is on our side.” But Mr Jacques says this is a delusion. Time will not make China more Western; it will make the West, and the world, more Chinese.“China does not aspire to run the world because it believes itself to be the centre of the world,” he writes.
Mano supratimu, verta skaityti net ir tiems, kuriems Kinija nera ypatingo susidomejimo subjektas. Labai daug demesio skirta ir paciu Vakaru (Europos+Amerikos) bei Japonijos iskilimui ir vystymuisi pries ir ypac po Industrines revoliucijos. Keliami klausimai apie Vakarietiskuju vertybiu, politiniu sistemu ir kitu visuomenes normu universaluma/specifiskuma ir zvelgiama i siuolaikiniu visuomeniu fundamentalus ir modernizacijos itaka bei charakteriskikas skirtingose kulturose. Mano supratimu, tai pakankamai smarkiai "akis atveriantis" veikalas, kuri perskaicius turetu buti lengviau vertinti tai, kas universalu vs. specifiska, subjektyvu vs. objektyvu, teiseta vs. neteiseta ir gera vs. bloga ziurint i Vakaru ir Kinijos (ar net visos Rytu Azijos) santykius anksciau, siandien ir ateityje.Paskutinis taisė John; 2009.08.12, 01:42.
Komentuoti:
Komentuoti: