Blogiausia, kad jau pradėjo „tvarkyti”. Patikrinau pakartotinai, tai tikrai ties stotelėmis Smėlynė pastatytas naujas šviesoforas su dviračių pervaža. Taip pat dabar ten testuoja modernų greičio matuoklį (judant iš miesto). Jei planuotų pilną rekonstrukciją, tai į smulkmenas neinvestuotų. Praeitais metais dar dvirtakyje pora duobių užlopė. Galim pamiršt rimtesnius darbus.
Alfa.lt 2021.07.07 Tušti valdžios pažadai: Nemenčinės plento rekonstrukcija atidėliojama šešerius metus
Susisiekimo ministerija ir Vilniaus miesto savivaldybė nesusitaria, kas turėtų finansuoti pavojingo kelio pertvarkymą. Prieš kelerius metus parengtam techniniam projektui įgyvendinti yra gauti statybos leidimai, tačiau vairuotojų mirties keliu praminto plento 5,6 km ilgio atkarpa vis nepradedama tvarkyti.
Vilniaus miesto savivaldybė teigia, kad kelio atkarpa nerekonstruojama, nes tam neskiriama lėšų iš nacionalinių šaltinių. Savivaldybės nuomone, eismui pavojingas, tačiau iki šiol neremontuojamas ruožas yra labiau kelias negu gatvė, todėl jo rekonstrukciją turėtų finansuoti centrinė valdžia. Savivaldybė siūlo, kad Nemenčinės plento priežiūrą perimtų Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija, tačiau šios perimti kelio nesutinka. Susisiekimo ministerijai pavaldi Kelių direkcija teigia, kad jai priklausančią Nemenčinės plento dalį jau rekonstravo, o už miestui priskirtą ruožą esą atsakinga Vilniaus savivaldybė. Kol valstybės institucijos nepasidalija darbų ir jų finansavimo, Nemenčinės kelio atkarpa toliau kelia pavojų eismo ir žmonių saugumui.
Kalba dar ėjo dėl budulių netyčiai nuvažiuojančių tiesiai, tai VA atveju jie kirstų nukreipimo salelę, tada greitėjimo / lėtėjimo juostą ir tada dar vieną nukreipimo salelę, kol atsidurtų vėl pirmoje juostoje iš tryjų, kaip ir įvažiuojant į visą mazgą.
Toje vietoje VA kurią daviau kaip pavyzdį nėra jokių salelių. Trys juostos eina visą laiką, kai pirma užsibaigia posūkiu į dešinę, o likę dvi - tiesiai.
Problema ne tame. Visas srautas, važiuojantis į pačią Nemenčinę turi susilieti su srautu važiuojančiu tolyn 102 plentu dėl kelių šimtų metrų atkarpos. VA pavyzdyje buvo trys juostos, viena nusuka į dešinę, lieka dvi.
Kalba dar ėjo dėl budulių netyčiai nuvažiuojančių tiesiai, tai VA atveju jie kirstų nukreipimo salelę, tada greitėjimo / lėtėjimo juostą ir tada dar vieną nukreipimo salelę, kol atsidurtų vėl pirmoje juostoje iš tryjų, kaip ir įvažiuojant į visą mazgą.
Nemenčinėje ant viaduko bet kuriuo atveju yra tik viena juosta visiems, be to Nemenčinės nusukime net posūkio spindulys mažesnis, t. y. nesaugesnis.
Galima buvo padaryti kitaip. Atskirti srautą į Nemenčinę gerokai anksčiau papildoma juosta. O paskui dvi juostas, kurios skirtos važiuoti tiesiai, suvesti į vieną.
Problema ne tame. Visas srautas, važiuojantis į pačią Nemenčinę turi susilieti su srautu važiuojančiu tolyn 102 plentu dėl kelių šimtų metrų atkarpos. VA pavyzdyje buvo trys juostos, viena nusuka į dešinę, lieka dvi.
Užtenka pažiūrėt kaip Vilniaus mieste Nemenčinės plentas "platinamas" jau penktus metus.
didesnio bottle neck'o negu Nemenčinės pl. nuo miesto ribos iki Kairėnų g. visame mieste tikriausiai nėra.
Bet ir rekonstruotoje dalyje paliktas vienas gan keistas bottle neck'ą sudarantis sprendimas:
Kažkodėl šioje vietoje (atkarpa nuo Emsi degalinės link Nemenčinės) kelias susiaurėja iki vienos juostos, ir iš kart po to atsiranda papildoma juosta nuvažiavimui į dešinę. Kodėl tiesiog nepaliktos dvi juostos, iš kurių pirma suka dešinėn, antra važiuoja tiesiai?
Penkios perėjos yra įrengtos automagistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda, dvi – kelyje Vilnius-Panevėžys, po vieną keliuose Vilnius-Prienai-Marijampolė ir Vilnius-Švenčionys-Zarasai.
Komentuoti: