Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie Lietuvos kelių kokybę

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • R.D.
    replied
    Atskleidė, kodėl Lietuvos keliai tokie prasti ir kaip tikrinama jų kokybė
    https://www.delfi.lt/auto/laisva-pav....d?id=79282479

    Kaune įsikūręs Lietuvos Kelių ir transporto tyrimo institutas (KTTI) nekantriai laukia dienos, kai įmonę pasieks nauja kelių būklės tyrimo įranga. Instituto atstovai tikina, kad moderni technika pakels Lietuvos kelių tikrinimą į kitą lygį bei leis greičiau pastebėti kelių trūkumus ir šiuos ištaisyti.
    Straipsnis kaip straipsnis, bet prajuokino viena dalis:

    Kelininkai neslepia, kad Lietuvos klimato sąlygos itin nepalankios keliams, todėl kelio dangos kokybei labai didelę reikšmę turi nuolydžiai, kad ant dangos esantis vanduo galėtų nutekėti į šalis. „Pas mus žiemą nei šilta, nei šalta. Jei vanduo užsilaiko, atsiranda plyšiai, kurie tiesiog drasko asfaltą. Pavyzdžiui Suomijoje vanduo užšąla ir stovi visą žiemą“, – skirtumą nurodo M. Dimaitis.
    Dažnai mūsų kaimyninėje "didžiojoje neaprėpiamoje" kai pasuka diskusija apie kelių kokybė išmetamas argumentas "o pas mus toks klimatas, todėl keliai šūdas", o oponentai meta Suomijos pvz., tai tenka vartytis, bet štai Lietuvoje rastas paaiškinimas.


    Pastaruoju metu viešoje erdvėje pasirodo nemažai pranešimų, kad naujai nutiesti keliai Lietuvoje jau „prašosi“ remonto ir byra tiesiog akyse. Kokios pagrindinės priežastys, kad kelio danga pradeda trūkinėti ir lūžti? KTTI specialistai teigia, kad naujai sutvarkytų kelių dangos įtrūkimų priežastys daug. Be įprasto kelio nusidėvėjimo, kuriam įtakos turi keliu važiuojančios transporto priemonės, labiausiai kelių dangą ardo vanduo. „Pirmas dalykas, pagal dokumentaciją buvo leista į kelio sudėtį dėti plonesnius sluoksnius: tiek skaldos, tiek šalčiui atsparios dangos, ties asfalto. Kitas dalykas tas, kad prasidėjus kelio priežiūros laikotarpiui pastebima, kad blogai sutankinus šlaitus grioviuose, grioviai užsineša ir vanduo nepasišalina nuo kelio bei užšąla. Pagal fizikos dėsnius, užšalęs vanduo pradeda plėstis ir visi sluoksniai, išskyrus asfaltą, krenta žemyn. Po asfaltu susidaro tuštuma ir asfaltas pradeda lūžti“, – lūžtančių kelių fenomeną aiškino M. Dimaitis. Jis akcentavo, kad tiriant nutiestų, suremontuotų kelių kokybę jau pradėtas kreipti dėmesys į vandens nubėgimo problemas. KTTI Kelių tyrimų skyriaus vadovas pabrėžė, kad nebeužtenka nutiesti kelio dangos laikantis visų reikalavimų – trūkumai nustatomi ir tuomet, kai neužtikrinama, kad ant naujutėlio kelio balose nesikauptų vanduo.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Rokas Masiulis: tai skandalas – kelias už 26 mln. eurų lūžta akyse
    Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (LAKD) kreipsis į valstybinės reikšmės magistralinio kelio A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas ruožo nuo 183,90 iki 187,90 km (Panemunės miesto rytinio aplinkkelio) statytojus dėl akivaizdaus broko. Kelias, kurio statyba kainavo 26,25 mln. eurų, per trejus metus po pridavimo vietomis yra įdubęs apie 1 metrą, rašoma pranešime.

    „Tai skandalinga informacija, akivaizdus projektuotojų ir statytojų aplaidumo pavyzdys. Atsakingi asmenys privalo būti išaiškinti. Tai taip pat akivaizdus įrodymas, kokio masto problemų dėl kelių kokybės turime Lietuvoje“, – pranešime cituojamas susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

    Kelią projektavo UAB „Kelprojektas“, statybos darbus atliko ūkio subjektų grupė AB „Latvijas Tilti“, UAB „Kauno keliai“. Techninę projekto priežiūrą vykdė jungtinės veiklos sutarties pagrindu susivienijusi ūkio subjektų grupė UAB „Kelvista“, UAB TAEM ir UAB „Tiltų ekspertų centras“.

    Kelias LAKD perduotas 2015 m. liepos 8 d., tačiau iki šiol jis dar nėra naudojamas.

    LAKD ekspertai nustatė, kad minėtame kelio ruože su tiltu per Nemuną pastebėta ryški kelio sankasos deformacija – „sėdimas“, stebimi kelio dangos geometriniai pakitimai, deformuoti kelio išilginis ir skersinis profiliai, akivaizdžiai matomi kelio elementų, apsauginių atitvarų, tvoros, apšvietimo tinklo defektai. Kelio techninio darbo projekto sprendiniai parinkti neatlikus geologinių tyrimų ir neįvertinus mažos laikomosios gebos gruntų. Projektas atliktas pagal geologinius tyrimus (tyrimas atliktas 2002–2003 m.), skirtus kelio specialiajam planui parengti...
    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/transpo....d?id=78989219
    Paskutinis taisė lukass; 2018.09.06, 20:03.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Pamatę, kas darosi su naujai sutvarkytu keliu, vairuotojai išsigando

    Duobėmis nusėti rajono keliai – opi ir gyventojų kantrybę sekinanti problema.

    Tačiau atkarpoje nuo Mantvilonių kaimo, esančio ties AB Krekenavos agrofirma, iki Paliepių įsikūrę gyventojai dar pernai labai apsidžiaugė mat į jų kaimą vedantis kelias buvo išasfaltuotas.

    Tiesa, džiaugsmas ilgai netruko, mat šią vasarą stipriau sušilus kelias akyse ėmė lydytis, o žmonės pradėjo abejoti atliktų darbų kokybe...

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Ai žinai čia kartą laimėjom tokį didelį objektą, bet biškį prasiskačiavom su medžiagom, tai su ministeriu susėdom prie butelkos, sakau, brolau gelbėk, ba bankrutuosiu. Nu tai tokį vat dielą padarėm, bet tai aišku po to atgal jau nieks neatkeitė ir visi pradėjo jau konkursams skaičiuot paplonintai. Direkcija iš pradžių tik džiaugėsi, nes kainos nekilo, daugiau objektų prafinsuot galėjo. Nu bet pačiu laiku tą karuselę sustabdė ant naftos kainų augimo, ba jau labai rizika didelė į minusą krist. Nu daugmaž taip.
    Dėmesio, visi vardai ar faktai yra autoriaus prasimanymas ir bet kokie sutapimai yra atsitiktinumas.
    Paskutinis taisė Ginthus; 2018.07.18, 18:50.

    Komentuoti:


  • myhorsegallery
    replied
    Dėkui, dabar viskas aiškiau. Iki šiol buvo paklaida 10 cm visam kelio sluoksniui, tik asfaltui: 4 cm. Pagal naujus reikalavimus: 3,4cm visam sluoksniui ir 0,4 cm - tik asfaltui. Tikėkimės keliai pagerės. Bet sutikit, kažkas gerą aferą čia prastūmė, ir tikrai be ministerijos žinios tokio bajerio lengvai nepadarysi....

    Komentuoti:


  • Milwaukee
    replied
    Naujuose reikalavimuose numatytas didžiausias leistinas visos kelio dangos storio svyravimas – tik 3,4 cm (asfalto sluoksniui bus taikoma 4 mm nuokrypio riba, kai iki šiol buvo taikoma 40 mm riba)

    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/auto/autonaujie....d?id=74747922

    Komentuoti:


  • myhorsegallery
    replied
    Aš tai supratau, kad būtent asfalto, bet gal čia ir rašo neaiškiai. Aišku, kad 10 cm asfalto atrodo gana daug. O dabar aiškiai rašo, kad bus max 3,4 cm asfalto dangos nuokrypis.
    http://alkas.lt/2017/05/25/kelio-dan...nta-net-10-cm/
    Jei turit geresnių nuorodų, meskit, pasiaiškinsim.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė myhorsegallery Rodyti pranešimą

    Paprastam vairuotojui aišku sudėtinga susigaudyti kas ir kur čia teisus ar neteisus, bet kad kelių statyba LT nusivažiavo, ir tai ne kelių pastarųjų metų klausimas, manau sunku ginčytis. O kas konkrečiai dėl to kaltas: kelininkai, finansai ar ministerija, o gal VP procedūros, tai tikrai nėra vienreikšmiško atsakymo, greičiausiai visi po truputį. Ir rask dabar kaltą, kuris prastūmė įstatymą, kad kelio asfalto storio paklaida gali būti net 10cm? Deja, bet tokiu atveju dėmė krenta visiems dirbantiems tame sektoriuje.
    10cm paklaida ne asfalto, o visos kelio konstrukcijos, kuri būna dažnai netoli metro. O dėl dėmės pritariu. Gaunasi komedija, kai ministras pats savo struktūrą juodina. Gal to reikėjo postams perdalinti. Gal atsiras išvis naujų.
    Paskutinis taisė Ginthus; 2018.07.17, 18:22.

    Komentuoti:


  • myhorsegallery
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    Kai pusę metų pila pamazgas apie vagis kelininkus, nors su kelių tyrimų eiga net nesiteikė supažindinti, tai ministras "maladiec". O kažkoks filosofinis straipsnelis apie nieką, tai jau mafija ir slibinai. Populiarumo taškus prarasti aišku skaudžiau, nei uždirbti.
    Paprastam vairuotojui aišku sudėtinga susigaudyti kas ir kur čia teisus ar neteisus, bet kad kelių statyba LT nusivažiavo, ir tai ne kelių pastarųjų metų klausimas, manau sunku ginčytis. O kas konkrečiai dėl to kaltas: kelininkai, finansai ar ministerija, o gal VP procedūros, tai tikrai nėra vienreikšmiško atsakymo, greičiausiai visi po truputį. Ir rask dabar kaltą, kuris prastūmė įstatymą, kad kelio asfalto storio paklaida gali būti net 10cm? Deja, bet tokiu atveju dėmė krenta visiems dirbantiems tame sektoriuje.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė myhorsegallery Rodyti pranešimą
    Citata: "vairuotojas susimąstė, kas gi nutiko Lietuvos keliams, kuriais dar prieš keletą metų galėjome didžiuotis." man primena susirūpinimą, kas nutiko kolūkiams, kad karvių skaičius sumažėjo.....
    Keliais buvo galima didžiuotis prieš 30 metų, ir tik prieš SSSR ir PL, tai dabar rašyti, kad prieš keletą metų galėjome didžiuotis keliais yra kažkokia buka demagogija skirta bobutėms, kurios toliau Augustavo nėra nuvažiavusios. Akivaizdu, kad Masiulis užkabino rimtą slibiną, kuris dabar kandžiojasi.
    Kai pusę metų pila pamazgas apie vagis kelininkus, nors su kelių tyrimų eiga net nesiteikė supažindinti, tai ministras "maladiec". O kažkoks filosofinis straipsnelis apie nieką, tai jau mafija ir slibinai. Populiarumo taškus prarasti aišku skaudžiau, nei uždirbti.

    Komentuoti:


  • myhorsegallery
    replied
    Citata: "vairuotojas susimąstė, kas gi nutiko Lietuvos keliams, kuriais dar prieš keletą metų galėjome didžiuotis." man primena susirūpinimą, kas nutiko kolūkiams, kad karvių skaičius sumažėjo.....
    Keliais buvo galima didžiuotis prieš 30 metų, ir tik prieš SSSR ir PL, tai dabar rašyti, kad prieš keletą metų galėjome didžiuotis keliais yra kažkokia buka demagogija skirta bobutėms, kurios toliau Augustavo nėra nuvažiavusios. Akivaizdu, kad Masiulis užkabino rimtą slibiną, kuris dabar kandžiojasi.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Norisi ateičiai pamatyti rezultatus - kokybiškiau ir tvarkingiau tvarkomus Lietuvos kelius.

    Šiuo metu, panašu, iš tiesų sumažėjęs kelių kokybės palaikymas. Užtenka pasižiūrėti į eismoinfo.lt, kur šiuo metu vyksta remontai: vyrauja tik smulkūs darbai šen bei ten

    Komentuoti:


  • Kristisz
    replied
    Parašė lukass Rodyti pranešimą
    Trupantiems Lietuvos keliams – miglotos perspektyvos



    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/partnerio-turin....d?id=78560751
    Asociacijos "Lietuvos keliai" užsakytas straipsnis. Kelininkai ( http://lietuvoskeliai.lt/apie-asociacija/nariai/ ) sukyla prieš R.Masiulį.

    Komentuoti:


  • lukass
    replied
    Trupantiems Lietuvos keliams – miglotos perspektyvos

    Pastarosios kelios savaitės Lietuvos vairuotojams sukėlė kaip niekada daug nepatogumų. Dėl prastos priežiūros netoli Grigiškių patvino greitkelis Vilnius-Kaunas, savaitgalį grįžtančius iš pajūrio pasitiko netikėtai uždaryta viena eismo juosta ir dešimtis kilometrų nusidriekusios spūstys. Neretas įstigęs vairuotojas susimąstė, kas gi nutiko Lietuvos keliams, kuriais dar prieš keletą metų galėjome didžiuotis.

    Pasirodo, kad pastarųjų porą metų susiklostė tokia situacija, jog keliai atnaujinami kur kas rečiau, o prošvaisčių situacijai pasikeisti artimiausiu metu nėra daug – nepanaudojamos ir neefektyviai skirstomos Kelių priežiūros ir plėtros programai (KPPP) skirtos lėšos, kaip niekada lėtai skelbiami kelių atnaujinimo konkursai, o valstybei ir visuomenei svarbūs kelių infrastruktūros projektai stovi vietoje. Situacija tapo tokia prasta, kad Susisiekimo ministerijos neveiklumo nepasikentęs Seimo Ekonomikos komitetas nusprendė vykdyti nuolatinę transporto infrastruktūros projektų įgyvendinimo parlamentinę kontrolę...
    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/partnerio-turin....d?id=78560751

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Dariukas Rodyti pranešimą
    kodėl tvarkomi tokie keliai tik kosmetiškai? pvz.:viena miesto gatvių. panaši situacija 148 kelyje nuo Šiaulėnų iki Kelmės rajono ribos (Šušvės upelio). ten greitis svyruoja 50-70 km/h
    Tam, kad neišeitų po asfaltu paslėpti milijonų...

    Komentuoti:


  • Dariukas
    replied
    kodėl tvarkomi tokie keliai tik kosmetiškai? pvz.:viena miesto gatvių. panaši situacija 148 kelyje nuo Šiaulėnų iki Kelmės rajono ribos (Šušvės upelio). ten greitis svyruoja 50-70 km/hClick image for larger version  Name:	Nuotrauka3120.jpg Views:	1 Size:	186,3 kB ID:	1653494

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Žinoma, kad kitaip. Būna, kad taiso broką, bet tai lašas jūroje. Taiso visiškai akivaizdų broką, jei jis išlenda labai greitai po darbų pabaigos.
    Kokie ten dar juodi sąrašai? Nieko tokio nėra. Dar kartą kartoju, kad yra kelininkų mafija ir jų žmonės valdžioje neleidžia "skiausti" viarslinykų... Sistema uždara, juk Lietuvoje nėra nei 10 firmų, kurios užsiimtų kelių remontu ir tiesimu. Visus užsakymus laimi tos kelios įmonės, dėl vaizdo, aišku, kartais kai ką gauna kokie latviai ar lenkai...

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Ačiū už sąrašą. Gerai būtų nurodyti šaltinį



    Kažkodėl nenurodyti projektuotojai. Kadangi ši rinka yra oligopolinė, tai ir dauguma išbrokuotų projektų turbūt iš tų pačių firmų.
    Ten labai skirtingos sumos ir matyt skirtingi pažeidimai. Jei kokio kelio asfaltavimo projektas kainuoja mažiau nei 1000 EUR, tai ir klaidos neesminės.

    Sąrašo ilgumas daro įspūdį - Lietuvoje nėra nei aukštų kalnų nei kitų gamtinių kliūčių. Dauguma projektų standartiniai.
    Nesinori tikėti, kad mūsų kelių projektuotojai temoka projektuoti tik šviesoforus, bičių kalnelius, šulinius kelio trasoje ir daug daug daug metalo atitvarų,

    Ar tikrai dabar tokios projektavimo kainos - 1 km kelio 10.000 EUR už paprasto žvyrkelio suprojektavimą (ten turbūt jau visur nurodyti eurai)
    Viena suma padarė įspūdį: 2008-0018/1 Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4707 Grigiškės–Lentvaris–Dobrovolė ruožo nuo 0,92 iki 3,80 km rekonstravimo techninis projektas 130 599,22
    Projektavimo kainos paprastai skaičiuojamos procentais nuo objekto vertės, standartiškai berods iki 10 procentų, jei su visom ekspertizėm. O pažeidimų gali būti įvairių, nes šiais laikais kelio suprojektuoti vienas žmogus nelabai jau ir begali - visko neišmanysi. Problemos paprastai prasideda dar pradinėse projektavimo stadijose, kai reikia įvertinti geologines sąlygas, žemės darbų kiekius... pasirodo jau čia specialistų nei su žiburiu.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Tikrai būtų įdomu, nes kažką super gudraus prigalvoti ten kažkaip sudėtinga. Maximum - šaligatvį tarp Lentvario ir Naujojo Lentvario (dvirtakis ten netilps). O pralaidą toje pelkėje jau reikėjo prieš keliasdešimt metų daryti.
    Dvirtakis ar bent šaligatvis nuo Grigiškių iki pelkės irgi tilptų. Pėsčiųjų ten ne taip ir mažai pasitaiko, net ir dabartinėm sąlygom. Ties pelke irgi būtų galima pažaist su šlaitais ir kažkaip praplatinti. O pačiam N Lentvaryje... Praplatinus iki pat tvorų, nepalikus jokio kelkraščio ir padarius kokį nors kosmosą su vandens surinkimu bei sutvirtinus abu šlaitus gal ir tilptų apypadorio pločio gatvė su siauru šaligatviu vienoje pusėje. Bet tada būtų sudėtinga su sankryža. Beliktų statyti šviesoforą Nors ir taip į abi puses statosi namai ir eismo daugėja, laiko klausimas kada pasidarys ne mažesnė problema nei pelkė.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    O kas uždraus? Laisva konkurencija. O jei konkurso sąlygas surašys taip, kad proteguoti užsienio firmas, teismai konkursus nutrauks ir pareikalaus pakeisti sąlygas. Ne statybos ar tiesimo firmose bėda, o tame, kad yra mafijinės struktūros ir ranka plauna ranką. Tie, kas turėtų kontroliuoti ir reikalauti kokybės, kaip valstybės atstovai, patys ima kyšius ir žiūri pro pirštus, kaip daroma chaltūra. Dar daugiau, teisės aktai irgi priimami tokie, kokie reikalingi tai mafijai sukti savo bizniuką su kelių tiesimu ir remontu...

    Komentuoti:

Working...
X