Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie Lietuvos kelių kokybę

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ignalina
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Daroma ir dabar. KK114 kelios atkarpos taip tvarkytos, vieną iš jų tarp Palūšės ir Šakarvos (~3km). Vakare įkelsiu nuotrauką. Pagrindinis skirtumas važiuojant - daug didesnis sukibimas su tokia danga, kartais atrodo, kad net per sunkiai važiuojasi.
    Žadėtos nuotraukos. Skaldelė pilta prieš porą metų, vasarą.

    Kelio vaizdas iš automobilio:


    Sustojus, ties Šakarvos stovyklaviete:


    Į kitą pusę:


    Skaldelė iš arčiau:


    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Ar nebūdavo sovietmečiu ir galbūt ankstyvoje nepriklauomybėje taip daroma? Pamenu būdavo ruožų su grubia asfalto danga, kur bent jau ant žiguliuko labai gerai jausdavosi ir girdėdavosi.
    Daroma ir dabar. KK114 kelios atkarpos taip tvarkytos, vieną iš jų tarp Palūšės ir Šakarvos (~3km). Vakare įkelsiu nuotrauką. Pagrindinis skirtumas važiuojant - daug didesnis sukibimas su tokia danga, kartais atrodo, kad net per sunkiai važiuojasi.

    Komentuoti:


  • Smalsuolis
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Ar nebūdavo sovietmečiu ir galbūt ankstyvoje nepriklauomybėje taip daroma? Pamenu būdavo ruožų su grubia asfalto danga, kur bent jau ant žiguliuko labai gerai jausdavosi ir girdėdavosi.
    Nepasakyčiau kad netaikoma šiais laikais.


    Click image for larger version

Name:	iurkš.png
Views:	225
Size:	260,5 kB
ID:	1804100

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Ar nebūdavo sovietmečiu ir galbūt ankstyvoje nepriklauomybėje taip daroma? Pamenu būdavo ruožų su grubia asfalto danga, kur bent jau ant žiguliuko labai gerai jausdavosi ir girdėdavosi.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Nežinau kaip ten su tom magistralėm, prieš kelis metus sutikau Vokietijos autobane šviežiai sutvarkytoje atkarpoje skaldelę be įspėjamųjų ženklų. Mano draudimas po to gavo apmokėti nepadorią sumą už naujo automobilio perdažymą

    Komentuoti:


  • Smalsuolis
    replied
    Parašė drulia Rodyti pranešimą

    Ypač gerai priekiniam automobilio stikliui ir apskritai visam automobilio priekiui kai pabarsto skaldele. Vieni pliusai, ir automobilis geriau atrodo perdažytas ir geriau matosi pro naują priekinį stiklą. Tikrai galėtų masiškai tokią priežiūra vykdyti!
    Laikini nepatogumai, būna ir įspėjamieji ženklai apie tokius vykdomus darbus. Skaldelės perteklius nušluojamas. Yra pliusai ir yra minusai, žinoma, bet kas geriau, ar čiuožti karštą vasaros dieną ant tokių išplaukusių ruožų, kur sukibimas kaip žiemą, ar saugiai įveikti ruožą.
    Šiurkštinant paviršių taip pat užbitumuojami visi plyšiai ir įtrūkimai, kas didina dangos ilgaamžiškumą - pas mus nėra paplitus išankstinė priežiūra tokių defektų, laukiama kol po kelių žiemų iš plyšio atsiveria duobė
    Prie minusų be abejonės triukšmas. Dėl to miestuose, arba magistralėse šiurkštinimo nepamatysit, dėl krašto kelių irgi nesu tikras.

    O bitumas tai brangiausia sudedamoji asfalto dalis, tai kaip tokių žvyrkelių asfaltavimui ir naudoja kuo pigesnį mišinį. Lakdo būna sąlygos išrašytos, rangovai nesavivaliauja.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Gal specialistai tarpusavyje išsiaiškins, kas yra blogai, kad bitumas naujuose keliuose plaukia vos pakilus temperatūrai.
    Kaip vartotojas galiu pasakyti, kad skaldėlė yra ir laikinas nepatogumas. ir gėris paskui



    Dėl skaldelės yra nepatogumų - kažkada turėjau problemų, kai Latvijoje kelyje Edole-Jūrkalne buvo išbitumuoti ir impregnuoti mašinos šonai.

    Estijoje irgi teko susidurti su nepatogumais dėl eismo ribojimo, kai apdorojam skaldele
    Foto 2013.07






    Bendra kelių būklė Estijoje yra geresnė - ilgaamžiškumui turbūt įtakos turi ir kelių apdorojimas skaldele

    Estijos kelininkų vadas per rusiškai transliuojamą Raadio 4 pasakė, kad Estijoje keliai barstomi skaldele, todėl jie laiko žymiai ilgiau nei kaimyninėje Latvijoje.
    Dar jis pasakė, kad Estijoje ir Lietuvoje vienam kelio tinklo kilometrui išleidžiama tiek pat pinigų (Latvijoje, aišku, mažiau). Tik estai tuos pinigus panaudoja tolygiai visame krašte, o lietuviai visus pinigus išleidžia dideliems projektams.

    Be to, kadangi Estijoje gyventojų tankis beveik perpus mažesnis, tai krašto ir vietinių kelių kokybė pagal kokybės / apkrovimo santykį žymiai geresnė nei Lietuvoje (šito estas nesakė, bet tas matėsi iš kelių kokybės ir dažnai pasitaikančių Estijos kelių remontų).

    Komentuoti:


  • drulia
    replied
    Parašė Smalsuolis Rodyti pranešimą
    Matot, yra skirtingos asfalto rūšys (asfaltbetonis, mastikos asfaltas, poringas asfaltas ir skaldos - mastikos asfaltas), o toliau jos skirstomos pagal stiprumą ir mišinio sudėtį (pvz. bitumas turi savo skirtingas klases, mineralinių medžiagų sudėtis) ir kt. Dėl tų pačių priežasčių matome, jog vieni mišiniai minkštesni ir provėžuojasi, kiti ne.
    Tai tas išlaukimas ir vyksta, dėl "silpno" bitumo, o bendrai tai netinkamai parinktas asfalto mišinys. Viskas būtų gerai, jei tuos išplaukimus laiku pabarstytų skaldele ir pasišiurkštintų paviršius, bet dar taip nematęs, kad tokia priežiūra masiškai vyktų.
    Ypač gerai priekiniam automobilio stikliui ir apskritai visam automobilio priekiui kai pabarsto skaldele. Vieni pliusai, ir automobilis geriau atrodo perdažytas ir geriau matosi pro naują priekinį stiklą. Tikrai galėtų masiškai tokią priežiūra vykdyti!

    Komentuoti:


  • myhorsegallery
    replied
    sunku patikėt, kad kelininkai patys pasirenka, mišinys turi būti nurodytas konkurso sąlygose, nes manau tai įtakoja ir darbų kainą, taigi ar nebus, kad galai sueina į LAKD?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Apie besilydančius nuo karščio kelius žiniasklaidoje buvo keli straipsniai

    15min.lt 2019.06.13
    Skaitytojas nerimauja dėl „Via Baltica“, tirpstančios nuo karščio

    BNS 2019.06.13
    Kelininkai perspėja: keliuose išplaukia bitumas

    Važiuojant keliu RK 1201 Želva-Balninkai-Anykščiai kažkaip pradėjo garsiai šnarėti padangos. O, kaip čia gražu ir žalia, neseniai palijo
    Paskui išaiškėjo, kad po ratais ne lietus, o bitumas.
    Kelio 1201 atkarpa Balninkai -Dapkūniškis buvo išasfaltuota 2017 metų lapkričio-gruodžio mėnesiais

    Foto 2019.06
    Parašė Smalsuolis Rodyti pranešimą
    Tai žvyrkelių asfaltavimui neretai parenka tokius minkšto asfalto mišinius. Didžiausia problema, kad išplaukus bitumui viršutinio asfalto sluoksnio šiurkštumas tampa netinkamas, sukibimo koef. mažėja, kas paverčia tokius ruožus slidžiais ne tik tuo metu, kai išplaukia, bet ir ilgoje perspektyvoje, tiek palijus, tiek žiemą. Galėjo barstyti kaip ir žadėjo smėliu ar atsijomis, būtų susirišę ir mažiau problemų, taupo pinigus šiai dienai, bet negalvoja apie ateitį, kas labai matosi kelių priežiūroje.
    Parašė Smalsuolis Rodyti pranešimą
    Viskas būtų gerai, jei tuos išplaukimus laiku pabarstytų skaldele ir pasišiurkštintų paviršius, bet dar taip nematęs, kad tokia priežiūra masiškai vyktų.
    Ačiū už pastebėjimus.
    Taip išeina, kad bitumo balos per karščius atsiranda todėl, kad dabartiniai kelininkai asfaltuodami kelius parenka ne visai tinkamus mišinius ir dangos nepašiurkština skaldele.

    Komentuoti:


  • Smalsuolis
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą

    Sprendžiant iš bitumo žymių pernai gegužę-birželį čia telkšojo bitumo ežerai.
    Kažkodėl senas asflatas gerai laiko, o "naujos ir inovatyvios" kelių technologijos suskystėja, kai oro temperatūra viršija +25°C
    Matot, yra skirtingos asfalto rūšys (asfaltbetonis, mastikos asfaltas, poringas asfaltas ir skaldos - mastikos asfaltas), o toliau jos skirstomos pagal stiprumą ir mišinio sudėtį (pvz. bitumas turi savo skirtingas klases, mineralinių medžiagų sudėtis) ir kt. Dėl tų pačių priežasčių matome, jog vieni mišiniai minkštesni ir provėžuojasi, kiti ne.
    Tai tas išlaukimas ir vyksta, dėl "silpno" bitumo, o bendrai tai netinkamai parinktas asfalto mišinys. Viskas būtų gerai, jei tuos išplaukimus laiku pabarstytų skaldele ir pasišiurkštintų paviršius, bet dar taip nematęs, kad tokia priežiūra masiškai vyktų.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    RK 1812 Klėriškės-Žiežmariai (Kaišiadorių r.)
    Foto 2020.03









    Sprendžiant iš bitumo žymių pernai gegužę-birželį čia telkšojo bitumo ežerai.
    Kažkodėl senas asflatas gerai laiko, o "naujos ir inovatyvios" kelių technologijos suskystėja, kai oro temperatūra viršija +25°C
    Paskutinis taisė Romas; 2020.05.24, 21:23. Priežastis: Kopija iš temos "[LT] Žvyrkeliai ir jų asfaltavimas"

    Komentuoti:


  • Robyla
    replied
    Parašė adomazzz Rodyti pranešimą
    Pajudėjo šių metų žvirkelių asfaltavimas iš patvirtinto neseniai sąrašo - prieš ilgąjį savaitgalį berods "Eurovia" išasfaltavo Vilnelės gatvę, bet darbų kokybė tai stebina - aplink kai kuriuos dangčius kurie buvo tiesiamojo kelio dalyje matomas žymus aukščių skirtumas tarp dangčių ir kelio dangos - kad šis skirtumas būtų mažiau pastebimas, aplink dangčius suformuotos kaip ir įdubos.
    Ne tik žvirkelius, jie neseniai išasfaltuotą gatvę "tvarkingai" blynais lipdo...

    Click image for larger version  Name:	20200429_175310.jpg Views:	1 Size:	78,4 kB ID:	1799817
    Paskutinis taisė digital; 2020.05.04, 11:27. Priežastis: citavimas

    Komentuoti:


  • Smalsuolis
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    O ar teisiškai tai galima? Ne. Nes kam tada tuos milijonus kišti, jei galima tik kelio ženklą pakabinti. A1 ir A2 jau seniai galima buvo bukai 140 km/h padaryti, jei jau taip, išleidus tik pinigus naujiems kelio ženklams...
    KTR:
    Click image for larger version

Name:	ktr.PNG
Views:	184
Size:	23,4 kB
ID:	1799267

    I kelio kategorija, viskas legalu.
    Paskutinis taisė Smalsuolis; 2020.04.30, 16:54.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    O ar teisiškai tai galima? Ne. Nes kam tada tuos milijonus kišti, jei galima tik kelio ženklą pakabinti. A1 ir A2 jau seniai galima buvo bukai 140 km/h padaryti, jei jau taip, išleidus tik pinigus naujiems kelio ženklams...

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Xmaster Rodyti pranešimą

    Tai taip, tik oficialaus Greitkelio statuso negaus, nors pagrindiniai parametrai kaip ir atitinka - jungiamieji keliai, apribotas traktorių ir pan. judėjimas, dviejų lygių sankryžos.
    Pats precedentas padaryti didesnį greitį nei "standartas" džiugina.

    Komentuoti:


  • Xmaster
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Iš uždengtų ženklų suprantu, kad bus didelio greičio atkarpa (110 kmh).
    Tai taip, tik oficialaus Greitkelio statuso negaus, nors pagrindiniai parametrai kaip ir atitinka - jungiamieji keliai, apribotas traktorių ir pan. judėjimas, dviejų lygių sankryžos.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Xmaster Rodyti pranešimą
    Bus puiki ala greitkelio tipo atkarpa kada atidarys.
    Iš uždengtų ženklų suprantu, kad bus didelio greičio atkarpa (110 kmh).

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Xmaster Rodyti pranešimą
    Su Baltarusija neapsigaukite vizualiai. Man atrodė pagal nuotraukas irgi kaip jie čia puikiai tvarkosi su keliais. Pernai metais teko du kartus pavažiuoti tiesiamomis magistralės atkarpomis link Gardino ir supratau, kad nuotraukos yra viena, o reali kokybė yra kita. Kelias kątik nutiestas, o banguotumas tai 2x didesnis nei Šiauliai - Radviliškis.
    Kai domėjausi kodėl tai pagrindinis atsakymas buvo - technologiniai pažeidimai šaltuoju metų laiku, bei prastesnė technika.
    Labiausiai dėl įvykdytų darbų kiekio, kad net suveikia "Batka PR" posovietiniams žmonėms visai neblogai, netgi iš mano asmeninės patirties pažinojau žmonių, kuriems patinka, kad Baltarusijoj viskas tvarkosi, auga, keliai lygesni, ir čia realiai lankantis ir lyginant BY ir LT.

    Panašiai kaip "Matijošaitis PR" su Kauno gatvėmis, manau. Bent jau apsukos įsuktos, o kaip bus, matysim. Truputį nepatinka, kad naujos dangos gali per greitai suskylinėti ir sutrupėt, o kyla nuojautų, kad truputį ir pačių vykdomų darbų pramažinta, bet bus matyt...

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Xmaster Rodyti pranešimą
    Su Baltarusija neapsigaukite vizualiai. Man atrodė pagal nuotraukas irgi kaip jie čia puikiai tvarkosi su keliais. Pernai metais teko du kartus pavažiuoti tiesiamomis magistralės atkarpomis link Gardino ir supratau, kad nuotraukos yra viena, o reali kokybė yra kita. Kelias kątik nutiestas, o banguotumas tai 2x didesnis nei Šiauliai - Radviliškis.
    Kai domėjausi kodėl tai pagrindinis atsakymas buvo - technologiniai pažeidimai šaltuoju metų laiku, bei prastesnė technika.
    Taip, keliai Baltarusijoje keistokai banguoti, įsižiūrėjus ir nuotraukose matosi. Net nauji vietomis banguotesni nei seni ex-sovietiniai. Gal jie kokią nors "Belarus" techniką naudoją tiesimui?

    Komentuoti:

Working...
X