Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie Lietuvos kelių kokybę

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Briedis
    replied
    Istorinis krovinys Kretingos rajone susidūrė su kliūtimis – teko tvirtinti kelią
    https://www.15min.lt/naujiena/aktual...lia-56-2095888
    Sekmadienio vakarą rekordinio dydžio krovinys į „Orlen Lietuva“ gamyklą Mažeikiuose, vos pradėjęs savo kelionę iš stotelės Erlėnuose, strigo įveikęs trečdalį kilometro. Prireikė imtis skubių priemonių.

    Istorinės kelionės stebėti atvykę žmonės tapo liudininkais, kaip, įveikęs vos 350 metrų, krovinys strigo. Darbuotojai bandė išjudinti žvyruotame kelyje įstrigusį krovinį.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Kaip praleidžiantis prie Google Maps, kažkiek esu susidaręs įspūdį kokie keliai yra Europoje.
    Lietuvoje keliams leidžiami, panašu, labai riboti resursai. Net dangos nėra labai ok kokybės.
    Kur ženklinimo, greičio ribojimų ženklų, tam tikrų standartų kokybė (ypač tų, kurie taikyti senesniais laikais).

    Ekonomikos augimas nespėja paskui kelių būkle, bet ar nutolusių vietovių ekonomika iš vis klausimas ar vystėsi pakankamai, kad sutvarkyt kelius. Turtingos savivaldybės, jau praneša, kad spjaunančios į LAKD tempus ir tvarkosi pačios. Realiai jau ir man kyla mintis, ar LAKD turėtų apsiimti žemesnių kategorijų keliais nei krašto ir magistraliniai.
    Rajoninių priežiūrą atiduotų savivaldybėms. Nebent pagr. rajoniniai liktų LAKD, bet galbūt statusas pakiltų iki krašto kelio.

    ES greičiausiai nebenorės finansuot kelių, nes klimato kaita. Galbūt ES sieks VT būklės gerinimo, o Lietuvoje yra ką veikti, nes daugumoje ES šalių įdirbis vystant VT yra didesnis.
    Greičiausiai Lietuva turės pati finansuot savo kelius. Gal Via Baltica spėsim užsibaigt, bet jei strigs/užtruksim po 2030 m., gali ES neduot pinigų, sakys čia Rail Baltikai plėsti pinigai, ir gali neišplatint kai kurių ruožų.

    Apie paminėtus atvejus.
    Kaunas-Jonava statyta sovietiniais laikais ir netrauktų iki automobilių kelio, bet 100 km/h galėtų būti, ir ten kur sudėta atsargiai pėstieji, turėtų būti įrengtos požeminės perėjos.

    Klaipėda-Palanga dalis statyta sovietiniais laikais, bet A13 Klaipėdos aplinkkelis platintas kažkur 200x m. padarytas labai sovietiniu kelių platinimo stiliumi, paliekant beveik visas nuovažas, kurios buvo iki išplatinant kelią. Jei būti Klaipėdos aplinkkelis būtų tiestas po 2012 m., manau jau būtų platintas pagal europinius standartus, jungiamieji keliai, tik skirtingų lygių sankryžos, manau ir greitis galėtų būti 120 km/h. Sovietinis išplatintas ruožas iki Palangos, planuojama rekonstrukcija į 120 km/h kelią, bet kol kas neaišku, ar greičiau kokia geležinkelio atšaka į Palangą neatsiras, žinant besikeičiančius ES prioritetus ir kaip lėtai pas mus projektai vyksta.

    Tiesa, sutinku, kad pas mus greičio ribojimai sudėti nelogiškai. Gyvenvietės administracinė riba susieta su greičio ribojimo riba. Daug kur greičio ribojimas neadekvatus gatvės/kelio dizainui.

    Gatvių ir kelių humanizavimas turėtų išlikti svarbūs ir ateityje. Gražėjantys Lietuvos miesteliai galėtų būti dar gražesni, jei gatvių infrastruktūra būtų jaukesnė, automobiliai neskraidytų per perėjas ant 70, nes tiesiog jei ne įkaltas ženklas ar KET punktas gyvenvietei, tai visi skraidytų.
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.08.13, 15:20.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    50 visam ruože, atsirado su darbų pradžia.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Panašu, kad ženklai nėra laikini - tokius gana perdėtus ribojimus įrenginėja visuose naujai asfaltuojamuose žvyrkeliuose ties kiekvienu vingiu / įkalne / nuokalne, čia turbūt irgi tas pats.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Manau čia gera tema paverkti dėl kelio 1915 ruožo Jonava-Skrebinai. Buvo toks pusiau su bėda asfaltas, niekas ratų nepametė. 2022 metais sumastė perasfaltuoti. Paklojo pirmą sluoksnį, ir taip paliko. Su "50" ženklais, nors jokių darbų 5 mėnesius nedaro

    Click image for larger version

Name:	Jonava-Skrebinai-Screenshot 2023-03-28 214403.jpg
Views:	680
Size:	198,0 kB
ID:	2040208

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Apie A1 ir A2 dažniausi komentarai internete kokie prasti keliai. Įdomu kas lėmė tokį apsileidimą?
    Šį ilgąjį savaitgalį teko pasivažinėti ir A1 iki Kauno.
    Nors buvo saulėtas oras, bet suskaičiavau kokias 5-6 vietas, daugiausiai įkalnėse, kur pirmoje eilėje buvo provėžos, kuriomis per lietų būtų nesmagu važiuoti:
    - tarp Vievio ir Elektrėnų
    - tarp Mijaugonių (KK 144) ir Bačkonių
    - tarp Bačkonių ir Žiežmarių
    - tarp Žiežmarių ir Antakalnio
    - tarp Rumšiškių ir Kauno

    Važiuojant atgal yra gal trys provėžuoti ruožai įkalnėse - jų mažiau Vilniaus kryptimi matyt dėl to, kad į uostą sunkvežimiai važiuoja labiau pakrauti
    Kol 2019-2020 m. buvo rekonstruojama A1, eismas būdavo nukreipiamas į vieną pusę (2020 m. gegužę buvo apie 20 tokių ruožų). Koncentruota apkrova prisidėjo prie asfalto dangos deformacijos.
    Kokiais 2007 metais važiavau A1 per Kauną smarkiai lyjant. Kai kur dėl provėžų buvo vos ne akvaplaniravimas. Dabar kelias patobulintas iki magistralės charakteristikų , TAčiau kelio dangos būklė turbūt ne ką geresnė nei 2007 metais, nors buvo kelerių metų ekonmikos augimo laikotarpis.

    Taip pat šiemet rugsėjį teko važiuoti per lietų A1 link Klaipėdos. Ten tikrai yra daug vietų (ypač už Kryžkalnio), kur yra tokios gilios provėžos, kad nesaugu važiuoti pirma juosta.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė KUBILISTANAS Rodyti pranešimą
    Tai ar tik ne ten pries keleta savaiciu pastate zenkla 90 ????? tarp kitko stovi ir ekipazas....
    Gal mes kalbame apie skirtingas vietas (o prastų vietų A2 vis daugėja)
    Kažkaip neatsimenu, kad bitumo čiuožykloje už Širvintų (Viesų) mazgo 52 km būtų ženklas "90",
    Nesimatė ir policijos ekipažo.
    Bet kad Lietuvoje teka bitumo upės net vėlyvą rudenį tai tikrai kažkas netvarkoj.

    Komentuoti:


  • kotofeich1
    replied
    Parašė KUBILISTANAS Rodyti pranešimą

    Tai ar tik ne ten pries keleta savaiciu pastate zenkla 90 ????? tarp kitko stovi ir ekipazas....
    Tai ten bent jau nuo rugpjūčio 90.

    Komentuoti:


  • KUBILISTANAS
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Per ilgąjį savaikgalį teko šiek tiek pasivažinėti po Lietuvą. jau nestebina, kad pastaruosius kelis metus rekonstruojamuose žvyrkeliose vietoje noramlas asfalto buvo klojama kažkokia chaltūra, kuri "ašaroja", o važiuojant per karščius jautiesi kaip perstiprų lietų. Be naujųjų asfaltuotų rajoninių kelių šiandien teko matyti "ašarojančią" atkarpą kelyje KK 120 tarp Anykščių ir Kavarsko, gal tokių atkarpų yra ir daugiau.
    Neaišku, ar tuos kelius teks kažkada iš naujo perdaryti, ar užteks pabarstyti skadele



    Teko šį savaitgalį ir ir man važiuoti A2.
    Bitumo čiuožykla magistralėje Širvintų rajone (tarp Viesų ir Krikštėnų sankryžų) yra skandalas. Juk ten yra 110-130 km/h greitis ir pasekmės išskridus iš trajektorijos gali būti labai skauudžios

    Į impotenciją vis labiau linkstanti Lietuvos kelių direkcija vietoje skubaus autostrados sutvarkymo turbūt pastatys greičio ribojimo ženklą "70" ir dar pridės kelis greičio matuokllus.
    Tai ar tik ne ten pries keleta savaiciu pastate zenkla 90 ????? tarp kitko stovi ir ekipazas....

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    Jeigu kalbat apie atkarpą prieš Širvintų nuvažiavimą, tai ten nuo vasaros karščių bitumas iškilo (kitaip vadinama "asfalto prakaitavimu") ir nesutvarkė. O ant tokio bitumo ne taip gerai sukimba padangos.
    Per ilgąjį savaikgalį teko šiek tiek pasivažinėti po Lietuvą. jau nestebina, kad pastaruosius kelis metus rekonstruojamuose žvyrkeliose vietoje noramlas asfalto buvo klojama kažkokia chaltūra, kuri "ašaroja", o važiuojant per karščius jautiesi kaip perstiprų lietų. Be naujųjų asfaltuotų rajoninių kelių šiandien teko matyti "ašarojančią" atkarpą kelyje KK 120 tarp Anykščių ir Kavarsko, gal tokių atkarpų yra ir daugiau.
    Neaišku, ar tuos kelius teks kažkada iš naujo perdaryti, ar užteks pabarstyti skadele


    Parašė Dariukas Rodyti pranešimą
    Spalio 30 d. važiavau is Vilniaus i Panevėžį. Kelio bukle nekokia, o mazdaug 52-56 km pasijaučiau kaip karve ant ledo gilia žiema. Kas lemia toki slidu kelią?
    Teko šį savaitgalį ir ir man važiuoti A2.
    Bitumo čiuožykla magistralėje Širvintų rajone (tarp Viesų ir Krikštėnų sankryžų) yra skandalas. Juk ten yra 110-130 km/h greitis ir pasekmės išskridus iš trajektorijos gali būti labai skauudžios

    Į impotenciją vis labiau linkstanti Lietuvos kelių direkcija vietoje skubaus autostrados sutvarkymo turbūt pastatys greičio ribojimo ženklą "70" ir dar pridės kelis greičio matuokllus.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Apie A1 ir A2 dažniausi komentarai internete kokie prasti keliai. Įdomu kas lėmė tokį apsileidimą? Nepatenkinama ekonominė situacija už didžiųjų Lietuvos miestų? Tada dar suprantu, auginam BVP ir tikėkimes geresnių kelių ateityje.
    Į didmiesčių gatvių kapitalinius remontus buvo nemažai investuota, kai iki 201X metų apsileidimas buvo didžiulis ten. Nejaugi pinigai keliams atiteko miestų/miestelių gatvėms?

    Labiau gąsdina ši prielaida:
    Nekompetetinga liaudis? pastarasis atsakymas gali būti įprastas iš publikos, tada stebiuosi, kad EBPO šalies narės valstybinių insituticjų darbuotojų kompetencija (o gal ir moralė) gali būti tokia žema Tada EBPO ar net ES šalies narei kelčiau dar aukštesnius reikalavimus. Jei nesugeba turėti kokybiškų institucijų, tada tegul sėdi su savo uzbekistanais.

    Nu man skamba kaip nesąmonė, kad ministerija "vizijos neturi" ar dar kažkas. Turbūt susisiekimo ministerija suinteresuota turėti nors neblogos europinius standartus atitinkančias dangas. Kažkur kitur šuva pakastas.

    Esmė, kad žmonės daugiau keliauja. Vyksta į Lenkiją, plaukia keltais į Švediją, ir mato skirtumus. Gal prieš 20 m. niekas A2 apskritai su niekuo nelygindavo. Dabar laikai pasikeitė.
    Paskutinis taisė PoDV; 2021.10.31, 08:56.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Dariukas Rodyti pranešimą
    Spalio 30 d. važiavau is Vilniaus i Panevėžį. Kelio bukle nekokia, o mazdaug 52-56 km pasijaučiau kaip karve ant ledo gilia žiema. Kas lemia toki slidu kelią?
    Jeigu kalbat apie atkarpą prieš Širvintų nuvažiavimą, tai ten nuo vasaros karščių bitumas iškilo (kitaip vadinama "asfalto prakaitavimu") ir nesutvarkė. O ant tokio bitumo ne taip gerai sukimba padangos.

    Komentuoti:


  • Dariukas
    replied
    Spalio 30 d. važiavau is Vilniaus i Panevėžį. Kelio bukle nekokia, o mazdaug 52-56 km pasijaučiau kaip karve ant ledo gilia žiema. Kas lemia toki slidu kelią?

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Kai prieš kokius 10 metų lankiausi konferencijoj prie Gardino, irgi krito į akis, kad keliai labai lygūs, bet triukšmingi, pašiurkštinti skaldele.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    O kaip su degalų sąnaudomis?
    Kiek teko pastebėti, skirtumas apie 0.5l/100km

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Daroma ir dabar. KK114 kelios atkarpos taip tvarkytos, vieną iš jų tarp Palūšės ir Šakarvos (~3km). Vakare įkelsiu nuotrauką. Pagrindinis skirtumas važiuojant - daug didesnis sukibimas su tokia danga, kartais atrodo, kad net per sunkiai važiuojasi.
    O kaip su degalų sąnaudomis?

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Daroma ir dabar. KK114 kelios atkarpos taip tvarkytos, vieną iš jų tarp Palūšės ir Šakarvos (~3km). Vakare įkelsiu nuotrauką. Pagrindinis skirtumas važiuojant - daug didesnis sukibimas su tokia danga, kartais atrodo, kad net per sunkiai važiuojasi.
    Žadėtos nuotraukos. Skaldelė pilta prieš porą metų, vasarą.

    Kelio vaizdas iš automobilio:


    Sustojus, ties Šakarvos stovyklaviete:


    Į kitą pusę:


    Skaldelė iš arčiau:


    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Ar nebūdavo sovietmečiu ir galbūt ankstyvoje nepriklauomybėje taip daroma? Pamenu būdavo ruožų su grubia asfalto danga, kur bent jau ant žiguliuko labai gerai jausdavosi ir girdėdavosi.
    Daroma ir dabar. KK114 kelios atkarpos taip tvarkytos, vieną iš jų tarp Palūšės ir Šakarvos (~3km). Vakare įkelsiu nuotrauką. Pagrindinis skirtumas važiuojant - daug didesnis sukibimas su tokia danga, kartais atrodo, kad net per sunkiai važiuojasi.

    Komentuoti:


  • Smalsuolis
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Ar nebūdavo sovietmečiu ir galbūt ankstyvoje nepriklauomybėje taip daroma? Pamenu būdavo ruožų su grubia asfalto danga, kur bent jau ant žiguliuko labai gerai jausdavosi ir girdėdavosi.
    Nepasakyčiau kad netaikoma šiais laikais.


    Click image for larger version

Name:	iurkš.png
Views:	225
Size:	260,5 kB
ID:	1804100

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Ar nebūdavo sovietmečiu ir galbūt ankstyvoje nepriklauomybėje taip daroma? Pamenu būdavo ruožų su grubia asfalto danga, kur bent jau ant žiguliuko labai gerai jausdavosi ir girdėdavosi.

    Komentuoti:

Working...
X