Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Diskusijos apie Lietuvos kelių kokybę
Collapse
X
-
Ana savaitgali, buvau nuvares i Mannheim ir atgal su masina, tai va galiu pasakyti - Lietuvos keliai yra daug prastesnes bukles uz lenkiskus kelio dangos kokybes atzvylgiu, net nabandysiu lyginti su vokieciais. Matyt tikejimas neleidzia daryti kelius bent kaip Lenkijoje.
- 1 patinka
-
Dėl žvyrkelių pritarčiau, dėl viso kito – ne. Man geriau 70 km/h, nei 30 km/h ir tapimas nuolatiniu servisų klientu. Bet suprantu, kad jūsų kriterijai kitokie, nereikia čia taip darkytis, aš nedirbu Via Lietuva. Kiekvienas turi teisę į požiūrį.
Komentuoti:
-
Na tokia logika galvojant, tai A1 kelyje Kaunas-Klaipėda atkarpoje arba visame A2reikėtų vieną pusę perasfaltuoti, o kitą- suarti. Sumažintume žiemos priežiūros ir ateities remontų kaštus. Padarom vieną didelę ištisinę su vidutiniu greičiu!Parašė abruo Rodyti pranešimąMintis buvo ta, kad kelių biudžetas nėra begalinis ir reikia rinktis, ar kažkur padaryti komfortiškus lenkimus, ar daryti, kad nereiktų laužyti pakabos. Tai jau geriau saugumo priemonės, ištisinės linijos ir greičio matuokliai.
O kam dar tiesiame nuo Lenkijos autostradą? galėjom palikti taip kaip buvo, tik dangą pakeisti senojo, ištisinę skiriamąją ir vėl vidutinį visoje atkarpoje. O jei kokia pavojingesnė sankryža- turbo žiedą. Už likusius pinigus paklojam asfaltą kur nors miškuose. Visi laimingi!
O kur dar keliai Vilnius-Molėtai, Kaunas-Prienai?
Ką ten tie lenkai prisigalvojo išvis nesuprantama...
O gal šveskime 70km/h greitį visoje Lietuvoje?
O gal dar papraščiau padarome- uždraudžiame automobilius galingesnius nei 100kW? nėr čia ko lakstyti, lenkti ir dar taršą sumažintume.
Taip, aš suprantu kad nuėjau į kraštutinumus.
Lietuva yra tranzitinė šalis. Per ją eina vienas pagrindinis kelias, per kurį eina pagrindinis tranzitinis EUROPINIS eismas, ne tik vietinis. Mano nuomone, šitas kelias prioritetų sąraše turėjo būti aukščiau nei kad Vilnius-Molėtai, Šiauliai-Radviliškis ar tas pats Kaunas-Prienai. Aš suprantu, kad su manim puls ginčytis Vilniečiai, Šiauliečiai ar Prieniškiai.
Mano nuomone, gal reiktų nustoti žvirkėlius, kur pravažiuoja keliasdešimt automobilių per parą?
Komentuoti:
-
Mintis buvo ta, kad kelių biudžetas nėra begalinis ir reikia rinktis, ar kažkur padaryti komfortiškus lenkimus, ar daryti, kad nereiktų laužyti pakabos. Tai jau geriau saugumo priemonės, ištisinės linijos ir greičio matuokliai.
Komentuoti:
-
Taip, Lietuvoje yra daugiau kelių su bloga asfalto danga. Bet esmė tame, kad čia yra viena pagrindinių arterijų Lietuvoje. Aš tikrai kelčiau klausimus, jei tokios duobės būtų Kaunas-Šakiai kelyje, bet nesakyčiau kad reikia kapitalinio remonto.Parašė abruo Rodyti pranešimąTai daug kelių yra su tikrai tragiška būkle, daugiau po Lietuvą pavažinėjus tas labai matosi. Net puikiosios automagistralės. Aš būčiau labiau už einamąjį blogiausių ruožų visoje Lietuvoje tvarkymą nei už naujų automagistralių tiesimą. Galbūt reiktų papildomų saugumo priemonių, papildomų jungiamųjų kelių ūkininkų technikai palei Via Baltica, sutvarkyti ruožus, kur būtų galimas lenkimas, daugiau turbo žiedų probleminėse sankryžose. Bijau, kad investuojant į dar kelis naujus automagistralės ruožus visur kitur būklė dar labiau blogės.
Taip, A1 tarp Kauno ir Klaipėdos irgi yra tokių vietų, kad tikrai atrodo paliksi ratus. Ten irgi verkiant reikia tvarkyti.
Ruožas kelyje Utena-Zarasai dar didesnė tragedija, ten net ženklai sudėti 70 ir vidutinis greitis matuojamas. Bet ten bent jau yra normalūs ruožai apsilenkti (jei negaila mašinos), ten eimo intensyvumas palyginus mažas.
Papildomų saugumo priemonių? Dar daugiau ženklų 70? ištisinių linijų? vidutinio greičio radarų? Tam kelyje ir taip jau yra 5!!! vidutinio greičio ruožai. (pataisykit jeigu klystu, bet lyg ir buvo suplanuota daugiau, bet sustabdė seimas). Tai gal išvis visą ruožą dengti matuokliais? Aš jau kuris laikas stengiuos aplenkti Aristava-Panevėžys ruožą važiuodamas per Vilainius. Ten dar daugiau technikos, bet ten bent jau gali apsilenkti, ir važiuoti ramiai ir tvarkingai leidžiamu greičiu.
Jungiamųjų kelių? tai juk lygiai tas pats- žemių išpirkimai, kelių tiesimas. Žvyro dangos juk nepaliksi.
Sutvarkyti ruožus kur galima būtų lenkti? Siūlai daryti 3 juostas kaip Panevėžio aplinkelis?
Pirmumo problemos ir sankryžos ten apsręstos ir problemų daug nematau. Ten iš esmės kelias eina per daug gyvenviečių (ypač Aristava-Panevėžys).
Esu skaitęs apie kelio atkarpos projektavimą Aristava-Sitkūnai. Tai buvo daroma gūdžiais 97-99 metais. Kadangi daug žinių dar nebuvom sukaupę, buvo pasitelkti suomiai projektuotojai. Jie iškart paišė tą kelią 2+2. Jie jau tuomet matė srautus ir kad jie dar daugiau išaugs. Tik tuometinė valdžia niekaip neleido to daryti. Bet kaip galima pastebėti Lettered #158 įkeltose nuotraukose, viadukai buvo suprojektuoti 2+2 keliams.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Tai daug kelių yra su tikrai tragiška būkle, daugiau po Lietuvą pavažinėjus tas labai matosi. Net puikiosios automagistralės. Aš būčiau labiau už einamąjį blogiausių ruožų visoje Lietuvoje tvarkymą nei už naujų automagistralių tiesimą. Galbūt reiktų papildomų saugumo priemonių, papildomų jungiamųjų kelių ūkininkų technikai palei Via Baltica, sutvarkyti ruožus, kur būtų galimas lenkimas, daugiau turbo žiedų probleminėse sankryžose. Bijau, kad investuojant į dar kelis naujus automagistralės ruožus visur kitur būklė dar labiau blogės.
Komentuoti:
-
Mačiau vyksta diskusija apie autostradų perasfaltavimą.
Yra prioritetų sąrašas ir atskiras sąrašas autostradoms. Sąraše galite pasirinkti .pdf failą. Jaučiu pagal jį ir perasfaltuos autostradas A1 ir A2. Dabartinė diskusijų esmė yra padidinti remontuojamų atkarpų ilgį, nes deja situacija tokia, kad bus reikalingi ilgi remontai. Deja manau toliau kentės atokesni keliai. Jeigu bus geri tarpmiestiniai keliai tarp rajonų centrų tai bus labai gerai, dėl susisiekimo su seniūnijų centrais priklausytų nuo savivaldybės ekonominio išsivystymo lygio. Taip veikia brutalus pasaulis, kad pradžioje rūpiniesi savimi, paskui tais kurie nepasitempia. Negali sugriūt tiltai tarp pagr. Lietuvos miestų (dešimtys tūkst. auto per parą) kol sutvarkomi geriausiai keliai kur nors užkampyje su 200 auto per parą.
https://vialietuva.lt/prioritetines-...vimo-metodikas
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Pasak kai kurių, autostrados yra kone idealios būklės ir problemų ten nėra. Tai tvarkys geros būklės kelius?Parašė k13tas Rodyti pranešimą
O rimčiau, tai geros naujienos, su sąlyga, kad ministras kalba ne iš lempos. Tiek A1, tiek A2 daugumoje atkarpų yra baisios būklės, ypač pirma juosta. Poreikis finansavimui, iš akies, bent 200-300 milijonų, vien dangos būklei pagerinti iki priimtino lygio, nekalbant apie pavojingus vieno lygio U-turnus A2, kurių ten neturėtų būti.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Nieko neaišku. Kaip tam anekdote, degtinė pabrango, tėvas geria toliau, vaikai valgo mažiau.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Viskas aišku tuomet, realiai kelių biudžetas kelis kartus mažesnis nei prieš keliolika metų. Bet aišku, kai dabar prioritetas gynyba tai infrastruktūra turbūt ir yra ta vieta, kur galima pataupyti, sveikatos apsauga, švietimas turbūt svarbiau.
Čia ir yra viešoji vadyba - paskirstyti ribotą biudžetą maksimaliai pagal kelių būklės prioritetus.
Taškyt perteklinio biudžeto pinigus į visas puses daug gebėjimų (kurti produktą, o ne varkes virinti) nereikia
Komentuoti:
-
Situacija galimai žiauresnė nei net Balkanuose, kur keliai tikrai gali būti šiaip sau vietomis, bet autostrados geros. Aišku, prisiededa, kad pačios autostrados statytos panašiam laikotarpyje kaip Lenkijos autostradų statybos bumas.
Tai gerai, kad bus tvarkomos autostrados, netgi galėtų ir ženklinimą atnaujint, kad būtų artimesnis tipiniam Europos greitkelių kelių ženklinimui, įskaitant lėtėjimo ir greitėjimo juostų ilginimus, nuorodas ir ribojimus. Mega investicijų nereikia apart keletos sankryžų A2 kelyje kurios yra vieno lygio ir netinka tokio lygio keliui nepaisant eismo intensyvumui. Sodybų tuštėjimo metas tuo požiūriu paradoksaliai padeda, kad nereikės ir kokių jungiamųjų kelių dėl keletos nykstančių sodybų palei autostradą (šiaip dėl jų reiktų pagalvot kad reikalingas iškeldinimas gyventojų kurių vienintelė nuovaža iš sodybos yra į autostradą, bet čia jau kaštų ir naudos analizės klausimas prasideda, bet manau kad pigiau iškeldinimas ilgalaikėj perspektyvoj nei kažkokių pararelinių kelių įrengimas).
Dalies rajoninių kelių tvarkymas, apleidžiant krašto ir magistralinius kelius, tėra skaudžiai kainuojantis populizmas. Išimtis jeigu asfaltavimas vyksta į turistinius objektus, kurie generuotų pelnus. Kai kurios savivaldybės, spėju, tiesiog per biednos, o nenustebčiau ir per daug korumpuotos (dingstantys pinigai), su tuo masiniu žvyrkelių asfaltavimo attempt'ais.
Mano nuomone, rajoninius kelius turėtų prižiūrėt savivaldybės. Rajoninių kelių maršrutai išlaikomi, gali gauti prioritetą iš valstybės ar pačios savivaldybės, nesutapatinami savo svarba su esamais savivaldybių keliais kurie būtų II reikšmės. Rajoniniai keliai privalo turėt adekvatų krypčių ženklinimą (bent jau viena rodyklė prieš sankryžą), įskaitant adekvatų ženklinimą išvažiavimuose iš autostrados (bent dvi rodyklės žyminčias gyvenvietės prieš sankryžą 300+ m atstumu viena nuo kitos).
Jei savivaldybė biedna, tada deja prioriteto negaus, arba gaus labai ribotą prioritetą. Tokios savivaldybės prioritetas turėtų būti darbo vietų kūrimas. Nemanau, kad turtingesnės savivaldybės, ypač Vilnius ar tarpmiestiniai keliai jungiantys didžiuosius miestus turėt užribinai prastą infrastruktūrą dėl ilgametės turtinės nelygybės problemos Lietuvoje, kuri turi būti sprendžiama.Paskutinis taisė PoDV; 2025.08.06, 16:01.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Kaip tik į šitą temą susisiekimo ministro komentaras.
https://www.facebook.com/share/v/19CLMNP4MC/Įsteigus Kelių fondą – pirmiausiai bus tvarkomos autostrados
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Viskas aišku tuomet, realiai kelių biudžetas kelis kartus mažesnis nei prieš keliolika metų. Bet aišku, kai dabar prioritetas gynyba tai infrastruktūra turbūt ir yra ta vieta, kur galima pataupyti, sveikatos apsauga, švietimas turbūt svarbiau.Parašė Sula Rodyti pranešimąČia iš viso nėra jokių stebuklų.
Kelių finansavimo biudžetas nominaliais skaičiais plius-minus nesikeitė kelioliką metų. Kas reiškia santykinį jo mažėjimą lyginant su dabartinėmis kainomis ir poreikiais.


https://e-seimas.lrs.lt/rs/legalact/...ded10be2fa21c/
Komentuoti:
-
Čia iš viso nėra jokių stebuklų.
Kelių finansavimo biudžetas nominaliais skaičiais plius-minus nesikeitė kelioliką metų. Kas reiškia santykinį jo mažėjimą lyginant su dabartinėmis kainomis ir poreikiais.


https://e-seimas.lrs.lt/rs/legalact/...ded10be2fa21c/
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Kadangi kartais vazineju is Vilniaus i Visagina, pravaziuoju pro Pabrade, Svencioni, Ignalina ir t.t.
Tai labai stebina tiesiog ziaurios atkarpos - pvz tik ivaziavus i Ignalina ir tik ivaziavus i Visagina. Negaliu savo mazuciu protu suvokti kodel tos atkarpos yra neremontuojamos, jos yra paskutini desimtmeti ant "vos pravaziuojama" ribos. Nuotraukose to nesimato bet kelio bukle ten yra tiesiog pipec.
Ignalina:
https://www.google.com/maps/@55.3334...oASAFQAw%3D%3D
Visaginas:
https://www.google.com/maps/@55.5973...oASAFQAw%3D%3D
O siaip kelias vietomis normalus, matosi kazkada buvo renovuotas, bet vietomis visiskas wtf. Yra atkarpos kai kelias ziauriai banguotas, komfortiskas greitis ten apie 70, ne daugiau. Aisku yra lenkianciu idiotu, bet greiciau vaziuoti yra tiesiog fiziskai nesaugu.
Neseniai bandziau vaziuoti Ignalina - Moletai - Ukmerge, tikejausi kad bus geriau, bet buvo dar blogiau. Kelias ten ne tik toks pats banguotas, bet dar ir dazniausiai siauresnis. Tai sitas eksperimentas nepasiteisino, daugiau ten nelisiu. Atsimenu su draugais budami jauni vazinejome stovyklauti i anas vietas ir pagal pojucius ir atsiminimus sakyciau pries 15-20 metu ten keliai buvo geresni.
Jau dabar atkarpos kurios reikalauja visisko remonto kartu su pagrindu keitimu yra labai ilgos. Tikrai neuzteks tik pabert naujo asfalto. Nesimato jokiu zenklu, kad remontai kada nors butu planuojami, kas liudna, nes kuo ilgiau tempiama tuo brangiau tai kainuos ateityje, nes remontuoti reikes vis daugiau. Na, nebent valdzia tikisi kad nepriklausomai Lietuvai liko nedaug egzistuoti, tuomet tas neveikimas turi logikos.Paskutinis taisė SoulMulticast; 2025.08.05, 16:38.
Komentuoti:
-
Tada sutvarkytos probleminės vietos buvo labai svarbu nežiūrint į greičio padidinimą. Jau geriau prastesnė danga nei per kelią bėgantys pėstieji ir 70km/h apribojimai kur buvo labai realu nuo užsimiegojusio gaut šiknon. Aišku kartodromo dviejų lygių sankryža kelia įvairių minčių…Parašė eigh Rodyti pranešimąTa Vilnius-Kaunas atkarpos pertvarka į 130 km/h, kai dalis autostrados yra beveik betonkės būklės, apskritai buvo didelis absurdas.
Ir tas greičio padidinimas vasarą +10km iš esmės buvo fakto konstatavimas. Iš akies srauto greitis nepasikeitė. Ir seniau didelė dalis važiuodavo 130.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Ta Vilnius-Kaunas atkarpos pertvarka į 130 km/h, kai dalis autostrados yra beveik betonkės būklės, apskritai buvo didelis absurdas.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Tarp Elektrėnų ir Žiežmarių yra prie kartodromo.Parašė Red Neck Rodyti pranešimąViskas paprasta, Via Lietuva dirba sau patogiausiu pinigų įsisavinimo režimu. Kuria perteklinę infrastruktũrą greitkeliuose, visokius ne pirmo būtinumo grandiozinius įvażiavimus-nuvažiavimus ir pan. Vienas tokių, jei tiksliai pamenu yra tarp Vievio ir Elektrėnų.
https://maps.app.goo.gl/FSUBu8ZR9BGSobBP8
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Viskas paprasta, Via Lietuva dirba sau patogiausiu pinigų įsisavinimo režimu. Kuria perteklinę infrastruktũrą greitkeliuose, visokius ne pirmo būtinumo grandiozinius įvażiavimus-nuvažiavimus ir pan. Vienas tokių, jei tiksliai pamenu yra tarp Vievio ir Elektrėnų.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Gal tik Italijoje yra panašios būkles kelių, bet tikrai ne pagrindinėse autostradose, o 2x2 paprastuose keliuose. Kas liečia visokius krašto kelius, irgi galima sakyti ta pati sutuacija. Prieš kelis metus A1 Vilnius - Kaunas ruože labai daug darbų vyko, kad padidinti greitį iki 130 su visais išvažinėjimais ir lėtėjimo juostomis, bet panašu kas svarbiausia pačią dangą pamiršo atnaujinti, plius dar daug kur nuo to remonto liko provėžos išskutus laikinas geltonas linijas kaip pvz. čia:Parašė eigh Rodyti pranešimąBūtent. Tikrai labai labai daug važinėju Vakarų Europos keliais ir niekur nemačiau tokios pagrindinės autostrados, kokia yra Klaipėda-Kaunas (konkrečiai šia kryptimi, į priešingą pusę truputį geriau). Tiesą sakant, nedaug mačiau net ir tokios būklės šalutinių kelių. Pirmąkart po ilgos pertraukos važiuojant keliskart gerokai išsigandau, kad prarasiu automobilio kontrolę - provėžose pilna vandens, lopai krato kaip baisiojoje betonkėje. Ten reikia tikrai rimto remonto, geriausia - dalimis per kelerius metus visame ar beveik visame autostrados ilgyje. Taip, patogu nebus, kamščiai bus katastrofiški, bet nieko nedarant būklė ir toliau blogės. Keista, kad dėl to nesigirdi didesnio bruzdesio viešojoje erdvėje - galbūt žmonės tiesiog pripratę, galbūt ir netiek jaučia džipuose, bet su žemesniu ir mažesniu automobiliu tikrai labai blogai važiuoti.
https://www.google.com/maps/@54.6890...oASAFQAw%3D%3D
Paskutinis taisė Lettered; 2025.08.05, 09:14.
Komentuoti:
-
Būtent. Tikrai labai labai daug važinėju Vakarų Europos keliais ir niekur nemačiau tokios pagrindinės autostrados, kokia yra Klaipėda-Kaunas (konkrečiai šia kryptimi, į priešingą pusę truputį geriau). Tiesą sakant, nedaug mačiau net ir tokios būklės šalutinių kelių. Pirmąkart po ilgos pertraukos važiuojant keliskart gerokai išsigandau, kad prarasiu automobilio kontrolę - provėžose pilna vandens, lopai krato kaip baisiojoje betonkėje. Ten reikia tikrai rimto remonto, geriausia - dalimis per kelerius metus visame ar beveik visame autostrados ilgyje. Taip, patogu nebus, kamščiai bus katastrofiški, bet nieko nedarant būklė ir toliau blogės. Keista, kad dėl to nesigirdi didesnio bruzdesio viešojoje erdvėje - galbūt žmonės tiesiog pripratę, galbūt ir netiek jaučia džipuose, bet su žemesniu ir mažesniu automobiliu tikrai labai blogai važiuoti.
- 4 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: