Taip, aplenkia Gedimino ir Trijų Kryžių kalnus (na ir visą Vilnių) iš šiaurės
Tai kad pagal vis dar einančio mero pareigas asmens neseniai pasidalintą miesto viziją Vilnius ir turi būti vienas didelis senamiestis, o kas toliau neįdomu, galima aplink apvažiuoti. Taip, senamiesčio ribas šiek tiek praplėsti
Kažin kuo? Stovinčiam spūstyje tą vieną pikinį pusvalandį paroje visuomet atrodys, kad vat jei čia būtų dar viena gatvė, tai ja pravažiuočiau be kamščio. Ir taip galvoja visi 10000 stovinčiųjų. Tuo tarpu vat šiandien iš neturėjimo ką veikti, galima slalomo varžybas organizuoti.
Jei žmogus anksčiau trumpindavo kelią pvz. Rygos, Čiobiškio, Musninkų gatvėmis, tai jam be abejo bus Šeškinės aplinkkeliu.
Eiliškumas esmės nekeičia, Geležinio vilko gatvė buvo skirta apvažiuoti centrą iš vakarų. Galima kabinėtis prie žodžių, bet esmė lieka ta pati:
- Vilniuje nėra trūkumo milžiniškų gatvių, skirtų vietiniam tranzitui
- Šiaurinė gatvė, kuri yra projektuojama dabar, būtų milžiniška gatvė, skirta vietiniam eismui, o ne joks aplinkkelis
Keleiviu tranzitui turi buti vystomas beginis transportas (tramvajus, arba jei salygos reiklauja metro-trmas, tuneliuojantis per centra, overrail'as nuo N.Vilnios iki Lentvario ir Grigiskiu), o sunkveziniamiam ir kitam automobiliniam transportui- uzbaigtas ziedinis vilniau aplinkelis, kad galima butu apvaziuot miesta, nelendant i ji.
O gyvenantys Žirmūnai, Antakalnis ir norintys pasiekti Viršuliškes, Justiniškes, Pašilaičius turėtų važiuoti iki N.Vilniaus ir po to iki Grigiškių ir iš ten pasiekti tikslą ar kaip?
Vilniuje yra trūkumas rytai-vakarai tranzitinės arterijos. Tiek vidiniam eismui, tiek kertančiam miestą išoriniam tranzitui.
Keleiviu tranzitui turi buti vystomas beginis transportas (tramvajus, arba jei salygos reiklauja metro-trmas, tuneliuojantis per centra, overrail'as nuo N.Vilnios iki Lentvario ir Grigiskiu), o sunkveziniamiam ir kitam automobiliniam transportui- uzbaigtas ziedinis vilniau aplinkelis, kad galima butu apvaziuot miesta, nelendant i ji.
Eiliškumas esmės nekeičia, Geležinio vilko gatvė buvo skirta apvažiuoti centrą iš vakarų. Galima kabinėtis prie žodžių, bet esmė lieka ta pati:
- Vilniuje nėra trūkumo milžiniškų gatvių, skirtų vietiniam tranzitui
- Šiaurinė gatvė, kuri yra projektuojama dabar, būtų milžiniška gatvė, skirta vietiniam eismui, o ne joks aplinkkelis
Vilniuje yra trūkumas rytai-vakarai tranzitinės arterijos. Tiek vidiniam eismui, tiek kertančiam miestą išoriniam tranzitui.
Na nereikia taip žmogaus užsipulti kabinėjantis prie žodžių. Jei Laisvės pr. pradžia ir buvo tiesiama prijungti naujus rajonus, tai vėliau kartu su Geležiniu vilku buvo projektuojami, kaip miesto žiedinės sistemos dalys. Geležinio vilko šiaurinė dalis čia sudaro ne žiedą, bet spindulį - tas tiesa. Bet Laisvės prospektas yra grynai žiedo dalis. Po teisybei, net kai dar nebuvo pastatyti Pašilaičiai, jau tekdavo važiuoti nuo Ukmergės plento būtent Laisvės prospektu, kad nevažiuot per centrą.
… nes dar nebuvo pastatytas Vakarinis aplinkelis, kuris jau buvo suplanuotas.
O GV buvo suplanuota eismuo iš vieno miesto galo į kitą joks ne aplinkelis.
Pagal prelegento logiką gal ir Santaros gatvė aplinkelis apvažiuojant Santariškių žiedą Viskas yra kažko aplinkelis…
Principas galėtų būti paprastas: su kiekviena nauja "arterine" gatve ar "aplinkkeliu" lygiagrečiai statoma po tramvajaus liniją. Viskas labai gerai susidėliotų ir būtų kur kas lengviau susidėlioti realius prioritetus. Dabar kažkodėl kalbama apie neapsakomai didelį poreikį tiesti Šiaurinę gatvę (sutinku, ji reikalinga), bet nekalbama apie ne mažiau svarbią ir panašiai kainuosiančią tramvajaus liniją Santariškės-Stotis-Oro uostas. Juo labiau, kad tramvajumi kasdien pravažiouotų daugiau žmonių, nei Šiaurine gatve.
Aš už šią tramvajaus liniją. Apie 12 km ilgio atrodo būtų. Bet kiek ji kainuos? 100? 150? 200? 250 milijonų? Tai būtų 1 linija. O už kokius 60 milijonų mes galime turėti visą miestą uždengiantį VT tinklą ir ,,išpirdolintą'' iš kiemų tranzitinį eismą.
Įvertinkime esamą padėtį: yra n metų giedama mantrą ,,nėra pinigų'' tad net 60 milijonų gauti bus sunku, kompetencija yra dugne - net šaligatvio negebama nutiesti pagal šiuolaikinius ergonominius standartus, negebama net vieno kito km gatvės nutiesti n metų (pvz Šiaurinė), tad kokios perspektyvos tramvajaus linijai? Ten kur lyguma ir nėra kliūčių - maždaug nuo Santariškių iki kokios Žalgirio gatvės gal dar ir nutiestų, o po to sustotų, nes reikėtų ir galvą sukti, ir reikėtų galbūt po žeme kur lįsti ir tt.. Sustojimas tokio projekto man atrodo būtų dar blogiau nei jo nepradėjimas, nes būtų pinigai įmesti, linija nealtiktų savo funkcijos, o gal dar ir taptų pajuokos objektu rodant į ją pirštu ir sakant ,,va, matot koks pravalas tas tramvajus''. Aš tiesiog visiškai potencialo gebėti daryti tokius darbus VMSe nematau.
PS.
Beje, aš prie Šiaurinės per kiek kitokią prizmę prieinu. Aš ją miniu, kad reikia tiesti nes ten eitų po A juostą abiem kryptim. Noriu VT tinklo išbaigtumo.
Laisvės prospektas buvo nutiestas per tuo pačiu metu tiestus rajonus jų aptarnavimui. O geležiakas tiestas vėliau kai jau tai buvo miesto vidurys.
Norint varyt demagogijas reiktų bent krislo tiesos.
Na nereikia taip žmogaus užsipulti kabinėjantis prie žodžių. Jei Laisvės pr. pradžia ir buvo tiesiama prijungti naujus rajonus, tai vėliau kartu su Geležiniu vilku buvo projektuojami, kaip miesto žiedinės sistemos dalys. Geležinio vilko šiaurinė dalis čia sudaro ne žiedą, bet spindulį - tas tiesa. Bet Laisvės prospektas yra grynai žiedo dalis. Po teisybei, net kai dar nebuvo pastatyti Pašilaičiai, jau tekdavo važiuoti nuo Ukmergės plento būtent Laisvės prospektu, kad nevažiuot per centrą.
Laisvės prospektas buvo nutiestas per tuo pačiu metu tiestus rajonus jų aptarnavimui. O geležiakas tiestas vėliau kai jau tai buvo miesto vidurys.
Norint varyt demagogijas reiktų bent krislo tiesos.
Eiliškumas esmės nekeičia, Geležinio vilko gatvė buvo skirta apvažiuoti centrą iš vakarų. Galima kabinėtis prie žodžių, bet esmė lieka ta pati:
- Vilniuje nėra trūkumo milžiniškų gatvių, skirtų vietiniam tranzitui
- Šiaurinė gatvė, kuri yra projektuojama dabar, būtų milžiniška gatvė, skirta vietiniam eismui, o ne joks aplinkkelis
Dėl aplinkkelių - tai apie tai ir kalba eina, kad, statant naują milžinišką kelią, jis visada būna 'parduodamas' publikai, kaip 'aplinkkelis', kuris 'nuims srautus' (dažniausiai nuo centro). Pastačius tą milžinišką gatvę, ji staiga tampa nebe 'aplinkkeliu', o paprasta gatve, ir tada prasideda reikalavimas 'tikro' aplinkkelio. Pavyzdžiui, po karo, visas tranzitas ėjo pro centrą, tad buvo sugalvota tiesti vakarinį aplinkkelį (Geležinio vilko gatvę), jis tada tapo nebe aplinkkeliu, tad buvo nutiestas 'tikras' milžiniškas vakarinis aplinkkelis - Laisvės prospektas. Na ir, kad nebūtų mažai, buvo nutiestas dar ir vakarinio aplinkkelio vakarinis aplinkkelis - milžiniška Justiniškių gatvė. Tada šios gatvės tapo nebe aplinkkeliais ir buvo pastatytas 'tikras' vakarinis aplinkkelis. Dabar jau bent poroje vietų šiame forume buvo paminėta, kad vakarinis aplinkkelis yra vis tik labiau skirtas vietiniam eismui, o jau tikrai tikrai tikras vakarinis aplinkkelis turėtų būti statomas pro Maišiagalą. Tokiais tempais, galiausiai aplinkkeliu taps A6, o po to - ir Via Baltica. Esmė ta, kad automobilizuotiems marozams niekada nebus per daug aplinkkelių, jei Lietuvoje atsirastų naftos kaip kokioje Norvegijoje, jie išasfaltuotų visą šalį ir tada aplinkkelių pradėtume prašyti Latviijos ir Lenkijos.
Nei Ateities, nei Ozo gatvės nėra šiauriniai aplinkkeliai, t.y. jie nėra skirti centrinės miesto dalies apvažiavimui. Šios gatvės yra skirtos vietiniams gyventojams, ir aptarnauja objektus šalia jų
Milžiniškos gatvės, skirtos vietiniam miesto eismui, yra blogis ir jų turėtų būti kuo mažiau. Automobilis užima per daug vietos mieste ir, didėjant jo naudojimui, miestas pradeda skystėti dėl didelių kelių ir jų apsaugos zonų bei didelių parkavimo aikštelių. Tai yra prastas miesto planavimo principas paveldėtas iš sovietų ir tai pripažįsta visa urbanistų bendruomenė. Vietinių didelių kelių statymas taip pat yra itin neefektyvus ir brangus miestui tiek skaičiuojant pinigais (kelių tiesimui ir priežiūrai), tiek sveikata (triukšmas ir tarša), tiek gyvybėmis (auto įvykiai yra vienas didžiausių žmonių žudikų). Ir taip, būtent tokia vietiniam tranzitui skirta gatve ir būtų šiaurinė gatvė, ji tikrai nebūtų labiau aplinkkeliu nei Ozo ar Ateities gatvės. 'Tikras' aplinkkelis būtų Mykolo Lietuvio gatvė, kuri leistų lengviau ir tiesiau važiuoti iš A14 į A2. Bet dabar sąlygos važiuoti tarp šių kelių ir taip yra puikios dėl milžiniškos Geležinio Vilko gatvės bei milžiniškos Ateities gatvės, tad Mykolo Lietuvio gatvės tiesimas neabejotinai turėtų reikšti bent Ateities gatvės humanizavimą ir siaurinimą bei juostų atidavimą VT.
pradėtas statyti tas kur 'tikrai dabar jau rimtai pietinis aplinkkelis' pro Vaidotus, 'senamiesčio šiaurinis aplinkkelis' (Goštauto/Žygimantų gatvės), dar vienas šiaurinis centro aplinkkelis Konstitucijos prospektas, ir dar vienas šiaurinis aplinkkelis Žalgirio gatvė, ir dar vienas šiaurinis aplinkkelis Ateities gatvė, ir dar vienas šiaurinis aplinkkelis Ozo gatvė. Sorry, kol nebus pastatyta nei viena prioritetu važiuojanti VT linija, tol niekaip neįtikins automobilistai manęs, kad nuo centro srautus nuims dar du šiauriniai ar pietiniai aplinkkeliai. Nes tai eilinį karta nesuveiks ir reikia būti aklu, kad to nematytum
Bl.t kokio durnumo reikia būti, kad tokius kliedesius rašinėti. šiaurinis aplinkkelis Goštauto/Žygimantų gatvės, šiaurinis aplinkkelis Žalgirio gatvė ? 1 km ilgio
šiaurinis centro aplinkkelis Konstitucijos prospektas 1km ilgio
dar vienas šiaurinis aplinkkelis Ateities gatvė
Atetities gatvė - 2km ilgio kuri baigiasi T pusiau akligatviu, nes viskas kemšasi ten.
p.s. visas išvardytas reikia užarti ir įrengti linijinius parkus kaip vienas NIMBY siūlė kartu su trenkta boba per aptarimą VMSA kuriai feikiniai keli tūkstančiai parašų yra visas Vilnius.
Šiaurinės projektas kabo ant plauko. Tramvajaus būsimoji Vilniaus valdžia neplanuoja iš viso.
Kita vertus galėtų padaryti gerą darbą - suplanuoti rezervines MRT trasas (kurios nebūtinai būtų panaudotos). Pvz. toje pačioje Kalvarijų g. ar geležinkelio stoties prieigose.
Principas galėtų būti paprastas: su kiekviena nauja "arterine" gatve ar "aplinkkeliu" lygiagrečiai statoma po tramvajaus liniją. Viskas labai gerai susidėliotų ir būtų kur kas lengviau susidėlioti realius prioritetus. Dabar kažkodėl kalbama apie neapsakomai didelį poreikį tiesti Šiaurinę gatvę (sutinku, ji reikalinga), bet nekalbama apie ne mažiau svarbią ir panašiai kainuosiančią tramvajaus liniją Santariškės-Stotis-Oro uostas. Juo labiau, kad tramvajumi kasdien pravažiouotų daugiau žmonių, nei Šiaurine gatve.
Keliai savo penkis dešimtmečius jau turėjo. Pilna fake 'aplinkkelių' visur pristatyta. Eismą nuo centro gatvių jau 'nuėmė' 'senamiesčio pietinis aplinkkelis' (Drujos greitkelis ir kt), 'pietinis aplinkkelis' (Tūkstantmečio gatvė), pradėtas statyti tas kur 'tikrai dabar jau rimtai pietinis aplinkkelis' pro Vaidotus, 'senamiesčio šiaurinis aplinkkelis' (Goštauto/Žygimantų gatvės), dar vienas šiaurinis centro aplinkkelis Konstitucijos prospektas, ir dar vienas šiaurinis aplinkkelis Žalgirio gatvė, ir dar vienas šiaurinis aplinkkelis Ateities gatvė, ir dar vienas šiaurinis aplinkkelis Ozo gatvė. Sorry, kol nebus pastatyta nei viena prioritetu važiuojanti VT linija, tol niekaip neįtikins automobilistai manęs, kad nuo centro srautus nuims dar du šiauriniai ar pietiniai aplinkkeliai. Nes tai eilinį karta nesuveiks ir reikia būti aklu, kad to nematytum
Nei Ateities, nei Ozo gatvės nėra šiauriniai aplinkkeliai, t.y. jie nėra skirti centrinės miesto dalies apvažiavimui. Šios gatvės yra skirtos vietiniams gyventojams, ir aptarnauja objektus šalia jų
Komentuoti: