Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Naujas Vilniaus gatvių standartas (nuo 2021.10)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • felar
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Kelios greitos mintys perskaičius paskutinius kelis puslapius.

    - Gatvių siaurinimą reikia pradėti nuo komunikacijos (kartu gal net terminą keisti?).
    - Komunikacija / aiškinimas kodėl reikia siaurinti (ar ,,siaurinti'') / perdaryti gatves turi būti toks, kad suprastų net 12 metų vaikas.
    - Vertėtų parengti ilgalaikę susisiekimo infrastruktūros vystymo viziją ir šalia pateikti skaičius kokios naudos galima tikėtis.
    - Parengtą viziją komunikuoti plačiai ir nuolat kokius 2 metus ir tik tada pereiti prie veiksmų.

    Gal ką praleidau ar yra ką papildyti. Neveltui pavadinau greitos mintys.
    Gal galite pateikti pavyzdžių kur tokia metodologija suveikė?

    Komunikacija aišku turi kažkiek įtakos. Pats terminas “gatvių siaurinimas” yra idiotiškas, nes gatvių plotis nesikeičia, keičiasi tik kelio plotis. Gatvės ne “uždaromos”, o atveriamos. “Pralaidumas” yra matuojamas žmonėmis, o ne transporto priemonėmis.

    Bet visgi manau jog daugumoje miestų kur įvyko kažkokie reikšmingesni pokyčiai buvo rimta kova - protestai, teismai, laikini eksperimentai - vykę ir nelabai, ir tik per plauką kažkas actually įvyko. Vilnius čia nėra išimtis. Urbanizmas yra kompleksinė problema ir ją upfront išaiškinti žmonėms kurie tuo nesidomi yra misija neįmanoma, jokie skaičiai neįtikins - kol nepatirs patys tol nepatikės. Todėl pradėti nuo veiksmų kartais vienintielis būdas.

    Olandijos transformacija turbūt nebūtų įvykusi taip greitai jei nebūtų imtasi veiksmų per 70-ųjų naftos krizė.
    Paryžiaus transformacija nebūtų įvykusi taip greitai jei nebūtų greitai imtasi veiksmų per pandemija:
    https://thewaroncars.org/2020/12/10/...ch-connection/
    Paskutinis taisė felar; 2023.05.13, 13:15.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Kelios greitos mintys perskaičius paskutinius kelis puslapius.

    - Gatvių siaurinimą reikia pradėti nuo komunikacijos (kartu gal net terminą keisti?).
    - Komunikacija / aiškinimas kodėl reikia siaurinti (ar ,,siaurinti'') / perdaryti gatves turi būti toks, kad suprastų net 12 metų vaikas.
    - Vertėtų parengti ilgalaikę susisiekimo infrastruktūros vystymo viziją ir šalia pateikti skaičius kokios naudos galima tikėtis.
    - Parengtą viziją komunikuoti plačiai ir nuolat kokius 2 metus ir tik tada pereiti prie veiksmų.

    Gal ką praleidau ar yra ką papildyti. Neveltui pavadinau greitos mintys.
    Nu tep, nes net tinklaraštininkai dažnai užsiima dezinformacija, kad tik pakurstyti aistras. Štai nesenas pavyzdys iš Jonavos. Ten yra nesaugi perėja per 4 juostas ir dar dalį įvažos (beveik 5 juostos). LAKD numatė ją sutrumpinti ir įrengti saugumo salelę. Žurnaliūgos paleido antraštes "siaurins!" Iškart sujudo visi aftamabilystai ir jau vyksta peticijų pasirašymai, kad atšauktų projektą. Nors jaučiu to projekto net nei vienas akyse nematė.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Kelios greitos mintys perskaičius paskutinius kelis puslapius.

    - Gatvių siaurinimą reikia pradėti nuo komunikacijos (kartu gal net terminą keisti?).
    - Komunikacija / aiškinimas kodėl reikia siaurinti (ar ,,siaurinti'') / perdaryti gatves turi būti toks, kad suprastų net 12 metų vaikas.
    - Vertėtų parengti ilgalaikę susisiekimo infrastruktūros vystymo viziją ir šalia pateikti skaičius kokios naudos galima tikėtis.
    - Parengtą viziją komunikuoti plačiai ir nuolat kokius 2 metus ir tik tada pereiti prie veiksmų.

    Gal ką praleidau ar yra ką papildyti. Neveltui pavadinau greitos mintys.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Pravartau kartais šią temą (Saltoniškių gatvė) ir galvojau ar išeis ką nors protingesnio parašyt.

    Realiai turiu tam tikrųjų abejonių dėl diskusijos kaip tokios, labai toksiška skaityt be realios naudos, apie 80% gyventojų nuoširdžiai nesupranta ką mes čia tauškiam, va net išsirinko merą, kuris labiau atsižvelgs į tą daugumą, kurios požiūrio nemėgstam ir veda į nebūtį. Realiai naudingiau tiesiog daugiau mirkt politinėse asocijacijose, bendrijose, o internete daugiau tik edukacija, kodėl daryt taip o ne kitaip, Bet čia įtikint ką nors tai irgi dešimtmečių darbas turbūt, t.y. apskritai visas šalies mentalitetas susiklostęs tas posovietinis individualizmas, pvz. Kodėl dauguma mano, kad reiktų nulio mokesčių valstybei, o ne pvz. 50% nuo pajamų kaip Skandinavijoje? Korupcija? O kaip kovot su ja?

    Truputį ir kitą pusę suprantu, kuri neišmano, bet jaučia kad kažkas ne taip.
    Ką daugmaž supratau apie Vilnių, kad jis tiesiog šiaip nepatogus judėti. Panašiai esu girdėjęs kalbant bent keletą žmonių.
    Gatvių tinklas neišbaigtas, VT neišbaigtas, net pėsčiomis sunku judėti vietomis, +auga atvažiuojančių iš provincijos sąskaita, t.y. jokio miestietiško suvokimo.
    Pastarąjį punktą papildant, realiai užtektų Dubajaus gatvių layout'ą paklot, real life GTA kaip vienas youtuber'is sakė, jokio judėjimo pėsčiomis, tik auto, ir kokiam 60% nekiltų net klausimų kad kažkas ne taip.
    Realiai be kelių išimtinių regionų kaip Europa ar Rytų Azija, pasaulis vis dar yra gana automobilistinis, savo dream miestus stato kaip Dubajų, ypač tai lėmė pro-car JAV įtaka, amerikietiška svajonė su dangoraižiais ir suburbija.
    Pas mus miestai komiblokai+suburbija labai patogūs vystyti amerikietišką automobilistinę suburbiją, kai Vokietija, Olandija tankiai apgyvendintos ir jos negalėjo per daug rištis prie auto, t.y. bandė, bet suprato, kad kažkas ne taip ir darė išvadas (ok, Vokietija gal eksremalesnis pro-auto pavyzdys, bet ir tai daug mažiau pro-auto ir žymiai labiau pro-VT negu kitur pasaulyje).


    Tai ką lengviausia tobulint Vilniuje?
    Dviračių takai - ilgai užtruksim kol kažką išvystysim, net su Šimašiumi kokiems 20 metų darbų ir klaidų taisymų. Aišku reikia ir takų, bet tai ilgai bus suvokiama kaip laisvalaikio priemonė geru oru.
    VT - Lietuva gana lėtai išeidinėja iš posovietinio laukinio kapitalizmo stadijos, tai čia irgi užtruksim, kol daeis mintys, o kur dar mados pasaulyje, kai bandoma ieškot kažkokių stebuklingų sprenimų VT kaip monorail ar gondolos. VT daug kur laikoma skurdžių transportu, ir tai globalus reiškinys, Lietuva čia stebuklų nerodo, plius Rytų Europą daugiausia gelbėja, kad vystė VT dar prieškariu, o čia reik caro priespaudai dėkot, kad neaugo miestai su lietuviška populiacija ir visa ta modernizacija.
    Gatvės - turbūt lengviausia vystyt, dangos, sankryžos, reiktų dar keletą gatvių nutiest, o ir čia apleista, dangos tikrai jaučias daug kur prastos, tos žalios šviesoforų sekcijos Rusija dvelkia, ženklinimas šiaip sau, daug susivėlusių ženklų.

    Nors bijau, kad Benkunskas bus labai labai pilkas, neryškus meras, gal ir nedrąsus tuo pačiu.
    Čia ne Matijošaitis (nepaisant visko).
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.05.13, 00:08.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė R.D. Rodyti pranešimą
    Žmogus, kuris niekada nevažinėjo ir nevažinėja viešu transportu, nenaudoja dviračio ar paspirtuko kaip transporto priemonės, nevaikšto pėsčiomis ilgų distancijų, negali nieko doro suplanuoti ar apskritai gimti kažkas adekvataus galvoje. Aš dar kadaise galvojau Šimašius provincialus žmogus požiūryje į miestą, bet atsiemu visus žodžius ir Viešpate apsaugok mus nuo šito regreso ir miesto degradacijos. Jau mes nesiorientuojame į kas geriausia, nebežiūrime į Vakarus, Pietus (net Rytus), Šiaure, o tiesiog maudomės savo pelkėje ir vedlys yra to meras. Dar tas "higienos" įvedimas kelia juoką, kai kiemai yra baisioje būklėje, įvažos pusėje miesto tragiškos, kelių būklė prasta, bet rinkiminėje programoje nieko apie tai, t.y. kaip spręsti nebuvo. Bet jeigu nupaišys juostas šitas d*bi*as bent jau Dariau ir Girėno g. iš oro uosto iki Naujininkų, atleisiu pusę nuodėmių, nes geresnio mero ilgai nebus, visuomenės poreikio nėra, įvairiams romams tinka.
    Neeabai yra prasmės gilintis, kuo jis važinėja ar kaip vaikšto. Benkunskas yra tipiškas postsovietinės 90s Lietuvos plūgas ir mužikėlis, kuris pateko į mero postą. Ko galima tikėtis iš buko, neišsilavinusio, kvailo ir stačiokiškomis mužiko manieromis pasižyminčio lopo?

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    O kas Saulėtekio alėjoje padaryta dėl pėsčiųjų saugumo? Aš į tą gatvę žiūriu ir nematau jokių su eismo saugumu susijusių pokyčių, pastebiu tik pakeistą asfaltą.

    Vaizdas 2022-09-24
    Click image for larger version

Name:	2022-09-24 14val 04min 31sek.JPG
Views:	752
Size:	503,8 kB
ID:	2050265

    Vaizdas iš GSV (2019)
    https://goo.gl/maps/7FP563XTEejX1uaW7Click image for larger version

Name:	Ekrano nuotrauka 2023-05-11 181848.jpg
Views:	728
Size:	334,9 kB
ID:	2050266
    Reto toksiškumo esi. Susiradai vienintelę vietą, kur matyt pritaikė sustojimui 3,75m + 20cm skiriamąją ir kompromituoji visos atkarpos tikslingumą. Dabar aišku pulsi ginčyt, kad čia ne įvaža, todėl plotis ne tas, nu tebūnie, gi tamsta visad geriau žinai

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Žmogus, kuris niekada nevažinėjo ir nevažinėja viešu transportu, nenaudoja dviračio ar paspirtuko kaip transporto priemonės, nevaikšto pėsčiomis ilgų distancijų, negali nieko doro suplanuoti ar apskritai gimti kažkas adekvataus galvoje. Aš dar kadaise galvojau Šimašius provincialus žmogus požiūryje į miestą, bet atsiemu visus žodžius ir Viešpate apsaugok mus nuo šito regreso ir miesto degradacijos. Jau mes nesiorientuojame į kas geriausia, nebežiūrime į Vakarus, Pietus (net Rytus), Šiaure, o tiesiog maudomės savo pelkėje ir vedlys yra to meras. Dar tas "higienos" įvedimas kelia juoką, kai kiemai yra baisioje būklėje, įvažos pusėje miesto tragiškos, kelių būklė prasta, bet rinkiminėje programoje nieko apie tai, t.y. kaip spręsti nebuvo. Bet jeigu nupaišys juostas šitas d*bi*as bent jau Dariau ir Girėno g. iš oro uosto iki Naujininkų, atleisiu pusę nuodėmių, nes geresnio mero ilgai nebus, visuomenės poreikio nėra, įvairiams romams tinka.
    Paskutinis taisė R.D.; 2023.05.12, 12:37.

    Komentuoti:


  • liootas
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą

    Klausimas buvo apie tvarkomų gatvių pasirinkimus. Kada nors imtis Saulėtekio alėjos – kodėl ne? Bet kam dabar ją reikėjo tvarkyti, kol apskritai vyksta kova dėl naujo standarto, šito nesuprantu. Vis dar pilna ramaus eismo gatvių, labiau greitkelius primenančių.
    Tas pats ir dėl dvirtakių. Kam perkloti Jeruzalės g. dviračių taką? Asfaltas nėra ten labai blogas. Kai tuo tarpu kitose vietose išvis to dviračių tako net nėra.

    Nemokama dėlioti normalių prioritetų arba kažkas korumpuotas

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Vilniaus valdžia nutyli, kiek kainuos susiaurintos Saltoniškių gatvės „atplatinimas“: tikisi darbams išleisti mažiau, nei planuota

    Neįtikėtina, ką rangovai nemokamai sudėjo, išardė ir vėl sudėjo, kad atpigs darbai???

    Civilizuotoje šalyje projekto pakeitimai daromi išleidžiant naujas projekto laidas, jas suderinant, vėliau suderinant papildomų statybos darbų sąmatas.
    Bet ne mieste be cirkų, ar vis dėlto su cirkais?

    Click image for larger version

Name:	324019025_694713565656897_7307850091263073577_n.jpg
Views:	525
Size:	525,9 kB
ID:	2050453

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Benkunskas nustebino, kad taip greit sureagavo į pasipiktinomą ir panaikino tą idiotišką Saltoniškių sankryžos siaurinimą.
    Susidaro toks įspūdis, kad kiek yra šimašinių siaurinimų šalininkų, tai tiek ir telpa šioje forumo temoje.
    Biškį offtopic, bet Vilniaus mero rinkimai sujaukė gatvių rekonstrukcijas ir provincijoje. Transliuojamos tokios žinutės:
    1. Tik per mano lavoną.
    2. Vilniuje jau platina - per teliką rodė (prokuratūra liepė).
    3. STRus debilai rašė, jie mano savivaldybėje negalioja.
    4. Svabu, kad būtų patogu (t.y. patogu vairuotojams).
    5. Niekas čia nevaikšto.
    6. Standartą ISO 21542:2021 kūrė debilai.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Benkunskas nustebino, kad taip greit sureagavo į pasipiktinomą ir panaikino tą idiotišką Saltoniškių sankryžos siaurinimą.
    Susidaro toks įspūdis, kad kiek yra šimašinių siaurinimų šalininkų, tai tiek ir telpa šioje forumo temoje.
    Teisingai, px projektai, px STR reikalavimai, px išleisti pinigai - keli kaimiečiai paverkė, kad nesugeba įvažiuot į gatvę ir viską atšaukiam, susirenkam bortus ir namo.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Ok, ne taip supratau. Ačiū.
    Paskutinis taisė Riedutis; 2023.05.12, 10:04.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

    Šaltinis dėl "reikalaujamų 350 cm"?
    STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ 201 ir 202 punktai:
    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	548
Size:	40,3 kB
ID:	2050406

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Skaitau Jūsų pykčio protrūkius kūmečių tautos atstovui, suburbijos mero adresu nukreiptus už nesąmonių darymą ir širdis džiaugiasi, kad balsavau už Artūrą, tad mano sąžinė rami, turėkite tai, ko nusipelnėt, t.y. miesto degradaciją artimiausiems metams ir kaltinkite save

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    Ačiū, Kapitone, už paaiškinimą. Tik su juo yra viena bėdelė – Saulėtekio alėjoje „A“ juosta yra 380 cm pločio vietoje reikalaujamų 350 cm, tad nelabai aišku kaip tas dažų sluoksnis pristabdys gretima eismo juosta važiuojančiuosius. Negi šis fenomenas veikia ne tik per baimę sugadinti pakabą, bet ir per baimę užvažiuoti ant dažų?
    Click image for larger version

Name:	2022-09-24 14val 04min 23sek.JPG
Views:	753
Size:	371,1 kB
ID:	2050294
    Šaltinis dėl "reikalaujamų 350 cm"?

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    Stebint A. Tapino tyrimą apie tarybos narius, FB komentarus, Jus ir pan. man susidaro įspūdis, kad Lietuvai gal NEBEREIK jokių teisinių dokumentų, gyvenam ir kuriam kaip kam atrodo, pirštais pamosikuodami, FB komentarus paskaitydami... Sutinkate?
    Faktiškai taip ir gyvenam praktiškai visose srityse.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Benkunskas nustebino, kad taip greit sureagavo į pasipiktinomą ir panaikino tą idiotišką Saltoniškių sankryžos siaurinimą.
    Susidaro toks įspūdis, kad kiek yra šimašinių siaurinimų šalininkų, tai tiek ir telpa šioje forumo temoje.

    Laukiau Jūsų komentaro
    Galite tada paaiškinti kam skirti Statybos reglamantai? Kam skirti teritorjų planavimo dokumentai? Kam skirti teisiniai dokumentai reglamentuojantys valstybės tarnautojo pareigas?

    Stebint A. Tapino tyrimą apie tarybos narius, FB komentarus, Jus ir pan. man susidaro įspūdis, kad Lietuvai gal NEBEREIK jokių teisinių dokumentų, gyvenam ir kuriam kaip kam atrodo, pirštais pamosikuodami, FB komentarus paskaitydami... Sutinkate?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
    Užtenka FB paskaityti komentarus šis tema - visi (su retomis išimtimis) sveikina šį sprendimą ir dergia ankstesnius humanizavimo darbus bei juos vykdžiusius..
    Benkunskas nustebino, kad taip greit sureagavo į pasipiktinimą ir panaikino tą idiotišką Saltoniškių sankryžos siaurinimą.
    Susidaro toks įspūdis, kad kiek yra šimašinių siaurinimų šalininkų, tai tiek ir telpa šioje forumo temoje.
    Paskutinis taisė Romas; 2023.05.15, 08:16.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą
    Klausimas buvo apie tvarkomų gatvių pasirinkimus. Kada nors imtis Saulėtekio alėjos – kodėl ne? Bet kam dabar ją reikėjo tvarkyti, kol apskritai vyksta kova dėl naujo standarto, šito nesuprantu. Vis dar pilna ramaus eismo gatvių, labiau greitkelius primenančių.
    Kaip pasakytų forumo ekspertai - matyt Gilma taip nusprendė.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą
    Ačiū, Kapitone, už paaiškinimą. Tik su juo yra viena bėdelė – Saulėtekio alėjoje „A“ juosta yra 380 cm pločio vietoje reikalaujamų 350 cm, tad nelabai aišku kaip tas dažų sluoksnis pristabdys gretima eismo juosta važiuojančiuosius. Negi šis fenomenas veikia ne tik per baimę sugadinti pakabą, bet ir per baimę užvažiuoti ant dažų?
    Be abejo - kiek važiuoju, stengiuosi neužvažiuoti ir paprastai nevažiuoju ant dažų. Manau, kad kažkiek tikrai padeda.

    Komentuoti:

Working...
X