Esmė, kad gatvė, palyginus kokia buvo, ir kaip dabar atrodo, tai diena ir naktis. Takai patogūs, aiškios perėjos, daug žalumos (bus dar daugiau kai pilnai užaugs), atsirado parkavimo vietos.
Kas liūdina - gatvė neatlieka savo funkcijos. Absoliuti dauguma važiuoja tranzitu, norėdami išvengti kamščių Tūkstantmečio gatvėje (A kat.), pradėdami kelionę Vilkpėdės, Panerių, Naugarduko ir t. t. gatvėse, bet juk ne tam ji skirta, o privažiuoti prie gyvemosios aplinkos, prie tam tikrų teritorijų.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Naujas Vilniaus gatvių standartas (nuo 2021.10)
Collapse
X
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimąHumanizuota Gerosios Vilties D kategorijos gatvė darbo dieną po 17 val.
O štai, kad ten atsirado daugiabutis, t.y. daugiau gyventojų + padidėjęs automobilių skaičius mieste + mėgstama vairuotojų vieta iki Savanorių, kur sankryžos pralaidumas nėra didelis. Bet tai galime ignoruoti, svarbiausia, kad "susiaurino", nes jeigu to nebūtų, gyventume šokolade.
- 9 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimąHumanizuota Gerosios Vilties D kategorijos gatvė darbo dieną po 17 val.
- 14 patinka
Komentuoti:
-
Humanizuota Gerosios Vilties D kategorijos gatvė darbo dieną po 17 val.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Valdemar Rodyti pranešimąMade In Vilnius kviečia balsuoti, ar reikėjo grąžinti dar vieną automobilių juostą Saltoniškių gatvėje. Kodėl svarbu balsuoti? Nes šis portalas pagal savo apklausas komunikuoja maždaug taip - "vilniečiai nusprendė, kad reikia daugiau juostų automobiliams"!
- 9 patinka
Komentuoti:
-
Made In Vilnius kviečia balsuoti, ar reikėjo grąžinti dar vieną automobilių juostą Saltoniškių gatvėje. Kodėl svarbu balsuoti? Nes šis portalas pagal savo apklausas komunikuoja maždaug taip - "vilniečiai nusprendė, kad reikia daugiau juostų automobiliams"!
- 1 patinka
Komentuoti:
-
KEdas tiesiog kiek per daug arogantiškas, todėl su juo sunku bendrauti, bet šiaip daro daug gerų dalykų.
- 10 patinka
Komentuoti:
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimą
„Radau“ ne nepatikusį, bet STR neatitinkantį ir per didelį matmenį, kuris rodo, kad „susiaurinimas“ neįvyko. Tuo tarpu pats nepateikei NEI VIENO argumento, išskyrus „parodyti ateinančioms projektuotojų kartoms šioje kalvėje, jog sovietmetis jau praėjo“, kodėl toks plotis laikytinas tinkamu ar kad kitose vietose plotis gavosi kitoks. Čia tikrai laikote argumentu Saulėtekio rekonstrukcijos pateisinimui?
Ir nemanau, kad jei Vilniuje daugiau nėra 30 cm aukščio peronų, tai STR laikytis tampa neprivaloma. Juk STR atitinkančio pločio gatvių, pagal gatvių kategorijas įrengtų sankryžų irgi nėra daug, bet daugelis lyg ir sutaria, kad projektuoti reiktų pagal reglamentus, o ne iš akies ir įstatymų reikalavimus atitinkantį projektavimą nelaiko „toksišku“.
Citata iš STR: „211. Stotelės perono ir važiuojamosios dalies aukščių skirtumas turi būti 300 mm. Keleivių paviljonas statomas ne arčiau kaip 1,5 m nuo perono krašto.“
Ilgiau gyvensi, o ir gal tavo argumentus (kurių tikrai kartais turi, bet kuriuos elementariai galima atmesti kaip šiek tiek nestabilaus asmens protrūkius) aplinkiniai rimčiau priims?
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
Toksiškumas pasireiškia kai radai nepatikusį matmenį ir pareiškei, kad nematai prasmės viso projekto. Dauguma paties pareiškimų tokio stiliaus. Ir beje jau nuspėjamas esi, nes dėl įvažos užginčyjimo tai visgi nuspėjau. Rekonstrukcijos prasmė matyt buvo parodyti ateinančioms projektuotojų kartoms šioje kalvėje, jog sovietmetis jau praėjo - juk patys mes ir išprovokavom šitą. Nu gal ir nepakankamai skandinaviškai gavosi, juk tos pačios kalvės išleistuvininkų rezultatas.
P.S. o tai kur nors Vilniuje yra kitoks perono aukštis?
Ir nemanau, kad jei Vilniuje daugiau nėra 30 cm aukščio peronų, tai STR laikytis tampa neprivaloma. Juk STR atitinkančio pločio gatvių, pagal gatvių kategorijas įrengtų sankryžų irgi nėra daug, bet daugelis lyg ir sutaria, kad projektuoti reiktų pagal reglamentus, o ne iš akies ir įstatymų reikalavimus atitinkantį projektavimą nelaiko „toksišku“.
Citata iš STR: „211. Stotelės perono ir važiuojamosios dalies aukščių skirtumas turi būti 300 mm. Keleivių paviljonas statomas ne arčiau kaip 1,5 m nuo perono krašto.“
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Dar mane žavi, kai bendruomenė prašo sutvarkyti gatvę (aka žvalgų) - atsakymas miestas neturi pinigu, resursų ir panašios nesamonės - trumpai tariant - netvarkysime. Bendruomenė neprašo humanizuoti, siaurinti gatvės - prašo sutvarkyti šaligatvius, užlopyti duobes - tai yra neprašo humanizuoti, prašo civilizuoti aplinką. Atsakymas - o jo nėra, - gatvė humanizuojama, taciau ne civilizuojama. Ir visa tai tai padaroma nekokybiškai ir pigiausiomis medziagomis. Praėjus 6 men, viskas atrodo dar blogiau nei buvo. Bet kažkas iš humanizavimo vykdytojų pasistatė namą ar meiluže pakeitė …Paskutinis taisė Armae; 2023.05.13, 21:40.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Tegu tie humanizatoriai ir siaurintojai, pvz., pirmiausia sutvarko žvalgų gatvė, kur nėra nei šaligatvio, nei dviračio tako. Taciau pėsčiųjų srautas nuo Žirmūnų iki Hyper norfa didžiulis, ką rodo ir pagal gatvę praminti purvini pėsčiųjų takai. Va cia pavojus pėstiesiems, o ne kokia nesenai sutvarkyta Saulėtekio alėja. Ir tokiu gatvių Vilniuje daugybė. Jau nekalbu apie gatvių ir šaligatviu kokybe, kai net Nigerijos kaime geresnė. Humanizatoriai …
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Parašė KEdas Rodyti pranešimą
Kur čia įžvelgiamas „toksiškumas“, kai įdėtos tik gatvės nuotraukos ir matmenys? Įdėkite kitų nuotraukų ar matmenų, jei turite, o ne „toksiškumą“ siūkite. Ir pasinaudokie duota nuoroda – turėtumėte pastebėti, kad įvažos ten nebėra (ji panaikinta po 2014-ųjų, ankstesnės rekonstrukcijos metu) – tiesus „A“ juostos ruožas.
Ginthus komentare nėra nė vieno argumento, kuo yra prasminga Saulėtekio gatvės rekonstrukcija, tik epitetai dalinami, tačiau šis komentaras patinka moderatoriui „digital“.
Puikumėlis!
Įdedu dar vieną matmenį, kuris rodo, kad rekonstruojant ir vėl nesilaikyta STR. Peronų aukštis juk ne 15 cm turi būti, ar ne? Taigi, Ginthus, ar pabandysite paaiškinti kur mano „toksiškumas“ ir kuo Saulėtekio rekonstrukcija buvo prasminga?
P.S. o tai kur nors Vilniuje yra kitoks perono aukštis?
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimąman susidaro įspūdis, kad Lietuvai gal NEBEREIK jokių teisinių dokumentų, gyvenam ir kuriam kaip kam atrodo, pirštais pamosikuodami, FB komentarus paskaitydami... Sutinkate?
Deja, kai kurie įstatymai atitrūkę nuo realybės ir tikrai geriau kad jų nebūtų.
Komentuoti:
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
Reto toksiškumo esi. Susiradai vienintelę vietą, kur matyt pritaikė sustojimui 3,75m + 20cm skiriamąją ir kompromituoji visos atkarpos tikslingumą. Dabar aišku pulsi ginčyt, kad čia ne įvaža, todėl plotis ne tas, nu tebūnie, gi tamsta visad geriau žinai
Ginthus komentare nėra nė vieno argumento, kuo yra prasminga Saulėtekio gatvės rekonstrukcija, tik epitetai dalinami, tačiau šis komentaras patinka moderatoriui „digital“.
Puikumėlis!
Įdedu dar vieną matmenį, kuris rodo, kad rekonstruojant ir vėl nesilaikyta STR. Peronų aukštis juk ne 15 cm turi būti, ar ne? Taigi, Ginthus, ar pabandysite paaiškinti kur mano „toksiškumas“ ir kuo Saulėtekio rekonstrukcija buvo prasminga?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąKelios greitos mintys perskaičius paskutinius kelis puslapius.
- Gatvių siaurinimą reikia pradėti nuo komunikacijos (kartu gal net terminą keisti?).
- Komunikacija / aiškinimas kodėl reikia siaurinti (ar ,,siaurinti'') / perdaryti gatves turi būti toks, kad suprastų net 12 metų vaikas.
- Vertėtų parengti ilgalaikę susisiekimo infrastruktūros vystymo viziją ir šalia pateikti skaičius kokios naudos galima tikėtis.
- Parengtą viziją komunikuoti plačiai ir nuolat kokius 2 metus ir tik tada pereiti prie veiksmų.
Gal ką praleidau ar yra ką papildyti. Neveltui pavadinau greitos mintys.
Komunikacija aišku turi kažkiek įtakos. Pats terminas “gatvių siaurinimas” yra idiotiškas, nes gatvių plotis nesikeičia, keičiasi tik kelio plotis. Gatvės ne “uždaromos”, o atveriamos. “Pralaidumas” yra matuojamas žmonėmis, o ne transporto priemonėmis.
Bet visgi manau jog daugumoje miestų kur įvyko kažkokie reikšmingesni pokyčiai buvo rimta kova - protestai, teismai, laikini eksperimentai - vykę ir nelabai, ir tik per plauką kažkas actually įvyko. Vilnius čia nėra išimtis. Urbanizmas yra kompleksinė problema ir ją upfront išaiškinti žmonėms kurie tuo nesidomi yra misija neįmanoma, jokie skaičiai neįtikins - kol nepatirs patys tol nepatikės. Todėl pradėti nuo veiksmų kartais vienintielis būdas.
Olandijos transformacija turbūt nebūtų įvykusi taip greitai jei nebūtų imtasi veiksmų per 70-ųjų naftos krizė.
Paryžiaus transformacija nebūtų įvykusi taip greitai jei nebūtų greitai imtasi veiksmų per pandemija:
https://thewaroncars.org/2020/12/10/...ch-connection/Paskutinis taisė felar; 2023.05.13, 13:15.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąKelios greitos mintys perskaičius paskutinius kelis puslapius.
- Gatvių siaurinimą reikia pradėti nuo komunikacijos (kartu gal net terminą keisti?).
- Komunikacija / aiškinimas kodėl reikia siaurinti (ar ,,siaurinti'') / perdaryti gatves turi būti toks, kad suprastų net 12 metų vaikas.
- Vertėtų parengti ilgalaikę susisiekimo infrastruktūros vystymo viziją ir šalia pateikti skaičius kokios naudos galima tikėtis.
- Parengtą viziją komunikuoti plačiai ir nuolat kokius 2 metus ir tik tada pereiti prie veiksmų.
Gal ką praleidau ar yra ką papildyti. Neveltui pavadinau greitos mintys.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Kelios greitos mintys perskaičius paskutinius kelis puslapius.
- Gatvių siaurinimą reikia pradėti nuo komunikacijos (kartu gal net terminą keisti?).
- Komunikacija / aiškinimas kodėl reikia siaurinti (ar ,,siaurinti'') / perdaryti gatves turi būti toks, kad suprastų net 12 metų vaikas.
- Vertėtų parengti ilgalaikę susisiekimo infrastruktūros vystymo viziją ir šalia pateikti skaičius kokios naudos galima tikėtis.
- Parengtą viziją komunikuoti plačiai ir nuolat kokius 2 metus ir tik tada pereiti prie veiksmų.
Gal ką praleidau ar yra ką papildyti. Neveltui pavadinau greitos mintys.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Pravartau kartais šią temą (Saltoniškių gatvė) ir galvojau ar išeis ką nors protingesnio parašyt.
Realiai turiu tam tikrųjų abejonių dėl diskusijos kaip tokios, labai toksiška skaityt be realios naudos, apie 80% gyventojų nuoširdžiai nesupranta ką mes čia tauškiam, va net išsirinko merą, kuris labiau atsižvelgs į tą daugumą, kurios požiūrio nemėgstam ir veda į nebūtį. Realiai naudingiau tiesiog daugiau mirkt politinėse asocijacijose, bendrijose, o internete daugiau tik edukacija, kodėl daryt taip o ne kitaip, Bet čia įtikint ką nors tai irgi dešimtmečių darbas turbūt, t.y. apskritai visas šalies mentalitetas susiklostęs tas posovietinis individualizmas, pvz. Kodėl dauguma mano, kad reiktų nulio mokesčių valstybei, o ne pvz. 50% nuo pajamų kaip Skandinavijoje? Korupcija? O kaip kovot su ja?
Truputį ir kitą pusę suprantu, kuri neišmano, bet jaučia kad kažkas ne taip.
Ką daugmaž supratau apie Vilnių, kad jis tiesiog šiaip nepatogus judėti. Panašiai esu girdėjęs kalbant bent keletą žmonių.
Gatvių tinklas neišbaigtas, VT neišbaigtas, net pėsčiomis sunku judėti vietomis, +auga atvažiuojančių iš provincijos sąskaita, t.y. jokio miestietiško suvokimo.
Pastarąjį punktą papildant, realiai užtektų Dubajaus gatvių layout'ą paklot, real life GTA kaip vienas youtuber'is sakė, jokio judėjimo pėsčiomis, tik auto, ir kokiam 60% nekiltų net klausimų kad kažkas ne taip.
Realiai be kelių išimtinių regionų kaip Europa ar Rytų Azija, pasaulis vis dar yra gana automobilistinis, savo dream miestus stato kaip Dubajų, ypač tai lėmė pro-car JAV įtaka, amerikietiška svajonė su dangoraižiais ir suburbija.
Pas mus miestai komiblokai+suburbija labai patogūs vystyti amerikietišką automobilistinę suburbiją, kai Vokietija, Olandija tankiai apgyvendintos ir jos negalėjo per daug rištis prie auto, t.y. bandė, bet suprato, kad kažkas ne taip ir darė išvadas (ok, Vokietija gal eksremalesnis pro-auto pavyzdys, bet ir tai daug mažiau pro-auto ir žymiai labiau pro-VT negu kitur pasaulyje).
Tai ką lengviausia tobulint Vilniuje?
Dviračių takai - ilgai užtruksim kol kažką išvystysim, net su Šimašiumi kokiems 20 metų darbų ir klaidų taisymų. Aišku reikia ir takų, bet tai ilgai bus suvokiama kaip laisvalaikio priemonė geru oru.
VT - Lietuva gana lėtai išeidinėja iš posovietinio laukinio kapitalizmo stadijos, tai čia irgi užtruksim, kol daeis mintys, o kur dar mados pasaulyje, kai bandoma ieškot kažkokių stebuklingų sprenimų VT kaip monorail ar gondolos. VT daug kur laikoma skurdžių transportu, ir tai globalus reiškinys, Lietuva čia stebuklų nerodo, plius Rytų Europą daugiausia gelbėja, kad vystė VT dar prieškariu, o čia reik caro priespaudai dėkot, kad neaugo miestai su lietuviška populiacija ir visa ta modernizacija.
Gatvės - turbūt lengviausia vystyt, dangos, sankryžos, reiktų dar keletą gatvių nutiest, o ir čia apleista, dangos tikrai jaučias daug kur prastos, tos žalios šviesoforų sekcijos Rusija dvelkia, ženklinimas šiaip sau, daug susivėlusių ženklų.
Nors bijau, kad Benkunskas bus labai labai pilkas, neryškus meras, gal ir nedrąsus tuo pačiu.
Čia ne Matijošaitis (nepaisant visko).Paskutinis taisė PoDV; 2023.05.13, 00:08.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė R.D. Rodyti pranešimąŽmogus, kuris niekada nevažinėjo ir nevažinėja viešu transportu, nenaudoja dviračio ar paspirtuko kaip transporto priemonės, nevaikšto pėsčiomis ilgų distancijų, negali nieko doro suplanuoti ar apskritai gimti kažkas adekvataus galvoje. Aš dar kadaise galvojau Šimašius provincialus žmogus požiūryje į miestą, bet atsiemu visus žodžius ir Viešpate apsaugok mus nuo šito regreso ir miesto degradacijos. Jau mes nesiorientuojame į kas geriausia, nebežiūrime į Vakarus, Pietus (net Rytus), Šiaure, o tiesiog maudomės savo pelkėje ir vedlys yra to meras. Dar tas "higienos" įvedimas kelia juoką, kai kiemai yra baisioje būklėje, įvažos pusėje miesto tragiškos, kelių būklė prasta, bet rinkiminėje programoje nieko apie tai, t.y. kaip spręsti nebuvo. Bet jeigu nupaišys juostas šitas d*bi*as bent jau Dariau ir Girėno g. iš oro uosto iki Naujininkų, atleisiu pusę nuodėmių, nes geresnio mero ilgai nebus, visuomenės poreikio nėra, įvairiams romams tinka.
- 15 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: