Naujasis Lentvaris. Ant kelio, trumpame ruože, užsipildavo vanduo. Net karštą vasaros dieną, kai visur sausa, būdavo, jog galima įvažiuoti į vandenį. Vėluoja su termino pabaiga.
RK 5216, Nemenčinės pagrindinė Švenčionių g. nuo miesto centro iki KK 102. Mieste virš 5 000 gyventojų.
Gyvenimas verda. Daug komercijos pirmuose aukštuose, beveik jokių parkingų tarp pastatų ir gatvės, pastatukai skirtingi. Dviračių buvo pakankamai nemažai, jų judesys visur aplink dviračių taką, tik ne jame. Beveik pasiekiama nuo Vilniaus dviračių takais. Eismas tiltu per upę ramus, nes telpa tik viena mašina ir dviratis šalia.
Gal kas žinote, ar kas nors dar bus daroma su neužbaigta atkarpa, matoma 24, 25 nuotraukose? Nes dabar privažiuojamieji keliai tik ligi elektros stulpo
Esant dabartiniam finansavimui, 2021 m. planuojama paskelbti viešuosius pirkimus pirmųjų 25 ruožų (apie 27 km) projektavimui. Pirminiais skaičiavimais šiems takams įrengti reikės apie 10 mln. eurų.
Šiuo metu skaičiuojamas poreikis naujų pėsčiųjų ir dviratininkų takų valstybinės reikšmės kelių tinkle per gyvenvietes siekia 1852 km.
Ačiū už pasidalinimą, buvo įdomu. Tai ką, visgi yra Lietuvėlėj pinigų?
Šiaip čia, turbūt, pėsčiųjų ir dviračių tako ženklas stovi trasos pradžioje? Tai reiškia, viso labo, šaligatvį (nors ir asfaltuotą), kuriuo privalai važiuoti prievarta, o ne gatvėje trukdyti mašinoms.
Tas pandusas, nepriklausomai ar ten viršuj dviračių takas, gali būti traktuotinas tik kaip neįgaliųjų pandusas ir tik šaligatvio dalis. Dviračių pandusai visai kitų charakteristikų: normalųs posūkių spinduliai, plotis nesiaurėjantis (na, kaip tuose užsienio pavyzdžiuose), o Lietuvoje dar privaloma ir neslystanti speciali danga (guminė, etc.). Taip pat, tikėtina, projektuojant dviračių tikrą pandusą, vietoj 10-ies kilpų, būtų bent per pus mažiau su papildomomis „plokščiomis salelėmis” (jei pakilimai ilgi).
Net nebuvau atkreipęs dėmesio, kad čia ne dviračiams projektuota, nesusimąsčiau Vienoje nuotraukoje net matosi ženklas „pėsčiųjų takas“.
Vadinasi, dviračių rampų įrengimas daug sudėtingesnis, nes reikia atitinkamai daugiau ploto ir pan. Kas dėl pinigų, tai jų trūkumu Alytus tikrai nesiskundžia, jau gal neliko neišgrįsto ar neišasfaltuoto kampelio
O šiaip įdomu, kad į pastabas projektuotojai visgi atsižvelgia. Gal po truputį patobulės...
Ačiū už pasidalinimą, buvo įdomu. Tai ką, visgi yra Lietuvėlėj pinigų?
Šiaip čia, turbūt, pėsčiųjų ir dviračių tako ženklas stovi trasos pradžioje? Tai reiškia, viso labo, šaligatvį (nors ir asfaltuotą), kuriuo privalai važiuoti prievarta, o ne gatvėje trukdyti mašinoms.
Tas pandusas, nepriklausomai ar ten viršuj dviračių takas, gali būti traktuotinas tik kaip neįgaliųjų pandusas ir tik šaligatvio dalis. Dviračių pandusai visai kitų charakteristikų: normalųs posūkių spinduliai, plotis nesiaurėjantis (na, kaip tuose užsienio pavyzdžiuose), o Lietuvoje dar privaloma ir neslystanti speciali danga (guminė, etc.). Taip pat, tikėtina, projektuojant dviračių tikrą pandusą, vietoj 10-ies kilpų, būtų bent per pus mažiau su papildomomis „plokščiomis salelėmis” (jei pakilimai ilgi).
Dėl taip savižudiškai suprojektuotų nusukimų ties slaiptais, teko susidurti ir Vilniuje, projektuojant Baltojo tilto rekonstrukciją. Siunčiau pastabą tam potencialiam žudikui (iš Vilniaus plano, haha), turbūt sudrėko (pažastys) bedėkojant:
Feb 20, 2018
Labas rytas,
1. Pastebėjimas dėl posūkio tikrai vertingas,. Reikės formuoti fizinę kliūtį ir labiau informuoti dėl posūkio. Labai ačiū, už šį komentarą, tikrai geras pastebėjimas. Dėl laiptų perkėlimo reikės pažiūrėti bendroje kompozicijoje, bet manau irgi galima sprendimas. Tačiau visi šie nedideli laiptai prie tilto yra tik šalutiniai ir bus naudojimi gana retai, pagrindinis srautas vistiek trauks tiltu.
2. Dėl šių laiptų atsakau taip pat, tai rečiau naudojami laiptai, bet vis tiek gal labiau reikalingi šioje pusėje nes kitoje pusėje galima nusileisti tilto nuolydžiu.
3. Visi dviračių takai projektuomia žemiau (per nusklembtą bortą). Bet dėl posūkių ir laiptų butinai reikės ženklinimo ir informacijos.
Labai dėkui už pastebėjimus.
Aišku, kai įsabačins tą tvorą, tai įdomu ar bus išlaikytos saugos zonos. Na, bijau, kad patirtis jau sako, ko galima tikėtis.
P. S. Na stebėsim, kaip ten bus nusklembti bortai ant tilto. Virš T. Narbuto g. sukniso viską kapitaliai ir nieko neliko panašaus į tai, kas buvo suderinta su visuomene, net per 2 viešus svarstymus. Tuo tarpu Šimašius juostą kirpo ir šypsojosi žurnalistams atidarymo metu, o už metro nuo jo, paspsirtukininkai skundėsi labai slidžia dažyto betono danga.
Įdomumo dėlei įdėsiu dviračių taką Lietuvoje su dideliu aukščio skirtumu, nes gal ne visi matę. Jis yra Alytuje, prie Tūkstantmečio tilto.
Skirtumas tarp aukščiausios (ant terasos) ir žemiausios (šalia Nemuno) tako dalies – 50 metrų.
Leidžiantis nuo viršaus, dviračių takas eina palei gatvę, aukščių skirtumas apie 20 m, nuolydis 6 %.
Tada takas su vienu pabangavimu nuo pylimo leidžiasi žemyn ir čia reikia pravažiuoti dar 5 „serpantinus“ („V“ formos takas). Pabaigoje yra dar vienas V. Pėstieji gali lipti tiesiai laiptais.
Tiesa, saugumo prasme galėjo būti viskas labiau apgalvota. Atvažiuojant nuo viršaus, kai kairėje prasideda pirmoji „V raidė“, čia reikia staigiai sukti į kairę. Laiku nepasukus galima nudardėti laiptais. Nėra jokių įspėjamųjų ženklų. Kaip šitoj nuotraukoj:
Šiaip jau visi posūkiai gana staigūs bei takas gana siauras, todėl jų neišeis įveikt, jeigu važiuosi greičiau, negu eitų pėstysis. Tad ties kitomis „V raidėmis“ nudardėt mažai šansų.
Vaizdai iš drono: https://www.youtube.com/watch?v=41Qf...raidantiKamera
Apibendrinant, takas neblogas. Gal ir Vilniuje kur nors tokia schema tiktų (tik reikėtų paplatinti).
Plungė, Laisvės g. Tiesiamas dvirtakis (kelio rekonstrukcija su apšvietimu ir t.t.) pagal naujus standartus. Maloniai nustebino, kad gatvė palikta pakankamai siaura.
Numatoma per artimiausius 2 metus rekonstruoti pagrindines 2 gatvių ašis nuo priemiesčio dvirtakio iki centro, įrengiant dvirtakius.
Šulinys aukštokas atrodo. Visi taip ar čia vienas išskirtinis toks?
Plungė, Laisvės g. Tiesiamas dvirtakis (kelio rekonstrukcija su apšvietimu ir t.t.) pagal naujus standartus. Maloniai nustebino, kad gatvė palikta pakankamai siaura.
Numatoma per artimiausius 2 metus rekonstruoti pagrindines 2 gatvių ašis nuo priemiesčio dvirtakio iki centro, įrengiant dvirtakius.
Vaizdas iš vakarinės pusės Vilniaus kryptimi. Po pusmečio darbai vyksta vis dar toje pačioje vietoje. Tako plotis geras. Visgi gaila, jog ne požeminė pervaža (be laiptų), nes toliau tęsiasi dviračių takas kitoje kelio pusėje (persikėlus per viaduką) ir nuo Vilniaus ribos lieka senai pastatyta atkarpa – labai siaura, kad sunku prasilenkti dviems, o vis dėl sunešamo smėlio ir pavojinga paslysti plentinėmis padangomis. Valo tik kartą metuose, o tas asfalto bortelis sulaiko nešamą smėlį nuo kelio.
Tai kad net Sostinės regiono 192.5 km skamba kaip iš fantastikos srities, nebent įskaičiuoti zuokiniai patepliojimai ant šaligatvių, Kauno apskrity gal už takus apskritai ima visus šaligatvius (o ko ne dviračių takas jei važiuot galima?)
Negi 2017-2018 Kaunas nutiesė 120km dviračių takų??? Ten gal per 100 suklydo, tada patikėčiau, kad panašiai su Vilnium.
Gyrėsi berods, kad daugiausiai Lietuvoje kilometrų nuties Kauno mieste. Dauguma takų yra po paprastųjų/kapitalinių remontų tiesiog perasfaltuoti šaligatviai, kai kurie gal net pėsčiųjų/dviračių tako ženklų neturi, bet galimai priskirti dviračių takams, turbūt su sąlyga, norit važiuojat gatve, norit šaligatviu. Dar reiktų nepamiršti, kad Kauno apskrities miesteliuose irgi galėjo būti tvarkomi takai ir jie buvo priskirti pėsčiųjų/dviračių takams. Plius, Kauno apskritis tankiau gyvenama.
Neaišku dėl duomenų patikimumo. LAKD dar tik pradeda/žada inventorizuoti dviračių takus. Savivaldybės gali būt net nepradėjus jų inventorizuot.
Kodėl Kauno apskrityje galimai daugiau dviračių takų nei Vilniaus apskrityje (Sostinės regione, kuriam priklauso Ukmergė). Didesnis gyventojų tankumas visame regione ir palankesnis dviračiams reljefas. Kauno apskrityje vyrauja lygumos, o Vilniaus apskritis yra kalvota, netgi aukščiausia Lietuvos kalva yra Vilniaus apskrityje.
Komentuoti: