Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • dondc
    replied
    Taigi, paaiškėjus, jog ten jau ir taip sankryža, tai privalėjo įrengti 203 Duoti kelią, nes ten dvirčių pirmumas. Vairuotojai dabar klaidinami tik su įspėjamuoju ženklu, todėl drasiau kirs dviračių trajektoriją, nes jiems daromos prielaidos, kad jų pirmumas. Sankryža prasideda iškarto už 507 ženklo ir apima dešinėje (už medžių) esantį susikirtimą su dviračių ir pėsčiųjų taku:

    Click image for larger version

Name:	8.png
Views:	971
Size:	42,7 kB
ID:	1969750 Click image for larger version

Name:	7_IMG_20220410_155708.jpg
Views:	991
Size:	1,53 MB
ID:	1969751

    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Vairuotojams skinti dviračių negalima, nuo atsakomybės atleidimo nebus.
    Sutinku. Pasipiktinimas tuo, jog nuo to dviratininkų kaulai greičiau nesugis.


    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Atkeliu iš temos Lidl plėtra Lietuvoje

    Vairuotojams skinti dviračių negalima, nuo atsakomybės atleidimo nebus.
    Esminiai punktai iš Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių:
    Irgi patvirtina, jog 203 yra statomas tik sankryžose. Gaila kad mano atsakymas ir jūsų atsidūrė skirtingose temose...

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Atkeliu iš temos Lidl plėtra Lietuvoje
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Ei, Lidl vadybininkai, kurie čia skaitot, atkreipkit dėmesį į ženklus paskutinėje foto. Vairuotojams sakoma, jog gali nuskint dviratį ir atsakomybė negresia, nors pagal bendrines KET ten privalės vis tiek praleidinėt dviračius. Ne tik (tik sviestinius) kruasanus pradėjot šaldyt, bet ir ženklų nesugebat sudėt. Įspėjamoji kombinacija turėtų būti skirta tik pervažose, kur nėra dviračių pirmumo, pvz. Žvėryne:

    Jei ne visiški medžiai esat, tai pakeiskit. Dėl ažūrinių trinkelių, manau, geriau jau būtų jos važiuojamojoje dalyje nei parkinge, nes variklio tepalai daugiausiai tekės būtent mašinai stovint, o ne pravažiuojant. Gersis į grundinius vandenis.
    Vairuotojams skinti dviračių negalima, nuo atsakomybės atleidimo nebus.
    Esminiai punktai iš Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių:
    72. Ženklas Nr. 129 „Sankirta su dviračių taku“ turi būti įrengiamas prieš ne sankryžoje esantį kelio ir dviračių tako, pažymėto ženklu Nr. 411, susikirtimą. Ženklas taip pat įrengiamas prieš ne sankryžoje kelią kertantį taką, pažymėtą ženklu Nr. 413, jeigu neįrengiami ženklai Nr. 533 ir 534.
    96. Ženklas Nr. 203 „Duoti kelią“ turi būti įrengiamas prieš kiekvieną sankryžą su keliu, kuris pažymėtas ženklais Nr. 201, 108–110. Ženklas taip pat gali būti įrengiamas ir prieš kitas sankryžas, kai pirmenybė važiuoti per sankryžą yra suteikiama kertamame kelyje.
    96.1. Ženklo Nr. 203 leidžiama neįrengti įvažiavimo į kelią iš šalia esančių teritorijų vietose ir keliuose be dangos, kai jie kerta kelią su danga.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Kaune kelio ženklų atramos ir nugarėlės šviesiai pilkos. Tamsiai pilki tik apšvietimo stulpai. Kai kurie dažyti stulpai atrodo pabalę, įgavę šviesesnius pilkos spalvos atspalvius, spalva primena daiktų apneštų dulkėmis (pvz. viena pirmųjų tamsiai dažytų stulpų gatvė Krėvės pr. Kaunas). Tai matyt iš to mokydamiesi neseniai teko matyti (Kovo 11-osios g. ties Girstupiu), kaip dažo keliais sluoksniais, baltai, mėlynai (!), po to tamsiai pilkai.

    Man asmeniškai nėra didelio skirtumo, juoda ar tamsiai pilka. Netgi labai netrukdo, kad ženklų atramos šviesiai pilkos, nebent jei parareliai stulpo būtų įrengta ženklo atrama (kai prie stulpo kabinamas didelis ženklas su papildomom atramom), arba kokioj nors reprezentacinėje vietoje kaip Alytuje. Kauno centre ženklų atramos galėtų būti juodos, kitur galima ir įvairiai, didelio skirtumo nebus.
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.05.19, 16:28.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Kaune nedažo ženklų nugarėlių. Vilniuj, atrodo, dažo, kaip ir Alytuj.

    Komentuoti:


  • Kristisz
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą

    Gal kas galit iš Kauno parodyt, kaip ten dažoma? Va Londone irgi atrodo pilnai juodai dažoma:
    Čia daug nuotraukų:
    https://www.miestai.net/forumas/foru...17#post1908417

    Panašu kad Vilnius dažo kaip UK, ar kai kur kitur vakaruose, o Kaunas savo pilkai juodos spalvos atspalvį sugalvojo.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    * Pasitaisau, ne Londono pvz. ten, o šiaip UK šiaurės rytų.

    Dažymas tamsiai gerai ir dėl rūdžių – išlindus mažiau matysis, pvz. seni troleibusų stulpai.

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą

    Gal kas galit iš Kauno parodyt, kaip ten dažoma? Va Londone irgi atrodo pilnai juodai dažoma:

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (3).png
Views:	1269
Size:	1,71 MB
ID:	1969317 Click image for larger version

Name:	Screenshot (2).png
Views:	1240
Size:	1,83 MB
ID:	1969316
    Šaltinis (source): https://www.skyscrapercity.com/threa...post-178568497

    Daug kur dabar naudoją juodą spalvą, Alytuje Jotvingių, Ulonų, Mėtų g. Tai naudojami ne tik juodi stulpai, bet ir kita ženklo pusė.



    foto iš https://alytus.lt/lt/galerija/dalini...4#lg=1&slide=8

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Tiesa, kas čia per mada užėjo stulpus dažyti juodai? Ne tamsia, kaip Kaune, o tūpai juoda spalva apdažinėta
    Gal kas galit iš Kauno parodyt, kaip ten dažoma? Va Londone irgi atrodo pilnai juodai dažoma:

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (3).png
Views:	1269
Size:	1,71 MB
ID:	1969317 Click image for larger version

Name:	Screenshot (2).png
Views:	1240
Size:	1,83 MB
ID:	1969316
    Šaltinis (source): https://www.skyscrapercity.com/threa...post-178568497


    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Šiąnakt Kaune toliau dažo prieš gan nemažai laiko perasfaltuotą Kovo 11-osios gatvę. Visur super, tik kažkodėl tarp Rėdos ir Draugystės žiedo sumanė palikti tą iškrypimą, kai de-facto keturių juostų atkarpą nudažo „ale gi čia 1+1“. Kažkaip visur sugebėjo sukišti keturias, o vat vienoje vietoje paliko tik dvi. Kas čia per nesąmonė? Maniau pagaliau pavyks išgyvendint tokias durnas gatves iš Kauno...

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Kadangi, bent Vilniuje, pradėjo kopijuoti NL dviračių takų dizainą ir kai kurias praktikas, tai kodėl nepakopijavus ir NL ar DE ženklų dizaino?
    Įdomu įdomu. Jei atsiranda NL dviračių takai, tai gal iš paskos ir kiti dizaino elementai iš NL Jau pradedame turėti ženklą "Dviračių gatvė", kuri yra kopija iš Beneliukso (Belgijos, Olandijos), nelabai kur matyta kitose šalyse. Kas liečia DE, tai ten truputį situacija chaotiškesnė, kas liečia ženklinimą, sunkoka ką nors nukopijuot, nebent gal autobanų ženklinimą, kuris vienodesnis, bet yra Europoje geresnių autostradų ženklinimo pavyzdžių, ypač Lietuvos sąlygomis, aišku, nesiūlau kopijuoti Lenkijos rodyklių, kai patys lenkai skundžiasi jų netobulumu (iš Centrinės Europos šalių turi kone nelanksčiausią ir iš to išplaukiantį neaiškiausią ženklinimą). Tam tikros rusiškų kelio ženklų grupės Lietuvoje galėtų likti, man pvz. tenkina stovėjimo/sustojimo draudimo ženklai, kai kurių įspėjamųjų ženklų dizainas.
    Paskutinis taisė PoDV; 2021.05.13, 11:20.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Neaiškinkit ilgamečems specelistams kaip ir ką reikia dariti.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Kas liečia ženklinimą tai tikrai būtų įdomu sužinoti ką jie parekomenduos. Būtų visai neblogai jei pradės sistemiškai laikytis atstumų tarp elementų, patobulins šriftą, rodykles, galbūt net mažąsias raides įves. Sakyčiau, šriftas ir nuorodų ženklinimas yra mane labiausiai erzinantis ženklinimo aspektas Lietuvoje, juntamas stiprokas atsilikimas.
    Kadangi, bent Vilniuje, pradėjo kopijuoti NL dviračių takų dizainą ir kai kurias praktikas, tai kodėl nepakopijavus ir NL ar DE ženklų dizaino?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Kas liečia ženklinimą tai tikrai būtų įdomu sužinoti ką jie parekomenduos. Būtų visai neblogai jei pradės sistemiškai laikytis atstumų tarp elementų, patobulins šriftą, rodykles, galbūt net mažąsias raides įves. Sakyčiau, šriftas ir nuorodų ženklinimas yra mane labiausiai erzinantis ženklinimo aspektas Lietuvoje, juntamas stiprokas atsilikimas.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Gaila, neturiu prenumeratos, bet Lenkija irgi toks truputį Europos pakraštys, kas liečia ženklinimą Aišku, nuorodos jaukiau atrodo nei lietuviškos*, bet dalis kelio ženklų grupių (ypač draudžiamieji ženklai ir ženklai žymintys kelio juostos sankryžoje) nėra tokio dizaino, kurį norėčiau matyti Lietuvoje.

    Ar neišeitų tuo straipsniu kaip nors pasidalinti? Kažką Delfi darys su tuo, kad perkopijuosi mokamą straipsnį (jei tai įmanoma padaryti)?

    *Pačių nuorodų dizainas irgi diskutuotinas, jaučiamas lankstumo trūkumas, kartais primena truputį vesternizuotas rusiškas nuorodas. Aišku greitkeliuose atrodo neblogai po mūsų lietuviškų autostradų.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Delfi straipsnis. Gaila mokamas, bet jei kas turi prenumeratą, gali būti įdomu
    Sovietinis palikimas keliuose: kodėl vis dar atrodo, kad Europa prasideda Lenkijoje - DELFI Verslas

    Šiaip gana seniai pribrendo laikas keisti Sovietinį GOST'ą į kažką normalesnio. SUNKU TUOS ŽENKLUS NORMALIAI SKAITYTI VAŽIUOJANT MAŠINOJE (KAIP IR BET KUR KITUR).YPAČ KAI FORMATAVIMAS IR TALPINIMAS ANT ŽENKLO DAROMAS KAIP SU PAINTBRUSH ANTWINDOWS95.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    2. Ženklinimas. Naujojoje Giraitės sankryžoje panaudotas Vilnius-Utena naujo 2x2 ruožo sprendimas su vokiško autobano stiliaus rodyklę į išvažiavimą, papildomai pridedant tą pačią rodyklę be atstumo iki sankryžos ženklinimo kažkur 300-500 m prieš sankryžą.
    ]
    O kodėl be atstumo? Man kaip vairuotojau tai su atstumu būtų informatyviau, būtų aiškiau orientuotis kur tas nusukimas.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Atkeliu iš Šiaurinio aplinkkelio temos. Galime diskutuoti čia. Jei norit peržiūrėt nuotraukas, spauskit šalia Effka nicko dvi rodyklytes mėlynam fone:
    Parašė Effka Rodyti pranešimą
    Nežinau ar buvo pasidalinta, tad įkeliu kaip atrodys Giraitės sankryža po rekonstrukcijos.
    Įdomūs gana unikalūs sprendiniai:
    1. Lėtėjimo/greitėjimo juostų prailgintos. Šalia 250 m paprastos greitėjimo/lėtėjimo juostos, papildomai pridėta 190 m atkarpa, kuri nuo pagrindinės važiuojamosios dalies atskirta siaura triukšmo juosta
    2. Ženklinimas. Naujojoje Giraitės sankryžoje panaudotas Vilnius-Utena naujo 2x2 ruožo sprendimas su vokiško autobano stiliaus rodyklę į išvažiavimą, papildomai pridedant tą pačią rodyklę be atstumo iki sankryžos ženklinimo kažkur 300-500 m prieš sankryžą.

    Įliustruojanti nuotrauka:
    Click image for larger version

Name:	fetch?photoid=1871159.jpg
Views:	1013
Size:	705,4 kB
ID:	1876644
    Paskutinis taisė PoDV; 2021.04.11, 10:31.

    Komentuoti:


  • Smalsuolis
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą


    Atkreipėt dėmesį, kad Vilniuje, su nauju NT projektu salelėje, vienoje sankryžoje padarytas stulpas dryžuotai?
    Atkreipiau dėmesį, jog ne tik Nyderlanduose dryžuoti stulpai, bet ir Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

    Mašinos mašinom, bet man, kaip dviratinikui labai praverstų visokių perėjų ženklų atramos dryžuostos, nes dažnai būna pagal STR per arti dviračių tako. Pvz. JAE dryžuoti stulpai įrengiami greito eismo gatvėse įspėjamiesiems ženklams. Manau, vien darant dryžuotus stulpus nebereikėtų ryškiai geltonų skydų aplink ženklus. Dėmesį dryžiai pritraukia, bet „neakina”, kaip ryškiaspalviai skydai.


    Dryžuotas stulpas čia ženklinimas 2.3, dabar dažnai naudojamas naujuose projektuose. Taip pat matote ir mažesnį nukreipiamąjį ženklą (dydžio grupės nepasakysiu iš akies). Šie sprendiniai skirti gerinti matomumą, t.y. ženklai neužstoja pėsčiojo laukiančio saugumo salelėje, ypač aktualu vaikams, kurių ūgis nedidelis. Iš principo toks sprendinys turi būti taikomas visur analogiškose vietose - pėsčiųjų perėjų saugumo salelėse.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied

    Panašu, kad:
    gatvės bortas 15 cm + 2 x 50 cm plytelės + 8 cm vejos bortas = 1,23 m

    Pagal senovinius standartus galėjo būti 1,20 m min. pločio šaligatvis, dabar min. 1,5 m + 0,25 m apsaugos zona nuo vertikalių kliūčių:

    Click image for larger version  Name:	Pesciuju_STR_2019-03-10.png Views:	0 Size:	32,8 kB ID:	1868510 Click image for larger version  Name:	Apsaugos_zonos.jpg Views:	0 Size:	42,2 kB ID:	1868511

    Įtariu turėtų būti 0,5 m nuo borto apsaugos zona (šaligatvio platinimas) +1,5 m šaligatvis, ir 0,5 m atsumas nuo stulpo (0,25 m senamiesčiuose ir soduose, etc.) = 2 m šaligatvis (ir atitrauktas stulpas į šoną).

    Tas minimalus šaligatvio plotis galėtų būti esant šoninei kelio juostai (jei šaligatvis atitrauktas nuo važiuojamosios dalies). Min. šoninės skiriamosios juostos (jeigu ji įrengiama) plotis 1 m arba 2,3 m jei su medžiais / krūmais.
    Paskutinis taisė dondc; 2021.03.11, 10:57. Priežastis: Taisiau skaičius.

    Komentuoti:

Working...
X