Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica I. LT/PL siena - Kaunas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomas
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Europa sagebėjo, o Amerika nesugebėtų?
    Tarp Samaros ir Madrido yra mažiausiai 3 skirtingų vėžių geležinkeliai ir bbž kiek elektrinės traukos ir signalizacijos sistemų. Europa sugebėjo ...

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Kodėl? Autobusai juk apsimoka kažkodėl, o už traukinio bilietą manau ir mokėtų daugiau, nes kelionė būtų greitesnė ir patogesnė.
    Ekonomikos logika, kad, jei apsimoka, tai daryk. Jei nedaro, tai arba nenaudinga finansiškai, arba jie nesivadovauja logika.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    O kas trukdo LG dabar paleisti traukinius Vilnius - Ryga (kelias, beje, pan. ilgio gaunasi kaip važiuojant autobusu, kurie kažkodėl važiuoja ir net be subsidijų).
    Jei žiūrint čia ir dabar, tai trukdo riedmenų nebuvimas. Nei LTG, nei LDz fiziškai neturi nei vieno atliekamo traukinio, kurį galėtų tokiam maršrutui naudoti. Matėm foto, kur net apynaujė LTG PESA yra kanibalizuojama likusių Pesų taisymui. Galima įsivaizduoti, ant kiek bloga situacija su keleiviniais riedmenimis.

    Kitas dalykas, kad berods latviai reikalauja kažkokių sertifikavimų, nes patys tebenaudoja sovietines sistemas ir bet kokie naujesni Vakarietiški traukiniai jiems turi būti sertifikuojami. Nors tai aišku labiau dirbtinis biurokratinis dalykas, nei reali priežastis neleisti traukinių.

    Aišku kyla klausimas, o tai kas trukdė per paskutinius 5-10 metų nusipirkti tinkamų traukinių ir susitarti su latviais dėl maršruto? Ir čia turbūt atsimušam į geležinkeliškos nekompetencijos ir nepaaiškinamo absurdo sieną. Tiesiog taip yra ir viskas.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė liutass Rodyti pranešimą

    neapsimoka finansiskai
    Kodėl? Autobusai juk apsimoka kažkodėl, o už traukinio bilietą manau ir mokėtų daugiau, nes kelionė būtų greitesnė ir patogesnė.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Lyg teko skaityti, kažkoks nenoras bendraudarbiauti Latvijoje su LT ir EE geležinkeliais?

    ---
    Dėl Kaunas-Bialystok traukinio tai tik gali džiaugtis, kad toks yra, visa kita nesvarbu. Populiarumas abejotinas, nors vystau mintį išbandyti, tik dėl grįžimo galimybių ar net viešbučio mąstau. Viena diena būtų pigiau, bet kiek tai įmanoma nežinau.

    ---
    Šiaip jo, daug nesąmonių ES sieju, kad ten visur lenda populizmo daigai. Elektrobusai vs. tramvajus, neaiškios traukinių linijos ir pan. dalykai.

    Komentuoti:


  • liutass
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    O kas trukdo LG dabar paleisti traukinius Vilnius - Ryga (kelias, beje, pan. ilgio gaunasi kaip važiuojant autobusu, kurie kažkodėl važiuoja ir net be subsidijų).
    neapsimoka finansiskai

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Tai apibendrinant manau galima tuos dalykus paprasčiau apibūdinti kaip nekompetenciją ir galimai korupciją ar kažkokias politines motyvacijas, kai nesunkiai iš ES gauti pinigai yra prašikami, o EU po to neklausia, ką realiai čia pasistatėm. Arba kodėl nenaudojam jau esamos ir didelių papildomų investicijų nereikalaujančios infrastruktūros. Paguoda tik tokia, kad nesąmonės geležinkeliuose daromos labai daug kur Europoje, ne tik Lietuvoje.
    O kas trukdo LG dabar paleisti traukinius Vilnius - Ryga (kelias, beje, pan. ilgio gaunasi kaip važiuojant autobusu, kurie kažkodėl važiuoja ir net be subsidijų).

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė R.D. Rodyti pranešimą

    Jonai, aš toli nuo geležinkelių, ar galėtum trumpai papunkčiui išdėstyti viso šito įvykio grandinę, kodėl taip yra.
    Šiaip labai verta pažiūrėti paties John Worth video, kur jis labai gerai išnagrinėja tuos ir daug kitų dalykų.

    Bet priežasčių yra kelios, nes, kaip visada, sudėtinguose projektuose ir vizijose, nebūna tik vienos priežasties

    - ES realiai nevykdo jokios kontrolės nuo to momento, kai užbaigiami fiziniai projekto darbai. Jiems svarbu, kad viskas atitiktų techninį projektą, kuriam buvo skirti pinigai. Ar tuo geležinkeliu po to važiuos bent vienas traukinys, jiems visiškai neįdomu. Galioja visai ES, ne tik Lietuvai. Ir būtų labai gerai, kad tai keistųsi.
    - Nepakankamas visuomenės domėjimasis ir atitinkamai nepakankamas žurnalistų domėjimasis dėl nesusigaudymo toje srityje. Žurnalistai tiesiog nesupranta, kad čia išvis kažkas negerai. Nu yra kažkokie bėgiai, reiškias yra geležinkelis.
    - Nėra riedmenų. Faktas, kad LTG fiziškai neturi nei vieno keleivinio traukinio, kurį galėtų leisti standartinės vėžės bėgiais, tegul ir 100km/h greičiu. Leidžia traukinį lenkai, kuriems šito maršruto realiai nereikia, dėl ko tvarkaraštis yra absurdiškas ir toks traukinys yra visiškai bevertis, išskyrus galimybę tiems patiems žurnalistams ar nesusigaudantiems visuomenės (beje, ir šio forumo) nariams parodyti, kad "nu va gi važiuoja traukinys, viskas super".

    Yra šiaip daugiau prastų pavyzdžių. Pavyzdžiui Valgoje/Valkoje teoriškai įmanoma persėsti iš gražaus ir patogaus estiško Stadlerio į latvišką RVR ir sąlyginai patogiai keliauti tarp Tartu (ar net Talino) ir Rygos. Bet tvarkaraščiai nesuderinti ir yra kelių valandų tarpai. Pakaktų mažyčio tvarkaraščio suderinimo ir tai smarkiai pagerintų susisiekimą abiejų šalių žmonėms, bet tai nėra daroma, nors nereikia nei investicijų, nei kitokių papilodmų resursų.

    Kitas pavyzdys, traukinys Vilnius-Turmantas. Nuvažiavęs į Turmantą traukinys stovi ten gal 3 valandas ir po to važiuoja atgal į Vilnių. Per tiek laiko galėtų greit nušokti iki Daugpilio tokiu būdu atstatant Vilnius-Daugpilis maršrutą. Užtektų esamų riedmenų, visi traukiniai yra arba gali būti lengvai sertifikuojami abiejose šalyse. Papildomų išlaidų, galima sakyti, nulis. Tereikia susitarti su latviais dėl abiems šalims naudingo maršruto. Bet to nėra dėl nesuvokiamų priežasčių. Tiesiog taip yra ir viskas.

    Tai apibendrinant manau galima tuos dalykus paprasčiau apibūdinti kaip nekompetenciją ir galimai korupciją ar kažkokias politines motyvacijas, kai nesunkiai iš ES gauti pinigai yra prašikami, o EU po to neklausia, ką realiai čia pasistatėm. Arba kodėl nenaudojam jau esamos ir didelių papildomų investicijų nereikalaujančios infrastruktūros. Paguoda tik tokia, kad nesąmonės geležinkeliuose daromos labai daug kur Europoje, ne tik Lietuvoje.
    Paskutinis taisė John; 2022.07.04, 15:36.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Europa sagebėjo, o Amerika nesugebėtų?
    Kažkodėl manau, jog Amerikos gyventojų tankio pasiskirstymas kitoks nei Europoje.

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Tai apie tai jau pridiskutuota. Neseniai Lietuvoje buvęs aktyvistas Jon Worth irgi šitą paminėjo ir šiek tiek paaiškino, kodėl taip nutinka.Dar jei konkrečiai dėl žurnalistų, tai tieisog nėra tokių, kurie ką nors rauktų apie geležinkelius, dėl ko tieisog perspausdina LTG pranešimus ir tiek žinių. Jie tiesiog elementariai nesupranta techniškumų ir tingi aiškintis ir gilintis. Nors, pavyzdžiui, RB1 istorija galėtų padėti sukurti gerą ir rimtą žurnalistinį tyrimą, kaip čia nutiko, kad už 350 milijonų pastatytu geležinkeliu jau 7 metus niekas nevažiuoja.
    Jonai, aš toli nuo geležinkelių, ar galėtum trumpai papunkčiui išdėstyti viso šito įvykio grandinę, kodėl taip yra.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
    + traukos pastotės, + papildoma automatika traukos tinklui.
    Europa sagebėjo, o Amerika nesugebėtų?

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Tiek pat kaip ir bėgių, nematau problemų.
    + traukos pastotės, + papildoma automatika traukos tinklui.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Tiek pat kaip ir bėgių, nematau problemų.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    JAV šiaip įdomus atvejis. Keleivių vežimui ten išties nabai naudojami geležinkeliai. Bet krovinių gabenimo srityje JAV yra viena pirmaujančių šalių pagal daugelį parametrų įskaitant modalinę geležinkelių dalį, iki kurios labai toli duagumai ES šalių. Kas dar labai įdomu, kad, nepaisant didelės modalinės dalies ir ypač didelių srautų, JAV praktiškai nėra elekteifikuotų linijų ir naudojami galingi dyzeliniai lokomotyvai.
    Turbūt dėl to, kad JAV - gana didelė šalis ir labai daug laidų reiktų:
    Click image for larger version

Name:	eu us.png
Views:	1237
Size:	328,4 kB
ID:	1977199

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Rijikas Rodyti pranešimą
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/7/1721859/traukinys-sujungs-vilniu-ir-varsuva-galbut-tik-metu-gale-siuloma-keliauti-i-balstoge-bet-keleiviai-mato-nepatogumu

    Man šiek tiek gaila, kad nors temą gerą paėmė, bet žurnalistas į reikalus taip ir neįlenda. Ir liūdna, kad pasiduoda gavęs lėkštą atsakymą iš LTG ir susisiekimo ministerijos: "leis įvertinti viso „Rail Balticos“ projekto potencialą ir ugdyti keleivių įprotį kelionėms šiaurės ir pietų kryptimi rinktis traukinį" <- kas čia per atsakymas???
    O dar kiek yra aspektų šioje temoje, kuriuos galėtų užgriebti, pvz., kodėl sukišta bilekiek aurų į bėgius, kuriais beveik niekas nerieda, o jei rieda, tai neįtikėtinai lėtai...
    Tai apie tai jau pridiskutuota. Neseniai Lietuvoje buvęs aktyvistas Jon Worth irgi šitą paminėjo ir šiek tiek paaiškino, kodėl taip nutinka.Dar jei konkrečiai dėl žurnalistų, tai tieisog nėra tokių, kurie ką nors rauktų apie geležinkelius, dėl ko tieisog perspausdina LTG pranešimus ir tiek žinių. Jie tiesiog elementariai nesupranta techniškumų ir tingi aiškintis ir gilintis. Nors, pavyzdžiui, RB1 istorija galėtų padėti sukurti gerą ir rimtą žurnalistinį tyrimą, kaip čia nutiko, kad už 350 milijonų pastatytu geležinkeliu jau 7 metus niekas nevažiuoja.

    Komentuoti:


  • Rijikas
    replied
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/7/1721859/traukinys-sujungs-vilniu-ir-varsuva-galbut-tik-metu-gale-siuloma-keliauti-i-balstoge-bet-keleiviai-mato-nepatogumu
    Susisiekimas tarp sostinių planuojamas metų gale
    Paklausta apie traukinį maršrutu Vilnius–Varšuva, K. Dzikaraitė atsakė, kad susitarimą sujungti Lietuvos ir Lenkijos sostines keleiviniu traukiniu „LTG Link“ ir Lenkijos geležinkelių kompanija „PKP Intercity“ pasirašė 2020 m. rugsėjį ir abu vežėjai šiuo metu derina naujo maršruto atidarymą. Ji pridūrė, jog apie sprendimus būtinai bus informuojama viešai, o daugiau detalių nepateikė.

    Man šiek tiek gaila, kad nors temą gerą paėmė, bet žurnalistas į reikalus taip ir neįlenda. Ir liūdna, kad pasiduoda gavęs lėkštą atsakymą iš LTG ir susisiekimo ministerijos: "leis įvertinti viso „Rail Balticos“ projekto potencialą ir ugdyti keleivių įprotį kelionėms šiaurės ir pietų kryptimi rinktis traukinį" <- kas čia per atsakymas???
    O dar kiek yra aspektų šioje temoje, kuriuos galėtų užgriebti, pvz., kodėl sukišta bilekiek aurų į bėgius, kuriais beveik niekas nerieda, o jei rieda, tai neįtikėtinai lėtai...

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    JAV šiaip įdomus atvejis. Keleivių vežimui ten išties nabai naudojami geležinkeliai. Bet krovinių gabenimo srityje JAV yra viena pirmaujančių šalių pagal daugelį parametrų įskaitant modalinę geležinkelių dalį, iki kurios labai toli duagumai ES šalių. Kas dar labai įdomu, kad, nepaisant didelės modalinės dalies ir ypač didelių srautų, JAV praktiškai nėra elekteifikuotų linijų ir naudojami galingi dyzeliniai lokomotyvai.
    Kažkuo primena LTG, kuri bent jau ilgą laiką kroviniams skyrė pirmumą prieš keleivius. Tvarkaraščius keleivių derino prie keleivinių. Keleiviams su traukiniu susisiekti kasmet vis sunkiau.

    Dabar jei minimaliai liks krovinių (nebent kažkas išsivystys iš Rail Baltica I ir tai tada norėtųsi standartinės vėžės iki Klaipėdos uosto...), tai būtų galima būtų skirti daugiau dėmesio keleiviniam susisiekimui, pvz. taktiniam tvarkaraščiui, susisiekimui su Latvija gerinimui.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Aleksio, šiaip, yra visiškai teisus, nes jis visada būna teisus. Manau ir pats galėtų tai patvirtinti.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Šalis "be geležinkelių" su didžiausiu pasaulyje geležinkelio tinklu?
    Mes kalbame apie keleivių vežimą geležinkeliais, kurio Amerikoje beveik nėra. O apie krovinius yra kita kalba.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    JAV šiaip įdomus atvejis. Keleivių vežimui ten išties nabai naudojami geležinkeliai. Bet krovinių gabenimo srityje JAV yra viena pirmaujančių šalių pagal daugelį parametrų įskaitant modalinę geležinkelių dalį, iki kurios labai toli duagumai ES šalių. Kas dar labai įdomu, kad, nepaisant didelės modalinės dalies ir ypač didelių srautų, JAV praktiškai nėra elekteifikuotų linijų ir naudojami galingi dyzeliniai lokomotyvai.

    Komentuoti:

Working...
X