Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkelių elektrifikacija Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Arunasx
    replied
    Lietuvos geležinkelių elektrifikavimo programa – žingsnis į tvaresnį rytojų https://www.vz.lt/ismani-lietuva/202...varesni-rytoju
    sutartis dėl 9 keleivinių elektrinių ir 6 baterinių traukinių, kurie bus 100% pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms, įsigijimo jau pasirašyta. Šiuo metu vyksta jų projektavimas. Sutartį dėl mažiausiai 17 elektrinių lokomotyvų tikimės pasirašyti jau šių metų pabaigoje.
    Naujai elektrifikuojami ruožai skaidomi į dvi dalis: geležinkelis nuo Vilniaus iki Klaipėdos ir privažiuojamieji, manevriniai bei kiti reikalingi keliai bendrai infrastruktūrai. Pastarieji sudaro 368 km, o 363 km – ruožas nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos per Šiaulius (321 km) ir Vilniaus aplinkkelis (42 km), kad krovininiams traukiniams nereikėtų važiuoti per pačią sostinę. Beje, važiuodami Vilniaus pietiniu aplinkkeliu galime matyti, kad ruože į Vilniaus oro uostą jau sumontuotos atramos ir ištempti kontaktiniai laidai elektriniams traukiniams.
    Skaičiuojama, kad LTG, kai bus pradėti eksploatuoti nauji elektrifikuoti ruožai, elektros sunaudos bent du kartus daugiau nei dabar – apie 130 GWh per metus.
    p.s. Lietuva per metus suvartoja ~~12 TWh

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Žeimių pervaža. Geležinkelis Kaišiadorys - Radviliškis / KK 232 Kaunas -Žeimiai - Šėta
    Foto 2024.03
    Pastatytos elektrifikuojamo ruožo atramos.
    Tolumoje matosi statomas "Rail Baltica" viadukas per esamą geležinkelį ir per KK144 Jonava - Kėdainiai - Šeduva
    Paskutinis taisė Romas; 2024.03.20, 21:26. Priežastis: Geležinkelis Kaišiadorys - Radviliškis

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Vilnius - Oro uostas atkarpoje pakabintas kontaktinis tinklas, jo laikikliai jau statmeni kelio ašiai.

    Komentuoti:


  • Lašas
    replied
    Vakar fotkinta beveik baigta traukos pastotė Jonavos r. prie buv. Žeimių geležinkelio stoties gyvenvietės. Dar nepradėta statyti aukštos įtampos oro linijos atkarpa.

    Click image for larger version

Name:	0148ce02-b2d3-4aea-953c-f17c6082d3c7.jpg
Views:	2560
Size:	559,8 kB
ID:	2113254

    Komentuoti:


  • Visdarlietus
    replied
    Yra ir vieno stulpo variantai:

    https://www.railway-technology.com/w...rification.jpg

    Nes stulpas per vidurį tai turbūt tik tramvajams daroma.

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė Bluefox Rodyti pranešimą
    O čia elektrifikacija pro traukinio galą kažkur ties Telšiais. Šiaip įdomu, ar negalėtų stulpai būti tik vienoje pusėje abiems keliams taip sutaupant lėšų. Bet gal tuomet turėtų būti sudėtingesnė pačio stulpo konstrukcija.
    Vieno stulpo konstrukcija galbūt būtų logiška statant per vidurį tarp bėgių, bet gal per arti bėgiai yra ir netelpa. Čia vistiek bus dar kabinamos konstrukcijos iš abiejų pusių, kad pakabinti laidus virš traukinių, tad čia dar negalutinė konstrukcija.

    Paskutinis taisė digital; 2024.02.22, 14:12. Priežastis: [YOUTUBE]MmyCV7eDBwU[/YOUTUBE]

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Bluefox Rodyti pranešimą
    O čia elektrifikacija pro traukinio galą kažkur ties Telšiais. Šiaip įdomu, ar negalėtų stulpai būti tik vienoje pusėje abiems keliams taip sutaupant lėšų. Bet gal tuomet turėtų būti sudėtingesnė pačio stulpo konstrukcija.
    Teoriškai galėtų, bet tuomet reikėtų daryti gembę nuo stulpo iki priešingos pusės kelio kraštinio bėgio, kuri iš esmės būtų tas pats kitos pusės stulpas tik sumontuotas horizontaliai. Tokiai konstrukcijai reikėtų bent 3-4x masyvesnio pamato. Kaštais tai atsieitų brangiau + mažėja patikimumas, nes dabar abi pusės yra nepriklausomai elektrifikuotos ir pažeidus vieną stulpą ar kabelius vienoje pusėję, kita puse eismas galimas (na nebent skersai užversti stulpą ant abiejų kelių).

    Komentuoti:


  • Bluefox
    replied
    O čia elektrifikacija pro traukinio galą kažkur ties Telšiais. Šiaip įdomu, ar negalėtų stulpai būti tik vienoje pusėje abiems keliams taip sutaupant lėšų. Bet gal tuomet turėtų būti sudėtingesnė pačio stulpo konstrukcija.

    Click image for larger version

Name:	IMG_7811.jpg
Views:	3022
Size:	1,79 MB
ID:	2112345

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Ties Tūkstantmečio g. viaduku atsistojo elektrifikacijos stulpai. Kol kas foto nebus.

    Atjauninta 2023-10-14: ties Salininkais ant stulpų sukabintos traversos ir pasuktos lygiagrečiai keliui. O laukiam laukiam ...
    Paskutinis taisė ejs-ejs; 2023.10.14, 21:16.

    Komentuoti:


  • TrippleA
    replied
    Parašė dtb Rodyti pranešimą

    Kadangi sumažėjusios Infros pajamos iš krovinių pervežimo, didesnių investicijų į kelių remontą nematyti, tik dabartinių projektų užbaigimas ir esamos būklės palaikymas. Situacija pasikeis nebent jei valstybė susiims ir skirs rimtas dotacijas infrastruktūros tobulinimui.
    Man tai keistas pats gelezi keliu infrastrukturos finansavimo modelis, jog visi pinigai i tai eina tik is LG. Yra kazkoks keistas isivaizdavimas, kad infrastrukturos projektai turi atsipirkti cia ir dabar (per max 10-15 metu) ir pats atsiperkamumas daznai matuojamas tik grynaja pinigine verte, kuria gaus LG, taciau nera vertinamas susiekimas tarp miestu, valstybes saugumas, verslo aplinkos gerinimas ir pan. Siuo atveju, turetu butu einama panasiu keliu, kaip Ignicio atveju, pumpuojam pinigus, duodam dotacijas ir subsidijas ir taip sukuriam pelninga valstybes imone, veikiancia tarptautinese rinkose, tuo paciu susikurdami sau gera. modernia ir vakarietiska gelezinkeliu infrastruktura.

    Komentuoti:


  • dtb
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Ir vis nė žodžio apie greičio didinimą. Elektrifikaciją padarys, o traukiniai ir toliau vilksis?
    Kadangi sumažėjusios Infros pajamos iš krovinių pervežimo, didesnių investicijų į kelių remontą nematyti, tik dabartinių projektų užbaigimas ir esamos būklės palaikymas. Situacija pasikeis nebent jei valstybė susiims ir skirs rimtas dotacijas infrastruktūros tobulinimui.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė voyage Rodyti pranešimą
    Gal kas žinote daugiau apie elektrifikaciją nuo Vilniaus stoties iki Oro uosto?

    https://madeinvilnius.lt/transportas...kavimo-darbai/
    Kirtimų stotyje prieš gerą mėnesį buvo pradėtos kelti atramos ir santvaros.

    Komentuoti:


  • Bluefox
    replied
    Elektrifikacija kaip suprantu vyksta ir geležinkelyje nuo Vilniaus link Juodšilių bei pietrytiniame Vilniaus geležinkelio aplinkelyje.
    Attached Files

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Ir vis nė žodžio apie greičio didinimą. Elektrifikaciją padarys, o traukiniai ir toliau vilksis?

    Komentuoti:


  • zanaz
    replied
    Sekmadienį teko važiuoti Šiauliai-Kaunas - intensyviai elektrifikuojama tarp Kėdainių ir Jonavos, betoninius pamatus stulpams kala ir sekmadienį, kai kur tarp pastatytų stulpų jau pratempti laidai, viena kita Hitachi elektros dėžė stovi ir šiaip daug stulpų ir pamatų jiems visur prikrauta.

    Čia dar straipsnis šiandien pasirodė ta tema: https://www.15min.lt/verslas/naujien...da-667-2099596
    Paskutinis taisė zanaz; 2023.08.22, 15:10.

    Komentuoti:


  • voyage
    replied
    Gal kas žinote daugiau apie elektrifikaciją nuo Vilniaus stoties iki Oro uosto?

    https://madeinvilnius.lt/transportas...kavimo-darbai/

    Komentuoti:


  • dtb
    replied
    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

    Skamba tarsi pabaigs elektrifikuot jau šiais metais, bet traukinių lauksim dar du. Konkursui pasiūlymų pateikimas prieš metus baigėsi, tačiau apie pasirinkimą žinių negirdėt. Kai jau pasirinksim, dar jaučių porą metų reiks laukt iki kol jie pagaliau maršrutais važiuot pradės.
    Nei šiemet, nei kitąmet elektrifikacijos tikrai nepabaigs. Tuo labiau, be 2025-2026 m. naujų traukinių niekas ir nežadėjo.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė Perfect Rodyti pranešimą

    O tai klausimas, kas geriau ar iš anksto prisipirkti elektrinių traukinių ir laikyti juos patvoryje kol bus pabaigta elektrifikacija, ar matant, kad elektrifikacija vėluoja ir dėl pasikeitusios geopolitinės situacijos smarkiai kritusių pajamų, šiek tiek atsargiau planuoti keleivinių traukinių parko atnaujinimą? Juo labiau, kad dėl kritusių pajamų teko iš naujo galvoti apie naujų traukinių įsigijimo finansavimo šaltinius. Argi ne dėl to buvo laukiama vyriausybės nutarimo dėl garantijų suteikimo?
    Žmonės mąsto ne blaiviai, o emocijomis, todėl racionalūs argumentai jų neveikia ir bus atmesti nemažos dalies čia rašančių.

    Komentuoti:


  • Perfect
    replied
    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

    Skamba tarsi pabaigs elektrifikuot jau šiais metais, bet traukinių lauksim dar du. Konkursui pasiūlymų pateikimas prieš metus baigėsi, tačiau apie pasirinkimą žinių negirdėt. Kai jau pasirinksim, dar jaučių porą metų reiks laukt iki kol jie pagaliau maršrutais važiuot pradės.
    O tai klausimas, kas geriau ar iš anksto prisipirkti elektrinių traukinių ir laikyti juos patvoryje kol bus pabaigta elektrifikacija, ar matant, kad elektrifikacija vėluoja ir dėl pasikeitusios geopolitinės situacijos smarkiai kritusių pajamų, šiek tiek atsargiau planuoti keleivinių traukinių parko atnaujinimą? Juo labiau, kad dėl kritusių pajamų teko iš naujo galvoti apie naujų traukinių įsigijimo finansavimo šaltinius. Argi ne dėl to buvo laukiama vyriausybės nutarimo dėl garantijų suteikimo?

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė Perfect Rodyti pranešimą

    Tai juk LG ruošiasi dideliam keleivinių traukinių pirkimo konkursui.
    https://www.vz.lt/transportas-logist...iniu-traukiniu

    https://www.miestai.net/forumas/foru...88#post2026388
    Skamba tarsi pabaigs elektrifikuot jau šiais metais, bet traukinių lauksim dar du. Konkursui pasiūlymų pateikimas prieš metus baigėsi, tačiau apie pasirinkimą žinių negirdėt. Kai jau pasirinksim, dar jaučių porą metų reiks laukt iki kol jie pagaliau maršrutais važiuot pradės.

    Komentuoti:

Working...
X