Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

EU. Eurozonos ekonomikos aktualijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • PoDV
    replied
    Kam sunkiau sekėsi in the 2000s, galėjo atsitiesti 2010s. Tas jaučiasi iš statistikos. Rumunija neatrodo tokia beviltiška kaip kai kurie paišo. Vengrijos stagnacija Rytų Europos kontekste po 2010 m. irgi matosi. Už Vengriją žemesnis našumo augimas tik ten kur ir taip jau buvo gerai dar nuo 1990s, t. y. Slovėnija ir Čekija.

    Čia aišku kas liečia Rytų Europą. Vakarų Europoje galima labiau išskirti tik Daniją ir Šveicariją. Kitur siurprizų nėra. Kai kurios užmigusios ant laurų.
    Airijos stats kiek žinau išpūstas visokių Google ir IT kompanijų, kur vietiniai mažai naudos gauna.

    Didžiausi stagnatoriai Italija ir Graikija.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Darbo našumo augimas nuo 2010 (augimas, ne pats našumas). Eurostat.

    Click image for larger version

Name:	Eurostat_darbo našumo_augimas_nuo_2010.png
Views:	461
Size:	56,8 kB
ID:	2171651

    Komentuoti:


  • Dundorfas
    replied
    Geras interviu, sakyč diskusija su "Financial Times kolumnistu" Wolfgang Münchau




    Vokietijoje vis dar stipri nuomonė, kad jie idustrinė valstybė, o visi internetai čia nerimta, amerikonams, nors laikai pasikeitė ir nauja ekonomika, bei pelnai skaitmenoje.
    Taipogi Vokietijoje stipri nuomonė, kad Vokietija yra gudri balansuotuoja tarp Vakarų ir Rytų (VFR/JAV/TSRS ir dabar Vokietija/Rusija/Kinija) nors labai nudegė nuo Rusijos 20220322, tiek biznis tiek valdžia šimtais jardų, vis tiek dabar stipriai investuoja į Kiniją ir jei kokie nors geopolitiniai neramumai kils Taivanyje, nudegs dar stipriau, nėra apsidraudimų ir tiekimo grandinė labai orientuota į Kiniją.
    AfD turi gerą šansą 2029 rinkimuose, gal migrantai padės, bei idustrinis nuosmukis ty gamyklų darbuotuoja bus biški nepatenkinti, kad jų nebėra.
    Konsensuso siekimas vietoj debatų vs anglai ir amerikonai (kažkuom labai švediška) tiek visuomenėje tiek daugumos valdžia politikoje.
    Labai gera nuomonė apie save, ilgą laiką Vokietijai labai gerai sėkėsi, jie parduodavo brangias prekes į JAV, stakles į Kiniją, bet JAV tarifuojasi, o Kinija pati išmoko gaminti stakles, vartojimo grandinėje pasikėle ir tapo konkurentu.
    Autopramonės lobizmas, bei įsitinimas, kad nieks nepralenks seno gero dyzelinio variklio (1.9TDI) ty jie padarys jį geresnį nei ten tie visi EV.
    ES pasmerkta, nes tolesnis ES vystimasis sustojo (reikėjo federalizcijos, bet jau šaukštai po pietų), ES bus sutraiškyta tarp 2 hegemonų.
    Mano, kad kažkokie taikos susitarimai (su demarkacijos linija) Ukrainoje bus pasiekti iki rinkimų Vokietijoje ir tai kažkiek pridės taškų Šolcui, bet jis nelaimės
    Jo kolegos, kito kolumnisto žodžiai 2014 "Kai tu Berlyne tu žiūrėk į Rytus, sostines kurios arti yra Maskva ir Varšuva, Paryžius ir Londonas toli"
    Paskutinis taisė Dundorfas; 2024.12.18, 12:34.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied

    Click image for larger version

Name:	Screenshot.png
Views:	565
Size:	120,0 kB
ID:	2169335

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20241205_163353_Instagram.jpg
Views:	657
Size:	68,6 kB
ID:	2169112

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Vokietijoje siaučia bankrotų banga: neatsilaikė ir seniausias pasaulyje adatų fabrikas https://www.vz.lt/vadyba/2024/12/01/...adatu-fabrikas
    Vokietijoje, vienoje svarbiausių Lietuvos eksporto rinkų, įmonių bankrotų skaičius šių metų pirmąjį pusmetį buvo didžiausias nuo 2016-ųjų. Kaip rašė VŽ, šiuo laikotarpiu bankroto procedūros pradėtos 11.000 Vokietijos įmonių, tai beveik 30% daugiau nei prieš metus.
    Bankroto byla iškelta įmonei „Schmauser“, kuri 300 metų gamino mezgimo ir siuvimo adatas. Vėliau atsirado vinys ir kiti panašūs gaminiai. Įmonė, kuri dabar vadinasi „Schmauser Precision“, lapkritį pateikė bankroto paraišką.
    KTM bendrovė paskelbė, kad yra nemoki. Didžiausias Europos motociklų gamintojas, kuriam vis dar priklauso „Husqvarna“ bei „Gasgas“ prekės ženklai ir bendrovė „MV Agusta“, ketina kreiptis dėl restruktūrizavimo bylos iškėlimo. Teigiama, kad bendrovės mokėjimo įsipareigojimai siekia triženklį milijonų skaičių. Neseniai paskelbusi apie taupymo programą, KTM, matyt, baiminasi, kad trys kreditoriai gali pareikalauti anksčiau laiko grąžinti maždaug ketvirtį milijardo eurų, rašo Vienos laikraštis „Standard“.
    Vokietijos viešbučių tinklas „Achat“ pateikė paraišką dėl nemokumo plano. Tinklas valdo 50 viešbučių Vokietijoje, kuriuose yra daugiau kaip 5.800 kambarių. Vien 2023 m. „Achat“ atidarė 14 viešbučių: šis tinklas, kaip ir„B&B Hotels“, buvo pripažinti sparčiausiai augančiais. Vokietijoje. Prekės ženklas „Loginn Hotels“ taip pat priklauso „Achat“. Įmonėje dirba apie 1.000 darbuotojų.Automobilių ir pramoninių prekių tiekėja „Schaeffler“ baigė įgyvendinti savo planus panaikinti 4.700 darbo vietų Europoje. Bus uždaryta gamykla Berndorfe (Austrija), kurioje „Schaeffler“ šiuo metu gamina ratų guolius ir ratų stebulių modulius, taip pat transmisijos guolius sunkvežimiams, traktoriams ir statybos mašinoms.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
    Auksinė taisyklė:
    Kai akcentuojama suma, o ne problemos ir jų sprendimas, yra aukšta tikimybė kad autoriai net nelabai apčiuopė problemų ir galimų sprendimų.
    Kur akcentuojama? Straipsnio pavadinime (t.y. clickbaite)? Ar visoje ataskaitoje? Jūs ją bent jau skaitėte?

    Komentuoti:


  • Dundorfas
    replied
    Parašė suoliuojantis Rodyti pranešimą
    Europos autopramonės krizė turi dar vieną priežastį, apie kurią labai nemėgstama kalbėti. Ir visa eilė kitų pramonės šakų su ta priežastimi susidurs ateityje. O ta priežastis - demografinis Europos nuosmukis. Visa Europos autopramonė jau porą metų aptarinėja, kad teks adaptuotis prie 13-14 milijonų automobilių pardavimų per metus vietoj apie 2015-2018 metais buvusių 18-19 milijonų automobilių pardavimų per metus. Tiesiog dingsta pirkėjai.
    Tradiciškai automobilių rinkoje aktyviausi būdavo 30-50 metų pirkėjai, po to dar aktyvumą palaikydavo 50-65 metų amžiaus grupė. O vyresni jau nebeperka automobilių. Tuo tarpu 30+ metų pirkėjų grupė Europoje jau traukiasi ir ateityje tik trauksis bent kelis dešimtmečius. Tuo tarpu kompensuoti praradimus Europos rinkoje kituose regionuose komplikuota, nes Europa brangi (čia ne tik darbo jėga brangi, beveik viskas brangu palyginti su kitais pasaulio regionais), galų gale kiti pasaulio regionai statys Europai įvairius barjerus be skrupulų reik manyt.
    Įdomu sudėjus: mažėja darbo jėgos, bet darbo jėga atsilaisvina, galima perklalifikuoti. Klausimas lieką ką eksportuos.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    O kaip paaiškinti faktą, kad dabar užsakyto VW reikia laukti mažiausiai porą mėnesių, kai "gerais" laikais būdavo greičiau? Ar čia tik Lietuva out of market?
    Iš kitos pusės - kiniškų automobilių Europoje dalis yra niekingai maža.

    Komentuoti:


  • suoliuojantis
    replied
    Europos autopramonės krizė turi dar vieną priežastį, apie kurią labai nemėgstama kalbėti. Ir visa eilė kitų pramonės šakų su ta priežastimi susidurs ateityje. O ta priežastis - demografinis Europos nuosmukis. Visa Europos autopramonė jau porą metų aptarinėja, kad teks adaptuotis prie 13-14 milijonų automobilių pardavimų per metus vietoj apie 2015-2018 metais buvusių 18-19 milijonų automobilių pardavimų per metus. Tiesiog dingsta pirkėjai.
    Tradiciškai automobilių rinkoje aktyviausi būdavo 30-50 metų pirkėjai, po to dar aktyvumą palaikydavo 50-65 metų amžiaus grupė. O vyresni jau nebeperka automobilių. Tuo tarpu 30+ metų pirkėjų grupė Europoje jau traukiasi ir ateityje tik trauksis bent kelis dešimtmečius. Tuo tarpu kompensuoti praradimus Europos rinkoje kituose regionuose komplikuota, nes Europa brangi (čia ne tik darbo jėga brangi, beveik viskas brangu palyginti su kitais pasaulio regionais), galų gale kiti pasaulio regionai statys Europai įvairius barjerus be skrupulų reik manyt.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Europa - muziejus ir pensionatas? Blogesnis variantas būtų razborkių ir reikalų aiškinimosi vieta tarp aplinkinių galių, kaip pvz. Sahelio juosta Afrikoje.

    Europa iš tikrųjų tampa mažas Euroazijos pakraštys, lyginant su likusiu pasauliu, kuris tik pradeda išgyventi populiacijos bumo piką. Nepalyginsi su 19 amžiumi. Ar tai blogai nežinau, pats pasaulis turės rinktis kelią kaip judėt toliau, ar max technologizuotis, sena maža populiacija neprilygstanti dabartinio bumo populiacijai, ar grįžti į šaknis ir gyvent labiau natūriniam ūkyje. Europa (bet manau ir Kinija, JAV) yra žvilgsnis į ateitį.
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.11.01, 17:24.

    Komentuoti:


  • Globalus
    replied
    Už pigių išteklių ir resursų atsisakymą - reikia uždaryti pramonę. O uždarius pramonę lengviau siekti žaliojo kurso ir CO2 neutralumo, kas ES yra tikslas numeris vienas.

    Komentuoti:


  • luknas
    replied

    Komentuoti:


  • Palergonijus
    replied
    Tai palaiko, bet jei nebūtų įsikandęs kiniško papo, palaikytų dar labiau europietiška ekonomiką.
    Dėl vergų straipsnis:
    https://www.voanews.com/a/volkswagen...a/7488487.html

    Kaip iš činijos patenka mašinos į kitas rinkas:
    https://www.volkswagen.co.uk/en/ID-imports.html
    https://www.carscoops.com/2024/02/vw...ed-from-china/
    https://www.volkswagen-me.com/en/news/grey-markets.html

    Patys skundžiasi, bet patys skatiną gamybą činijoje.
    činija kariaują atvirą ekonominį karą su vakarais, kito kelio nėra, tik prekybos deficito sumažinimas iki 0 muitų pagalba.





    Komentuoti:


  • T-K-K
    replied
    Parašė Palergonijus Rodyti pranešimą
    VIskas labai natūralų, juk visa politika buvo paremta gaminti viska papigiai azijoje pas vergus ir pas save vystiti tik restoranus ir meno galerijas. Įdomu kiek VW pagamina pas kinų vergus automobilių ar jų komponentų ir jų importuoja į EU.
    Atsinešk kažkokių skaičių ar kažkokį pagrindimą.
    VW palaiko belekokio dydžio ekosistemą, investicijas ir darbo vietas Europoje. Vien Vokietijoje 300k, dar pridėk "multiplier effect" per visus tiekėjus ir kitus kurie dalinai gyvena iš VW, tai tų darbo vietų bus 1-2M. Galimai dar daugiau. Visoje Vokietijoje 42M darbo vietų, tai tie 1-2M yra labai didelis procentas.

    Volkswagen (VOWG_p.DE), opens new tab plans to shut at least three factories in Germany, lay off tens of thousands of staff and shrink its remaining plants in Europe
    https://www.reuters.com/business/aut...ad-2024-10-28/
    Šitas mažėjimas pradeda "slow death" efektą, kai palaipsniui mažės ir visi kiti.
    Kadangi vyks palaipsniui, nelabai matysis. Ir po 10 metų bus rezultatas panašus į "Britain is a dump".

    Komentuoti:


  • Palergonijus
    replied
    VIskas labai natūralų, juk visa politika buvo paremta gaminti viska papigiai azijoje pas vergus ir pas save vystiti tik restoranus ir meno galerijas. Įdomu kiek VW pagamina pas kinų vergus automobilių ar jų komponentų ir jų importuoja į EU.

    Komentuoti:


  • T-K-K
    replied
    Audi Brussels to close in early 2025, signaling deepening VW crisis
    https://www.politico.eu/article/audi...-crisis-of-vw/

    Historic moment for Volkswagen: Automaker plans to close ‘at least’ 3 German plants and cut thousands of jobs
    https://edition.cnn.com/2024/10/28/b...ffs/index.html
    Man atrodo kad žmonės nelabai supranta kokio dydžio pi*diec ženklas čia yra Europos ekonomikai.

    Kokiu plačiu mąstu sumažės paklausa kitom prekėm ir paslaugom, tiek tiesioginiams tiekėjams, tiek netiesioginiams, tiek verslams kurie gyvena iš VW darbuotojų (kurių nebeliks).

    Continental Kaunas kažkada buvo įvardinta kaip didžiausia plyno lauko investicija Lietuvos istorijoje. Mažytė automobilių gamykla yra daugiau nei 10x didesnė nei Continental Kaunas ir palaiko atitinkamo dydžio ekosistemą. Tuot tarpu vidutinio dydžio autogamykla pagamina 1000+ automobilių per dieną ir palaiko nesveiko dydžio ekosistemą (nuo restoranų iki inžinerijos konsultavimo įmonių iki mokslo įstaigų iki logistikos iki komponentų gamintojų...).

    Nežinau ar matėt labai gerai research'intą "Britain is a dump!"
    Istoriškai jau daug kartų matytas pattern - sumažėjusios investicijos (valstybinės ar privačios) tuoj persiduoda iš vienų kitiems.
    Viena įmonė mažina apsukas, todėl tą daro jos tiekėjai ir jų tiekėjai ir jų tiekėjai...

    Komentuoti:


  • T-K-K
    replied
    Auksinė taisyklė:
    Kai akcentuojama suma, o ne problemos ir jų sprendimas, yra aukšta tikimybė kad autoriai net nelabai apčiuopė problemų ir galimų sprendimų.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Tas pats lietuviškai - Prikelti Europai reiks 800 mlrd. eurų kasmet, kitaip teks spręsti egzistencinį iššūkį

    Rugsėjį pristatyta Mario Draghi ataskaita apie Senojo žemyno konkurencingumo ateitį turėtų tapti naujos sudėties Europos Komisijos darbotvarkės pamatu. Pagrindines Bendrijos šalių ekonomikų problemas įvardijančiame dokumente skaičiuojama, kad jų sprendimams reikėtų maždaug 750–800 mlrd. eurų papildomų investicijų kasmet.

    T. y. 4,4–4,7 proc. 2023 metų bendrojo vidaus produkto (BVP). Palyginti, 1948–1951 metais Europoje vykdytos Maršalo plano investicijos siekė 1–2 proc. BVP.

    Iš kur paimti tiek pinigų? Buvęs Europos Centrinio Banko pirmininkas M. Draghi siūlo du šaltinius: tolesnę kapitalo rinkų sąjungos plėtrą ir bendrą skolinimąsi.

    Komentuoti:


  • Sklansky
    replied
    Draghi report’as. Didžiausia Europos problema - produktyvumas, kuri metai iš metų kamšyta didžiule imigracija.

    Paskutinis taisė digital; 2024.10.17, 00:12. Priežastis: [youtube]sic0OJyyeZ0[/youtube]

    Komentuoti:

Working...
X