2025 m. Prancūzijos valstybės biudžeto deficitas sudarys 5,4% bendrojo vidaus produkto
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
EU. Eurozonos ekonomikos aktualijos
Collapse
X
-
Prancūzijos vyriausybė pirmadienį sieks priimti 2025 m. biudžetą https://www.vz.lt/verslo-aplinka/202...iudzeta-563143
-
Labiausiai ES 2024 m. ketvirtąjį ketvirtį augo Lietuvos ir Ispanijos, mažėjo Austrijos ir Vokietijos BVP vz.lt
Tarp ES šalių, kurių duomenys paskelbti, 2024 m. ketvirtą ketvirtį labiausiai, palyginti su tuo pačių 2023-iųjų ketvirčiu, BVP padidėjo Lietuvoje (+3,6%), Ispanijoje (+3,5%) ir Portugalijoje (+2,7%). Metinis ketvirtinio BVP smukimas užfiksuotas Vokietijoje (-0,2%), Austrijoje (-0,2%) ir Estijoje (-0,1%), ketvirtadienį pranešė Eurostatas.
Tarp ES šalių, kurių duomenys paskelbti, 2024 m. ketvirtą ketvirtį labiausiai, palyginti su ankstesniu ketvirčiu, BVP padidėjo Portugalijoje (+1,5 %), Lietuvoje (+0,9 %) ir Ispanijoje (+0,8 %). BVP smukimas užfiksuotas Airijoje (-1,3 %), Vokietijoje (-0,2 %) ir Prancūzijoje (-0,1 %).
VŽ šiandien rašo, kad Lietuvos ekonomikos augimo tempai per visus 2024 m. pranoko lūkesčius ir pasiekė teigiamą metinį 2,6% BVP pokytį, ketvirtadienį paskelbė Valstybės duomenų agentūra.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
https://www.linkedin.com/posts/phili...member_desktop
The former communist countries of the Balkans, Eastern Europe; and Norway have the highest rates of home ownership in Europe. Economically, socially and historically, Eastern and Southeastern Europe have very little in common with Norway. The often-heard arguments about financial and political insecurities produce high levels of home ownership in the Balkans, does not correlate when compared to Norway. Higher home ownership obviously has deeper cultural reasons, and other factors that transcends economics.
Maybe the former communist countries of Europe hold private property ownership more as a prerequisite for western orientation than their previous mentors?
Or it’s also possible that these high home-ownership-countries have a much deeper and organic desire for national sovereignty than the “older” members of the EU.
If the latter case is true, this observation could also be a bellwether of sorts for political orientation where a more nationalistic political outlook takes hold as the big issue contradictions of illegal migration, energy costs, cultural identity and job security in Europe forces change within the EU.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Komentuoti:
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąČia forume žinok buvo, kurie nesutiko, kad tai yra blogas dalykas ES
Tai priims kaip pranašumą))
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Čia forume žinok buvo, kurie nesutiko, kad tai yra blogas dalykas ES
Tai priims kaip pranašumą))
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Legendinių KTM motociklų gamintoja nemoki: darbuotojai kaltina susidorojimu https://www.vz.lt/vadyba/2024/12/20/...a-susidorojimu
Pernai KTM pardavimai siekė apie 2,7 mlrd. Eur: visame pasaulyje parduota 381.634 motociklai. Tačiau šiemet šie skaičiai smarkiai sumenko: apyvarta smuko 27%, o pasauliniai motociklų pardavimai sumažėjo 21%. Pranešama, kad KTM planuoja „neigiamą metinį rezultatą, siekiantį aukštą – net triženklį milijonų skaičių“.
Lapkričio pabaigoje trims bendrovėms – KTM AG ir jai priklausančioms „KTM Components GmbH“ bei „KTM Forschungs & Entwicklungs GmbH“ – buvo iškeltos nemokumo bylos. Bendrovių įsipareigojimai siekia beveik 2 mlrd. Eur, nors ekspertai juos vertina net apie 3 mlrd. Eur. Vien Austrijos bankams įmonės skolingos beveik 800 mln. Eur, iš viso skola bankams siekia per 1,2 mlrd. Eur.
Komentuoti:
-
Graikai pamatę šitą statistiką jau įsivedė 6 dienų darbo savaitę, panašu tuoj šitą reiks daryti ir italams, prancūzams ar net vokiečiams.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Kam sunkiau sekėsi in the 2000s, galėjo atsitiesti 2010s. Tas jaučiasi iš statistikos. Rumunija neatrodo tokia beviltiška kaip kai kurie paišo. Vengrijos stagnacija Rytų Europos kontekste po 2010 m. irgi matosi. Už Vengriją žemesnis našumo augimas tik ten kur ir taip jau buvo gerai dar nuo 1990s, t. y. Slovėnija ir Čekija.
Čia aišku kas liečia Rytų Europą. Vakarų Europoje galima labiau išskirti tik Daniją ir Šveicariją. Kitur siurprizų nėra. Kai kurios užmigusios ant laurų.
Airijos stats kiek žinau išpūstas visokių Google ir IT kompanijų, kur vietiniai mažai naudos gauna.
Didžiausi stagnatoriai Italija ir Graikija.
Komentuoti:
-
Darbo našumo augimas nuo 2010 (augimas, ne pats našumas). Eurostat.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Geras interviu, sakyč diskusija su "Financial Times kolumnistu" Wolfgang Münchau
Vokietijoje vis dar stipri nuomonė, kad jie idustrinė valstybė, o visi internetai čia nerimta, amerikonams, nors laikai pasikeitė ir nauja ekonomika, bei pelnai skaitmenoje.
Taipogi Vokietijoje stipri nuomonė, kad Vokietija yra gudri balansuotuoja tarp Vakarų ir Rytų (VFR/JAV/TSRS ir dabar Vokietija/Rusija/Kinija) nors labai nudegė nuo Rusijos 20220322, tiek biznis tiek valdžia šimtais jardų, vis tiek dabar stipriai investuoja į Kiniją ir jei kokie nors geopolitiniai neramumai kils Taivanyje, nudegs dar stipriau, nėra apsidraudimų ir tiekimo grandinė labai orientuota į Kiniją.
AfD turi gerą šansą 2029 rinkimuose, gal migrantai padės, bei idustrinis nuosmukis ty gamyklų darbuotuoja bus biški nepatenkinti, kad jų nebėra.
Konsensuso siekimas vietoj debatų vs anglai ir amerikonai (kažkuom labai švediška) tiek visuomenėje tiek daugumos valdžia politikoje.
Labai gera nuomonė apie save, ilgą laiką Vokietijai labai gerai sėkėsi, jie parduodavo brangias prekes į JAV, stakles į Kiniją, bet JAV tarifuojasi, o Kinija pati išmoko gaminti stakles, vartojimo grandinėje pasikėle ir tapo konkurentu.
Autopramonės lobizmas, bei įsitinimas, kad nieks nepralenks seno gero dyzelinio variklio (1.9TDI) ty jie padarys jį geresnį nei ten tie visi EV.
ES pasmerkta, nes tolesnis ES vystimasis sustojo (reikėjo federalizcijos, bet jau šaukštai po pietų), ES bus sutraiškyta tarp 2 hegemonų.
Mano, kad kažkokie taikos susitarimai (su demarkacijos linija) Ukrainoje bus pasiekti iki rinkimų Vokietijoje ir tai kažkiek pridės taškų Šolcui, bet jis nelaimės
Jo kolegos, kito kolumnisto žodžiai 2014 "Kai tu Berlyne tu žiūrėk į Rytus, sostines kurios arti yra Maskva ir Varšuva, Paryžius ir Londonas toli"Paskutinis taisė Dundorfas; 2024.12.18, 12:34.
Komentuoti:
-
Vokietijoje siaučia bankrotų banga: neatsilaikė ir seniausias pasaulyje adatų fabrikas https://www.vz.lt/vadyba/2024/12/01/...adatu-fabrikas
Vokietijoje, vienoje svarbiausių Lietuvos eksporto rinkų, įmonių bankrotų skaičius šių metų pirmąjį pusmetį buvo didžiausias nuo 2016-ųjų. Kaip rašė VŽ, šiuo laikotarpiu bankroto procedūros pradėtos 11.000 Vokietijos įmonių, tai beveik 30% daugiau nei prieš metus.
Bankroto byla iškelta įmonei „Schmauser“, kuri 300 metų gamino mezgimo ir siuvimo adatas. Vėliau atsirado vinys ir kiti panašūs gaminiai. Įmonė, kuri dabar vadinasi „Schmauser Precision“, lapkritį pateikė bankroto paraišką.
KTM bendrovė paskelbė, kad yra nemoki. Didžiausias Europos motociklų gamintojas, kuriam vis dar priklauso „Husqvarna“ bei „Gasgas“ prekės ženklai ir bendrovė „MV Agusta“, ketina kreiptis dėl restruktūrizavimo bylos iškėlimo. Teigiama, kad bendrovės mokėjimo įsipareigojimai siekia triženklį milijonų skaičių. Neseniai paskelbusi apie taupymo programą, KTM, matyt, baiminasi, kad trys kreditoriai gali pareikalauti anksčiau laiko grąžinti maždaug ketvirtį milijardo eurų, rašo Vienos laikraštis „Standard“.
Vokietijos viešbučių tinklas „Achat“ pateikė paraišką dėl nemokumo plano. Tinklas valdo 50 viešbučių Vokietijoje, kuriuose yra daugiau kaip 5.800 kambarių. Vien 2023 m. „Achat“ atidarė 14 viešbučių: šis tinklas, kaip ir„B&B Hotels“, buvo pripažinti sparčiausiai augančiais. Vokietijoje. Prekės ženklas „Loginn Hotels“ taip pat priklauso „Achat“. Įmonėje dirba apie 1.000 darbuotojų.Automobilių ir pramoninių prekių tiekėja „Schaeffler“ baigė įgyvendinti savo planus panaikinti 4.700 darbo vietų Europoje. Bus uždaryta gamykla Berndorfe (Austrija), kurioje „Schaeffler“ šiuo metu gamina ratų guolius ir ratų stebulių modulius, taip pat transmisijos guolius sunkvežimiams, traktoriams ir statybos mašinoms.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė T-K-K Rodyti pranešimąAuksinė taisyklė:
Kai akcentuojama suma, o ne problemos ir jų sprendimas, yra aukšta tikimybė kad autoriai net nelabai apčiuopė problemų ir galimų sprendimų.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė suoliuojantis Rodyti pranešimąEuropos autopramonės krizė turi dar vieną priežastį, apie kurią labai nemėgstama kalbėti. Ir visa eilė kitų pramonės šakų su ta priežastimi susidurs ateityje. O ta priežastis - demografinis Europos nuosmukis. Visa Europos autopramonė jau porą metų aptarinėja, kad teks adaptuotis prie 13-14 milijonų automobilių pardavimų per metus vietoj apie 2015-2018 metais buvusių 18-19 milijonų automobilių pardavimų per metus. Tiesiog dingsta pirkėjai.
Tradiciškai automobilių rinkoje aktyviausi būdavo 30-50 metų pirkėjai, po to dar aktyvumą palaikydavo 50-65 metų amžiaus grupė. O vyresni jau nebeperka automobilių. Tuo tarpu 30+ metų pirkėjų grupė Europoje jau traukiasi ir ateityje tik trauksis bent kelis dešimtmečius. Tuo tarpu kompensuoti praradimus Europos rinkoje kituose regionuose komplikuota, nes Europa brangi (čia ne tik darbo jėga brangi, beveik viskas brangu palyginti su kitais pasaulio regionais), galų gale kiti pasaulio regionai statys Europai įvairius barjerus be skrupulų reik manyt.
Komentuoti:
-
O kaip paaiškinti faktą, kad dabar užsakyto VW reikia laukti mažiausiai porą mėnesių, kai "gerais" laikais būdavo greičiau? Ar čia tik Lietuva out of market?
Iš kitos pusės - kiniškų automobilių Europoje dalis yra niekingai maža.
Komentuoti:
Komentuoti: