Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

EU. Eurozonos ekonomikos aktualijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • suoliuojantis
    replied
    Europos autopramonės krizė turi dar vieną priežastį, apie kurią labai nemėgstama kalbėti. Ir visa eilė kitų pramonės šakų su ta priežastimi susidurs ateityje. O ta priežastis - demografinis Europos nuosmukis. Visa Europos autopramonė jau porą metų aptarinėja, kad teks adaptuotis prie 13-14 milijonų automobilių pardavimų per metus vietoj apie 2015-2018 metais buvusių 18-19 milijonų automobilių pardavimų per metus. Tiesiog dingsta pirkėjai.
    Tradiciškai automobilių rinkoje aktyviausi būdavo 30-50 metų pirkėjai, po to dar aktyvumą palaikydavo 50-65 metų amžiaus grupė. O vyresni jau nebeperka automobilių. Tuo tarpu 30+ metų pirkėjų grupė Europoje jau traukiasi ir ateityje tik trauksis bent kelis dešimtmečius. Tuo tarpu kompensuoti praradimus Europos rinkoje kituose regionuose komplikuota, nes Europa brangi (čia ne tik darbo jėga brangi, beveik viskas brangu palyginti su kitais pasaulio regionais), galų gale kiti pasaulio regionai statys Europai įvairius barjerus be skrupulų reik manyt.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Europa - muziejus ir pensionatas? Blogesnis variantas būtų razborkių ir reikalų aiškinimosi vieta tarp aplinkinių galių, kaip pvz. Sahelio juosta Afrikoje.

    Europa iš tikrųjų tampa mažas Euroazijos pakraštys, lyginant su likusiu pasauliu, kuris tik pradeda išgyventi populiacijos bumo piką. Nepalyginsi su 19 amžiumi. Ar tai blogai nežinau, pats pasaulis turės rinktis kelią kaip judėt toliau, ar max technologizuotis, sena maža populiacija neprilygstanti dabartinio bumo populiacijai, ar grįžti į šaknis ir gyvent labiau natūriniam ūkyje. Europa (bet manau ir Kinija, JAV) yra žvilgsnis į ateitį.
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.11.01, 17:24.

    Komentuoti:


  • Globalus
    replied
    Už pigių išteklių ir resursų atsisakymą - reikia uždaryti pramonę. O uždarius pramonę lengviau siekti žaliojo kurso ir CO2 neutralumo, kas ES yra tikslas numeris vienas.

    Komentuoti:


  • luknas
    replied

    Komentuoti:


  • Palergonijus
    replied
    Tai palaiko, bet jei nebūtų įsikandęs kiniško papo, palaikytų dar labiau europietiška ekonomiką.
    Dėl vergų straipsnis:
    https://www.voanews.com/a/volkswagen...a/7488487.html

    Kaip iš činijos patenka mašinos į kitas rinkas:
    https://www.volkswagen.co.uk/en/ID-imports.html
    https://www.carscoops.com/2024/02/vw...ed-from-china/
    https://www.volkswagen-me.com/en/news/grey-markets.html

    Patys skundžiasi, bet patys skatiną gamybą činijoje.
    činija kariaują atvirą ekonominį karą su vakarais, kito kelio nėra, tik prekybos deficito sumažinimas iki 0 muitų pagalba.





    Komentuoti:


  • T-K-K
    replied
    Parašė Palergonijus Rodyti pranešimą
    VIskas labai natūralų, juk visa politika buvo paremta gaminti viska papigiai azijoje pas vergus ir pas save vystiti tik restoranus ir meno galerijas. Įdomu kiek VW pagamina pas kinų vergus automobilių ar jų komponentų ir jų importuoja į EU.
    Atsinešk kažkokių skaičių ar kažkokį pagrindimą.
    VW palaiko belekokio dydžio ekosistemą, investicijas ir darbo vietas Europoje. Vien Vokietijoje 300k, dar pridėk "multiplier effect" per visus tiekėjus ir kitus kurie dalinai gyvena iš VW, tai tų darbo vietų bus 1-2M. Galimai dar daugiau. Visoje Vokietijoje 42M darbo vietų, tai tie 1-2M yra labai didelis procentas.

    Volkswagen (VOWG_p.DE), opens new tab plans to shut at least three factories in Germany, lay off tens of thousands of staff and shrink its remaining plants in Europe
    https://www.reuters.com/business/aut...ad-2024-10-28/
    Šitas mažėjimas pradeda "slow death" efektą, kai palaipsniui mažės ir visi kiti.
    Kadangi vyks palaipsniui, nelabai matysis. Ir po 10 metų bus rezultatas panašus į "Britain is a dump".

    Komentuoti:


  • Palergonijus
    replied
    VIskas labai natūralų, juk visa politika buvo paremta gaminti viska papigiai azijoje pas vergus ir pas save vystiti tik restoranus ir meno galerijas. Įdomu kiek VW pagamina pas kinų vergus automobilių ar jų komponentų ir jų importuoja į EU.

    Komentuoti:


  • T-K-K
    replied
    Audi Brussels to close in early 2025, signaling deepening VW crisis
    https://www.politico.eu/article/audi...-crisis-of-vw/

    Historic moment for Volkswagen: Automaker plans to close ‘at least’ 3 German plants and cut thousands of jobs
    https://edition.cnn.com/2024/10/28/b...ffs/index.html
    Man atrodo kad žmonės nelabai supranta kokio dydžio pi*diec ženklas čia yra Europos ekonomikai.

    Kokiu plačiu mąstu sumažės paklausa kitom prekėm ir paslaugom, tiek tiesioginiams tiekėjams, tiek netiesioginiams, tiek verslams kurie gyvena iš VW darbuotojų (kurių nebeliks).

    Continental Kaunas kažkada buvo įvardinta kaip didžiausia plyno lauko investicija Lietuvos istorijoje. Mažytė automobilių gamykla yra daugiau nei 10x didesnė nei Continental Kaunas ir palaiko atitinkamo dydžio ekosistemą. Tuot tarpu vidutinio dydžio autogamykla pagamina 1000+ automobilių per dieną ir palaiko nesveiko dydžio ekosistemą (nuo restoranų iki inžinerijos konsultavimo įmonių iki mokslo įstaigų iki logistikos iki komponentų gamintojų...).

    Nežinau ar matėt labai gerai research'intą "Britain is a dump!"
    Istoriškai jau daug kartų matytas pattern - sumažėjusios investicijos (valstybinės ar privačios) tuoj persiduoda iš vienų kitiems.
    Viena įmonė mažina apsukas, todėl tą daro jos tiekėjai ir jų tiekėjai ir jų tiekėjai...

    Komentuoti:


  • T-K-K
    replied
    Auksinė taisyklė:
    Kai akcentuojama suma, o ne problemos ir jų sprendimas, yra aukšta tikimybė kad autoriai net nelabai apčiuopė problemų ir galimų sprendimų.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Tas pats lietuviškai - Prikelti Europai reiks 800 mlrd. eurų kasmet, kitaip teks spręsti egzistencinį iššūkį

    Rugsėjį pristatyta Mario Draghi ataskaita apie Senojo žemyno konkurencingumo ateitį turėtų tapti naujos sudėties Europos Komisijos darbotvarkės pamatu. Pagrindines Bendrijos šalių ekonomikų problemas įvardijančiame dokumente skaičiuojama, kad jų sprendimams reikėtų maždaug 750–800 mlrd. eurų papildomų investicijų kasmet.

    T. y. 4,4–4,7 proc. 2023 metų bendrojo vidaus produkto (BVP). Palyginti, 1948–1951 metais Europoje vykdytos Maršalo plano investicijos siekė 1–2 proc. BVP.

    Iš kur paimti tiek pinigų? Buvęs Europos Centrinio Banko pirmininkas M. Draghi siūlo du šaltinius: tolesnę kapitalo rinkų sąjungos plėtrą ir bendrą skolinimąsi.

    Komentuoti:


  • Sklansky
    replied
    Draghi report’as. Didžiausia Europos problema - produktyvumas, kuri metai iš metų kamšyta didžiule imigracija.

    Paskutinis taisė digital; 2024.10.17, 00:12. Priežastis: [youtube]sic0OJyyeZ0[/youtube]

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    Eurostato duomenys: https://ec.europa.eu/eurostat/statis..._hours_of_work
    Click image for larger version

Name:	449207348_779678690648626_1168030558052998373_n.jpg
Views:	516
Size:	171,8 kB
ID:	2143587

    Komentuoti:


  • Globalus
    replied
    IMF atnaujino ekonomikos augimo prognozes
    Click image for larger version

Name:	weo-growth-projections-table-april-2024.jpg
Views:	642
Size:	792,5 kB
ID:	2124646

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Euro zonos nedarbas nukrito į žemiausią lygį 6,4% per 30 metų.
    Spain 11%, France, Italy 7.5%
    UK, USA 3.9%

    Infliacija krito iki 2,4% . Buvo prognozuot apaaugimas iki 2.7%
    https://www.youtube.com/watch?v=ePag...GroupSELietuva
    Paskutinis taisė Arunasx; 2024.04.04, 18:31.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Kaip ir šiaurės Italija, Milanas, Turinas nelabai ką bendro turi mentaliteto prasme su pietiečiais.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą

    Italijoje šiaip labai nemažai pasaulinio lygio industrijos, ir net sudėtingos industrijos kaip hypercasting įrangos gamyba.

    Ir asmeniškai pažįstu italų kurie yra 10/10 protingi. Tik dirba Šveicarijoje.
    Todėl ir dirba Šveicarijoje. Bendri ekonomikos rodikliai viską pasako, ne kokia viena gamykla ar gražus viešbutis. Beje, Lietuvos pramoninkų konfederacijos prezidentas yra minėjęs, jog jei Šveicarijos vokiškai kalbančioje dalyje dėl pramonės produkcijos kokybės nėra abejonių, tai itališkai kalbančioje jaučiasi kita darbo kultūra, visokius kiniškus komponentus perklijuoja kaip pagamintus Šveicarijoje ir pan. dalykus suka, nors tai ta pati šalia.
    Paskutinis taisė Lettered; 2024.03.17, 15:44.

    Komentuoti:


  • T-K-K
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Nieko neatsitiko, tiesiog beviltiška darbo kultūra ir totalus apsileidimas. Kas dar tempia, tai kad istoriškai turi brandą kaip gera atostogų vieta, kas leidžia brangiai turistams parduoti tas pačias paslaugas.
    Italijoje šiaip labai nemažai pasaulinio lygio industrijos, ir net sudėtingos industrijos kaip hypercasting įrangos gamyba.

    Ir asmeniškai pažįstu italų kurie yra 10/10 protingi. Tik dirba Šveicarijoje.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
    Kas Italijai atsitiko?
    ​​​​​​Rimtai, kas Italijai atsitiko?
    Nieko neatsitiko, tiesiog beviltiška darbo kultūra ir totalus apsileidimas. Kas dar tempia, tai kad istoriškai turi brandą kaip gera atostogų vieta, kas leidžia brangiai turistams parduoti tas pačias paslaugas.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
    Kas Italijai atsitiko?
    ​​​​​​Rimtai, kas Italijai atsitiko?
    Italija darė/daro kažką panašaus kaip Vokietija prie 20 metų. T.y. bando išlaikyti savo konkurencingumą ir išsaugoti gamybą šalies viduje, dusindama gyventojų pajamų augimą ir vidaus vartojimą.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
    Kas Italijai atsitiko?
    ​​​​​​Rimtai, kas Italijai atsitiko?
    Siesta. Nesugebėjimas veikti pakitusios rinkos ekonomikos aplinkoje.
    Valstybės pinigų taškymas subankrutavusioms avialinijoms ir t.t

    Komentuoti:

Working...
X