Man rodos šitoje temoje buvo rašoma apie Galio group projektą Šeimyniškių g. 33. Projektas leidimą turi, dabar rengia A laidą. Pagrindiniai pokyčiai: didesnė erdvė prekybos centrui (Maxima turbūt) ir atnaujinti tūriai ir fasadai. Man atrodo labai į teigiamą pusę.
Prie Sporto rūmų kažkoks protestas. Jie, jei gerai suprantu, sako kad negali būti ir memorialo. Aš, beje, jiems pritariu. Jau geriau nieko nei įšaldyti betoniniai gargarai.
Yra straipsnis ir vaizdo reportažas lrt.lt tinklapyje:
Prie Sporto rūmų kažkoks protestas. Jie, jei gerai suprantu, sako kad negali būti ir memorialo. Aš, beje, jiems pritariu. Jau geriau nieko nei įšaldyti betoniniai gargarai.
Vienas protesto organizatorių: geriausia – griauti, bet griauti negalima – jokie darbai kapinėse negalimi.
Prie Sporto rūmų kažkoks protestas. Jie, jei gerai suprantu, sako kad negali būti ir memorialo. Aš, beje, jiems pritariu. Jau geriau nieko nei įšaldyti betoniniai gargarai.
Prie Sporto rūmų kažkoks protestas. Jie, jei gerai suprantu, sako kad negali būti ir memorialo. Aš, beje, jiems pritariu. Jau geriau nieko nei įšaldyti betoniniai gargarai.
Su savo Cambridge keiksmažodžių gėjišku PHD galit pradėt mano kaimynus žydus šviest, kurie iki šiol tarpusavy ir su kaimynais šneka rusiškai. Nors kultūringai su kepuraitėmis lankosi savo žydų restorane ties Milošo laiptais viršuje.
Aš turiu susiformavusią nuomonę ir dabar ne viduramžiai, kad sodinti ant laužo.
Taigi čia diskusija ne apie sveiką protą ir racionalumą, kapinių vietą, tvirtovės poziciją senųjų kapinių atžvilgiu, žemės išpirkimą XIX a. ir t.t. Jeigu taip būtų, senokai būtų klausimas išspręstas.
Su savo Cambridge keiksmažodžių gėjišku PHD galit pradėt mano kaimynus žydus šviest, kurie iki šiol tarpusavy ir su kaimynais šneka rusiškai. Nors kultūringai su kepuraitėmis lankosi savo žydų restorane ties Milošo laiptais viršuje.
Aš turiu susiformavusią nuomonę ir dabar ne viduramžiai, kad sodinti ant laužo.
Su savo Cambridge keiksmažodžių gėjišku PHD galit pradėt mano kaimynus žydus šviest, kurie iki šiol tarpusavy ir su kaimynais šneka rusiškai. Nors kultūringai su kepuraitėmis lankosi savo žydų restorane ties Milošo laiptais viršuje.
Aš turiu susiformavusią nuomonę ir dabar ne viduramžiai, kad sodinti ant laužo.
hmm... galvoju, jei jau rimtai ''nebus'' kitos išeities kaip paversti rūmus į kažkokį memorialą (suprask - stovės griuvantis arba bent nenaudojamas ir vis remontams lėšų reikalaujantis miręs gelžbetoninis tvarinys), tuomet siūlau dvi idėjas:
1. Perkelti rūmus (reikia spec priemonių - hidraulika, bėgiai?) už kapinių ribų ir įveiklinti. Jei kas to imtųsi matydamas, kad finansiškai atsipirks - kodėl ne?
2. Jei ir pirmas variantas nebūtų įgyvendinamas, tuomet manau būčiau už tai, kad iš visos senųjų kapinių teritorijos būtų pašalintas visas gelžbetonis ir kitos nenatūralios medžiagos ir visa teritorija gražiai apželdinta ir viskas, nes apleistų tokių gelžbetoninių nenaudojamų struktūrų tikrai nenoriu (dar neatmetant kad tai būtų potencialus neišsemiamas šaltinis ''remontams'').
peisotiems durniams normalus paveldas neįdomus
na Bernardinų kapinių kapose šiukšledežės padarytos tai nesusireikšminčiau. o bet tačiau, kodėl niekam nerupi olandų kapinės ten literaliai takas per jas eina ir ne ką mažiau šunų šikdintojų?
Gal dėl to, kad ten politikavimo nepadarysi, nepasiųsi (beje, nežinia kieno finansuojamų) radikalizuotų žydų tautybės (arba taip save pristatančių) atstovų (gaila, kad juos radikalizavo, pavertė kiršintojais) ir nebus ką pakiršinti? Čia toks pasvarstymas.
Man susidaręs įspūdis kad kažkas labai nori kiršinti žydus su kitomis tautybėmis ir jie rado labai gerą tarpą įkišti pleištą.
O iš bendruomenės pusės buvo derinimas su okupacine lenkų valdžia kapinių atkapinimui, ar tiesiog priemiesčio laukymėje pavieniai entuziastai eidavo?
Lenkų laikais "atkapinti" nereikėjo, nes didžioji kapinių teritorijos dalis (kur tebestovėjo Gaono ir keli šimtai kitų žymiausių asmenybių antkapių) tebebuvo normalios kapinės: aptvertos, su vartais iš Rinktinės gatvės ir šalia jų gyvenusiu nuolatiniu prižiūrėtoju. Buvo daugmaž analogiška situacija kaip dabar su Rasų kapinėmis - jos uždarytos, taigi naujai nelaidojama, bet kapinės prižiūrimos ir esami kapai, ypač įžymių žmonių, vis dar lankomi. Pernai šioje temoje įdėjau kapinių aprašymą 1PK metais ir nuotrauką po 2PK. Bet nežinau, ar kas nors tais laikais judino klausimą, ką daryti su ta kapinių dalimi, kuri buvo sunaikinta statant carinę tvirtovę.
Nenueiciau i tokius ekstremumus , bet daug tiesos yra.
Trumpo aplinkoj labai labai daug religingu zydu, net litvaku.
As asmeniskai noreciau didziosios sinagogos komplekso su biblioteka atstatymo, didziojo kliozo bei mikvu eksponavimo, istituto ikurimo tiriancio litvaku kultura ir indeli i LDK bei Lietuvos valstybinguma. Visokie Giotes, Konfucijaus ir tt yra Litvaku instituto nera, del sito tai geda.
bet turit visi pripazint kad kazkodel kataliku kapinese to nera , o kapines juk visos lygios, cia nei apsvietimo nereikia nei vandens davest, bet vistiek sugeba taip apsnerkst kad turbut labiausia apleista teritorija Vilniaus centre.
Man asmeniskai tikrai geda kad ten tokia padetis.
na Bernardinų kapinių kapose šiukšledežės padarytos tai nesusireikšminčiau. o bet tačiau, kodėl niekam nerupi olandų kapinės ten literaliai takas per jas eina ir ne ką mažiau šunų šikdintojų?
Komentuoti: