Parašė Sula
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Nelaimingi atsitikimai ir incidentai aviacijoje
Collapse
X
-
Paskutinis taisė Savitarnos kasa; 2024.11.26, 10:23.
- 1 patinka
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
žiūrint kaip jie susilygiavo su taku tai būtų keista jiems pasigauti 6 ar 9 laipsnius. Tarp Turniškių ir žirmūnų aukštis 3° pasigavimui yra 2700 pėdų, jie toje virtoje buvo netgi žemiau, tad taisyklingai turėjo pasigauti 3° GS (t.y. būdami po juo prieš pasigavimą)
Klausimas kitas. Jei tai tikrai rimta problema, tai pasaulyje lėktuvai turėjo kristi kaip lapai, ir gal jau būtų imtasi priemonių?
Ar čia Vilnius vėl su savo unikaliu reljefu, gruntu ir elektromagnetinėm anomalijom?Paskutinis taisė Sula; 2024.11.26, 10:10.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimątas namų „kompleksas“, ant kurio nukrito, primena kažkokį naująjį taborą...
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė mr_miegas Rodyti pranešimąZukauskas FB is kazkokiu uzsienio forumu padare gera irasa. idedu esme cia
Komentuoti:
-
Parašė mr_miegas Rodyti pranešimąZukauskas FB is kazkokiu uzsienio forumu padare gera irasa. idedu esme cia. https://www.facebook.com/zalzakas/po...wNdfjPynEV4k4l
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąKažką minėjo ir kapitonas Kęstutis Zagreckas dėl retkarčiais netinkamo ILS veikimo leidžiantis nuo miesto pusės pietų kryptimi EYVI.
Gal kokie atspindžiai nuo tų pačių trobų stogų?
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Kažką minėjo ir kapitonas Kęstutis Zagreckas dėl retkarčiais netinkamo ILS veikimo leidžiantis nuo miesto pusės pietų kryptimi EYVI.
Gal kokie atspindžiai nuo tų pačių trobų stogų?
Komentuoti:
-
Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimąMan keista, lad iki šiol niekas nepakėlė drono iš žurnalistų ar jiems neleidžia, nėra jokių nuotraukų, kur matytųsi pirmasis kontaktas, visa slydimo zona ir kur galiausiai sustojo lėktuvas.
Nuotraukos išboro būtinos, gereaniam situacijos supratimui.
lrt.lt 11.26 08:12
Lapkričio 26 d., antradienį, nuo 10 iki 11 val. uždaromas Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas, rašoma bendrovės „Oro navigacija“ pranešime žiniasklaidai.
Tuo metu policija dronais filmuos vietą, kurioje lapkričio 25 d. nukrito krovininis DHL lėktuvas.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Zukauskas FB is kazkokiu uzsienio forumu padare gera irasa. idedu esme cia. https://www.facebook.com/zalzakas/po...wNdfjPynEV4k4l
At first glance this event bears some ressemblance to the “Ryanair B738 at Eindhoven on May 31st 2013”, false glideslope capture.
To crudely summarise the report:
- When capturing the ILS glideslope from above, you run the risk of capturing a false glide slope. Sometimes at 6 degrees. Always at 9 degrees.
- At about 1nm and 1000’, the crew intercepted the 9 degree false glide path which has a reversal signal.
- Because the signal is reversed from the normal 3 degree glide path, the aircraft received fly up indications instead of fly down. The pitch rapidly increased from 0,5 degree nose down to 25 degrees nose up.
- This caused a rapid decrease in speed. As the auto throttle advanced the thrust levers in order to maintain speed, this exacerbated the pitch up moment, triggering the stick shaker warning.
- The sudden nature and complexity of the upset caused automation surprise.
------
Normaliam žmogui čia paukščių kalba, bet su AI pagalba išsivertus viskas daug aiškiau, perkopijuoju ir jums, gal kam įdomu:
-----
Ši lėktuvo katastrofos versija remiasi galimu klaidingos glisados (false glideslope) signalų perėmimu, kuris yra gana retas, bet žinomas reiškinys ILS (Instrument Landing System) sistemose. Paaiškiname šį scenarijų detaliai, naudodamiesi pateikta Eindhoven 2013 m. incidento analogija:
1. Kas yra „false glideslope“?
ILS sistema naudoja radijo signalus, kad nukreiptų lėktuvą tinkamu tūpimo kampu (dažniausiai 3 laipsnių). Tačiau tam tikrose situacijose lėktuvo imtuvas gali užfiksuoti klaidingą glisados signalą. Šie klaidingi signalai kyla dėl signalų atspindžių ar sistemos ribų, o jų kampai paprastai būna didesni (pvz., 6° ar 9°), nei standartinė glisada.
2. Kaip tai gali įvykti?
- Kai lėktuvas priartėja prie glisados iš viršaus (t. y. virš numatyto 3° tūpimo kampo), jis gali perimti klaidingą glisados signalą, kuris nukreipia jį neteisinga trajektorija.
- Klaidingi signalai turi reversinį efektą: jie interpretuojami kaip „aukščiau“ arba „žemiau“ normalaus glisados kampo, todėl gali sukelti lėktuvo valdymo klaidas.
3. Kas įvyko Eindhoven 2013 m. incidento metu?
Lėktuvo trajektorija:
- Lėktuvas užfiksavo 9° klaidingą glisados signalą.
- Šis signalas buvo interpretuotas atvirkščiai dėl reversinio signalo pobūdžio.
- Sistema lėktuvui nurodė kilti aukštyn („fly up“) vietoje leidimosi („fly down“) rekomendacijos.
Pasekmės:
- Autopilotas ir automatinė traukos sistema bandė prisitaikyti:
_Lėktuvas staiga pakėlė nosį (nuo -0,5° iki 25°).
_Greitis sumažėjo, nes didelis nosies kampas padidino pasipriešinimą.
_Automatinė traukos sistema padidino variklių trauką, tačiau tai dar labiau pablogino situaciją, sukeliant dar didesnį nosies pakėlimą.
- Suveikė „stick shaker“ įspėjimas, kuris signalizuoja apie artėjančią pavojingą sustojimo (stall) situaciją.
„Automation surprise“:
- Įgula buvo užklupta netikėtai dėl automatikos reakcijos ir netinkamo signalų aiškinimo.
- Kompleksinė situacija įgulos reakcijai sukėlė painiavą.
4. Galimas ryšys su Vilniaus incidentu
Jei Vilniaus krovininio lėktuvo įgula:
- Priartėjo prie tūpimo tako aukščiau, nei tikėtasi, ir užfiksavo klaidingą glisadą (pvz., 9° kampu).
- Sistema neteisingai interpretavo signalą ir lėktuvas pakėlė nosį vietoje tinkamo leidimosi.
- Staigus nosies pakėlimas ir greičio sumažėjimas galėjo sukelti panašų scenarijų kaip Eindhoven atveju, įskaitant:
_Sudėtingą valdymo situaciją.
_Automatinės sistemos ir įgulos reakcijos nesuderinamumą.
5. Išvada
„False glideslope capture“ yra retas reiškinys, tačiau jis gali sukelti labai pavojingas situacijas, ypač jei įgula yra užklupta netikėtai. Eindhoven incidentas parodo, kaip automatikos reakcija į klaidingus signalus gali sukelti staigius manevrus, greičio praradimą ir potencialiai lėktuvo katastrofą. Jei Vilniuje įvyko panašus scenarijus, tyrėjai greičiausiai analizuos:
- Glisados signalų būklę oro uoste.
- Lėktuvo priartėjimo trajektoriją.
- Sistemos veikimą bei įgulos reakciją.
---
Kad būtų dar aiškiau, pažiūrėkite minimą Eindhoveno 2013 m. atvejį, jo schema viršutinė (ir jam baigėsi geruoju - spėjo pakilti, apsuko ratą ir nusileido). Apačioje - Vilniuje nukritusio lėktuvo skrydžio pabaiga iš Flightradar24, kur matosi, kad pačioje pabaigoje irgi buvo bandymas pakelti lėktuvą aukštyn ir padidinti greitį (ne paskutinėmis sekundėmis, kurias matome video, bet 2 min. anksčiau - apibraukiau žaliai) - tik, skirtingai nei Eindhovene, jau buvo per vėlu. Po stall'o turėjo būti nosis žemyn ir didinamas greitis (ką galbūt ir matome paskutinėse sekundėse), o po to - kilimas aukštyn ir go-around aplink oro uostą antram bandymui tūpti, bet paprasčiau pritrūko aukščio.
Tame pačiame forume radau komentarą iš kito užsieniečio piloto, kuris 1,5 m. bazavosi Vilniuje ir yra susidūręs su klaidingu glideslope signalo pagavimu.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Arunasx Rodyti pranešimąNe tai turėjau mintyse. Šiais laikais manyčiau galima būtų tiksliai nuskanuoti žemės reljefą, pastatus ir viską sukrauti į nusilieidimo programą ir jei skrydžio trajektorija, greitis veda į kritines situacijas turėtų rėkti alarmas, plius variklių galingumo, aukščio didinimas.
Leidžiantis ir stipriau nukrypus nuo aukščio yra "GLIDESLOPE" balsinis įspėjimas (jeigu leidosi pagal ILS)Paskutinis taisė Savitarnos kasa; 2024.11.26, 07:23.
Komentuoti:
-
Parašė Arunasx Rodyti pranešimąTen turbūt nebūtų, nes tik čia yra įkalnė.
Komentuoti:
-
Parašė Arunasx Rodyti pranešimąNe tai turėjau mintyse. Šiais laikais manyčiau galima būtų tiksliai nuskanuoti žemės reljefą, pastatus ir viską sukrauti į nusilieidimo programą ir jei skrydžio trajektorija, greitis veda į kritines situacijas turėtų rėkti alarmas, plius variklių galingumo, aukščio didinimas.
https://en.wikipedia.org/wiki/Autoland
https://en.wikipedia.org/wiki/Autobrake
https://en.wikipedia.org/wiki/Autothrottle
Komentuoti:
-
Parašė tajus2 Rodyti pranešimąIš tiesų, šiaip labai pasisekė, kad incidentas įvyko šia kryptimi oro uosto, nes Salininkuose 1.3 km atstumu nuo pakilimo tako jau labai tirštai apgyvendinta.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
Kaip ir visi Salininkai.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąVis dėlto namas po pačia nusileidimo trasa vos 300 - 400 metrų nuo oro uosto ribos ir 1 km nuo nusileidimo tako pradžios buvo nelaimės ieškojimas.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
tas namų „kompleksas“, ant kurio nukrito, primena kažkokį naująjį taborą...
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė bucaneer Rodyti pranešimąRadau vieną nuotrauką turbūt iš sraigtasparnio. Maža rezoliucija, bet matosi išrausta ir išdeginta juosta, krypstanti į dešinę nuo leidimosi linijos. Šaltinis - Aviation Herald:
www.mapy.cz
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Radau vieną nuotrauką turbūt iš sraigtasparnio. Maža rezoliucija, bet matosi išrausta ir išdeginta juosta, krypstanti į dešinę nuo leidimosi linijos. Šaltinis - Aviation Herald:
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimąKažkas tokio? https://en.wikipedia.org/wiki/Terrai...warning_system
Komentuoti:
Komentuoti: