Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Nelaimingi atsitikimai ir incidentai aviacijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • senasnamas
    replied
    Gal tas pilotas buvo labiau patyręs ar šiaip smalsesnis, gudresnis ir jo žinios viršijo reikalaujamą standartą. Lion Air iš tikrųjų galima kaltinti dėl to, kad vėl leido tam lėktuvui skristi normaliai neišsiaiškinusi problemos. Kas ten buvo atnaujinta tarp Lion Air ir Ethiopean katastrofų? Nebent instrukcijos. Juk skundžiasi ir amerikiečių pilotai, kad trūko informacijos ir praktinio paruošimo.

    Cox points to the similarities between two systems on board a 737 Max 8 series as a potential cause of confusion for pilots: The MCAS and runaway trim. Both can cause an airplane to nose down, but Cox says 737 pilots know how to deal with a runaway trim from years of experience.

    The MCAS -- new to the 737 Max series -- is a less familiar system to pilots. In an emergency situation, with multiple in-flight warnings, Cox says it could be difficult to correctly diagnose the MCAS as the problematic system.
    https://edition.cnn.com/2019/03/22/u...ntl/index.html

    Komentuoti:


  • Shernas
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Nėra garantijų, kad Vakarų bendrovių pilotai analogišku atveju būtų susitvarkę sklandžiai ir sėkmingai. Kai per pusmetį analogiškomis aplinkybėmis nukrenta 2 nauji to paties modelio lėktuvai, čia jau ne tik į pilotų odos spalvą reikia žiūrėti. Jau po pirmos nelaimės Boeing vadovybės galvose turėjo užsidegti "raudona lemputė". Bet kažkaip degė silpnai, o dabar jau ryškiai dega visame pasaulyje ir tai nereiškia Boeing nieko gero.
    "Atsarginis" Lions pilotas susitvarkė iš galinės sėdynės.
    Jei po ~ 12 val tas pats lėktuvas nukrenta - skrydžių kompanijoje kažkas negerai.
    Jei po triukšmo ir išleistos instrukcijos ir pažadėto PĮ atnaujinimo nukrenta Namibian - kažkas negerai su kompanija ir pilotų paruošimu.
    Ar padės raudona lemputė jei niekas neskaito instrukcijų?

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Pilots transitioned to 737 Max 8 with self-administered online course

    Pilots transitioning to the Boeing 737 Max 8 aircraft from older 737 models were given a short, self-administered online course that made no mention of a new system now at the center of two crash investigations, pilots' unions spokesmen for two American carriers told CNN.
    This is ridiculous," said Captain Dennis Tajer, a representative of the Allied Pilots Association, which represents 15,000 American Airlines pilots. "If you're going to have equipment on the airplane that we didn't know about, and we're going to be responsible for battling it if it fails, then we need to have hands-on experience.
    Visi skundžiasi, kad apie tą MCAS nelabai ką žinojo. Matyt, Boeing sąmoningai tos sistemos neakcentavo ir nereklamavo, nes tada natūraliai kiltų papildomų klausimų, o kam jos iš viso reikia. Ir Boeing tie klausimai nebūtų nei lengvi, nei malonūs .
    https://edition.cnn.com/2019/03/22/u...ntl/index.html

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Indonesia’s Garuda asks to cancel order of 49 Boeing 737 MAX 8s

    Garuda Indonesia has scrapped its order of 49 Boeing 737 Max 8 jets, in what is the first reported order cancellation for the aircraft involved in the fatal Ethiopian Airlines and Lion Air crashes. The airline sent Boeing a letter on March 14 asking to cancel its order of Boeing 737 Max 8 jets due to passengers’ loss of confidence in the aircraft, Ikhsan Rosan, a Garuda spokesman, said on Friday.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Kaip ir beveik nieko nereiškia, kad tik vienas iš 3 Lions pilotų sugeba išjungti automatiką.
    Nėra garantijų, kad Vakarų bendrovių pilotai analogišku atveju būtų susitvarkę sklandžiai ir sėkmingai. Kai per pusmetį analogiškomis aplinkybėmis nukrenta 2 nauji to paties modelio lėktuvai, čia jau ne tik į pilotų odos spalvą reikia žiūrėti. Jau po pirmos nelaimės Boeing vadovybės galvose turėjo užsidegti "raudona lemputė". Bet kažkaip degė silpnai, o dabar jau ryškiai dega visame pasaulyje ir tai nereiškia Boeing nieko gero.

    Komentuoti:


  • Shernas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    1. Vienas pas geriausias Afrikos avialinijas.
    Pirksi geriausio Afrikos ar blogiausio Europos gamintojo daiktus?

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    2. ABS standartinė įranga ir jie veikia, Boeing atveju tie ABS'ai buvo papildoma įranga už papildomą kainą pasirinktinai. Kas dėl to kaltas, kad automobilis neturi ABS'ų, gamintojas, nes nededa į standartinę įrangą ar vairuotojas, kad neužsisako, o gal reguliuotojas, kuris leičia pardavinėti nesaugius automobilius?
    Offtopic - ar tamstai žinoma kad ABS PAILGINA STABDYMO KELIĄ? Čia apie saugumo įrangas saugumą, kaip ir MCAS.

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    3. Avialinijos beabejo nesakys, kad taupo saugumo sąskaita, jei užtektų kitų duomenų, nebūtų tikslo kitiems pirkti papildomai tų indikatorių.
    4. Na va, kam tada nemokama lemputė, kuri visai nereikalinga, lėktuvai juk pagal jus nukrito tik dėl blogų pilotų, o lėktuvas geras ir saugus, jokio hardo ir softo atnaujinimo nereikia, sertifikavimo irgi nereikia, viskas ok.
    Perteklinė informacija blaško dėmesį. Ir, jei po 16 korekcijos neįsijungia smegenys kad kažkas su automatika negerai - vargu bau ar padės lemputė.

    Komentuoti:


  • Shernas
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Kad aviacijos analitikas skraidė su Airbus, tai nebūtinai turi reikšti kažkokią neapykantą Boeing . Ir kad JAV bendrovių lėktuvuose tos papildomos funkcijos buvo ne visur, tai nelabai ką sako. Gal nesusidūrė su analogišku gedimu, tai tų funkcijų ir neprireikė.
    Taip, sutinku, nebūtinai reiškia, tik 4 straipsniai apie Airbus ir nė vieno apie Boeing

    Kaip ir beveik nieko nereiškia, kad tik vienas iš 3 Lions pilotų sugeba išjungti automatiką.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Tai tyrimai turi atsakyti į klausimus, kodėl sugedo ir kiek avariją lėmė pilotų parengimas. Dėl instrukcijų skundėsi ir JAV pilotai. O faktas, kad tiek papildomos įrangos reikia dėl lėktuvo konstrukcinio problemiškumo, niekur nedingsta. Kuo daugiau įrangos, tuo didesnė tikimybė, kad kažkas suges ar suveiks ne taip, kaip turi veikti.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Shernas Rodyti pranešimą

    1. Kiek ir pas ką dar sudužo 737MAX?
    2. Kas kad Toyota pagalvės standartinė jei jos nešaudo? Ir ar senai jos patapo standartine įranga?
    3. United Airlines, which ordered 137 of the planes and has received 14, did not select the indicators or the disagree light. A United spokesman said the airline does not include the features because its pilots use other data to fly the plane.
    4. Skaitom ne vien antraštę - Standard 737 Max planes are not equipped with a so-called angle of attack indicator or an angle of attack disagree light. The indicator will continue to cost airlines extra, but the light won’t.
    1. Vienas pas geriausias Afrikos avialinijas.
    2. ABS standartinė įranga ir jie veikia, Boeing atveju tie ABS'ai buvo papildoma įranga už papildomą kainą pasirinktinai. Kas dėl to kaltas, kad automobilis neturi ABS'ų, gamintojas, nes nededa į standartinę įrangą ar vairuotojas, kad neužsisako, o gal reguliuotojas, kuris leičia pardavinėti nesaugius automobilius?
    3. Avialinijos beabejo nesakys, kad taupo saugumo sąskaita, jei užtektų kitų duomenų, nebūtų tikslo kitiems pirkti papildomai tų indikatorių.
    4. Na va, kam tada nemokama lemputė, kuri visai nereikalinga, lėktuvai juk pagal jus nukrito tik dėl blogų pilotų, o lėktuvas geras ir saugus, jokio hardo ir softo atnaujinimo nereikia, sertifikavimo irgi nereikia, viskas ok.
    Paskutinis taisė Lettered; 2019.03.22, 08:38.

    Komentuoti:


  • Shernas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Pirmiausia pats Boeingas turėjo duoti saugų lėktuvą, čia tas pats, jei į automobilio bazinę kainą neįeitų koks nors ABS, maždaug, geras draiveris gali susitvarkyti ir be ABS. Na reikėjo, kad nukristų 2 lėktuvai, kad visa tai atsirastų bazinėje komplektacijoje, godumas plius korupcija dabar kompanijai kainuos gerokai daugiau nei tas indikatorius su lempute.
    Doomed Boeing Jets Lacked 2 Safety Features That Company Sold Only as Extras
    1. Kiek ir pas ką dar sudužo 737MAX?
    2. Kas kad Toyota pagalvės standartinė jei jos nešaudo? Ir ar senai jos patapo standartine įranga?
    3. United Airlines, which ordered 137 of the planes and has received 14, did not select the indicators or the disagree light. A United spokesman said the airline does not include the features because its pilots use other data to fly the plane.
    4. Skaitom ne vien antraštę - Standard 737 Max planes are not equipped with a so-called angle of attack indicator or an angle of attack disagree light. The indicator will continue to cost airlines extra, but the light won’t.
    5. Skaitom ne vien antraštę - Japonija reikalauja papildomos gesinimo sistemos bagažo skyriuje, kiti - ne.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Kad aviacijos analitikas skraidė su Airbus, tai nebūtinai turi reikšti kažkokią neapykantą Boeing . Ir kad JAV bendrovių lėktuvuose tos papildomos funkcijos buvo ne visur, tai nelabai ką sako. Gal nesusidūrė su analogišku gedimu, tai tų funkcijų ir neprireikė.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Shernas Rodyti pranešimą
    LABAI IŠSAMUS PAŽINTINIS straipsnis apie tai ką padarė Lions atsarginis pilotas ir ką turėjo padaryti kiti :

    https://www.nytimes.com/interactive/...h-cockpit.html
    Pirmiausia pats Boeingas turėjo duoti saugų lėktuvą, čia tas pats, jei į automobilio bazinę kainą neįeitų koks nors ABS, maždaug, geras draiveris gali susitvarkyti ir be ABS. Na reikėjo, kad nukristų 2 lėktuvai, kad visa tai atsirastų bazinėje komplektacijoje, godumas plius korupcija dabar kompanijai kainuos gerokai daugiau nei tas indikatorius su lempute.
    Doomed Boeing Jets Lacked 2 Safety Features That Company Sold Only as Extras

    Komentuoti:


  • Shernas
    replied
    LABAI IŠSAMUS PAŽINTINIS straipsnis apie tai ką padarė Lions atsarginis pilotas ir ką turėjo padaryti kiti :

    https://www.nytimes.com/interactive/...h-cockpit.html

    Komentuoti:


  • Shernas
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    ...
    Šernas anksčiau juokėsi iš vieno atseit nerimto straipsnio, kuriame buvo teigiama, kad kai kuri saugos įranga buvo siūloma už papildomą mokestį. Apie tai jau rašo ir rimtesni šaltiniai. Nebloga verslo etika: sukuri nestabilų ir neklusnų lėktuvą, tada prikuri jį suvaldyti padedančios įrangos ir siūlai ją už papildomą mokestį. Nepirksi, nukrisi.

    Crashed jets reportedly lacked key safety features because Boeing charged extra for them



    https://www.cnbc.com/2019/03/21/cras...e-add-ons.html
    Turiu pagrindo abejoti eksperto nešališkumu ir simpatijomis Boeing :

    "Bjorn Fehrm, Aeronautical and Economic Analyst

    Bjorn Fehrm joined Leeham News and Analysis as Aeronautical and Economic analyst.
    ....
    He has a background as an aeronautical engineer and fighter pilot from the Swedish Air Force where he flew the Draken and worked on the Viggen and Gripen programs. After leaving the Air Force, he worked at SAAB with the Gripen program
    ....
    He was one of four aviation journalists to be afforded the opportunity to fly the Airbus A350-900 and provide a pilot’s report. In addition, he has flown the CS300/A220-300 as one of three aviation journalists. His stories may be read here, here, here and here."

    Kiek gyvybiškai būtini - trijų JAV kompanijų sprendimai:

    "American Airlines, which ordered 100 of the planes and has 24 in its fleet, bought both the angle of attack indicator and the disagree light, the company said.

    Southwest Airlines, which ordered 280 of the planes and counts 36 in its fleet so far, had already purchased the disagree alert option, and it also installed an angle of attack indicator in a display mounted above the pilots’ heads. After the Lion Air crash, Southwest said it would modify its 737 Max fleet to place the angle of attack indicator on the pilots’ main computer screens.

    United Airlines, which ordered 137 of the planes and has received 14, did not select the indicators or the disagree light. A United spokesman said the airline does not include the features because its pilots use other data to fly the plane.
    "

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Boeing labai rizikuoja nestabdydama MAX lėktuvų gamybos ir gamindama į sandėlį, nes panašu, kad neigiamos informacijos srautas dar nesibaigė, FTB tyrimas vyksta, Ethiopian avarijos tyrimas vyksta ir kažin, ar užteks kažkokio atnaujinimo ar kažkokio papildomo jutiklio, kad viskas būtų po senovei. ES gali ir dėl politinių priežasčių neįsileisti jų į savo erdvę, be to, reikalai su visais sertifikavimais gali gerokai užsitęsti. Nes sumažėjo pasitikėjimas ir FAA.
    Šernas anksčiau juokėsi iš vieno atseit nerimto straipsnio, kuriame buvo teigiama, kad kai kuri saugos įranga buvo siūloma už papildomą mokestį. Apie tai jau rašo ir rimtesni šaltiniai. Nebloga verslo etika: sukuri nestabilų ir neklusnų lėktuvą, tada prikuri jį suvaldyti padedančios įrangos ir siūlai ją už papildomą mokestį. Nepirksi, nukrisi.

    Crashed jets reportedly lacked key safety features because Boeing charged extra for them

    Neither safety feature was mandated by the Federal Aviation Administration, but experts say it is key to flight safety.

    “They’re critical, and cost almost nothing for the airlines to install,” Bjorn Fehrm, an analyst at aviation consultancy Leeham, told the Times. “Boeing charges for them because it can. But they’re vital for safety.
    https://www.cnbc.com/2019/03/21/cras...e-add-ons.html
    Paskutinis taisė senasnamas; 2019.03.21, 20:01.

    Komentuoti:


  • Shernas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Deja, automatinio posūkio įsijungimo nemačiau

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Shernas Rodyti pranešimą

    Kokią įrangą reikėtų instaliuoti į BMW kad nesukeltų daugumos avarijų? Smegenis vairuotojui?

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Shernas Rodyti pranešimą

    Kokią įrangą reikėtų instaliuoti į BMW kad nesukeltų daugumos avarijų? Smegenis vairuotojui?
    Šiuo atveju BMW įranga būtų koregavusi važiuoti automobilį tiesiai net jei vairuotojas suka vairą.

    Komentuoti:


  • Shernas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Lions ar Ethiopian valdžia turėjo nepasitikėti FAA sertifikavimu? Čia tas pats, kas kaltinti tą Toyota CH-R vairuotoją, kad pasitikėjo NCAP automobilių sertifikavimu ir neįsidėjo papildomai oro pagalvių ar kokių papildomų daviklių, kad jos tikrai išsiskleistų.
    Kokią įrangą reikėtų instaliuoti į BMW kad nesukeltų daugumos avarijų? Smegenis vairuotojui?

    Komentuoti:


  • Shernas
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Airbusai nekrenta ir su dar mažiau patirties turinčiais antraisiais pilotais, tad ne čia problema.
    Šitiems pavyzdžiui užteko aukščio suvaldyti:

    "On 5 November 2014, Lufthansa Flight 1829, an Airbus A321 was flying from Bilbao to Munich when the aircraft, while on autopilot, lowered the nose into a descent reaching 4000 fpm."

    Šitiems - ne :

    "Air France Flight 447 (AF447/AFR447)[a] was a scheduled international passenger flight from Rio de Janeiro, Brazil, to Paris, France, which crashed on 1 June 2009. The Airbus A330, operated by Air France, stalled and did not recover, eventually crashing into the Atlantic Ocean at 02:14 UTC, killing all 228 passengers and crew on board."
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    Kas per lėktuvas, kuriam suvaldyti reikia užsisakyti kažkokį papildomą tiuningą? Atrodo, kad tikrai dar ilgai max'ai nekils, jei apskritai kada nors tai įvyks.
    Valdymo instrukciją lėktuve reikėtų skaityti prieš skrydį.
    Ir, jei dėl Lions - vartotojo vadove minimos situacijos to dar nebuvo, tai nuo 2018 lapkričio 06 konkretaus atvejo aprašymu turėjo būti papildyta.
    Paskutinis taisė Shernas; 2019.03.21, 11:28.

    Komentuoti:

Working...
X