Šiandien šnekėjau su kolege gyvenančia Antakalny. Neturiu jokių sąsąjų su būvimu Antakalnio g. planktonyno į ofisus keliavimo metu. T.y. 07:30-09:00 ir 16:00-18:00, bet kaip suprantu Antakalny yra visiška žopa Antakalnio gatvėj tokiu metu? Gal kas turit insightų? Šiaip įdomu.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
Galima teigti, kad viskas sustoja dėl to, kad užsikemša Žirmūnų tiltas, o kartu su juo ir abu žiedai.Parašė MartynasT Rodyti pranešimąŠiandien šnekėjau su kolege gyvenančia Antakalny. Neturiu jokių sąsąjų su būvimu Antakalnio g. planktonyno į ofisus keliavimo metu. T.y. 07:30-09:00 ir 16:00-18:00, bet kaip suprantu Antakalny yra visiška žopa Antakalnio gatvėj tokiu metu? Gal kas turit insightų? Šiaip įdomu.
Dar galima pridėti tai, kad norint “išvengti” kamščio tenai ir nusukti į Šilo tiltą, tai ten yra trumpa juosta sukimui į dešinę, ko pasėkoje blokuojama pirma juosta.
Šiaip būtent dėl Antakalnio, tai jau kažkaip seniau diskutavome apie A juostos reikiamumą ten, bet tada diskusija taip sakant sustojo ties tuo, kad sukantis kairėn (na arba dešinėn) blokuos eismą tiesiai.
- 4 patinka
Comment
-
Ryte važiuojant miesto kryptimi viskas kemšasi dėl kairių posūkių ties poliklinika ir ties Šv. Roko ligonine (pastarasis ne taip blogai). Realiai nuo poliklinikos sankryžos kamštis nusitęsia dažnai iki Maximos (apie 500 m), bet yra tekę stovėti ir nuo įsukimo nuo Antakalnio žiedo (~1 km).Parašė MartynasT Rodyti pranešimąŠiandien šnekėjau su kolege gyvenančia Antakalny. Neturiu jokių sąsąjų su būvimu Antakalnio g. planktonyno į ofisus keliavimo metu. T.y. 07:30-09:00 ir 16:00-18:00, bet kaip suprantu Antakalny yra visiška žopa Antakalnio gatvėj tokiu metu? Gal kas turit insightų? Šiaip įdomu.
Nepadeda ir tai, jog poliklinikos sankryžos viduryje literaliai yra įvažiavimas į kiemą, tai būna, kad užsidegus žaliam signalui nė viena juosta nepajuda; o dėl dažno persirikiavimo iš kairės juostos į dešinę juostą, eismo judėjimas tampa labai "kapotas", t.y., pavažiuoji iki 10 km/h, reikia kalt ant stabdžių, nes prieky kažkas užlenda ir visa kolona esanti už užlindusio auto turi praktiškai sustoti, pavažiuoji iki 12 km/h, reikia kalt ant stabdžių, nes tau užlenda, kai realiai normalioje sankryžoje eismas pamažu įsibėgėtų bent iki 40 km/h be nuolatinio sustojimo iki beveik nulio.
- 1 patinka
Comment
-
Iš principo negali būti nežopa tokio dydžio mieste su neadekvačiu VT. Net jei vieną dieną būna šiek tiek geriau, tai kitą dieną bus labai blogai. Net jei vieną kartą kažkam pavyks "aplenkti kamščius", kitą dieną turbūt nepavyks. Dar kutą dieną bus kokia nors random avarija, dėl kurios bus "paralyžiuotas eismas visame mieste". Mobilume, be kelionės trukmės, svarbu ir nuoseklumas ir prognozuojamumas. Vilniuje tiek su VT, tiek su nuosava mašina, yra labai sunku prognozuoti kelionės trukmę, nes ji labai nepastovi skirtingomis dienomis dėl visos krūvos faktorių. Realiai prognozuojamiausi būdai yra ėjimas pėsčiomis arba važiavimas dviračiu. Šiek tiek įgudus, galima sėkmingai prognozuoti su ne didesne, bei 5 minučių paklaida judėjimą praktiškai visame mieste iš bet kurio taško į bet kurį kitą. Žinoma, tai nėra good enough. Į šitą prognozuojamumo kategoriją būtina privesti ir VT. Ir čia Vilnius, deja, atrodo labai blogai.Parašė MartynasT Rodyti pranešimąŠiandien šnekėjau su kolege gyvenančia Antakalny. Neturiu jokių sąsąjų su būvimu Antakalnio g. planktonyno į ofisus keliavimo metu. T.y. 07:30-09:00 ir 16:00-18:00, bet kaip suprantu Antakalny yra visiška žopa Antakalnio gatvėj tokiu metu? Gal kas turit insightų? Šiaip įdomu.
- 14 patinka
Comment
-
Labai geras pastebėjimas.Parašė alga Rodyti pranešimą
Jei VT bent kelionės trukme būtų daug patrauklesnis už asmeninę mašiną, tai daug žmonių ir persėstų iš automobilių į VT. Tada ir automobilistams būtų lengviau, mažiau kamščių. Win win. Jei sakysi, kad VT neadekvatus, užtat reik lengvint gyvenimą vairuotojams, tai ir skatinsi žmones sėst už vairo. Tai ir klausimas, ko mes siekiam, į kur norim pakreipti balansą? Skatinti daugiau vairuoti ar priešingai?
https://en.wikipedia.org/wiki/Marchetti%27s_constant
https://en.wikipedia.org/wiki/John_G...rop_equilibria
O tikslas - kad mieste susisiekimas vyktų kuo sklandžiau.
- 3 patinka
Comment
-
Kairienė apie tai, kaip keisis Vilnius: kodėl Konstitucijos prospekto nepakišus po žeme
https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...akisus-po-zeme„Tramvajus ar metro? Tai brangūs dalykai, bet manau, kad jie yra neišvengiami. Jeigu mes sugalvojame finansavimo modelį parduodant valstybinę žemę, galbūt ir galime pastatyti pirmąsias linijas, kaip tą padarė Kopenhaga, kai miestas buvo jau beveik bankrutavęs. Manau, kad ir mes turime imtis veiksmų, nes šiandien judėjimas mieste darosi nebeįmanomas“, – tikina vyriausioji miesto architektė.
Viena vertus, labai smagu, kad vyr. architekto pozicijoje esantis žmogus nebeneigia akivaizdžių dalykų. Kita vertus, mieste, panašu, ir deja, vis dar pasilikęs tas policentrinio modelio garbinimas, nuo kurio vis dar dvelkia arba sovietiniu mikrorajonizmu, arba aklu vakarietiškų knygų skaitymu ir bandymu daryti tai, kas daroma ten, nepaisant konteksto. Vis tik būtų įdomu sužinoti, kuriame tiksliai Vilniaus dydžio mieste toks modelis yra pavykęs (praktikoje, o ne teorijoje).
„Tai yra vienintelis receptas šios dienos Vilniui, nes judumo problema yra esminė. Turime sukurti taškus, kurie pasiūlys visas paslaugas. Kad mums nereikėtų kiekvieną kartą judėti į centrą“, – siūlo L. Kairienė.
Apie kokį tiksliai važiavimą gauti paslaugų į centrą kas dieną tiksliai mes kalbame? Yra atvirkščiai - jei gyveni senajame centre, paslaugų važiuoji kitur. Visos rimtesnės parduotuvės išsikraustė iš čia (Zara, New Yorker, United Colors of Benetton ir daugybė kitų), arba jų čia niekada net nebuvo. Sporto dalykų irgi praktiškai nėra, išsikrausto ir darbo vietos (gerai tik, kad bent atstumu, kurį galima nueiti). Patekimas į centrą yra apleistas labiau nei kitur Europoje, nėra nei vienos autobusų juostos į jį per Nerį, dėl ko į jį patekti itin sunku ir jis tampa visišku Disneyland'u su viešbutukais, AirBnB ir turistais. Bet kalbame apie kažkokį paslaugų perteklių? Mes gal gyvename skirtinguose miestuose?
Vilnius šiuo metu yra kaip tik per daug išsidraikęs į skirtingas puses ir nesuformavęs tikro centro dėl šūdino VT ir strategijos neturėjimo apskritai. Vienas tas faktas, kad tokio dydžio miestas turi du centrinius mazgus (ties stotimi ir ties Žaliuoju tiltu) jau reiškia, kad jis neturi nei vieno, dėl ko į nei vieną nesukuria pakankamo dažnio ir VT merdi. Nekalbu jau apie A juostų trūkumą, net naujais projektais nesugebama užtikrinti A juostų tarp Gedimino prospekto ir stoties. Atvažiavus į miestą esi numetamas Senamiestyje, o ne darbo rajonuose. Kur tas Vilniaus mistinis centras, kuriame yra viskas?
Ar vis tik kalbame apie važiavimą į darbą piko metu, kur 'centras' yra ofisiniai rajonai. Šito policentriškumas irgi neišspręs, nes Vilniaus pagrindiniai darbo rajonai jau yra suformuoti ir jie, kaip ir visur kitur pasaulyje, buvo suformuoti miesto centre ar aplink jį. Iškelsime kokį Danske Bank miestelį į Pašilaičius ir visi, kas dabar gyvena Naujamiestyje ar Šnipiškėse ir į darbą vaikšto ar važiuoja dviračiu, turės ten trenktis į kalną? Primena komunistinę utopiją.
Koks yra receptas Vilniuje? Baigti šnekėti šitas klišes apie policentriškumą lyg gyventume Kopenhagoje ar Paryžiuje ir formuoti stuburinę tramvajaus liniją Stotis - Žaliasis tiltas. Pastarajame suformuoti kietą vietinio VT mazgą su tarptautinės kompanijos pagalba neklausant vietinių naujavasiukininkų (nes kuo tai baigiasi matėme, kai buvo užpultas Systros projektas, nes 'užsieniečiai labai brangu' ir 'galima tą pati su autobusais'). Tada nuo Žaliojo tilto galėsime tiesti radialines tramvajaus linijas į likusį miestą. Viskas.Paskutinis taisė VLR; 2025.10.26, 17:24.
- 7 patinka
Comment
-
Nelabai suprantu jūsų nerimo dėl policentriškumo. Jis neprieštarauja VT stuburo steigimui. Tai jeigu sutinkame, kad reikia tramvajumi sujungti Žirmūnus ir centrą ar Bajorus ir centrą, yra puiku, jeigu pasistatys keli didesni ofisai Bajoruose ar Žirmūnuose. Tai naudinga miestui, nes kol didžioji dalis gyventojų iš daugiabučių Barojuose ir Žirmūnuose 8 ryto važiuos sausakimšu tramvajumi į centrą, atsiras tam tikra dalis, kuri tuo metu važiuos iš kitų rajonų į Bajorus ir užpildys tuščius tramvajaus vagonus ta kryptimi rytais. Ir atvirkščiai vakare.
- 6 patinka
Comment
-
Ofisai buriasi į rajonus ne šiaip sau - ofisų vertė auga kai jie yra šalia kitų ofisų ir jiems suformuotos infrastruktūros bei juose dirbančios darbo jėgos. Reiktų prisiminti kad ir London City variantą, kai finansinės institucijos iš visos ES ten įsikurė dėl to, kad ten kūrėsi visi. Tas pats galioja ir Lietuvoje - arba esi centriniuose rajonuose, arba esi niekur. Kai rajonas turi daugybę darbo vietų, žmonės dažnai susidėlioja savo gyvenimą mieste aplink tai, dažnai perka būstą netoli jo (žr. kad ir Šnipiškių plėtrą), investuodami į savo laiką ateityje. Normaliuose miestuose (Vilniuje negalioja) visa VT sistema centruojasi ties tokiais rajonais, metamos milžiniškos lėšos į transporto mazgus siekiant integruoti kuo platesnėje teritorijoje dirbančius į darbo rinką. Taip tie rajonai tampa lengviausiai pasiekiami masei profesionalų, kurie tuose rajonuose dirba. Jiems paskambinęs ir pasiūlęs 'idealias sąlygas darbui Bajoruose, vos 20 min. tramvajumi' nusamdyti juos šansų turėsi gerokai mažiau. Būtent dėl to savo ofisą kursi centre, kaip ir visi kiti.
Satelitiniai, mažesnę pridėtinę vertę kuriantys ofisai toliau nuo centro egzistuoja ir toliau egzistuos ir taip, rimtesnės transporto linijos reikš, kad jų atsiras daugiau. Tačiau nereiktų turėti iliuzijų, kad susiformuos kažkoks simetriškas važiavimas iš centro ir į centrą. Šitas 'priešpriešinių srautų formavimas' siekiant išvengti kamščių primena tą pačią policentrinio Vilniaus dydžio miesto utopiją, sukurta automobilistiniais laikais. Tramvajaus linija gali suvežti į centrą tiek žmonių, kiek jai duosi. Jei trūks talpos - galima bus paleisti dvigubus.
Šis policentrinis dalykas man primena Lietuvos regioninę politiką, kai visokiuose mažuose miesteliuose yra leidžiami pinigai nenaudojamiems parkams ir pan. projektams, nes regionai yra šventa. Čia irgi - 12 milijonų naujam tiltui centre ir visi alpsta dėl policentriškumo nebuvimo. Tuo pačiu mėtomi šimtai milijonų visokiems Nemenčinės plentams, Liepkalnio sankryžoms ir kt. suburbiniams projektams, nes policentriškumas. Vilniaus miesto centras yra itin prastai suformuotas, o jie vis kalba ir kalba, kaip čia visko per daug ir kaip investicijas reikia kreipti kažkur toli nuo jo, nesugebėdami pateikti nei vieno pavyzdžio kaip tai veiks.Paskutinis taisė VLR; 2025.10.26, 15:45.
- 5 patinka
Comment
-
VLR kitaip sakant jei dirbi kokioj Teltonikoj ar Molėtų plento fabrikėliuose tai nedrįsk gyvent centre?
Vilniaus darbo rinka nėra iki tiek ofisocentristinė, kad visi dirbtų Konstitucijos prospekto stiklainėliuose
Ir ofisinė liaudis neretai pasirašytų ant „4 dienos iš namų, 1 diena ofise kalabybiškyje, atvažiavimas įsiskaito į darbo laiką“.
Comment
-
new nordic įmonėParašė Valdemar Rodyti pranešimąSakėt JUDU ten su Bolt turi sutartį pasirašė? Skatina darnų judumą?
- 5 patinka
Comment
-
Su Bolt paspirtukais. Kaip ir su Cyclocity ar Ride. Su automobiliais neturi nieko bendroParašė Valdemar Rodyti pranešimąSakėt JUDU ten su Bolt turi sutartį pasirašė? Skatina darnų judumą?
Comment
-
VT nunyko ne dėl gyventojų tankio, o dėl VT žlugdymo ir apleidimo, standartų nebuvimo. Reikia koncentruoti miestų plėtrą palei VT ašis ir gerinti VT kokybę, sukurti geležinkelio stuburą Vilnius–Kaunas–Panevėžys–Šiauliai–Klaipėda su dažnu kursavimu. Didžiuosiuose miestuose ir net daugelyje regioninių centrų yra gana geros sąlygos užtikrinti judėjimą be automobilio pagerinant VT ir dviračių takų situaciją. Tiesti šimtus kilometrų naujų magistralių yra kvailystė, tik dar didesnis atsisėdimas ant automobilio adatos.Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
Papildomas argumentas. Dėl mažo gyventojų tankio nunyko VT, todėl automobilis tapo butinybe. Atitinkamai, kas įves mokestį - nebeišrinks. Vienoje gali suktis su 1 mašina šeima, ar net be jos. O kokioje Utenoje - bus 2/3 mašinos šeimoje.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 10 patinka
Comment
-
Šeimai norint nuvykti į Palangą / Juodkrantę ar Druskininkus - su VT yra brangu. Pvz. Šveicarijos metinė kelių vinjetė yra ~40 Eur. Tai per pirmą kelionę, jei toks mokestis būtų Lietuvoje, vinjetė jau atsipirktųParašė taccido Rodyti pranešimąsukurti geležinkelio stuburą Vilnius–Kaunas–Panevėžys–Šiauliai–Klaipėda su dažnu kursavimu. Didžiuosiuose miestuose ir net daugelyje regioninių centrų yra gana geros sąlygos užtikrinti judėjimą be automobilio pagerinant VT ir dviračių takų situaciją.
Ir geležinkeliu (kas būtų komfortiška) tai nelabai įmanoma. Reikalinga bolto ieškoti ir pan.
Comment
-
Tai pirmiausia reikia koncentruotis į automobilius su 1-2 žmonėmis, kurie užkiša kelius. Pradinis tikslas – tvarkyti miestus taip, kad šeimose užtektų 1 automobilio.Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
Šeimai norint nuvykti į Palangą / Juodkrantę ar Druskininkus - su VT yra brangu. Pvz. Šveicarijos metinė kelių vinjetė yra ~40 Eur. Tai per pirmą kelionę, jei toks mokestis būtų Lietuvoje, vinjetė jau atsipirktų
Ir geležinkeliu (kas būtų komfortiška) tai nelabai įmanoma. Reikalinga bolto ieškoti ir pan.
Antras dalykas – tarpmiestiniame VT NĖRA jokių mėnesinių, metinių abonementų, nėra jokių patogių pasiūlymų, nes viskas veikia 90-tųjų turgaus pagrindu (važiuoji Zigmo autobusu – moki Zigmui vienkartinį mokestį, nesvarbu, ar važinėji 20 metų kasdien, ar pirmą kartą per 20 metų). Net ir toje pačioje Šveicarijoje yra abonementas su 50 % nuolaida visiems bilietams arba neribotas abonementas, taip pat kiti pasiūlymai (kombinacija traukiniai+viešbučiai/muziejai, traukiniai+slidinėjimas ir kt.), miesteliuose viešbučiuose apsigyvenant iškart gauni nemokamą važiavimą tos vietovės VT ir panašiai. Austrijos ir Vokietijos pavyzdžiai rodo, kad esant metiniam fiksuotam abonementui galima pritraukti daug keleivių, Austrijos pagrindiniame šalies ruože (Westbahn) mačiau ir nemažai šeimų, ten valstybinis ir privatus vežėjai konkuruoja dėl keleivių savo siūlomais patogumais (kava, užkandžiai, vietų rezervacijos)! Lietuvoje nėra ABSOLIUČIAI nieko! Nėra net vienos programėlės ar internetinio puslapio, kur pasižiūrėti, kaip važiuoti iš Vilniaus į Šiaulius. Daugelį dalykų įgyvendinti kainuotų ne tiek ir daug...100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 12 patinka
Comment
-
Vilniuje reikia 3G-A maršrutui atidaryti 7 ilgų autobusų ir jų nėra. Taip, septynių ilgų autobusų. Tai apie kokį persodinimą galima kalbėti?Parašė taccido Rodyti pranešimą
Tai pirmiausia reikia koncentruotis į automobilius su 1-2 žmonėmis, kurie užkiša kelius. Pradinis tikslas – tvarkyti miestus taip, kad šeimose užtektų 1 automobilio.
Jei rytoj Vilniuje kas dešimtas persėstų iš mašinos į VT, VT būtų kolapsas.
Turime džiaugtis ir didžiuotis, kad žmonės įperka mašinas, kurą, parkavimą, nes tik dėl to, tie, kas dėl sveikatos nevairuoja, gali turėti galimybę pasinaudoti VT vykstant į darbą, mokyklą, polikliniką, sodą.
- 1 patinka
Comment
-
Žiauru, kad VT nepaliekamas nei viena kryptimi ir didelė dalis Senamiesčio liks neaptarnaujama jokio VT ilgą laiką, nors ir vyks bendras automobilių eismas viena kryptimi ir net įrengiamos papildomos laikinos parkavimo vietos. Kai būtų galima kaip tik užtikrinti, kad VT važiuos abejomis kryptimis ir skatinti rinktis jį, kol bus įvesti eismo ribojimai.Parašė giuffro Rodyti pranešimą<...>
Kompensuojant dalį laikinai panaikintų stovėjimo vietų, bus sudaryta galimybė parkuoti automobilius Šventaragio g. abiejose gatvės pusėse.
<...>
Dėl vykdomų darbų ir laikinai įvedamų eismo ribojimų, 10, 11, 33 ir 89 maršrutų autobusai abiem kryptimis kursuos apylankomis. Laikinai nebus aptarnaujamos stotelės Arkikatedra, Bernardinų sodas, Dailės akademija ir Užupio st.
<...>
O dviračių taką jaučiu darys, kaip ir originaliai siūlė B. Radvilaitės g. pusėje, kur jis daug mažiau patogus nei parko pusėje.
Beje, per eglutės įžiebimo šventę VT taip pat važiuos apylanka, kai bus draudžiamas visas eismas aplinkinėse Katedros gatvėse, tačiau tokiomis progomis, kai renginiai nevyksta pačioje gatvėje (pvz. maratonas), VT būtų galima padaryti išimtį ir leisti važiuoti tarp Maronio g. ir Mindaugo tilto.
Paskutinis taisė Bluefox; 2025.11.28, 00:31.
- 5 patinka
Comment
-
Jei leidžia VT važiuoti, prasideda skundai kitoje Forumo temoje, kad VT begėdiškai vėluoja
Apskritai, "nematoma ranka", nuardė kontaktinį tinklą iš Gedimino, Maironio ir pan. gatvių. Liko nišiniai autobusai.
Finale senamiestis patogus tik ten gyvenantiems (apsistojantiems). Nes miestiečiui, tarkime grįžtant iš kažkur (darbas, mokslai, susitikimas), pėdint nuo Didžiosios g. iki Karaliaus Mindaugo tilto st. NET 13 min yra nemažai (plius užsidedi 4-5 min ateiti iki grafiko), gaunasi nuo pradėjimo eiti iki įsėdimo 17-18 min. Visas tas 17-18 min reikia kentėti oro sąlygas - vėjas, lietus ir pan.
Tuomet iki stotelės, tarkim "Tverečiaus", dar 13 min su VVT (ačiū už 30 min bilieto "panaikinimą") ir tarkime dar 7 min paeiti. Finale gaunasi beveik 40 min į vieną pusę. Mašina tarkim 10-15 min. Ir jei reikalas trumpas - kirpykla/biblioteka/susitikimas. Neapsimoka su VVT dėl laiko sąnaudų. Nes net pėškom gaunasi 4,9 km, jei įpratus, per kokias 55 min, (tik kad oro sąlygos, ir sukaitimas).
Todėl stipriai laimi mašinos/Bolt.
- 5 patinka
Comment
-
Sveiki, labas rytas, 30 min bilietas yra.Parašė Fulgur Rodyti pranešimą(ačiū už 30 min bilieto "panaikinimą")
- 1 patinka
Comment
Comment