Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Tokia įdomesnė ir agresyvesnė mažo miesto žinutė

    Click image for larger version  Name:	1.jpg Views:	0 Size:	438,2 kB ID:	2220795

    https://www.facebook.com/utenanow/po...07795838060413

    Comment


      Vis ne identiška žinutė tik su šiauliais reklaminiuse stenduose sukasi.

      Comment


        Pradejo man FB kazkodel mesti daug irasu is Estijos. Ten nemazai soc tinklu irasu rusu kalba. Talinas paišė dviraciu juostas miesto centre, tai kilo tiek nepasitenkinimo is ju vietiniu rusakalbiu kad vajei vajei. Argumentai visiskai standartiniai - kad visus metus ziema, kad niekas dviraciais nevaziuoja, klimatas ne tas, mentalitetas ne tas ir t.t. Tuo tarpu Suomijos Oulu mieste, kuris yra zyyyyymiai siauriau Talino kas ketvirta kelione daroma dviraciu, o dvirati kasdien naudoja puse gyventoju.

        Tuo pat metu pastebiu rysku suaktyvejima ivairiu rusisku nuomones formuotoju, kurie net visiskai nesusije su tema, bandant apjuodinti elektromobilius, kad tai apgaule, kad jie ziema niekur nevaziuoja, kad tai nesamone, kad iskastinis kuras yra visu bedu issigelbejimas. Kaip keista, kad valstybe gyvenanti is naftos bando visus itikint kad jiems jos reikia.

        Na, niekaip neapleidzia mintis, kad nuomones formuotojai gauna nurodymus kalbeti butent taip ir apskritai sitas temas kelti. Ir siaip tos dvi paradigmos - kad dviraciai ir elektromobiliai yra nesamone yra rusiskos propagandos kliše.
        Paskutinis taisė SoulMulticast; 2025.09.19, 23:41.

        Comment


          Na, visiškai logiška rusams varyti propagandą prieš elektromobilius. Tokio tipo mašinoms nereikia benzino/dyzelino, naftos produktų, o naftos pardavimas yra pagrindinis RU pajamų šaltinis. Tik kad kiek tos Estijos rinkos, net jei ten visi pereitų ant elektros, vargu ar kas pastebėtų.

          Comment


            Iki darbo ir atgal viso gaunasi 200 km:
            Firefighter bikes 125 to and from work | FOX 10 Phoenix
            A Fountain Hills fighter says his regular 125 mile commute to and from work on his bike from Queen Creek helps him stay physically and mentally sharp.
            ​​​​​​​
            ♚ instagram.com/street.skins.intl ♚

            Comment


              Parašė Vinecko Rodyti pranešimą
              Butina kurti trūkstamas jungtis, tačiau labai svarbu sukurti alternatyvą mašinai.
              Arba naikinti priežastis kurios priverčia naudoti mašinas, nes alternatyvų daug kam tiesiog nėra ir apie tai rašiau:
              https://www.miestai.net/forumas/foru...50#post2220050
              Paskutinis taisė Arunasx; 2025.10.07, 14:23.
              Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
              Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

              Comment


                Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                Arba naikinti prie=astis kurios priver2ia naudoti ma6inas, nes alternatyvų daug kam tiesiog nėra ir apie tai rašiau:
                https://www.miestai.net/forumas/foru...50#post2220050
                1. VT parkas atnaujinamas. Suprantama, kad tai reikėjo daryti jau vakar, bet visgi gerai, kad bent dabar susiėmė.
                2. Matyt ne prie šio mero. Tačiau asmeniškai už A juostas.
                3. Darbai su tuo juda. Tikėkimės, kad realizuos visus 9 projektus.
                4. Galima dėl to ginčytis

                Comment


                  Parašė alga Rodyti pranešimą

                  Yra Ozo, yra Ateities. Nėra taip, kad rytai-vakarai nėra kaip judėt ir visi važiuoja per centrą.

                  Šiaurinė padarys patogesnį išėjimą į Vakarinį aplinkkelį Justiniškėm, Šeškinei, Fabijoniškėm. Gal kažkiek atsikimš Ukmergės gatvė, bet užtat labiau užsikimš Oslo ar dar kur nors panašiai. Braeso paradoksas nebe naujiena. Naujų jungčių statymas neretai pralaidumo nepadidina, o sumažina.
                  2023 09 auto srautai auto/parą:

                  Click image for larger version  Name:	auto srautai 2023 09.JPG Views:	0 Size:	156,5 kB ID:	2224066


                  Trūkstamos pagrindinio gatvių tinklo jungtys:

                  Click image for larger version  Name:	Trukstams Vilniaus jungtys.jpg Views:	0 Size:	77,6 kB ID:	2224067


                  Trūkstamos VT jungtys:

                  raudona - esamos
                  mėlyna - planuojamos
                  žalia - mano siūlomos

                  Click image for larger version  Name:	trukstamos VT jungtys.JPG Views:	0 Size:	234,5 kB ID:	2224068
                  Paskutinis taisė spekas; 2025.10.08, 22:37.

                  Comment


                    Parašė spekas Rodyti pranešimą
                    2023 09 auto srautai auto/parą:
                    [...]
                    Trūkstamos pagrindinio gatvių tinklo jungtys:
                    [...]
                    O pastačius šitas jungtis eismo intensyvumas pamažės? Juk ne.

                    Comment


                      Parašė alga Rodyti pranešimą

                      O pastačius šitas jungtis eismo intensyvumas pamažės? Juk ne.
                      Inducedemandininkai pasakys, kad netgi padidės. Šiuo klausimu keli aspektai:

                      1. Ar yra dar kur didėti važinėjančių auto ar visgi pasiekta šiokia tokia riba ? Daug gyvenančių Vilniuje atsisako auto ne dėl alternatyvų, bet tiesiog nauja karta dažnai nenori vargintis mokintis vairuoti, investuoti į asmeninį auto... na bent jau kol nesukuria šeimos. Tai jei auto kiekis plius minus išliks panašus, intensyvumas suminis bus panašus, o tiesiog geriau pasiskirtys.

                      2. Pasiskirstymas gali įvairiai perstumdyt intensyvumą tarp skirtingų gatvių, ir nebūtinai kaip atrodytų prognozuota. Velnias detalėse, tokiuose kaip privažiavimai/nusukimai.

                      3. Turėtume alternatyvas blokuojančių avarijų atveju. Mažiau situacijų, kai "stovi visas miestas".

                      Jei klįstu, ir dar yra kur stipriai augti auto kiekiui, tai kaip minimum situacija nepablogės intensyvumo vidurkio atžvilgiu ir pagerės punktui #3.

                      Priminsiu, kad Ukmergės g. rekonstrukcija, atlikta jau labai seniai, o taip pat Vakarinio aplinkelio atsiradimas nesukėlė tokio induce demand sąlygoto pokyčio, kurio būtų bauginama. Jei kas prisimena, kokie kamščiai būdavo Ukmergės gatvėj (nuo Senukų iki sankryžos su GV) ir Laisvės pr, kai rytais į darbą važiuoti pvz nuo Pašilaičių iki Naujamiesčio tradiciškai skiriama apie 50 min, o vakarais srautas irgi neišsiskirstydavo, tai dabar situacija dažniausiai žymiai geresnė. Išskyrus blokuojančias avarijas ir likusius butelio kakliukus. Todėl taip, situacija šie projektai turi pagerinti, nebent tai bus žemesnės kategorijos gatvės, t.y. ne "arterinės".

                      Comment


                        Parašė RamasN Rodyti pranešimą

                        Priminsiu, kad Ukmergės g. rekonstrukcija, atlikta jau labai seniai, o taip pat Vakarinio aplinkelio atsiradimas nesukėlė tokio induce demand sąlygoto pokyčio, kurio būtų bauginama. Jei kas prisimena, kokie kamščiai būdavo Ukmergės gatvėj (nuo Senukų iki sankryžos su GV) ir Laisvės pr, kai rytais į darbą važiuoti pvz nuo Pašilaičių iki Naujamiesčio tradiciškai skiriama apie 50 min, o vakarais srautas irgi neišsiskirstydavo, tai dabar situacija dažniausiai žymiai geresnė. Išskyrus blokuojančias avarijas ir likusius butelio kakliukus. Todėl taip, situacija šie projektai turi pagerinti, nebent tai bus žemesnės kategorijos gatvės, t.y. ne "arterinės".
                        Neužmiršiu, koks košmaras būdavo prieš 20 metų.. Panerių gatvėje (na ir aplinkinėse ne ką geriau).
                        Dabar ten tuščia. Nors bendrai padaugėjo automobilių, taip pat gatvių naujų atsirado. Bet nesudemandino kažkaip...
                        Dar kitas unikumas buvo - Kirtimų gatvė.

                        Comment


                          Parašė alga Rodyti pranešimą
                          Negali būti ir 6 eismo juostos ir malonu būti. Man rodos, būtent tokie prieštaravimai sustabdė planavimą ir statybą praeitą kartą.
                          Gali, pvz. tas pats Konstitucijos pr., anksčiau reikdavo apeiti ratu pro Lvovo g., dabar aišku kaip magistralinė gatvė nėra jauki kaip kokia senamiesčio gatvelė, kitaip ir būti negali, bet kur kas malonaiu eiti kai tapo aželdinta. Net ir važiuoti ja maloniau.
                          Flickr

                          Comment


                            Faktas, kad jungtis reikia toliau plėsti, nes plečiasi ir pats miestas. Bet nu nereikia to pateikti, kaip kažkokio baigtinio tikslo, po kurio miesto plėtra sustos ir kamščiai dings. Spoiler - to nebus. Miestas toliau plėsis ir jungčių nuolat trūks.
                            Pateikinėti kažkokias atskiras gatvių atkarpas, kaip pavyzdžius, paneigiančius induced demand - tėra tyčinis klaidinimas. Ta teorija tuo ir grįsta, kad pagerinus sąlygas naujoje vietoje, padidėja patrauklumas ja naudotis. Tad kamščiai tiesiog persikelia į kitus butelio kakliukus. Sakot panaikinsit juos visus? Nesvaikit. Iki kiekvienų durų autostrados nebus ir kažkur bus tas stabdys, nuo kurio nueis bangos efektas.
                            Ir jokios automobilizacijos ribos mes nepasiekėme. Jaunimas automobilių nenori, nes neatrodo patrauklu. Padarysit patraukliau - užsimanys.

                            Comment


                              Kai sakote, kad nereikia užbaigti pagrindinių gatvių tinklo ir panašiai - nematau, kad pademonstruotumėt, kad situaciją analizuojate pakankamai. Atkreipiu dėmesį (jau tai berods buvo bandoma daryti anksčiau), kad mes kalbame apie tų gatvių nutiesimą, kurios jau turėjo būti pastatytuose rajonuose. Situacija yra tokia, kad pastatai buvo pastatyti, o gatvės skirtos jiems aptarnauti nebuvo nutiestos. Nebuvo ir VT linijos nutiestos, kurios turėjo būti.

                              Prie tokios situacijos sakote, kad ne - nereikia tų gatvių...
                              Tuomet, vadovaujantis tokia logika, nereikėjo užbaigti / tiesti:
                              VA
                              Ateities
                              GV iki Mokslininkų
                              Drujos
                              Tūkstantmečio
                              (gal dar ką praleidau)

                              Comment


                                Kitiap pasakius: mes, arba bent aš, nekalbu apie papildomų gatvių tiesimą, kuris būtų jau virš planuoto gatvių tinklo. Kas yra planuotas gatvių tinklas? Tai tinklas, kurio reikia elementariam susisiekimui. O padaryta taip: pastatai pastatyti, o su gatvėmis ir VT žinokitės.

                                Gatvės, kurios būtų papildomai - vat apie jų plėtimą verta kalbėti ar nesukurs induced demand ir ar apskritai jų reikia. Mes nesame tame taške. Esame tolokai nuo jo.

                                Comment


                                  Arba kita alegorija: projektuotas daugiabutis su galimybe paskui dar įrengti kelis butus, su 4 laiptinėm, o pastatoma tik 1 laiptinė. Tada laiptinė užsikišus. Žmonės išreiškia nepasitenkinimą, kad to neužtenka ir reikia 3 laiptines įrengti ten kur ir planuota. Tada dalis sako, kad jų nereikia, nes jos padidins srautus, gali būti induced demand. Tada įrengiama antra laiptinė ir keli papildomi butai. Situacija nepagerėja arba beveik nepagerėja ir sakoma: ,,va, matote, įrodymas, kad pastatėme laiptinę, bet jos nepadėjo sumažinti užsikimšimo.''.

                                  Sutinku su kritika, kad ne visai atitinkantis palyginimas, nes mieste daugiau dedamųjų nei daugiabutyje (pvz daugiabutyje neatsiranda tranzitinis eismas), bet principas panašus.

                                  Taigi, induced demand argumentas tinka nuo to momento kai pasiekiamas planuotas, racionalus, minimalius poreikius atitinkantis infrastruktūros išvystymas.

                                  Comment


                                    Parašė spekas Rodyti pranešimą
                                    Kitiap pasakius: mes, arba bent aš, nekalbu apie papildomų gatvių tiesimą, kuris būtų jau virš planuoto gatvių tinklo. Kas yra planuotas gatvių tinklas? Tai tinklas, kurio reikia elementariam susisiekimui. O padaryta taip: pastatai pastatyti, o su gatvėmis ir VT žinokitės.

                                    Gatvės, kurios būtų papildomai - vat apie jų plėtimą verta kalbėti ar nesukurs induced demand ir ar apskritai jų reikia. Mes nesame tame taške. Esame tolokai nuo jo.
                                    Iš dalies sutinku, nes tos jungtys buvo planuotos ne tuo metu reikalingam elementariam susisiekimui, o teoriniam prieaugiui per 50 metų. Ironiška, kad vat kaip tik dabar ir turime tą po 50 metų. Tik kad neapsisprendžiame, kuriuo keliu eiti ir kieno poreikiams pataikauti, nes kiekvienas galvoja, kad tik jo poreikiai nusipelno dėmesio

                                    Comment


                                      Parašė RamasN Rodyti pranešimą

                                      Inducedemandininkai pasakys, kad netgi padidės. Šiuo klausimu keli aspektai:

                                      1. Ar yra dar kur didėti važinėjančių auto ar visgi pasiekta šiokia tokia riba ? Daug gyvenančių Vilniuje atsisako auto ne dėl alternatyvų, bet tiesiog nauja karta dažnai nenori vargintis mokintis vairuoti, investuoti į asmeninį auto... na bent jau kol nesukuria šeimos. Tai jei auto kiekis plius minus išliks panašus, intensyvumas suminis bus panašus, o tiesiog geriau pasiskirtys.

                                      2. Pasiskirstymas gali įvairiai perstumdyt intensyvumą tarp skirtingų gatvių, ir nebūtinai kaip atrodytų prognozuota. Velnias detalėse, tokiuose kaip privažiavimai/nusukimai.

                                      3. Turėtume alternatyvas blokuojančių avarijų atveju. Mažiau situacijų, kai "stovi visas miestas".

                                      Jei klįstu, ir dar yra kur stipriai augti auto kiekiui, tai kaip minimum situacija nepablogės intensyvumo vidurkio atžvilgiu ir pagerės punktui #3.

                                      Priminsiu, kad Ukmergės g. rekonstrukcija, atlikta jau labai seniai, o taip pat Vakarinio aplinkelio atsiradimas nesukėlė tokio induce demand sąlygoto pokyčio, kurio būtų bauginama. Jei kas prisimena, kokie kamščiai būdavo Ukmergės gatvėj (nuo Senukų iki sankryžos su GV) ir Laisvės pr, kai rytais į darbą važiuoti pvz nuo Pašilaičių iki Naujamiesčio tradiciškai skiriama apie 50 min, o vakarais srautas irgi neišsiskirstydavo, tai dabar situacija dažniausiai žymiai geresnė. Išskyrus blokuojančias avarijas ir likusius butelio kakliukus. Todėl taip, situacija šie projektai turi pagerinti, nebent tai bus žemesnės kategorijos gatvės, t.y. ne "arterinės".
                                      1. Labai priklauso ar didės gyventojų ar nea, Potencialo kažkiek dar yra Lietuva .. gal net vis labiau isibėgėjant demografiniai kriziai trauks į didžiausius miestus, ar didžiausią. Bei vis tiek bus imigrantų. Bet kažkur turi ateiti įsisotinimas dėl demografinės krizės visoje Europoje, žymiai gilesnės LT, bet bus didelės neturtingos ruskalbių žemės šalia.
                                      2. Taip
                                      3. Taip
                                      Imho didėja priemiesčiai ir čia bus didysis automobilinis nepasidavimas tendencijoms, tu gali būti Z kartos atstovas nemėgstantis vairuoti, bet jei apsigyvensi priemiesčiuose ... Gal kažkur kažkiek gali gelbėti traukiniai ar VT, bet LT pinigais, Nimby nuotaikom ir tt, didžiojoje dalyje priemiesčių automobilis yra ir bus privalomas. Aišku gyvenamą vieta galima rinktis.



                                      Comment


                                        Dar vienas labai svarbus, sakyčiau gal net esminis momentas, kuris kaip ir yra automatiškai įtrauktas į mintį, bet vertas atskirai pabrėžti: jei / kuomet būtų induced demand, ant jo, liaudiškai sakant, būtų galima nusispjauti kuomet būtų normaliai išvystytas VT tinklas. Tuomet sėdinčių kamštyje automobilyje būtų jų problema (sakau tai kaip auto entuziastas), nes nepatinka - sėsk į VT ir keliauk mieste sklandžiai. O dabar ir to nėra.

                                        Negali taip būti, kad kai nėra nei minimalaus gatvių tinklo, nei gerai funkcionuojančio VT tinklo, stabdomas trūkstamų gatvių tiesimas, nevystomas VT tinklas ir tuo pačiu metu bandoma suversti kamščių priekaištus ant važinėjančių automobiliais.

                                        Comment


                                          Parašė spekas Rodyti pranešimą
                                          Dar vienas labai svarbus, sakyčiau gal net esminis momentas, kuris kaip ir yra automatiškai įtrauktas į mintį, bet vertas atskirai pabrėžti: jei / kuomet būtų induced demand, ant jo, liaudiškai sakant, būtų galima nusispjauti kuomet būtų normaliai išvystytas VT tinklas. Tuomet sėdinčių kamštyje automobilyje būtų jų problema (sakau tai kaip auto entuziastas), nes nepatinka - sėsk į VT ir keliauk mieste sklandžiai. O dabar ir to nėra.

                                          Negali taip būti, kad kai nėra nei minimalaus gatvių tinklo, nei gerai funkcionuojančio VT tinklo, stabdomas trūkstamų gatvių tiesimas, nevystomas VT tinklas ir tuo pačiu metu bandoma suversti kamščių priekaištus ant važinėjančių automobiliais.
                                          Jei VT bent kelionės trukme būtų daug patrauklesnis už asmeninę mašiną, tai daug žmonių ir persėstų iš automobilių į VT. Tada ir automobilistams būtų lengviau, mažiau kamščių. Win win. Jei sakysi, kad VT neadekvatus, užtat reik lengvint gyvenimą vairuotojams, tai ir skatinsi žmones sėst už vairo. Tai ir klausimas, ko mes siekiam, į kur norim pakreipti balansą? Skatinti daugiau vairuoti ar priešingai?

                                          https://en.wikipedia.org/wiki/Marchetti%27s_constant

                                          https://en.wikipedia.org/wiki/John_G...rop_equilibria

                                          Comment

                                          Working...
                                          X