Stokholmo lengvojo geležinkelio tvärbanan linija, greičiausiai, bus pratęsta tarp Sickla udde (Hammarby sjöstad) iki Sickla. Šioje stotelėje būtų sujungtos dvi skirtingo tipo lengvojo geležinkelio sistemos (tvärbanan ir saltsjöbanan). Saltsjöbanan sistemos infrastruktūra atnaujinama.
Beje, naujieji tramvajai bus eksploatuojami tiek esamose, tiek naujose linijose. Senesni tramvajai "Bombardier Flexity Swift" (žr. nuotrauką), bus eksploatuojami kaip pagalbiniai labiausiai apkrautose linijose. Įdomu ir tai, kad CAF gamykloje gaminami ir nauji specialaus A36 (modifikuotas A35) (žr. nuotraukas aukščiau) modelio tramvajai, pakeisiantys senus tramvajus siauresnės vėžės linijoje, jungiančioje Stokholmo Ropsten rajoną su Lidingö sala.
Kiek Geoterborge ir Stokholme tramvajaus linijų? Gal yra kažkokios schemos?
Geteborgo tramvajų sistema aprašyta šiame pranešime. O Stokholmo tramvajų sistemą aprašysiu vėliau, kadangi tikroji tramvajų sistema šiuo metu atkuriama. Be to, vyksta lengvojo geležinkelio sistemos plėtros darbai. Taip pat miesto transporto sistemoje egzistuoja kelios istorinės nestandartinio pločio linijos, kurios papildo VT sistemą. Žinoma, VT pagrindu šiame mieste yra metro.
Geteborgo tramvajų tinklas (dažnai vadinamas lengvuoju geležinkeliu) yra miesto viešojo transporto sistemos dalis, valdoma 'Göteborgs Spårvägar AB', kuri kontroliuojama 'Västtrafik' (miesto ir regiono viešojo transporto organizacijos).
Bendras tramvajų tinklo ilgis yra 190 km ir tai yra didžiausias tramvajų tinklas Skandinavijoje. Viso yra 15 linijų (5 eksploatuojamos visą parą), kurios aptarnaujamos daugiau negu 200 tramvajų.
Kasdien Geteborgo tramvajai atlieka 2000 reisų ir važiuoja 30000 km. Tačiau šie rodikliai turėtų būti didesni įgyvendinus antrąjį projekto 'Kringen' Kringen (Kollektivringen; viešojo transporto mazgas po miesto centru) etapą.
Tramvajų sistema yra Geteborgo miesto viešojo transporto sistemos pagrindas, kurį papildo miesto bei regioniai autobusai ir traukiniai.
Tramvajų ir ilgųjų autobusų (stombuss; BRT) schema (2009 m., yra pakeitimų):
Turistinė linija tarp Centrinės geležinkelio stoties ir Liseberg pramogų parko (Centralstationen – Liseberg)
Šiuo ženklu žymimi tramvajai, kurie testuojami bandymo arba vairuotojų apmokymų metu. Taip pat taip pažymimi papildomi tramvajai svarbių renginių metu.
Kai kurios tramvajų stotelės yra požeminės.
Tramvajų modeliai šiuo metu važinėjantys mieste:
Geteborgo mieste galima pamatyti tramvajų, reprezentuojančių kelias kartas. Tramvajų modeliai:
Kadangi netrukus bus pradėti statybų darbai Skepsbron rajone, šiemet bus pradėti tiesti nauji tramvajų bėgiai nuo Kämpebron iki Stenpiren Geteborge. Bėgiai bus nutiesti Västra Hamngatan, Lilla Torget, Södra Hamngatan ir Stora Badhusgatan gatvėmis. Stenpiren - tai naujo 1000 kv. m. ploto (įskaitant laukimo salės, kavinių, restorano ir prekybos plotus) transporto terminalo Geteborgo šiaurinėje miesto centro dalyje pavadinimas. Terminale pasiskirstys pėsčiųjų, dviračių, viešojo transporto (lengvojo geležinkelio tramvajų, autobusų, priemiestinių traukinių, keltų) srautai. Tai bus svarus transporto mazgas miesto transporto sistemoje, nes jis apjunks svarbius ateityje įrengiamus infrastruktūros projektus - ties Stenpiren susikirs tramvajų linijų sistemos 'Kringen', požeminės priemiestinių traukinių sistemos 'Västlänken' atšakos.
Planuojama, jog terminalu kasdien pasinaudos po 16.000 keleivių.
Vakar apsilankiau Stokholme ir susimąsčiau...Man kilo klausimas, kiek toli yra nutolusi T-Centralen metro stotis nuo Sergels Torg aikštės. Man pasirodė, kad aikštė ir jungia tas dvi vietas. Ir, tas atstumas yra trumpas, bet kur tas tramvajus bus nutiestas?
T-centralen yra Norrmalm rajone, tarp Sergels torg ir Vasagatan. Kadangi yra keli įėjimai į tunelį (per Centrinę geležinkelio stotį, mėlynoji ir žalioji metro linijos turi atskirus įėjimus iš gatvės), tai šiek tiek glumina. Požemine perėja, esančia po Sergelio aikšte, taip pat galima patekti ir į kelis didelius prekybos centrus.
Kaip tik užvakar buvo paskelbta apie planus Klarabergsgatan paversti tramvajų gatve, kurioje bus galimas eismas tik tramvajams, dviratininkams bei pėstiesiems (žr. paveikslėlį).
Jau dabar pasiruošta gatvės dangos atnaujinimui. Beje, gera žinia, kad ir dalies pastatų toje gatvėje neliks, o likusieji jų bus atnaujinti.
Tikiuosi, atsakiau į klausimą.
Beje, kaip tamstai sekėsi kelionė?
Tramvajų (spårvagn) tinklo plėtra mieste numatoma per naująjį rajoną Norra Djurgårdsstaden ir Stokholmo Värtahamnen bei Frihamnen uostus. Darbai vyks tokia eiga (žr. schemą):
- iki 2014 m. vyks senų tramvajų linijos Lidingö saloje atnaujinimo darbai,
- 2014/15 metais bus pabaigti tramvajų linijos No.7 pratęsimo darbai,
- iki 2017 m. bus nutiesta linija Djurgårdsbron-Södra Värtahamnen,
- iki 2018 m. linija bus pratęsta iki Ropsten (Södra Värtahamnen),
- 2018 m. bus pratęsta tramavajų linija No.7 iki T-Centralen.
Taip pat iki 2018 m. numatyta pastatyti naują metro/tramvajų tiltą Ropsten.
Vakar apsilankiau Stokholme ir susimąsčiau...Man kilo klausimas, kiek toli yra nutolusi T-Centralen metro stotis nuo Sergels Torg aikštės. Man pasirodė, kad aikštė ir jungia tas dvi vietas. Ir, tas atstumas yra trumpas, bet kur tas tramvajus bus nutiestas?
Gražus video su senais tramvajais Geteborge, kurie eksploatuojami turistams skirtoje linijoje nuo Centrinės geležinkelio stoties iki atrakcionų parko 'Liseberg' (12 maršrutas). Filmuke galite pamatyti ir kitų tramvajų. Įdomu, kad miesto gatvėmis važiuoja kelių skirtingų kartų sąstatai, tačiau nuo šių metų dalis parko bus atnaujinama. Bendras sistemos ilgis - 190 km. (didžiausia sistema Skandinavijoje), 13 maršrutų (14 svarstomas).
Ačiū už temos papildymą. Šiaip, labiausiai apkrautos lengvojo geležinkelio (tvärbanan), matomo dviejose paskutinėse nuotraukose, linijos.
O aukščiau matomos tramvajaus nuotraukos, kuris važiuoja labiau turistiniu maršrutu. Iki 2018 m. vyks tramavajaus bei lengvojo geležinkelio sistemų plėtra. Sąstatai taip pat bus pakeisti.
Tramvajų (spårvagn) tinklo plėtra mieste numatoma per naująjį rajoną Norra Djurgårdsstaden ir Stokholmo Värtahamnen bei Frihamnen uostus. Darbai vyks tokia eiga (žr. schemą):
- iki 2014 m. vyks senų tramvajų linijos Lidingö saloje atnaujinimo darbai,
- 2014/15 metais bus pabaigti tramvajų linijos No.7 pratęsimo darbai,
- iki 2017 m. bus nutiesta linija Djurgårdsbron-Södra Värtahamnen,
- iki 2018 m. linija bus pratęsta iki Ropsten (Södra Värtahamnen),
- 2018 m. bus pratęsta tramavajų linija No.7 iki T-Centralen.
Taip pat iki 2018 m. numatyta pastatyti naują metro/tramvajų tiltą Ropsten.
Komentuoti: