Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Išsiųsti poną Valdą į kokią viešojo transporto konferenciją ar tiesiog į stažuotę po Europą, galbūt šiek tiek pavyks praplėsti akiratį.
    Ir vistiek ironiška, jog nei maršrutų plėtros nenumatyta (turint omenyje, jog troleibusai turės autonominę eigą), o ir prailgintų troleibusų dar nesulauksime du-tris metus, kada akivaizdus poreikis tam jau buvo vakar.

    Comment


      Parašė Kaid Rodyti pranešimą
      Per artimiausius 4 metus galime būti ramus. Vienas žmogus turi tikslus Vilniui:




      Click image for larger version Name:	Capture.JPG Views:	0 Size:	13,9 kB ID:	2051002
      Iš kur šitie imbecilai semiasi informacijos? Ar jie kokiam burbule gyvena, kur negzistuoja jokios šalys, miestai aplink Lietuvą. Ar čia toks tyčinis veikimas. Nu job*va*mat, nesusilaikiau nenusikeikęs. Jūs įsivazduojate, kokiam nors mieste, normaliam, kur yra tramvajus, metro, autobusai, troleibusai (gal), meras pasakytų, kad "troleibusas yra modernus tramvajus"? (įmeskite šitą kas į reddit'ą ar dar kur, tegu "pagarsina" Vilnių)

      P.S. šiaip mes trime forumietį italą giuffro, įdomu kaip užsieniečiui atrodo mūsų kaimo viešojo transporto konvulsijos.
      Paskutinis taisė R.D.; 2023.05.15, 20:38.

      Comment


        Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

        Situaciją žino forumo nariai, nu ir dar kokiu max. 100 kitų žmonių. Kiti atėję į stotelę ir pamatę 48 min tiesiog apsisuks ir išeis atgal namo / į citybee / į bolt'ą / į savo auto ir net nebandys loterijos "atvažiuos ar neatvažiuos". Jei sistema dvesia, tai geriau jau švieslentėse rodytų tiesiog grafikus, o ne tokias nesąmones kaip dabar. Aj, nors pas mus viskas per aną galą, kas tie vt keleiviai, pakentės mėnesį, uoj, nauja sistema pilnai nesiderina su švieslentėmis, pakentės ir dar kelis.
        gal jau yra atsakymas iš sįsp?
        sutaisys švieslentes ar visai išjungs ar nevažiavo autobusai?

        Comment


          Parašė jan Rodyti pranešimą

          gal jau yra atsakymas iš sįsp?
          sutaisys švieslentes ar visai išjungs ar nevažiavo autobusai?
          Gavome atsakymą, kad visa informacija apie viešojo transporto judėjimą maršrute gaunama iš transporto priemonės bortinio kompiuterio per GPS programinę įrangą. Jei autobusas / troleibusas yra maršrute, tai atsispindi ir programoje. Tačiau pasitaiko atvejų, kai transporto priemonė „pameta“ GPS signalą, tuomet ir švieslentėje nėra galimybės matyti atvykstančio transporto. „Pametus“ signalą jis gali atsirasti netrukus arba dingti ilgesniam laikui. Tuomet visa informacija apie transporto priemonės kelionę į sistemą įsirašo tik transportui grįžus į parką. Panašu, jog šį kartą taip ir nutiko. ????
          Dar kartelį dėkojame, kad informuojate ir linkime Jums gražios dienos. ????
          Nerodo - nu ir kas, žaiskit loteriją, atvažiuos ar neatvažiuos.

          Comment


            Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

            Situaciją žino forumo nariai, nu ir dar kokiu max. 100 kitų žmonių. Kiti atėję į stotelę ir pamatę 48 min tiesiog apsisuks ir išeis atgal namo / į citybee / į bolt'ą / į savo auto ir net nebandys loterijos "atvažiuos ar neatvažiuos". Jei sistema dvesia, tai geriau jau švieslentėse rodytų tiesiog grafikus, o ne tokias nesąmones kaip dabar. Aj, nors pas mus viskas per aną galą, kas tie vt keleiviai, pakentės mėnesį, uoj, nauja sistema pilnai nesiderina su švieslentėmis, pakentės ir dar kelis.
            Be abejo, aš visiškai nesiginčyju ir pilnai pritariu. Tiesiog konstatuoju faktą, kad turėta įranga masiškai dvėsta, o taip įvyko dėl dar po 2020 kovido pirmosios bangos drastiškai sumažėjusio VT finansavimo.

            Comment


              Jei įranga pusiau nudvėsusi ir labiau klaidina keleivį nei suteikia naudingos informacijos - tikrai optimalesnis variantas išjungt tą įrangą išvis kol ji neveiks tinkamai ir vadovautis popieriniais grafikais stotelėse. Jei oro uosto išvykimų lentoje nerodytų pusės skrydžių, tačiau visi skrydžiai būtų surašyti kažkur A4 lape ir informacija sakytų "jo, sistemą naujinsim, nekreipkit dėmesio", būtų normalu?

              Comment


                Parašė Košutas Rodyti pranešimą

                Emm, o tai kaip čia taip gaunasi? Perki 159 naujų, nurašai 160 Škodų - gerai, vidutinis jų amžius siekia 0 metų. O kur likę 90 troleibusų, kurie tuo metu bus 10-20 metų amžiaus?
                VVT atrado troleibusų jaunystės fontaną?
                Žurnalistika toks dalykas, kai gali nesigaudyti ir parašyti ką tik nori

                Jau esu rašęs ne kartą:

                Šiuo metu VVT turi apie 240 troleibusų. Maksimalus pikinis poreikis (pokovidiniais laikais) yra tik 175 troleibusai (prieš antrąją kovido bangą buvo 190), taigi, apie 65 troleibusus stovi rezerve/detalių donorai. Numatoma, kad nupirkus naujus 159 troleibusus, liks esami 41 trumpi, pirkti 2018 ir galimai* kažkiek iš triašių 15m, pirktų 2004-2006. Iš viso - apie 200-220 troleibusus. Taigi, bendras troleibusų kiekis mieste sumažės 20-40 troleibusų; didžioji dalis mažinant rezervą.

                *: prie Šimašiaus JUDU rengė maršrutų reformą, kuri dalinai buvo pristatyta per paskutinį Šimašiaus meravimo VMS posėdį. Pagal jį, buvo numatoma panaikinti T12 maršrutą (apie 10 troleibusų) ir galutinai panaikinti T14 (šiuo metu jis tik ''pristabdytas''). Tokiu atveju rezervas pasiektų optimalius 10% išvažiuojančių transporto priemonių bet: būtų panaikintas gana reikalingas maršrutas + atėjus Benkunskui pasigirdo kalbų, kad šioje srityje gali būti nemažai pokyčių, todėl visai gali būti, kad T12 liks.

                Comment


                  Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
                  Nerodo - nu ir kas, žaiskit loteriją, atvažiuos ar neatvažiuos.
                  Išlepinti esate, kolegos.
                  Prieš N metų labai norėjau kad būtų kažkokia sistema, kuri parodytų kada bus artimiausias tinkantis autobusas. Nes būdavo atvejų kai per valandą ar ilgiau neatvažiuoja nei vienas iš 2 ar 3 tinkančių. Bet JIE būtinai atvažiuos, kai nueisi pakankamai toli nuo stotelės. Iki namų, jei būdavo ūpas, kiek daugiau nei pusvalandis pėsčiomis. O žiemos buvo palyginti šaltos.

                  Beje, stotelėse nebuvo surašyti net laiko intervalai, tik maršrutų numeriai. Kas nors gal net miestelį jau pažinote

                  Comment


                    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                    Tokiu atveju rezervas pasiektų optimalius 10% išvažiuojančių transporto priemonių
                    Gaunasi 20-25 bortai rezerve? Ok, ne visi jie gali važiuoti, bet vistiek gaunam vos ne vieną bortą kiekvienam maršrutui piko metu. Man, kaip ne specialistui, rezervinis TP kiekis atrodo netikėtai didelis. Žinau apie "70% taisyklę" planavime, bet gal VT tinklas yra inertiškesnis ir labiau prognozuojamas nei tarkim žmonių srautas renginyje?

                    Comment


                      Parašė evil Rodyti pranešimą

                      Škodų pakeitimas Vilniuje (ir kai kurių baigiančių subyrėti autobusų) būtų milžiniškas šuolis i priekį, koks įvyko Kaune. Realiai dabar nejaučiu didelio skirtumo tarp VT Kaune ir kokiam Aalborge ar Aarhuse, aišku ten dauguma autobusų elektriniai ir savaime naujesni, bet tas skirtumas minimalus.
                      Skirtumas tikrai ne minimalus. Gal epizodiškai porą kartų pravažiuojant kažkur miesto centre nelabai matosi skirtumo, bet jeigu palyginsim visumą – tai Lietuvos VT absoliučiai visose srityse atsilieka. Tvarkaraščiai, stotelių įrengimas, informacijos pateikimas, persėdimo mazgai, STOP mygtukai, durų neatidarinėjimai ir daugybė kitų dalykų.

                      Aš sakyčiau netgi taip: tie nauji autobusai/troleibusai yra vienintelis bendras dalykas tarp Lietuvos ir Vakarų Europos VT (tačiau net ir čia Lietuva pralaimi, nes pvz. nenaudojami STOP ir durų mygtukai), o visuose kituose dalykuose, sudarančiuose 90 % viešojo transporto sistemos, Lietuva labai atsilikusi.
                      Specialiai esu parašęs straipsnelį Benkunsko lygio žmonėms, sakantiems „viskas ir taip neblogai“:
                      20 darbų, kurie kardinaliai pagerintų Vilniaus transportą

                      Kol kas Vilniuje suskaičiuoju, kad gal 1-2 punktuose galima pažymėti kažkokį progresą (iš 20), ir tai dažniausiai tai būna nevykę bandymai (žr. troleibusų iešmų netinkamą montavimą, kai nesilaikoma montavimo instrukcijų ir troleibusai vis tiek privalo sulėtinti greitį, taip pat tarpusavyje nesusijungiančias A juostas).

                      Štai pvz. santykinai panašus miestas, Slovakijos sostinė Bratislava nuo vasario mėnesį įvedė tvarką, kad autobusai ir troleibusai stoja tik paspaudus STOP mygtuką (tramvajams ši tvarka negalios). Kas trukdo Vilniui užsibrėžti įgyvendinti tokį dalyką bent autobusams? Kiek dešimčių tūkstančių eurų būtų sutaupyta kurui/stabdžiams, kiek laiko būtų sutaupyta? Bet gi pas mus viskas ir taip tobula, kam čia dairytis į kitas šalis... Beje, Bratislava turi taktinį tvarkaraštį ir naktinius autobusus.
                      Paskutinis taisė taccido; 2023.05.16, 15:34.
                      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                      Comment


                        Tai Vilniuj ar siaip bet kokiam kitam Lietuvos miestui Bratislava yra kaip iki menulio. Vilnius turbut pagal VT tobulinimo tempus turbut bando lygiuotis su kokiu Kavarsku ar Jurbarku bagal VT kokybe o ne su normaliu Europos miestu.

                        Cia visi miesto viesajam transportui vadovaujantys wunderkindai traktuoja A juostas ir elementaru transporto priemoniu atnaujinima kaip koki revolutionary VT breakthrough. Blemba apsisike sedi sau nieko naudingo nesugebantys padaryti, meluoja apie tikrus reikalingus VT pokycius (tramvajaus, metro nauda, etc).

                        Kaip visi didziuojasi kad va nusipirko pora truliku, ir nutiese pora A juostu ir vadina didzioji kadencijos sekme. Cia tas pats kaip koks zmogus nusiperka nama ir sako - "ziurek, turiu nama su langais." A juostos ir elementarus transporto priemoniu atnaujinimas yra basic sudas kuris tiesiog sukuria pagrinda ant kurio statomas VT nauda ir patrauklumas. Cia basic shit kuris turi buti tiesiog daromas visada.

                        Comment


                          Viena pagrindinių stotelių, vienas pagrindinių maršrutų ir jo dažnumas piko metuClick image for larger version

Name:	Screenshot_20230516-172724.png
Views:	593
Size:	259,1 kB
ID:	2051265

                          Comment


                            Parašė taccido Rodyti pranešimą

                            Skirtumas tikrai ne minimalus. Gal epizodiškai porą kartų pravažiuojant kažkur miesto centre nelabai matosi skirtumo, bet jeigu palyginsim visumą – tai Lietuvos VT absoliučiai visose srityse atsilieka. Tvarkaraščiai, stotelių įrengimas, informacijos pateikimas, persėdimo mazgai, STOP mygtukai, durų neatidarinėjimai ir daugybė kitų dalykų.

                            Aš sakyčiau netgi taip: tie nauji autobusai/troleibusai yra vienintelis bendras dalykas tarp Lietuvos ir Vakarų Europos VT (tačiau net ir čia Lietuva pralaimi, nes pvz. nenaudojami STOP ir durų mygtukai), o visuose kituose dalykuose, sudarančiuose 90 % viešojo transporto sistemos, Lietuva labai atsilikusi.
                            Specialiai esu parašęs straipsnelį Benkunsko lygio žmonėms, sakantiems „viskas ir taip neblogai“:
                            20 darbų, kurie kardinaliai pagerintų Vilniaus transportą

                            Kol kas Vilniuje suskaičiuoju, kad gal 1-2 punktuose galima pažymėti kažkokį progresą (iš 20), ir tai dažniausiai tai būna nevykę bandymai (žr. troleibusų iešmų netinkamą montavimą, kai nesilaikoma montavimo instrukcijų ir troleibusai vis tiek privalo sulėtinti greitį, taip pat tarpusavyje nesusijungiančias A juostas).

                            Štai pvz. santykinai panašus miestas, Slovakijos sostinė Bratislava nuo vasario mėnesį įvedė tvarką, kad autobusai ir troleibusai stoja tik paspaudus STOP mygtuką (tramvajams ši tvarka negalios). Kas trukdo Vilniui užsibrėžti įgyvendinti tokį dalyką bent autobusams? Kiek dešimčių tūkstančių eurų būtų sutaupyta kurui/stabdžiams, kiek laiko būtų sutaupyta? Bet gi pas mus viskas ir taip tobula, kam čia dairytis į kitas šalis... Beje, Bratislava turi taktinį tvarkaraštį ir naktinius autobusus.
                            Minimalus turėjau omenyje lyginant Kauno vs. Aalborg/Aarhus, ne su Vilnium. Apie Bratislavą konkrečiai kol kas nieko negaliu pasakyt - dar nebuvau, bet kas liečia Danijos antro ir ketvirto pagal dydį miestų VT tai stotelių įrengimas, sakyčiau, Lietuvoje yra geresnis. Jis netgi geresnis lyginant su daugeliu europos šalių. Pvz Danijoje ganėtinai daug stotelių neturi nei stoginių nei suoliukų nors yra miesto centre. Tas pats ir kokioje Vienoje ar daugelyje Italijos miestų. Persėdimo mazgai irgi labai diskutuotinas klausimas, turbūt priklauso nuo kiekvieno individualaus maršruto, bet visiem niekad neįtiksi. Maršrutų dažniai tikrai sutinku, kad yra problema visur Lietuvoje, nors kita vertus Aarhuse prestižiniam dangoraižių rajonėlyje (Aarhus Ø) kursuoja vienas vienintelis autobusas kas pusvalandį darbo dienom, o iki tramvajaus ar kito transporto artimiausios stotelės reikia paeiti 1km. Autobusų durų darinėjimai ir stojimas su stop mygtuku labai kontraversiškas dalykas - daug kam nepatinka, nes tada grafikai tampa netikslūs, o su mūsų vairuotojais ir jų mentalitetu tai gali nestoti pamatę Kaune kokį vilnietį su telefonu rankoje. Per pastaruosius metus teko naudotis VT 15 miestų, pagrinde Europoje ir nors nebūna pagrindinis tikslas, bet kiek įmanoma visur išbandau kuo daugiau VT rūšių. Tai taip, Vilniaus yra pats blogiausias iš jų, bet visi kiti irgi turi trūkumų, bet ne viskas yra vien blogai. Problema tik tai, kad nėra planų padaryt geriau išskyrus naujus troleibusus ir gal A juostų auginimą.

                            Comment


                              Parašė Valdemar Rodyti pranešimą
                              Viena pagrindinių stotelių, vienas pagrindinių maršrutų ir jo dažnumas piko metuClick image for larger version

Name:	Screenshot_20230516-172724.png
Views:	593
Size:	259,1 kB
ID:	2051265
                              Su 4G, ypač piko metu, vyksta įdomių dalykų, pvz, į galinę stotelę Saulėtekyje atvyksta trys autobusai vienas po kito, tuomet karavanas toliau iškart važiuoja link Pilaitės be sustojimo poilsiui. Šeimyniškių gatvė yra absoliutus peilis viešajam transportui.

                              Comment


                                Reiškia trūkumas A juostų kada autobusai taip vėluoja, ir šviesoforai nesijungia žalio signalo viešajam transportui kaip civilizuotose šalyse.

                                Comment


                                  Parašė evil Rodyti pranešimą

                                  Minimalus turėjau omenyje lyginant Kauno vs. Aalborg/Aarhus, ne su Vilnium. Apie Bratislavą konkrečiai kol kas nieko negaliu pasakyt - dar nebuvau, bet kas liečia Danijos antro ir ketvirto pagal dydį miestų VT tai stotelių įrengimas, sakyčiau, Lietuvoje yra geresnis. Jis netgi geresnis lyginant su daugeliu europos šalių. Pvz Danijoje ganėtinai daug stotelių neturi nei stoginių nei suoliukų nors yra miesto centre. Tas pats ir kokioje Vienoje ar daugelyje Italijos miestų.
                                  Paviljonų gal kažkur nėra, nes labai mažai vietos. Bent jau Vienos atveju, manyčiau, kad tai labiau išimtis. Bet turint omeny jų tramvajaus važiavimo dažnumą, tai gal ir pateisinama.

                                  Persėdimo mazgai irgi labai diskutuotinas klausimas, turbūt priklauso nuo kiekvieno individualaus maršruto, bet visiem niekad neįtiksi.
                                  Vilniuje nėra nė vieno normalaus persėdimo mazgo, kur būtų persėdimui patogi infrastruktūra, maži atstumai tarp stotelių, ištisiniai stogai, patraukli aplinka. Ką jau esu rašęs – negali būti, kad stuburinių maršrutų susikirtimo taške nėra persėdimo galimybės (Konstitucijos-Šeimyniškių sankryža ir dar bent 5-8 pavyzdžiai visame Vilniuje). Labai dažnas argumentas, kodėl žmonės nesirenka VT – jiems reikėtų važiuoti nuo 2 iki 10 kartų ilgiau nei automobiliu. Kodėl taip yra? Kai nėra patogių persėdimui taškų arba jie nepatrauklūs, maršrutai neveikia tarpusavyje kaip tinklas, persėdimai vyksta ilgai ir nepatogioje aplinkoje. Bet vėlgi, kaip gali atsirasti persėdimo taškai, jeigu nėra maršrutų pertvarkos – o kaip gali būti normali maršrutų pertvarka, jei nėra taktinio tvarkaraščio. Todėl viskas atsiremia į maršrutų organizavimą ir jo logiką. Pavyzdys – Šveicarija, turėdama taktinį tvarkaraštį visam geležinkelių tinklui, pirmiausia planuoja tvarkaraščio koncepciją ir pagal ją daroma infrastruktūra. Pas mus yra toks begalviškumas, kad daromi kažkokie pavieniai veiksmai, o VT tarsi beformė masė turi prisitaikyti. Rezultatas – Š.

                                  Padarius strateginėse vietose patogius persėdimo mazgus, kelionės pagreitėtų ir taptų patogesnės didelei daliai keleivių, efektas būtų didžiulis. Čia atsakant į mintį „visiem niekad neįtiksi“, kuri tarsi suformuoja vaizdą, kad mazgai nereikšmingi.


                                  Maršrutų dažniai tikrai sutinku, kad yra problema visur Lietuvoje, nors kita vertus Aarhuse prestižiniam dangoraižių rajonėlyje (Aarhus Ø) kursuoja vienas vienintelis autobusas kas pusvalandį darbo dienom, o iki tramvajaus ar kito transporto artimiausios stotelės reikia paeiti 1km. Autobusų durų darinėjimai ir stojimas su stop mygtuku labai kontraversiškas dalykas - daug kam nepatinka, nes tada grafikai tampa netikslūs, o su mūsų vairuotojais ir jų mentalitetu tai gali nestoti pamatę Kaune kokį vilnietį su telefonu rankoje. Per pastaruosius metus teko naudotis VT 15 miestų, pagrinde Europoje ir nors nebūna pagrindinis tikslas, bet kiek įmanoma visur išbandau kuo daugiau VT rūšių. Tai taip, Vilniaus yra pats blogiausias iš jų, bet visi kiti irgi turi trūkumų, bet ne viskas yra vien blogai. Problema tik tai, kad nėra planų padaryt geriau išskyrus naujus troleibusus ir gal A juostų auginimą.
                                  STOP mygtukai visiškai ne kontraversiškas dalykas. Autobusuose tam ir yra GPS siųstuvai, kad būtų galima matyti transporto greitį ir atitinkamai tobulinti tvarkaraščius pagal realius duomenis. Nepykit, bet čia jau prasideda „asobienyj pūt'“ mąstymas, kad kažkas kažko nesupras ir nesustos. Bratislavoje aiškiai parašyta kiekvienoje stotelėje – būkite matomi vairuotojui. Ką, Lietuvoje gal žmonės nemoka skaityti? Važiuojantiems autobusų net specialiai pranešant kiekvienos stotelės pavadinimo po to iškart pasakoma: „pagal pageidavimą“. Nereikia išsigalvoti, kad Vilnius kažkokia atskira civilizacija, ypač kai pusėje Lietuvos miestų panaši sistema puikiausiai veikia (tik be STOP paspaudimo, o priėjus prie durų/pasakius vairuotojui).
                                  100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                  Comment


                                    Parašė neoplan Rodyti pranešimą
                                    Šeimyniškių gatvė yra absoliutus peilis viešajam transportui.
                                    Visas miesto centras yra peilis VT piko metu (Žaliasis tiltas, Vilniaus g./Goštauto g. "žiedas", Konstitucijos pr./Šeiminiškių g. sankryža)

                                    Comment


                                      Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą
                                      Tai Vilniuj ar siaip bet kokiam kitam Lietuvos miestui Bratislava yra kaip iki menulio. Vilnius turbut pagal VT tobulinimo tempus turbut bando lygiuotis su kokiu Kavarsku ar Jurbarku bagal VT kokybe o ne su normaliu Europos miestu.

                                      Cia visi miesto viesajam transportui vadovaujantys wunderkindai traktuoja A juostas ir elementaru transporto priemoniu atnaujinima kaip koki revolutionary VT breakthrough. Blemba apsisike sedi sau nieko naudingo nesugebantys padaryti, meluoja apie tikrus reikalingus VT pokycius (tramvajaus, metro nauda, etc).

                                      Kaip visi didziuojasi kad va nusipirko pora truliku, ir nutiese pora A juostu ir vadina didzioji kadencijos sekme. Cia tas pats kaip koks zmogus nusiperka nama ir sako - "ziurek, turiu nama su langais." A juostos ir elementarus transporto priemoniu atnaujinimas yra basic sudas kuris tiesiog sukuria pagrinda ant kurio statomas VT nauda ir patrauklumas. Cia basic shit kuris turi buti tiesiog daromas visada.
                                      tai tas pats Benkunskas sau nauja masina perka irgi kas 5-7 metus, nevazineja 30 metu su ziguliu, koks cia max wow atnaujinimas

                                      Comment


                                        Taip, bet LT mąstu atnaujinimas didžiulis. Ir tie patys lietuviai tik paskutiniais metais pradėjo masiškiau naujus automobilius pirkt, o ne 10m senumo.

                                        Comment


                                          Nei vienas komposteris neveikia, stotelių ekranas rodo nesąmones ir išvis ne tą kryptį, link kurios važiuojama.Click image for larger version

Name:	PXL_20230517_191658867.jpg
Views:	304
Size:	1,07 MB
ID:	2051639Click image for larger version

Name:	PXL_20230517_191556751.jpg
Views:	296
Size:	1,07 MB
ID:	2051640
                                          Attached Files

                                          Comment

                                          Working...
                                          X