Parašė Maalinauskas
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Rodyti pranešimą
								
							
						
					
				
				
			
		Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Ne visai. 2030 m. siekiama sumažinti emisijas 90 proc., o 2035 - uždrausti naujų dyzelinių autobusų pardavimą. Vilnius su savo troleibusais turėtų neblogai atrodyti ES lygiu, tad neblogai būtų dar vieną partiją dyzelinių hibridų užsipirkti, kad visiškai atnaujinti autobusų parką.Parašė TIME Rodyti pranešimąDyzeliniai miesto vidaus autobusai praktiskai visiskai isbaninti jau nuo 2030 metu visoje ES (Su nedidelem isimtim), kurios dalis yra ir Vilniaus (su tokiu viesuoju lengva ta pamirsti), tad bet koks dyzeliuko paleidimas Basanaviciaus ar Pylimo gatve gali but nebent labai laikinas
 
 Bet grįžtant prie temos, man atrodo, juk niekas ir nenori dyzelių paleisti Basanavičiaus g. vietoj troleibusų.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Kaip kitaip sumazinti emisijas 90proc jei ne pakeisti praktiskai visus dyzelius, paliekant isimti kokiam priemiescio marsrutui kur truksta ikrovimo infrastrukturos? O 2040 metais ju turi nelikti VISISKAI. 2035 metu nauju pardavimu banas tai lengvisiems automobiliamsParašė eigh Rodyti pranešimą
 Ne visai. 2030 m. siekiama sumažinti emisijas 90 proc., o 2035 - uždrausti naujų dyzelinių autobusų pardavimą. Vilnius su savo troleibusais turėtų neblogai atrodyti ES lygiu, tad neblogai būtų dar vieną partiją dyzelinių hibridų užsipirkti, kad visiškai atnaujinti autobusų parką.
 
 Bet grįžtant prie temos, man atrodo, juk niekas ir nenori dyzelių paleisti Basanavičiaus g. vietoj troleibusų.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Na ne, 2035 autobusams.Parašė TIME Rodyti pranešimą
 Kaip kitaip sumazinti emisijas 90proc jei ne pakeisti praktiskai visus dyzelius, paliekant isimti kokiam priemiescio marsrutui kur truksta ikrovimo infrastrukturos? O 2040 metais ju turi nelikti VISISKAI. 2035 metu nauju pardavimu banas tai lengvisiems automobiliams
 
 O tie 90 proc. irgi skaičiuojami ne visai taip tiesmukai - reikia žiūrėti kokie metai lyginami, kas įeina į skaičiavimą ir t. t. Nėra taip, kad reikia 90 proc. dyzelinių autobusų staiga pakeisti elektriniais, nes tai reikštų, kad šimtai miestų Europoje staiga praktiškai vienu metu turėtų pirkti tūkstančius elektrinių autobusų. O mūsų miestuose, kaip ir minėjau, yra dar ir troleibusai, kurie turėtų gerinti VT taršos statistiką.Under the agreement, new urban buses must cut emissions entirely from 2035 – a stipulation that will see diesel-powered city buses permanently phased out. An interim target of 90% was included for 2030.
 
 https://www.euractiv.com/section/fre...s-on-eu-roads/
 
 Dėl dyzelinių autobusų pirkimo - na reikia pagaliau pakeisti visus dar likusius grabus naujais autobusais. Jų Vilniuje dar yra. Arba tuomet rimtai žiūrėti į elektrinius autobusus, bet su jais nėra viskas taip paprasta - reikia pakrovimo stotelių abejose maršruto pusėse, kas reiškia, kad jie galės būti priskirti tik konkretems maršrutams, turi būti didesnis dyzelių rezervas ir t. t. Beje, neaišku ir kaip su lietuviškom žiemom - pavyzdžiui, Osle šią žiemą nukritus oro temperatūrai, buvo nemažų problemų su baterijomis (nuoroda į straipsnį). Nupirkus naujus ekologiškus dyzelinius hibridus šiandien, galima pabandyti išlaukti geresnių technologijų, kartu sumažinant emisijas, lyginant su dabar važinėjančiais, pavyzdžiui, 2004 m. Volvo.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Galimai nuimsim "nes bus geriau vaizdui"... Vilniuje reikia pagaliau patraukti nuo vaizdo visus "estetus" (pagrinde architektus kuriems vizualus aspektas yra viskas jų profesijoje). Tokiems didžiausias susirūpinimas mieste yra juoda stulpų spalva ir "estetikai" trukdantys laidai, o ne transporto sistemos kokybė.Parašė sindiktas Rodyti pranešimąDeja, Meiželytė nepaneigė, kad bus naikinamas kontaktinis tinklas Basanavičiaus g. O vis norėdavau tikėti, kad čia tik pletkai.
 
 https://www.facebook.com/share/p/yrV9LbYdaRcDa7U6/
 - 6 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Kaip suprasti, kas būtų blogai jei panaikintu? Jį reikia plėsti, ne naikinti. įdomu, kaip tie troleibusai autonomine eiga nuvažiuos po 30 metų. Juk troleibusus atnaujinti užtrunkai ilgiau.Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimąO kas būtų blogai jei panaikintų? Perkami troleibusai gali 20 km nuvažiuoti autonomine eiga, tai jie niekur nedingtų, tik a) būtų švaresnė vizualinė erdvė b) nereikėtų tvirtinti kontaktinio tinklo prie paveldo pastatų, taip juos pamažu ardant.
 
 O šiaip tai čia yra blogiausias įmanomas variantas - važinėti autonomine eiga. Tas pats kas pirkti elektrobusus.
 
 Pažiūrėk kas darosi su VT paskutinius 15 metų ir pamatysi kad čia labiau optimistiškai.Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimąNu kodėl taip pesimistiškai?
 
 Kiek elektormobilių iškrauna bateriją kas valandą ir baterija nepasensta 30 metų?Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimąElektromobilių baterijoms dabar duodama daugiau nei 10 metų garantijos, o čia gi jiems nereikia net dešimtadalio jų resurso Basanavičiaus gatvės pravažiavimui (ji iš viso 1km ilgio). Mane labiau domina kitas klausimas - kaip bus vėl uždedami ūsai, vėl užvažiavus ant tinklo? Ar rankomis, ar yra kokios automatizuotos sistemos?
 
 Kiek teko kitur matyti tai automatiškai uždedami sekančioje stotelėje.
 
 
 Ten kaip minimum reikėtu pratesti kontaktinį tinklą. Juk maršruto reikės ten permanentiškai. Deja geriausia ką savivaldybė sugebėjo išstenėti į 17 000 gyventojų turintį rajoną tai autobusą važiuojantį kas pusvalandį.Parašė eigh Rodyti pranešimą7 troleibuso pratęsimas iki Fabijoniškių per Perkūnkiemį galėtų būti pirmasis testas. Atkarpa trumpa, infrastruktūra yra - pirmyn 
 
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Tai juk tam ir perka troleibusus su autonomine eiga - kad tokiems pratęsimams nereiktų kontaktinio tinklo.Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąTen kaip minimum reikėtu pratesti kontaktinį tinklą. Juk maršruto reikės ten permanentiškai. Deja geriausia ką savivaldybė sugebėjo išstenėti į 17 000 gyventojų turintį rajoną tai autobusą važiuojantį kas pusvalandį.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Jį reikia naikinti, jei tai netrukdo funkcionalumui. Nes tai yra vizualinė tarša ir tą neigti kvaila. Gal miegamuosiuose rajonuose ir ne tokia svarbi (ten nelabai yra į ką žiūrėti), bet centrinėje miesto dalyje, kur jis užstoja fasadus, jam tikrai ne vieta.Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
 Kaip suprasti, kas būtų blogai jei panaikintu? Jį reikia plėsti, ne naikinti.
 
 
 Tai gal nereikia apsileisti ir troleibusus keisti kartą į 30 metų? Kitas dalykas kad netikiu, kad nebus galima atnaujinti atskirai baterijos, nekeičiant troleibuso. Mūsų troleibusai, beje, taip pat nėra tokie patys kaip iškeliavo iš gamyklos 1985-tais, jie buvo ne kartą atnaujinti, tame tarpe pakeičiant salono kėdes ir perdažant konstrukcijas. Neabejoju kad ir varikliai buvo ne kartą keisti/tvarkyti - kad ir koks elektros variklis ilgaamžis, bet 35 metus be įsikišimo vežti kažin ar sugeba.Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
 įdomu, kaip tie troleibusai autonomine eiga nuvažiuos po 30 metų. Juk troleibusus atnaujinti užtrunkai ilgiau.
 
 Labai gerai, visom rankom už elektrobusus. Varšuva važinėja, Praha važinėja, net Ryga važinėja ir kažkaip problemos nemato.Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
 
 O šiaip tai čia yra blogiausias įmanomas variantas - važinėti autonomine eiga. Tas pats kas pirkti elektrobusus.
 
 Apibendrinus, aš suprantu kad čia dauguma prijaučia troleibusams, bet aš lieku prie savo nuomonės - jų laidai man (IMHO) YRA vizualinė tarša. Taip, ne pati didžiausia, bet vistiek, man ji trukdo. Niekada nesutiksiu, kad tai yra gražu:
 
 https://maps.app.goo.gl/KfqQq364EXo27ZDB6
 https://maps.app.goo.gl/WHNaPAJnYY8KYLWJ6Paskutinis taisė Maalinauskas; 2024.06.21, 11:20.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Tai kad susidaro įspūdis, kad perka ne dėl maršrutų panaikinimo, o tam, kad galėtų išmontuot kontaktinį tinklą senamiesty.Parašė eigh Rodyti pranešimą
 Tai juk tam ir perka troleibusus su autonomine eiga - kad tokiems pratęsimams nereiktų kontaktinio tinklo.
 
 Bet ar Rygoje buvo kur nors panaikintas kontaktinis tinklas dėl elektrobusų? O Varšuvoj troleibusų buvo atsisakyta dėl metro.Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
 Labai gerai, visom rankom už elektrobusus. Varšuva važinėja, Praha važinėja, net Ryga važinėja ir kažkaip problemos nemato.
 
 https://maps.app.goo.gl/KfqQq364EXo27ZDB6
 https://maps.app.goo.gl/KfqQq364EXo27ZDB6
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Dėl Rygos nežinau, ten su viešuoju mažai važinėjau. O dėl Varšuvos tai labai keistai skamba, kai troleibusai niekaip nekonkuruoja su metro.Parašė sindiktas Rodyti pranešimąBet ar Rygoje buvo kur nors panaikintas kontaktinis tinklas dėl elektrobusų? O Varšuvoj troleibusų buvo atsisakyta dėl metro.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Nuo 2030 metu. Tie 90proc, o ne 100proc buvo susitarta, nes daug miestu i biometano autobusus investavo, jokiu budu ne kad dyzeliniai galetu likti ir jokiu budu ne miestu centruoseParašė eigh Rodyti pranešimą
 Na ne, 2035 autobusams.
 
 
 
 O tie 90 proc. irgi skaičiuojami ne visai taip tiesmukai - reikia žiūrėti kokie metai lyginami, kas įeina į skaičiavimą ir t. t. Nėra taip, kad reikia 90 proc. dyzelinių autobusų staiga pakeisti elektriniais, nes tai reikštų, kad šimtai miestų Europoje staiga praktiškai vienu metu turėtų pirkti tūkstančius elektrinių autobusų. O mūsų miestuose, kaip ir minėjau, yra dar ir troleibusai, kurie turėtų gerinti VT taršos statistiką.
 
 Dėl dyzelinių autobusų pirkimo - na reikia pagaliau pakeisti visus dar likusius grabus naujais autobusais. Jų Vilniuje dar yra. Arba tuomet rimtai žiūrėti į elektrinius autobusus, bet su jais nėra viskas taip paprasta - reikia pakrovimo stotelių abejose maršruto pusėse, kas reiškia, kad jie galės būti priskirti tik konkretems maršrutams, turi būti didesnis dyzelių rezervas ir t. t. Beje, neaišku ir kaip su lietuviškom žiemom - pavyzdžiui, Osle šią žiemą nukritus oro temperatūrai, buvo nemažų problemų su baterijomis (nuoroda į straipsnį). Nupirkus naujus ekologiškus dyzelinius hibridus šiandien, galima pabandyti išlaukti geresnių technologijų, kartu sumažinant emisijas, lyginant su dabar važinėjančiais, pavyzdžiui, 2004 m. Volvo.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Ne. Ten padaryta kaip normaliose šalyse: elektrobusas keičia seną susidėvėjusį dyzelį.Parašė sindiktas Rodyti pranešimą
 <...>
 Bet ar Rygoje buvo kur nors panaikintas kontaktinis tinklas dėl elektrobusų? O Varšuvoj troleibusų buvo atsisakyta dėl metro.
 - 5 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Varšuvoj, Prahoj yra viešojo transporto stuburas - metro ir tramvajai kurie skirti pervežti didelį kiekį žmonių ir greitai. Rygoj, kiek žinau, yra smarkai modernizuojamas tramvajų tinklas, kuris sudarys naują VT stubura. Elektriniai ir visi kiti egzotiniai (vandeniliu varomi) autobusai ten naudojami tik kaip užpildantys VT tarpus, tik ten kur metro ar tramvajaus bėgiai nesiekia.Labai gerai, visom rankom už elektrobusus. Varšuva važinėja, Praha važinėja, net Ryga važinėja ir kažkaip problemos nemato.
 
 Kodėl taip? Todėl, kad elektrinių autobusų talpa yra mažesnė. Dėl didelės baterijos salone yra mažiau vietos, tai pat krovimo laikas atima iš operacinio pajėgumo (operational capacity) - kol autobusas kraunamas, jis važiuoti negali. Todėl maršrutuose, kur reikia autobusą paleist kas 5min. piko metu tai neveikia. Nėra problema, kai miestas turi metro ar tramvajus, o elektriniai autobusai naudojami tik kaip papildantis pagrindinius maršrutus pajėgumas - 1 autobusas, kas 15 - 20 minučių talpinantis 40 keleivių.
 
 Vilniuj, kažkodėl viskas apverčiama aukštyn kojom. Pylimo g., miesto centre, kur VT apkrovimas didžiausias, troleibusai naudos baterijas. Naujų troleibusų salone mažiau vietos. Nuotraukose matose, kad galinių sėdynių nėra. Apie pasikrovimą nuo tinklo dar nėra aišku kaip tai veiks žiemą, apledėjusiais laidais. Plius kontaktinis tinklas mūsų senas ir manau tikrai reiks dakrovinėti maršruto gale. Dėl to manau bendra maršruto talpa sumažės. Nebūtų problemos, jei baterijos būtų naudojamos maršruto pratęsimui, bet dabar viskas atvirkščiai. Gal mūsų VT didmeistriai geriau supranta, nei bendra pasaulinė praktika.
 
 Stulpai yra didžiausia problema, o ne laidai. Milane, Ženevoj ir net Rygoj mieste kontaktinis tinklas yra pakabinamas ant pastatų sienų ir tai kažkodėl nėra problema:Apibendrinus, aš suprantu kad čia dauguma prijaučia troleibusams, bet aš lieku prie savo nuomonės - jų laidai man (IMHO) YRA vizualinė tarša. Taip, ne pati didžiausia, bet vistiek, man ji trukdo. Niekada nesutiksiu, kad tai yra gražu:
 
 Vaizdas Rygoje su troleibusų laidais https://maps.app.goo.gl/oezjdtimRZaQCxHdA
 Vaizdas Vilniuje su stulpais ir laidas https://maps.app.goo.gl/HEHZp8sWB5WJ2VPT7
 
 Estetiškai daug geriau atrodo lygūs šaligatviai ir tiesios gatvės. Jei rūpi vizualinė tarša reikėtų pradėti nuo šaligatvių ir gatvių tvarkymo, bei stulpų ir stulpelių naikinimo. Elektriniai autobusai mažai kuo pagelbės, čia tiesiog sumalamos kelios problemos į vieną.Paskutinis taisė sauletasmiestas; 2024.06.21, 13:53.
 - 11 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 
 Parašė sindiktas Rodyti pranešimą
 Tai kad susidaro įspūdis, kad perka ne dėl maršrutų panaikinimo, o tam, kad galėtų išmontuot kontaktinį tinklą senamiesty.Pritariu. Vizualinė tarša egzistuoja, bet tai yra n-tosios eilės problema. VT apgailėtinas, iš esmės jo vystymas baigėsi sovietmečio pabaigoje, o per 30 metų Vilnius išsiplėtė, atsirado nauji rajonai, nauji traukos taškai, smarkiai padidėjo kamščiai, vis daugiau žmonių persėdo į automobilius... Bet atrodo, kad tai rūpi tik saujelei entuziastų. Tai va kai šitas problemas išspręsim, tada bus galima ir vizualine tarša rūpintis. Bet pas mus viskas daroma nuo antro galo, nes stadionas svarbiau.Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
 Galimai nuimsim "nes bus geriau vaizdui"... Vilniuje reikia pagaliau patraukti nuo vaizdo visus "estetus" (pagrinde architektus kuriems vizualus aspektas yra viskas jų profesijoje). Tokiems didžiausias susirūpinimas mieste yra juoda stulpų spalva ir "estetikai" trukdantys laidai, o ne transporto sistemos kokybė.
 Lietuva visiems.
 - 5 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 "Vilniaus vizualinė tarša yra troleibusai su savo laidais, dėl to reikia juos naikinti ir keisti batarkėmis ant ratų." Kokiu pačiuožusiu estetikos egzpertu reikia būti, kad rimtu veidu pasakyti šitą frazę, kai realiai ta gatvė atrodo taip - fotkinta prieš mėnęsį. Tikroji vizualinė tarša pažymėta raudonai.
 
 
 - 22 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Jie važinėja pratęsiant ir kuriant naujus maršrutus, o ne išardant senas atkarpas ir jomis važiuojant autonomine.Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimąLabai gerai, visom rankom už elektrobusus. Varšuva važinėja, Praha važinėja, net Ryga važinėja ir kažkaip problemos nemato.Paskutinis taisė bimbam; 2024.06.21, 14:50.
 - 5 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Sportloto.Parašė sindiktas Rodyti pranešimąDurnus sprendimus reikia stabdyti, kol nevėlu. Kam galima rašyti argumentus prieš KT išmontavimą?
 
 Vilniaus VT spendimai priimami per "man taip atrodo" požiūrį.
 - 2 patinka
 Comment






Comment