Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė furtivete Rodyti pranešimą
    Būtų labai nekas. Ar Lietuvoj yra buvę tokių atvejų? Berods Alytuj privatus transportas atlieka viešojo funkcijas?
    Taip, Alytuj įvairūs mikroautobusai vežioja keleivius Aišku nėra nuolatinių (nes skirtingos įmonės), kas yra blogai, o kaina 100% - 1,50 Lt (pusė 0,75 Lt) Bet aišku Vilniuj vis tiek visi žiūro, kas dedasi, o čia Alytuj visiem nusišikt ir visoks š darosi su autobusų stotim ir panašiai...
    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

    Comment


      Parašė rat Rodyti pranešimą
      Vietoj 8 Lt ir 12 Lt mėnesinio bilieto kainos tegul įveda 30 Lt kainą. Vieni mokinukai su studentais važinėja autobusais.
      Nesupratau siūlymo tikslo. Jei gerai suprantu, jei nuolaidinė kaina pakils iki 30 Lt, tai autobusais važinės ne tik mokinukai su studentais, ir tada bus geriau.
      Taip išeina, kad arba:
      pakėlus kainą moksleiviams ir studentams, kažkodėl turėtų į autobusus lipti daugiau pilną kainą mokančių žmonių, kuriems kaina nepakito (kodėl jie tai turėtų daryt?);
      arba
      pakėlus kainą moksleiviams ir studentams, jie turėtų mažiau važinėt viešuoju transportu, ir šitaip procentiškai jame padaugėtų pilną kainą mokančių žmonių (moksleiviams turbūt į pamokas pėstute? Ar išvis neit? Studentams irgi? Turtingiems studentams galutinai apsispręst važinėt mašinom ir kelt kamščius?).

      Parašė rat Rodyti pranešimą
      Kita vertus, jeigu mokinukams tėvai gali mobilųjį telefoną apmokėti, iPodus šmaipodus nupirkt, tai nieko neatsitiks jei lengvata bus 50%. O studentai mažiau alaus išgers - ot bėda.
      Kiek tekę matyt, kai nepažymi fyfačkos bilietukų. Tai tegul baudą įkala 70 litų ir norma bus. Kai tokius antstoliai užtampys po teismus, iškart 24 milijonai į pliusą bus.
      Jei kai kuriem moksleiviam turtingi tėvai gali nupirkti iPod'us, tai nereiškia, kad gali visiem. O ta didelė dalis, kuriai negali, turi gi kažkuo važinėt. O apie tuos, kurių tėvai turtingi: jei kaina bus didesnė, tikėtina, kad dar daugiau tėvų vaikus pradės vežiot savo mašina mokyklon pakeliui į darbą. Daugiau eismo, ilgesnis pikas, didesni kamščiai. Kas to nori?
      Tas pats ir su studentais. Ne visi studentai yra turtingi, ir ne visi geria alų. Didesnė dalis studijuojančių yra merginos. Šios tikrai ne visos alų geria kibirais. Taipogi nemaži kiekiai studentų yra atvykę iš provincijos, kur pragyvenimo lygis kitas, ir tarp 12 ir 30 Lt (o pagal netrukus būsiančias kainas turbūt tarp 20 ir 50 Lt) tikrai jų tėvam gali būti skirtumas. O mašinom išgalinčius važinėti studentus ypač pigus viešasis transportas+parkavimo galimybių nebuvimas skatina irgi atsigręžti į viešąjį.
      Ką reiškia "nepažymi fyfačkos bilietukų"? Man mintyse iškyla tokia loginė seka: fyfačka=jauna=greičiausiai studentė/moksleivė=turbūt važinėja su nuolatiniu, kurio žymėti nereikia.

      Comment


        Parašė rat Rodyti pranešimą
        Kokio velnio moksleiviai ir dieninio skyriaus studentai turi tokią privilegiją į 80% lengvatą? Vietoj 8 Lt ir 12 Lt mėnesinio bilieto kainos tegul įveda 30 Lt kainą. Vieni mokinukai su studentais važinėja autobusais.
        Čia pavydas dėl galimybės važinėt su lengvatom ar kas ? Tarkim ives ta 30Lt kaina, tai žmonės tiesiog labiau patuštins savo piniginę, nors kartais ir taip sunkiai verčiasi. Bet vistiek važinės, ar nori pasakyt jog perdaug studentų į paskaitas ir moksleivių į pamokas atvyksta ? Gal tada išvis panaikinam švietimo sistemą jei jau tie studentai ir moksleiviai toks sopulys yra.
        Arba bus kaip rase furtivete, tiesiog dalis jų persės į nuosavą transportą ir dar labiau kimš gatves.

        Comment


          Nepykstu ir nepavydžiu. Negi pats sau pavydėsiu, nes irgi naudojuosi ta nuolaida Na gal pasikarščiavau su tais 30 Lt Bet kodėl nuolaida 80% kodėl ne 75% ar 70%? Gerai, tegul kainuoja bilietas ne 30 Lt, bet ir ne 12. Tarp 12 ir tarkim 15 litų ne toks ir didelis skirtumas. Vėliau tarp 15 ir 18 litų bus nedidelis skirtumas.
          Važinėtų visi kaip važinėję. O studentai privalo galėti susimokėti - mokslas kol kas nemokamas, be to dirba nemažai jų. Kai reiks visą kainą mokėt irgi verks? Nemokėsim nemokėsim?

          Comment


            Parašė rat Rodyti pranešimą
            Nepykstu ir nepavydžiu. Negi pats sau pavydėsiu, nes irgi naudojuosi ta nuolaida Na gal pasikarščiavau su tais 30 Lt Bet kodėl nuolaida 80% kodėl ne 75% ar 70%? Gerai, tegul kainuoja bilietas ne 30 Lt, bet ir ne 12. Tarp 12 ir tarkim 15 litų ne toks ir didelis skirtumas. Vėliau tarp 15 ir 18 litų bus nedidelis skirtumas.
            Važinėtų visi kaip važinėję. O studentai privalo galėti susimokėti - mokslas kol kas nemokamas, be to dirba nemažai jų. Kai reiks visą kainą mokėt irgi verks? Nemokėsim nemokėsim?
            Kodėl būtent 80% - nežinau
            Aš pasakysiu, kad didelė dalis dieninio skyriaus žemesnių kursų studentų nedirba, tiesiog grafikas tam neleidžia. Kas dirba - nevaikšto į paskaitas, ir neretai turi skolų, tad už mokslą kažkiek moka (o dabar mokės daug daugiau). O ir dirbantys studentai kažin ar uždirba tiek, kad galėtų per mėnesį be problemų mokslam numest 500 Lt (jei neklystu, maždaug iki tiek turėtų išaugt naujos kainos).
            Dėl pilnos kainos. Nemažai dirbančių studentų dirba nepilnu etatu, arba kokį nepelningą darbą. Kai baigs mokslus, gaus diplomą ir turės mokėti pilną transporto kainą, galės pradėti dirbti pilnu etatu/pelningesnį darbą. O ir važinėti galbūt reikės mažiau - be užsukimų į mokslo įstaigą. Be to, bus pripratinti važinėti viešuoju transportu, ir, jau ir turėdami pinigų, mažiau links pirkti mašinas. Ne toks baisus tas viešasis, kaip jį mėgsta piešti mašina važiuojantys. Nėra jis pergrūstas bomžais ir pritvinkęs kvapais, o ir naujų A juostų dėka jis kartais gali konkuruoti su mašina ir greičiu.

            Comment


              Pats studentas, nėr blogai viešasis, bet aš jo vengiu. Pavažinėjau ne pilną pirmą kursą, užteko. Su mašina ir patogiau ir šilčiau ir daug greičiau (čia Kaune). Į viešą nelabai norėčiau lipti. Dabar jau 4 kurse, pats mokausi dieniniam ir tikrai didelė dalis dirba nuo 2 kurso, o mano fakultete, tai kiek pažįstu 80% su mašinom.

              Comment


                Tikrai kvaila mintis apie nuolaidos sumažinimą moksleiviams ir studentams. Yra ir daug jaunimo, kuriam nereikia važiuoti į mokslus, tačiau tiesiog yra įprasta turėti E-bilietą. Jei kaina išaugs iki 30lt/mėn, manau, dauguma jaunimo jau nepildytų to bilieto.
                Be to, ne visi tėveliai perka Ipodus ir panašiai, kai kuriom šeimom(tarkim trijų vaikų), tai jau apie 100lt/mėn, kai galima išleisti tuos pinigus pvz būreliams ar pan.

                Comment


                  Parašė furtivete Rodyti pranešimą
                  Kodėl būtent 80% - nežinau
                  Aš pasakysiu, kad didelė dalis dieninio skyriaus žemesnių kursų studentų nedirba, tiesiog grafikas tam neleidžia. Kas dirba - nevaikšto į paskaitas, ir neretai turi skolų, tad už mokslą kažkiek moka (o dabar mokės daug daugiau). O ir dirbantys studentai kažin ar uždirba tiek, kad galėtų per mėnesį be problemų mokslam numest 500 Lt (jei neklystu, maždaug iki tiek turėtų išaugt naujos kainos).
                  Dėl pilnos kainos. Nemažai dirbančių studentų dirba nepilnu etatu, arba kokį nepelningą darbą. Kai baigs mokslus, gaus diplomą ir turės mokėti pilną transporto kainą, galės pradėti dirbti pilnu etatu/pelningesnį darbą. O ir važinėti galbūt reikės mažiau - be užsukimų į mokslo įstaigą. Be to, bus pripratinti važinėti viešuoju transportu, ir, jau ir turėdami pinigų, mažiau links pirkti mašinas. Ne toks baisus tas viešasis, kaip jį mėgsta piešti mašina važiuojantys. Nėra jis pergrūstas bomžais ir pritvinkęs kvapais, o ir naujų A juostų dėka jis kartais gali konkuruoti su mašina ir greičiu.
                  Apie mokslo apmokestinimą čia kalbos būtų begalinės, bet ne apie tai šnekame.
                  Kas dabar važinėja viešuoju transportu, tai mažai tokių, kuriems tai patiktų. Tai daugiausia iš taupumo. Pats labai stebėjausi pirmam kurse, kad daug atvažiuoja į paskaitas su nuosavom mašinom. Ir kuo toliau - tuo tokių daugiau. Bėda yra tame, jog jeigu žmogus turi mašiną, tai negali su ja nevažinėti, jis važiuos su ja net ir į parduotuvę kitoj pusėj gatvės.
                  Taip, viešasis visiškai nebaisus, sutinku. Ir naudojuosi juo, nes man visiškai patinka, ne ką lėčiau nei su mašina gaunasi. Pats tuo įsitikinau - su viešuoju gaunasi šiek tiek lėčiau, nes reikia nueiti pėsti iki stotelės ir porą minučių palaukti, bet važiavimo greitis labai panašus. Bet kiek gi tokių žmonių, kurie laiko mašiną po langais, bet važinėja autobusais/troleibusais? Sutikite, jog nėra labai daug, kitaip kamščiai būtų išties mažesni. Ir mintis apie pripratinimą važinėti viešuoju ir kad ateityje mažiau links pirkti mašinas, man atrodo kažkas nerealaus šiuolaikinėje visuomenėje.
                  Paskutinis taisė Vytautas_LT; 2008.11.02, 13:21.

                  Comment


                    Parašė Smauglys Rodyti pranešimą
                    Pats studentas, nėr blogai viešasis, bet aš jo vengiu. Pavažinėjau ne pilną pirmą kursą, užteko. Su mašina ir patogiau ir šilčiau ir daug greičiau (čia Kaune). Į viešą nelabai norėčiau lipti. Dabar jau 4 kurse, pats mokausi dieniniam ir tikrai didelė dalis dirba nuo 2 kurso, o mano fakultete, tai kiek pažįstu 80% su mašinom.
                    Labiau šneku apie Vilnių, neišmanau gerai Kauno sąlygų. Nors kiek teko susidurti, pasirodė, kad Kaune jaunimas kur kas labiau "ratuotas". Manau, kad Kaune ir kamščiai mažesni, ir viešasis transportas ne taip išvystytas. Gal ir su parkavimu lengviau?

                    Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
                    Bėda yra tame, jog jeigu žmogus turi mašiną, tai negali su ja nevažinėti, jis važiuos su ja net ir į parduotuvę kitoj pusėj gatvės.
                    <...> Bet kiek gi tokių žmonių, kurie laiko mašiną po langais, bet važinėja autobusais/troleibusais? Sutikite, jog nėra labai daug, kitaip kamščiai būtų išties mažesni. Ir mintis apie pripratinimą važinėti viešuoju ir kad ateityje mažiau links pirkti mašinas, man atrodo kažkas nerealaus šiuolaikinėje visuomenėje.
                    Sutinku, netgi galiu papildyti. Jei žmogus kurį laiką nuolat važinėjo mašina visais reikalais, jis laaabai nenorės iškeisti mašinos atgal į viešąjį transportą.
                    Tie, kurie įsigiję mašiną - jau praktiškai žlugęs reikalas. Tačiau mažų viešojo transporto kainų tikslinė auditorija - ir tie, kurie pajėgtų įsigyti ir išlaikyti mašiną, bet dėl vienų ar kitų priežasčių (gal turi taupymo maniją, gal neturi laiko eit laikytis teisių, gal tiesiog tingi prisiimti vargą, kuris atsiranda įsigijus mašiną, gal juos veikia vairuojančiųjų dejonės apie kamščius ir parkavimo keblumus) to dar nedaro. Šit jei pakelsim kainas, surizikuosim, kad dalis tokių prisidėtų prie kamščių formavimų. O to, sakyčiau, labiausiai ir reikėtų vengt. Aš už pilnesnį viešąjį transportą ir tuštesnes gatves.

                    Pats kaip tik esu iš tos mažumos, kuri laiko mašiną po langais, bet važinėja viešuoju. Mašina - savaitgaliams ir kelionėms į užmiestį ir pan. O darbo dienomis - viešasis transportas bei kuo daugiau vaikščiojimo pėsčiom. Suprantu, kad ne visi gali taip daryt, vieni gyvena taip toli, kad joks viešasis transportas nesiekia, kitų darbo pobūdis toks, kad važinėti iš taško į tašką reikia nuolat. Tačiau piko metu gali pasirodyti, kad beveik vien tokie Vilniuj ir tedirba. Netikiu, kad taip būtų.
                    Paskutinis taisė furtivete; 2008.11.02, 15:20.

                    Comment


                      Parašė furtivete Rodyti pranešimą
                      Pats kaip tik esu iš tos mažumos, kuri laiko mašiną po langais, bet važinėja viešuoju. Mašina - savaitgaliams ir kelionėms į užmiestį ir pan. O darbo dienomis - viešasis transportas bei kuo daugiau vaikščiojimo pėsčiom. Suprantu, kad ne visi gali taip daryt, vieni gyvena taip toli, kad joks viešasis transportas nesiekia, kitų darbo pobūdis toks, kad važinėti iš taško į tašką reikia nuolat. Tačiau piko metu gali pasirodyti, kad beveik vien tokie Vilniuj ir tedirba. Netikiu, kad taip būtų.
                      Pas mane tas pats - mašina kieme stovi. Ir naudojama tik tada, kai tas neišvengiama.

                      Beje, kas neišvengiama naudojantis viešuoju transportu - vaikščiojimas pėsti. Daugelis pasakys, kad vaikščioti sveika.

                      Comment


                        pamaciau sitas latvijas, ir prisiminiau, kad neseniai buvau atrades wikipedijoj straipsni apie "marshrutkas", kurios budungos pagrinde rytu europos, ir ypac buvusioms CCCP salims:
                        http://en.wikipedia.org/wiki/Marshrutka

                        Comment


                          Parašė furtivete Rodyti pranešimą
                          Būtų labai nekas. Ar Lietuvoj yra buvę tokių atvejų? Berods Alytuj privatus transportas atlieka viešojo funkcijas?
                          Taip. Tai vienintelis Lietuvos didmiesti, kuriame jau nuo 2002 pabaigos nera miesto autobusu. Reliai miesto autobusai merdejo jau nuo 1999 ankstyvo pavasario. Miesto valdziai nerupi. Praktiskai tai del jos kaltes suzlugo miesto autobusai, o veliau bankrotas istiko ir autobusu parka. Leido AP vadovams vogti...

                          Comment


                            Uztat senoje (kokiu 1987-89 m) Maskvos visuomeninio transporto schemoje maciau daug marsrutiniu taksi marsuru.

                            Comment


                              Alytuje apie 1989 metus irgi atsirado marsrutiniai taksi. Tai buvo autobusu parko PAZ'ai. Jei neklystu, buvo trys marsrutai 7, 8 ir berods 10 autobusu trasomis. Kelione kainavo 20 kapeiku. Taciau marsrutinia taksi nepasiteisino, nes gretai liko tik vienas marsrutas - 7 autobuso trasa. Jei neklystu, jis buvo viena stotele trumpesnis - iki mesos kombinato (autobusai vaziavo iki sviesto gamyklos - taip tada ji vadinosi). Sis marsrutas gyvavo iki mazdaug 1994 ar 1995 metu. Aptarnavo ji vienas PAZ'as, o veliau - apie 1990-91 metus isigytas naujas KAVZ'as.

                              Comment


                                Kaune apie 92-95 m. buvo Kauno autobusu parko taksobusai i Urma. Kiek teko vaziuoti, tai marsrutus aptarnavo labai seni Ikarus 260 - su baltais tureklais.

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Kaune apie 92-95 m. buvo Kauno autobusu parko taksobusai i Urma. Kiek teko vaziuoti, tai marsrutus aptarnavo labai seni Ikarus 260 - su baltais tureklais.
                                  Su baltais tureklais dar vazinejo iki 2004, kol buvo gauti Solaris..

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Kaune apie 92-95 m. buvo Kauno autobusu parko taksobusai i Urma. Kiek teko vaziuoti, tai marsrutus aptarnavo labai seni Ikarus 260 - su baltais tureklais.
                                    Tokių komercinių maršrutų, kurie aptarnaudavo stambesnius prekybos objektus ( kaip turgūs, bazės ir t.t.) panašiu laikotarpiu ar kiek anksčiau atsirado ne viename Lietuvos mieste. Vilniuje Stotis-Gariūnai, Gerosios Vilties-Gariūnai; Klaipėdoje Senasis turgus-VLRĮ turgus. Iš pradžių šiuos maršrutus aptarnavo beveik vien tik valstybinių parkų mašinos (tačiau mašinos ir vairuotojai su konduktoriais buvo skiriami tik pagal vieša paslaptimi žinomą sistemą), tačiau palaipsniui šiuose maršrutuose ėme daugėti privačiam sektoriui priklausančių mikroautobusų ir autobusų ir šie beveik perėmė buvusį parkų "monopolį"

                                    Comment


                                      Pastebėjau, kad diskusija apie autobusų/troleibusų modelius, spalvas, valstybinius nr. ir visa kita išsivystė per dvi temas: Viešąjį trasportą, ir Viešojo transporto fotogaleriją.
                                      Tai gal galų gale nuspręskit ir viską rašykit į vieną bendrą temą, o ne mėtykitės po visą forumą.
                                      دائما الليتوانيه

                                      Comment


                                        Parašė Matytas Rodyti pranešimą
                                        Gerai, kad čia yra žinančių apie Klaipėdos autobusus, laikas jau naują temą Klaipėdai kurti.
                                        Gal būtų ir neblogai, tačiau turbūt tik adminai gali iškelti pranešimus iš esamų temų į naują?

                                        Kita vertus, berašinėdami čia krūvas numerių, galime būti "išspirti" iš "Infrastruktūros" skilties į "Prospektą", kaip kad atsitiko su tvarkaraščių kūrėjais

                                        Comment


                                          o ar ne zuokas issvaiste tuos pinigus??? visokims gugenheimo muzieju ir tramvaju projektams is kuriu tikejosi otkato?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X