Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus tramvajus

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Komunistas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Galima remtis, bet čia jau pritempinėjimai ir interpretacijos. Siūlau apsistoti ties normaliomis miestų definicijomis.
    Turi galvoje administracinėmis miestų ribomis? Jei taip, manau, rėmimasis funkcine miesto teritorija piešia objektyvesnę miesto teritorijų situaciją nei administracinės ribos, kurios dažnai neatitinka realios situacijos.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Kažkokie nelabai tikslūs duomenys.

    Bergamas: 121K
    Nancy 105K
    Las Palmos: 378K
    Groningen: 233K
    Achen: 249K
    Plovdiv: 346K

    Tai sunkiai sunkai su tais 500K miestais be tramvajaus
    Taigi jis ten ima "metropolitan areas".
    Talinas ten 609K
    Bratislava 670K
    Venecija 552K
    Aarhus 846K

    Vilniaus nėra apskritai, matyt iki 500K "netraukia"

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Komunistas Rodyti pranešimą

    Tuomet pamėginsiu remtis Eurostat funkcinių miestų teritorijų (functional urban area, FUA) populiacijų 2020 metų duomenimis (https://ec.europa.eu/eurostat/databr.../table?lang=en).

    Taigi, 500k ir daugiau gyventojų turinčios Europos Sąjungos FUA, kuriose galimai nėra bėginio transporto susisiekimui mieste:
    • Eindhovenas (770k) Nyderlanduose
    • Baris (730k) Prancūzijoje;
    • Vilnius (720k) Lietuvoje
    • Kylis (650k) Vokietijoje (planuojamas Stadtbahn);
    • Las Palmasas (640k) Ispanijoje;
    • Achenas (560k) Vokietijoje;
    • Centrinės Slovėnijos regionas (560k) Slovėnijoje;
    • Vigas (550k) Ispanijoje;
    • Groningenas (540k) Nyderlanduose;
    • Plovdivas (540k) Bulgarijoje;
    • Munsteris (540k) Vokietijoje;
    • Osnabriukas (540k) Vokietijoje;
    • Verona (520k) Italijoje;
    • Ingolštatas (500k) Vokietijoje.
    Galima remtis, bet čia jau pritempinėjimai ir interpretacijos. Siūlau apsistoti ties normaliomis miestų definicijomis.

    Komentuoti:


  • Komunistas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Kažkokie nelabai tikslūs duomenys.

    Bergamas: 121K
    Nancy 105K
    Las Palmos: 378K
    Groningen: 233K
    Achen: 249K
    Plovdiv: 346K

    Tai sunkiai sunkai su tais 500K miestais be tramvajaus
    Tuomet pamėginsiu remtis Eurostat funkcinių miestų teritorijų (functional urban area, FUA) populiacijų 2020 metų duomenimis (https://ec.europa.eu/eurostat/databr.../table?lang=en).

    Taigi, 500k ir daugiau gyventojų turinčios Europos Sąjungos FUA, kuriose galimai nėra bėginio transporto susisiekimui mieste:
    • Eindhovenas (770k) Nyderlanduose;
    • Baris (730k) Italijoje;
    • Vilnius (720k) Lietuvoje;
    • Kylis (650k) Vokietijoje (planuojamas Stadtbahn);
    • Las Palmasas (640k) Ispanijoje;
    • Achenas (560k) Vokietijoje;
    • Centrinės Slovėnijos regionas (560k) Slovėnijoje;
    • Vigas (550k) Ispanijoje;
    • Groningenas (540k) Nyderlanduose;
    • Plovdivas (540k) Bulgarijoje;
    • Munsteris (540k) Vokietijoje;
    • Osnabriukas (540k) Vokietijoje;
    • Verona (520k) Italijoje;
    • Ingolštatas (500k) Vokietijoje.
    Paskutinis taisė Komunistas; 2023.01.06, 19:38. Priežastis: Baris yra Italijoje, o ne Prancūzijoje

    Komentuoti:


  • Horn
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Ir Zaragoza? Tikrai?
    Mano klaida, nes panašu tram'ui ir autikams bilietų sistema visiškai atskira.

    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Koks tai miestas?
    Ai neberašysiu koks, nes irgi pražiopsojau tram'ą, nors mieste tik 311k gyventojų
    Paskutinis taisė Horn; 2023.01.06, 15:43.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą

    Gomelis NĖRA miestas, į kokius turėtume orientuotis, būdami Europos sąjungos miestas, valstybės sostinė.

    Gal dar tuoj džiaugsimes, kad Kal-inin-gradas (oficialiai 480k) tuoj neturės tramvajų ir kad galėsime į jį lygiuotis? Apgailėtina...
    Niekas ir nesako, kad į juos reikia lygiuotis. Tiesiog Gomelis tvirtina taisyklę, kad vieninteliai miestai Europoje (ES pamirškim), kurie būdami ~500K neturi tramvajaus, yra klaikios šiknaskylės.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Komunistas Rodyti pranešimą
    Radau šiuos Europos Sąjungos miestus ir miestines teritorijas su 500000+ populiacija (https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...European_Union), neturinčius bėginio transporto sistemų susisiekimui mieste:
    • Bergamas, Verona, Baris Italijoje;
    • Nansi (turi padanginį „tramvajų“), Tulonas, Duė-Lansas Prancūzijoje;
    • Las Palmasas, Vigas, Ovjedas-Chichonas-Avilesas Ispanijoje;
    • Groningenas, Eindhovenas Nyderlanduose;
    • Achenas, Munsteris, Kylis (planuojamas Stadbahn'as) Vokietijoje;
    • Plovdivas Bulgarijoje;
    • Vilnius Lietuvoje.
    Kažkokie nelabai tikslūs duomenys.

    Bergamas: 121K
    Nancy 105K
    Las Palmos: 378K
    Groningen: 233K
    Achen: 249K
    Plovdiv: 346K

    Tai sunkiai sunkai su tais 500K miestais be tramvajaus

    Komentuoti:


  • Komunistas
    replied
    Radau šiuos Europos Sąjungos miestus ir miestines teritorijas su 500000+ populiacija (https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...European_Union), neturinčius bėginio transporto sistemų susisiekimui mieste:
    • Bergamas, Verona, Baris Italijoje;
    • Nansi (turi padanginį „tramvajų“), Tulonas, Duė-Lansas Prancūzijoje;
    • Las Palmasas, Vigas, Ovjedas-Chichonas-Avilesas Ispanijoje;
    • Groningenas, Eindhovenas Nyderlanduose;
    • Achenas, Munsteris, Kylis (planuojamas Stadbahn'as) Vokietijoje;
    • Plovdivas Bulgarijoje;
    • Vilnius Lietuvoje.

    Komentuoti:


  • dangoraižistas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Gomelis geras atradimas. Ljubljana biškį per maža, palygint su Vilniumi.
    Gomelis NĖRA miestas, į kokius turėtume orientuotis, būdami Europos sąjungos miestas, valstybės sostinė.

    Gal dar tuoj džiaugsimes, kad Kal-inin-gradas (oficialiai 480k) tuoj neturės tramvajų ir kad galėsime į jį lygiuotis? Apgailėtina...

    Komentuoti:


  • dangoraižistas
    replied
    Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
    Gomelis (500+k gyv.), Baltarusijoje.
    Po paskutinio surašymo teko išminusiuot 28 000 gyventojų. 2019 m. sausio 1 buvo 507k., bet 2023 sausio 1 d. jau nesiekia 500k ir toliau mažės po -5 tūkst. kasmet. Neturi didelių priemiesčių. Be to, belorusai meluoja, kad pas juos visai nėra jokios emigracijos ir klastoja duomenis neva turi teigiamą migracijos saldo, tai ir tie miestų duomenys ir išpūstas, dirbtinai padidintas feikas.

    Parašė Rijikas Rodyti pranešimą

    Kišiniovas ​​
    Pagal paskutinius gyventojų surašmo duomenis – 469 tūkst. ir toliau mažėja.

    Tik pridėjus Kišioniovo apskritį, susikrapšto 670 tūkst., bet apskritis nėra miestas.

    Jokių šansų artimiausiu metu Kišioniovui pasiekt 500k. Pati Moldova turėjo 4,5 mln. gyventojų, dabar belikę 2,4 mln. (po emigracijos).

    Parašė Horn Rodyti pranešimą
    Thessaloniki. Reik pripažinti, jog 5 sunku surinkti.
    Statosi METRO.

    Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
    Liubliana (500+k gyv. metro area), Slovėnijoje neturi tramavajų sistemos. Vis planuojama grąžinti (XX. a. buvo tramvajų linijos).
    Nėra ten jokio pusės milijono, nereikia SVAIGT. Liublianos gyventojų skaičius, be SKIEDIMO – 290 tūkst. arba mažiau nei Kaune.

    Vilniuje pačiame mieste gyvena 630k, dar studentai apie 50k, Vilniaus rajone 115k, Trakų rajone 40k. (kur į visokius Avižienius, Nemėžius, Lentvarius, Skaidiškes, Pagirius ir kt. važinėja miesto autobusai, faktiškai miestas, galima būtų pajungt).

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Horn Rodyti pranešimą

    Zaragosa, Innenstadt (mažesnis), Thessaloniki. Reik pripažinti, jog 5 sunku surinkti.
    Thesalloniki statosi metro, atidarymas šiemet. Tai kaip ir nebesiskaito. O kas tas "Innenstadt (mažesnis)"?

    Ir Zaragoza? Tikrai?

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Horn Rodyti pranešimą

    Innenstadt (mažesnis),
    Koks tai miestas?
    Kiolno centras (kur šiaip tai viskas yra)?
    Salonikai jau beveik pasistatė metro pirmą liniją, atidarymas planuojamas 2023 m. balandžio mėn., antros linijos - metų gale.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Thessaloniki_Metro
    Saragosa turi tramvajų, 2011 m. atidarytas
    https://en.wikipedia.org/wiki/Zaragoza_tram

    Paskutinis taisė Sula; 2023.01.06, 13:45.

    Komentuoti:


  • Horn
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Nu nu, pateiktum tu keliasdešimt miestų Europoje su ~500K+ gyventojų be tramvajaus? Nu davai, pateik nors penkis
    Zaragosa, Innenstadt (mažesnis), Thessaloniki. Reik pripažinti, jog 5 sunku surinkti.

    Komentuoti:


  • vectron
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

    Kad tramvajaus ir troleibusų laidai negali kirstis irgi yra kažkoks mitas...
    Dar galima pridurti autofašistų dažnai kartojamą, kad VT laidai yra miesto vizualinė tarša.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Vilniuje viskas kas susiję su Stalino ar Chruščiovo laikais yra šventa ir neliečiama. Oro uosto furunkulas - neliečiama vertybė, nors visiems tik akis bado. Tramvajus? Tiesiant tramvajų galimai reikės nuardyti nuo Chruščiovo laikų veikiančią troleibusų liniją, todėl tramvajaus būti negali. Ir t.t. ir pan.
    Kad tramvajaus ir troleibusų laidai negali kirstis irgi yra kažkoks mitas...

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Vilniuje viskas kas susiję su Stalino ar Chruščiovo laikais yra šventa ir neliečiama. Oro uosto furunkulas - neliečiama vertybė, nors visiems tik akis bado. Tramvajus? Tiesiant tramvajų galimai reikės nuardyti nuo Chruščiovo laikų veikiančią troleibusų liniją, todėl tramvajaus būti negali. Ir t.t. ir pan.
    Nesąmonė. Niekas netrukdo tiesti tramvajaus didžiuliuose skiriamuosiuose juostuose/vejose, kaip Geležinio Vilko ar iki pat Pilaitės, bet ne, viskas tik auto patogumui, asfalto jūra. Aš juoksius, kai šitie intelektiniai bomžai taisys klaidas ateityje, kurias galėjo nesunkiai spręsti jau seniai, kai miestas atsiliko gerus 30 metų nuo kitų miestų raidos vien viešojo transporto prasme.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė R.D. Rodyti pranešimą
    Skaitau ir nuoširdžiai juokiuosi šita diskusija, kuri tik parodo, kokio lygio provincialumas ir nepažanga yra mūsų visuomenėje, o kai nėra kas šviestų ją, tą ir turime. Mums nereikia jokio miesto bėginio transporto, nereikia patogaus oro uosto ir sutvarkytų jo prieigų/aplinkos, nereikia normalios autobusų ir geležinkelio stoties (kai kas forume sako, kad iš vis viskas yra ok ten), nes pas mus oсобый путь, nuvažiuoji į Rygą, Taliną, Varšuvą, Prahą (artimiausias sostines) ir verkti norisi grįžus.
    Vilniuje viskas kas susiję su Stalino ar Chruščiovo laikais yra šventa ir neliečiama. Oro uosto furunkulas - neliečiama vertybė, nors visiems tik akis bado. Tramvajus? Tiesiant tramvajų galimai reikės nuardyti nuo Chruščiovo laikų veikiančią troleibusų liniją, todėl tramvajaus būti negali. Ir t.t. ir pan.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
    Sako kad senoviškus tramvajus augant trafikui keičia toleibusai. ir toks pakeitimas atlaisvina niekingas tramvajų bėgių juostas automobiliams.
    Čia 50-ųjų retorika. Tais laikais tikrai nemažai tramvajų išpjauta vardan automobilių pardavimų.

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Skaitau ir nuoširdžiai juokiuosi šita diskusija, kuri tik parodo, kokio lygio provincialumas ir nepažanga yra mūsų visuomenėje, o kai nėra kas šviestų ją, tą ir turime. Mums nereikia jokio miesto bėginio transporto, nereikia patogaus oro uosto ir sutvarkytų jo prieigų/aplinkos, nereikia normalios autobusų ir geležinkelio stoties (kai kas forume sako, kad iš vis viskas yra ok ten), nes pas mus oсобый путь, nuvažiuoji į Rygą, Taliną, Varšuvą, Prahą (artimiausias sostines) ir verkti norisi grįžus.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
    Labai smagu būtų matyti tramvajų Vilniuje, bet čia pateikiami pavyzdžiai tokie juokingi.

    Na ir kas, kad kažkoks bažnytkaimis pasistatė magaprojektą - tramvajų?
    Juokinga tikrai, skaityti kad tramvajus yra laikomas megaprojektu. Tai yra elementarus VT žingsnis pasiekus 100 000 gyventojų ar mažiau.
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Kaip dviratininkų bendruomenės pastovus darbas ir stumimas dėl dviračių infros, taip galima ir su tramvajumi padaryt. Aišku, apimtys kitos ir bus gerokai sudėtingiau.

    Šiaip manau visai padėtų straipsnių serija, kurią gal pavyktų įkišti žiniasklaidai. Parašyt patiems, nagrinėjant kaip tramvajus Vilniuje veiktų, kiek galėtų kainuot, ką pakeistų ir pan. Tik tam be abejo reikia laiko investicijų. Padėtų visuomenės švietime ir pačios idėjos paplitime. Dabar tramvajaus idėja yra kaip tabu, reikėtų pirma tą pakeisti.
    Neprisimeni? Juk žiniasklaidai nuo tramvajaus idėjos "verkti norisi".

    Komentuoti:

Working...
X