Situacija galimai žiauresnė nei net Balkanuose, kur keliai tikrai gali būti šiaip sau vietomis, bet autostrados geros. Aišku, prisiededa, kad pačios autostrados statytos panašiam laikotarpyje kaip Lenkijos autostradų statybos bumas.
Tai gerai, kad bus tvarkomos autostrados, netgi galėtų ir ženklinimą atnaujint, kad būtų artimesnis tipiniam Europos greitkelių kelių ženklinimui, įskaitant lėtėjimo ir greitėjimo juostų ilginimus, nuorodas ir ribojimus. Mega investicijų nereikia apart keletos sankryžų A2 kelyje kurios yra vieno lygio ir netinka tokio lygio keliui nepaisant eismo intensyvumui. Sodybų tuštėjimo metas tuo požiūriu paradoksaliai padeda, kad nereikės ir kokių jungiamųjų kelių dėl keletos nykstančių sodybų palei autostradą (šiaip dėl jų reiktų pagalvot kad reikalingas iškeldinimas gyventojų kurių vienintelė nuovaža iš sodybos yra į autostradą, bet čia jau kaštų ir naudos analizės klausimas prasideda, bet manau kad pigiau iškeldinimas ilgalaikėj perspektyvoj nei kažkokių pararelinių kelių įrengimas).
Dalies rajoninių kelių tvarkymas, apleidžiant krašto ir magistralinius kelius, tėra skaudžiai kainuojantis populizmas. Išimtis jeigu asfaltavimas vyksta į turistinius objektus, kurie generuotų pelnus. Kai kurios savivaldybės, spėju, tiesiog per biednos, o nenustebčiau ir per daug korumpuotos (dingstantys pinigai), su tuo masiniu žvyrkelių asfaltavimo attempt'ais.
Mano nuomone, rajoninius kelius turėtų prižiūrėt savivaldybės. Rajoninių kelių maršrutai išlaikomi, gali gauti prioritetą iš valstybės ar pačios savivaldybės, nesutapatinami savo svarba su esamais savivaldybių keliais kurie būtų II reikšmės. Rajoniniai keliai privalo turėt adekvatų krypčių ženklinimą (bent jau viena rodyklė prieš sankryžą), įskaitant adekvatų ženklinimą išvažiavimuose iš autostrados (bent dvi rodyklės žyminčias gyvenvietės prieš sankryžą 300+ m atstumu viena nuo kitos).
Jei savivaldybė biedna, tada deja prioriteto negaus, arba gaus labai ribotą prioritetą. Tokios savivaldybės prioritetas turėtų būti darbo vietų kūrimas. Nemanau, kad turtingesnės savivaldybės, ypač Vilnius ar tarpmiestiniai keliai jungiantys didžiuosius miestus turėt užribinai prastą infrastruktūrą dėl ilgametės turtinės nelygybės problemos Lietuvoje, kuri turi būti sprendžiama.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Diskusijos apie Lietuvos kelių kokybę
Collapse
X
-
Kaip tik į šitą temą susisiekimo ministro komentaras.
Įsteigus Kelių fondą – pirmiausiai bus tvarkomos autostrados
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąČia iš viso nėra jokių stebuklų.
Kelių finansavimo biudžetas nominaliais skaičiais plius-minus nesikeitė kelioliką metų. Kas reiškia santykinį jo mažėjimą lyginant su dabartinėmis kainomis ir poreikiais.
https://e-seimas.lrs.lt/rs/legalact/...ded10be2fa21c/
Komentuoti:
-
Čia iš viso nėra jokių stebuklų.
Kelių finansavimo biudžetas nominaliais skaičiais plius-minus nesikeitė kelioliką metų. Kas reiškia santykinį jo mažėjimą lyginant su dabartinėmis kainomis ir poreikiais.
https://e-seimas.lrs.lt/rs/legalact/...ded10be2fa21c/
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Kadangi kartais vazineju is Vilniaus i Visagina, pravaziuoju pro Pabrade, Svencioni, Ignalina ir t.t.
Tai labai stebina tiesiog ziaurios atkarpos - pvz tik ivaziavus i Ignalina ir tik ivaziavus i Visagina. Negaliu savo mazuciu protu suvokti kodel tos atkarpos yra neremontuojamos, jos yra paskutini desimtmeti ant "vos pravaziuojama" ribos. Nuotraukose to nesimato bet kelio bukle ten yra tiesiog pipec.
Ignalina:
https://www.google.com/maps/@55.3334...oASAFQAw%3D%3D
Visaginas:
https://www.google.com/maps/@55.5973...oASAFQAw%3D%3D
O siaip kelias vietomis normalus, matosi kazkada buvo renovuotas, bet vietomis visiskas wtf. Yra atkarpos kai kelias ziauriai banguotas, komfortiskas greitis ten apie 70, ne daugiau. Aisku yra lenkianciu idiotu, bet greiciau vaziuoti yra tiesiog fiziskai nesaugu.
Neseniai bandziau vaziuoti Ignalina - Moletai - Ukmerge, tikejausi kad bus geriau, bet buvo dar blogiau. Kelias ten ne tik toks pats banguotas, bet dar ir dazniausiai siauresnis. Tai sitas eksperimentas nepasiteisino, daugiau ten nelisiu. Atsimenu su draugais budami jauni vazinejome stovyklauti i anas vietas ir pagal pojucius ir atsiminimus sakyciau pries 15-20 metu ten keliai buvo geresni.
Jau dabar atkarpos kurios reikalauja visisko remonto kartu su pagrindu keitimu yra labai ilgos. Tikrai neuzteks tik pabert naujo asfalto. Nesimato jokiu zenklu, kad remontai kada nors butu planuojami, kas liudna, nes kuo ilgiau tempiama tuo brangiau tai kainuos ateityje, nes remontuoti reikes vis daugiau. Na, nebent valdzia tikisi kad nepriklausomai Lietuvai liko nedaug egzistuoti, tuomet tas neveikimas turi logikos.Paskutinis taisė SoulMulticast; Vakar, 15:38.
Komentuoti:
-
Parašė eigh Rodyti pranešimąTa Vilnius-Kaunas atkarpos pertvarka į 130 km/h, kai dalis autostrados yra beveik betonkės būklės, apskritai buvo didelis absurdas.
Ir tas greičio padidinimas vasarą +10km iš esmės buvo fakto konstatavimas. Iš akies srauto greitis nepasikeitė. Ir seniau didelė dalis važiuodavo 130.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Ta Vilnius-Kaunas atkarpos pertvarka į 130 km/h, kai dalis autostrados yra beveik betonkės būklės, apskritai buvo didelis absurdas.
Komentuoti:
-
Parašė Red Neck Rodyti pranešimąViskas paprasta, Via Lietuva dirba sau patogiausiu pinigų įsisavinimo režimu. Kuria perteklinę infrastruktũrą greitkeliuose, visokius ne pirmo būtinumo grandiozinius įvażiavimus-nuvažiavimus ir pan. Vienas tokių, jei tiksliai pamenu yra tarp Vievio ir Elektrėnų.
https://maps.app.goo.gl/FSUBu8ZR9BGSobBP8
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Viskas paprasta, Via Lietuva dirba sau patogiausiu pinigų įsisavinimo režimu. Kuria perteklinę infrastruktũrą greitkeliuose, visokius ne pirmo būtinumo grandiozinius įvażiavimus-nuvažiavimus ir pan. Vienas tokių, jei tiksliai pamenu yra tarp Vievio ir Elektrėnų.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė eigh Rodyti pranešimąBūtent. Tikrai labai labai daug važinėju Vakarų Europos keliais ir niekur nemačiau tokios pagrindinės autostrados, kokia yra Klaipėda-Kaunas (konkrečiai šia kryptimi, į priešingą pusę truputį geriau). Tiesą sakant, nedaug mačiau net ir tokios būklės šalutinių kelių. Pirmąkart po ilgos pertraukos važiuojant keliskart gerokai išsigandau, kad prarasiu automobilio kontrolę - provėžose pilna vandens, lopai krato kaip baisiojoje betonkėje. Ten reikia tikrai rimto remonto, geriausia - dalimis per kelerius metus visame ar beveik visame autostrados ilgyje. Taip, patogu nebus, kamščiai bus katastrofiški, bet nieko nedarant būklė ir toliau blogės. Keista, kad dėl to nesigirdi didesnio bruzdesio viešojoje erdvėje - galbūt žmonės tiesiog pripratę, galbūt ir netiek jaučia džipuose, bet su žemesniu ir mažesniu automobiliu tikrai labai blogai važiuoti.
https://www.google.com/maps/@54.6890...oASAFQAw%3D%3DPaskutinis taisė Lettered; Vakar, 08:14.
Komentuoti:
-
Būtent. Tikrai labai labai daug važinėju Vakarų Europos keliais ir niekur nemačiau tokios pagrindinės autostrados, kokia yra Klaipėda-Kaunas (konkrečiai šia kryptimi, į priešingą pusę truputį geriau). Tiesą sakant, nedaug mačiau net ir tokios būklės šalutinių kelių. Pirmąkart po ilgos pertraukos važiuojant keliskart gerokai išsigandau, kad prarasiu automobilio kontrolę - provėžose pilna vandens, lopai krato kaip baisiojoje betonkėje. Ten reikia tikrai rimto remonto, geriausia - dalimis per kelerius metus visame ar beveik visame autostrados ilgyje. Taip, patogu nebus, kamščiai bus katastrofiški, bet nieko nedarant būklė ir toliau blogės. Keista, kad dėl to nesigirdi didesnio bruzdesio viešojoje erdvėje - galbūt žmonės tiesiog pripratę, galbūt ir netiek jaučia džipuose, bet su žemesniu ir mažesniu automobiliu tikrai labai blogai važiuoti.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąA1 ir A2 kelių dangos (neskaitant pastaraisiais metais atnaujintų atkarpų) katastrofiškos būklės, važiuoti su kokiu mažesniu automobiliu netgi pavojinga sakyčiau. Važinėjant po Europą niekur neteko matyti tokios blogos būklės dangų bent pagrindinėse autostradose.
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąA1 ir A2 kelių dangos (neskaitant pastaraisiais metais atnaujintų atkarpų) katastrofiškos būklės, važiuoti su kokiu mažesniu automobiliu netgi pavojinga sakyčiau. Važinėjant po Europą niekur neteko matyti tokios blogos būklės dangų bent pagrindinėse autostradose.
Komentuoti:
-
A1 ir A2 kelių dangos (neskaitant pastaraisiais metais atnaujintų atkarpų) katastrofiškos būklės, važiuoti su kokiu mažesniu automobiliu netgi pavojinga sakyčiau. Važinėjant po Europą niekur neteko matyti tokios blogos būklės dangų bent pagrindinėse autostradose.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Nėra ką diskutuot jei imt visą tinklą. Įdomiau būtų palyginti A1 neseniai perasfaltuotų atkarpų ties kokia Šilale ir Rietavu su Lenkijos tais pačiais S7 ar S8 atkarpomis negu imt ten kokias nors senas atkarpas A1 ties Raseiniais ar kokiom nesutvarkytom A2 atkarpom (įskaitant sufail'intom susibangavusiom atkarpom). Lenkijoje net fiziškai nėra tiek daug tokių senų greitkelių kaip pas mus (kiek dažnai jie perasfaltuoja savo greitkelius kita kalba).Paskutinis taisė PoDV; 2025.08.01, 12:17.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė goolfietis Rodyti pranešimą
Vat man įdomu, kad Via Lietuva nestato greičio ribojimo ženklų A1, atkarpose, kur danga tikrai bloga, ir važiuoti 130 km/h ten tikrai pavojinga. Turim omeny Via Lietuva pomėgį reikia-nereikia riboti greitį, tai atrodo keista.
Kita vertus Via Lietuva tvirtino, kad tiltai saugūs, reguliariai tikrinami, kol Kėdainiuose vienas į upę nenuvažiavo...
Kažkur buvo straipsnis, kad Via Lietuva yra blogiausia reitinguojama įmonė Lietuvoj. Gal nenori gauti dar daugiau neigiamų atsiliepimų?
Žodžiu kelio danga savaime gerėjo, bet nepakankamai
O A1 juk visa sostinė ... taigi negi lėtinsi rimtus dėdės link jūros pučiančius 8D
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimąViskas ir visur atitinka reikalavimus... nu sunku gi tam paprieštaraut
Atsakingas asmuo patikino, kad kelio ruožas A11 Šiauliai–Palanga ties 83,9 km atitinka visus reikalavimus ir yra saugus.
Teiginys „kelias atitinka visus reikalavimus ir yra saugus“ privertė suklusti. Tikrai, nesame ekspertai, nesiimame vertinti, dėl ko virto sunkiasvorė transporto priemonė, bet kad minėtoje kelio atkarpoje kelio danga yra giliai įlinkusi, sutrikdanti važiuojančio automobilio judėjimą, neabejojame. Vykome įsitikinti. Išbandėme. Prieš minėtą nesaugią duobę yra net pastatytas įspėjamasis kelio ženklas. Tiesa, minima avarija įvyko už maždaug šimto metrų ir kelio dangos įlinkis įtakos galimai negalėjo turėti, bet jis gali būti lemtingas kitam eismo dalyviui.
Pavyko įtikinti: VIA Lietuva pavojingą kelio ruožą tvarkys - Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
Kita vertus Via Lietuva tvirtino, kad tiltai saugūs, reguliariai tikrinami, kol Kėdainiuose vienas į upę nenuvažiavo...
Kažkur buvo straipsnis, kad Via Lietuva yra blogiausia reitinguojama įmonė Lietuvoj. Gal nenori gauti dar daugiau neigiamų atsiliepimų?
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Viskas ir visur atitinka reikalavimus... nu sunku gi tam paprieštaraut
Atsakingas asmuo patikino, kad kelio ruožas A11 Šiauliai–Palanga ties 83,9 km atitinka visus reikalavimus ir yra saugus.
Teiginys „kelias atitinka visus reikalavimus ir yra saugus“ privertė suklusti. Tikrai, nesame ekspertai, nesiimame vertinti, dėl ko virto sunkiasvorė transporto priemonė, bet kad minėtoje kelio atkarpoje kelio danga yra giliai įlinkusi, sutrikdanti važiuojančio automobilio judėjimą, neabejojame. Vykome įsitikinti. Išbandėme. Prieš minėtą nesaugią duobę yra net pastatytas įspėjamasis kelio ženklas. Tiesa, minima avarija įvyko už maždaug šimto metrų ir kelio dangos įlinkis įtakos galimai negalėjo turėti, bet jis gali būti lemtingas kitam eismo dalyviui.
Pavyko įtikinti: VIA Lietuva pavojingą kelio ruožą tvarkys - Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
- 2 patinka
Komentuoti:
-
„Via Lietuva“ patikrino kelių būklę: kiek defektų rado ruožuose, kuriems dar galiojo garantija?
Per metus atlikus 2812 apžiūras (palyginimui, 2023 m. bendrovė garantinius kokybės patikrinimus atliko 1908-iuose objektuose), darbų kokybės neatitikimai ir defektai buvo nustatyti 247-iuose objektuose.
Pagal „Via Lietuva“ numatytą tvarką, rangovai šiuos defektus, užtikrinant kelio ilgaamžiškumą ir tinkamą darbų kokybę, pašalino savo lėšomis, valstybės pinigai tam nebuvo naudoti.
Sutvarkytiems kelio ruožams taikomas ne trumpesnis nei 5 metų garantinis laikotarpis. Jie, garantinio laikotarpio metu (kiekvienais metais), tikrinami bendrovės specialistų, o radus defektų, rangovai privalo juos ištaisyti savo lėšomis. Priklausomai nuo defekto šalinimo technologijos ir atsižvelgiant į metų laiką, kada defektai nustatyti, jų šalinimas gali užtrukti nuo vieno mėnesio iki pusės metų.
Paskutiniais garantijos metais kelio dangos pažaidas išmatuoja mobili laboratorija. Ji leidžia greičiau, tiksliau ir objektyviau įvertinti kelių būklę, atliktų darbų kokybę. Mobiliąja kelių laboratorija atliekami tyrimai iki minimumo sumažina žmogaus įtaką vertinant kelio dangos būklę. Po atliktų „Via Lietuva“ mobilios laboratorijos tyrimų, objektai, taikant dvigubą kontrolę, pakartotinai tikrinami akredituotos ir nepriklausomos tyrimų laboratorijos.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Dėjau šitoj temoj daugybę pavyzdžių iš 1906 kelio, kuriuo kasdien važiuoju. Tame tarpe ir apie tai, kad vanduo nuo kelio nenubėga dėl kelkraščiuose augančių velėnų. Ir ką - šią savaitę pradėjo nukasinėti kelkraščius. Panašu, kažkas iš LKAD ar kelių priežiūros vistik skaito mūsų forumą
Aišku apie darbo kokybę reikia patylėti: toje atkarpoje kur nukasinėja, visa pirma juosta padengta juodžemiu - lijant lietuj nuo priekinio stiklo valytuvai valo juodžemio košę, panašiai kaip ispanai Valencijos gatvėse. Apie mechanizuotas šluotas rangovai panašu nėra girdėję...
- 1 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: