Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie Lietuvos kelių kokybę

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • PoDV
    replied
    Situacija galimai žiauresnė nei net Balkanuose, kur keliai tikrai gali būti šiaip sau vietomis, bet autostrados geros. Aišku, prisiededa, kad pačios autostrados statytos panašiam laikotarpyje kaip Lenkijos autostradų statybos bumas.

    Tai gerai, kad bus tvarkomos autostrados, netgi galėtų ir ženklinimą atnaujint, kad būtų artimesnis tipiniam Europos greitkelių kelių ženklinimui, įskaitant lėtėjimo ir greitėjimo juostų ilginimus, nuorodas ir ribojimus. Mega investicijų nereikia apart keletos sankryžų A2 kelyje kurios yra vieno lygio ir netinka tokio lygio keliui nepaisant eismo intensyvumui. Sodybų tuštėjimo metas tuo požiūriu paradoksaliai padeda, kad nereikės ir kokių jungiamųjų kelių dėl keletos nykstančių sodybų palei autostradą (šiaip dėl jų reiktų pagalvot kad reikalingas iškeldinimas gyventojų kurių vienintelė nuovaža iš sodybos yra į autostradą, bet čia jau kaštų ir naudos analizės klausimas prasideda, bet manau kad pigiau iškeldinimas ilgalaikėj perspektyvoj nei kažkokių pararelinių kelių įrengimas).

    Dalies rajoninių kelių tvarkymas, apleidžiant krašto ir magistralinius kelius, tėra skaudžiai kainuojantis populizmas. Išimtis jeigu asfaltavimas vyksta į turistinius objektus, kurie generuotų pelnus. Kai kurios savivaldybės, spėju, tiesiog per biednos, o nenustebčiau ir per daug korumpuotos (dingstantys pinigai), su tuo masiniu žvyrkelių asfaltavimo attempt'ais.
    Mano nuomone, rajoninius kelius turėtų prižiūrėt savivaldybės. Rajoninių kelių maršrutai išlaikomi, gali gauti prioritetą iš valstybės ar pačios savivaldybės, nesutapatinami savo svarba su esamais savivaldybių keliais kurie būtų II reikšmės. Rajoniniai keliai privalo turėt adekvatų krypčių ženklinimą (bent jau viena rodyklė prieš sankryžą), įskaitant adekvatų ženklinimą išvažiavimuose iš autostrados (bent dvi rodyklės žyminčias gyvenvietės prieš sankryžą 300+ m atstumu viena nuo kitos).
    Jei savivaldybė biedna, tada deja prioriteto negaus, arba gaus labai ribotą prioritetą. Tokios savivaldybės prioritetas turėtų būti darbo vietų kūrimas. Nemanau, kad turtingesnės savivaldybės, ypač Vilnius ar tarpmiestiniai keliai jungiantys didžiuosius miestus turėt užribinai prastą infrastruktūrą dėl ilgametės turtinės nelygybės problemos Lietuvoje, kuri turi būti sprendžiama.
    Paskutinis taisė PoDV; Šiandien, 15:01.

    Komentuoti:


  • k13tas
    replied
    Kaip tik į šitą temą susisiekimo ministro komentaras.
    Įsteigus Kelių fondą – pirmiausiai bus tvarkomos autostrados
    https://www.facebook.com/share/v/19CLMNP4MC/

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Čia iš viso nėra jokių stebuklų.
    Kelių finansavimo biudžetas nominaliais skaičiais plius-minus nesikeitė kelioliką metų. Kas reiškia santykinį jo mažėjimą lyginant su dabartinėmis kainomis ir poreikiais.






    https://e-seimas.lrs.lt/rs/legalact/...ded10be2fa21c/
    Viskas aišku tuomet, realiai kelių biudžetas kelis kartus mažesnis nei prieš keliolika metų. Bet aišku, kai dabar prioritetas gynyba tai infrastruktūra turbūt ir yra ta vieta, kur galima pataupyti, sveikatos apsauga, švietimas turbūt svarbiau.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Čia iš viso nėra jokių stebuklų.
    Kelių finansavimo biudžetas nominaliais skaičiais plius-minus nesikeitė kelioliką metų. Kas reiškia santykinį jo mažėjimą lyginant su dabartinėmis kainomis ir poreikiais.






    https://e-seimas.lrs.lt/rs/legalact/...ded10be2fa21c/

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Kadangi kartais vazineju is Vilniaus i Visagina, pravaziuoju pro Pabrade, Svencioni, Ignalina ir t.t.
    Tai labai stebina tiesiog ziaurios atkarpos - pvz tik ivaziavus i Ignalina ir tik ivaziavus i Visagina. Negaliu savo mazuciu protu suvokti kodel tos atkarpos yra neremontuojamos, jos yra paskutini desimtmeti ant "vos pravaziuojama" ribos. Nuotraukose to nesimato bet kelio bukle ten yra tiesiog pipec.

    Ignalina:
    https://www.google.com/maps/@55.3334...oASAFQAw%3D%3D

    Visaginas:
    https://www.google.com/maps/@55.5973...oASAFQAw%3D%3D

    O siaip kelias vietomis normalus, matosi kazkada buvo renovuotas, bet vietomis visiskas wtf. Yra atkarpos kai kelias ziauriai banguotas, komfortiskas greitis ten apie 70, ne daugiau. Aisku yra lenkianciu idiotu, bet greiciau vaziuoti yra tiesiog fiziskai nesaugu.

    Neseniai bandziau vaziuoti Ignalina - Moletai - Ukmerge, tikejausi kad bus geriau, bet buvo dar blogiau. Kelias ten ne tik toks pats banguotas, bet dar ir dazniausiai siauresnis. Tai sitas eksperimentas nepasiteisino, daugiau ten nelisiu. Atsimenu su draugais budami jauni vazinejome stovyklauti i anas vietas ir pagal pojucius ir atsiminimus sakyciau pries 15-20 metu ten keliai buvo geresni.

    Jau dabar atkarpos kurios reikalauja visisko remonto kartu su pagrindu keitimu yra labai ilgos. Tikrai neuzteks tik pabert naujo asfalto. Nesimato jokiu zenklu, kad remontai kada nors butu planuojami, kas liudna, nes kuo ilgiau tempiama tuo brangiau tai kainuos ateityje, nes remontuoti reikes vis daugiau. Na, nebent valdzia tikisi kad nepriklausomai Lietuvai liko nedaug egzistuoti, tuomet tas neveikimas turi logikos.
    Paskutinis taisė SoulMulticast; Vakar, 15:38.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    Ta Vilnius-Kaunas atkarpos pertvarka į 130 km/h, kai dalis autostrados yra beveik betonkės būklės, apskritai buvo didelis absurdas.
    Tada sutvarkytos probleminės vietos buvo labai svarbu nežiūrint į greičio padidinimą. Jau geriau prastesnė danga nei per kelią bėgantys pėstieji ir 70km/h apribojimai kur buvo labai realu nuo užsimiegojusio gaut šiknon. Aišku kartodromo dviejų lygių sankryža kelia įvairių minčių…

    Ir tas greičio padidinimas vasarą +10km iš esmės buvo fakto konstatavimas. Iš akies srauto greitis nepasikeitė. Ir seniau didelė dalis važiuodavo 130.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Ta Vilnius-Kaunas atkarpos pertvarka į 130 km/h, kai dalis autostrados yra beveik betonkės būklės, apskritai buvo didelis absurdas.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Viskas paprasta, Via Lietuva dirba sau patogiausiu pinigų įsisavinimo režimu. Kuria perteklinę infrastruktũrą greitkeliuose, visokius ne pirmo būtinumo grandiozinius įvażiavimus-nuvažiavimus ir pan. Vienas tokių, jei tiksliai pamenu yra tarp Vievio ir Elektrėnų.
    Tarp Elektrėnų ir Žiežmarių yra prie kartodromo.
    https://maps.app.goo.gl/FSUBu8ZR9BGSobBP8

    Komentuoti:


  • Red Neck
    replied
    Viskas paprasta, Via Lietuva dirba sau patogiausiu pinigų įsisavinimo režimu. Kuria perteklinę infrastruktũrą greitkeliuose, visokius ne pirmo būtinumo grandiozinius įvażiavimus-nuvažiavimus ir pan. Vienas tokių, jei tiksliai pamenu yra tarp Vievio ir Elektrėnų.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    Būtent. Tikrai labai labai daug važinėju Vakarų Europos keliais ir niekur nemačiau tokios pagrindinės autostrados, kokia yra Klaipėda-Kaunas (konkrečiai šia kryptimi, į priešingą pusę truputį geriau). Tiesą sakant, nedaug mačiau net ir tokios būklės šalutinių kelių. Pirmąkart po ilgos pertraukos važiuojant keliskart gerokai išsigandau, kad prarasiu automobilio kontrolę - provėžose pilna vandens, lopai krato kaip baisiojoje betonkėje. Ten reikia tikrai rimto remonto, geriausia - dalimis per kelerius metus visame ar beveik visame autostrados ilgyje. Taip, patogu nebus, kamščiai bus katastrofiški, bet nieko nedarant būklė ir toliau blogės. Keista, kad dėl to nesigirdi didesnio bruzdesio viešojoje erdvėje - galbūt žmonės tiesiog pripratę, galbūt ir netiek jaučia džipuose, bet su žemesniu ir mažesniu automobiliu tikrai labai blogai važiuoti.
    Gal tik Italijoje yra panašios būkles kelių, bet tikrai ne pagrindinėse autostradose, o 2x2 paprastuose keliuose. Kas liečia visokius krašto kelius, irgi galima sakyti ta pati sutuacija. Prieš kelis metus A1 Vilnius - Kaunas ruože labai daug darbų vyko, kad padidinti greitį iki 130 su visais išvažinėjimais ir lėtėjimo juostomis, bet panašu kas svarbiausia pačią dangą pamiršo atnaujinti, plius dar daug kur nuo to remonto liko provėžos išskutus laikinas geltonas linijas kaip pvz. čia:
    https://www.google.com/maps/@54.6890...oASAFQAw%3D%3D
    Paskutinis taisė Lettered; Vakar, 08:14.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Būtent. Tikrai labai labai daug važinėju Vakarų Europos keliais ir niekur nemačiau tokios pagrindinės autostrados, kokia yra Klaipėda-Kaunas (konkrečiai šia kryptimi, į priešingą pusę truputį geriau). Tiesą sakant, nedaug mačiau net ir tokios būklės šalutinių kelių. Pirmąkart po ilgos pertraukos važiuojant keliskart gerokai išsigandau, kad prarasiu automobilio kontrolę - provėžose pilna vandens, lopai krato kaip baisiojoje betonkėje. Ten reikia tikrai rimto remonto, geriausia - dalimis per kelerius metus visame ar beveik visame autostrados ilgyje. Taip, patogu nebus, kamščiai bus katastrofiški, bet nieko nedarant būklė ir toliau blogės. Keista, kad dėl to nesigirdi didesnio bruzdesio viešojoje erdvėje - galbūt žmonės tiesiog pripratę, galbūt ir netiek jaučia džipuose, bet su žemesniu ir mažesniu automobiliu tikrai labai blogai važiuoti.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    A1 ir A2 kelių dangos (neskaitant pastaraisiais metais atnaujintų atkarpų) katastrofiškos būklės, važiuoti su kokiu mažesniu automobiliu netgi pavojinga sakyčiau. Važinėjant po Europą niekur neteko matyti tokios blogos būklės dangų bent pagrindinėse autostradose.
    Vakar važiavau, tai vietomis atrodė, kad Molėtų betonke važiuoju. Siūlės kaip reikiant. Netoli Kryžkalnio pirmoj juostoj pataikiau į dvi neblogas duobes, kas, važiuojant 110 km/h yra labai nekoks jausmas. Tokias duobes jau reiktų kažkaip atitverti.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    A1 ir A2 kelių dangos (neskaitant pastaraisiais metais atnaujintų atkarpų) katastrofiškos būklės, važiuoti su kokiu mažesniu automobiliu netgi pavojinga sakyčiau. Važinėjant po Europą niekur neteko matyti tokios blogos būklės dangų bent pagrindinėse autostradose.
    Prieinam jaučiu tą liepto galą kaip buvo su Kauno gatvėmis kažkada prieš 10-15 metų. Tai net paduoda šiokio tokio optimizmo (ar ne?...).

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    A1 ir A2 kelių dangos (neskaitant pastaraisiais metais atnaujintų atkarpų) katastrofiškos būklės, važiuoti su kokiu mažesniu automobiliu netgi pavojinga sakyčiau. Važinėjant po Europą niekur neteko matyti tokios blogos būklės dangų bent pagrindinėse autostradose.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Nėra ką diskutuot jei imt visą tinklą. Įdomiau būtų palyginti A1 neseniai perasfaltuotų atkarpų ties kokia Šilale ir Rietavu su Lenkijos tais pačiais S7 ar S8 atkarpomis negu imt ten kokias nors senas atkarpas A1 ties Raseiniais ar kokiom nesutvarkytom A2 atkarpom (įskaitant sufail'intom susibangavusiom atkarpom). Lenkijoje net fiziškai nėra tiek daug tokių senų greitkelių kaip pas mus (kiek dažnai jie perasfaltuoja savo greitkelius kita kalba).
    Paskutinis taisė PoDV; 2025.08.01, 12:17.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

    Vat man įdomu, kad Via Lietuva nestato greičio ribojimo ženklų A1, atkarpose, kur danga tikrai bloga, ir važiuoti 130 km/h ten tikrai pavojinga. Turim omeny Via Lietuva pomėgį reikia-nereikia riboti greitį, tai atrodo keista.

    Kita vertus Via Lietuva tvirtino, kad tiltai saugūs, reguliariai tikrinami, kol Kėdainiuose vienas į upę nenuvažiavo...

    Kažkur buvo straipsnis, kad Via Lietuva yra blogiausia reitinguojama įmonė Lietuvoj. Gal nenori gauti dar daugiau neigiamų atsiliepimų?
    Na kiek pamenu tai tik A2 nuo seno atkarpos ribojimas buvo, bet pagal streetview irgi su keistu nuoseklumu: 2018 -110km/h, 2022 - provėžos ir 90km/h, 2023 - provėžos ir 110km/h.
    Žodžiu kelio danga savaime gerėjo, bet nepakankamai

    O A1 juk visa sostinė ... taigi negi lėtinsi rimtus dėdės link jūros pučiančius 8D

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
    Viskas ir visur atitinka reikalavimus... nu sunku gi tam paprieštaraut

    At­sa­kin­gas as­muo pa­ti­ki­no, kad ke­lio ruo­žas A11 Šiauliai–Palanga ties 83,9 km ati­tin­ka vi­sus rei­ka­la­vi­mus ir yra sau­gus.

    Tei­gi­nys „ke­lias ati­tin­ka vi­sus rei­ka­la­vi­mus ir yra sau­gus“ pri­ver­tė su­klus­ti. Tik­rai, ne­sa­me eks­per­tai, ne­sii­ma­me ver­tin­ti, dėl ko vir­to sun­kias­vo­rė trans­por­to prie­mo­nė, bet kad mi­nė­to­je ke­lio at­kar­po­je ke­lio dan­ga yra gi­liai įlin­ku­si, su­trik­dan­ti va­žiuo­jan­čio au­to­mo­bi­lio ju­dė­ji­mą, nea­be­jo­ja­me. Vy­ko­me įsi­ti­kin­ti. Iš­ban­dė­me. Prieš mi­nė­tą ne­sau­gią duo­bę yra net pa­sta­ty­tas įspė­ja­masis ke­lio ženk­las. Tie­sa, mi­ni­ma ava­ri­ja įvy­ko už maž­daug šim­to met­rų ir ke­lio dan­gos įlin­kis įta­kos ga­li­mai ne­ga­lė­jo tu­rė­ti, bet jis ga­li bū­ti lem­tin­gas ki­tam eis­mo da­ly­viui.

    Pa­vy­ko įti­kin­ti: VIA Lie­tu­va pa­vo­jin­gą ke­lio ruo­žą tvar­kys - Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
    Vat man įdomu, kad Via Lietuva nestato greičio ribojimo ženklų A1, atkarpose, kur danga tikrai bloga, ir važiuoti 130 km/h ten tikrai pavojinga. Turim omeny Via Lietuva pomėgį reikia-nereikia riboti greitį, tai atrodo keista.

    Kita vertus Via Lietuva tvirtino, kad tiltai saugūs, reguliariai tikrinami, kol Kėdainiuose vienas į upę nenuvažiavo...

    Kažkur buvo straipsnis, kad Via Lietuva yra blogiausia reitinguojama įmonė Lietuvoj. Gal nenori gauti dar daugiau neigiamų atsiliepimų?

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Viskas ir visur atitinka reikalavimus... nu sunku gi tam paprieštaraut

    At­sa­kin­gas as­muo pa­ti­ki­no, kad ke­lio ruo­žas A11 Šiauliai–Palanga ties 83,9 km ati­tin­ka vi­sus rei­ka­la­vi­mus ir yra sau­gus.

    Tei­gi­nys „ke­lias ati­tin­ka vi­sus rei­ka­la­vi­mus ir yra sau­gus“ pri­ver­tė su­klus­ti. Tik­rai, ne­sa­me eks­per­tai, ne­sii­ma­me ver­tin­ti, dėl ko vir­to sun­kias­vo­rė trans­por­to prie­mo­nė, bet kad mi­nė­to­je ke­lio at­kar­po­je ke­lio dan­ga yra gi­liai įlin­ku­si, su­trik­dan­ti va­žiuo­jan­čio au­to­mo­bi­lio ju­dė­ji­mą, nea­be­jo­ja­me. Vy­ko­me įsi­ti­kin­ti. Iš­ban­dė­me. Prieš mi­nė­tą ne­sau­gią duo­bę yra net pa­sta­ty­tas įspė­ja­masis ke­lio ženk­las. Tie­sa, mi­ni­ma ava­ri­ja įvy­ko už maž­daug šim­to met­rų ir ke­lio dan­gos įlin­kis įta­kos ga­li­mai ne­ga­lė­jo tu­rė­ti, bet jis ga­li bū­ti lem­tin­gas ki­tam eis­mo da­ly­viui.

    Pa­vy­ko įti­kin­ti: VIA Lie­tu­va pa­vo­jin­gą ke­lio ruo­žą tvar­kys - Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    „Via Lietuva“ patikrino kelių būklę: kiek defektų rado ruožuose, kuriems dar galiojo garantija?

    Per metus atlikus 2812 apžiūras (palyginimui, 2023 m. bendrovė garantinius kokybės patikrinimus atliko 1908-iuose objektuose), darbų kokybės neatitikimai ir defektai buvo nustatyti 247-iuose objektuose.

    Pagal „Via Lietuva“ numatytą tvarką, rangovai šiuos defektus, užtikrinant kelio ilgaamžiškumą ir tinkamą darbų kokybę, pašalino savo lėšomis, valstybės pinigai tam nebuvo naudoti.

    Sutvarkytiems kelio ruožams taikomas ne trumpesnis nei 5 metų garantinis laikotarpis. Jie, garantinio laikotarpio metu (kiekvienais metais), tikrinami bendrovės specialistų, o radus defektų, rangovai privalo juos ištaisyti savo lėšomis. Priklausomai nuo defekto šalinimo technologijos ir atsižvelgiant į metų laiką, kada defektai nustatyti, jų šalinimas gali užtrukti nuo vieno mėnesio iki pusės metų.

    Paskutiniais garantijos metais kelio dangos pažaidas išmatuoja mobili laboratorija. Ji leidžia greičiau, tiksliau ir objektyviau įvertinti kelių būklę, atliktų darbų kokybę. Mobiliąja kelių laboratorija atliekami tyrimai iki minimumo sumažina žmogaus įtaką vertinant kelio dangos būklę. Po atliktų „Via Lietuva“ mobilios laboratorijos tyrimų, objektai, taikant dvigubą kontrolę, pakartotinai tikrinami akredituotos ir nepriklausomos tyrimų laboratorijos.

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Dėjau šitoj temoj daugybę pavyzdžių iš 1906 kelio, kuriuo kasdien važiuoju. Tame tarpe ir apie tai, kad vanduo nuo kelio nenubėga dėl kelkraščiuose augančių velėnų. Ir ką - šią savaitę pradėjo nukasinėti kelkraščius. Panašu, kažkas iš LKAD ar kelių priežiūros vistik skaito mūsų forumą

    Aišku apie darbo kokybę reikia patylėti: toje atkarpoje kur nukasinėja, visa pirma juosta padengta juodžemiu - lijant lietuj nuo priekinio stiklo valytuvai valo juodžemio košę, panašiai kaip ispanai Valencijos gatvėse. Apie mechanizuotas šluotas rangovai panašu nėra girdėję...

    Komentuoti:

Working...
X