Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie Lietuvos kelių kokybę

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • gerietis
    replied
    Manau čia gera tema paverkti dėl kelio 1915 ruožo Jonava-Skrebinai. Buvo toks pusiau su bėda asfaltas, niekas ratų nepametė. 2022 metais sumastė perasfaltuoti. Paklojo pirmą sluoksnį, ir taip paliko. Su "50" ženklais, nors jokių darbų 5 mėnesius nedaro

    Click image for larger version

Name:	Jonava-Skrebinai-Screenshot 2023-03-28 214403.jpg
Views:	699
Size:	198,0 kB
ID:	2040208

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Apie A1 ir A2 dažniausi komentarai internete kokie prasti keliai. Įdomu kas lėmė tokį apsileidimą?
    Šį ilgąjį savaitgalį teko pasivažinėti ir A1 iki Kauno.
    Nors buvo saulėtas oras, bet suskaičiavau kokias 5-6 vietas, daugiausiai įkalnėse, kur pirmoje eilėje buvo provėžos, kuriomis per lietų būtų nesmagu važiuoti:
    - tarp Vievio ir Elektrėnų
    - tarp Mijaugonių (KK 144) ir Bačkonių
    - tarp Bačkonių ir Žiežmarių
    - tarp Žiežmarių ir Antakalnio
    - tarp Rumšiškių ir Kauno

    Važiuojant atgal yra gal trys provėžuoti ruožai įkalnėse - jų mažiau Vilniaus kryptimi matyt dėl to, kad į uostą sunkvežimiai važiuoja labiau pakrauti
    Kol 2019-2020 m. buvo rekonstruojama A1, eismas būdavo nukreipiamas į vieną pusę (2020 m. gegužę buvo apie 20 tokių ruožų). Koncentruota apkrova prisidėjo prie asfalto dangos deformacijos.
    Kokiais 2007 metais važiavau A1 per Kauną smarkiai lyjant. Kai kur dėl provėžų buvo vos ne akvaplaniravimas. Dabar kelias patobulintas iki magistralės charakteristikų , TAčiau kelio dangos būklė turbūt ne ką geresnė nei 2007 metais, nors buvo kelerių metų ekonmikos augimo laikotarpis.

    Taip pat šiemet rugsėjį teko važiuoti per lietų A1 link Klaipėdos. Ten tikrai yra daug vietų (ypač už Kryžkalnio), kur yra tokios gilios provėžos, kad nesaugu važiuoti pirma juosta.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė KUBILISTANAS Rodyti pranešimą
    Tai ar tik ne ten pries keleta savaiciu pastate zenkla 90 ????? tarp kitko stovi ir ekipazas....
    Gal mes kalbame apie skirtingas vietas (o prastų vietų A2 vis daugėja)
    Kažkaip neatsimenu, kad bitumo čiuožykloje už Širvintų (Viesų) mazgo 52 km būtų ženklas "90",
    Nesimatė ir policijos ekipažo.
    Bet kad Lietuvoje teka bitumo upės net vėlyvą rudenį tai tikrai kažkas netvarkoj.

    Komentuoti:


  • kotofeich1
    replied
    Parašė KUBILISTANAS Rodyti pranešimą

    Tai ar tik ne ten pries keleta savaiciu pastate zenkla 90 ????? tarp kitko stovi ir ekipazas....
    Tai ten bent jau nuo rugpjūčio 90.

    Komentuoti:


  • KUBILISTANAS
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Per ilgąjį savaikgalį teko šiek tiek pasivažinėti po Lietuvą. jau nestebina, kad pastaruosius kelis metus rekonstruojamuose žvyrkeliose vietoje noramlas asfalto buvo klojama kažkokia chaltūra, kuri "ašaroja", o važiuojant per karščius jautiesi kaip perstiprų lietų. Be naujųjų asfaltuotų rajoninių kelių šiandien teko matyti "ašarojančią" atkarpą kelyje KK 120 tarp Anykščių ir Kavarsko, gal tokių atkarpų yra ir daugiau.
    Neaišku, ar tuos kelius teks kažkada iš naujo perdaryti, ar užteks pabarstyti skadele



    Teko šį savaitgalį ir ir man važiuoti A2.
    Bitumo čiuožykla magistralėje Širvintų rajone (tarp Viesų ir Krikštėnų sankryžų) yra skandalas. Juk ten yra 110-130 km/h greitis ir pasekmės išskridus iš trajektorijos gali būti labai skauudžios

    Į impotenciją vis labiau linkstanti Lietuvos kelių direkcija vietoje skubaus autostrados sutvarkymo turbūt pastatys greičio ribojimo ženklą "70" ir dar pridės kelis greičio matuokllus.
    Tai ar tik ne ten pries keleta savaiciu pastate zenkla 90 ????? tarp kitko stovi ir ekipazas....

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    Jeigu kalbat apie atkarpą prieš Širvintų nuvažiavimą, tai ten nuo vasaros karščių bitumas iškilo (kitaip vadinama "asfalto prakaitavimu") ir nesutvarkė. O ant tokio bitumo ne taip gerai sukimba padangos.
    Per ilgąjį savaikgalį teko šiek tiek pasivažinėti po Lietuvą. jau nestebina, kad pastaruosius kelis metus rekonstruojamuose žvyrkeliose vietoje noramlas asfalto buvo klojama kažkokia chaltūra, kuri "ašaroja", o važiuojant per karščius jautiesi kaip perstiprų lietų. Be naujųjų asfaltuotų rajoninių kelių šiandien teko matyti "ašarojančią" atkarpą kelyje KK 120 tarp Anykščių ir Kavarsko, gal tokių atkarpų yra ir daugiau.
    Neaišku, ar tuos kelius teks kažkada iš naujo perdaryti, ar užteks pabarstyti skadele


    Parašė Dariukas Rodyti pranešimą
    Spalio 30 d. važiavau is Vilniaus i Panevėžį. Kelio bukle nekokia, o mazdaug 52-56 km pasijaučiau kaip karve ant ledo gilia žiema. Kas lemia toki slidu kelią?
    Teko šį savaitgalį ir ir man važiuoti A2.
    Bitumo čiuožykla magistralėje Širvintų rajone (tarp Viesų ir Krikštėnų sankryžų) yra skandalas. Juk ten yra 110-130 km/h greitis ir pasekmės išskridus iš trajektorijos gali būti labai skauudžios

    Į impotenciją vis labiau linkstanti Lietuvos kelių direkcija vietoje skubaus autostrados sutvarkymo turbūt pastatys greičio ribojimo ženklą "70" ir dar pridės kelis greičio matuokllus.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Apie A1 ir A2 dažniausi komentarai internete kokie prasti keliai. Įdomu kas lėmė tokį apsileidimą? Nepatenkinama ekonominė situacija už didžiųjų Lietuvos miestų? Tada dar suprantu, auginam BVP ir tikėkimes geresnių kelių ateityje.
    Į didmiesčių gatvių kapitalinius remontus buvo nemažai investuota, kai iki 201X metų apsileidimas buvo didžiulis ten. Nejaugi pinigai keliams atiteko miestų/miestelių gatvėms?

    Labiau gąsdina ši prielaida:
    Nekompetetinga liaudis? pastarasis atsakymas gali būti įprastas iš publikos, tada stebiuosi, kad EBPO šalies narės valstybinių insituticjų darbuotojų kompetencija (o gal ir moralė) gali būti tokia žema Tada EBPO ar net ES šalies narei kelčiau dar aukštesnius reikalavimus. Jei nesugeba turėti kokybiškų institucijų, tada tegul sėdi su savo uzbekistanais.

    Nu man skamba kaip nesąmonė, kad ministerija "vizijos neturi" ar dar kažkas. Turbūt susisiekimo ministerija suinteresuota turėti nors neblogos europinius standartus atitinkančias dangas. Kažkur kitur šuva pakastas.

    Esmė, kad žmonės daugiau keliauja. Vyksta į Lenkiją, plaukia keltais į Švediją, ir mato skirtumus. Gal prieš 20 m. niekas A2 apskritai su niekuo nelygindavo. Dabar laikai pasikeitė.
    Paskutinis taisė PoDV; 2021.10.31, 09:56.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Dariukas Rodyti pranešimą
    Spalio 30 d. važiavau is Vilniaus i Panevėžį. Kelio bukle nekokia, o mazdaug 52-56 km pasijaučiau kaip karve ant ledo gilia žiema. Kas lemia toki slidu kelią?
    Jeigu kalbat apie atkarpą prieš Širvintų nuvažiavimą, tai ten nuo vasaros karščių bitumas iškilo (kitaip vadinama "asfalto prakaitavimu") ir nesutvarkė. O ant tokio bitumo ne taip gerai sukimba padangos.

    Komentuoti:


  • Dariukas
    replied
    Spalio 30 d. važiavau is Vilniaus i Panevėžį. Kelio bukle nekokia, o mazdaug 52-56 km pasijaučiau kaip karve ant ledo gilia žiema. Kas lemia toki slidu kelią?

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Kai prieš kokius 10 metų lankiausi konferencijoj prie Gardino, irgi krito į akis, kad keliai labai lygūs, bet triukšmingi, pašiurkštinti skaldele.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    O kaip su degalų sąnaudomis?
    Kiek teko pastebėti, skirtumas apie 0.5l/100km

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Daroma ir dabar. KK114 kelios atkarpos taip tvarkytos, vieną iš jų tarp Palūšės ir Šakarvos (~3km). Vakare įkelsiu nuotrauką. Pagrindinis skirtumas važiuojant - daug didesnis sukibimas su tokia danga, kartais atrodo, kad net per sunkiai važiuojasi.
    O kaip su degalų sąnaudomis?

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Daroma ir dabar. KK114 kelios atkarpos taip tvarkytos, vieną iš jų tarp Palūšės ir Šakarvos (~3km). Vakare įkelsiu nuotrauką. Pagrindinis skirtumas važiuojant - daug didesnis sukibimas su tokia danga, kartais atrodo, kad net per sunkiai važiuojasi.
    Žadėtos nuotraukos. Skaldelė pilta prieš porą metų, vasarą.

    Kelio vaizdas iš automobilio:


    Sustojus, ties Šakarvos stovyklaviete:


    Į kitą pusę:


    Skaldelė iš arčiau:


    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Ar nebūdavo sovietmečiu ir galbūt ankstyvoje nepriklauomybėje taip daroma? Pamenu būdavo ruožų su grubia asfalto danga, kur bent jau ant žiguliuko labai gerai jausdavosi ir girdėdavosi.
    Daroma ir dabar. KK114 kelios atkarpos taip tvarkytos, vieną iš jų tarp Palūšės ir Šakarvos (~3km). Vakare įkelsiu nuotrauką. Pagrindinis skirtumas važiuojant - daug didesnis sukibimas su tokia danga, kartais atrodo, kad net per sunkiai važiuojasi.

    Komentuoti:


  • Smalsuolis
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Ar nebūdavo sovietmečiu ir galbūt ankstyvoje nepriklauomybėje taip daroma? Pamenu būdavo ruožų su grubia asfalto danga, kur bent jau ant žiguliuko labai gerai jausdavosi ir girdėdavosi.
    Nepasakyčiau kad netaikoma šiais laikais.


    Click image for larger version

Name:	iurkš.png
Views:	247
Size:	260,5 kB
ID:	1804100

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Ar nebūdavo sovietmečiu ir galbūt ankstyvoje nepriklauomybėje taip daroma? Pamenu būdavo ruožų su grubia asfalto danga, kur bent jau ant žiguliuko labai gerai jausdavosi ir girdėdavosi.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Nežinau kaip ten su tom magistralėm, prieš kelis metus sutikau Vokietijos autobane šviežiai sutvarkytoje atkarpoje skaldelę be įspėjamųjų ženklų. Mano draudimas po to gavo apmokėti nepadorią sumą už naujo automobilio perdažymą

    Komentuoti:


  • Smalsuolis
    replied
    Parašė drulia Rodyti pranešimą

    Ypač gerai priekiniam automobilio stikliui ir apskritai visam automobilio priekiui kai pabarsto skaldele. Vieni pliusai, ir automobilis geriau atrodo perdažytas ir geriau matosi pro naują priekinį stiklą. Tikrai galėtų masiškai tokią priežiūra vykdyti!
    Laikini nepatogumai, būna ir įspėjamieji ženklai apie tokius vykdomus darbus. Skaldelės perteklius nušluojamas. Yra pliusai ir yra minusai, žinoma, bet kas geriau, ar čiuožti karštą vasaros dieną ant tokių išplaukusių ruožų, kur sukibimas kaip žiemą, ar saugiai įveikti ruožą.
    Šiurkštinant paviršių taip pat užbitumuojami visi plyšiai ir įtrūkimai, kas didina dangos ilgaamžiškumą - pas mus nėra paplitus išankstinė priežiūra tokių defektų, laukiama kol po kelių žiemų iš plyšio atsiveria duobė
    Prie minusų be abejonės triukšmas. Dėl to miestuose, arba magistralėse šiurkštinimo nepamatysit, dėl krašto kelių irgi nesu tikras.

    O bitumas tai brangiausia sudedamoji asfalto dalis, tai kaip tokių žvyrkelių asfaltavimui ir naudoja kuo pigesnį mišinį. Lakdo būna sąlygos išrašytos, rangovai nesavivaliauja.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Gal specialistai tarpusavyje išsiaiškins, kas yra blogai, kad bitumas naujuose keliuose plaukia vos pakilus temperatūrai.
    Kaip vartotojas galiu pasakyti, kad skaldėlė yra ir laikinas nepatogumas. ir gėris paskui



    Dėl skaldelės yra nepatogumų - kažkada turėjau problemų, kai Latvijoje kelyje Edole-Jūrkalne buvo išbitumuoti ir impregnuoti mašinos šonai.

    Estijoje irgi teko susidurti su nepatogumais dėl eismo ribojimo, kai apdorojam skaldele
    Foto 2013.07






    Bendra kelių būklė Estijoje yra geresnė - ilgaamžiškumui turbūt įtakos turi ir kelių apdorojimas skaldele

    Estijos kelininkų vadas per rusiškai transliuojamą Raadio 4 pasakė, kad Estijoje keliai barstomi skaldele, todėl jie laiko žymiai ilgiau nei kaimyninėje Latvijoje.
    Dar jis pasakė, kad Estijoje ir Lietuvoje vienam kelio tinklo kilometrui išleidžiama tiek pat pinigų (Latvijoje, aišku, mažiau). Tik estai tuos pinigus panaudoja tolygiai visame krašte, o lietuviai visus pinigus išleidžia dideliems projektams.

    Be to, kadangi Estijoje gyventojų tankis beveik perpus mažesnis, tai krašto ir vietinių kelių kokybė pagal kokybės / apkrovimo santykį žymiai geresnė nei Lietuvoje (šito estas nesakė, bet tas matėsi iš kelių kokybės ir dažnai pasitaikančių Estijos kelių remontų).

    Komentuoti:


  • drulia
    replied
    Parašė Smalsuolis Rodyti pranešimą
    Matot, yra skirtingos asfalto rūšys (asfaltbetonis, mastikos asfaltas, poringas asfaltas ir skaldos - mastikos asfaltas), o toliau jos skirstomos pagal stiprumą ir mišinio sudėtį (pvz. bitumas turi savo skirtingas klases, mineralinių medžiagų sudėtis) ir kt. Dėl tų pačių priežasčių matome, jog vieni mišiniai minkštesni ir provėžuojasi, kiti ne.
    Tai tas išlaukimas ir vyksta, dėl "silpno" bitumo, o bendrai tai netinkamai parinktas asfalto mišinys. Viskas būtų gerai, jei tuos išplaukimus laiku pabarstytų skaldele ir pasišiurkštintų paviršius, bet dar taip nematęs, kad tokia priežiūra masiškai vyktų.
    Ypač gerai priekiniam automobilio stikliui ir apskritai visam automobilio priekiui kai pabarsto skaldele. Vieni pliusai, ir automobilis geriau atrodo perdažytas ir geriau matosi pro naują priekinį stiklą. Tikrai galėtų masiškai tokią priežiūra vykdyti!

    Komentuoti:

Working...
X