Parašė R.D.
Rodyti pranešimą
Norėčiau atkreipti dėmesį į kitą dalyką, kad pas mus tai labai pastebima, nes:
a) įdubę liukai ilgą laiką netvarkomi kol visiškai neįgriūna.
b) naudojami prastos konstrukcijos, veikiausiai patys pigiausi liukai, kurie būna patys "iš savęs" įdubę. T.y. nors liuko išorinis žiedas būna lygiai su asfaltu, tačiau liuko dangtis būna žemiau šio žiedo. Dėl šios priežasties atsiranda dinaminės smūginės apkrovos ir tokie liukai po kiek laiko įgrūna gilyn.
Minėtose šalyse dauguma tokių liukų akivaizdžiai matoma, kad buvo kartą ir ne kartą remontuoti išfrezuojant aplink ir jį pakeliant. Tačiau tai jiems kažkodėl gaunasi labai gerai ir po remonto liukas būna beveik nejuntamas. O pas mus VA pirmame etape juos paremontavus, tai kažkodėl pasidarė dar kreiviau tik ne į -, o į + (t.y. jie tapo iškilę virš dangos).
Kitas dalykas, kodėl taip atsitinka miestuose/miesteliuose. Tai gatvių platinimas tik keičiant viršutinę dangą, o nerekonstruojant požeminių komunikacijų ir šulinių vietų. Taip būna, kad net viduryje važiuojamosios dalies, ratų trajektorijoje atsiduria net lietaus nuotekų trapai, nors jie turėtų būti pakraščiuose išlaikant gatvės profilį /\ formos.
Ir dar nemažiau svarbus dalykas yra projektuotojų kompetencija ir projekto vadovo (PV) skiriamas laikas projektui. Jeigu šis asmuo tokius dalykus sužiūrėtų, duodamas atitinkamas užduotis PDV (projekto dalies vadovui), kuris projektuoja nuotekas ir kt. komunikacijas, liukų ratų trajektojoje būtų elementariai išvengiama. O kai gaunasi, kad visi projektuoja kas sau ir tik tada sulipdomas galutinis produktas, lieka tokios klaidos.







Komentuoti: