Su Baltarusija neapsigaukite vizualiai. Man atrodė pagal nuotraukas irgi kaip jie čia puikiai tvarkosi su keliais. Pernai metais teko du kartus pavažiuoti tiesiamomis magistralės atkarpomis link Gardino ir supratau, kad nuotraukos yra viena, o reali kokybė yra kita. Kelias kątik nutiestas, o banguotumas tai 2x didesnis nei Šiauliai - Radviliškis.
Kai domėjausi kodėl tai pagrindinis atsakymas buvo - technologiniai pažeidimai šaltuoju metų laiku, bei prastesnė technika.
Taip, keliai Baltarusijoje keistokai banguoti, įsižiūrėjus ir nuotraukose matosi. Net nauji vietomis banguotesni nei seni ex-sovietiniai. Gal jie kokią nors "Belarus" techniką naudoją tiesimui?
Su Baltarusija neapsigaukite vizualiai. Man atrodė pagal nuotraukas irgi kaip jie čia puikiai tvarkosi su keliais. Pernai metais teko du kartus pavažiuoti tiesiamomis magistralės atkarpomis link Gardino ir supratau, kad nuotraukos yra viena, o reali kokybė yra kita. Kelias kątik nutiestas, o banguotumas tai 2x didesnis nei Šiauliai - Radviliškis.
Kai domėjausi kodėl tai pagrindinis atsakymas buvo - technologiniai pažeidimai šaltuoju metų laiku, bei prastesnė technika.
Tai yra to kelio problemos. Vokietijoje beveik visi greikeliai, Lenkijoje, Čekijoje - dalis, yra betoniniai. Kažkokių didelių problemų nėra.
Vokietija jau daugumą savo autobahnų perasfaltavo ir dangą pakeitė į asfaltbetonį. Gal kažkurie pagrindiniai liko, bet bent pries kokius 7 metus važinėjant nuo Drezdeno link Liuksemburgo, labai mažai atkarpų buvo su betono danga. Dabartinės technologijos leidžia įrengti kokybišką ir gerai apkrovas laikantį asfatbetonio dangos kelią, tik reikia netaupyti ant pagrindų ir asfalto pagrindo sluoksnių, bei atitinkamų mišinių.
Be to asfaltbetonio dangos remontas žymiai paprastesnis, greitesnis ir pigesnis.
nes Utenos kelias yra iš betono blokų, o nauji betoniniai liejami vientisi.
Visi betoniniai keliai kas x metrų yra supjaustyti įrengiant deformacines siūles, tik nežinau tiksliai kas kiek. Lygiai tas pats ir su keliu į Uteną, tik pastarajame tos deformacinės siūlės yra gerokai dažniau, nei šiuolaikiniuose betono dangos keliuose.
Tai yra to kelio problemos. Vokietijoje beveik visi greikeliai, Lenkijoje, Čekijoje - dalis, yra betoniniai. Kažkokių didelių problemų nėra.
Yra problemų. Pagrinde triukšmas dėl kietesnio paviršiaus. Dėl to, tie kas nedaro kompromisų kokybės ir aplinkosaugos prasme (Nyderlandai), betonkių nestato.
Turiu omeny, Baltarusija atrodo geriau nei Moldova, Ukraina, o svarbiausia, Rusija. Skaičiau nuomonių, kad būtent su dangomis Baltarusijai šiuo metu geriau nei Lietuvoje, apimant ne tik magistralinius, bet ir krašto kelius.
Tai gal nereiktų maišyt iščiustyta ir europietiška Pietų europos netvarka ir chaosas yra n kartų labiau europietiška nei Azijos autoritarinių dievukų griežtai prižiūrima tvarka.
Lyginant su dantų šepetukais nušveista Almata ir Vokietijos greitkeliuose mėgstami vijokliai atrodo ne taip tvarkingai. Bet kažkaip neapsiverstų liežuvis pasakyti, kad Kazachstanas yra labiau europietiškas nei Vokietija
Asmeniškai daug labiau norėčiau truputi pašepusių, bet saugiai suprojektuotų europietiškų greitkelių nei blizgančių, bet debiliškai suprojektuotų azijietiškų kelių.
Pagal tokius kriterijus turbūt ir Šiaurės korėja labiau europietiška nei Prancūzija ar Italija.
Sostinė turbūt taip.
Turiu omeny, Baltarusija atrodo geriau nei Moldova, Ukraina, o svarbiausia, Rusija. Skaičiau nuomonių, kad būtent su dangomis Baltarusijai šiuo metu geriau nei Lietuvoje, apimant ne tik magistralinius, bet ir krašto kelius.
Dangų ir šiaip tvarkos pojūčio atžvilgiu taip. Eismo saugumo požiūriu (tiesa, ten ir šiaip eismo mažiau nei ES) jau už Europos žemyno ribų. Netgi estetikos požiūriu, lietuviai, bent jau skandinaviško standarto apšvietimo stulpais ir salelėmis padeda sukurti europietiškesnį įspūdį apie kelius, nors dangos ir kelkraščių būklė gali varijuoti.
Pagal tokius kriterijus turbūt ir Šiaurės korėja labiau europietiška nei Prancūzija ar Italija.
Ta pati Baltarusija kur naujose magistralėse daro perėjas ir vieno lygio apsisukimus? Matyt tas apsisukimas nuo Kauno link Marijampolės buvo reikšmingas poslinkis link gerųjų praktikų O A1 pėsčiųjų pralaidų naikinimas yra didelis žingsnis atgal
Dangų ir šiaip tvarkos pojūčio atžvilgiu taip. Eismo saugumo požiūriu (tiesa, ten ir šiaip eismo mažiau nei ES) jau už Europos žemyno ribų. Netgi estetikos požiūriu, lietuviai, bent jau skandinaviško standarto apšvietimo stulpais ir salelėmis padeda sukurti europietiškesnį įspūdį apie kelius, nors dangos ir kelkraščių būklė gali varijuoti.
Baltarusija iš vis infrastruktūros dievai posovietinėj erdvėj.
Ta pati Baltarusija kur naujose magistralėse daro perėjas ir vieno lygio apsisukimus? Matyt tas apsisukimas nuo Kauno link Marijampolės buvo reikšmingas poslinkis link gerųjų praktikų O A1 pėsčiųjų pralaidų naikinimas yra didelis žingsnis atgal
Baltarusija iš vis infrastruktūros dievai posovietinėj erdvėj. Gan tvarkingi keliai kaip ne ES šaliai. Batka berods visoje artimoje mums posovietinėje erdvėje garsėja tvarka, kurios aplinkinėms teritorijoms (tiksliau, jų žmonėms) trūksta, berods net Lietuvos ir Latgalės provincijai
Rusija kaip ir susitvarko savo magistralinius kelius, bet spėju berods su vietiniais keliais dar ne kokia padėtis. Visos infrastruktūros estetika, ne tik kelio ženklų kaip mus, neatrodo gerai net naujai sutvarkytose atkarpose, išskyrus išskirtinius atvejus. Pas mus neestetiškiausios dalys yra susiprovėžavusi danga ir kelio ženklai
Ukrainoje situacija buvo prasta, bet jau pradeda tvarkytis, pradedant nuo magistralinių kelių. Kažkas panašaus kaip pastaruoju metu su Latvijos keliais.
Kazachstane - per stepes prasti keliai iš 80-ųjų, tai daro keliones automobiliu iš Centrinės Azijos gilumos į Rusiją/Europą komplikuotomis, o per tankiau apgyvendintas vietas, vietomis keliai jau geri/neblogi. (source: šiek tiek YouTube footage)
Lietuva - 200x-2009 m. laikotarpyje nemažai sutvarkytų magistralinių kelių. Per 2010-2015 m. laikotarpį pokyčiai pradedami labiau justi gyvenvietėse ir vietiniuose keliuose, pvz. beveik nėra duobių pagrindinėse ir nemaža dalimi šalutinėse Kauno gatvėse, žvyrkelių asfaltavimo programa, bet kokie Lietuvos KK132 ir KK135, lyginant su Lenkijos DK16 ir DK8, atrodo prasčiau. Situacija šiuo metu, sakyčiau, yra mix'as tarp 60-80-ųjų infrastruktūros ir 20xx-ųjų ES standartų infrastruktūros.
Palyginimui Minskas pasistatė antrąją žiedinę magistralę. Teisybės dėlei, kreivoką, kaip ir MKAD-1, bet betoninę.
Kol važinėjau pastatė autostradą Minskas-Gomelis, beveik 280 km. Taip kad nuo Vilniaus iki Kijevo galima gana komfortiškai nuvažiuoti (jei nebūtų kamščių ant pasienio). Berods iki Gardino irgi statomas 2x2 kelias.
Lietuva jau 25 metus "gimdo" via Balticą. Gimdymas komplikuotas.
Na, tiesa sakant, teko šiek tiek pavažinėti Baltarusijoje, Ukrainoje, Rusijos centrinėje dalyje. Bent jau dėl dalies magistralinių kelių ten padėtis lyginant su sovietmečiu gerokai pasitaisė. Baltarusijoje net ir vietiniai keliai irgi žymiai pagerėjo lyginant su 80-aisiais. Išskyrus gal Ukrainą dėl suprantamų priežasčių, nors paskutinius metus ten irgi pradėta intensyviai darbuotis.
Kodėl nelyginam su Lenkija, kur 80-aisiais padėtis buvo prastoka, jie patys pripažįsta?
Aš neneigiu, kad kitur padėtis pagerėjo, kai Lietuvoje tuo tarpu liko 80-ųjų lygyje.
Tai skirtumas tik toks ir yra, kad pradėta lyginti nebe su rytais. O ten ir dabar yra košmaras, lyginant su Lietuva.
Na, tiesa sakant, teko šiek tiek pavažinėti Baltarusijoje, Ukrainoje, Rusijos centrinėje dalyje. Bent jau dėl dalies magistralinių kelių ten padėtis lyginant su sovietmečiu gerokai pasitaisė. Baltarusijoje net ir vietiniai keliai irgi žymiai pagerėjo lyginant su 80-aisiais. Išskyrus gal Ukrainą dėl suprantamų priežasčių, nors paskutinius metus ten irgi pradėta intensyviai darbuotis.
Kodėl nelyginam su Lenkija, kur 80-aisiais padėtis buvo prastoka, jie patys pripažįsta?
Šiais laikais Lietuvos kelių kokybė jau yra praeitis. Šis mitas ateina gal nuo sovietmečio, kai buvo lyginama su likusia Sovietų Sąjunga, ir, nebent, tuometine Lenkija. Ir, deja, perspektyvos nedžiugina.
Tai skirtumas tik toks ir yra, kad pradėta lyginti nebe su rytais. O ten ir dabar yra košmaras, lyginant su Lietuva.
Komentuoti: