Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie Lietuvos kelių kokybę

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ignalina
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Click image for larger version

Name:	a3MVX0d2_700w_0.jpg
Views:	449
Size:	70,6 kB
ID:	2112219

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Įtiko, gal kažką ne taip supratai
    Prieš 9 metus Lietuvoje buvo taip:
    Tai jo, lengviausia papostinti pora foto ne į temą. Tai kuo neįtiko ministras, kuris bent jau bandė kažką aiškintis dėl kokybės?

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Prieš kokius 20m, kažkuriam interviu, kelininkas (turbūt iš tuometinės LAKD), pasakė: kelių tiesimo taisyklė NR.1: teisingas kelio profilis. Profilis turi būti toks, kad vanduo nestovėtų ant kelio.

    Jau 11 metų kasdien 2x pravažiuoju KK1906. Dirbami laukai iš vienos pusės yra gerokai aukščiau nei pats kelias, iš kitos pusės žemiau. Kelkraščiai užžėlę žole, pralaidos palei kelią esančiuose grioviuose užakę. Pavasarį grioviai persipildo, apsemia kelią, vanduo nuo kelio nenubėga. Kelių priežiūra kasmet kantriai ir nuobodžiai lopo tuos lopus tose vietose, kelios dešimtys pravažiuojančių keičiasi prakirstas padangas. Bet bent jau atkimšti pralaidas, nugreideruoti pakraščius kažkodėl niekam nekyla mintis....

    Dar vienas keistas dalykas: dauguma atveju, kai kelininkai užtaiso duobes, nesandarina siūlių tarp seno ir naujo asfalto. Tai jei problema yra, kad vanduo patenka į tarpus, kodėl tie tarpai paliekami atviri?

    edit: pridėjau vakar dienos foto.
    Attached Files
    Paskutinis taisė goolfietis; 2024.02.21, 10:24.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Na vienas ministras buvo užsiėmęs kelių kokybės tikrinimu, tik ponui Romui vis tiek neįtiko.
    Įtiko, gal kažką ne taip supratai
    Prieš 9 metus Lietuvoje buvo taip:


    O dabar šitaip:


    O jei rimtai, praeitą savaitgalį nuvažiavau porą šimtų kilometrų krašto keliais, tai kelių danga, ir ypač nutrupėję pakraščiai po žiemos atrodo prasčiau nei anksčiau- gal kaltas permainingas oras.
    Bet kadangi laimingai grįžau tai nereikia čia varyti ant geriausos Lietuvoje LAKD (nes kitokių ir nėra).

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Na vienas ministras buvo užsiėmęs kelių kokybės tikrinimu, tik ponui Romui vis tiek neįtiko. O šiaip estų idėja visai patiko, kad galima ne tik bausti, bet ir skatinti.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Dar viena gana reikšminga priežastis, imho, galėtų būti visiškas, totalus ir sistematiškas apsileidimas, bb dėjimas ir nepakankamas finansavimas.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Įdomu kiek skiriasi transporto priemonių skaičius keliuose? Tarkim prieš porą metų važiavau Via-Baltica iki Tallinno, tai išvažiavus už Rygos regiono kelias buvo praktiškai tuščias.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Paaiškino, kodėl Latvijoje ir Estijoje kelių būklė pastebimai geresnė
    Latvijos valstybinės kelių įmonės „Latvijas Valsts ceļi“ atstovas Karlis Bajarsas atskleidė, kaip valstybė sprendžia vieną opiausių asfaltuotų kelių eksploatacijos problemų – provėžų susidarymą.

    Ne vienų metų latvių patirtis kovojant su provėžomis keliuose parodė, kad kelio patvarumo paslaptis, be kitų parametrų, tokių kaip oro tuštymių asfalto dangoje kiekis, dažnai slypi parenkant bitumą (rišančiąją asfalto medžiagą) projektuojant konkrečius kelio ruožus: „Problemas dažniausiai fiksuodavome, kai asfalto mišiniams panaudodavome nemodifikuotą bitumą, kuris yra mažiau elastingas“, – atskleidė Latvijos kelininkas.

    Estų sprendimas: ne vien bausti, bet ir apdovanoti

    „Paprastai kelius tiesiantys rangovai gauna baudas, kai jų darbo rezultatai neatitinka nustatytų reikalavimų, ir negauna jokių paskatų, jei padaro geriau, nei reikalaujama. 2018 m. valstybinė Estijos kelių agentūra pradėjo ieškoti labiau subalansuoto būdo, kuris paskatintų kelininkus nesiorientuoti tik į nustatytų reikalavimų įgyvendinimą. Taip, be baudų, atsirado ir premijų sistema, pagal kurią rangovai gauna papildomas pinigines išmokas, jei jų nutiesto kelio parametrai viršija reikalavimus“, – sakė M. Truu.

    Anot jo, tradicinė baudomis paremta sistema suponuoja tokį rangovų veikimą, kai rangovas stengiasi tiksliai įgyvendinti nustatytus kokybinius reikalavimus, o premijos už papildomas pastangas nulemia geresnę asfalto dangos kokybę.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Vis tiek laikausi nuomonės, kad žiūrint kaip finansuojami keliai, nepanašu, kad esam pajėgūs vystyti žvyrkelių asfaltavimo programas.
    Nebent tą darys pajėgesnės savivaldybės.

    Greičiausiai jei labai nedidės LAKD finansavimas, reiks tenkintis, kad bent jau perasfaltuoja esamus krašto ir magistralinius kelius, nes jau dabar nekažkas, ir yra nemažas visuomenės sprendimas tvarkyti tarpmiestinius kelius. Vien dėl demografinių tendencijų gali visa politinė agenda judėti iš emigravusių kadaise tankiai apgyvendintų rajonų, į didesnius miestus, t.y. aktualumas greitkelių kokybės, kelių jungiančių didesnius miestus ir t.t.

    Tokia realybė, norėčiau ir aš, kad Lietuva ar šiaip pasaulis būtų geresnis, pvz. visi keliai būtų asfaltuoti ir vidutinės/geros būklės Lietuvoje (o magistraliniai keliai - puikūs) ir pan.
    Paskutinis taisė PoDV; 2023.09.26, 22:53.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Lietuvis87 Rodyti pranešimą

    Bet kur tada Ralis vyks kai viska išasvaltuos
    Ralis sėkmngai ir ant asfalto vyksta.

    Komentuoti:


  • Lietuvis87
    replied
    Parašė kesukazzz Rodyti pranešimą
    Lietuva su žvyrkelių asvaltavimu, jaučiu viena iš daugiausiai atsilukusių valstybių Europos sąjungoje. Kokiais tempais pas mus asvaltuojami žvyrkeliai, tai reiks dar 200 ar daugiau metų, kad jų neliktų. Pavažinėji po Lietuvą, pilna tų žvyrkelių, o ir asvaltuoti keliai yra dauguma apgailėtinos būklės. Buvo kažkada, kad Lietuvoj keliai vieni iš geriausių, dabar vieni iš blogiausių. 70 tiltų yra blogos būklės, kuriuos reikia rekonstruoti, nes jie byra, griūna. Įdomu kada pas mus viską sutvarkys, kaip amžinai trūksta pinigų kelių tiesimui ir priežiūrai.
    Bet kur tada Ralis vyks kai viska išasvaltuos

    Komentuoti:


  • kesukazzz
    replied
    Lietuva su žvyrkelių asvaltavimu, jaučiu viena iš daugiausiai atsilukusių valstybių Europos sąjungoje. Kokiais tempais pas mus asvaltuojami žvyrkeliai, tai reiks dar 200 ar daugiau metų, kad jų neliktų. Pavažinėji po Lietuvą, pilna tų žvyrkelių, o ir asvaltuoti keliai yra dauguma apgailėtinos būklės. Buvo kažkada, kad Lietuvoj keliai vieni iš geriausių, dabar vieni iš blogiausių. 70 tiltų yra blogos būklės, kuriuos reikia rekonstruoti, nes jie byra, griūna. Įdomu kada pas mus viską sutvarkys, kaip amžinai trūksta pinigų kelių tiesimui ir priežiūrai.

    Komentuoti:


  • evil
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    Bėda Lietuvoje, kad įmonės dažnai naudoja M1 kablukus, mikroautobusus su langais, išima sedynes ir vežioja krovinius. Bet kelius "gadina" svoris, tai manau protingiau būtų mokėti už transporto priemonės svorį įmonėms ir nesvarbu ar ji N ar M klasės.
    Daug įmonių Lietuvoje už Audi, Porsche ir Škodas moka kelių mokesčius, nes registruoja kaip N klasės, tam, susigražinti PVM. Tai manau, jog kompensuoja tuos kurie su M1 vežioja krovinius

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė Nitro Rodyti pranešimą

    Moka ir lengvoji, jei ji N1 kategorijos (komercinis transportas - visokie kablukai ir pan.).
    Bėda Lietuvoje, kad įmonės dažnai naudoja M1 kablukus, mikroautobusus su langais, išima sedynes ir vežioja krovinius. Bet kelius "gadina" svoris, tai manau protingiau būtų mokėti už transporto priemonės svorį įmonėms ir nesvarbu ar ji N ar M klasės.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Nitro Rodyti pranešimą

    Moka ir lengvoji, jei ji N1 kategorijos (komercinis transportas - visokie kablukai ir pan.).
    Jeigu važiuoja mokamais keliais.

    Komentuoti:


  • Nitro
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Kroviniai ir dabar moka, nemoka tik lengvieji. Teko važiuoti citybee mikriuku, tai reikėjo pirkti vinjetę.
    Moka ir lengvoji, jei ji N1 kategorijos (komercinis transportas - visokie kablukai ir pan.).

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Priežastys giluminės, bloga patirtis apie išvogimus ypač ssrs'o laikais. Dabartinė situacija, kai esame labiau pažengę, darosi labiau absurdinė, kai žmonės bijo mokėt mokesčius, ypač turtingesni žmonės bijo kažkiek labiau atseikėti savo pinigų, bet po to turime labai skurdų viešąjį sektorių. Verkiam, kad švietimas, sveikata ir keliai blogos kokybės.
    čia jau darosi kažkiek offtopic (tikiuosi moderatoriai neužpyks), bet Lietuvoje ne turtingesni žmonės bijo atseikėti savo pinigų, o tiesiog stipriai išplitusi šešėlinė ekonomika - kažkur skaičiau kad valstybė per šešėlį nedagauna daugiau nei milijardą eurų biudžeto. Ir yra nemažai žmonių kurie tuo didžiuojasi, kad nemoka mokesčių. Netgi tarp savo pažystamų tokių turiu, deja.
    O turtingesni žmonės (kalbu apie vidurinę klasę) ir taip faktiškai išlaiko valstybę - vienas 3k į rankas gaunantis žmogus sumoka beveik tiek pat mokesčių kaip 10 gaunančių minimalkę. Plius jie dažnai valstybinėm paslaugos naudojasi mažiau (privatūs stomatologai, darželiai, mokyklos). Tai kiek galima dar ant jų krauti?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Premier Rodyti pranešimą
    na jo, vieni nori kuo geresnių kelių, kiti tuo tarpu nenori mokėti kelių mokesčio (ir kitų mokesčių)... tai iš kokių lėšų bus statomi ir tvarkomi keliai, įdomu ką jie atsakytų?
    ir tai[p per mažas biudžetas, nes neadekvatūs mokesčiai.

    p.s. krovininiai automobiliai turėtų mokėti ypač didelius mokesčius, nes jie labiausiai gadina kelius.
    Priežastys giluminės, bloga patirtis apie išvogimus ypač ssrs'o laikais. Dabartinė situacija, kai esame labiau pažengę, darosi labiau absurdinė, kai žmonės bijo mokėt mokesčius, ypač turtingesni žmonės bijo kažkiek labiau atseikėti savo pinigų, bet po to turime labai skurdų viešąjį sektorių. Verkiam, kad švietimas, sveikata ir keliai blogos kokybės.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Premier Rodyti pranešimą
    na jo, vieni nori kuo geresnių kelių, kiti tuo tarpu nenori mokėti kelių mokesčio (ir kitų mokesčių)... tai iš kokių lėšų bus statomi ir tvarkomi keliai, įdomu ką jie atsakytų?
    ir tai[p per mažas biudžetas, nes neadekvatūs mokesčiai.

    p.s. krovininiai automobiliai turėtų mokėti ypač didelius mokesčius, nes jie labiausiai gadina kelius.
    Kroviniai ir dabar moka, nemoka tik lengvieji. Teko važiuoti citybee mikriuku, tai reikėjo pirkti vinjetę.

    Komentuoti:


  • Premier
    replied
    na jo, vieni nori kuo geresnių kelių, kiti tuo tarpu nenori mokėti kelių mokesčio (ir kitų mokesčių)... tai iš kokių lėšų bus statomi ir tvarkomi keliai, įdomu ką jie atsakytų?
    ir tai[p per mažas biudžetas, nes neadekvatūs mokesčiai.

    p.s. krovininiai automobiliai turėtų mokėti ypač didelius mokesčius, nes jie labiausiai gadina kelius.

    Komentuoti:

Working...
X