Parašė Nitro
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[E67] [A5] Kaunas - Kalvarija (- Varšuva) - "Via Baltica"
Collapse
X
-
O tai kodėl atrodo kad poilsio aikštelės negali atnešti lėšų - gera aikštelė tikrai gali išeiti į pliusą vien iš vietos nuomos kavinėms, degalinėms ir pan. Čia yra galimybės keliams uždirbti pinigų vietoj juos tik išleidžiant.
- 8 patinka
-
Kažkaip ir prie mažesnio nei reikia finansavimo, bei lėšų trūkumo atidaryta viena ir baigiama statyti antra. Tai 1/4 poreikio jau bus patenkinta, bet toliau tik ir siurbs pinigus, nes reikės pirkti popierinius rankšluoščius ir mokėti žmogui kuris juos papildo. O prošvaiščių pajamoms atsirasti nebus ir tik dar labiau trūks finansavimo.Parašė Nitro Rodyti pranešimąGerbiamasis - Lietuvoje ir taip kelių remontui lėšų skiriama mažiau, nei reikia ir keliai tragiški - apie kokias dar viešų lėšų investicijas į poilsio aikšteles prie esamų kelių gali eiti kalba?
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Gerbiamasis - Lietuvoje ir taip kelių remontui lėšų skiriama mažiau, nei reikia ir keliai tragiški - apie kokias dar viešų lėšų investicijas į poilsio aikšteles prie esamų kelių gali eiti kalba?
Parašė sleader Rodyti pranešimąTai gal pats ir pasivadovaukit savo patarimu.
Poreikis kokybiškų poilsio aikštelių plėtrai yra didelis. Jas galima ir reikia įrengti ne tik prie naujai tiesiamų kelių (nepamirštant, kad rušiamasi ir likusios ViaBaltica rekonstrukcijai), todėl reikalingas aiškus mechanizmas kaip tas aikšteles racionaliai įrengti, jas įveiklinti, kad jos galėtų papildyti kelių fondą arba bent jau maksimaliai padengtų savo eksploatacijos kaštus.
Komentuoti:
-
O tai ką darys elektromobilistai kol krausis, grauš baranką ant suoliuko pavėsinėj žiemą?Parašė Nitro Rodyti pranešimą
Manau tas vienintelis Lietuvos MOPas gali apsieit ir be dar vienos degalinės.
Pati idealiausia vieta: darai tarpe tarp aikštelių maitinimo įstaigą ir papildomai gali kad ir po kokią vieną dvi užpylimo kolonėlę iš abiejų pusių. Ir lengvikės, ir furistai patenkinti. Papildomos paslaugos, papildomi pinigai.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Tai gal pats ir pasivadovaukit savo patarimu.Parašė Nitro Rodyti pranešimą
Gal nebesvaigstam - per paskutinius penkiolika metų Kaunas - Kalvarija yra vienintelis toks plynam lauke pastatytas greitkelis Lietuvoje.
Poreikis kokybiškų poilsio aikštelių plėtrai yra didelis. Jas galima ir reikia įrengti ne tik prie naujai tiesiamų kelių (nepamirštant, kad rušiamasi ir likusios ViaBaltica rekonstrukcijai), todėl reikalingas aiškus mechanizmas kaip tas aikšteles racionaliai įrengti, jas įveiklinti, kad jos galėtų papildyti kelių fondą arba bent jau maksimaliai padengtų savo eksploatacijos kaštus.
Jeigu tam reikia keisti teisės aktus, tai tam ir egzistuoja ministerija. Bet čia reikia imti geriausius pavyzdžius, nes aplink pilna šalių, kurios per eilę metų atidirbusios vienokį ar kitokį modelį, o ne bandyti eiti kažkokiu "unikaliu savu keliu".
Ne apie degalinę kalbama. Ten reikėtų kokios kavinės, greito maisto restorano. Degalinių šiame kelyje ir toje atkarpoje tikrai netrūksta. Dabar įrengta didelė poilsio zona, bet be jokių paslaugų.Parašė Nitro Rodyti pranešimąBet žinant, kaip pas mus tokie procesai vyksta, tai baigsis simboliniu nuomos mokesčiu. Manau tas vienintelis Lietuvos MOPas gali apsieit ir be dar vienos degalinės.
Visiškai nesvarbu kokio dydžio tas mokestis būtų. Infrastruktūra vis vien įrengiama, sklypas suformuotas. Tai būtų pajamos be papildomų išlaidų. O naudotojai išloštu, kad gautų platesnių paslaugų galimybę. Tiesiog win-win situacija.
Neužilgo bus atidaryta tokia aikštelė prie LT/PL sienos. Grubiai skaičiuojant per visą Lietuvą tokių aikštelių reikėtų bent 7-8, įskaitant ir prie kitų magistralinių kelių. Tai tiesiog nieko nedaryti su mintimi "vis vien nieko nebus" ir toliau vietoje pajamų generavimo, tik turėti išlaidas, kad kažkas uždirbtų pelno - neteisinga mokesčių mokėtojų atžvilgiu.Paskutinis taisė sleader; 2025.08.22, 10:39.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Gal nebesvaigstam - per paskutinius penkiolika metų Kaunas - Kalvarija yra vienintelis toks plynam lauke pastatytas greitkelis Lietuvoje.Parašė sleader Rodyti pranešimą
Ir čia ta kai kurių vadinama "blogoji" praktika, kai kelių valdytojas susirenka bent dalį lėšų už investicijas į tuos "Mop'us" arba bent jau jų eksploatacijai padengia kaštus.
Aišku "geroji" praktika yra laukinių vakarų principu, kur stato kas kaip papuola, o po to Via Lietuva bėga iš paskos, įrenginėdama nuovažas, sankryžas ir jungiamuosius kelius patekimui į tas degalines, bet mainais už tai nieko negaudama tik patirdama papildomų išlaidų eksploatuojant ir prižiūrint tą papildomą infrastruktūrą. Ir po to visuotinai stebimės kodėl kitur keliai geresni, dar kažkas geriau padaryta, kai mes tiesiog deginame pinigus pataikaudami tam tikrų grupių interesams.
Aš tikrai nieko prieš, jei už teisę naudotis mokečių mokėtojų pinigais sukurta infrastruktūra tie patys mokesčių mokėtojai gaus naudą nuomos mokesčio pavidalu. Bet žinant, kaip pas mus tokie procesai vyksta, tai baigsis simboliniu nuomos mokesčiu. Manau tas vienintelis Lietuvos MOPas gali apsieit ir be dar vienos degalinės.Paskutinis taisė Nitro; 2025.08.22, 10:16.
Komentuoti:
-
Tikriausiai skiriasi šalių teisinė bazė. LR Kelių įstatymo 4 straipsnio 2 dalyje parašyta, kad Valstybinės reikšmės kelių valdytojas valstybinės reikšmės kelių, jų ruožų ar atskirų šių kelių elementų, projektų negali perduoti nuosavybės teise kitiems asmenims, jų įkeisti ar kitaip suvaržyti daiktinių teisių į juos, jais garantuoti, laiduoti ar kitu būdu jais užtikrinti savo ir kitų asmenų prievolių įvykdymo, jų išnuomoti, suteikti panaudos pagrindais ar perduoti jų kitiems asmenims naudotis kitu būdu.
Norint išnuomoti valstybinės reikšmės kelyje esančią aikštelę, reikia keisti teisės aktus.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Ir čia ta kai kurių vadinama "blogoji" praktika, kai kelių valdytojas susirenka bent dalį lėšų už investicijas į tuos "Mop'us" arba bent jau jų eksploatacijai padengia kaštus.Parašė vytgri Rodyti pranešimąNeradau konkrečių skaičių, bet mažiau paklausiose vietose privatus verslas siūlosi mokėti valstybei tik tam tikrą sumą nuo parduoto degalų kiekio (pvz 0,15PLN nuo kiekvieno litro), o ten kur paklausa milžiniška (pvz, A/S aplink Varšuvą ir kitus didžiuosius miestus) - dar moka ir kažkokį mokestį už MOP naudojimą.
Aišku "geroji" praktika yra laukinių vakarų principu, kur stato kas kaip papuola, o po to Via Lietuva bėga iš paskos, įrenginėdama nuovažas, sankryžas ir jungiamuosius kelius patekimui į tas degalines, bet mainais už tai nieko negaudama tik patirdama papildomų išlaidų eksploatuojant ir prižiūrint tą papildomą infrastruktūrą. Ir po to visuotinai stebimės kodėl kitur keliai geresni, dar kažkas geriau padaryta, kai mes tiesiog deginame pinigus pataikaudami tam tikrų grupių interesams.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Paskutiniais metais PL praktika tokia: Valstybė numato būsimas MOP vietas, A/S kategorijos kelių statytojai paruošia plotą ir įrengia viešą infrastruktūrą su rezervuota vieta privačių paslaugų tiekėjams. GDDKIA skelbia konkursą, norintys degalinių ar/ir maitinimo paslaugų operatoriai teikia savo pasiūlymus. Pasibaigus konkursui operatorius savo lėšomis pasistato/įsirengia savo objektus ir juos valdo sutartą laiko tarpą (10-25 metus, priklausomai nuo konkurso sąlygų). Neradau konkrečių skaičių, bet mažiau paklausiose vietose privatus verslas siūlosi mokėti valstybei tik tam tikrą sumą nuo parduoto degalų kiekio (pvz 0,15PLN nuo kiekvieno litro), o ten kur paklausa milžiniška (pvz, A/S aplink Varšuvą ir kitus didžiuosius miestus) - dar moka ir kažkokį mokestį už MOP naudojimą. S61 šiuo atžvilgiu ne itin traukia privatų kapitalą - MOP Niekrasy (šalia ELK) ir MOP Zabiele (šalia Lomza) jau buvo po 2-3 skelbus konkursus ir operatorius neatsirado.Parašė Nitro Rodyti pranešimąKlausimas kas yra išnuomojama ir kokios sąlygos - ar visą reikiamą infrastruktūrą toje Lenkijoje įrengia valstybė, ar privatus verslas?
pavyzdys iš GDDKIA (nespėjau pasidomėti, ar šitas pasibaigė sėkmingai):
https://www.gov.pl/web/gddkia/przeta...-dzierzawe-mop
- 12 patinka
Komentuoti:
-
Na, visas kelias yra viešomis lėšomis sukurta infrastruktūra. Poilsio aikštelės kas 30-50 km yra tos infrastruktūros dalis, o degalinė su kavine poilsio aikštelės pradžioj tik pagerina viešą naudą.Parašė Nitro Rodyti pranešimąViešosiomis lėšomis sukurtoje infrastruktūroje leisti kurtis privačiam verslui būtų bloga praktika.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Šito nepasakysiu, reikia ieškotis informacijos. Tačiau tikriausiai yra ne vienas modelis, nes yra MOP+degalinė, yra tik degalinė su limituotu stovėjimo vietų skaičiumi ir yra tik MOP, kuriuose nenumatyta vietos degalinių plėtrai.Parašė Nitro Rodyti pranešimąKlausimas kas yra išnuomojama ir kokios sąlygos - ar visą reikiamą infrastruktūrą toje Lenkijoje įrengia valstybė, ar privatus verslas?
Tik atsimenu iš senesnių laikų, kai dar buvo tik užbaigtos atkarpos A2 ir A4 Lenkijoje, kad buvo įrengti MOP, bet juose degalinių, restoranų nebuvo, kurios atsirado tik po kiek laiko. Tai akivaizdu, kad ne degalinių operatoriai statė tas aikšteles.
Čia kaip vienas pvz., galima pažiūrėti pagal datas kaip keitėsi užstatymas bėgant metams:
Brwinów, Masovian Voivodeship - Google Maps
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Klausimas kas yra išnuomojama ir kokios sąlygos - ar visą reikiamą infrastruktūrą toje Lenkijoje įrengia valstybė, ar privatus verslas?
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Kuom bloga praktika, jei daugelyje šalių taip daroma? Valstybinis kelių valdytojas įrengia serviso aikšteles, kuriose keliolikai/keliasdešimčiai metų konkurso būdu išnuomoja plotą įsirengti degalinę ir vykdyti veiklą. Dėl to pvz. ir toje pačioje Lenkijoje degalinės prištampuotos ne kas kelis km prie magsitralinių kelių, kur ten vystytojas rado kokį sklypą ir tada įsirengė sau nuovažą kokią tik nori, o aiškiai ir sistemingai suplanuotose vietose.
O mūsų "geroji" praktika yra pridaryti jungiamųjų kelių, žiedų ir visokių nuovažų, kad tik prie svarbiųjų degalinių, pastatytų be jokių rimtų planavimų, būtų visur ir visada būtų galima privažiuoti. Asmeniškai man atrodo geresnis kaimyninių šalių pvz.
Komentuoti:
-
Kuom bloga praktika, jei daugelyje šalių taip daroma? Valstybinis kelių valdytojas įrengia serviso aikšteles, kuriose keliolikai/keliasdešimčiai metų konkurso būdu išnuomoja plotą įsirengti degalinę ir vykdyti veiklą. Dėl to pvz. ir toje pačioje Lenkijoje degalinės prištampuotos ne kas kelis km prie magsitralinių kelių, kur ten vystytojas rado kokį sklypą ir tada įsirengė sau nuovažą kokią tik nori, o aiškiai ir sistemingai suplanuotose vietose.Parašė Nitro Rodyti pranešimąViešosiomis lėšomis sukurtoje infrastruktūroje leisti kurtis privačiam verslui būtų bloga praktika.
O mūsų "geroji" praktika yra pridaryti jungiamųjų kelių, žiedų ir visokių nuovažų, kad tik prie svarbiųjų degalinių, pastatytų be jokių rimtų planavimų, būtų visur ir visada būtų galima privažiuoti. Asmeniškai man atrodo geresnis kaimyninių šalių pvz.
- 11 patinka
Komentuoti:
-
Viešosiomis lėšomis sukurtoje infrastruktūroje leisti kurtis privačiam verslui būtų bloga praktika.Parašė Laure23 Rodyti pranešimąKavinė, vaikų žaidimo aikštelė, kad ir nakvynės namai, visa tai gali pastatyti privačiomis lėšomis, vietos tam palikta. Kad greitu metu ten atsiras kavinė, neabejoju, srautas ten garantuotas bent kavos ateinantiems fūristams.
O žaidimų aikštelės tikrai trūksta - labai geras pavyzdys poilsio aikštelės gana šviežiai atidarytoje Lenkijos greitkelio prie Elk atkarpoje - wc, pavėsinės ir vaikų žaidimų aikštelė (gal tik vasara ten pavėsio trūksta).
- 1 patinka
Komentuoti:
-
elektromobilių įkrovimo stotelės
Jei gerai suprantu iš Emsio arba pasienio perkėlė vieną 50 kW stotelę
, na bent jau eilės nebus nes po 46 ct, kai Inbalance Grid Orlene prie Marijampolės 320 kW po 35 ct (šiuo metu 29)
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Atidžiau dabar pažiūrėjau į išplanavimą ir dar daugiau pastabų galima išsakyti dėl prasto projekto:Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą3. San. mazgo niekaip neišėjo arčiau aikštelių vidurio įrengti? Aj sportas juk sveikata. 4. Viena pavėsinė 25-28 parkavimo vietoms akivaizdžiai kukliai. Fųristai apskritai vargšai su trimis pavėsinėmis. Nors gal ir gerai su mūsų orais nebus kada naudotis
a) Pritariu, kad labai blogai išdėliotos stovėjimo vietos. Neaišku kodėl dalis tų vietų nustumta tolyn ir įrengta prie pavėsinės. Juk žmonės norėdami nueiti į tas pavėsines, sustoja dar ir su tikslu pramankštinti kojas. Tai jau galėjo tikrai paeiti iki pavėsinės, kuri būtų atokiau stovėjimo aikštelės ir būtų tokioje maloniau prisėsti. Jeigu nori sustoti trumpam tik į tualetą, tai lengvajį automobilį turi pasistatyti belekur atokiai ir daug pėdinti, dėl to garantuotai bus stojančių lengvųjų automobilių tose autobusų stovėjimo vietose.
b) Nesimato išskirtų vietų pavojingus krovinius vežantiems automobiliams, nors tokios atskiros vietos yra beveik visose naujesnėse aikštelėse Lenkijoje. Lygiai taip pat ir nėra pritaikyta stovėjimo vietų negabaritinius krovinius vežančiam transportui.
O vietos viskam tvarkingai ir patogiai įrengti buvo daugiau nei pakankamai. Tik čia eilinį kartą nuspręsta "eiti savu-unikaliu keliu", o ne pasivadovauti kitų šalių patirtimi ir perimti geriausius pavyzdžius.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Kavinė, vaikų žaidimo aikštelė, kad ir nakvynės namai, visa tai gali pastatyti privačiomis lėšomis, vietos tam palikta. Kad greitu metu ten atsiras kavinė, neabejoju, srautas ten garantuotas bent kavos ateinantiems fūristams.
Komentuoti:
-
Tiesiog vartotojo pastebėjimai ir klausimai: 1. Jei nebūčiau skaitęs, tai važiuojant pro šalį, net mintis nekiltų, jog čia užsukt galima. Arba akis ženklų atidžiai neieškojo, nes poreikio nebuvo. 2. Koks čia traukos taškas lengvųjų vairuotojams, kad tiek vietų reikėjo rezervuoti? Gal geriau mažesnes, bet dar kažkur pakeliui galima buvo įrengti? 3. San. mazgo niekaip neišėjo arčiau aikštelių vidurio įrengti? Aj sportas juk sveikata. 4. Viena pavėsinė 25-28 parkavimo vietoms akivaizdžiai kukliai. Fųristai apskritai vargšai su trimis pavėsinėmis. Nors gal ir gerai su mūsų orais nebus kada naudotis
5. Kodėl "galimai" žaidimų aikštelė, vėliau tikrai tam pinigų nieks nebeskirs.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Šioje aikštelėje kitų paslaugų neturėtų būti. Ir šiaip čia reikia ne stulpo su logo, bet apskritai ženklinime įvesti naują standartą (kelio ženklą) žymėti tokias poilsio zonas. Nes dabar viskas žymima tuo pačiu paslaugų ženklu su suoliuku ir pasvirusiu medžiu, kai vienur jis veda į ištrupėjusio asfalto aikšteles, kuriose ne tik tualeto, bet ir ženkle pavaizduoto suoliuko nėra, bei lygiai taip pat veda ir į tokias aikšteles, kuriose yra visos paslaugos.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Mačiau savo akim. Du niuansai (klausimai):
- Ar bus ten kažkokia degalinė ar kita kelyje aktualių paslaugų vieta? Gal kažkoks operatorius konkursuojamas ir pan?
- Kam reikėjo atitverti nuo kelio? Nu nesimato
Nebent įkals kaip Lenkijoje kokių 30 metrų aukščio stulpą su logo
- 4 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: