Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Dviračių takai Vilniuje
Collapse
X
-
dondc ar kas kitas dažniau dviračiu tyrinėjantys įkalnes, ar bandėt įkopt į Tauro kalną? Techniškai atrodo įmanoma žaliom jungtim schemoje, bet pamačius Valdelio fb foto kyla abejonių
-
Taip aktyviai prikalbėjus ir angliarūgštei išsigaravus, reziumuoju iš savo pusės:
dėl atskirų atkarpų įrengimo:
• dar prieš kelis metus FB atsiradus panašiai nuotraukai (atrodo pasidalinus aktyvistui Mariui Kučinskui), VMS (atrodo Antonas) pasižadėjo, kad atkarpomis daugiau niekada neįrenginės, nes ankstesnis atvejis taip ir liko, atskiras ir jau labai pasenęs takas niekur nebuvo pajungtas;
• prie šios Mozūriškių g. jungiasi Helsinkio g., kur statant aplinkkelį įrengtas raudonas asfaltas ir žvyrkelinė gatvė projektuota dar 3-is projektais iki tvenkinių (toliau žvyrkelis dar 50 % gatvės ilgio iki Dvaro g., kur žirgynas). 1-u projektu įrengė raudono asfalto pervažą šalia šaligatvio įvažiavime į pirmuosius naujus namukus ties tvenkiniais, 2-u projektu suprojektavo atskirus takus, bet statybų viduryje net sudėjus dviratinius nusklembtus bortus tarp takų, įrengė tik šaligatvį, o raudono asfalto vietoje leido savaime užaugti vejai (dviratiniai bortai taip ir liko); 3-u projektu PP buvo numatytas atskirų takų tęstinumas, bet gavo pasiūlymą iš visuomenės atskiro tako neįrengti. VMS sutiko neįrengti, nes klaidingai pamanė, jog projektuoja D kat. Helsinkio g., kuri iš tikrųjų buvo ir yra C kat. 4-u projektu jau buvo projektuojama likusi atkarpėlė nuo aplinkkelio link seno mikrorajono dalies, tuo projektu kartu eliminavo aplinkkelio statybos metu įrengtą raudoną asfaltą, nors visuose planuose (DJMP, BP, turbūt ir spec. plane takas numatytas):
• Mozūriškių g. įrengta tako atkarpa nėra netyčiai nuo senų laikų, nes prieš 3 mėn. VMS patvirtino dar trumpesnį taką netoliese, bet tarp jų bus pievos tarpai;
• forumiečio pasidalinta likusi projektuojama neegzistuojanti Mozūriškių g. tąsa iki Helsinkio g. nenumato dviračių tako, nes ten net šaligatvis netilps dėl pagal STR projektuojamos per plačių gatvių juostų (toliau trukdo privatūs sklypai).
Dėl tako teisėtumo / tikslingumo Mozūriškių g.:
• Mozūriškių g. yra D kat., ne taip, kaip šalia besijungianti Helsinkio g. (C kat.), tad pagal DJMP atskiro tako Mozūriškių g. neturėtų būti;
• esama atkarpa neatitinka STR, nes net – kaip VMS (Vilniaus plano projektų vadovas Saulius) kartą mėgino pritempinėti, jog apsaugos zonos įskaičiuojamos į tako vidų (nors tą buvau paneigęs) – net čia įskaičiavus apsaugos zonas į tako vidų, nėra legalu atsižvelgus į dviratiniko su priekaba gabaritą, sugretinti siauriausią 2,5 m pločio dviračių taką su siauriausiu 1,5 m šaligatviu; taip pat šoninė skiriamoji juosta privalo būti min. 1 m pločio, o čia tik 98 cm; dar stulpai neatitraukti per pusę metro nuo dvirtakio.
Logiška baigtis:
• scenarijus 1) statybos ten tikrai intensyvios ir viskas projektuojama, tai nors šiaurėje neliks vietos dvirtakiui ir jis neplanuojamas, tikėtina greitai prasitęs dvirtakis nuo pat Vilnius Outlet iki kiek toliau šios vietos link tvenkinių kur miškelio pradžia – ten BP numato viaduką pėstiesiems per aplinkkelį, tai teoriškai bus gerai naudotis suburbiniams vykstant iš čia į darželius / mokyklas senoje Justiniškių dalyje, o pastariesiems į Vilnius Outlet;
• scenarijus 2) statybos inspekcijai pateikiau skundą (į kurį spėju, kad labai vėluoja atsakyti ir tikriausiai neatsakys), kad neišduotų statybos leidimo baigus projektuoti per plačią ne pagal STR dar net neegzistuojančią gatvės šiaurinę dalį besijungiančią į Helsinkio g., tai yra įmanoma, kad perprojektuos viską ir atsiradus vietos numatys dviračiams jungtį (bendru taku su pėsčiaisiais arba atskiru dvirtakiu be šaligatvio vienoje pusėje);
• scenarijus 3) nebestatys dviračių tako, o esamą išardys, kaip buvo Helsinkio g.
Išvada:
• VMS (JUDU) dar praeityje žadėjo, atskiromis trumpmis atkarpomis dvirtakių neįrenginėti;
• praktika rodo, kad net įrengiant atskiromis atkarpomis ir fiziškai pastačius – takai gali niekada nesusijungti ir net būna išardomi;
• takas Mozūriškių g. pagal įvairius patvirtinus VMS dokumentus čia net neturėtų būti įrengiamas;
• įrengta tako atkarpa neatitinka STR;
• logiška baigtis tikriausiai bus numatyta scenarijuje 1 – per kokius 5 m. nuo Buivydiškių tvenkinių bus galima nuvažiuoti iki Vilnius Outlet, bet VMS dar 20 m. nestatys pėsčiųjų (kartu dviračių) viaduko per aplinkkelį, o pastačius viaduką, jis nuves į būsimą parkelį, tikėtina natūralios dangos, toliau per kiemus bus išvažiavimas į senųjų Justiniškių D kat. gatvių sankryžą, kur pravažiavus išilgai Lūžių (D kat.) gatvele jau yra esamas ilgas raudonas takas išilgai Justiniskių g.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Priežastis pagrindinė skaidrumas, nes kiekvienam vystytojui skirtingai buvo nurodoma, ką reikia aplinkui sutvarkyti, dabar sistema aiški ir visiems vienodai objektyvi, t.y. mokestis.Parašė Kaid Rodyti pranešimą
Ne ta priežastis, ne savivaldybės laimėjimas čia, o pralaimėjimas. Kadangi vystytojai nebenori daryti projektus su savivaldybe, nes tiesiog per sunku, per ilgai, per daug biurokratijos, per daug politinių žaidimų. Paprasčiau sumokėti pinigus, nei dirbti su jais.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Nesigilinau ar dabar kažkas pasikeitė dėl to infra mokesčio mokėjimo, bet anksčiau kaip tik vystytojai stengdavosi vietoje mokesčio mokėjimo atlikti fizinius darbus, parengti projektus, nes taip tiesiog būdavo paprasčiau su piniginiais srautais. Infra mokestį reikia sumokėti prieš gaunant SLD. Taigi tai nemaža įšaldomų lėšų suma, nes po SLD gavimo ne faktas, kad iškart bus vykdomi statybos darbai. O kai darai darbus iki objekto pridavimo, tai jau turi finansavimą ir tuo pačiu lengviau viską sudėti tarkime į finansavimą paskolomis.Parašė Kaid Rodyti pranešimą
Ne ta priežastis, ne savivaldybės laimėjimas čia, o pralaimėjimas. Kadangi vystytojai nebenori daryti projektus su savivaldybe, nes tiesiog per sunku, per ilgai, per daug biurokratijos, per daug politinių žaidimų. Paprasčiau sumokėti pinigus, nei dirbti su jais.
Komentuoti:
-
Bet tai ir šita atkarpa nėra labai nauja, nes net Google Maps jau ji matosi. Tai čia projektas gal dar prieš Infrastruktūros mokestį praėjęs buvo.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Ne ta priežastis, ne savivaldybės laimėjimas čia, o pralaimėjimas. Kadangi vystytojai nebenori daryti projektus su savivaldybe, nes tiesiog per sunku, per ilgai, per daug biurokratijos, per daug politinių žaidimų. Paprasčiau sumokėti pinigus, nei dirbti su jais.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Šita praktika jau senai išgyvendinta, vystytojų savivaldybė nebereketuoja, visi moka solidariai infrastruktūros mokestį. Bet čia kaip suprantu kitas atvejis ir takas patenka į vystytojo sklypą, todėl derinant projektą savivaldybė įpareigojo taką nutiesti savo sklype, nes vėliau pati savivaldybė to padaryti negalėtų. Arba tiesiog vystytojas nemokamai padarė kaip dovaną miestui, kad savivaldybei užtektų tik prijungti.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Savivaldybė, visų pirma, turi įrengti infra, nuordyti, kur verslas turėtų plėtotis ir kur statytis, jog jau pradėjus veikti pastatams būtų įmanoma atvažiuoti automobiliu, dviračiu, pėsčiomis ar VT.Parašė John Rodyti pranešimąTiesiog labai nevykusi praktika įpareigoti (?) projektų statytojus įrengti dviračių taką palei jų projektą. Idėją ir jos intenciją gal ir galima bandyti suprasti, bet praktikoje tai tra elementarus ir bukas resursų švaistymas. Tokie dalykai turi būti daromi savivaldybės, ir ne palei atskirus sklypus, o ištisomis gatvėmis ar net kvartalais.
Ir tuo pačiu kyla klausimas, kodėl VMS nebando šitos idiotiškos praktikos išgyvendinti. Ji akivaizdžiai neveikia, nors varnelės ir sudedamos. Labai geras ypač bukos ir netgi žalingos biurokratijos pavyzdys.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Šita praktika jau senai išgyvendinta, vystytojų savivaldybė nebereketuoja, visi moka solidariai infrastruktūros mokestį. Bet čia kaip suprantu kitas atvejis ir takas patenka į vystytojo sklypą, todėl derinant projektą savivaldybė įpareigojo taką nutiesti savo sklype, nes vėliau pati savivaldybė to padaryti negalėtų. Arba tiesiog vystytojas nemokamai padarė kaip dovaną miestui, kad savivaldybei užtektų tik prijungti.Parašė John Rodyti pranešimąTiesiog labai nevykusi praktika įpareigoti (?) projektų statytojus įrengti dviračių taką palei jų projektą. Idėją ir jos intenciją gal ir galima bandyti suprasti, bet praktikoje tai tra elementarus ir bukas resursų švaistymas. Tokie dalykai turi būti daromi savivaldybės, ir ne palei atskirus sklypus, o ištisomis gatvėmis ar net kvartalais.
Ir tuo pačiu kyla klausimas, kodėl VMS nebando šitos idiotiškos praktikos išgyvendinti. Ji akivaizdžiai neveikia, nors varnelės ir sudedamos. Labai geras ypač bukos ir netgi žalingos biurokratijos pavyzdys.Paskutinis taisė Lettered; 2024.12.17, 10:23.
Komentuoti:
-
Tiesiog labai nevykusi praktika įpareigoti (?) projektų statytojus įrengti dviračių taką palei jų projektą. Idėją ir jos intenciją gal ir galima bandyti suprasti, bet praktikoje tai tra elementarus ir bukas resursų švaistymas. Tokie dalykai turi būti daromi savivaldybės, ir ne palei atskirus sklypus, o ištisomis gatvėmis ar net kvartalais.
Ir tuo pačiu kyla klausimas, kodėl VMS nebando šitos idiotiškos praktikos išgyvendinti. Ji akivaizdžiai neveikia, nors varnelės ir sudedamos. Labai geras ypač bukos ir netgi žalingos biurokratijos pavyzdys.Paskutinis taisė John; 2024.12.17, 10:16.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Iššovė tai iššove. Ryte repostino Vilnius.WTF (prisipažinkit, kuris čia jūsų vis "populiarizuoja" forumo contentą?), o vakare ir redditas.Parašė ttttt Rodyti pranešimą
Čia yra tikrai nuostabi nuotrauka. Turi belekokį meme potencialą.
Komentuoti:
-
Būtent. Už kainą kiek kainavo šis šaligatvis vienoje pusėje + siauras šaligatvis kitoje pusėje ir į niekur vedantis dviračių takas, buvo galima įrengti 3x ilgesnį asfaltuotą pėsčiųjų/dviračių taką bent vienoje pusėje. Tokiu būdu realistiškai 3x greičiau gatvė turėtų +/- normalų taką pėstiesiems ir dviratininkams, bei būtų bent koks efektas. Bet tam reikia planuoti ir daryti, o ne tik šablonišką nurodymą pateikti statytojui - įrengti šaligatvį ir dviračių taką.Parašė alga Rodyti pranešimą
Čia kas kita – "nori pasistatyt komercinį pastatą? Įrenk šaligatvį ir dvirtakį prie gatvės." Su tokia taktika šitie gabaliukai į vientisą dvirtakį susijungs tik kai visi sklypai toje gatvėje bus užstatyti, tai yra praktiškai niekada. Palaidoti pinigai (nors ir vystytojo). Prasmingiau būtų imti infrastruktūros mokestį grynais ir dėti į dabar pagal prioritetus vystomus objektus.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Panašu, kad tai tiesiog privataus vystytojo įrengta atkarpėlė. Didesnis klausimas yra kodėl toj pačioj gatvėj už 500m esančios kitų privataus vystytojų atkarpėlės tu dviračių takų neturi? Senas projektas (tm)? Ir kaip suprantu toliau net neplanuojama: https://citify.eu/lt/mozuriskiu-g-at...i-helsinkio-g/ Kur tada šitas takas veda ir kam jį daryti išvis reikėjo?
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Čia kas kita – "nori pasistatyt komercinį pastatą? Įrenk šaligatvį ir dvirtakį prie gatvės." Su tokia taktika šitie gabaliukai į vientisą dvirtakį susijungs tik kai visi sklypai toje gatvėje bus užstatyti, tai yra praktiškai niekada. Palaidoti pinigai (nors ir vystytojo). Prasmingiau būtų imti infrastruktūros mokestį grynais ir dėti į dabar pagal prioritetus vystomus objektus.Parašė RamasN Rodyti pranešimą
O jūs niekada netvarkot "šiandien tik vieną kambarį" ? Tai normalu planuoti taip ir daryt atkarpom, kad ir kaip norėtųs centralizuotai viską iškart. Problema galbūt kai po to blogai sujungia arba 10 metų nevysto aplinkinių teritorijų
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Kažkokie neproporcingi palyginimai su RBII. Gal reikia atskirti, kai projektą vysto vienas valdytojas ir jis skaidomas dėl techninių priežasčių. T.y. yra grafikas kitiems darbams, planuojamas tęstinumas. Ir kai statomos tokios atkarpos viduryje laukų, kai tęstinumas ir kitų atkarpų įrengimas visiškai neaiškus, bei priklauso tik nuo sklypų savininkų fantazijos ir norų. Ne taip miesto infrastruktūra turi būti įrengiama. Kažkodėl važiuojamąją dalį įrengia iškart nuo taško A iki taško C, o nepalieka lauko kelio (kelio be dangos per pievą) tarp A ir B, o tarp B ir C - asfalto.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Čia RailBalticII temoje vieną žmogelį išpyzdavojo visas forumas, kad tas siūlė tiesti bėgius nuo Lenkijos sienos nuosekliai - etapą po etapo. Visi tyčiojosi, nes buktai lygiagrečiai vystyti skirtingus ruožus yra tobula vadyba ir pabaigoje visi ruožai susijungia. Nu bet tokie vadybos modeliai ties dvirtakiais jau nebegalioja. Nu nes kaip čia dabar dviratininkai kažko lauks. Reikia dėti patyčas čia ir dabar.
Komentuoti:
-
Nenormalu, nes infrastruktūrą reikia ne tik įrengti, bet ir eksploatuoti, prižiūrėti, valyti ir t.t. Ar čia žiemą irgi atvažiuos (~300m nuo kito artimiausio tako) traktoriukas nuvalyti šio dviračių tako gabalo, kad bent būtų galima apsimesti, jog čia skirta naudojimui ir eksploatavimui? Nes jeigu visos gatvės užstatymas užtruks kokius 15 metų, tai kol bus takas sujungtas, jau ši atkarpa be remonto nebus netgi panaudojama.
Jeigu pagal analogiją su namais, turbūt statydamas namą neįsirengiate prieangio, tada koridoriuje net nedarote juodgrindžių, o paliekate smėlį ir plikas sienas, bei pilnai įsirengiate svetainę. Jeigu kažkas taip darytų, tai atitiktų šį variantą.
O šis šedevras tai netgi pralenkia, kitus tokio lygio perspektyvinius lipdinius, kaip pvz.:
A. P. Kavoliuko g. - Google Maps
2 Sausio 13-osios g. - Google Maps (čia išvis neaišku kas. apsisukimas dviračiams?)
- 11 patinka
Komentuoti:
-
O jūs niekada netvarkot "šiandien tik vieną kambarį" ? Tai normalu planuoti taip ir daryt atkarpom, kad ir kaip norėtųs centralizuotai viską iškart. Problema galbūt kai po to blogai sujungia arba 10 metų nevysto aplinkinių teritorijųParašė ttttt Rodyti pranešimą
Čia yra tikrai nuostabi nuotrauka. Turi belekokį meme potencialą.
Komentuoti:
-
Čia yra tikrai nuostabi nuotrauka. Turi belekokį meme potencialą.Parašė dondc Rodyti pranešimą
- 15 patinka
Komentuoti:
-
Mozūriškių g. Pirmieji kadrai tako pradžioje:
Nuvažiavus iki tako vidurio, pati centrinė perėja su lietaus surinkimo grotelėmis borte prieš ją, tai pravažiavimas visiškai lygus:
Jau pačiam gale. Toliau tik Buivydiškių tvenkiniai.
Panorama nuo aukštumų. Vos pavyko visą didybę užfiksuot. Tolumoj "Vilnius Outlet"
- 19 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: