Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Kelių ir gatvių eismo saugumo priemonės - greičio matuokliai, kalneliai, ...
Collapse
X
-
Na liapsusai prasidėjo... https://www.google.lt/maps/@55.42800...oASAFQAw%3D%3D virš radaro pakabino ženklą "70km/h", nes ženklas stovi 70km ribojimo zonoje. Tai kiek dabar žioplių važiuos visus 9km tokiu greičiu?
-
Tai žinoma. Turi būti įvesta tvarka, kad Vilniaus mieste pagrindinis greitis ne 50, o 30 km/h (t.y. jei ženklu nenurodyta kitaip - važiuoji ant 30). O po to vietas kaip geležiakai ir pan. galima spręsti atskirais kelio ženklais.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Tai reikia riboti protingai. Rajono gatvėse 30, arterinėse 50 (pvz geležinio vilko, ukmergės), aplinkelyje gali ir 90 pasilikti.
Komentuoti:
-
Faktas kaip blynas: Vilnius tiesiog privalo sekti Vakarų Europos miestų pavyzdžiu ir riboti greitį iki 30 km/h.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Amsterdamo specifika yra didelis miesto tankis, labai daug žmonių, jautiesi biškį net kaip kur nors Azijos megapoliuose kur lengva įsivaizduot kad esi apsuptas vienoj vietoj milijonų žmonių.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Sutinku, kad mikrorajono vidinės gatvės turi būti gyvenamos zonos su 30 km/h greičiu, bet asmeniškai turėjau avarines situacijas, kur dviračių takas naujas, pakeltas virš gatvės, žodžiu infra saugi nauja, bet tai nepada, jei vairuotojai žiopli ar skuba. Lygiai taip pat ir dviratininkai tokie pat žmonės, žiopli, skubantys ir t.t. Tik tiek, kad jų fiziškai dar nedaug. Pvz. Amsterdame, kur infra turbūt arti idealumo, per metus virš 1000 eismo įvykių, kur rimtai sužeidžiami dviratininkai.
Vilniaus atvejis kaip tik artimesnis Helsinkiui.
Tiek, kad gal sužalojimų nepavyks išvengti, bet 0 mirčių reiktų siekt. Nesakau, kad pavyks iki 2030 m., būtų itin naivu, bet link 2050 m. būtų arčiau realybės.
Pats matau kokia rizika yra važiuot dviračiu, aklos zonos yra pavojingiausia, bet nelinkstu pritart didžiuliams draudimų rinkiniams. Taip pat kurčiau aplinką kurioje sunkiau pažeisti taisykles, pvz. pėstiesiems patogūs ciklai šviesoforams, dviračių pervažos (tiek su, tiek be šviesoforų), galbūt dviračių tuneliai/estakados jei pavyksta įrengt.
Ilgalaikis tikslas būtų bent jau kad kažkaip visuomenė išmoktų vairuot savo tr. priemones labiau nuspėjamai, nedaryt neaiškių nenuspėjamų manverų, tai būtų tiek dviratininkai, tiek automobiliai, tiek paspirtukai jei jų neuždraus kada nors... Nenuspėjamas manevravimas turi būti netoleruojamas tiek visuomenėje, tiek policijai.Paskutinis taisė PoDV; 2025.08.11, 20:29.
Komentuoti:
-
Sutinku, kad mikrorajono vidinės gatvės turi būti gyvenamos zonos su 30 km/h greičiu, bet asmeniškai turėjau avarines situacijas, kur dviračių takas naujas, pakeltas virš gatvės, žodžiu infra saugi nauja, bet tai nepada, jei vairuotojai žiopli ar skuba. Lygiai taip pat ir dviratininkai tokie pat žmonės, žiopli, skubantys ir t.t. Tik tiek, kad jų fiziškai dar nedaug. Pvz. Amsterdame, kur infra turbūt arti idealumo, per metus virš 1000 eismo įvykių, kur rimtai sužeidžiami dviratininkai.Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Tai ok, įsivertini ar reikia šalmo. Pastebiu ir aš kad nesaugi infra bendrai, kad ir iš kiemo kai išlenda kas nors, tai grynai matau kad tiesiog praskrenda po krūvą aklų zonų ir manau kažkokio sulėtinimo reikia (kaip min. kalnelio, ne gulinčio policininko, ten tiesiog pigiena erzint ne tik auto vairuotojus bet ir dviratininkus). Dar geriau gal net iškreivinimo jei pavyks. 50 km/h važiuot tarp mikrorajonų, o mikrorajonų viduj užteks 30 km/h (kiemuose dar lėčiau), dar geriau dviratis, pėsčiomis.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Tai ok, įsivertini ar reikia šalmo. Pastebiu ir aš kad nesaugi infra bendrai, kad ir iš kiemo kai išlenda kas nors, tai grynai matau kad tiesiog praskrenda po krūvą aklų zonų ir manau kažkokio sulėtinimo reikia (kaip min. kalnelio, ne gulinčio policininko, ten tiesiog pigiena erzint ne tik auto vairuotojus bet ir dviratininkus). Dar geriau gal net iškreivinimo jei pavyks. 50 km/h važiuot tarp mikrorajonų, o mikrorajonų viduj užteks 30 km/h (kiemuose dar lėčiau), dar geriau dviratis, pėsčiomis.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Jeigu toks požiūris, tai gal nereiktų vaidinti, kad labai rūpi gyvybės. Manęs dar ačiū dievui dar nėra niekas nutrenkęs, bet ne kartą turėjau avarines situacijas, kai teko per stabdžius kirsti, kai iš kiemo išsukantis šaranas ir bmw vos nenutrenkė, ar gatve važiuojant šiaip vos su veidrodėliu neužkabino, nuo to laiko visada su šalmu. Ir nuo tokių avarinių situacijų nelabai padėtų nei greičio ribojimas nei dar kas nors.Paskutinis taisė PoDV; 2025.08.11, 13:26.
Komentuoti:
-
Jeigu toks požiūris, tai gal nereiktų vaidinti, kad labai rūpi gyvybės. Manęs dar ačiū dievui dar nėra niekas nutrenkęs, bet ne kartą turėjau avarines situacijas, kai teko per stabdžius kirsti, kai iš kiemo išsukantis šaranas ir bmw vos nenutrenkė, ar gatve važiuojant šiaip vos su veidrodėliu neužkabino, nuo to laiko visada su šalmu. Ir nuo tokių avarinių situacijų nelabai padėtų nei greičio ribojimas nei dar kas nors.Parašė PoDV Rodyti pranešimąšalmų devėjimas neturi būt privalomas, nebent kokie nors atitinkami paspirtukai (didesnis greitis = didesnė rizika)).
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Uždrausti didžiulius radiusus, atėjusius iš sovietmečio, bet aišku įvertinti sunkiojo transporto trasas, ten įdiegti atitinkamas priemones kaip grubesnė danga, kuri būtų nepatraukli lengvikei.Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą- įdiegti inžinerines priemones ten, kur yra juodosios dėmės (radarai, žiedai, kelio siaurinimas, gulintys policininkai);
pradėti tikrinti šviesoforų ciklus, dviratininkų trasas, tvarkyti atitinkamai infra- pradėti tikrinti dviratininkus bei paspirtukininkus (vairavo stilių, blaivumą, šalmų devėjimą ir pan.);
paskui lengviau bus nustatyt debiliškiausius vairavimo stilius ir imtis priemonių.
šalmų devėjimas neturi būt privalomas, nebent kokie nors atitinkami paspirtukai (didesnis greitis = didesnė rizika)
Toliau kultūriniai niuansai, bet nesutinku kad reiktų tikrint ten įdėmiai kaip ten elgiasi kas nors, net žiūrėjimas į telefoną manau perteklinė priemonė, kuriai sunku užtikrint laikymąsi, bet išskirti pavojingus atvejus + infrastruktūra turi neleisti pažeidinėti taisyklių. Nežinau kada tai lietuviai išmoks taip tvarkyt, ypač ten visokios perėjos, ar ne per perėjas pvz. nežymėtos perėjos, su dviračiu kai kuriose miestuose iš vis liūdesėlis, labiau saldainis nuobodžiaujantiems paaugliams o ne rimta susisiekimo priemonė. Tie iš nuobodulio irgi pradeda daryt nesąmones eisme, ypač šaligatviuose.- pradėti gaudyti naktimis po Vilnių siaučiančius motociklininkus (kurie laksto o paskui savo video deda į internetą), tik vienetai iš jų atkreipia policijos dėmesį;
- pradėti tikrinti pėsčiuosius, neišlendančius iš telefono kertant gatvę;
- pradėti sodinti už grotų (jei kitaip nesupranta) budulius, kurie net ir neturėdami teisių ir turėdami N baudų toliau laksto su savo už pora šimtų eur nupirktais grabais. Tai, beje, masinė problema - kolega iš Naujosios Vilnios sakė kone kasdien su tokiais etatiniais susiduria;
- pradėti gatvėje tikrinti automobilių techninę būklę (nes dabar praeina TA per kyšį ir važiuoja su bile kokiu kledaru, dūmijančiu juodais dūmais, su pakaba/stabdžiais tokiose mašinose taip pat dažniausiai būna ne kažką;
- pradėti gatvėje tikrinti automobilių vairuotojų blaivumą (per paskutinius 10 metų mane Vilniuje tikrino gal tik vieną kartą, čia tipo norma? Rygoje pvz uždaro gatves vakarais ir tikrina visus, pas mus kada paskutinį kartą tokį dalyką matėm?);
ir pan.
O jeigu norima globaliai prisidėti prie žmonių gyvybių išsaugojimo, tai anot Blue Yellow skaičiavimo, paaukoti 400 eur išgelbėja vieną kariaujantį ukrainietį. Rekomenduoju Ignalinai (ir kitiems taip pergyvenantiems dėl žūstančių keliuose) vietoje sėdėjimo forumiuke kas mėnesį po tiek jiems pervesti - taip jūs per metus vienas išgelbėsite pusę tiek, kiek Vilniuje žūsta nuo visų avarijų.
Karas svarbu, bet mes nesame visiški outlier'iai kas liečia Russian agression (įsimenantis žodžių derinys) ir Lenkija, Skandinavijos šalys nesnaudžia. Visiems mūsų regione nėra ramu.
Tai tie keliolika žūstantys, manau vis tiek, ok sutinku, kad gal šiandien dėl įvairių niuansų nepavyks to panaikint per naktį, bet nematau priežasties kodėl per 20 metų negalėtume pasiekt nulio žuvusių.
Pats esu jautrus triukšmui, tai sutinku, kad kažkaip mielai būtų sugaudyti tie niolikiniai ant mocų, bet man atrodo pati visuomenė kažkokio nesubrendus tai sužiūrėt, lyg pavieniai atvejai bando kreiptis dėl triukšmo, ir tik tie kurie gyvena ant pagr. gatvių ar kokioj specifinei vietoj kur patrauklu užsukt mocams, bet bendrai visuomenė kažkaip to nesutvarko ir viskas. Lyg pripažįsta, kad tai fun, ir matyt čia kažkoks antisocialus elgesys (bandymas ieškot savitų laisvės išraiškų) atėjęs iš sovietmečių ir kitų represinių laikų, persiduodantis per kartas, galimai ir per švietimo sistemą (bendruomenę).
Šiaip ką supratau dėl mūsų įstatyminės bazės, kad labai skubama su draudimais, kažkokia desperacija, bet vengiama investuot į šaknines priežastis ir deja formuojasi represuotos visuomenės vaibas. Kai kurių draudimų neišvengsime, bet kai kurie kaip paspirtukai, telefonas, liemenės kur nebūtinai reik, šalmai, gal dar kai kas, gali būt tvarkomi atitinkamai prižiūrint infrastruktūrą, turėt viziją kaip infra atrodys po 20-50 metų, ir manau, kad tendencijos nesikeis kas liečia sausumos transportą, nebent staiga tapsime visi Jetsonais iš multiko ir gyvensime danguje kažkur.Paskutinis taisė PoDV; 2025.08.11, 13:19.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Dar kartą nemokantiems atidžiai skaityti (ir kalbantiems iš emocijų) - aš niekur nesiūliau nieko aukot. Aš tik kalbu kad viskas turi savo kainą ir šalies piliečiai turi teisę patys spręsti, kuria linkme nukreipti turimus resursus. Jei tikslas yra per metus išgelbėti 20 žmonių, tą galima padaryti šimtais pigesnių visuomenei būdų, nei visuotinis greičio mažinimas. Leiskite aš jums netgi keletą surašysiu:Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
Tai aukot siūlė Maalinauskas. Dabar tik renkamės, ką tiksliai aukosim.
- nutiesti šaligatvius ten kur jų trūksta (ir kur užsimuša žmonės, eidami naktį be atšvaistų);
- įdiegti inžinerines priemones ten, kur yra juodosios dėmės (radarai, žiedai, kelio siaurinimas, gulintys policininkai);
- pradėti tikrinti dviratininkus bei paspirtukininkus (vairavo stilių, blaivumą, šalmų devėjimą ir pan.);
- pradėti gaudyti naktimis po Vilnių siaučiančius motociklininkus (kurie laksto o paskui savo video deda į internetą), tik vienetai iš jų atkreipia policijos dėmesį;
- pradėti tikrinti pėsčiuosius, neišlendančius iš telefono kertant gatvę;
- pradėti sodinti už grotų (jei kitaip nesupranta) budulius, kurie net ir neturėdami teisių ir turėdami N baudų toliau laksto su savo už pora šimtų eur nupirktais grabais. Tai, beje, masinė problema - kolega iš Naujosios Vilnios sakė kone kasdien su tokiais etatiniais susiduria;
- pradėti gatvėje tikrinti automobilių techninę būklę (nes dabar praeina TA per kyšį ir važiuoja su bile kokiu kledaru, dūmijančiu juodais dūmais, su pakaba/stabdžiais tokiose mašinose taip pat dažniausiai būna ne kažką;
- pradėti gatvėje tikrinti automobilių vairuotojų blaivumą (per paskutinius 10 metų mane Vilniuje tikrino gal tik vieną kartą, čia tipo norma? Rygoje pvz uždaro gatves vakarais ir tikrina visus, pas mus kada paskutinį kartą tokį dalyką matėm?);
ir pan.
O jeigu norima globaliai prisidėti prie žmonių gyvybių išsaugojimo, tai anot Blue Yellow skaičiavimo, paaukoti 400 eur išgelbėja vieną kariaujantį ukrainietį. Rekomenduoju Ignalinai (ir kitiems taip pergyvenantiems dėl žūstančių keliuose) vietoje sėdėjimo forumiuke kas mėnesį po tiek jiems pervesti - taip jūs per metus vienas išgelbėsite pusę tiek, kiek Vilniuje žūsta nuo visų avarijų.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
tai kai paliečia tokius gaidelius kaip M..., R..., UŽ... ar Pr... tada jau skauda? Tada jau straipsnis? O jei jūsų neliečia tada viskas OK?Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą
nebijot strapsnio užsidirbt su tokiais žmonių "aukojimais"?
Kai jums kiti eismo dalyviai tik kėgliai, aptemtakelniai, tormazai ir t.t. irgi viskas gerai?
Neatrodo pėstįjį pavadinus kėgliu ir tempe iki straipsnio?
Komentuoti:
-
Tai aukot siūlė Maalinauskas. Dabar tik renkamės, ką tiksliai aukosim.Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą
nebijot strapsnio užsidirbt su tokiais žmonių "aukojimais"?
- 5 patinka
Komentuoti:
-
nebijot strapsnio užsidirbt su tokiais žmonių "aukojimais"?Parašė thomcius Rodyti pranešimą
sutikčiau paaukoti tuos 20 žmonių, jeigu tarp jų būtum tu ir tavo giminaičiai. Tavo gyvybė kaip suprantu verta sutaupyti kitiems kelias minutes ir eurus per dieną.
Kažkaip Paryžius, Stokholmas ir kiti Europos didmiesčiai neuždūsta nuo 30km/h.
Komentuoti:
-
Šiaip pabandžius pasiguglinti ant greičio tuos atvejus, kur žuvo žmonės eismo įvykiuose Vilniuje, tai tiesiogiai dėl greičio nei vieno nerandu atvejo pastaraisiais metais. O jeigu ten kokiu aplinkeliu ant 200 km/h koks erelis užsimuša tai ką nuo 90km/h reikia mažinti greitį iki 60km/h?Parašė thomcius Rodyti pranešimąsutikčiau paaukoti tuos 20 žmonių, jeigu tarp jų būtum tu ir tavo giminaičiai. Tavo gyvybė kaip suprantu verta sutaupyti kitiems kelias minutes ir eurus per dieną.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
sutikčiau paaukoti tuos 20 žmonių, jeigu tarp jų būtum tu ir tavo giminaičiai. Tavo gyvybė kaip suprantu verta sutaupyti kitiems kelias minutes ir eurus per dieną.Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Dabar grįžtant prie greičio ribojimo: tai toks pats įdėtų resursų/gauto rezultato klausimas, kaip ir to senuko išgelbėjimas. Ar verta šimtams tūkstančių žmonių išleisti laiką/pinigus, kad tie 20 žmonių nežūtų? Empatiškas žmogus (jūs panašu toks esate) negalvodamas pasakytų "taip", bet tą sprendimą turėsime priimti ne jūs ir ne aš, o Vilniaus miesto rinkėjai, nes gyvename demokratijoje, ne diktatūroje. Ir jeigu norite juos įtikinti tą padaryti reikės stipresnių argumentų nei "wow, negaliu patikėti".
Kažkaip Paryžius, Stokholmas ir kiti Europos didmiesčiai neuždūsta nuo 30km/h.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Atkreipkite dėmesį, kad dauguma Lietuvos partijų pasisako už lėšų gynybai didinimą. Nes visi supranta poreikį. Svarbu kad tas poreikis/problema būtų objektyvi bei aiškiai iškomunikuota rinkėjams. Ir taip (labai svarbu), turi nebūti kitų, geresnių alternatyvų.
Komentuoti:
-
Klausti ar sutiktum lėčiau važiuoti nes kitaip mirs tau nepažįstamas žmogus yra panašiai kaip paklausti ar norėtum didesnių mokesčių - jeigu vidutiniam žmogeliui realiai rūpėtų visuomenė, tai Lietuvoje gimstamumas būtų 3, vagys būtų tik istorijos vadovėliuose ir visi važinėtų troleibusais.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Sprendžiant iš intensyvios reakcijos, panašu kad čia turime nemažai fanatikų, kurie automatiškai užsitrigerina, užmatę kai kuriuos raktinius žodžius (čia taikau ne kiek jums asmeniškai, kiek kolektyviniam jums). Nes jei skaitysite atidžiai ką rašiau, tai pamatysite kad niekur neargumentavau už didesnį greitį mieste, kaip teigiate, o tik rašiau tai, kas normaliam suaugusiam žmogui ir taip akivaizdu: viskas turi savo kainą ir dėl tos didesnės kainos reikėtų atsiklausti žmonių, ar jie pasiryžę tą kainą mokėti. Nebūtinai tiesiogiai kiekvieno (yra toks dalykas kaip atstovaujamoji demokratija), bet būtina, nebent esate diktatūros, tokios kaip putinizmas, šalininkas. Aš toks nesu, man nereikia kad kokie nors fanatikai atneštų man šviesų (anot jų) rytojų, aš manau kad žmonės patys gali racionaliai priimti sprendimus.Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
Sunku kažką ir atsakyt į tokį blėnį, tai tik pasiūlysiu kitą kart atkreipti dėmesį į tai, kad 90% atvejų skraidantys gerokai virš leistino greičio ir važiuojantys ramiai susitinka prie to paties šviesoforo. Tai visi tamstos argumentai už didesnius greičio ribojimus miestuose yra traukti iš šiknos.
Važiuojantys per raudoną irgi žūsta keli ar keliolika per metus, legalizuokim ir tai - kamštčei pradings.
P.S. Su jūsų teiginiu apie susitikimą prie sekančio šviesaforo nesutinku, nes kur aš važinėju, paprastai būna žaliosios bangos. Toli gražu ne visur sustoji ant kiekvieno šviesaforo. Netgi sakyčiau, tokių vietų kaip tik yra mažuma.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Čia tiesiog lengva analizė, stengiantis suprasti problemos kilmę. No offence.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Sutinku, bet tokie
pasakymai irgi nepadeda bendram supratimui, ar ne?Parašė Ignalina Rodyti pranešimąJei kažkas pabando "įgelti" darnaus judumo šalininkams, tokiems telieka mėtyti patiktukus tikintis, kad to paties sulauks atgal savo pranešimams su nuotraukomis iš visokių prorusiškų šiknaskylių kaip vengrijos ar slovakijos, nes pakeliauti po vakarų Europą trukdo tiek siaurų gatvių baimė, tiek normalios užsienio kalbos žinių deficitas.
- 1 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: