Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[KAU] Kauno infrastruktūros projektai
Collapse
X
-
As tik noreciau atkreipti demesi, kaip grazai cia veikia sutvarkytos aplinkos fenomenas: susitvarke gatvele kaimynai, tvarkytis panoro ir salia esantys. Taip ir su miesto tvarkymu: susitvarko infrastruktura, tvarkosi aplink esanciu sklypu savininkai.
- 3 patinka
-
Parašė taspac Rodyti pranešimą
Deja, kai derini tokius dalykus su -niolika žmonių, pasakymas "susimeskim po 1 k, o tada didele tikimybe kad viskas bus gerai" neveikia. Jie žmogus tau patiki nemažus pinigus. nori garantijos, kad už juos gaus rezultatą.
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Suprantu, bet šiaip statybų kainos kelis metus jau yra stabilizavusios, tad jei bendra sąmata ir išaugtų, tai būtų pabrangimas keliolika procentrų, bet ne kartais, tai žmonės žinotų iš anksto, kokių sumų tikėtis. Beje, kokie pirkimai daromi, per paprastą apklausą?
Komentuoti:
-
Įdedu tvarkos aprašą, galit pats pasityrinėti:
3. Asmenų darbų finansuojamoji dalis turi būti ne mažesnė kaip 50 proc. faktinės statinio
susisiekimo komunikacijų rekonstravimo ir (ar) remonto darbų kainos. Asmenys savo lėšomis gali
finansuoti statinio projektavimo paslaugas, inžinerinių tinklų rekonstravimo ir (ar) remonto darbus
arba jų dalį.
4. Savivaldybės administracija (toliau – Administracija) skiria:
4.1. už statinio projektavimo paslaugas – iki 100 proc. darbų kainos, jeigu Asmenys
įsipareigoja ne mažiau kaip 50 proc. prisidėti prie statinio susisiekimo komunikacijų rekonstravimo
ir (ar) remonto darbų. Tokiu atveju atliktų projektavimo paslaugų kaina minusuojama iš statinio
susisiekimo komunikacijų rekonstravimo ir (ar) remonto darbų Asmenų finansuojamos dalies.
Statinio projektavimo paslaugos vertė negali viršyti 4 proc. statybos skaičiuojamosios kainos vertės.
Viršijus 4 proc., skirtumą sumoka patys Asmenys;
4.2. už statinio susisiekimo komunikacijų rekonstravimo ir (ar) remonto darbus – iki
50 proc. darbų kainos;
4.3. už inžinerinių tinklų rekonstravimo ar remonto darbus (jeigu šie darbai atliekami) – iki
100 proc. darbų kainos.
II SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS, SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
3
6. Pareiškėjas iki paraiškos pateikimo turi atlikti tokius veiksmus:
6.1. pateikti Administracijos Miesto tvarkymo skyriui prašymą dėl statinio techninių
charakteristikų, projektavimo reikalavimų ir sąlygų;
6.2. gavęs informaciją iš Administracijos Miesto tvarkymo skyriaus ir nusprendęs pradėti
rengti statinio Projektą, pateikti prašymą Administracijai dėl įgaliojimo, suteikiančio teisę atlikti
statinio projektavimą Savivaldybės vardu, gavimo;
6.3. gavęs įgaliojimą projektuoti statinį Savivaldybės vardu, parengti statinio Projektą, kaip
nustatyta Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, statybos techniniuose reglamentuose
STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ ir STR 1.05.01:2017 „Statybą
leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas.
Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą
statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ ir kituose teisės aktuose. Projektas turi būti
parengtas pagal teisės aktų reikalavimus;
6.4. parengtą Projektą suderinti su Administracijos Miesto tvarkymo, Transporto ir eismo
organizavimo ir Aplinkos apsaugos skyriais, taip pat su visomis privalomomis institucijomis;
6.5. suderintą Projektą pateikti Miesto tvarkymo skyriui ekspertizei organizuoti;
6.6. gavęs teigiamas Projekto ekspertizės išvadas, gauti statybą leidžiantį dokumentą, jei
toks reikalingas.
7. Paraiškos (Aprašo priedas) raštu pateikiamos Administracijos Klientų aptarnavimo ir
informavimo skyriui ir jame užregistruojamos.
8. Paraiškos sudėtis:
8.1. pareiškėjo (-ų) užpildyta paraiškos forma;
8.2. paraišką pateikusio asmens teisės aktų nustatyta tvarka išduotas įgaliojimas atstovauti
pareiškėjui (-ams) ir jo kontaktiniai duomenys;
8.3. visos apimties statinio projektas su statybos leidimu (jei toks reikalingas) ir statinio
statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis;
8.4. raštiškas įsipareigojimas finansuoti ne mažiau kaip 50 proc. faktinės statinio
susisiekimo komunikacijų rekonstravimo ir (ar) remonto darbų arba daugiau statinio darbų;
8.5. raštiškas susitarimas dėl kiekvienam paraišką teikiančiam asmeniui tenkančio
finansavimo dalies dydžio, kai paraišką teikia asmenų grupė;
8.6. sutartis su projektuotoju ir pagrindžiantys dokumentai dėl projekto apmokėjimo;
8.7. kiti dokumentai.
9. Jeigu pateikiami netinkamai parengti ar ne visi Aprašo 8 punkte nurodyti dokumentai arba
pateikiami klaidingi duomenys, Administracijos Miesto tvarkymo skyrius apie tai per 3 darbo
dienas raštu praneša pareiškėjui, nurodydamas 10 darbo dienų terminą pateiktiems dokumentams
patikslinti ar papildomiems dokumentams pateikti. Per nustatytą terminą nepatikslinus ar nepateikus
papildomų dokumentų, paraiška nenagrinėjama ir apie tai raštu informuojamas pareiškėjas.
Nors paraiška buvo patikslinta ar buvo pateikti papildomi dokumentai, paraiškos pateikimo
data laikoma pradinė paraiškos pateikimo data.
Pasikeitus pateiktoje paraiškoje ir kartu su ja pateiktuose dokumentuose nurodytiems
duomenims, pareiškėjas apie tai privalo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas informuoti Administracijos
Miesto tvarkymo skyrių, patikslinti duomenis ar pateikti patikslintus dokumentus.
10. Paraiškas pagal jų registracijos datą nagrinėja ir vertina Administracijos direktoriaus
įsakymu sudaryta komisija. Komisija savo veikloje vadovaujasi Administracijos direktoriaus
įsakymu patvirtintu komisijos darbo reglamentu.
11. Per kalendorinį mėnesį gautas paraiškas, mėnesiui pasibaigus, komisija išnagrinėja ne
vėliau kaip per 15 darbo dienų ir, atsižvelgdama į einamųjų metų Savivaldybės biudžeto
asignavimus darbams finansuoti, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikia Savivaldybės merui arba
jo įgaliotam Administracijos direktoriui siūlymą dėl paraiškų tenkinimo (netenkinimo). Vertindama,
ar siūlyti paraišką tenkinti, komisija atsižvelgia į pareiškėjo nurodytą finansinio įnašo dydį,
susisiekimo komunikacijų ir jų inžinerinių tinklų būklę, ar pareiškėjai yra Asmenys.
12. Sprendimą dėl paraiškos tenkinimo (netenkinimo) ir likusios statinio darbų dalies
finansavimo priima Savivaldybės meras arba jo įgaliotas Administracijos direktorius.
13. Apie paraiškos tenkinimą pareiškėjas (-ai) informuojamas (-i) raštu išsiunčiant
pranešimą per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės mero arba jo įgalioto Administracijos direktoriaus
sprendimo, kuriuo tenkinama paraiška, priėmimo dienos. Pranešime pareiškėjui siūloma per
10 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos sudaryti Sutartį ir per 10 darbo dienų nuo Sutarties
pasirašymo pervesti nurodytą skaičiuotiną statinio darbų kainos dalį į Administracijos sąskaitą.
Sutartis pasirašo Administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo ir pareiškėjas.
14. Apie paraiškos netenkinimą pareiškėjas (-ai) informuojamas (-i) raštu išsiunčiant
pranešimą, kuriame nurodomi paraiškos atmetimo motyvai ir apskundimo tvarka, per 10 darbo
dienų nuo sprendimo, kuriuo netenkinama paraiška, priėmimo dienos.
15. Pareiškėjui (-ams) nepasirašius Sutarties ir (ar) nepervedus į nurodytą sąskaitą Sutartyje
nurodytos sumos Aprašo 13 punkte nustatyta tvarka ir terminais, finansavimas statinio darbams
neskiriamas.
III SKYRIUS
DARBŲ ORGANIZAVIMAS, VYKDYMAS IR FINANSAVIMAS
16. Pasirašiusi Sutartį ir pagal ją gavusi dalinį finansavimą, Administracija organizuoja
darbų pirkimus Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
17. Parinkus statinio darbų rangovą ir nustačius faktinę statinio darbų kainą, Sutarties šalys,
jeigu faktinė statinio darbų kaina skiriasi nuo skaičiuotinos statinio darbų kainos, papildomu
rašytiniu susitarimu sutikslina pagal Sutartį mokėtinas sumas. Jei faktinė statinio darbų kaina yra
mažesnė už skaičiuotiną statinio darbų kainą, pareiškėjo sumokėtos perteklinės lėšos jam
grąžinamos.
18. Savivaldybė finansuoja statinio projektavimo paslaugas tuo atveju, jeigu pareiškėjas (-ai)
įsipareigoja ne mažiau kaip 50 proc. prisidėti prie statinio susisiekimo komunikacijų rekonstravimo
ir (ar) remonto darbų, priešingu atveju lėšos už projektavimo paslaugas neskiriamos.
19. Darbams vykdyti Administracija pasirašo sutartis su pirkimus laimėjusiais tiekėjais.
20. Jei su pirkimo laimėtoju pasirašytos sutarties vykdymo metu atsiranda poreikis įsigyti
papildomų, sutartyje nenumatytų, ar joje numatytų darbų kiekius ir (ar) apimtis viršijančių darbų, už
šiuos darbus sumoka pareiškėjas, jei papildomų darbų poreikis atsirado jo iniciatyva, kitais atvejais
dėl papildomų darbų patirtas išlaidas apmoka Administracija.
21. Darbai vykdomi laikantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo ir kitų teisės aktų
nustatytų reikalavimų ir su tiekėjais sudarytų sutarčių sąlygų. Už atliktus darbus Administracija
atsiskaito sutartyse nustatyta tvarka ir terminais.Paskutinis taisė taspac; 2025.02.07, 15:18.
Komentuoti:
-
Parašė taspac Rodyti pranešimą
Kad ir pasakytų, bet tik po pinigų sumokėjimo ir jau padaryto projekto. Ten projektui yra reikalų - topo nuotraukos, nuotekų prisijungimo sąlygos, grunto tyrimai ir pan. Iš akies sunkoka pasakyti. O ir tas pasakymas neįpareigotų konkurso dalyvių tilpti į tą kainą. Pvz padaro projektą, paskaičiuoja preliminarią kainą tos dienos kainomis, o tada kol vyksta konkursas, iškyla pvz asfalto ar trinkelių kainos. Ir dalyviai jau viršys ką pasakė projektuotojas.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Ar projektuotojai negali pasakyti kainos? Su panašiais projektais dirba, turėtų žinoti, juolab standartinis projektas, daug tokių visur daroma tų pačių kelių įmonių.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė taspac Rodyti pranešimą
Bėda ne tie 4%. Tikimybė, kad projektavimas bus daugiau nei 4% visos sąmatos yra menka. Bėda yra nežinomybėje dėl galutinės kainos.
Tarkim gyventojai pasiruošę kiekvienas mestis iki 3k. O paskelbus konkursą laimėtojo pasiūlymas, net su savivaldybės 50% prisidėjimu, pasirodo, kad gyventojų dalis bus 5k nuo kiekvieno. Na ir tada projektas stabdomas , nes gyventojai negali apmokėti savo dalies. Jei projektas stabdomas, projektavimo kaštų niekas nekompensuoja, gyventojai lieka išleidę už projektavimą, bet be sutvarkytos gatvės.
Komentuoti:
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Ar negalima gyventojams už projektavimą, kas viršija 4% bendros sąmatos lubas, patiems "dasimesti"?
Tarkim gyventojai pasiruošę kiekvienas mestis iki 3k. O paskelbus konkursą laimėtojo pasiūlymas, net su savivaldybės 50% prisidėjimu, pasirodo, kad gyventojų dalis bus 5k nuo kiekvieno. Na ir tada projektas stabdomas , nes gyventojai negali apmokėti savo dalies. Jei projektas stabdomas, projektavimo kaštų niekas nekompensuoja, gyventojai lieka išleidę už projektavimą, bet be sutvarkytos gatvės.
Paskutinis taisė taspac; 2025.02.07, 07:23.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė taspac Rodyti pranešimąTad atsimušam į situaciją, kur visi sumerkiam minimum apie 1K, bet jie gali taip ir nuplaukti, jei konkurso metu pasirodys, kad net 50% dengiant savivaldybei pinigai yra per dideli. Čia ir sustojom, nes tokios rizikos kaimynai prisiimti nenorėjo.
Komentuoti:
-
Parašė Sklansky Rodyti pranešimąSurinkit pinigus crypto anoniminėj sąskaitoj
Komentuoti:
-
Su savivaldybės paramom yra gan slidu. Turiu asmeninį pavyzdį, tik šiuo atveju ne apie kiemą bet apie gatvelę Kauno m. ribose, Aleksote, nuosavų namų kvartale, kuri neišasfaltuota, bet jungiasi su asfaltuota 2x2 gatve. Gatvelės ilgis ~300 m. Savivaldybė turi programą, kad jei gyventojai sutinka mestis gatvės asfaltavimui, ji dengia 50% komunikacinų kaštų (asfaltas, šaligatviai ir pan.). Pernai dar patobuilino šia tvarką, kad tokiu atveju savivaldybė dengia ir 100% inžinerinių (pvz apšvietimas, lietaus nuotekos ir pan.) įrengimo kaštų jei pagal projektą tokios būtų reikalingos. Viskas labai gražu. tad sutarę su kaimynais, visi sutiko, kad gali investoti iki kažkokio kiekio pinigų, pabandėme inicijuoti šią procedūrą. Plius šalia tokia pati gatvelė prieš kelis metus išasfaltavo savo gatvelę.
Pats asmeniškai gavau šios tvarkos aprašą ir jame atsirado pirmieji "kabliukai". Pagrindinis - gatvės projektavimą už savo kaštus organizuoja patys gyventojai. Vėliau, jei projektas patvirtininamas ir įgyvendinamas, projektavimo kaštai "išminusuojami" iš bendos sąmatos ir taip kompensuojami. Bet su sąlyga kad projektavimo kąštai neviršija 4% bendros samatos. Nu gal gyventi galima.
Ok galvoju, tebūnie, gal čia tas projektavimas nieko ypatingo (aš gyvenime neturiu jokios patirties nei su statybom ar keliais ar projektavimais). Paprašiau projektavimo sąlygų. Gavau sąlygas- jose mūsų paprasta 300 m ir 4-5 m pločio gatvelė priskirta kategorijai pagal kurią reikia įrengti šaligatvius, lietaus nuotekas, apšveitimą ir pan. Gal ir gerai, būtų tvarkinga viskas, bet jau rizika kad kaštai kyla. Kai tuo tarpu šalia minėtoje gatvelėje paklotas tik asfaltas.
Sekantis žingsnis, pradėjau ieškoti kas suprojektuotų. Ryšių neturiu, pradėjau rašinėti Google atrastom įmonėm. 90% ignoravo mano laiškus, kaip suprantu joms tai per mažas projektas. Kelios atšašė - projektavimo kaina ~25-30K. Pas mus yra ~15 kaimynų, tad nuo kiekvieno būtų ~2K vien už projektavimą. Tada pavyko susirasti moterį, kuri daro tai pagal i.v. tai ji pasiūlė padaryti uz ~14-15K. Na tai jau gaunas apie 1 K nuo namo.
Susiprojektavus dar tada visokie derinimai su saugaus eismo komisijom ir pan. Apie tai dar stengiausi negalvoti.
Bet sėkmingas suprojektavimas dar negarantuoja, kad projektas bus įgyvendintas. Po projekto parengimo yra skelbiamas darbų vykdymo konkursas, o ten niekas nežino kokias kainas gali dalyviai pasiūlyti.
Tad atsimušam į situaciją, kur visi sumerkiam minimum apie 1K, bet jie gali taip ir nuplaukti, jei konkurso metu pasirodys, kad net 50% dengiant savivaldybei pinigai yra per dideli. Čia ir sustojom, nes tokios rizikos kaimynai prisiimti nenorėjo.
Na, o kaip su ta gatvele šalia? Pasirodo jie spjovė į tas tvarkas, ir patys pasisamdė įmonę, kuri tieisog be jokių projektų jiem išasfaltavo gatvelę (bet be lietaus nuoteku ar šaligatvių ar apšviewtimo). Kainavo apie 1K nuo namo. Visi patenkinti ir laimingi. Bet tai yra nelegalu, pasidomejau savivaldybėje, tai sakė taip daryti draudžiama (nors kokios baudos at atsakomybė dėl to gręsia - nežinau). Tos gatvelės gyventojai sakė, kad niekas iš savivaldybės nei klausė, nei tikrino, nei gilinosi, kad ant gatvės atsirado asfaltas. Pasidomėjome ir mes šiuo atveju, radome įmonę kuri pasiūlė išasfaltuoti uz 1,5K nuo namo, kas visiems kaimynams būtų priimtina. Bet kadangi tai nelegalu, niekas nenori būti tas vienas, kuris rinktų pinigus ir rašytųsi sutartį ir būtų "atsakingas" už tą nelegalų asfatavimą.
Mano akimis optimaliausias variantas būtų pakeisti tą tvarką, kad savivaldybė paskelbia konkursą projektavimo ir asfaltavom darbams kartu (aišku, jei galima be projekto preliminariai nustatyti darbų vykdymo kainą, bet mano akimis tokiom mažom gatvelėm kaip mųsų neturėtų būti sunku). Gaunami pasiūlymai ir tada iš kart visi mato galutinę kainą. Jei gyventojai sutinka mestis savo dalį - imame ir vykdome. Nelieka tos rizikos kur gali nuplaukti gyventojų pinigai už projektavimą.Paskutinis taisė taspac; 2025.02.06, 08:04.
- 16 patinka
Komentuoti:
-
Parašė karolis1993 Rodyti pranešimą
Nes ten gyvena mazesnes pajamas gaunantys zmones, l miestas su tokiu biudzetu tikrai gali skirti pinigu jei ne kiemams tai bent rajonu pesciuju takams.
O šeip, ar tikrai tenai gyvena tik mazesnes pajamas uždirbantys - gaunantys žmonės?
O kaip tie kur su nauju X5 važinėja..? Irgi mažesnes pajamas gauna?
O kaip tie kur turi N+ butų nuomai irgi prastai gyvena?
Aš manau, kad ne per kiemų asfaltavimą turi būti remiami mažesnes pajamas ne gaunantys o uždirbantys žmonės.
Aš sutikčiau, kad gali savivaldybė prisidėti prie įvažiavimų į kiemus remonto, ar pėsčiųjų takų remontus kurie nėra skirti vieno ar dviejų daugiabučių aptarnavimui.
Bet tikrai nesuprantu, kodėl savivaldybė turi asfaltuoti privačius kiemus.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė iPhone Rodyti pranešimąO kodėl miestas turi tvarkyti privačių daugiabučių kiemus? Ar tai ne gyventojų kurie naudojasi tais kiemais reikalas?
Komentuoti:
-
O kodėl miestas turi tvarkyti privačių daugiabučių kiemus? Ar tai ne gyventojų kurie naudojasi tais kiemais reikalas?
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Sutvarkytų/aptvarkytų kiemų kiekis kol kas lašas jūroje.
Dabar įdomus etapas Kaunui, ar vystyti labiau tolygią aplinkos renovaciją kaip Vilniuje, nes pagr. gatvės daug kur geros, išskyrus Varnių g. ar pramoninio r. gatves.
Ar pabaigti nedatvarkytas pagr. gatves ir imtis kiemų.
Kai kurios gatvės jau aptvarkytos morališkai pasenusios, pvz. Šiaurės pr. galėtų būti labai patogi dviratininkų magistralė su labai patogiais dviračių takais, o turime trupančias dangas tiek važ. dalyje, o šaligatviai su žiauriais bordiūrais.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Pėsčiųjų takai netvarkomi,įvažos tragiškos-mažesni miestai ir tai sugeba susitvarkyti,Kaunui tai neįveikiamas rebusas. Gaila.
Komentuoti:
-
Parašė Litch Rodyti pranešimą
Bizuno ir pyrago principas. Pritariu tokiam principui - neremontuoti saligatviu ir kiemu kol gyventojai nesirenovavo savo namu. Tik reiketu aiskiau tai iskomunikuoti. Galbut daugiabuciu gyvenyojai nezino apie sia paskata. Nes kazkaip sunku patiketi kaip galima taip nenoreti gyventi grazioje, tvarkingoje aplinkoje.
Komentuoti:
-
Parašė karolis1993 Rodyti pranešimąMan didžiausia Kauno gėda ir problema yra netvarkomi Kauno miegamųjų rajonų infrastruktūra,kai tuo tarpu Klaipėda pasinaudoja ES parama, o pas mus kuriamos nerealios revoliucijos kiemuose programos,kai tvarkomi tik renovuotų namų kiemai.. Miestas su 130mln. eur išlaidomms infrastruktūrai tikrai galėtų sau leisti tvarkyti miegamuosius rajonus…Paskutinis taisė Litch; 2025.02.04, 18:27.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė karolis1993 Rodyti pranešimąMan didžiausia Kauno gėda ir problema yra netvarkomi Kauno miegamųjų rajonų infrastruktūra,kai tuo tarpu Klaipėda pasinaudoja ES parama, o pas mus kuriamos nerealios revoliucijos kiemuose programos,kai tvarkomi tik renovuotų namų kiemai.. Miestas su 130mln. eur išlaidomms infrastruktūrai tikrai galėtų sau leisti tvarkyti miegamuosius rajonus…
- 2 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: