Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus senamiesčio eismo organizavimas ir gatvių tvarkymas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • spekas
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Pas mus yra kažkokia problema, kad šaligatviai ir bortai laikomi kultūros paveldu. Kai savivaldybė Totorių g. praplatino šaligatvį, tai gavo velnių nuo kultūrininkų...
    Man didžiausia Totorių šaligatvių problema yra jų iškėlimas virš gatvės paviršiaus kas lemia visas iš to kylančias prblemas. Čia tik problemų pradžia.

    Komentuoti:


  • R.D.
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Pas mus yra kažkokia problema, kad šaligatviai ir bortai laikomi kultūros paveldu. Kai savivaldybė Totorių g. praplatino šaligatvį, tai gavo velnių nuo kultūrininkų...
    Priklausomai nuo konkrečios vietos, t.y. gatvės. Paveldosauga netrukdo keisti dangas, bet kai kuriuose gatvėse saugomas istoriškai susiklostęs gatvių ir šaligatvių dangų santykis. Absoliučiai nėra problema, kad gatvių trasos yra paveldo objektai.
    Totorių g. patenka į kultūros paveldo vietovės, Vilniaus senamiesčio (unikalus kodas Kultūros vertybių registre 16073) teritoriją. KPD Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo taryba 2013-09-24 aktu Nr. KPD-RM-2014 (galite rasti KVR'e) nustatė Vilniaus senamiesčio vertingąsias savybes. Tarp jų yra - keliai, gatvės, aikštės, įvažiavimai, pravažiavimai, takai, jų tipai, trasos - gatvių trasos: [...] Totorių [...] (Akto 2.1.5. p.). Totorių g. patenka į Vilniaus senamiesčio III A Senamiesčio zoną - "Totorių - Lukiškių priemiestis" 9 kvartalą. Pagal Vilniaus senamiesčio - Kultūros paminklo U1P - apsaugos reglamento, patvirtinto LR kultūros ministro 2003 m. gruodžio 23 d. įsakymo Nr. ĮV-490 "Dėl Lietuvos Respublikos kultūros paminklo U1P Vilniaus senamiesčio apsaugos reglamento patvirtinimo" teritorijų tvarkymo reikalavimus Totorių g. taikomas restauravimo režimas. Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 2 str. 1 d. 29 p. apibrėžia, kad "Restauravimas – visų išlikusių kultūros paveldo objekto autentiškų dalių ar elementų konservavimas, atskirų neišlikusių elementų ar dalių atkūrimas, nekilnojamosios kultūros vertybės požymių išsaugojimas, atskleidimas ir išryškinimas atliekant tyrimais pagrįstus tvarkomuosius paveldosaugos, statybos ir kraštotvarkos darbus."
    Kaip pamenu šių darbų VMS nederino. Bet jums turbūt netrukdo ir tai, kad ten išlikęs brukas, kuris galėjo būti atidengtas arba perklotas kita danga, bet viskas buvo užvaryta asfaltu, išklotas praplatintas šaligatvis, kurio kai kurios atkarpos jau išjudintos transporto, besiparkuojančio dviem ratais ant jo bei normaliai vietomis nenuvestais lietvamzdžiais. Kažkodėl Savičiaus g. darbai niekam netrukdė, o rezultatas buvo puikus, tačiau kai padaromas š, nereikia bandyti to pateisinti keistais argumentais.
    Paskutinis taisė R.D.; 2021.07.04, 18:55. Priežastis: klaidos.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Pas mus yra kažkokia problema, kad šaligatviai ir bortai laikomi kultūros paveldu. Kai savivaldybė Totorių g. praplatino šaligatvį, tai gavo velnių nuo kultūrininkų...

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Va dar vienas variantas Senamiesčio gatvėms neseniai mano užmatytas internete. Arba kažkas panašaus. Kroatija:

    Click image for larger version Name:	Senamiescio gatves danga Kroatija.JPG Views:	0 Size:	153,0 kB ID:	1897297
    Na čia idealus variantas, bet Lietuvoje, manau, įmanomas tik tada, kada gatvė yra arba akligatvis, arba apskritai joje draudžiamas automobilių eismas.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Manyčiau kažkas tokio yra tikrai įgyvendinama:

    (Pavyzdyje citatoje matomus bortus tik reikėtų sulyginti su visu paviršiumi)

    Va dar vienas variantas Senamiesčio gatvėms neseniai mano užmatytas internete. Arba kažkas panašaus. Kroatija:

    Click image for larger version  Name:	Senamiescio gatves danga Kroatija.JPG Views:	0 Size:	153,0 kB ID:	1897297

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Neseniai buvau Vilniuje dviračių takų išbandymams, mačiau ir aš nudažytus juodai stulpus prie MO muziejaus (Pylimo-Trakų g. sankr.), maniau, kad čia prie muziejaus priderinta

    Kuriose Vilniaus gatvėse atsiranda juodi stulpai? Kol kas teko matyti tik prie MO muziejaus.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Aš įsivaizdavau, kad juodi bus tik centre, nes bandoma priderinti prie Senamiesčio viešos infros taisyklių. Ten berods yra numatyta, kad stulpai turi būti tamsios spalvos.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Taip, dabar daro eksperimentą dažydami stulpus juodai, bet ilgainiui visi bus juodi. Tik aišku ar visam mieste ar dalyje rajonų.

    Komentuoti:


  • bucaneer
    replied
    Kai prieš porą metų buvo tvarkomi kontaktinio tinklo stulpai Kauno g. (po to, kai vienas jų nuvirto ant perėjos), iš pradžių juos nudažė juodai, o po to ant viršaus vėl pilkai. Susidarė įspūdis, kad tas juodas sluoksnis tai apsauga nuo rūdijimo ar gruntas dažams. Tiesa, ten juodai buvo išdažyta gal tik iki pusės aukščio, o Pylimo g. atrodo iki viršaus, tai gal čia ir liks juodi.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Jau visai nemažai troleibusinių stulpų centre perdažyta juodai. Įdomu, ar planuoja visus taip perdažyti, ar tik centre esančius.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Pylimo g. ties Reformatų parku keičiamas šaligatvis, paliekama juosta krūmams ir dar dalyje gatvės perdažyti stulpai juodai.

    Click image for larger version

Name:	IMG_5810.jpg
Views:	387
Size:	2,00 MB
ID:	1896948

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Vingrių gatvės, šalia MO muziejaus, skvero tvarkymas
    Darbai sustoję dėl rasto prasto grunto


    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Manau, kad apskritai reikia naikinti asfaltą, bortus nuleisti į vieną lygį su aplinkiniu landšafto lygiu, daryti bendrą eismą, jokių perėjų. Čia juk gilus senamiestis, dar nusimato Misionierių sodų sutvarkymas, tad atsižvelgiant į projektą vertėtų apskritai visą erdvę nuo bažnyčios iki upės daryti kuo vientisesnę tiek susisiekimo prasme, tiek vizualine prasme, tiek maksimaliai pritaikant pėstiesiems, prekybai, rekreacijai ir tt..

    Bet jei ir čia savivaldybės mąstymas toks kaip pvz Krisčiūno (kas mane labai nustebino) ir, kaip supratau, jo kolegos dirbančio savivaldybėje, kai FB kilus diskusijai dėl senamiesčio gatvių pertvarkymo vienam diskusijos dalyviui pasiūlius, kad reikia radikalaus senamiesčio gatvių pavertimo į bendro eismo gatves, bortų viršų suvienodinant su aplinkinių paviršių lygiu, jie pasakė, kad tai kvailystė, nu tai atsiprašau, ko galima tikėtis. TIkiuosi tokio požiūrio kaip pademonstravo Krisčiūnas, nebus darant sprendimus dėl šių, ir panašių teritorijų sutvarkymo.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Taip, dabar, kai tiek prigadinta su atstatymu, visų pirma tai Misionierių sodai, bet koks mažiau drastiškas ir autentiškas atstatymas vis tiek nepraeis. Gaila, nes yra tikrai vietų, kur atstatymas būtinas, Tai ir Tymo kvartalas, Rūdninkų skvero kvartalas, kvartalas tarp buv. Kardinalijos ir Prancūzijos ambasados, trūkstami pastatai tarp šv. Dvasios ir S. Neries m-los.
    Bet pasitikėjimas mūsų urbanistika ir architektūros sprendimais visuomenėje yra sužlugdytas. Na, kas norės operuotis pas chirurgą, kuris "papjovė" kelis pacientus?
    Gal pasitikėjimas ir sužlugdytas bet redukuoti iki to jog dabar dėl to neįmanomas žaliųjų zonų užstatymas yra klaidinga. Žmonės tam priešinosi visais laikais tiesiog dabar dėka socialinių tinklų ir mass media yra paparsčiau sukelti didesnį triukšmą. Ir niekas nesikeis, nes tokių procesų depolitizuoti praktiškai nebeįmanoma.

    Jeigu nesutinkat tuomet nesuprantat žaliųjų judėjimo esmės. Visada galite jų pats paklausti ar hipotetiniame scenarijuje kur būtų buvę nepadaryta jokių urbanistinių ir achitektūrinių klaidų, dabar būtų galima atstatyti žaliosiose erdvėse ir skveruose pastatus nesulaukiant pasipriešinimo.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Taip, dabar, kai tiek prigadinta su atstatymu, visų pirma tai Misionierių sodai, bet koks mažiau drastiškas ir autentiškas atstatymas vis tiek nepraeis. Gaila, nes yra tikrai vietų, kur atstatymas būtinas, Tai ir Tymo kvartalas, Rūdninkų skvero kvartalas, kvartalas tarp buv. Kardinalijos ir Prancūzijos ambasados, trūkstami pastatai tarp šv. Dvasios ir S. Neries m-los.
    Bet pasitikėjimas mūsų urbanistika ir architektūros sprendimais visuomenėje yra sužlugdytas. Na, kas norės operuotis pas chirurgą, kuris "papjovė" kelis pacientus?

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Maironio gatvė po WWII, nušlavus kelis kvartalus namų buvo nutiesta kaip magistralinė. Visa teritorija absoliutus urbanistinis failas, todėl reikia spręsti ką daryti. Ar a) atstayti kiek įmanoma kvartalą ir gatvę siaurinti, ar b) palikti kaip yra, tik aptvarkant aplinką, prikuriant perėjų, tvorelių, stulpelių ir pan.
    Gatvės siaurinimas sukurs tik pakankamai ploto normaliems pėsčiųjų takams, o kvartalai atstatomi vis tiek būtų parko teritorijoje. Manau galima net nesvajoti apie tai žinant jog reiktų keisti BP ir būtų milžiniškas pasipriešinimas iš visuomenės dėl vienos iš paskutiniųjų žaliųjų erdvių Senamiestyje pavertimo apartamentais ar parduotuvėmis turtuoliams

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Maironio gatvė po WWII, nušlavus kelis kvartalus namų buvo nutiesta kaip magistralinė. Visa teritorija absoliutus urbanistinis failas, todėl reikia spręsti ką daryti. Ar a) atstayti kiek įmanoma kvartalą ir gatvę siaurinti, ar b) palikti kaip yra, tik aptvarkant aplinką, prikuriant perėjų, tvorelių, stulpelių ir pan.
    Paskutinis taisė Obi-Wan Kenobi; 2021.05.20, 10:04.

    Komentuoti:


  • Resutas
    replied
    Parašė abruo Rodyti pranešimą
    Toje vietoje būtinai reikia perėjų ir VT stottelių Paupio gyventojams.
    Gal ten išvis reikėtų gyvenamosios zonos toje vietoje nuo Tymo turgaus ir nereikia jokių perėjų ir pan. Mažinti greitį inžineriniais sprendimais, vieotje asfalto nauduoti grindinį itt.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Toje vietoje būtinai reikia perėjų ir VT stottelių Paupio gyventojams.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Iš Misionierių sodų projekto:

    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2021-05-19 094422.jpg
Views:	1265
Size:	411,0 kB
ID:	1886454
    Kam įrenginėti perėjas pagal tai, kur patogiau žmonėms (t.y. tiesiai šalia paviljonų), jeigu galima palikti senas klaidas, dėl kurių žmonės turi stačiais kampais vaikščioti ir ieškoti perėjų...
    Dabar ta vieta yra baisiai nesaugi, mašinos nuo Subačiaus kalno atskrieja tikrai ne 50 km/h greičiu.

    Komentuoti:

Working...
X