Nu nevisai. Va tarpai tarp raidžių ir kitų ženklo grafinių detalių. Arba spacing'as žodyje "ALYTUS" ir "RIGA". Nu jo***aimat, nesikeikiant. Nu ant kiek reikia būti nedakruštiems imbecilams taip sugebėti sudarkyti ženklus? Čia ant tiek basic dalykas! Tas faktas, kad jie net tokiuose dalykuose taip beviltiškai susifakapina, rodo ant kiek nekompetentingai viskas yra daroma. Kodėl jie negal nusisamdyti kokio 8-mečio, kuris su Wordu ar kokia freeware programa padarytų jiems geresnius ženklus?
Sunku patikėti, kad vietoje anoniminės "apylankos" (kurios iš kitur atvažiavusius eismo dalyvius tik trikdo) bus sudėtos normalios apylankos krypčių nuorodos su užrašu "Klaipėda"
Pastebėjau, kad su provincialiais ženklais tokiame projekte nesisackina Laikinos nuorodos ten vykdomame darbų ruože Lietuvos standartais jau sudėtos gana rimtos: kur kiekvienoj juostoj kaip važiuot. Gal berods dydis kai kurių nuorodų per mažas, bet labai neįsidemėjau, kad galėčiau užtikrintai spręst apie bendrą kokybę. Pro ten aš nevažiuoju
Nuo rugpjūčio 5 iki 22 d. numatomi pakeitimai Kaune prie Kleboniškio tilto
Sunku patikėti, kad vietoje anoniminės "apylankos" (kurios iš kitur atvažiavusius eismo dalyvius tik trikdo) bus sudėtos normalios apylankos krypčių nuorodos su užrašu "Klaipėda"
Lietuvoje kelininkai žymi kelius kelininkams. Tai užprogramuota maršrutinio orientavimo taisyklėse. Jas turėtų perdaryti kažkokie user experience specialistai, o kelininkai tik sukabinti reikiamus ženklus.
Iš tautinio krypčių žymėjimo ypatybių. Važiuojant A6 nuo Utenos link Zarasų pirma reikšminga vietovė verta nuorodos su atstumu - 250 gyventojų turintis kaimas Staškūniškis, kurio nuo kelio net nesimato. 118 kely važiuojant nuo Kupiškio link Utenos vėlgi yra nuoroda į kažkokį kaimą už Svėdasų, tuo tarpu tegu ir nusmurgęs, bet iš toli šviečiantis, 3 ar 4 kartus už Staškūniškį didesnis miestelis Svėdasai nuorodos nenusipelno, nors ten dar ir sankryža su 120 keliu, kur gali sukt link Anykščių - Ukmergės, ar Rokiškio.
Taip, panašių žymėjimo pavydžių, kai praleidžiama prie pat esanti stambi gyvenvietė, bet užrašoma gyvenvietė, esanti ant kelio, kurios ribas žymi baltas ar mėlynas ženklas:
Kelyje A9 pravažiavus Pociūnus ar Dembavą nėra nurodoma Šeduvos, bet kitas punktas yra Karčemos.
Kelyje A10 link Rygos užrašoma sekanti pakeliui su esanti nežymi gyvenvietė (atrodo, Raudonpamūšė), bet ne Pasvalys
.
Lietuvoje krypčių ženklinimas turi kelias problemas:
1) Apylankose nėra rašoma, į kur apylanka.
- Paskutinis pavyzdys A14 tiesimas. Aplinkkelis eina 172 ir 108 keliais per Pikeliškes. Tačiau nėra nuorodų "Utena" ar važiuojant priešinga kryptimi - "Vilnius"
Tai nebūtų problema, jeigu visas nuorodas vedančias per uždarytą kelią uždengtų ne juodais maišais, plėvelėmis ar uždažant, o darytų kaip civilizuotose šalyse - užbrauktu raudonu kryžiumi. Kai matai užbrauktą nuorodą, tuomet žinai, kad kelias link šios krypties uždarytas ir atsirandanti apylanka veda būtent ten. Tuomet standartizuotų apylankos ženklų naudojimas yra visiškai pakankamas. Dabar kai pas mus užklijuoja visokiom plėvelėm ar šiukšlių maišais, tai mintinai nežinodamas nematai kokia kryptis yra po tuo uždangalu, todėl ir atsiranda poreikis žymėti į kur veda apylanka.
Užtektų pakeisti įpročius ir standartus, griežtai nurodant tik užbraukti nurodas (kad būtų įmanoma įskaityti kas užbraukta) vedančias per uždarytą kelią.
- Važiuojant per Gariūnus prie posūkio į A1 Kauną tiesiai nurodoma kryptis į A3 /A15 Minską / Lydą. Nuo Gariūnų link Gudijos tiesiau važiuoti priešinga kryptimi. Tačiau nėra jokių krypčių nuorodų į A4/A16 link Trakų / Gardino.
Tiesiau tai tiesiau, bet tiesiau per miestą, o A19 yra būtent Vilniaus apvažiavimas skirtas apvažiuoti miestą važiuojant Minsko ir Lydos kryptimis. Būtų keista, jeigu nuorodos nukreiptų ne per tam skirtą apvažiavimą, o per ten, kur nenorima jog važiuotų ta kryptimi.
Kitų krypčių iš tiesų trūksta. Gal Gardino ir nereikia, tačiau Trakai, Alytus ir Druskininkai nepakenktų.
Nors šiaip apie kažkokią krypčių ženklinimo unifikaciją ar logiką Vilniaus mieste kalbėti net nevertą. Pvz. vakariniame aplinkkelyje ant santvarų prieš sankryžas sukabintos krūvos padrikų krypčių nuorodų, vietoje to, kad pakabinti sugrupuotas ir kartu net nurodančias iš kurių eismo juostų, kur galima važiuoti. Kaip pavyzdžiui tokias.
Iš tautinio krypčių žymėjimo ypatybių. Važiuojant A6 nuo Utenos link Zarasų pirma reikšminga vietovė verta nuorodos su atstumu - 250 gyventojų turintis kaimas Staškūniškis, kurio nuo kelio net nesimato. 118 kely važiuojant nuo Kupiškio link Utenos vėlgi yra nuoroda į kažkokį kaimą už Svėdasų, tuo tarpu tegu ir nusmurgęs, bet iš toli šviečiantis, 3 ar 4 kartus už Staškūniškį didesnis miestelis Svėdasai nuorodos nenusipelno, nors ten dar ir sankryža su 120 keliu, kur gali sukt link Anykščių - Ukmergės, ar Rokiškio.
Lietuvoje krypčių ženklinimas turi kelias problemas:
1) Apylankose nėra rašoma, į kur apylanka.
- Paskutinis pavyzdys A14 tiesimas. Aplinkkelis eina 172 ir 108 keliais per Pikeliškes. Tačiau nėra nuorodų "Utena" ar važiuojant priešinga kryptimi - "Vilnius"
Iš vienos pusės "Apylanka" turi savitų privalumų. Neapkraunama informacija, kurios po remontų ir taip neliks.
Trūkumai. Mažiau aiškumo. Būčiau už tai, kad būtų atsisakoma "Apylankos" ženklų, o geltoname fone būtų tik galutinio taško informacija. Vietoj "Apylanka" ir būtų "Utena", "Vilnius" ir "Petrašiūnai" arba netgi gatvė pvz. "Pramonės pr." Tai yra, visų tipų individualiai projektuojama informacija, kuri gali praversti.
2) Vengiama rašyti mesto rajonus. Pavyzdžiai:
- Absurdiškos nuorodos Klaipėdos aplinkkelyje A13, kur ir tiesiai link Jaklų žiedo ir į Liepų gatvę rašoma "Klaipėda 3 km"
- Kelyje A4/ A16 link Vilniaus prie A19 Pietinio aplinkkelio nėra nuodorų į Lazdynus, tačiau yra nuoroda į Kauną. Įdomu, kas važiuoja iš Trakų į Kauną per Vilnių
Klaipėdos aplinkkelyje reiktų perženklinimo. Jakų žiedo kryptis Klaipėda P arba Klaipėda PR, kartu su Kaunas ir Vilnius. Vietoj Klaipėda kas du kilometrus galima būtų papildomai pridėti Klaipėda Š, Klaipėda ŠR ir po apačia baltame fone mikrorajonas Tauralaukis, Centras arba jeigu netikslinga, tada joks ir nežymimas
3) Krypčių nuorodose įsikandama kelio numerio galutinio taško ar maršrutinių schemų ir vietoj normalios visiems reikalingos krypties rašoma taip, kaip anskčiau latviai rašydavo visokias niekam nežinomas veslaicenes. Užsiciklinta, kad vienoje rodyklėje negali būti daugiau 2-3 nuorodų. Keli pavyzdžiai:
- Paprastas pavyzdys - iš Vilniaus nėra nuorodų į Alytų ar Varšuvą
- Važiuojant per Gariūnus prie posūkio į A1 Kauną tiesiai nurodoma kryptis į A3 /A15 Minską / Lydą. Nuo Gariūnų link Gudijos tiesiau važiuoti priešinga kryptimi. Tačiau nėra jokių krypčių nuorodų į A4/A16 link Trakų / Gardino.
- Anksčiau KK 143 iš Jonavos vedė į Elektrėnus (gerai, kad ne į Kloninius Mijaugonis), o dabar jau yra nuorodos ir į Vilnių
- Gerai, kad kelyje KK 129 nuo Alytaus nuorodos yra į Kauną ir Kaišiadoris, bet ne į Antakalnį. Tačiau nėra nuorodos į Vilnių.
Čia reikalingos diskusijos su specialistais ir interesantais. Gal dar yra vilties, kad kažkada atnaujins esamas KMOT 07.
Lietuvoje krypčių ženklinimas turi kelias problemas:
1) Apylankose nėra rašoma, į kur apylanka.
- Paskutinis pavyzdys A14 tiesimas. Aplinkkelis eina 172 ir 108 keliais per Pikeliškes. Tačiau nėra nuorodų "Utena" ar važiuojant priešinga kryptimi - "Vilnius"
2) Vengiama rašyti mesto rajonus. Pavyzdžiai:
- Absurdiškos nuorodos Klaipėdos aplinkkelyje A13, kur ir tiesiai link Jaklų žiedo ir į Liepų gatvę rašoma "Klaipėda 3 km"
- Kelyje A4/ A16 link Vilniaus prie A19 Pietinio aplinkkelio nėra nuodorų į Lazdynus, tačiau yra nuoroda į Kauną. Įdomu, kas važiuoja iš Trakų į Kauną per Vilnių
3) Krypčių nuorodose įsikandama kelio numerio galutinio taško ar maršrutinių schemų ir vietoj normalios visiems reikalingos krypties rašoma taip, kaip anskčiau latviai rašydavo visokias niekam nežinomas veslaicenes. Užsiciklinta, kad vienoje rodyklėje negali būti daugiau 2-3 nuorodų. Keli pavyzdžiai:
- Paprastas pavyzdys - iš Vilniaus nėra nuorodų į Alytų ar Varšuvą
- Važiuojant per Gariūnus prie posūkio į A1 Kauną tiesiai nurodoma kryptis į A3 /A15 Minską / Lydą. Nuo Gariūnų link Gudijos tiesiau važiuoti priešinga kryptimi. Tačiau nėra jokių krypčių nuorodų į A4/A16 link Trakų / Gardino.
- Anksčiau KK 143 iš Jonavos vedė į Elektrėnus (gerai, kad ne į Kloninius Mijaugonis), o dabar jau yra nuorodos ir į Vilnių
- Gerai, kad kelyje KK 129 nuo Alytaus nuorodos yra į Kauną ir Kaišiadoris, bet ne į Antakalnį. Tačiau nėra nuorodos į Vilnių.
Vakar teko važiuoti iš Alytaus link Vilniaus per naują Nemuno tiltą.
Visur rašoma PIVAŠIŪNAI. Jau įsukus į KK 220 link KK 129 buvo tokios nurodos su atstumais: KK 129 Kaunas ir KK 220 PIVAŠIŪNAI bei RŪDIŠKĖS
Kodėl nėra Vilniaus?
Juk iš Alytaus šiaurinio pramoninio rajono per naująjį tiltą ne vietiniai dažniausiai važinėja į Vilnių, o ne į Rūdiškes ir Pivašiūnus.
Latvijoje kelio nuorodos turi savo specifiką.
Anksčiau buvo rašoma vietoje A-1 Tallina A-2 Pleskava ar A-13 Utena tik pasienio gyvenviečių pavadinimai: A-1 Ainaži, A-2 Veclaicene ar A-13 Medumi.
Ačiū, kad ženklai nukreipia Lietuvos link.
Lenkai nebuvo patenkinti su savo Budzisko ar Ogrodniki ar Kolbaskowo. Po truputį pradeda žymėt Kaunas ir Vilnius, tik būtina pridėt prefiksą LT. Lietuvos ar kitos šalies link nukreipia prefiksas LT, PL, EST, D ir t.t. Tiesa, ne visos ES šalys sutarusios taip žymėt kitų šalių miestų pavadinimus. Vidurio Europa, Austrija, Vokietija žymi, bet Skandinavijos šalys, Prancūzija nežymi. Iš vis vienas iš Europos trūkumų yra nuorodų žymėjimų standartų skirtumas, varijuojantis nuo Lietuvoje paplitusio baltarusiško (vadinkim) standarto iki įvairiausių Vakarų Europos standartų.
Kartais tuo prefiksu žymi ne tik miestą kitoje šalyje, bet tiesiog kitą šalį. Pvz. Austrijoje ant greitkelių yra (ar bent jau buvo) žymimos visos Balkanų šalys, su kuriomis Austrija nesiriboja, bet nenurodomi miestai.
Esu matęs Slovakijoje ženklą, kuriame Košicė buvo su prefilsu H (Vengrija). Pagalvojau, kad tai atrodo tiesiog klaidingai. Paskui supratau, kad taip tiesiog norėjo pažymėti kelią vedantį link Vengrijos pro Košicę. Norėjo ir Lietuvoje implementuoti Lazdijai (PL) ženklai, bet tai iš karto buvo pastebėta ir PL ženklai buvo užtušuoti.
Suvainiškis (LT) arba Pandėlys (LT) būtų informatyviau.
Juodupėje yra Aknystė (tik reiktų dar LV ženklo ir galbūt latviško pavadnimo) ir atrodo šiek tiek labiau integruotai tarp sienų.
Ačiū, kad ženklai nukreipia Lietuvos link.
Panašių ženklų į Latviją nenurodant gyvenvietės buvo (gal ir yra) ir Lietuvoje, pvz. prie Laižuvos ar prie Tilžės
Latvijoje krypčių nuorodos turi savo specifiką.
Anksčiau krypčių nuorodose vietoje A-1 Tallina A-2 Pleskava ar A-13 Utena buvo rašomi tik pasienio gyvenviečių pavadinimai: A-1 Ainaži, A-2 Veclaicene ar A-13 Medumi. Dabar jie pasitaisė ir užrašo panašiai kaip lietuviai, pvz., A-7 Kauņa (ne tik Bauska).
2018 metais išasfaltuotas kelias P-75 Nereta- Lietuvos siena (Suvainiškis)
Foto 2019.06
Neretoje prie kiekvienos sankryžos užrašai "Lietuvas robeža" (Lietuvos siena)
Šis 4 km ruožas iki sienos anksčiau buvo žvyrkeklis
(...)
Suvainiškis
Pagal tą pačią "Interreg" programą ir Lietuvoje išasfaltuota paskutinė kelio RK 3647 Pandėlys-Panemunis-Suvainiškis žvyrkelio atkarpa, buvusi tarp Taručių ir Vilkolių. Iš Rokiškio ir kitų Šiaurės Lietuvos rajonų atsiranda alternatyvūs maršrutai į Rygą ir kitus Latvijos miestus.
Paskutinis taisė Romas; 2019.06.30, 18:02.
Priežastis: Kopiaj iš temos "Latvijos keliai"
Manau problema kyla tiems, kurie geriau nepažįsta Vilniaus ir iš žemėlapio, kurį nufotografavai,
Nėra įmanoma važiuojant perskaityti tų smulkių abrakadabrų.
Vietiniam gyventojui su didesniais už vidutinius orientavimosi pagal žemėlapį įgūdžiais pavyko rasti parkingą tik iš antro karto ir tik išnaršius visą teritoriją.
Atlikus vietovės tyrimą (rekognostiruotę) patikimai nustatyta, kad įvažiavimas įparkingą P9 yra tarp TEVA ir Valentis (buv. Ilsantos) gamyklų.
Kažkokia ženklinimo parodija yra važiuojant nuo miesto
Tuo tarpu važiuojant nuo Molėtų pirmąsias "orientacines" abrakadabras žmonės pamatys tik Santariškių gatvėje.
Juk paprasčiau buvo galima iš karto pastatyti normalaus šrifto krypčių nuorodas.
Romas, manau problema kyla tiems, kurie geriau nepažįsta Vilniaus ir iš žemėlapio, kurį nufotografavai, jiems sunku suvokti erdvinę poziciją. Vienintelis dalykas, kurį pagalvojau važiuodamas pro tą žemėlapį, kad bus tokių, kurie pravažiuos šitą vietą ir nuvažiuos į naująją Santaros g.
Pirmą kartą apvažiavus visą kvartalą nepavyko surasti įvažiavimo į tą mega super duper Santariškių parkingą.
Bandymai iš antro surasti daugiaaukštį parkingą P9 ir išmokti būti drausmingu parkuotoju.
Navigacijos į parkingą ypatumai
Molėtų plentas.
Čia tas orientavimosi šedevras, kurių pilna prie kiekvienos sankryžos
Negi jie negali parašyti nuorodų normaliu šriftu "Parkingas P9- 500 metrų", "Parkingas P9- 200 metrų ->" ir pan.
Buvo pabandyta ištyrinėti erdvę tarp Nestės degalinės ir plovyklos.
Ten jokio parkingo pamatyti nepavyko
Tolumoje matosi mažytė nuoroda, nukreipianti į didelį parkingą
Kur kas labiau pastebima didelė mažojo IKI'uko reklama, kur aiškiai nurodyta, kur ir kiek važiuoti
Nuostabus tos improvizuotos nuorodos, pastatytos kažkur toli nuo kelio, matomumas
Dar viena didelio parkingo mikroskopinė nuoroda
Atkreipkime dėmesį, kad išsukant iš parkingo ir norint važiuoti miesto link Santaros g. apsisukimo reikės kirsti kelias juostas, tame tarpe su ištisinėmis tarpinėmis skiriamosiosmis linijomis
Laisvų vietų 1173
Dar įdėta ir schemutė, kurią išiminėdami posūkį visi suspės ištudijuoti
Yra aiškus ženklas, netgi du jei neklystu, ties balta nuoroda į Kauna važiuojant nuo Klaipėdos tik pravažiavus 9 forto stotelę, kad Vandžiogala pasieksi pasukęs į Kauną. Čia ženklai tikrai aiškūs manau ir yra nuo pirmos dienos atidarius apsisukimą. Tačiau viskas palikta su sena kryptim Klaipėda-Vandžiogala kaip buvo ir ten taip pat aukštai dar kabo, kad iš a1 kertant Via Baltica srautą pasuksi į 222. Dauguma krypties Klaipėda-Vandžiogala vairuotojų vaziuoja automatu nes ten srautas pagrinde vietinis, plius palindus po viaduku nereikia niekur persirikiuoti, kai važiuojant nauju apsisukimu reikia praleisti srautą Kaunas - KLaipėda.
Suprantu taip, kad Vandžiogalos kryptis tebekabo, nes A5 srautas, įvažiuojantis į A1, sužino, kad vėl pasukus dešinėn, galima važiuoti į Vandžiogalą. A1 nuo Klaipėdos važiuojantys turi paisyti KET ir į Vandžiogalos kryptį nekreipti dėmesio, juolab, kad kaip jūs minėjot, ji nurodyta iš anksto dar prieš pačią sankryžą ir yra nurodyta kaip sukti.
Taip išeina, kad ne su nuorodomis problema, o su pačiu KET laikymųsi. Nevažiavau dar pro ten, tai čia tik mano prielaida
Komentuoti: