Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • PoDV
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    išvažiavimų numerius
    Formaliai netgi nuovažų numerius Išvažiavimas yra ko gero ilgiausias man žinomas žodis exit'ui vietine kalba pažymėti

    Beje esu matęs Čekijoje, Austrijoje ir berods Slovakijoje ženklų, kur išvažiavimo numeriui pažymėti naudojamas žodis EXIT. Matyt naudotas kol nepasirodė dabartiniai šiose šalyse nuovažų simboliai
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.15, 15:55.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Europoje sutarti exit numeracijos simboliai:
    Mano žiniomis



    Skirta išvažiavimui iš automagistralės (toliau - autostrados) ir greitkelio. Už šio ženklo, išsukus iš kelio seka autostrados arba greitkelio pabaigos ženklas.




    Autostradų ir (arba) greitkelių sankryža. Už šio ženklo, išsukus bent viena kryptimi toliau tęsiasi autostrada arba greitkelis (arba pereinama tarp vieno iš jų). Šis ženklas nereiškia, kad tai grynai autostrados ar greitkelio sankryža, iš tokios sankryžos taip pat gali būti išvažiavimas į vietinį kelią. Lietuvoje tokių sankryžų kol kas nėra. Kandidatai - Sitkūnų sankryža (A1/A8) ir Šilagalio sankryža (A2/A8), jei A8 bus paversta autostrada. Įdomu, ar A1 ir A5 ties Kaunu taip pat turės bent greitkelio statusą.

    Lenkija juos naudoja, bet kol kas juos šiuo metu interpretuoja savaip: autostradų sankryžos ženklą interpretuoja kaip "sankryžos aplamai" ženklą ir žymi 3000 m prieš sankryžą (dėl kelio savybių kartais žymimas ir iki 500 m prieš sankryžą), o išvažiavimo ženklą žymi kartu su išankstine krypčių rodykle, t.y. pažymi išvažiavimo kelią (sankryža gali turėt vieną, du arba daugiau išvažiavimus). Tokia sistema neduoda informacijos ar tai yra išvažiavimas iš autostrados ar autostradų sankryža. Skyscrapercity forume mačiau diskusijų ir netgi pasiūlymų Lenkijos vyriausybėj kaip geriau ženklinti kelius, nors didelio pasisekimo jų pasiūlymai neturėjo, vyriausybė sukūrė savo naują sistemą, kurią dabar matome Suvalkų aplinkkelyje. Sakyčiau, netgi Lenkijoj ne pyragai su krypčių ženklinimu. Man pačiam nelabai patinka, kad įrengiami kiek per dideli stendai kryptims žymėti ir ne itin koncentruojamasi į krypties išankstinį ženklinimą prieš sankryžą (pažymimas vieną kartą 500 m), aišku autostradose situacija geresnė - du kartai. Kai kurie aspektai aplamai krypčių ženklinime pas mus netgi yra pažangesni, nors ne visada tokie matomi (turbo žiedų ženklinimas bei nevengiama pažymėti rodyklių virš kiekvienos juostos ne tik autostradose bei greitkeliuose, nepaisant Vilniaus praktikų)

    Lenkų pasiūlymai gerinti kryptis Lenkijoje:
    http://www.drogowskazclassic.pl/

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    exit numerius
    išvažiavimų numerius

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Galėtų būti du variantai:
    Skandinaviškas - Ukmergė Š, Ukmergė R, Ukmergė P, Ukmergė V, Ukmergė ŠV
    Kitur naudojamas - Ukmergė-šiaurė, Ukmergė-rytai, Ukmergė-pietūs, Ukmergė-šiaurės vakarai (kartais vietoj brūkšnio būna tarpas)

    Pagal Danijos praktiką, pasaulio šalies išsukus iš kelio nurodyti jau nereikėtų, ji skirta kaip papildoma info pagrindiniame kelyje prieš įvažiavimą į skirtingas miesto dalis iš to pačio kelio (maršruto).


    Aš būčiau už skandinavišką variantą. Esu fanas praktiškų, minimalistinių dizainų, kaip pvz. Danija ar USA. Nešvaistomas ženklas tuštiems plotams, o esamas plotas kuo labiau yra užpildomas bei rašoma tik tiek informacijos kiek jos reikia (nesivarginant su žodžiu pietvakariai paliekant tik PV)

    Spėju, exit numerius gelsvame fone (tokiame fone teikiama įvairi papildoma info apie eismo įvykius ar surinktas baudas) galima būtų įrengti jau rytoj, tiesiog prikabinant numerius kur nors prie esamų ženklo atramų, tiesiog reiktų iniciatyvos. Postūmį galėtų duoti į Lietuvą atvesta S61 magistralė, kuri iki Lietuvos sienos jau turės exit numeraciją, o Suvalkų aplinkkelis jau turi exit numeraciją T.y. pirmas ruožas Lietuvoje su exit numeracija galėtų būti Via Baltica nuo Lenkijos sienos iki Kauno
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.15, 15:24.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Pasaulio šalys krypčių nuorodose labiau tiktų kokiai Klaipėdai, ypač žymint nuvažiavimus aplinkkelyje A13.
    Vilniuje pavadinimai su pasaulio šalimis dar neįprasti.

    Nenukris kepurė, jei pasaulio šalys bus vadinamos lietuviškai, o ne "ingliš". Taip yra visose šalyse. Navigacijai svarbu vienodumas, nesvarbu kokia kalba.

    Mažas pataisymas - Paneriai yra ne "East", o labiauisiai į Vakarus nutolęs rajonas.
    Tai žinoma, kad gali būti lietuviškai. Čia pateikiau pavyzdį, kaip nuo autostradų skirstomi transporto srautai. Vėliau jie vis labiau smulkinami nuorodose iki konkrečių mikrorajonų, prospektų, gatvių ir t.t.
    Tiesiog autostradoje turi būti maksimalus aiškumas per kelias sekundės. Vairuotojas autostradoje nespėja perskaityti daugiau nei 3-4 užrašų.
    Dabar bent jau neliko nesąmonės su nuoroda VILNIUS (iki centrinio pašto), važiuojant miesto centrinėje dalyje
    Paskutinis taisė oranger; 2019.09.15, 12:28.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Pasaulio šalys krypčių nuorodose labiau tiktų kokiai Klaipėdai, ypač žymint nuvažiavimus aplinkkelyje A13.
    Vilniuje pavadinimai su pasaulio šalimis dar neįprasti.

    Nenukris kepurė, jei pasaulio šalys bus vadinamos lietuviškai, o ne "ingliš". Taip yra visose šalyse. Navigacijai svarbu vienodumas, nesvarbu kokia kalba.

    Mažas pataisymas - Paneriai yra ne "East", o labiauisiai į Vakarus nutolęs rajonas.
    Nors, tiesą pasakius, neesu pilnai įsigilinęs kokia yra pasaulio šalių (šiaurė, vakarai) naudojimo praktika Vakaruose, bet atrodytų logiška, jei ji būtų taikoma tose kryptyse, kurie tam pačiam kelio maršrute pasikartoja (kaip pvz. A13 ties Klaipėda arba A2 ties Ukmerge),

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė oranger Rodyti pranešimą

    Aš tai būčiau už vieningą sistemą, kaip Vakarų šalyse. Ten magistralėse miestas skirstomas į didžiausius vienetus (pvz. Nord, West, East, arba didžiausi rajonai). Galėtų būti VILNIUS NORD (Žirmūnai, Baltupiai, Jeruzalė etc), VILNIUS WEST (pusė miesto nuo Šeškinės iki Pilaitės, Lazdynų) ir VILNIUS EAST (Paneriai, Naujininkai, Naujoji Vilnia, Markučiai...) Ir, žinoma VILNIUS CENTRAS (Senamiestis, Naujamiestis, NMC, Žvėrynas, Antakalnis, Užupis).
    Ten ne miestai skirstomi, o išvažiavimai. "Šiaurinis" gautųsi įvažiuot per pietus (Savanorių pr.) ir varyt per visą GV Kažkiek logikos būtų Gariūnų išsukimą pervadinti į Vilnius-Vakarai. Bet kaip pavadinti Savanorių prospektą? Vilnius-Pietūs? Nei vienam nėra daug logikos...

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pasaulio šalys krypčių nuorodose labiau tiktų kokiai Klaipėdai, ypač žymint nuvažiavimus aplinkkelyje A13.
    Vilniuje pavadinimai su pasaulio šalimis dar neįprasti.

    Nenukris kepurė, jei pasaulio šalys bus vadinamos lietuviškai, o ne "ingliš". Taip yra visose šalyse. Navigacijai svarbu vienodumas, nesvarbu kokia kalba.

    Mažas pataisymas - Paneriai yra ne "East", o labiauisiai į Vakarus nutolęs rajonas.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Vietoj kur dabar "Centras", ten galėtų atsirasti "Savanorių pr."
    Aš tai būčiau už vieningą sistemą, kaip Vakarų šalyse. Ten magistralėse miestas skirstomas į didžiausius vienetus (pvz. Nord, West, East, arba didžiausi rajonai). Galėtų būti VILNIUS NORD (Žirmūnai, Baltupiai, Jeruzalė etc), VILNIUS WEST (pusė miesto nuo Šeškinės iki Pilaitės, Lazdynų) ir VILNIUS EAST (Paneriai, Naujininkai, Naujoji Vilnia, Markučiai...) Ir, žinoma VILNIUS CENTRAS (Senamiestis, Naujamiestis, NMC, Žvėrynas, Antakalnis, Užupis).

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Prasčiausias dalykas man Lietuvos keliuose ir gatvėse yra ne provėžos, o ženklinimas. Labiausiai - krypčių ženklinimas. Įdomu, ar čia iš vis yra kažkokios vilties, kad situacija pastebimai pagerės bent jau artimoje ateityje.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

    Kodėl į Minską važiuoti per pirmą išvažiavimą, o į Oro uostą per antrą ? Kodėl krypties rodyklė rodo A14, jei nei iš Oslo gatvės nei iš aplinkkelio nėra tiesioginio įvažiavimo į ją ? A14 geriau rašyti kryptimi tiesiai (arba išvis nerašyti) - pro Savanorių pr., ir Geležinio Vilko g., o išvažiavime žymėti A3. Kadangi iš šio išvažiavimo taip pat galima pasiekti aplinkkelį, būtų galima žymėti ir Panevėžį. Taip pat abejočiau Lydos pažymėjimo reikalingumu. Gal geriau Gardinas, Druskininkai arba Marijampolė ?

    Nesiorientuoju į visišką krypčių ženklinimo sistemos perdarymą, bet ok.
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.09.14, 21:35.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

    Kodėl į Minską važiuoti per pirmą išvažiavimą, o į Oro uostą per antrą ? Kodėl krypties rodyklė rodo A14, jei nei iš Oslo gatvės nei iš aplinkkelio nėra tiesioginio įvažiavimo į ją ? A14 geriau rašyti kryptimi tiesiai (arba išvis nerašyti) - pro Savanorių pr., ir Geležinio Vilko g., o išvažiavime žymėti A3. Kadangi iš šio išvažiavimo taip pat galima pasiekti aplinkkelį, būtų galima žymėti ir Panevėžį. Taip pat abejočiau Lydos pažymėjimo reikalingumu. Gal geriau Gardinas, Druskininkai arba Marijampolė ?



    Tai gal tada važiuojant tiesiai reikia žymėti Oro uostą, jei jis yra žymimas toje pačioje sankryžoje į dešinę, važiuojant A1 ? Kur žymėjimo vientisumas ?
    Vientisumo labai mažai. Toks jausmas, kad reikalas ne vienose rankose.
    O dėl Lydos visiškai sutinku. Vilniuje pilna nuorodų į Baltarusijos miestus, kur mažai kas važiuoja: Minskas, Gardinas, Polockas, Lyda... Bet visiškai nėra nuorodų į Balstogę, Daugpilį, Varšuvą, net į Marijampolę ar Šiaulius...

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė oranger Rodyti pranešimą

    Į Savanorių pr. ten iš viso nepasuksi

    Šiaip, geriausias būdas krypčių ženklinime - kviesti specialistą iš kito miesto (arba užsienietį) ir taisyti viską, kol jam nebus iki galo aišku. Berods, taip daro vokiečiai ir olandai. Nes Lietuvoje didžiausia problema yra tame, kad dažnai nenurodomos kryptys vien dėl to, kad "visiems ir taip aišku".
    Vietoj kur dabar "Centras", ten galėtų atsirasti "Savanorių pr."

    Komentuoti:


  • 10.000
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    A1 link Vilniaus centro.

    1. išvažiavimas: Tiesiai - (A1) Savanorių pr.; Lazdynai; Centras. Į dešinę - (A19; E85) Lyda; Minskas; Trakai
    2. išvažiavimas: Tiesiai - (A1) Savanorių pr. Į dešinę - (A2;A14;oro uostas) Lazdynai; Centras.
    Kodėl į Minską važiuoti per pirmą išvažiavimą, o į Oro uostą per antrą ? Kodėl krypties rodyklė rodo A14, jei nei iš Oslo gatvės nei iš aplinkkelio nėra tiesioginio įvažiavimo į ją ? A14 geriau rašyti kryptimi tiesiai (arba išvis nerašyti) - pro Savanorių pr., ir Geležinio Vilko g., o išvažiavime žymėti A3. Kadangi iš šio išvažiavimo taip pat galima pasiekti aplinkkelį, būtų galima žymėti ir Panevėžį. Taip pat abejočiau Lydos pažymėjimo reikalingumu. Gal geriau Gardinas, Druskininkai arba Marijampolė ?

    A19 link Lazdynų.

    1. išvažiavimas. Tiesiai - Kaunas; Lazdynai; Centras. Į dešinę - Savanorių pr.
    2. išvažiavimas. Tiesiai - Lazdynai; Centras. Į dešinę - Kaunas.
    Tai gal tada važiuojant tiesiai reikia žymėti Oro uostą, jei jis yra žymimas toje pačioje sankryžoje į dešinę, važiuojant A1 ? Kur žymėjimo vientisumas ?

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    A19 link Lazdynų.

    1. išvažiavimas. Tiesiai - Kaunas; Lazdynai; Centras. Į dešinę - Savanorių pr.
    Į Savanorių pr. ten iš viso nepasuksi

    Šiaip, geriausias būdas krypčių ženklinime - kviesti specialistą iš kito miesto (arba užsienietį) ir taisyti viską, kol jam nebus iki galo aišku. Berods, taip daro vokiečiai ir olandai. Nes Lietuvoje didžiausia problema yra tame, kad dažnai nenurodomos kryptys vien dėl to, kad "visiems ir taip aišku".

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    A1 link Vilniaus centro.

    1. išvažiavimas: Tiesiai - (A1) Savanorių pr.; Lazdynai; Centras. Į dešinę - (A19; E85) Lyda; Minskas; Trakai
    2. išvažiavimas: Tiesiai - (A1) Savanorių pr. Į dešinę - (A2;A14;oro uostas) Lazdynai; Centras.

    A19 link Lazdynų.

    1. išvažiavimas. Tiesiai - Kaunas; Lazdynai; Centras. Į dešinę - Savanorių pr.
    2. išvažiavimas. Tiesiai - Lazdynai; Centras. Į dešinę - Kaunas.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė oranger Rodyti pranešimą
    O be to, ta vieta gėdinga dar ir tuo, kad ten meluojama nevietiniams, kad CENTRAS yra tiesiai (nors 80 procentų transporto suka link Lazdynų ).
    Tai - necivilizuotas elgesys.
    Vilniuje su vietinių krypčių ženklinimu (baltame fone) yra apgailėtina padėtis. Vienas kitas ženklas atsirado tik Vakariniame aplinkkelyje.

    Ženklinimo TOP'as yra Galvės g. ir Pietinio aplinkeklio sankryžoje (A4, A16 su A19).
    Atvažiuojant į Vilnių nuo Trakų nėra nuorodos į Lazdynus, bet yra nuoroda į Kauną (važiuojant rytų kryptimi).

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Pritarčiau. Man važiavimas pro Savanorių pr. atvažiuojant nuo Kauno atrodo toks nelogiškas...
    Priklauso nuo to į kur reikia. Jei taikoma link GV (Baltupiai, Jeruzalė, Antakalnis, Žirmūnai), tada pro Savanorius geriau. Po Savanorių ir Pedagoginio žiedais šauni tiesiai. Daug patogiau nei įvažinėt į žiedą atvažiavus iš Oslo g arba Narbuto. arba rangytis nuo VA per Ukmergės g. ir Ozo g.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    Pritarčiau. Man važiavimas pro Savanorių pr. atvažiuojant nuo Kauno atrodo toks nelogiškas...
    Absoliučiai nelogiškas. O be to, ta vieta gėdinga dar ir tuo, kad ten meluojama nevietiniams, kad CENTRAS yra tiesiai (nors 80 procentų transporto suka link Lazdynų ). Tai - necivilizuotas elgesys.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Pritarčiau. Man važiavimas pro Savanorių pr. atvažiuojant nuo Kauno atrodo toks nelogiškas...

    Komentuoti:

Working...
X