Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomas
    replied
    Latviams bepigu, kai pas juos yra tik 2 kryptys - į Rygą, ir iš Rygos.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Ryga kol kas atsigriebia krypčių ženklinimo kokybe savo įgyvendintuose didmiesčių magistralių projektuose
    Ne tik Vilniuje, bet ir visoje Lietuvoje kelių ženklinime totalus bardakas. Gal kas gali numesti nuorodą - kokie konkretūs asmenys už tai yra atsakingi?

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Diagramos supaprastinimas, kuriame norėta įtalpinti atstumus apylankoje. Realiai labiau neatitinka uždaryta atkarpa, bet nupiešus trikampį ženklas liktų vizualiai sugrūstas į viršutinį dešinįjį kampą.

    Iki Massimo Vignelli stiliaus (geografijos neatitinkančių simplifikuotų metro žemėlapių) dar toli.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kas gali paaiškinti, kodėl apylanka žymima ratais kvadratais, kai vietovėje yra aiškus trikampis




    Komentuoti:


  • myhorsegallery
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Prekybos centro "Megos" sankryžai. Siūlau tokį eskizą pagal jūsų pasiūlymus: (Po rekonstrukcijos į 232 kelią bus galima patekt tik per jungiamuosius kelius, einančius per ankstesnes sankryžas)
    Click image for larger version Name:	eskizo_patarimai1.jpg Views:	1 Size:	64,6 kB ID:	1772106
    Nesekiau anksčiau šios temos, bet turiu pasiūlymą: miesto dalis žymėti kartu su miestu, pvz. Kaunas (Aleksotas), Kaunas (Vytėnai). Kaunas gali būti mėlyname fone viršuje, o miesto dalis baltame po apačia. Taip yra daroma Vokietijoje ir tai labai padeda atvykusiems iį kitur, nes jei ieškoti Vytėnai žemėlapyje, tai negalėtum lengvai rasti.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    A14 statyboje yra šiokie tokie pokyčiai Raudondvario sankryžoje (atsišakojimas į KK167 senąjį Molėtų plentą):
    - Eismas abiem kryptimis paleistas tiesiai per viaduką dešiniąja puse.
    - Uždarytas atsišakojimas į KK167 link Paberžės ir Giedraičių
    - Apylanka link Paberžės keliu KK108 Nemenčinė-Maišiagala per Pikeliškes.

    Beje, apylankos žymėjimas važiuojant nuo Vilniaus ne be trūkumų:
    - Raudondvario sankryžoje (su keliu KK167), užsimenama apie apylanką, tačiau sankryžoje su keliu KK 108 nėra jokios apylankos nuorodos į Paberžę. Dauguma važiuojančių Paberžės kryptimi yra vietiniai, tačiau apylankos ženklais turėtų būti visose kryžkelės.
    - Atvažiuojant nuo Paberžės Pikeliškių kryžkelėje su KK 108 žymėjimas link Vilniaus per KK108 Nemenčinės kryptimis gana aiškus, tik vietoj trikampės apylankos nupaišyta kvadratinė.


    Žemėlapio pagrindas iš www.mapy.cz

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Hmm, koks tikslas rašyti tą patį pavadinimą 2 kartus? Galėjo vieną kartą, arba pridėti lietuvišką pavadinimą (berods Rūtelė).

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Iš planuotų Lenkijos ir Lietuvos 14 pasienio kelių abiejose sienos pusėse nutiesti 8 keliai, iš jų 4 asfaltuoti ištisai: 2. Vištytis-Wiżajny, 4. Gražiškiai-Wiżajny, 12. Lazdijai-Seinai . Prie asfaltuotų pasienio kelių sąrašo dar reikia pridėti kelią Nr. 7 Rutka-Tartak - Liubavas (kuris anksčiau buvo asfaltuotas tik Lietuvos pusėje).

    Netyčia aptikau, kad pasienio kelias Nr. 7 (Lietuvoje RK 2653 Žiogaičiai–Pašešupė) MapsGoogle žemėlapiuose ne tik nežymimas maršrutuose, net ir išvis nerodomas.

    Šis kelias gali būti alternatyva, kai Lietuvos ir Lenkijos pusėje tarp Kalvarijos ir Suvalkų prasidės E67 "Via Baltica" rekonstrukcija. Nors numatomos kitos trasos, tačiau pasienio taškas išliks tas pats.
    Visa kelio trasa: Suwałki (Suvalkai) - DW655 - Rutka Tartak - vietinis asfaltuotas kelias - PL/LT siena Poszeszupie/Liubavas - RK 2653 - RK2615- Salaperaugis - A5 - Kalvarija


    Maršrutas Rutka-Tartak (PL) - Kalvarija (LT).

    Maps Google - išvis nerodomas pasienio kelias Nr. 7 (RK2653)


    Mapy.cz - rodomas 7 km trumpesnis kelias



    Foto 2019.07
    (...)

    Kelių RK 2653 Žiogaičiai–Pašešupė ir RK 2615 Liubavas– Salaperaugis kryžkelė ties Žiogaičiais
    Paskutinis taisė Romas; 2020.02.23, 18:49. Priežastis: Kopija iš temos "Kaip nuvykti iš ... į ..."

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Prekybos centro "Megos" sankryžai. Siūlau tokį eskizą pagal jūsų pasiūlymus: (Po rekonstrukcijos į 232 kelią bus galima patekt tik per jungiamuosius kelius, einančius per ankstesnes sankryžas)
    Click image for larger version  Name:	eskizo_patarimai1.jpg Views:	1 Size:	64,6 kB ID:	1772106

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Rodyklių dizainas dabar yra ok, manau.

    Galvoju, gali būti numeriai išdėstomi skirtingose rodyklės pusėse, aiškumo tai neturėtų mažinti.

    Tokie numerių prištampavimai labiau būdingi miestų gatvėse, ypač Vilniuje, kur norima nurodyti n+k trasų numerių. Kaune numeriai iš vis nežymimi (nesakau, kad tai gera praktika, kartais numeriai žymimi šalia miestų pavadinimų).

    Aš nusprendžiau paredaguot keletą jūsų kelio ženklų:
    Click image for larger version

Name:	image_94995.jpg
Views:	314
Size:	160,2 kB
ID:	1772104
    Rodyklės virš kiekvienos juostos turiu omeny, kad gali ir neapimti ženklai viso kelio ir visų jos juostų (taip kaip jūsų ankstesniems eskizams siūlau), bet rodyklė turi būti virš tos juostos, kur ji išsidėsčiusi kelio ženkle.

    Komentuoti:


  • Deus
    replied
    Reiktų su jūsų standartu susipažinti ministerijai (jei dar nesusipažino), o jie galėtų pasidaryti išvadas.
    Ne, nes aš nieko nesiunčiau ministerijai, netgi, nežinau per kur kontaktuoti šiuos eskizus.

    Kairė pusė žemyn
    Naujoje nuotraukoje, aš pataisiau kelis dizaino elementą - rodykles kurios tapo šiek tiek sutrumpintos keliuose ženkluose. Deja, aš negaliu pataisyti trečia ženklą iš kairės, dėl to kad aš pastebėjau kad vokiečiai irgi taip daro, kad kelio numeriai būtų šalia rodyklės.

    Dešinė pusė žemyn
    1. Taip, bet kadangi Lietuvoje, kelių numeravimas yra absurdiškas, ir kelio numeriai ya "prištampuoti" kol vietos nera, tai padaryti būtų sudėtingą, kadangi, vokiečiai retai naudoja numerius iš europinio kelių tinklo, tik naudodami savo kelių numerius, tai jiems išeina dublikuoti numerius. Kol kelių numeravimas nepasikeis, tol nieko nebus (pasižiūrėkit kiek "A" kelio numerių yra sudėta viename iš mano ženklų, be "E" kelio numerių).

    2. Pabandžiau pakeisti dizaino elementus ant kelių ženklų, kaip pakeistą konfigūracija, pakeistos rodyklės ir kiti dizaino elementai. Man atrodo, kad jie yra geresnį negu praeita sykį.


    Taipogi, padariau papildomą eskizą panaudomas tokį pat stilių kaip vokiečiai turistinėms/istorinėms vietovėms.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Deus Rodyti pranešimą
    Padariau daugiau eskizų kuriuos bandžiau kuo geriausiai susistematizuoti panaudojant vokiečių krypčių ženklinimo standartus, todėl, keliuose ženkluose, užsienio miestų pavadinimai yra šalia lietuviškų pavadinimų, išskyrus kad originalus pavadinimai yra mažesni.

    Kelios vietos buvo išrinktos šiems eskizams - A5 automagistralė link Kauno, naujai rekonstruotas ruožas/sankryža šalia PC Mega link Vilniaus pusės, vienas ženklas iš Vilniaus, Ukmergės g. ir Geležinio Vilko g. sankirtos link žiedinės sankryžos, A5 kelio sankryžą prie Garliavos važiuojant link Varšuvos/Alytaus, o kiti kelio ženklai yra sankryžoje su Oslo g. ir aplinkkelių Vilniuje.

    Aš manau kad šie ženklai yra daug geresnį dizainų, rodyklėmis kurios nurodo kurį eismo juostą turi būtį naudojama ir bandymas sumažinti netvarkingumą. Jūsų nuomonė būtų gerai.
    Reiktų su jūsų standartu susipažinti ministerijai (jei dar nesusipažino), o jie galėtų pasidaryti išvadas.

    Kiek esu susipažinęs su vokišku standartu: (kiekviena nuotrauka aptariama iš viršaus į apačia, pradedant kaire puse, baigiant dešine)

    Kairė pusė žemyn:
    1) ir 2) Ženklo 604 rodyklės tiesiai ties lėtėjimo juostos pradžia turėtų būti trumpos kaip lenkiškame variante, o jei įrengiama keli šimtai metrų prieš lėtėjimo juostos pradžią ar išsišakojimą, nurodant atstumą metrais, tada tinka jūsų siūlomas variantas su ilgomis rodyklėmis.
    3)"230" su rodykle galėtų būti patraukta į dešinę, kad "230" būtų vidury, o rodyklė dešinėje, man bent jau kompoziciškai taip geriau žiūrisi.
    4) Visos rodyklės turėtų būti trumpos, nebent išskyrus tą kur pažymi išvažiavimą į Saltoniškių g.
    5) Tinka
    6) Kad nesimaišytų su pailgintomis išankstinėmis rodyklėmis, siūlau įrengti trumpas rodykles
    7) 8) Tinka
    9) Analogiškai kaip 1)

    Dešinė pusė žemyn:
    1) Tinka, gal A1/E85 abejose rodyklės pusėse turi būt, bet čia jau subjektyvus reikalas (bent jau vokiečiai tarp rodyklių išlaiko vienodą skaičių/skaičius)
    2) Analogiška 2) kairės pusės variantui
    3) 4) Nu ok
    5) Kiekvieną kryptį dėstyčiau atskirose šalia išdėstytuose ženkluose. Kryptis tiesiai ir kryptis į dešinę turi savo atskiras lenteles. Kartu būdamos gali susimaišyti. Tas negalioja, kai rodyklė vaizduoja tiesiai ir į dešinę.
    6) Nu ok
    7) Nu gal arčiau atitraukčiau, t.y. įrengčiau ties lėtėjimo juostos pabaiga, o ne ant išsišakojimo.
    8) Dizaino dalykai. Išdėsčiau kaip siūlau kairės pusės 3) punkte
    9) Kaip minėjau, išankstinėms rodyklės prailgintas kotas tinka.
    10) Kaip minėjau, ties lėtėjimo juostos pradžia/išsišakojimo siūlau trumpus kotus.

    Komentuoti:


  • Deus
    replied
    Padariau daugiau eskizų kuriuos bandžiau kuo geriausiai susistematizuoti panaudojant vokiečių krypčių ženklinimo standartus, todėl, keliuose ženkluose, užsienio miestų pavadinimai yra šalia lietuviškų pavadinimų, išskyrus kad originalus pavadinimai yra mažesni.

    Kelios vietos buvo išrinktos šiems eskizams - A5 automagistralė link Kauno, naujai rekonstruotas ruožas/sankryža šalia PC Mega link Vilniaus pusės, vienas ženklas iš Vilniaus, Ukmergės g. ir Geležinio Vilko g. sankirtos link žiedinės sankryžos, A5 kelio sankryžą prie Garliavos važiuojant link Varšuvos/Alytaus, o kiti kelio ženklai yra sankryžoje su Oslo g. ir aplinkkelių Vilniuje.

    Aš manau kad šie ženklai yra daug geresnį dizainų, rodyklėmis kurios nurodo kurį eismo juostą turi būtį naudojama ir bandymas sumažinti netvarkingumą. Jūsų nuomonė būtų gerai.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    15min.lt 2019.11.22
    Uždarius Amalių pervažą tarp vairuotojų kilo sąmyšis – jokių nuorodų naujojo tunelio link
    Šią savaitę Amalių geležinkelio pervažą kirto paskutiniai automobiliai. Už kelių šimtų metrų atidarytas tunelis sujungė R.Kalantos ir Chemijos g. Nors baigiamieji darbai tęsis iki gruodžio vidurio, vairuotojai, kaip paskelbė valdžia, gali pamiršti anksčiau nusidriekdavusias eiles. Pervaža uždaryta, tunelis atidarytas, tačiau nuorodų kelyje apie tai – nė vienos. Tarp vairuotojų kilo sąmyšis.





    Pervaža jau uždaryta. Šiuo metu prie jos dirba technika, įrenginėjamos kliūtys kirsti geležinkelio bėgius. Visas eismas nukreiptas nauju keliu su tunelių sistema“, – pokyčius lapkričio 21 dieną pranešimu spaudai paviešino Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras. Ką jis turėjo omeny sakydamas, kad eismas nukreipiamas nauju keliu, neaišku, nes vairuotojai neranda jokių nuorodų ir privažiavę uždarytą pervažą, tiesiog pasimetę blaškosi.

    Apie tai, kad uždarius ilgus metus veikusią Amalių pervažą tarp vairuotojų kilo pasimetimas, 15min informavo šalia jos gyvenantis Zenonas. Pasak jo, pokyčius žyminčių ar nuorodą link naujojo tunelio pateikiančių ženklų kelyje – nulis.
    „Nuo lapkričio 20 dienos uždaryta Kaune Amalių pervaža. Vairuotojai nežino, kaip apvažiuoti. Ta pervaža veikė gal 100 metų. Pagal planą ji ir turėjo būti panaikinta, bet planuota uždaryti 2020 m. Uždarė dabar. Visam laikui. Jokios žinios kelyje nėra, vairuotojai pasimetę visiškai. Jie nežino, kad tereikia pavažiuoti 500 metrų į kairę ir yra naujas tunelis.

    Viskas mums, Amalių gyventojams, aišku ir gerai, bet transporto tranzitas Ateities plentu didžiulis. Visi antrą dieną pasimetę, atlekia iki naujo žiedo ir nežino, kaip kirsti geležinkelį. Ir viskas dėl informacijos stokos“, – problemą išdėstė Zenonas. Jam gaila pasimetusių ir savo laiką gaištančių vairuotojų.

    Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas 15min paaiškino, kad rangovai buvo įspėti pasirūpinti nuorodomis, tačiau taip skubėjo atidaryti tunelį, kad pamiršo.

    https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...nk-221-1236460
    Atvažiuojant nuo Petrašiūnų turbūt neiškyla jokių problemų.
    Tačiau iš Ateities plento pusės pastačius žiedinę sankryžą nuorodos yra būtinos.

    Paaiškinimas taip skubėjo atidaryti tunelį, kad pamiršo yra bandymas apsimesti šlangomis.
    Juk darbą prieš paleidžiant eismą priiminėjo kažkokia komisija. Tai ir jie kažką pamiršo ?
    Įdomu, ar atsakingi už ženklinimą nepamiršo išrašyti sąskaitos užsakovui už atliktą puikų darbą.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Deus
    1) Daugmaž aišku kaip atrodytų ženklai 601-603. Įdomu kaip atrodytų vietinės krypčių rodyklės ir jų dėstymas juostose? Nuotraukoj pateikiau A6 ir 119 sankryža nuo Kauno pusės. Būtų įdomu pamatyti dėstymą. Reiktų turėti omeny ir eismo krypčių juostose ženklus
    Click image for larger version  Name:	zenklinimas23.jpg Views:	1 Size:	167,5 kB ID:	1759271

    2) 2012 m. vertikaliojo ženklinimo taisyklės aprašo tokius ženklus. Juos galima rasti kelyje Kaunas-Marijampolės. Įdomu kaip jie atrodytų?


    Click image for larger version  Name:	zenklinimas24.jpg Views:	1 Size:	91,0 kB ID:	1759272



    3) Kaip atrodytų krypčių dėstymas prieš turbo žiedinę sankryžą? Pvz. čia?

    Click image for larger version  Name:	zenklinimas25.jpg Views:	1 Size:	81,1 kB ID:	1759273
    Manau, bendram vaizdui susidaryti apie siūlomą standartą užteks
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.01, 20:50.

    Komentuoti:


  • Deus
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Ačiū už papildymą
    Gal išeitų viską susistematizuoti? T.y. kur kokioms sankryžoms kokius ženklus dėstyti?
    Prašom

    Ir taip, šiuos kelio ženklus galima susistematizuoti pagal kur šie kelio ženklai turėtų būti pastatyti - pvz: Greitkelyje/automagistralėje kaip A1, A2 ar panašiuose keliuose galimėtų būti naudojami tam tikri kelio ženklų dizainai, o krašto keliuose - kiti dizainai, bet taip, viska galima susistematizuoti.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Ačiū už papildymą

    Pataisiau dvi vietas. Autostrados išvažiavimas žymimas tik nuo autostrados pusės, todėl ženkle kur kryptys "Ukmergė", "Vilnius", "Panevėžys" palikau tik atstumą metrais.
    Taip pat neturėtų taip būti dėstomi dveji išvažiavimai į Paberžę ir Raudondvarį. Palikau pirmąjį variantą. Visiems kitiems ženklams pritariu, gali būti dėstomi net dvejais variantais.
    Click image for larger version  Name:	zenklinimas22.jpg Views:	1 Size:	143,9 kB ID:	1759213

    Gal išeitų viską susistematizuoti? T.y. kur kokioms sankryžoms kokius ženklus dėstyti?
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.01, 12:28.

    Komentuoti:


  • Deus
    replied
    Aš manyčiau kad vokiškas kelio ženklinimo standartas būtų geriau, negu skandinaviškas, todėl, aš pabandžiau panaudotį ženklinimo standartus kurie yra nenaudojami vokiečių greitkeliuose (Autobahn), o keliuose kurie yra panašus į lietuviškus kelius kaip A8, A6 ar netgi krašto kelius.

    Nuotrauka parodo įvairius ir naujus dizainus naudojant mano ir vokiečių stilių, kurie buvo padaryti naudojant nuotraukas iš PoVD, kuris taipogi bandė sukūrti tam tikra dizainą.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė liootas Rodyti pranešimą
    O aš sakyčiau, kad kaip tik "senasis dizainas" su daugiau rodyklių aiškiau atvaizduoja visą vaizdą, aišku, kada 2 pasukimai į dešinę, o kada 1 į 2 miestus ir pan. O kuo čia dydis svarbu? Skardos kad sutaupo? Ar kad miško mažiau užstoja? Juk kaip tik didėja matomumas. Nu nežinau...
    Tai trišalėms manau ir apsimokėtų praktiškesnius ir netgi patrauklesnius ženklus dėstyt. Dėl keturšalių, įvertinęs kitų nuomones ir atsižvelgdamas į bendras užsienio praktikas, sutinku, kad gali likt ir dabartinė tvarka.
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.31, 14:08.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    PoDV "Suomiškas" krypčių ženklinimas turi 1 pliusą. T.y. standartizuotas krypčių nuorodų dizainas ir išmatavimai, kas galimai supaprastina ir atpigina gamybą. Neturtinga šalis, tokia kaip Suomija, aišku neturi resursų visoje savo 1000 km ilgio teritorijoje sužymėti kiekvieną sankryžą individualaus dizaino krypčių ženklais.

    Mes nežinome, kiek suomių važiuodami per Lietuvą džiaugiasi mūsiškomis rodyklėmis, bet iš principo jos yra geresnės. Aišku dizainas tobulintinas, kai kada informacija ženkluose per daug sugrūsta, kai kada atvirkščiai - daug skardos, mažai naudos. Man LT ženkluose labiausiai nepatinka šrifto nelankstus taikymas (rašymas tik didžiosiomis raidėmis, skirtingų pločių šrifto neturėjimas ir nenaudojimas ir pan.).
    Ženklai daugmaž standartizuoti ir pas mus, tik bijau, kad paprasčiausiai neprisilaikoma tų išmatavimų, paišomi ženklai daugmaž į tą pusę. Pagrinde, trūksta tik lankstumo. Gal verta apskritai pereiti prie mažųjų raidžių, tokiu atveju irgi skardos sutaupytume ir informaciją mažosiomis raidėmis, sakoma, lengviau skaityti.

    Tas suomiškas dizainas ir apsimokėtų trišalėms sankryžoms ir išsišakojimams žymėti. Gautųsi tvarkingesnis dėstymas ir būtų sutaupyta ant skardos, būtų atsisakyta keisto skirtingų lygių sankryžų žymėjimo, kai yra ilga rodyklė pasukta 90 laipsnių kampu (tokiu formatu nežymi beveik niekur mačiau gal tik porą kartų Vengrijoje ir Belgijos Valonijoj). Keturšalei sankryžai tada tiktų ir dabartinė/panaši į dabartinę tvarka, nes ji būtų aiškesnė nei mano siūlytos rodyklės.
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.31, 13:25.

    Komentuoti:

Working...
X