Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kirstukas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Įdomu kokio dydžio bus krypčių ženklai jungiamuosiuose keliuose. Jei dideli, tai dėl aplinkos specifikos, kryptys gali būti ir ties sankryža. Jei maži (pvz. tokio dydžio kokie naudojami krašto keliuose), tada kryptys bus prastai matomos.

    Dar įdomiau sankryžų ženklinimas kai nuovažos eis nuo autostrados. Jei toks kaip Giraitės sankryžos tada ok, nes turime aiškias kryptis virš kelio. Kitokie variantai būtų šiaip sau, nebent kažkoks naujas standartas.
    projekto:
    3.7.1. VERTIKALUSIS KELIO ŽENKLINIMAS
    Eismo saugumui užtikrinti kelias apstatomas kelio ženklais ant metalinių atramų. Pagrindiniame kelyje kelio ženklų dydžio grupė – 3. Jungiamuosiuose ir apjungiamuosiuose kelio ženklų dydžio grupė – 2. Pagrindiniame kelyje individualiai projektuojamuose ženkluose naudojamų raidžių aukštis 300 mm. Apjungiamuosiuose ir jungiamuosiuose keliuose individualiai projektuojamuose ženkluose naudojamų raidžių aukštis 150 mm.
    Ženklų dydžių lentelė

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Perkeliant reply į kitą temą nuotrauką galima (ir reikia) cituoti.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    pats nusprendžiau diskusiją pradėti "į temą" tad atkėliau pranešimą iš kitos temos apie Via Baltiką link Lenkijos
    nuotrauka - sekančioje eilutėje mėlynas mygtukas su dviem rodyklėm:
    Parašė Kirstukas Rodyti pranešimą
    Dar reiktų pridėti, kad šis ruožas bus su plačiais, pilnai asfaltuotais jungiamaisiais keliais, kurie jungsis prie rajoninių kelių (Kaunas-Marijampolė ties keliom gyvenvietėm asfaltuotas keliukas, o daugiausia arba žvyrkelis į laukus, arba iš vis jokio nėra).

    Vienas sankirtos pavyzdys (paspaudus nuotrauką visas ruožo projektas):
    Įdomu kokio dydžio bus krypčių ženklai jungiamuosiuose keliuose. Jei dideli, tai dėl aplinkos specifikos, kryptys gali būti ir ties sankryža. Jei maži (pvz. tokio dydžio kokie naudojami krašto keliuose), tada kryptys bus prastai matomos.

    Dar įdomiau sankryžų ženklinimas kai nuovažos eis nuo autostrados. Jei toks kaip Giraitės sankryžos tada ok, nes turime aiškias kryptis virš kelio. Kitokie variantai būtų šiaip sau, nebent kažkoks naujas standartas.
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.10.26, 02:01.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Yra Trakai, Grigiškės, Mūrinė Vokė, ir net Dabravolė.
    Dobrovolė.
    O kur VILNIUS?
    Sutinku, nesąmonė padaryta.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Savaitgalį išbandžiau Lentvario mazgą.
    Viskas būtų gerai, tačiau su nuorodomis yra nekas. Ypač trūksta nuorodų ties išsukimais iš žiedų.

    Gerai kad Trakuose prieš važiuodams pro Lentvarį pasižiūrėjau kur reikės pasukti.
    Įnėrus žemyn į mazgą kokiams mažiau prityrusiam vairuotojui gali pasidaryti šiek tiek nejauku.
    Yra Trakai, Grigiškės, Mūrinė Vokė, ir net Dabravolė. O kur VILNIUS?

    Tam turbūt yra istorinės priežastys.

    Lentvario Geležinkelio gatvėje išvis nebuvo nuorodų ir viskas buvo kaip ir gerai.
    Bet tai buvo išorėje, nuo Geležinkelio g/ matėsi kelio trajektorija: Alkūnė už pervažos - senasis Vilniaus Lentvario plentas, o į dešinę - kelias link A-16 Trakų plento.

    2012 m. Google gatvių vaizdai (GSW)


    2014 m.
    Parašė Zorro Rodyti pranešimą
    Žiedinė sankryža prie Lentvario pervažos.
    Kai viskas yra suspaustoje erdvėje, orientuotis yra kur kas sunkiau.
    Ir iš kur visi galio žinoti, kad "Mūrinė Vokė" - senasis kelias į Vilnių, o "Dabravolė" - kelias į Vilnių per A16, naujesniuoju Trakų plentu

    Foto 2021.12.01
    Parašė Zorro Rodyti pranešimą

    Pažiūrėjau ar taip ir buvo suprojektuota,
    Deja, taip. Nuorodose yra Trakai, Grigiškės, Mūrinė Vokė ir Dabravolė, bet nėra nė vienos nuorodos į Vilnių.


    UAB "Plentprojektas 2019 m. projektas

    Šiaurinė žiedinė sankryža




    http://www.trakai.lt/data/public/uploads/2019/11/pp.pdf

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Važinėjant po Žemaitiją žavi ne tik miestų ir miestelių riboženklai vietos kalba Telšē, Eigirdē, Nevarienā
    Smagu, kad Telšių ir Plungės rajonuose su žemaitišku užsispyrimu pateikiami ir rajoninių kelių numeriai.

    Foto 2015.06
    Eigirdžiai, Telšių r.


    Plungės r.
    KK 164 Plungė-Mažeikiai sankryža su RK 2302 Plateliai- Alsėdžiai


    Foto 2021.09
    Varniai, Telšių r.


    Tverai, Rietavo sav. (buv. Plungės r.)




    Galėtų rajoninių kelių numerius rašyti ir visoje Lietuvoje. Tai nėra tik tarnybinė kelininkų informacija, kaip buvo prieš 15 ar 30 metų. Kai išpopuliarėjo skaitmeniniai žemėlapiai, tie keturženkliai numeriai yra pateikiami visuose viešai naudojamuose elektroniniuose žemėlapiuose ir ženklai su kelio numeriais padėtų orientuotis vietovėje.
    Tai nėra perteklinė informacija kaip, pvz. vidury laukų, o ne gyvenvietėse pagal ES reiklavimus opastatyti stovintys "gatvių" ženklas "Laukų gatvė" ir pan.

    Vienas konkretus pavyzdys
    Alsėdžiai, Plungės r.

    Į Telšius galima buvo nuvažiuoti žvyruotu šunkeliu RK 4603 per Kęstaičius arba važiuojant asfaltuotus RK 4614 (skirtumas iki 1 km) toliau važiuoti A11 arba sukti tiesiai link Telšių. Dabar, atrodo, jau išasfaltuotas ir visas RK 4603.

    Tačiau tokių pavyzdžių, kai parinkti geresnį maršrutą padėtų kelių numerių žymėjimas vietovėje, galima rasti ir daugiau, pvz. iš Vilniaus į Dubingius galima nusukti 37 km nuo Visalaukės į RK 2814, 44 km nuo Rudokų (Giedraičių sankr.) į RK 2809 ar nuo Bijūtiškio į RK 2808.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Panorama nuo pastato Danės g. 5 stogo.
    Laikinas tiltas per upę.

    https://www.epaveldas.lt/vbspi/biRec...ecordId=252528
    a.a. Bernardo Aleknavičiaus nuotrauka
    Labai įdomi nuotrauka su tiltu, kurio dabar nėra.
    Negi Klaipėdos centras taip liūdnai atrodė praėjus po karo 20 metų.

    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Nuorodos kelio ženkle:
    Kaunas tiesiai,
    Palanga tiesiai,
    Sovietskas(?) dešinėn.
    Išdiintas nuotraukos fragmentas su kelio ženklu


    Parašė Kitas Rodyti pranešimą
    Kurie čia metai?
    Daugiausia Bernardo Aleknavičoiaus nuotraukų yra iš 1963-1969 metų
    GAZ-66 pradėti gaminti 1962 metais, pirmieji sunkvežimiai Kklaipėdą galėjo pasiekti po 1-2 metų .

    Tikėtina kad tai 1963-1966 metai.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Panorama nuo pastato Danės g. 5 stogo. Laikinas tiltas per upę. Nuorodos kelio ženkle: Kaunas tiesiai, Palanga tiesiai, Sovietskas(?) dešinėn.


    https://www.epaveldas.lt/vbspi/biRec...ecordId=252528
    a.a. Bernardo Aleknavičiaus nuotrauka

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Betoninis kelias P1 (dab. A14) Vilnius-Molėtai-Utena
    Apie 1985-1989 m.

    http://www.dirst.lt/2020/05/28/senjo...28-2020-05-28/

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė Deus Rodyti pranešimą
    DIN šriftas jau yra ištestuotas, yra naudojamas kaimynų ir vokiečių kurie jau turi patirties.
    Iš tiesų tai DIN šriftas yra daugiau nei 100 metų senumo atgyvena, sukurta Reichsbahno reikmėms. Jo principas buvo labai paprastas - turėjo būti nesudėtinga išsipjauti trafaretus įvairiems užrašams uždažyti. Apie skaitomumą ir kitas šrifto savybės niekas tais laikais negalvojo.

    Yra kitų, šiuolaikinių šriftų, kurtų specialiai kelio ženklams, tokių kaip amerikietiškas ClearviewHwy ir pan.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Aš tai nesuprantu. Tiek įdėti darbo ir nesiekti, kad idėjos būtų įgyvendintos realybėje.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė oranger Rodyti pranešimą

    Tai gal kaip tik dabar yra proga atkreipti į tai dėmesį, kai bus naujas Seimas ir vyriausybė?
    Ar forume yra kas nors iš tos kontoros? Nežinau kas už šiuos klausimus atsakingas - Kelių tarnyba kokia nors?
    Galima bandyti Tik visada laikas padeda atsižvelgti į daugiau detalių, o skubotai darant tobulai nesigaus Kuriant taisykles reikia atsižvelgti į vietines sąlygas ir galimybes. Nesinori aklai kopijuoti kokios nors valstybės, nes nesinori nusikopijuoti ir jos trūkumus ar kokius nors sunkiai pritaikomus elementus. Tokių etaloninių pvz. kaip Vokietijos ženklinimas išsukus iš autobanų man kaip tik atrodo truputį per daug nestandartizuotas, nepaisant tam tikrų vienodų detalių kaip šriftas ir rodyklių forma.

    Protingiausia (beje, vystau mintį) išnagrinėti kiekvienos ES šalies ženklinimo standartus per Google Street View ir surašyti pastebėjimus ir palyginimus su Lietuva.

    Beje, dabartinė LAKD nelinkusi gerinti ženklinimo autostradose į visokius vienkiemius kaip Rykantai ar Abromiškės. Bus įrengtas naujas ženklinimas tik ties lėtėjimo juostos pradžia (nebent apsigalvoti spėjo) panašus kaip A14 naujausiam ruože.

    Iš kitos pusės, Seimas ir vyriausybė yra visuomenės veidrodis, nesvarbu ar konservatoriai ar darbiečiai valdžioje. Gali pasisekti, gali nepasisekti.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.10.15, 22:33.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Nenustebčiau (ir tikėčiausi), kad po 10-20 m. į Lietuvą ateis Deus siūlomo ar panašaus dizaino ženklai (ar bent jau tikrai geresni nei dabartiniai GOSTženkliai).
    Tai gal kaip tik dabar yra proga atkreipti į tai dėmesį, kai bus naujas Seimas ir vyriausybė?
    Ar forume yra kas nors iš tos kontoros? Nežinau kas už šiuos klausimus atsakingas - Kelių tarnyba kokia nors?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė oranger Rodyti pranešimą

    Puikus darbas, Deus!
    Gera matyti, kad ne tik man užkliūva BY miestų pavadinimų dominavimas.
    Man įdomu, ar kas nors iš oficialių Lietuvos struktūrų mato tame iš viso problemą - pavadinimuose, šriftuose, išdėstyme ets, gal kas gali pasakyti?
    Nes kartais atrodo, kad visiems valdininkams visos tos adekvačių ir išsilavinusių žmonių idėjos ir nuomonės iki vienos vietos
    Norėčiau žinoti ir aš. Reiktų kalbėti su tais valdininkais, ką mano apie tą reikalą.

    Spėju, tiesiog niekada neprioretizavo ženklinimo, kaip ir tiesiog niekada neprioretizavo jokio komforto (parkingo ženklinimas, pėstieji/dviračiai, apšvietimas). Dauguma žmonių yra vietiniai ir vietinių pažįstami. Mažos skurdžios uždaros šalies vizija, įgavusi pagreitį kažkur dar 90-aisiais (įvertinus ekonominę+geografinę padėtį, (tuometinis) žinomumas, šalies dydis, gyventojų skaičius). Čia ir nuo mūsų priklauso kaip mes visumoje žiūrim į savo šalį. Kažkaip tikiu, kad pas jaunesnius nei kaip kokių anksčiausiai 1980-ų metų gimimo tokių nusipiginimo supamai aplinkai minčių mažiau (nors visada viskam dažnai/dažniausiai būna inercija). Nenustebčiau (ir tikėčiausi), kad po 10-20 m. į Lietuvą ateis Deus siūlomo ar panašaus dizaino ženklai (ar bent jau tikrai geresni nei dabartiniai GOSTženkliai).

    Tiesa, jei Deus stiliaus ženklai ateis anksčiau nei per 10 metų nuo šiandien, nustebčiau labiau Tiesiog būtų keista, kad 20-30 m. tokie ženklai mažai kam kliuvo (neprioritezavo kaip esminės problemos) (dar reiktų pridėti, kad normali kartų kaita greičiausiai dar nebus pasibaigus) ir per pvz. po 5 m. jau naujas dizainas

    ---
    Kiek domiuosi, ženklinimo atsišviežinimo reikia ir mūsų artimiausiems ES kaimynams: latviams ir lenkams. Latviai atsinaujino dizainą, bet tam tikri elementai vis tiek truputį kvepia sovietmečiu. Lenkai tiesiog paveldėjo tokį ženklinimą koks jis yra, ir kai kuriais atvejais jis net mažiau patrauklus nei GOST'inis (nors yra ir privalumų, ypač krypčių ženklinime)

    Tikiuosi tiek Lenkija, tiek Lietuva, tiek Latvija sueuropins krypčių ženklinimą ir Lietuvos bei Lenkijos atveju, kartu ir kelio ženklų dizainą.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.10.15, 22:02.

    Komentuoti:


  • oranger
    replied
    Parašė Deus Rodyti pranešimą
    Sveiki,

    Vilniuje yra perteklius krypčių ženkluose baltarusiškų vietovių, todėl, šiu vietovių skaičius turi būti sumažintas ir pakeistas lietuviškomis vietovėmis.
    Puikus darbas, Deus!
    Gera matyti, kad ne tik man užkliūva BY miestų pavadinimų dominavimas.
    Man įdomu, ar kas nors iš oficialių Lietuvos struktūrų mato tame iš viso problemą - pavadinimuose, šriftuose, išdėstyme ets, gal kas gali pasakyti?
    Nes kartais atrodo, kad visiems valdininkams visos tos adekvačių ir išsilavinusių žmonių idėjos ir nuomonės iki vienos vietos

    Komentuoti:


  • Deus
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Kokiu tikslu piešiate tuos ženklus?
    Kadangi domiuosi geografija ir infrastruktūra, dėl to dažnai žvilgtelėju per Google Streetview į visokias valstybės, pradėjau pastebėti kaip mūsiškiai kelio ženklai yra tragiški palyginus su keliomis šalimis, todėl, pabandžiau pabraižyti kaip galėtu jie atrodyti su atitinkamais reikalavimais, įstatymais ir geru dizainų, kuris neleistų turėti visokias iškraipusias rodykles. Žinoma, niekas staiga nepakeis seno dizaino su mano, bet nieks per galva nesuduos jei parodysiu, todėl, ir sugalvojau parodyti ir čia. Taipogi, Euro Truck Simulator 2 taip pat padidino dėmesi į krypčių ženklus Europoje.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Kokiu tikslu piešiate tuos ženklus?
    Aš tai pvz. domiuosi krypčių ženklinimu, nes jis man subjektyviai vienas prasčiausių (autostradose visumoje prasčiausias) Europoje sudėjus dizainą ir dėstymą Sritis susijusi su geografija ir landscaping'u, tai domiuosi.

    Laukiam Deus komentaro.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Deus Rodyti pranešimą
    Mano dizainas visados keičiasi, todėl linijos buvo pašalintos kad sumažinti nenaudinga informacija.
    Kokiu tikslu piešiate tuos ženklus?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Atkreipiau dėmesį, kad Ukraina drąsiausiai testuoja naujus dizainus po Latvijos ir Estijos.

    Komentuoti:


  • Deus
    replied
    Sveiki,

    Gal čia ateičiai kai galbūt tos kryptys taps aktualesnės atsivėrus BY sienoms. Tiesa šiuo metu aktualiau būtų žymėti Alytus, Šalčininkai vietoj Grodnos ir Lydos.
    Vilniuje yra perteklius krypčių ženkluose baltarusiškų vietovių, todėl, šiu vietovių skaičius turi būti sumažintas ir pakeistas lietuviškomis vietovemis. Vis dėlto, visiškai nerodyti baltarusiškų miestu yra nesąmoninga, nes tai yra taip pat svarbu kaip Alytus ar kiti.

    Dėl GOST šrifto tai nežinau. Jei rašoma mažosiomis raidėmis jis man neatrodo blogas. Vienas iš labai nedaugelio dalykų (galvoje šiuo metu gal net šis vienas), kur man "nu ir kas kad iš Maskvos"
    Galima ir GOST šriftui pritaikyti suspaustą šriftą, tereikia sukurti.
    1. GOST šriftas yra tiesiog pasenęs kelio ženklams su ilgais pavadinimais, lenkų Drogowskaz šriftas taipogi turi tokia pat problema kuria mes matome šiuolaikinuose ženkluose Lenkijoje, nes šis šriftas yra taipogi netinkamas ilgiems pavadinimams dėl tarpų tarp raidžių, bei raidžių "a" ir "o" kurie supanašėja. Taipogi, GOST turėjo būt pakeistas jau prieš 3 dešimtmečius. Netgi, Ukraina testuoja nauja kelio ženklinimo standartą, su naujų šriftų, kuris yra sukurtas pagal britų ir vokiečių standartus, kad kelio ženklai būtų europietiškį.
    2, GOST šriftui galima pritaikyti suspausta šriftą, bet tai būtų per brangų, nes reiktų testuoti jei suspaustas šriftas yra įskaitomas ir t.t. DIN šriftas jau yra ištestuotas, yra naudojamas kaimynų ir vokiečių kurie jau turi patirties. Mes jos irgi turime, nes jeigu neklystu, lietuviški registracijos numeriai yra rašomi šiuo šriftų nuo nepriklausomybės laikų.

    Nesuprantu, kodėl rodykles nuo miestų pavadinimų atsikiriančių linijų atsisakyta, man jos visai pradėjo patikti.
    Mano dizainas visados keičiasi, todėl linijos buvo pašalintos kad sumažinti nenaudinga informacija.

    Beje, štai pavyzdys kaip sutvarkyti baltarusiškų miestų epidemija krypčių ženkluose Vilniaus mieste (t.y. juos rodyti tik tinkamu laiku ar sankryžoje):
    Paskutinis taisė Deus; 2020.10.15, 17:57.

    Komentuoti:

Working...
X