Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • liootas
    replied
    O aš sakyčiau, kad kaip tik "senasis dizainas" su daugiau rodyklių aiškiau atvaizduoja visą vaizdą, aišku, kada 2 pasukimai į dešinę, o kada 1 į 2 miestus ir pan. O kuo čia dydis svarbu? Skardos kad sutaupo? Ar kad miško mažiau užstoja? Juk kaip tik didėja matomumas. Nu nežinau...

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    PoDV "Suomiškas" krypčių ženklinimas turi 1 pliusą. T.y. standartizuotas krypčių nuorodų dizainas ir išmatavimai, kas galimai supaprastina ir atpigina gamybą. Neturtinga šalis, tokia kaip Suomija, aišku neturi resursų visoje savo 1000 km ilgio teritorijoje sužymėti kiekvieną sankryžą individualaus dizaino krypčių ženklais.

    Mes nežinome, kiek suomių važiuodami per Lietuvą džiaugiasi mūsiškomis rodyklėmis, bet iš principo jos yra geresnės. Aišku dizainas tobulintinas, kai kada informacija ženkluose per daug sugrūsta, kai kada atvirkščiai - daug skardos, mažai naudos. Man LT ženkluose labiausiai nepatinka šrifto nelankstus taikymas (rašymas tik didžiosiomis raidėmis, skirtingų pločių šrifto neturėjimas ir nenaudojimas ir pan.).

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Man irgi dabartiniai ženklai gerokai aiškesni, nes juose galima matyti kokia sankryžos konfigūracija. Vizualiai matant schemą žymiai paprasčiau yra suprasti kur yra reikalingas nusukimas, nei matant tiesiog kryptį ir atstumą metrais.
    Aišku. Man pačiam suprojektavus tokius ženklus kilo negera nuojauta ar toks dizainas pasiteisins ar net būtų priimtas. Įmanomas variantas, kodėl likusios Baltijos šalys nenusikopijavo Estijoje naudojamo ženklinimo. Tiesa, manau, kad estiškas variantas būtų praktiškas trišalėms kryptims.
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.30, 14:36.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Tokiu atveju, galbūt užtektų tokio dizaino tik su skirtingo lygio sankryžomis, kai yra tik vienas išvažiavimas, trišalė sankryža arba išsišakojimas? Pvz. kažkas panašaus yra Švedijoje bei Suomijoje ir kai kur Estijoje (kas liečia skirtingų lygių sankryžas). Pastebėjau, kad Estijoje plačiai naudojamas variantas paplitęs ir Islandijoje. Išsišakojimas arba skirtingų lygių sankryža su vienu išvažiavimu Švedijoje pažymėta taip:

    Click image for larger version  Name:	zenklinimas19.jpg Views:	1 Size:	195,9 kB ID:	1758737

    Keturšalėms sankryžoms arba kai reikia pažymėti kelias iš eilės sankryžas, tokie kelio ženklai būtų nenaudojami.
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.30, 14:16.

    Komentuoti:


  • liudasbar
    replied
    Man taipogi naujai pasiūlyti variantai mažiau aiškūs ir tuo pačiu mažiau priimtinesni. Pagrinde, dėl minėto rodyklių painiojimosi. Dabartiniai ženklai puikiai parodo kuriose kryptyse nuo kelio pasukus galima atrasti gyvenvietes.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Man irgi dabartiniai ženklai gerokai aiškesni, nes juose galima matyti kokia sankryžos konfigūracija. Vizualiai matant schemą žymiai paprasčiau yra suprasti kur yra reikalingas nusukimas, nei matant tiesiog kryptį ir atstumą metrais.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Nauji pavyzdžiai.

    Kai kertamas kelias nėra krašto ar magistralinis kelias, krašto arba magistralinio kelio kryptys (gyvenvietės) nesikeičia, tikslinga nurodyti tik maršruto numerį:
    Click image for larger version

Name:	zenklinimas17.jpg
Views:	149
Size:	213,9 kB
ID:	1758677

    Keturšalės sankryžos turės perskyrą nuo atstumo apačioje, taip nurodant, kad atstumas apačioje galioja visoms kryptims.
    Click image for larger version

Name:	zenklinimas16.jpg
Views:	154
Size:	68,2 kB
ID:	1758675

    Kai yra kelios sankryžos arti viena kitos, galima jas nurodyti viename ženkle taip:
    Click image for larger version

Name:	zenklinimas15.jpg
Views:	158
Size:	70,1 kB
ID:	1758676
    Man asmeniškai esami ženklai aiškesni dėl krypčių. Siūlomuose ženkluose rodyklės į kairę ir į dešinę painiojasi.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Nauji pavyzdžiai.

    Kai kertamas kelias nėra krašto ar magistralinis kelias, krašto arba magistralinio kelio kryptys (gyvenvietės) nesikeičia, tikslinga nurodyti tik maršruto numerį:
    Click image for larger version

Name:	zenklinimas17.jpg
Views:	149
Size:	213,9 kB
ID:	1758677

    Keturšalės sankryžos turės perskyrą nuo atstumo apačioje, taip nurodant, kad atstumas apačioje galioja visoms kryptims.
    Click image for larger version

Name:	zenklinimas16.jpg
Views:	154
Size:	68,2 kB
ID:	1758675

    Kai yra kelios sankryžos arti viena kitos, galima jas nurodyti viename ženkle taip:
    Click image for larger version

Name:	zenklinimas15.jpg
Views:	158
Size:	70,1 kB
ID:	1758676

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Koks ženklinimo pakeitimas tiktų šiai konkrečiai vietai, kad vairuotojams būtų aišku kur išsukti? Dabartinis ženklinimas nors ir teoriškai teisingas, tačiau vairuotojai dažnai pasuka ne ten kur reikia

    https://goo.gl/maps/eZdW6AbLn7btHYqYA
    (ženkle po rodykle į Kretingą užblurinta 300m)
    Šiaip jis ir yra teisingas, tik vietoj Klaipėda, turėtų būti Klaipėda šiaurė arba Klaipėda Š, nes tam pačiam maršrute pasikartoja keli nuvažiavimai į tą pačią gyvenvietę, bet įvažiavimų vietos yra skirtingos (bei įvažiuojama į skirtingas gyvenviečių dalis). Šiuo atveju pagal ženklinimo standartus gyvenvietę laikau bet ką nuo viensėdžio iki didmiesčio

    Spėju, čia viską sumaišo nuvažiavimas į žvyrkelį. Geriausia ką šiuo metu galėčiau sugalvoti nepakeičiant esamų ženklų ir standartų tai šis ženklas Tiesa, pakartotas ir ties lėtėjimo juostos pabaiga kartu su tuo pačiu eismo juostų ženklu.
    Click image for larger version  Name:	zenklinimas12.jpg Views:	1 Size:	112,3 kB ID:	1758429

    Kitas variantas. Pastatyti naują ženklą su trim išvažiavimais, bet išvažiavimus numeruoti abecelės tvarka: A - <tuščia>, B - Kretinga, C - Klaipėda (šiaurė). Tokia numeracija ir galėtų būti naudojama tokiems atvejams, kai vienas iš arti esančių nuovažų yra <tuščia> ir nėra kaip kitaip dėstyti krypčių. Numeracijos vietoj raidžių nenaudoti todėl, kad ją reiktų rezervuoti atskiroms autostradų skirtingų lygių sankryžoms, o raidės būtent ir turėtų būti skirtos (kaip yra daugumoje užsienio šalių, kurios naudoja exit numerius) skirtingiems tos pačios sankryžos išvažiavimams.

    Click image for larger version

Name:	zenklinimas18.jpg
Views:	142
Size:	64,8 kB
ID:	1758672
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.30, 12:04.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Dar vienas pavyzdys:
    Click image for larger version  Name:	zenklinimas11.jpg Views:	2 Size:	182,2 kB ID:	1758425

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Koks ženklinimo pakeitimas tiktų šiai konkrečiai vietai, kad vairuotojams būtų aišku kur išsukti? Dabartinis ženklinimas nors ir teoriškai teisingas, tačiau vairuotojai dažnai pasuka ne ten kur reikia

    https://goo.gl/maps/eZdW6AbLn7btHYqYA
    (ženkle po rodykle į Kretingą užblurinta 300m)

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Papildau dar vienu eskizu ženklinimo idėjai su dvejais išvažiavimais. Idėja tokia, kai atstumą iki išvažiavimo vietą reikia pakeisti dėl maršrutų numerių išdėstymo.
    Click image for larger version  Name:	zenklinimas10.jpg Views:	1 Size:	58,6 kB ID:	1758415

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
    Atstumas kilometrais iki ženkle nurodytos krypties, o ne iki pačios sankryžos...
    Išankstiniuose kelio ženkluose (advance signs) atstumai nenurodomi beveik niekur Europoje. Atstumus geriausia nurodyti už sankryžos arba prieš pat sankryžą esančiuose krypčių ženkluose.

    Komentuoti:


  • 10.000
    replied
    Atstumas kilometrais iki ženkle nurodytos krypties, o ne iki pačios sankryžos...

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    Man trūksta atstumų kilometrais.

    "Naujo dizaino" ženklo "Raudondvaris, Paberžė" trūkumas, kad išsukimai du, bet jie sujungti, o "Vilnius" jau atskirai. "Senojo dizaino" ženklas to trūkumo neturi..
    Galėčiau kiekvienai krypčiai nurodyti atstumą atskirai, tas nors ir nėra labai paplitę Europoje, bet ji atrodo suprantamai ir primena sankryžų pavadinimų ženklinimą Vokietijoje (atstumas iki Raudondvario išvažiavimo yra preliminarus):
    Click image for larger version  Name:	zenklinimas8.jpg Views:	1 Size:	261,1 kB ID:	1758098
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.29, 20:41.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Man trūksta atstumų kilometrais.

    "Naujo dizaino" ženklo "Raudondvaris, Paberžė" trūkumas, kad išsukimai du, bet jie sujungti, o "Vilnius" jau atskirai. "Senojo dizaino" ženklas to trūkumo neturi.

    "Naujo dizaino" ženklo "Nemenčinė, Maišiagala" privalumas, kad žymi išsukimą "trumpa rodyklė". "Senojo dizaino" turi trūkumą, kad ilga rodyklė suponuoja, kad ten ir yra Maišiagala, nors ji yra dešinėje.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    O kodėl siūlai keisti į tokius? Kur tokius naudoja?
    Užimtų mažiau vietos negu dabartiniai ženklai (+atsižvelgiant į ženklų įrengimo kaštus, atramas). Gyvenvietės pateikiamos estetiškiau pan. kaip ženkluose 604.

    O panašus standartas yra naudojamas Švedijoje ir Suomijoje. Tiesa, mano truputį modifikuotas Netgi galvoju, kad trišalėms sankryžoms būtų naudojimas toks be perskyros apačioje (toks kaip Estijoje, kur perskiria atstumą nuo kitų ženklo elementų), o keturšalėms ir sankryžoms su keliais išvažiavimais jis būtų naudojamas.
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.10.28, 09:50.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Ženklo dizainas, atsižvelgiant į atramas:
    Click image for larger version

Name:	zenklinimas7.jpg
Views:	125
Size:	68,0 kB
ID:	1757460
    O kodėl siūlai keisti į tokius? Kur tokius naudoja?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Ženklo dizainas, atsižvelgiant į atramas:
    Click image for larger version

Name:	zenklinimas7.jpg
Views:	125
Size:	68,0 kB
ID:	1757460

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Palyginimui, ženklas 604 (ženklas su kryptimi "Raudondvaris"). Credits: Xmaster
    Click image for larger version  Name:	zenklinimas4.jpg Views:	1 Size:	214,0 kB ID:	1757392
    Palyginus su išankstiniu ženklu 602 (taip pat 601 ir 603), šis atrodo gan estetiškai ir jei ne pasenęs šriftas, tai būtų tikrai neblogai atrodantis ženklas

    Komentuoti:

Working...
X