Parašė c2h5oh
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose
Collapse
X
-
Paskutinis taisė dsanto; 2010.11.17, 13:59.
-
Parašė Simex Rodyti pranešimąJohn - man informacijos lietuviški kelio ženklai pateikia tikrai pakankamai, o išvažiavimų numeruoti mano asmenine nuomone nereikia, nes jų tiesiog nėra tiek daug. Lietuviškas ženklas - yra atstumas iki išvažiavimo į kitą kelią, miestas, link kurio veda kelias ir kelio numeris. Informacijos tikrai pakanka.
1) nusukimo ženklas [Kaunas 6 ---> ] paprastai statomas prieš posūkį, bet dažnai būna ir už posūkio. Taigi matydamas ženklą negali žinoti - ar posūkis prieš ženklą ar už jo. Ypač smagu naktį ir sudėtingesnėse sankryžose, kur atsišakojimų daugiau nei 1.
2) krypties ženklai virš greitkelio - paprastai jie rodo tik bendrą informaciją (Vilnius tiesiai, Kaunas į dešinę), bet kartais (naujai įrengti ženklai) jie rodo ir eismo juostą, kuria reikia važiuoti (dešinė juosta į Kauną, kairė juosta į Vilnių)
3) krypties ženklai dažniausiai rodo galutinį kelio tašką, bet dažnai nurodoma artimiausia gyvenvietė ant to kelio, arba tarpinis taškas, arba keletas objektų. Pvz kelias A16: juo važiuojadamas, negali žinoti, kokios rodyklės tikėtis - Trakai, Aukštadvaris, Prienai, Birštonas ar Marijampolė. Pristatyta visokių.
4) kryptys nurodomos ženklu, kur paprastai būna nurodyta gyvenvietė (kartais su kelio numeriu, o kartais ir ne) - bet yra ir tokių, kur nurodomas tik kelio numeris.
5) miesto dalys praktiškai nežymimos. Beveik visiškai nežymimos ant kelių - pvz važiuojant keliu A13 nuo Palangos į Klaipėdą, didžioji dalis posūkių į dešinę įvardinti "Klaipėda" be jokio patikslinimo (kryptis tiesiai irgi įvardinta "Klaipėda" - komiškas vaizdelis). Būtų naudinga įvardyti tiksliau - Klaipėda - Šiaurė, Klaipėda - centras, Klaipėda - pietūs ir taip toliau. Kartais žymimos, bet dažniausiai nežymimos miestų dalys ir įvažiavus į miestą. Ženklų į "centrą" pasitaiko gan nemažai, o kitas miesto dalis beveik nėra - jeigu ir yra, tai pavieniai ženklai. Skirtinguose miestuose žymėjimo būdas (ir jo buvimas apskritai) skiriasim, pvz. Kaune kelias į oro uostą nužymėtas idealiai, jis pažymėtas kaip kryptis ant kelio A1. Vilniaus oro uostas kaip kryptis nepažymėtas niekur (įvažiuojant į Vilnių), jau miesto vidury yra į jį baltų ženklų kaip į miesto dalį.
6) krypties ženklai daugeliu atvejų tiesiog nurodo faktą, kad tas kelias eina į Kauną, bet jie nėra (nors turėtų būti) rekomendacija, kaip reikėtų (patariama) važiuoti į Kauną.
7) rudi "lankytinų vietų" ženklai - jų smarkiai padaugėjo (puiku), bet jie statomi nenuosekliai, t.y. jais negalima pasitikėti. Kai kuriuose rajonuose rudų ženklų labai mažai, kai kur jie pastatyti prie kiekvieno objekto. Objektų vertė labai skirtinga - kai kurie visiškai neįdomūs, bet iš ženklo dažnai neįmanoma suprasti, ką pamatysi (pvz "Kardinolo Vincento Sladkevičiaus tėviškė" - tai gali būti bet kas, senas namas, muziejus, griuvėsiai ar tiesiog šiaip kaimas). Tokiais ženklais pradėti žymėti ir prekybcentriai (Akropolis, Mega)! Labai retai rudi ženklai statomi ant pagrindinių kelių, kad atkreiptų dėmesį į objektus, kurie pasiekiami išvažiavus šiame išsukime (nors jie būtų ir toliau nuo to kelio).
8) jau kažkas minėjo - rodyklės ir užrašai išdėstyti taip, kad neaišku, ar į Rygą tiesiai, ar sukti.
9) šviesoforai - vienur pėstiesiems nėra šviesoforo, kitur yra su nupieštais žmogeliukais, kitur be žmogeliukų bet mažesnis šviesoforas, dar kitas bilekoks. Posūkiai rodomi papildomomis šviesoforo rodyklėmis - jeigu santryža T formos (tiesiai gatvės nėra), prasideda makalynė. Daug kur pagrindiniam (didžiausiam) srautui yra tik žalia rodyklė, o mažam srautui pilnas šviesoforas. Juokingiausia tai Vilniuje Justiniškių ir Laisvės sankryžoje - pilnas šviesoforas reguliuoja kryptį, kuria judėjimas išvis neįmanomas (sankryža T formos, į priekį gatvės nėra), o visam judėjimui yra dvi žalios rodyklės (į kairę ir į dešinę). Beje, pastaruoju metu atsirado sankryžų, kur kiekvienai eismo juostai skirtas atskiras šviesoforas.Paskutinis taisė c2h5oh; 2010.11.17, 08:33.
Komentuoti:
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimąKiek dar taisykliu reik perskaityt, kad irengti viena kelio zenkla? Toks vaizdas, kad pastaruoju metu nebeturi kaip pateisinti valdininku armijos islaikymo, tai ir leidzia leidinukus viena po kito - darba imituoja
Komentuoti:
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąKelio ženklų atramų (stulpų) storumui yra kitas dokumentas "Kelio ženklų atramų parinkimo, projektavimo ir įrengimo taisyklės PĮT KŽĄ 08"
Komentuoti:
-
Parašė oranger Rodyti pranešimąO kame buvo esmė? Stulpo storume?
Komentuoti:
-
Parašė oranger Rodyti pranešimąŠtai pagaliau ir atsakymas į visus klausimus
O kame buvo esmė? Stulpo storume?
Kiek supratau, statymo atstumai ir vietos palikti tie patys kaip ir LST 1405:1995. Lyg tai daugiausiai dėmesio skyrė ženklų matmenims. Dar pasitikslinsiu.
Komentuoti:
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąŠiuo metu kelio ženklų įrengimą reglamentuoja Lietuvos standartas LST 1405:1995 "Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas". Jis parengtas vadovaujantis rusišku GOST.
Rengiant KVŽT 10 ne dizainas buvo esmė
Komentuoti:
-
Parašė nepolitikas Rodyti pranešimątikriausiai kartosiuosi, bet s t a n d a r t a s tikrai padėtų ir nekiltų jokių klausimųPaskutinis taisė dsanto; 2011.04.30, 09:25.
Komentuoti:
-
tikriausiai kartosiuosi, bet s t a n d a r t a s tikrai padėtų ir nekiltų jokių klausimų
Komentuoti:
-
Sutinku. Bet tik svaičiojame apie niekus - nemanau, jog kas nors pakeis šriftą.
Komentuoti:
-
Žiūrint kaip gražiau atrodytų...
Čekiškas variantas:
Lenkiškas:
Sutinku, lietuviški užrašai tvarkos pojūčio tikrai neteikia...
Komentuoti:
-
Parašė oranger Rodyti pranešimą
Komentuoti:
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąTa prasme, kad vienas žodis skirtingo pločio raidėmis parašytas ? Tai čia akivaizdus gamybininkų brokas, tik keista, kad praėjo tokia "maklė".
Kitą kartą važiuosiu pro šalį, nufotografuosiu. O gal kas iš kauniečių nulėktų?
Komentuoti:
-
Matyt, tas ženklas nuo sovietmečio pabaigos laikų kabo. Dabar tokios nesąmonės nebedaromos. Kalbėjau su uošviu (jis kelininkas), tai sakė, kad darė kartą už Europos pinigus atkarpos Vilnius - Kaunas rekonstrukciją ir šlaite jų įmonė perkėlė kuoliukus su atšvaitais kokius penkis cm arčiau kelio, taip sutaupydami keliasdešimt cm kuolelio ilgio. ir ką galvojat - gavo iškast kuoliukus ir susmaigstyt naujais tiksliai toje, vietoje, kur reikia. Žodžiu - jei yra pinigų plius reikalavimai griežti, yra ir kokybė.
P.S. Reikės kitą kartą pažiūrėti į MARIJAMPOLĘ
Komentuoti:
-
Parašė oranger Rodyti pranešimąTai kad tokių vaizdelių labai daug.
Labiausiai man patinka rodyklė prie įvažiavimo į Via Baltica iš Raudondvario plento Kaune.
Ten kažkoks dailinykas pradėjo rašyti MARIJAM..., bet fontas buvo aiškiai per didelis pasirinktas.
Tai galutiniame variante atrodo taip:
MARIJAMPOLĖ
Komentuoti:
-
Parašė fredis Rodyti pranešimąAš USA girdėdavau net reklamą, kurioje būdavo nurodomas "Exit" išvažiavimo numeris, kad kuo greičiau ir patogiau žmogus rastų reklamuojamą objektą. Taip, kad jų numeracija tikrai palengvina važiavimą.
Tik dar man įdomu kažin koks % žmonių nesinaudoja navigacija, kai vykstą į svetimą šalį?
Komentuoti:
-
Tai kad tokių vaizdelių labai daug.
Labiausiai man patinka rodyklė prie įvažiavimo į Via Baltica iš Raudondvario plento Kaune.
Ten kažkoks dailinykas pradėjo rašyti MARIJAM..., bet fontas buvo aiškiai per didelis pasirinktas.
Tai galutiniame variante atrodo taip:
MARIJAMPOLĖ
Komentuoti:
Komentuoti: